Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Solad
addikt
te állítottál valamit alap nélkül, kértem indoklást, ezek után tőlem várnád azt? Jópofa
Ritka irritáló, kötözködő ember vagy, aki bizonyára túlkompenzál az autójával, sok boldogságot kívánok az életben, ignorelistára kerültél nálam. És tudod, egyeseknek jól áll a technikai öltözet, nem homárnak néznek ki benne, mint akik annyira fújolnak rá
(#38399) peterkeT: sajnos idióták vannak, ez tény
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
parandroid
félisten
Ha már kerékpár a téma: a két héttel ezelőtti eset után ma a második kerekezős kolléga akadt az utamba a körforgalomban forgalommal szembe tekerve. Bár ezt most nem én ütöttem el majdnem, volt rá más jelentkező, de ennek is legalább akkora lelki törést és felháborodást okozott az eset, mint a múltkorinak.
Remélem, ez nem valami új trend, én már attól is teljesen készen voltam, amikor a biciklisek rákaptak, hogy balra bármikor kihajthatnak a kereszteződésbe az úttest nekik bal oldalára, akkor is, ha mindkét irányban tömött a forgalom. Vagy amikor alap lett, hogy ha az utcán elsőbbséget kellene adnia balra kanyarodáskor, vagy úttesten áthaladáskor, akkor ráhajt a gyalogátkelőre, és onnét mutogat, hogy márpedig neki elsőbbsége van, mert zebrán van, ergo akkor is gyalogos, ha le sem száll a bringáról. Afölött már lassan napirendre is térek, hogy a kerékpárosra soha semmilyen piros lámpa nem vonatkozik, legyen az közúti forgalomnak szóló, vagy gyalogátkelőhelyhez tartozó.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
8th
addikt
erre te bemondod, hogy ő 120-nál elég ha lelép a gázról és kb halott is a bringás Nem. Én nem ezt mondtam
homárgatyás superman.mod:
a mondandóm megcáfolására láthatnám a számításokat figyelembe véve a légellenállást, a járművek tömegét, guminyomást, súrlódási együtthatót és egyéb tényezőket? Addig ez biza fing a fürdőben, függetlenül attól hogy igaz-e vagy sem. Alap nélkül ne okoskodj.
Na?
[ Szerkesztve ]
-
Solad
addikt
Álltam meg nyolcvanról erőset fékező teherautó mögött, úgy hogy a fékhatásomnak nem voltam a végén erre te bemondod, hogy ő 120-nál elég ha lelép a gázról és kb halott is a bringás Akkor beszélj a gyakorlatról, ha van róla bármi infód vagy tapasztalatod, ne csak kitaláld a kis fejedben, hogy hogy működnek a dolgok. Napjában több tízezer bringás stéherezik, már csak statisztikai alapon több balesetnek kellene lennie napi szinten, amik minden bizonnyal eljutnának hozzánk a magadfajta vérben forgó szemű "mindenbringáshülye" embereknek köszönhetően.
Nem tökmindegy milyen fék van egy csilliárdokért vett biciklin? Az úttal csupán egy talpára fordított gyufásdoboznyi felületen érintkeznek vagy még annyin sem amin egyszerűen fizikai képtelenség akkora fékhatást elérni mint amit egy kamion tud 14-18darab 25centi széles kerékkel és az, hogy a kamion jóvoltából a bringás légellenállás nélkül halad csak tovább ront a dolgon.
Láthatnám a számításokat figyelembe véve a légellenállást, a járművek tömegét, guminyomást, súrlódási együtthatót és egyéb tényezőket? Addig ez biza fing a fürdőben, függetlenül attól hogy igaz-e vagy sem. Alap nélkül ne okoskodj.
A homárgatyás témába ne menjünk bele, személyeskedés lenne a vége...
A többieknek: nem vagyok mellette az autópályán 120-szal való bringázásnak, még mielőtt bárki nekem esne, de ne közöljünk már tényként légből kapott dolgokat amit
az úriemberkitalál.No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
-
raczger
őstag
Elég szarok eleve az országútin a fékek, de a szűk keresztmetszet inkább a vékony gumiból adódó tapadás. Ugye cél, hogy minél kisebb legyen a gördülési ellenállás, ebből következik, hogy nem túl nagy a tapadás így intenzíven lassítani 70-80 km/h-ról szinte lehetetlen. Ilyen helyzetbe valami gebasz van nem fog tudni megállni.
Pár hete kint olaszban ment előttem egy komoly országútival egy bringás, hiába tudott gyorsabban gurulni nálam (egyenesekben), hiába volt nagyobb áttétele, könnyedén beértem a kanyarokban, gyakorlatilag ráestem féktávon (monti 2.2-es gumival, 180-as tárcsa, hidraulikus fékkel).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Zozzant
addikt
"Tökjó" hogy arrafelé lehet bringázni autópályán, vagy nem lehet és ez (nem) autópálya.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
8th
addikt
amíg nem vészfékezés van, addig bizony a stéherező bringást nem fenyegeti nagy veszély
Az elmélet szép és jó kár, hogy a gyakorlatban nem működik. 120km/h felett egy hatalmas és függőleges homlokfelületű kamionnak akkora a légellenállása, hogy ha a sofőr szimplán csak lelép a gázról már az is felér egy enyhébb fékezéssel. Ezt még letudja követni egy bringás is de ha a sofőr még pluszban fékez is egyet nem is kell nagyot a bringásnak esélye sincs lereagálni. (de persze tudom itt minden bringás superman aki fütyürészve hágja meg a fizikát...)
ezeknek a bringáknak a fékjei pont ekkora sebességre vannak méretezve
Nem tökmindegy milyen fék van egy csilliárdokért vett biciklin? Az úttal csupán egy talpára fordított gyufásdoboznyi felületen érintkeznek vagy még annyin sem amin egyszerűen fizikai képtelenség akkora fékhatást elérni mint amit egy kamion tud 14-18darab 25centi széles kerékkel és az, hogy a kamion jóvoltából a bringás légellenállás nélkül halad csak tovább ront a dolgon.
A horzsolás meg semmiség, magam ötven környékén is estem már...
Ja ötvennél és nem 124km/h-val. Ha megfelelő ruházat sisak térd és könyökvédő nélkül egy szál homárgatyában meghempereg valaki 120 felett több centi mélyen leradírozza a beton a húst és akkor még örülhet az illető ha egy két törésen és zúzódáson kívül más baja nem esik.
-
Solad
addikt
válasz Gépötty #38390 üzenetére
A boltbajárósoké valóban, de ezeknek a bringáknak a fékjei pont ekkora sebességre vannak méretezve Felsőkategóriás outik, amikkel gyakorta 100 környékén ereszkednek a szerpentinen ahol biza gyakran kell lassulni.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Gépötty
senior tag
Lehet, hogy fékezni még tudott volna, bár a biciklik fékjei sem ekkora sebességre vannak méretezve. De mi lett volna, ha kijön a vákuumból oldalra, és kicsit meglöki a szél? Azt hiszem, qrvagyorsan leszállt volna róla
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
Solad
addikt
Azért tegyük hozzá, hogy amíg nem vészfékezés van, addig bizony a stéherező bringást nem fenyegeti nagy veszély, amint megváltozik a teherautó hangja, ő már húzza a féket még a féklámpa felvillanása előtt, ráadásul egy technikás bringás megfelelő úton meglepően rövid féktávon meg tud állni. (Nem kell most felhozni a túlméretezett légféket )
Ha meg vészfék van, és felkenődik, akkor így járt.
A horzsolás meg semmiség, magam ötven környékén is estem már görkorival, 1-2 plezúrt még a kislányok is kibírnak
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Sotho
őstag
-
kovacsroli
senior tag
...illetve a meleg mellett még azt sem szabad elfelejteni, hogy őznász van. Nagyon oda kell figyelni a következő hetekben a vadakra.
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #38384 üzenetére
Sajnos a meleg csak rontott, az amúgy is gyalázatos morálon
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
philoxenia
MODERÁTOR
Meleg vsan hetek ota, mindenki faradt ideges tobb turelmet!
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
mephi666
nagyúr
na, foutakon ideertunk villanyba... az 52est leszamitva viszonylag normalis volt a forgalom es a kozlekedesben reszt vevok, 52esen viszont 2 eset:
1: kecskemettol kb 10 km-re elottunk 2-3al egy kis piros suzuki, utana egy sedan meg egy kisteher... egyszer latom, hogy fekezget a kisteher, lassitunk kb 30-ra, de kozel nem satuval, kovetesi tavolsag igy is megvolt, egyszer fekcsikorgas, tukor: egy audi satuzott mogottunk mint az allat, reflexbol elengedtem a feket, kb centiken mulott, hogy nem jott belenk (a suzuki lassitott elottunk, lement balra)
2: fulopszallas elott bealltak elottunk: kamion, sedan, rendorauto, mi, majd mogottunk zold corolla meg paran, a mereszek elozgettek sorban, rendort is, kb 70 volt a tempo... kigyosi csardat elhagyva erdos resz jott, 60as tabla, majd 40es, utfelujitas... ahogy haladtunk ki az egyenes szakasz fele, a rendor lekanyarodott balra, fekezett sorban mindenki, mert odaertunk a munkasokhoz, mogottunk egyszer csikorgas, csattanas, corolla huzodik jobbra, menekul, mogotte levo 2-3 kocsirol szall lefele minden... valami barom megerkezett es megaldotta a nepet (corolla eppen meguszta, de mogottuk paran adtak egymasnak, nem maradtunk ott, corolla sem, tobbiek elrendezhettek azota maguk kozt, mert hirt sem lattam az esetrol)
mindket esetre 2 szavam van: kovetesi tavolsag
(utana csak helyi versenyzokkel talalkoztunk itt-ott)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
amargo
addikt
Ohh még pár éve mentem bringával és jött egy telefonom, erre felmentem a járda felé ez egy családi övezetes rész, de mondom szűk a járda inkább a fű felé állok meg (kocsi is állt ott meg nem tűnt ápoltnak). Beszélgetek a telefonon, amikor is a "kert" tulajdonosa (ami ugye közterület, tehát nem az övé) jön ki és ordibál felém, hogy mit képzelek, hogy oda állok, gondoltam arrébb megyek, ha ennyire a szívébe gázoltam, erre tovább pampog, hogy de mit képzeltem és elkezdett rángatni a bingáról, na itt pattant el a cérna szószót követett, csak azon gondolkozott el egy pillanatra, amikor megkérdeztem tőle, hogy szeretne e minden nap üvegeshez járkálni, de előtte most azonnal átrendezem a berendezést a házában. Szerencsére kijött a felesége és rövidre zárta, mert csak annyit mondott nekem, hogy megkattant és neharagudjak, látta az esetet, én is elnézést kértem és mikor elindultam is pampogott valamit a férj. Itt lehet látni mennyire rendezett a "kert" [link]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Solad
addikt
válasz Gépötty #38372 üzenetére
Tavaly volt egy olyan esetem, hogy megálltam egy úriember garázsával szemben olyan távolságra hogy egy kamion is ki tudott volna fordulni. Na neki ez nem tetszett, és mire visszamentem, az autóm körbe volt locsolva használt sütőolajjal, a visszapillantók pedig előrefordítva, letörni nem tudta. Amikor megkérdeztem, hogy ugyan ezzel könnyebb-e a lelke, az én kurv@anyám volt és esett volna neki a szélvédőnek, ha nem figyelek
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Sotho
őstag
válasz bitpork #38366 üzenetére
Én eleve nem megyek olyan helyzetbe ahol élesednek a dolgok, többet ésszel mint erővel. De olyant láttam hogy az szinte hihetetlen volt, Egy merdzsó akkorát rajtolt a lámpánál hogy csak néztünk mondom ilyen nincs, de semmi motorbőgetés vagy ilyesmi , áll a földön kategória volt.
