Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
Tulajdonképpen nincs különösebb jelentősége, pusztán kíváncsiság.
Az egész úgy indult, hogy a K14C motoros S-Cross 1 éves szervizén 0W-20-as olajat akartak beletenni (kénytelen voltam az autót más városba elvinni). Közben minden felől jöttek a rémhírek, hogy a gyárban össze-vissza töltik az olajokat mind a váltóba (kicsit akad is, de nem voltak hajlandóak kicserélni, pedig kifizettem volna), mind a motorba.
Tehát, arra voltam kíváncsi, hogy gyárilag milyen olaj volt benne, ezért vettem belőle mintát a szervíz előtt. A szervizben az olajat bontatlan EcStar 5W-30-as flakonból töltötték, amiből ugyancsak kértem mintát, igy megállapítottam, hogy gyárilag jó olaj volt benne.
A minták nem kérnek enni, etalonként viszont arra jók, hogy lássam az egyes olajmárkák közötti látszólagos különbséget (pl. az Orlen 5W-40 olyan híg volt, mint a többi 5W-30-as olaj).
Régebben mindig a szerelőkre bíztam a dolgokat, viszont utólag elég sok "szemétségre" derült fény (pl. a Splash autónkba a garanciális szerviz 10W-40-es olajat töltött, legalábbis az van bepecsételve). Ettől fogva én mondom meg, hogy mi kerül az autóba (természetesen előtte kikérem az itt lévő szakértők véleményét).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Nem fogalmaztam pontosan.
Az úgy volt, hogy miután az előző szerelőm beleöntötte a legolcsóbb Orlen olajat (1000Ft literje), elkezdtem kételkedni a minőségében (pedig esküdözött rá, hogy az a legjobb és, hogy Ő ettől fogva csak azt használja).
Az olajos fórumban írták, hogy egy olaj esetében mindig a benne lévő adalék a legdrágább (nélküle pedig az alap olaj semmit nem ér, nem védi a motort). Ebből kifolyólag elhatároztam, hogy tél végén mindenképpen kicseréltetem (egyébként előtte évekig Eneos olaj volt benne, aminek literje több, mint 2000Ft).
Egyszóval olajcserére vittem a szerelőhöz, akkor mondta, hogy meg volt égve (egyébként korom fekete volt).
Most Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 van benne, aminek literje 3000Ft (remélem, hogy ez már jó minőség). Egyébként, legközelebb lehet, hogy Motul lesz beletéve (X-Cess, vagy Eco-Nergy), ami talán nem is rosszabb, de legalább olcsóbb.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
PeterPH
senior tag
Normális helyen figyelembe veszik. Műszerrel megmérik az üvegek gyári fényáteresztő képességét, és aszerint ajánlanak hozzá fóliát.
Egy korábbi autómat fóliázva vettem. 30000-es bírságot nyertem vele. De a rendszámot is levehették volna ha olyan kedvük van.
Mint utólag kiderült, a gyári üveg eleve 73%-os volt, így arra már semmilyen szűrős fóliát nem lehetett tenni, legfeljebb víztiszta biztonságit, annak meg nem sok értelme lett volna. -
őstag
2008 1.4 Corsa D-re tettünk ilyen Nexen-t; hosszas győzködés után sikerült elfogadtatni a családdal, hogy évi 10k km-re és két hóesésre felesleges egy külön téli szettet venni (főleg, hogy mindenki az óvatos sofőrök csapatát erősíti). Nekem is tetszett, bár nem sokat vezetem, de meglepően jónak tűnt télen-nyáron
swift-re is gondolkodtam, hogy ilyen kellene, de még van 1-2 szezon a téliben, 2 szezont futottan nem volt szívem eldobni..
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
-
2ozzmexy
senior tag
Nem tudom melyikre gondolsz most hirtelen, a gyertyásra? Semmi, hagytam a csodába, nem ért volna annyit több év pereskedés, szakértő fogadása stb. De az nem egy DI motor, az szívócsőbe fecskendezett még, abban ennyit simán túlélt az iridium Denso gyertya, csak inkább bosszantó volt, sok bajom volt velük na.
5w30 kell bele bizony, de előszeretettel spórolnak ezen néhány helyen, van ahol máig Helix 10w40-et öntögetnek bele. Gépkönyv megengedni, de most ha megveszed a 4L-es kannát akkor van vagy 2ezer forint árkülönbség egy 10w40-es márkásabb és egy Total Quartz 9000 5w30 között. A márkaszerviznek ez buli mert spórol hordónként néhány tízezret, de neked aki nem cserélgeti 2-3 évente mindig az új modellre, neked nem éri meg az a 2rongy.
Ezért is mondom mindig, kenjék a hajukra a végig ütött szervizkönyvet, én tudom mit öntöttem bele és mikor.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Én is le lettem pattintva a 25.000-es Vitarával, mert mondom ha már emelik és javítják az orrát kapjon Kicsit korábban karbantartást. Években beszéltek. Hát nem várjuk meg. Majd én itthon, eneossal nem ecstarral és a többi. Nem teher.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
2ozzmexy
senior tag
Ha megnyomod a hátulját lefelé, akkor másfelet szabad lengenie. Amúgy a hátsó lengéscsillapítón van egy műanyag "pohár", valószínűleg kiszáradt körülötte a minden, mert 15 éve teljesít szolgálatot és most unta meg a közútkezelő töketlenkedését...
Így néz ki: [link]
Tessék felemelni, kereket levenni, lengéscsillapítót szemrevételezni. Itt porvédő csőnek írja, mint minden műanyag alkatrész, ez is elfárad egyszer. Mellesleg alap, hogy kidobálunk minden nem gyári tartozékot ha egy szokatlan hang forrását keressük, de ne vedd magadra, én majdnem szervizbe mentem egy fütyülő hang miatt, mire kiderült hogy egy sípolós gyerekjáték van a jobb első ülés alatt (ami a padlólemez és az ülés ülőlapőja között flipperezett útközben), amit hónapok óta kerestem fent a lakásban...Szilent felül van, ott ahova becsatlakozik a lengéscsillapító felső csavarja. Ha nincsen kirepedezve vagy kiszakadva és nem egy km-es holtjátéka van, akkor nem az.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Szombathely és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Path of Exile 2
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Formula-1
- Apple notebookok
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Yettel topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest