Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52191 üzenetére
Micsoda? Irídium gyertya... szép, 48hónap/60k km ólommentes üzemanyga esetén, potom 50 rongy a 4db, végülis, Suzukisoknak van pénz lóvéra...
@tboldi:
Na ami nálam van kezelési abban a sorban amit fotóztál csak a K14C szerepel... (lehet ez még a facelift előttihez való kiadás )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52197 üzenetére
Igen, az M15A-ban valami 160ezer km/10év dereng, de lehet rosszul emlékszem.
@AMD Power: Mennyinél kell cserélni?Tudod ki fizetne érte... ez egy Suzuki, ha egy dugókulcs készlettel nem tudok benne gyertyát cserélni a parkolóban, akkor német prémium. Amúgy kíváncsi lennék mennyi munkadíjat lesz pofájuk ráírni... Nem értettem a 21,5ezer hogyan jön ki, mire leesett hogy 3 hengeres, csak 3 gyertya kell bele...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52219 üzenetére
Neeem. Mivel most ismerkedsz a járművel, ezért súgok:
A menu-ben tudod állítani a TPMS-t, hogy milyen "üzemmódban" legyen, van Comfort, Standard és Economy. Értelemszerűleg a címke alapján kell beállítani a keréknyomást és a hozzá tartozó üzemmódot, hogy jól tudja végezni a dolgát:Cserébe később is fog vinnyogni ha esik a keréknyomás, ugyanis a riasztási határértékeket az üzemmód alapján állítja be. Ha a TPMS-t Economy-ra állítod, akkor feltételezi hogy a címkén szereplő értékekre fújtad a kereket, így ca. 2,4-2,3bar körül már be fog jelezni, ellenben ha Comfort-ra állítod, akkor 210kPa körül kezd el hibát dobni.
Ugyanebben a menu-ben elő tudod varázsolni a mért keréknyomás adatokat is:Jó szórakozást!
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52223 üzenetére
Lehet Comfort-ra állítottam, nem emlékszem már, mert nem szoktam állítgatni, csak felfújom mindent felrakás után 2,5-re, így méri a fenti képen látható értékeket és olyan 200 kPa mérésekor szokott először szólni hogy baj van. Jellemzően a JH-ra szokott először hibát dobni, de ez a kompresszorral gyorsan orvosolható hiba. (ezért is tartom a kocsiban)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz DIEGO15 #52239 üzenetére
Az első kérdés kicsit fura nekem. Mi az hogy lehet-e automatán használni? Swiftben ezt úgy oldották meg, hogy auto állásba a kapcsolót, plusz távolsági fényre. Ettől kezdve a sötétedésre bekapcsol és a kocsi előtti forgalomnak megfelelően kapcsolgatja a tompított, távolsági fényeket. Így van értelme.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52241 üzenetére
De, ugyanis tető kárpit és a tető között részből tekeredik le.
Látszik? Ott a tekercs, az a függöny légzsák és végig fut az autó teljes oldalán.
Vidd alul, a jobb küszöb burkolata alatt egészen hátra, majd a hátsó ülés melletti műanyag (ahova bezar a hátsó ülés retesze) majd C oszlop burkolata alatt és úgy a tető kárpit alá, csak úgy valószínűleg rövid lesz.A fényszórónak talán lehet állítani az érzékenységét, esetleg azt kellene a kezelésiben megnézni, sajnos Cross-ban nem vagyok otthon. de ez már vetekedne egy autopilot-al, szerintem ilyet nem tud.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz DIEGO15 #52251 üzenetére
A kezelésiben találsz ilyen részt? Ebből egyértelműen kiderül hogy az autó tudja-e, és azt is, hogyan működik. Az ezt követő oldalon azt taglalja hosszasan, hogy mi okozhatja, ha hibásan működik.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Brogyi
senior tag
válasz DIEGO15 #52253 üzenetére
Ahogy írták. Auto állás, és a kart előre nyomod. A szerkezet olyan érzékeny, hogy a közvilágításra már nem engedi a reflektort. Szinte csak tök sötétben engedi. Persze az enyém is Swift. A kart nem nyomod előre akkor nem csinálja. Így auto állásban nem tudsz reflektor kapcsolni ha világos van. Villantani azt tudsz. Sok paraszt használhatná az auto állást.
Talán felszereltségi plusz. Valszeg GL nem tudja csak a GLX. Milyen a tied?[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52246 üzenetére
Tudom, trehány, de megpróbálhatod benyomni a műanyag elem mögé.
A trükk az, hogy összerakod az egészet, felszereled az elsőt és a két kábelt egyszerre vidd és ha rendes munkát szeretnél végezni, akkor az A oszlop borítását a tetőnél le kell venned, hogy a légzsák odanyúló része alá tudd betenni. Amint még leírnék a témában, hogyha leveszed a műanyag elemket, akkor a gyári kábelezés mellé is befűzheted, ott van a legjobb helyen, de ez szőrözős munka és már most elárulom, hogy rövid lesz a kábel.
Az útvonal:
tükörtől függőlegesen fel be a tetőkárpitba, ott elindulsz jobbra (az elsőszélvédő tetejénél ujjal benyúlva be tudod nyomni), az A oszlopnak lekapod a borítását és a gyári kábelezés mellé kötegeled, majd a képen látható helyen benyomod a műanyag elem mögé (és itt a szivargyújtó kábelét el is hagyod), aztán a küszöb borítása alá alulról szintén ujjal. A műanyag elemeket kézzel vedd le, sose csavarhúzóval, mert megsérted és az javíthatatlan. Végig mész alul, biztonsági öv alsó csatlakozási pontjára nagyon figyelj, majd mész hátra végig a küszöb borítás utastér felőli alsó részénél, aztán jön egy műanyag elem ahonnan a JH ülés biztonsági öve kijön (kb itt fogyott el a 3m kábeled), az alá is szépen bebújtatod az ülés felőli oldalon, majd jön a C oszlop borítása (csomagtérajtó felőli szélén vidd fel), innen a tetőkárpit alá és így már be tudod fűzni a gumi átvezetőbe.
Amit elhagytál kábel (tápkábel, szivargyújtókábel, ki hogyan hívja) azzal elindulsz a kesztyűtartó alatt a középkonzol felé, végig tudod fűzni, ha befekszel a padlóra látni is fogod mit csinálsz.
Ahol össze ér a két műanyag elem a középkonzolon, ott beviszed a kis tárolóba, kb ennyi. Ez így a gyári kábelezés útvonala is, ha szakszerviz teszi be, ők is erre fogják vinni, talán a középkonzolt szétkapják és visznek neki külön biztosítékról tápvezetéket.Remélem ez így segített.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52258 üzenetére
Szivesen, annyit még hozzátennék hogy ezért a mutatványért nekem az Erzsébet királyné útján (direkt nem írom a bolt nevét!) kerekperec megmondta a faszi hogy 30ezer számla nélkül, garancia a szerelésre nincs és nem vállalnak felelősséget semmiért sem.
Ammenyiben külön biztosítékról szeretnék külön tápot vinni neki, akkor az feláras, mert ahhoz ki kell hívnia egy autóvillamossági szakmókust 12ezres számlás óradíjjal aki betesz egy plusz szivargyújtó aljzatot a műszerfal mögé...
Ennnyi pénzért meghebrákoltam én otthon a panel előtt a parkolóban, csak én aláfűztem a függöny légzsáknak, amit nem ajánlok hogy piszkálj, mert ha véletlenül megsérted vagy eldurran, az félmillió forint csak az alkatrész. A biztonsági faktorról már nem is beszélve. Ha tudod hogyan működik és hol szabad vezetéket vinni körülötte akkor nem para, de én a helyedben kerülném.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz DIEGO15 #52256 üzenetére
Nem kihagyták, hanem plusz pénzért tették elérhetővé. Ezért kérdeztem tegnap, hogy felszereltségi szintje szerint kellene-e tudnia. Ezek szerint nem vetted meg ezt az extrát a kasszánál.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
blakey
titán
válasz DIEGO15 #52337 üzenetére
A munkadíj egyben van, nem tudom és nem is akarom kitalálni, hogy egyesével mennyiért cseréltek. Szerintem ilyet biztosan nem kérdez senki.
Azt is tudom, hogy bármelyik topikba írok aár egy szervizes munkáról vagy bármiről akkor mindig van okosabb aki minden tud. Tisztában vagyok, hogy mindenki szakértő, leírtam, ennyi. Mindennap zoknit cserélek, más hetente. Tökéletesen elégedett vagyok a szerviz munkájával. Te cserélsz fél évente, tedd, én nem, csak ha szükséges, viszont mindent megkap a autó ami kell és amikor kell. Nem vagyok autószerelő, nem is akarok az lenni viszont elhiszem a szerviz véleményét és elfogadom ha megfelelő indokkal alátámasztja.
Természetes biztos vagyok abban, hogy sz@rul csinálom, sz@r helyen szervizelek, de ez legyen az én dolgom. Az én, a családom egészsége tökéletes biztonságban van, minden tiszta, bármikor jöhetsz elemezni, ellenőrízni.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52383 üzenetére
Nem tűnnek annyira kormosnak és égettnek, szedtem már ki ennél rosszabbat is Japán motorból. (gyári gyertya 194ezer km után, háromszor cserélte a markaszerviz papíron... Ha nem firkalom össze sosem jövök rá hogy lehuztak)
Önálló munka volt vagy szerelő?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52385 üzenetére
Érdekelt volna mennyire volt bonyolult kibányászni...
Közben néztem a papírokat, elnézést kérek, elírtam, nem 194ezret futott, hanem 154ezret, de ez patika ahhoz képest. (az szívócső befecsis motor volt, nem DI)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52387 üzenetére
Ha emlékeim nem csalnak akkor a tűzfal felé van döntve és a trafókat elég szűk leszedni róla. Nem tudom kell e könyök a dugókulcshoz, vagy befér a toldószárakkal normálisan, stb.
Ha örülnek ha nem, ez van, először bizonyítsa hogy meg lehet benne bízni...
"...furcsa módja az öngyilkosságnak hogy beengedsz ilyen rablókat a házadba hogy csináltok amit akartok, majd fizetem..." (Hadházi László) (bocs, idevágónak éreztem )
Nálam (bár ez lehet csak az én kattanásom) a bizalom nem jár alapból, ki kell érdemelni, erről a nejem tudna mesélni...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52389 üzenetére
Isteni, akkor ezzel sem lesz problémám. (K14C motoros Vitara ) Na ezért szeretem az ilyen fórumokat olvasgatni, mert így más "feltalálja helyettem a kereket"...
Remélem lesz valaki olyan elvetemült hogy váltóolajat is cseréljen csápos és akna nélkül és akkor már majdnem lefedem a kövi 10 év összes karbantartását.Én szeretem látni mit csinálnak, mert én sem úgy nyúlok hozzá más cuccához mint a sajátomhoz. Nekem tetszik amikor egy szerelő azzal kezdi, hogy beterít egy fóliát az ülésre és mondjuk úgy hajol be a motortérbe hogy közben figyel nehogy megsértse a fényezést. Nem azért, mert ilyen kis sznob vagyok, hanem mert ez szerintem alap kellene hogy legyen. Mindig is allergiás voltam rá, amikor a szerelő a koszos szerszámosát bedobta az anyósülésre kezdésképpen... na az ilyenért én is szólok. Sajnos megtörtént hogy a 600SEL makulátlan bőrülésén landolt a koszos villáskulcs készlet, aztán nem győztek bocsánatot kérni... Gumisnál is volt már hogy szólnom kellett az INSIDE felirat miatt, de akkor még nem tette fel a felnire, csak betette a gépbe... hát igen, ilyen ha szezonban szereltetsz, fáradtak, hibázhatnak.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52392 üzenetére
Köszönöm szépen, így is többet segítettél mint gondolnád. (nah ezért sem fogok szerelőhöz menni... ) A váltóolaj feltöltéséhez a legjobb ha egy csövet dugsz a lukba a végén egy tölcsérrel, a tölcsérbe beleöntöd az olajat, majd megvárod hogy a váltóba folyjon a csövön át. Amint elkezd kifolyni belőle elérte a szintet. A leeresztő csavar már izgibb... Még nem találtam meg. (az M15A motoros SX4-nél legalábbis ez a legcélszerűbb megoldás)
Még rá kell jönnöm hogyan tudom az összes hűtőfolyadékot leengedni és persze hogy G hanyas kell hozzá..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52395 üzenetére
Le fogom írni, egyelőre a motorolaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere lesz a követekező projekt, amiről képekkel illusztrálva fogok írni egy hosszabb hozzászólást. Ha a váltóolaj cserére is sor kerül, akkor majd azt is megírom. Még keresem a leeresztőt és azt hogy merről férek hozzá.
A 6-osba 2,8L kell, vagy úgy töltöd bele ahogyan írtam, vagy belepumpálod egy folyékonyszappan adagolóval, de utóbbihoz fel kell emelni az autót rendesen és alulról kell elkövetni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52428 üzenetére
Nekem csak 1 kérdésem van: Adott betétlapot? 🤣
A viccet félre téve most dobtál ki egy adag pénzt az ablakon. Horpadast gittelnek vagy negatív kalapáccsal kihuzzak. A javító elem akkor kell ha át van lukadva és azt sarokcsiszoloval és heggesztovel illesztik a helyére. Keress fel egy karosszéria lakatost.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."