amargo : de hát nincs is ott senki!
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
Itt rendszerint nehezen fogják fel a macisajt ot a kikanyarodók, de a tegnapi majom vitte a palmát eddig, mobiltelefonálás közben kövérgázzal kanyarodott ki rám, csak a satunak köszönhetően nem kaptam telibe.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Gépötty
senior tag
válasz bitpork #38366 üzenetére
Nyilván csak olyannak ér valamit a lehetőség, aki ki is tudja használni, ez természetes.
(#38368) kovacsroli
Sokkal élhetőbb lenne az ország, ha sikerülne legyőznünk önmagunkban ezt a kicsinyes egyenlítési kényszert. Az utakon konkrétan életveszélyes, de a mindennapokban, néha a legváratlanabb helyzetekben szembesülök azzal, hogy valaki a vélt vagy valós sérelmei miatt áll bosszút a másikon. Mindezt úgy, hogy abból kézzelfogható haszna nincs (sőt, még neki kerül pénzébe, erőfeszítésébe), vagy gyáván, amikor a másik azt sem tudja miért és kitől kapta azt amit, de akkor is, egyfajta lelki megnyugvást jelent. A legrosszabb az, hogy ésszel végiggondolva a többség szánalmasnak tartja ezeket, aztán adott esetben mégis ugyanúgy bosszút áll, illetve lenézi az ismerősét, aki nem vág vissza.Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
titán
válasz kovacsroli #38368 üzenetére
Szia!
Szerintem annyi tortent, hogy a corollas felidegesitette az addig bekesen kocsikazgato bmw soforjet es az idegtol nem nezett korul kesobb, valoszinu nem direkt huzta rad a kormanyt, csak savot akart valtani es nem figyelt. Nem biztos, hogy igy tortent, ez is elkepzelheto. A corollas viszont nem valo a forgalomba, az ilyentol elvennem a jogositvanyt orokre.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz raczger #38361 üzenetére
Egy középkorú csaj így hajtotta be a tükrünket. Határ úti felüljárón mentünk éppen a csaj meg elkezdett átjönni a sávunkba. Se index se semmi. Megálltunk erre nekiállt szabadkozni, hogy vidékiek és a kamasz lányával épp azon vitáztak, hogy merre kéne menniük. És? Tükör, index? Vidéken nem kötelező tartozékai az autónak? Szerencsére kézzel le lehetett polírozni a horzsolást.
mod: Szilárd meggyőződésem, hogy városba egy 300ezres LPG-s Lada Niva való elől-hátul vadráccsal.
[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
válasz kovacsroli #38368 üzenetére
Az ilyet meg kell beszélni az emberrel. Elállni az útját rendőrt hívni és addig feljelenteni, hogy elvigye az ideg. Az ökölbe szorult arcú kisebbségi komplexussal küzdő görcsöknek semmi keresnivalója a forgalomban. Ha lenne dashcam felvétel, lehet egy szándékos veszélyeztetés kinézne neki.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
kovacsroli
senior tag
Sziasztok,
ma reggel jöttem dolgozni, Győr előtt a bevezető útra kanyarodtam sokad magammal.
Kapaszkodó sáv van, közben a belsőben is haladnak 1-1 szoktuk egymást beengedni, pár tahótól eltekintve mindig sikerül,
de ma egy óriási paraszttal volt balszerencsém találkozni. Előttem haladt egy E46 330D BMW, sorolt volna be teljesen kulturáltan.
A kocsisorban következő autós, egy szürke corollával nem így gondolta, mindig odatolta az orrát, hogy ne férjen be a BMW-s.
Aztán a BMW-s kicsit megnyomta, de a corollásnak sikerült továbbra is megvédeni a helyét, majd a kapaszkodó elfogyott – satu a BMW.
Közben a Corolla mögött a többiek lemaradtak, látták, hogy helyzet van, ezért befértünk mindketten. Egyszer csak óriási füst, a BMW-s elgyúrta,
meg én is, mert miért ne – így beértük a Corollást és kezdődött a vendetta. A BMW próbálta megelőzni, a corolla rátapadt az előtte haladóra, így nem
fért be a BMW, tehát azt láttam, hogy egymás mellett haladnak és egymásra rángatják a kormányt és dudálnak mint egy barom, illetve mint én, mert
veszélyes volt a helyzet. A BMW-s egyszer csak megelégelte és egy kövér gázfröccsel megelőzte a kocsisort.A storynak nincs vége. Beértünk Győr belvárosába és továbbra is a Corolla mögött haladok. 3 sáv közül a középsőben megyünk,
elkezdtem előzni a belsőben. Index nélkül egyszercsak elkezdi rámhúzni a kormányt, nagyon közel volt-fék. Bement a belsőbe, majdnem rajtam keresztül.
Dudáltam majd nálam is elgurult egy kicsit a gyógyszer, utána iramodtam a külsőben és mellé érve lelassítottam. Gondoltam, hogy valami kigyúrt kihaénnem
pali lesz benne. Átnézek, amit látok: egy 60-as pali, aki alig lát ki a kormány mögül, kb 160 magas, húzza le az ablakot és közben vörös fejjel ordít át nekem:
„Mivan? Mivan? Mivan? Mit nézel a k.r.a anyádat?Hirtelen az indulat átfordult bennem sajnálat/szánalom keverékébe, egy szó nélkül ott is hagytam a szerencsétlent.
Ő volt eddig a legszánalmasabb ember akivel az utakon találkoztam…
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
bitpork
nagyúr
-
Gépötty
senior tag
válasz raczger #38361 üzenetére
Ezért jó, ha olyan autód van, amivel ki lehet menekülni az ilyen helyzetekből. Sokan mondják, hogy nem mennek gyorsan, nekik nem kell erős autó, nem kell jó gumi, nem csapatni akarnak. Aztán ha eljön az az éles helyzet, amikor hiába tapossa le, csak a motorhang mélyül el egy kicsit, vagy ráijesztenek, és egy pillanat alatt átesnek a tapadáshatáron a gumik, már késő megbánni. Én inkább kifizetem a kúton a nagy motor felárát (bár szerencsére mostanában a kis turbós szarok is elég nagyot tudnak ugrani).
Az is lehet, hogy az embered azért ment a belsőben, mert csak annyit tudott, hogy ott kell valahol lekanyarodnia, és nem akart lemaradni a kereszteződésről. Persze azért a tempót fel lehetne venni, de sajnos ezzel együtt kell élnünk - biztos én is vagyok ilyen idegen helyeken, csak nekem nem tűnik fel annyira, mint egy helyinek.
(#38362) Solad
Igen, ennyire. Az orosz dashcam videók jó nagy hányadát teszik ki az ilyenekből eredő balesetek, és road rage felvételek.
De van itt olyan is, akinek az fáj, ha új hozzászólást írsz ahelyett, hogy az épp elküldöttet módosítanád, mert valaki posztolt, miközben azt írtad Számomra legalább ennyire érthetetlen.[ Szerkesztve ]
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
Solad
addikt
válasz raczger #38361 üzenetére
Tegnap éjjel Szegedről jöttem Miskolcra a Jászságon keresztül. A 32-es útról lekanyarodva beértem egy sötétkék Mondeot, és megelőztem. 1-2 kilométeren belül látom, hogy mögöttem van, ekkor az órám 100-at mutatott. Index nélkül megelőzött, majd 15 kilométeren keresztül a felezővonalon ment előttem hetvennel, míg el nem váltak az útjaink.
Egyeseknek valóban ennyire fáj, hogy megelőzik őket?
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
raczger
őstag
Ma valaki majdnem belémjött oldalról, nem sok hiányzott. Elkezdtem előzni belsőben (lakott területen belül), ő meg index nélkül szeretett volna besorolni, mikor mellé értem már bőven átjött a sávomba. Aztán nagy gázzal inkább elmentem, aztán láttam hogy a balra kanyarodó sávba szeretett volna menni, persze végig index nélkül... Ha időben kirakja hagyom besorolni, de így inkább rohadjon meg.
Tegnap meg Bp-Szentendre között állt be egy faszi berlingóval 60-al a belső sávba. Nagyon tartotta magát, mögé értem, rávillogtam semmi. Óvatosan elmentem a külsőben, ránéztem, de ő nagyon mereven nézett előre. Utánam jövő meg ráfeküdt a dudára, őt sem engedte el. Aztán piros lámánál mögém ért, teljesen nyugodtan tűnt, szerintem egyszerre vak és süket. A második lámpánál ment balra, ezért már előtte 5km-rel kellett neki a belsőben menni.
Ezt és a másik autós topikot olvasva ma is döbbenten olvastam néhány hozzászólást, hogy van aki mennyire alap szinten nincs tisztában a KRESZ-szel! (Konkrétan a "csak autópályán kapcsolja be a tompított"-ra gondolok. Persze van aki ott sem, rövid szakaszon ma sokakat láttam, akik nem vették erre a fáradtságot.)
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
negroo
aktív tag
Írtam is, hogy a hibás mindig az lesz aki a kreszt nem alkalmazza. A munkás aki nem tette ki nem lehet a hibás, mert csak mulasztot és ezért kapott büntetést. Aki meg tarolt azért volt hibás, mert nem a látási viszonyok megfelelően vezetett plusz álló tárgynak ment. Példul mész busszal a szerpentinen és bele nyúlsz a másik sávba! Melyik ütközésből lesz neked semmi bajod, ha te a másik sávban belógott az ür szelvényed?
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Gépötty #38352 üzenetére
Ebben igazad van, mint irtam korabban is a kolleganak. Viszont jelezniuk kell az uton folyo munkat, ahogy jelezned kell a muszaki hibas jarmuvet is, ha ilyen helyen robban le. A kanyar ele ki kell tenned az elakadasjelzo haromszoget. Pedig felesleges elvileg, mert ha szabalyosan kozlekedsz, akkor meg tudnal allni a hibas jarmu elott. Vagy mikor bukkano utan robbansz le, ott is a bukkano ele kell kihelyezni, pedig ott sem mehetnel gyorsabban, mint amilyen belatott tavolsagon belul meg tudsz allni. Tehat valo igaz, hogy szabalytalan volt az autos is, viszont a masik vonalon meg lehet azert tamadni az ugyet es egy jo ugyved sokat tud lenditeni a dolgon. Az autosnak sem mindegy, hogy sajat kar, vagy biztositos.
-
Gépötty
senior tag
Út és látási viszonyok. Ha a haverod nem tudott megállni, akkor nem ennek megfelelően vezetett. Ennyi. A munkagép helyett biciklis is gurulhatott volna ott, vagy anyuka babakocsival, vagy kutya. Ezek szerint ilyen áldozatai lehettek volna, mindenkinek jobb a korlát meg a gép.
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
TaaT
nagyúr
Ma mentem a városban és a menetirány szerinti bal oldali parkolóba próbált beállni (tolatni) egy tanuló vezető én már el tudtam haladni mellette de egy szemből érkező régi swiftes nem, a bunkó ráfeküdt a dudára.
Én csak 1x dudáltam rá tanuló vezető autóra amikor zöld lámpánál besatuzott előttem.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Byk01
őstag
Beláthatatlan kanyarban olyan tempóval kell menned, hogy a belátott részen meg tudj állni.
Ha egy fát dönt a vihar az útra, akkor kell hozzá hoznia egy táblát is?"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
titán
válasz negroo #38344 üzenetére
Ha semmilyen elojelzo tabla nem volt es a szabalyos tempo ellenere nem tudott megallni, akkor erdemes megtamadni oket, fotoval bizonyitva termeszetesen, hogy nem volt elore jelezve, de gondolom a rendor is ezt felvette jegyzokonyvbe.
A helyesirasod valami siralom.
[ Szerkesztve ]
-
negroo
aktív tag
Egy privát véleményt kérek.
Esett: beláthatatlan út kanyarulat vidék ezres tempó. Építés foyltatódot míg a kollega ledarálta a terelő bólyákat ilyen fém micsodás és egy munkagépet odébb rakott. A rendőrt kért, mert a kanyar elött nem volt munka végzés tábla meg út szükületes tábla, hogy vigyázzá. Még fel sem marták, mert akkor kezdték volna el csinálni és mégis a rendőrt Őt hozta ki hibásnak. Be gyuladt, azt megírta a sárga bejelentőt. Vélemyény?
-
biker
nagyúr
ez megint sarkítás, fel kell kapcsolni éjjel.
Én arra céloztam, hogy ha ebből eljárás lesz, akkor elő fogják venni a szakértőt, aki megnézi, mennyi a megvilágítás értéke. HA e szerint kellett lássa, akkor még azt is megkaphatja, hogy elveszik a jogsit, amíg el nem megy ismételt alkalmasságira, ahol ellenőrzik a látását, mivel farkasvakság esetén nem, vagy korlátozással vezethetElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
MaciG
addikt
Erre valók pl. a ledes menetfények.
Tegnap estefele jöttünk a Balatonról hazafele a 65-ös úton (elég nagy volt a forgalom ebbe az irányba), és nem tudom mi volt az arrafelé közlekedőkkel, mert nálam a mutató közelebb volt a 120-hoz, mint a 110-hez és szó szerint folyamatosan előztek amikor nem jött senki szemből. Úgy éreztem magam mintha városban 30-al mennék.
BANZAII
-
Byk01
őstag
Egyébként ahol mesterséges világítás van, szerintem ott kötelezőnek kellene lennie a tompítottnak.
Szerintem meg mindenhol kötelezőnek kellene lennie. Sok helyen van városban is olyan, hogy a fák miatt pl. nem olyanok a fényviszonyok, hogy könnyen észre lehessen venni a szembe jövőt. Főleg, ha sötétebb az autó, ami kb. beleolvad az aszfalt színébe.
Arról nem is szólva, hogy a világítás ad egy plusz információt arról, hogy az autó mozgásban van, míg egy kivilágítatlan akár parkolhat is az út szélén.Ha mindig kötelező lenne felkapcsolni a világítást, minden vezetőnél reflexszé válna, és nem fordulna elő (vagy legalábbis sokkal kevesebbszer), hogy a naplementében kivilágítatlan autó jön szembe.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
bitpork
nagyúr
-
Tegnap ledudáltak és hallottam, hogy ordítanak rám! Fuu a fazon, de ideg volt! Dugó, csorgó autók. Index kint balra, én meg egy másik motoros csorgunk a kocsik mellett olyan 20-al. Semmi gond aha persze. Szembe jöttek, de eddig is simán élfértünk, csakhogy az út másik szélén autó műszaki hibásan és a tükre belógott az aszfalt fölé. Mert tényleg nem volt útba. Na egyszerre értünk oda! Simán el lehetett férni, de lakotton kívül azért jött és felém húzódott a szaggatott felé. Én amúgy a sávomba araszoltam. Olyan közel ment el bakker... megalltam megfordultam és láttam, hogy rengeteg hely volt a műszaki hibás kocsi meg az autó között. Senki nem akadt fenn senkivel sehol nem volt gond km-eken át csak ez. Fosott, nem érezte hol fér el.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
mephi666
nagyúr
nem alagút, aluljáró... én is rosszul írtam, de más a kettő... az aluljáró viszonylag rövid, mindkét oldalán beszűrődik a fény
#38335: f1-ben a monaco-i pályán sem kapcsolják fel az alagútban a tompítottat...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
titán
Errol most eszembe jutott valami.
Lakott teruleten kivul kotelezo fenyes nappal is a tompitott/nappali menetjelzo. Egy ilyen alagutban meg rabizzak a vezetokre. Szamomra teljesen abszurd, logikatlan az egesz. Vagy pl a segedmotoros kerekpart is ki kell vilagitani tompitott fenyszoroval 0-24, ha fel van vele szerelve, lakott teruleten es kivul is. Szoval a robogmmal megyek a lidlbe 30 fokban tuzo napon es tompitott. A "sotet" alagutaknal meg fakultativ a hasznalata a szemelygepkocsiknak.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
félisten
Ezek szerint a fényárban úszó városban sem kell tompítottat felkapcsolni, mert a látási viszonyok kiválóak ?
40 évvel ezelőtt talán még szerintem úgy szerepelt a KRESZ-ben, hogy "alagútban" kötelező".Egyébként ahol mesterséges világítás van, szerintem ott kötelezőnek kellene lennie a tompítottnak. Ugyanis a jó öreg Napunkkal ellentétben, bármikor bekövetkezhet egy áramszünet vagyis a koromsötétség....
Föld alatti parkolókban is ! Lehet, hogy a pilóta mindent tökéletesen lát, de ahhoz már kicsi a fényerő, hogy egy sötétszürke autót idejében észre lehessen venni.mezis
-
titán
-
biker
nagyúr
biker Errol a fenymereses dologrol meg nem olvastam, hogy igy allapitjak meg. Erdekes, hogy mit es hogy oldanak meg. Alagutaknal is hogy van ez a tompitottat eloiro tabla? Ez amit irtal, hogy kimerik es aszerint helyezik ki? Vagy csak fakultativ modon kerul ki ide-oda? Erdekelnek az ilyen dolgok.
[link] 57-58. oldal, közforgalmú utak megvilágítási értékei
Így lesz olyan aluljáró, vagy akár csak közút szakasz, ahol pl éjjel nappal van világításElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Egyebkent megnezve google terkepen nagyban, pont jol jon ki, mert ott megy egy kivilagitatlan gepkocsi. Nezzetek meg mennyire nem latszik:
[link]
Ebben az alagutban szerintem ki kell(ene) vilagitani az autokat. Marmint tabla nelkul is, fel kellene ismerni ezt a vezetoknek, hogy sotet van es itt a latni es latszani elvbol meg talan a latszani fontosabb is, mint a latni.Te most tényleg megint hülyeségeket akarsz írni???
a kamera jelenleg a kijárat 100x fényesebb részére álltja a fényerőt, persze hogy sötét!
Egy kamera átfogóképessége több nagyságrenddel kisebb, mint a szemé, +-2-3 EV, a szem meg kb 15EV-t átfog
[link]
Itt egy kép. Látod a kerítést?
a szomszéd garázsát? A szomszéd házakat?
Ez kb egy órával napnyugta előtt készült, igen gazdagon lehet még látni, kb 3x akkora a fény mint abban az alagútbanNa kezdjük előről ÉRTELMESEN a beszélgetést!
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mephi666
nagyúr
válasz Elemental #38326 üzenetére
veszélyes... chopper-eseket nem láttam eddig nagyon esni, pedig azok tényleg jó nagyok... mondjuk azokat úgy száguldani is sokkal ritkábban lehet látni, mint a gyorsasági motorosokat: ők lehet hogy tényleg a motorozás szeretetéért ülnek fel, aztán eldöcögnek 90es tempóval... én is ha majd 50+ leszek, akkor veszek egy ilyet, aztán szép nyugodtan elbrümmögök
gyorsaságival azt hiszik szerintem, hogy a halálnál is gyorsabbak, csak hát jobbra ívelő kanyarban kimenni úgy előzni, hogy az előtte levőtől semmit nem lát, nem kis felelőtlenség... főleg, hogy utast is vitt magával kb hasonló eset, mint a mienk, csak nálunk beláthatatlan balra ívelő kanyar volt és úgy állt neki lenyomni az egész sort... ha 90 helyett 100al megyünk lakott területen kívül, esélyes hogy nem fér be elénk és elkapja a szemből jövőt ugyanígy
ui: amin egyre gyakrabban gondolkozok: le kellene majd idővel cserélni a kis f astra-t, vagy megtartani városra és venni mellé egy nagy hodályt a család biztonsága érdekében, amivel városon kívül ugyanúgy szabályosan közlekednénk, de hosszú utakra használnánk, az esélyeink meg sokkal jobbak lennének benne, ha bármi állatba belefutunk kb valami dodge ram kaliberű gép lenne az ideális
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Elemental
addikt
válasz mephi666 #38324 üzenetére
Kövezzetek meg, de én alapból minden motorost kicsit felelőtlennek tartok. Sokkal nagyobb veszélynek teszi ki magát, mint autóban. Aki meg gyereket is maga mögé ültet azt még jobban.
Volt, hogy ismerősünk át akart menni az úton keresztbe, szétnézett, nem jött senki, elindult. Aztán valahogy elzúgott, mentőt kellett hívni.
Haverom elesett bebattával. Gondolhatjátok milyen gyors egy babetta. A lényeg, hogy megsérült a látóideg és megvakult.
Nincs szerintem olyan motoros banda, ahol legalább 1 ember ne halt volna ki. -
titán
válasz mephi666 #38322 üzenetére
(#38322) mephi666, (#38323) biker
Nyilvan ez relativ, hogy mi a korlatozott es mi nem, marmint a vezeto szemszogebol. Mint a relativ gyorshajtas, szinte mindenre ra lehet fogni, ha ugy adodik. Vagy a kodfenyszoro hasznalata.
(4)279 Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
Na most kinek indokoljak es kinek nem? Termeszetesen nem tejkodrol van szo.
Egyebkent megnezve google terkepen nagyban, pont jol jon ki, mert ott megy egy kivilagitatlan gepkocsi. Nezzetek meg mennyire nem latszik:
Ebben az alagutban szerintem ki kell(ene) vilagitani az autokat. Marmint tabla nelkul is, fel kellene ismerni ezt a vezetoknek, hogy sotet van es itt a latni es latszani elvbol meg talan a latszani fontosabb is, mint a latni.
biker Errol a fenymereses dologrol meg nem olvastam, hogy igy allapitjak meg. Erdekes, hogy mit es hogy oldanak meg. Alagutaknal is hogy van ez a tompitottat eloiro tabla? Ez amit irtal, hogy kimerik es aszerint helyezik ki? Vagy csak fakultativ modon kerul ki ide-oda? Erdekelnek az ilyen dolgok.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
már megint a felelőtlen motoros(ok)
"ax32015.08.10. 10:04:45
Nos, a motoros Kiskunlacháza irányából jött. Az autós Budapest irányából. Amit ott, a fotón látsz, annak a féknyomnak semmi köze ehhez a balesethez. Ahhol a motort látod kiégve, az addig csúszott a frontális ütközéstől. A valós csattanás, abban a magasságban történt, ahhol a helyszínelőket látod. Ott valóban van féknyom, a felezővonaltól befelé, kb. 100-110 cm-től kezdődik és teljesen az árokig tart, 5-6 méteren.
Az elhunyt motoros hölgy, a kanyar előtt még ellőzésbe kezdet, s az előtte haladó Renault Espace személygépkocsit szerette volna melellőzni, de sajnos a vele szemben közeledő autót, az ellőzendő autó takarta. Amikor a motoros megkezdte az ellőzést, bukkant fel a semmiből a bordó Opel szgk. Pillanatok alatt történt az egész. A csattanás kioldotta a légzsákokat, s a vétlen autó eleje totálkárosra tört. Az autót egy 25-28 éves fiatalember vezette, aki akkor ment haza a munkából. Kérdésemre elmondta, hogy semmit nem tudott már tenni, csak a hatalmas lendülettől, az árokban landolni. Ja, és nem fogyasztott sem alkoholt, sem drogot, vagy egyebet.
Sokkolták az események, de enyhe lábsérülésen kivül nem történt semmi baja. Az érdekessége a dolognak, hogy az áldozatok közvetlen hozzátartozója,a férj és apa, egy világoszöld Suzuki Swifttel követte a családját, egy pár méter különbséggel. A balesethez érve, még több percen keresztül próbált az aszfalton fekvő gyerekéhez beszélni, de akkor már szegény mozdulatlanul feküdt. Ennel ellenére, én és egy másik uriember, levettük a kislány sisakját, s megpróbáltam kisérletett tenni az ujraélesztésre, ami hiabavalónak bizonyult.
Hogy miért tudom ezt ilyen részletesen? Ott voltam és az én saját fotóim, egyértelmüen mutatják az állapotot, amiből kiderül mi is történt.""Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
biker
nagyúr
a korlátozott látási viszonyok adott LUX értéket el nem érő fényviszonyt jelentenek, ha szakértőhöz kerül a sor.
Mivel az aluljáró (és nem alagút!!!) üzemeltető anno kimérette, és a LUX elegendő, nem volt kötelező kitegye az alagútak esetén szükséges "tompított fény kötelező" jelzőtáblát
Innentől akinek eme fényviszonyok közt gondot okoz a másik jármű felismerése, mert mondjuk nem vette le a napszemüveget, az hibázott
Ha sávváltáskor nem győződött meg annak biztonságos voltáról, nem válthat sávot! senkit nem érdekel, miért nem látta? holttér, besütött a nap, vagy a hátsó ülésen lévő bernáthegyi takarta ki.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mephi666
nagyúr
relatív az egész: mit nevezünk korlátozott látási viszonynak? lehet, hogy nekem jó a szemem és gond nélkül látok a félhomályban, más viszont nem... ha szürkületben vezetek a városban, zebrák környékén csomószor megjegyzi asszony, hogy "láttad a gyalogosokat, akik jöttek-mentek?" ...persze, szerencsére jó a szemem (meg alapból úgy közelítem meg mindig a zebrát, hogy a kerekek blokkolóra való fékezése nélkül meg tudjak állni... általában csak lassítok, áthaladnak előttem, majd kettesben gurulhatok is tovább megállás nélkül)
ez ugyanúgy relatív dolog, mint a 70es sebességkorlátozás "esős" kiegészítő táblával: pár csepp esőnél még nem érvényes, zuhogó esőben természetesen igen, de a kettő közt hol van az a pont, ahol életbe lép? és ki bizonyítja egy esetleges baleset után, hogy a baleset pillanatában mennyire volt vizes az út és ki a felelős? akár annyira elkezdhet esni a helyszínelésig, hogy áll az úttesten a víz, de fel is száradhat
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
titán
válasz mephi666 #38316 üzenetére
Nem ugy fogalmaz, hogy alagutban kotelezo, az ertelmetlen is lenne, hiszen sok alagut ki van megfeleloen vilagitva. A lenyeg, a korlatozott latasi viszony es ha egy olyan helyre ersz be, akkor bizony ki kell vilagitani a jarmuvet. Olvastam a cikket.
A rendőr erre a kezembe adott egy KRESZ könyvet, hogy mutassam meg hol olvastam azt, miszerint a járművet ki kell világítani!
Itt talalhato:
44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani./I]
Igy a keprol megitelve, szerintem ott ki kell vilagitani a jarmuvet.
(I)az MHSZ-nél annak idején a fejünkbe verték, hogy a járművet a látási viszonyoknak megfelelően ki kell világítani.(/I)
Ez igy van, ahogy mondja az uriember.
(I)az említett szabály csak időjárási körülményekre vonatkozik, azaz ebben a napsütésben nem kötelező a jármű kivilágítása.(/I)
No komment.
(I)Természetesen ezek után elismertem a felelősségem, (/I)
Ez volt a hiba. Feljelentes iranyaba kellett volna menni, mert ebben az esetben olyan emberhez kerul az ugy, aki utananez a megfelelo szabalyoknak, ha megsem, akkor mi megtehetjuk, hogy hivatkozunk a kresz 44-es paragrafus elso bekezdesere es valoszinuleg ki is hozzak a masik autost is hibasnak. Ettol fuggetlenul ugy gondolom, mindket gepkocsivezeto hibas. A "cikkiro" azert, mert nem volt eleg figyelmes ebben a helyzetben. Ez egy kulonosen veszelyes helyzet es szamolni kell vele, hogy nem mindenki vilagitja ki a jarmuvet. Lehet o sem kapcsolta volna be a tompitottat/menetjelzot, ha az automata nem teszi ezt meg helyette. A peugeot vezetojet pedig a kivilagitas hianya gondolom hibasnak.
(#38319) 8th
[ Szerkesztve ]
-
Gépötty
senior tag
Ez nem nevelési hiányosság, hanem megélhetés.
Ha nincs a kamera, senki nem mossa le az autósról, hogy elütötte, a kártérítés meg jól jön.
Arra vagyok kíváncsi, mikor jelenik meg nálunk is ez a pénzkereseti forma.Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
biker
nagyúr
válasz mephi666 #38316 üzenetére
Nem kötelező
Amúgy ott nappal elég fény van, ha kötekedik, még elküldhetik alkalmasságira, hogy nincs e szürkületi vakságaElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mephi666
nagyúr
szerintetek? ...kresztudásom alapján tényleg nem kötelező alagútban a világítás, viszont valamiért úgy érzem, hogy holttérben mozgott a peugeot, amire ráhúzta a kormányt... nincs koromsötét az aluljáróban itt se és a mesterséges fények (pl saját világítása, alagút falán levő gyertyák) vissza kell, hogy verődjenek annyira a pár méterre tőle mozgó autóról, hogy észre vegye... mellékesen az is a ellene szól, hogy ha alig látom, hova megyek, még körültekintőbb vagyok
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
szebe
addikt
Érdeklődnék, hogy csak mifelénk van-e a kamionosoknak az a szokása, hogy forgalmasabb egysávos körforgó előtt - ahol előtte 2x2 sáv van - egymás mellett araszolnak, hogy a cipzár elv még véletlenül se valósulhasson meg, ellenben a kocsisor kilométeresre duzzadhasson.
A szóban forgó hely: [link]"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Calogero
addikt
-
titán
AMD Power
[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
válasz mephi666 #38304 üzenetére
Ti mindig kifogjátok a gyogyókat Majd az asszonyod lekiabálja az útról őket
Én a héten lenyomtam országúton 1000 km-t teljesen nyugiban. Egy gyogyó volt, aki beláthatatlan kanyarban előzött, kicsit felemgedtem a gázt, nehogy jöjjön szembe valaki. Én is nyugisan mentem, betartottam a sebesség határokat. Egyszer kétszer nyaltam meg a 170-et, de enyi -
mephi666
nagyúr
válasz vgyuri #38301 üzenetére
az ilyenre kényszerzubbonyt kellene húzni és berakni a gumiszobába hosszabb időre korábban történt az eset, láttam már, de eléggé felháborító, hogy ilyen elmebetegek is közlekednek... örökre eltiltani a vezetéstől, ha így reagálja le, hogy a g astra-ját meg meri bárki is előzni... (pedig biztos megelőzik páran, az a kocsi teljesítmény szempontjából eléggé lent van, hacsak nem 2-2.2-es turbóbenzines, de ez kizárt... gondolom egy x5-ös után nem ment volna ilyen bátran, amiben ül pár mázsás kopasz)
jövő héten vár ránk egy 2x150km-es út (52, 6, 56, 57-es főutakon), utána 1 héttel pedig a 44esen 2x70km... asszony már előre fél a múltkori motoros baleset miatt, meg amiért folyamatosan "állatokkal" találkozunk, bármerre megyünk hihetetlen, hogy kb bármikor/bármerre megyünk, mindig látunk olyan barmokat, akiknek semmi nem számít, csak törtetnek, közben balesetveszélyes helyzeteket idéznek elő...[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Eleve a szitu nem jó. A motor be van szorítva nem tud leszállni sem és kitámasztani. Mindig ilyen helyzetben az autó erősebb, ő 4 keréken áll.
Tegnap történtek érdekes dolgok az biztos, gyogyósok voltak az emberek. Nem, nem motorral voltam. Maga lehülyézett? 3x mondtam el a számot! Pénztáros vs. vevő.
3 percet késett a vonat, kérem a panaszkönyvet és ki vezette! Halkan megkérdeztem, mit okozott 3 perc? Elment a buszom!!! Felhívtam a volánt, mert láttam, hogy késik, de nem várt meg! Mondom értem én, de előttem szakadt le a felsővezeték, késett minden, nem tehet róla. Nem érdekelte!
Akkor volt utas vs. kaller fight!
Híradóba volt, hogy ez várható, koncentráció zavar, ingerlékenység. Hajrá sziget![ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 9 5900X + RTX 3060 12GB GDDR6! GARANCIA/SZÁMLA!!!
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest