Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Logen88
aktív tag
Köszi a tesztet!
Ahogy sokaknak nekem is magasan voltak az elvárásaim, csak egy Rockstar címről van szó.
Amikor befejeztem a játékot úgy éreztem megérte az árát, de voltak olyan részletek amik nem tetszettek. A hangulat és a történet nagyon jó lett. Próbáltam felfedezni közben a világot, hogy feldobjam és ne legyen egysíkú a játékmenet, ami nagyjából sikerült is. Leginkább a karakterekkel kapcsoltban csalódtam. spoiler A"tbc szál"nagyon nem tetszett, értem, hogy mit akartak ezzel kezdeni, én kihagytam volna. Micah karakterétől teljesen mást vártam. Sadie Arthurt tartotta egyedül megbízhatónak. Arra gondoltam miért? Alig mutattak be valamit abból, ahogy ez a bizalom kialakult kettejük között. Javier alig szerepelt és Bill se sokat. spoiler Többet vártam. Tetszett ez a lassabb tempó, de én reménykedem egy folytatásban ami a banda korábbi történetét meséli el sok bankrablással pörgősebben és jobban bemutatott bandatagokkal.[ Szerkesztve ]
The Last of Us is a masterpiece.
-
Herokl
újonc
Jól sikerült írás, jogos kritika, noha a pontszámot kicsit túlzóan kevésnek tartom, de megértem, hogy az elvárthoz képest okozott csalódás is szerepet játszott ebben. Viszont amennyire a 75 pontot túlzóan kevésnek érzem annyira érzem túlzóan soknak a végtelen sok 10/10et is a játékra. Nekem ez a tipikus 9 pontos játék és a 10 pontok inkább a beletolt végtelen munkának, mint a játékmechanika átgondoltságának és minőségének szólnak. Ez az értékelési rendszer problémája. Ezen a játékon érezni, hogy sokszor hiányzott a koncepció és a tudat, hogy videójátékot készítenek a fejlesztés során, miközben a prezentációba beleadtak minden eddiginél többet. Értékelni kell ez utóbbit, de az valahol nincs rendben, hogy egy olyan videójátékot értékelnek sokhelyütt minden idők legjobbjaként, ami igenis sokszor elfelejti, hogy ő egy videójáték és játékmechanikailag rengeteg csiszolnivaló lett volna még rajta.
Grath, egy kérdésem lenne, élsz egy ilyen fordulattal a cikkedben: "Ez főleg azért zavaró, mert ezt és még pár hasonló dolgot bevallottan a tavalyi Zelda ihlette... "
Ez csak egy fordulat vagy tényleg van valamilyen interjú vagy egyéb forrás, ami alapján ezt állítod? Tudnál ilyesmit linkelni? Csak azért kérdezem, mert a rdr2 közben nekem sokszor volt olyan érzésem, hogy mintha azért tolták volna el 1 évvel a játékot, mert kirpróbálták a botw-t és egy csomó játékelem tetszett nekik és úgy döntöttek, ezeket még beépítik az rdr2-be, ezért egy csomó olyan elem van a játékban, ami kísértetiesen emlékeztet a botw egyes elemeire, csak sokkal kevésbé kidolgozottak, átgondolatlanabbak, kiforratlanabbak. Érdekelne, hogy tényleg van ezt az ihletést alátámasztó forrás, ahogy állítottad vagy te is elsősorban a saját tapasztalatodra hagyatkozál és az alapján láttad így. -
raggg
senior tag
Tetszett a teszt, főleg a hasonlat a Fable-lel. Érdekes, hogy pár szempontból máig nem tudták megközelíteni más játékkészítők
Ha végzek a Hollow Knighttal és az FF3-mal, az RDR2 lesz a következő, remélem nem készülök ki az átugorhatatlan animációktól (akik lejjebb írták hogy ez emeli az immerziót: 20 éve is nagyon utáltam, ha nem ugorhatom át a custscene-t/animációt! :-)).
ragklaatPS
-
-
ProEvoFan
nagyúr
De a HZD nem is akar többnek látszani, mint ami.
Szépen, magyarul leírta mi a problémája, csak te nem igazán tudod ezt értelmezni.Neki ez a véleménye, amit még full értelmesen hozzászólásokban is kiegészít.
Bocsi h ezt mondom.Te mocskosul elvakult vagy.Enged el ezt a szigorú tesztet és élvezd az amúgy remek RDR2t. -
Major Lion
senior tag
válasz Kisgépkezelő #80 üzenetére
Szerintem egy olvasónak nem feladata, hogy ismerje a tesztelő pontszámozási szokásait. A tesztelőnek viszont nem ártana megnézni, mégis ebben a stilusban milyen pontszámot kaptak a játékok az újságjuktól, és aszerint súlyozni a sajátját. Ez nem egy blog, hanem egy website, ahol sok más teszt is olvasható, persze ez egy szubjektiv műfaj, hiszen nem lehet lemérni úgy egy játékot mint egy proci sebességét, de az újság saját kritikáihoz igazodhatna szerintem. Persze ha igazodik és csak én nem vettem észre akkor elnézést. Számomra egy lelketlen AC Odyssey nem jobb mint egy RDR2.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
orion1025
őstag
Sajnos a fanok képesek olyat is belelátni a játékba, ami egyébként nincs is benne, így születnek a magasabb pontszámok. Anno a GTA V is mekkorát szólt, pedig szerintem egy totális hulladék lett, az átvezetőket meg sztori megoldást leszámítva ugyanaz mint a IV, csak még a járművek is szarul törnek. Tehát kaptunk egy turbózott előző epizódot, és mindenki maga alá hugyozott tőle. Félre ne érts, baromi jó kis cucc lett, de valamiért azt érzem, hogy mondjuk egy GTA sosem kaphatna negatív kritikát. A Mass Effect Andromeda is számomra egy várva várt folytatásnak ígérkezett, de valami eszméletlen vicc lett, csak Mass Effect fanként nekem "emészthetőbb", mint mondjuk egy semleges tesztelő személynek. Ettől függetlenül egy tesztre nem szabad adni, de ha már az ember nyitott szemmel jár és fórumozik, akkor azért egy átfogóbb összképet össze lehet ollózni a kiszemelt játékról.
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
gianni85
veterán
Elolvastad a tesztet? Az elhangzottak fényében teljesen rendben van a pontszám. Játék közben én sem éltem meg ennyire negatívan, de így utólag egyetértek, és rávilágított dolgokra, amiket nem akartam észrevenni, mert elfogult voltam a játékkal kapcsolatban az első videó óta. (egy hónapja még vakon goty-t mondtam rá, aztán végül a gow és a spiderman is beelőzte)
[ Szerkesztve ]
-
ron8
senior tag
Így már jobban megértem miért ez a véleményed a játékról és tiszteletben is tartom. Én úgy vagyok ezzel, hogy ez még mindig nem egy hagyományos értelembe vett rpg, hanem afféle Rockstar-RPG, amivel én személy szerint tökéletesen megvagyok elégedve, ugyanis ha ennél hardcoreabban lenne megoldva az rpg rész akkor már nem biztos, hogy mindenhez lenne kedvem a játékban, de így számomra minden élvezetes. Valószínűleg te sokkal hardcoreabb gamer vagy mint én, így neked ezek a játékelemek amiket felsoroltál példaként emiatt jön le fél-megoldásként, és nem igazán működik számodra.
[ Szerkesztve ]
-
Kisgépkezelő
senior tag
Grath-nél nem érdemes puffogni az alacsony pontszámok miatt, mert nem pontoz ő le semmit, csak kicsit szélesebb skálán oszlanak el nála a pontok, mint mint másoknál. Ezzel kicsit mondjuk tényleg szembemegy az árral, mert a többségnél akik csak 70-100-ig pontoznak, a 75 már maga mordor, míg nála egy 60 pontos játék még simán a semmi különlegeset nem nyújtó, de azért élvezetes játék, egy-két apró hibával kategória.
Szerk: Nicsak mire leírtam volna, már ő is leírta egyel felettem.
[ Szerkesztve ]
-
Grath
HÁZIGAZDA
Nálam 75 nem egy rossz játék. Én próbálom használni a teljes skálát, és ha valami nagyon nem üti meg még a minimum lécet sem, azt is leírom. Lásd például a Sea of Thieves kritikát.
-
keIdor
titán
Egyébként arra leszek kíváncsi, ha majd ezt a csodát tesztelitek, hány pontot kap a végén.
20 éves dinoszaurusz grafikus motor, nagyon limitált képességekkel, ez látszik az animációkon, a bugok számának nagyságában, a grafikán, az fps-hez kötött fizikában, a FOV állíthatatlanságában, a gun playen, meg úgy mindenen... rossz a netkód, védelem nincs, állítólag könnyen látható lesz bárkinek az IP címe[link] plusz még úgy a világ is sivár, élettelen, nincsenek emberi NPC-k, a küldetések unalmasak, bugosak és vagy robot adja vagy hangfelvétel.
Most ezeket figyelembe véve és azt, hogy egy időben jött ezzel majdnem, ugyanúgy 60 dollár mindkettő szerintem becsüljük csak meg az RDR2-t, főleg azt, hogy mennyire kidolgozott.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
GodGamer5
addikt
Nagyon jó lett a teszt, maximálisan egyetértek, de a pontozás szerintem megérdemelt volna legalább 80-85-öt, főleg a hulladék AC: Odyssey után. Amúgy szerintem a harmatos amd proci miatt nem lettek a játékban komolyabb szimulációk, ígyis haldoklik a gép a RDR2 futtatása közben...
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
hajbel
addikt
Kb. ugyanaz, csak ugye itt rengeteg interakció lenne, valamint azok kombinációja. Elég sok időt venne igénybe leprogramozni, főleg ha azt akarjuk, hogy a környezet is dinamikusan reagáljon, realisztikus animációkkal. Ugye amikor 8 éve a RDR-t elkezdték fejleszteni, arról nem is tudtak a rockstarnál, hogy ilyen interakciókat léteznek játékban. Remélhetőleg több játék elindul majd ilyen irányba, amelyeket 2017 környékén kezdtek fejleszteni.
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
Grath
HÁZIGAZDA
Ami a hardverigényt illeti, természetesen igazat írsz, bár egy PS4 Pro vagy Xbox One X nagyságrendekkel erősebb, mint egy Switch, szóval valamennyire kiegyensúlyozottabb a dolog.
Viszont a tényleg erőforrásigényes dolog a valós fizika; az, hogy az esőnek, tűznek, elektromosságnak hatása van a világra, az szerintem (mondom ezt zéró programozási ismerettel) jóval kevesebb számítást igényel, mint az, hogy élethűen vigye a hullákat a víz (Red Dead) vagy akár az, hogy rendes fizika szerint dőljön össze minden (BF, Red Faction).
-
hajbel
addikt
Eddig minden egyes hozzászólásoddal egyetértettem, ahogy a cikkel is. Viszont itt megjegyezném, hogy 720p-s rajzfilmgrafikával sokkal kevesebb erőforrást igényel a jó interakció, mint realisztikus animációkkal, 4K textúrákkal megcsinálni ugyanezt, plusz utána még optimalizálni a rendszerre. Nem is ezt vártam a RDR-től, hanem egy olyan játékmenetet és történetet, ami odaszögez a képernyő elé. Az már más kérdés, hogy aki felült a hypevonatra, az a nagy részletességgel kidolgozott világgal magyarázza, hogy ez egy jó játék, ami - ahogy írtad is - nincs meg benne. Az open world játék és a csőjáték között az a különbség, hogy csinálnak egy nagyobb pályát és szétdobálják rajta a csőjáték elemeit. Ez a játék ékes példája ennek. Rengeteg lovaglásra kényszerítenek, hogy kitolják a játékidőt és beleraknak néhány random eventet ami egy vagy két scriptből áll. Nekem már a játék elején túl sokszor ismétlődő vagy semmitmondó és/vagy idegesítőek ezek. Nem azt mondom, hogy nem raktak bele elég munkát a készítők, de rossz irányba mentek el. Jobban tették volna ha ezeket a félrealisztikus elemek helyett inkább olyan dolgokat építenek a játékba, amik szórakoztatóak és érdekesek. Megjegyzem a western téma ilyen szempontból is enyhén szólva sem termékeny táptalaj.
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
Grath
HÁZIGAZDA
Kiegészíteném annyival, hogy a "Zelda világa mellett minden más openworld világ primitívnek tűnik", így tényleg objektívebb. Én is imádom a Witchert, fantasztikus játék, a valaha készült egyik legjobb. Arra például tökéletesen igaz, hogy jobb, mint részeinek összessége. Például a harcrendszer nem kiemelkedő. Nem rossz, nem zavaróan gagyi, magasabb fokozaton izgalmas is, de vannak ennél sokkal jobb harcrendszerű programok is - viszont van olyan jó a sztori, a világépítés, a küldetések és a többi, hogy itt elfogadjuk ezt is, nem húzza le a játék egészét.
De a Zelda világának dinamizmusa mellett minden más mai openworld játék egy teljesen statikus papírmasé színpadnak tűnik. Nem tudom, játszottál-e vele, de ha nem, kérlek engedj meg egy hozsannázós, hosszú lelkendezést és magyarázatot.
A legtöbb ilyen játék világát scriptek irányítják. Ebben az értelmezésben a script a programozók által lefektetett extra szabályokat jelenti. Amire nem vonatkozik extra script, az egy élettelen, mozdulatlan tereptárgy lesz - amire vonatkozik, az kaphat egy-egy extra játéklehetőséget.
Nem tudsz fát kivágni bárhol (dinamittal vagy lézerfegyverrel sem), csak ott és akkor, ha azt egy küldetés kötelezővé teszi. A szél sosem igazi játékelem, hanem csak fújja a leveleket. A tűz nem valódi tűz, hanem egy fényforrás. Lehet, hogy esőben kialakulnak tócsák a földön, de az semmire nem hat ki, legfeljebb koszosabb leszel. Az ellenfelek mesterséges intelligenciája csak a harc során nyújtott cselekedeteikre hatnak ki. A tárgyaknak nincs igazán súlya. Egy-egy dolgot a fentiekből jobban kezel egy játék, a Red Dead 2-ben például a szél vadászat közben fújja a szagodat, a Metal Gear 5-ben ha valaki arccal előre esik ájultan pocsolyába, megfulladhat, a Far Cry-okban picit terjed a tűz, Half-Life 2 itt-ott használta a tárgyak súlyát és lendületét, a Red Factionben minden fát ki lehetett volna robbantani, ha lettek volna fák.
A Zeldát nem scriptek irányítják (természetesen csomó részét igen - azonban megdöbbentően nagy területeit nem). A Zeldához teljes, önműködő rendszereket kreáltak: létrehozták a szabályokat, és azokon belül mindent megtehetsz, azok alapján a világ hihetően, kiszámíthatóan és sokszor valósághűen reagál rád.
Csak pár példát hozok fel, mert e megoldás lényege pontosan az, hogy nem lehet felsorolni a rendszervezéreltség által nyújtott helyzeteket, mert szinte bármit megtehetsz.
Esőben például elalszanak a tüzek és a fáklyák. Ez például arra is kihat, hogy a humanoid szörnyek fészkeit sokkal könnyebb megközelíteni, hisz nincsenek őrtüzek, a járőrök pedig visszahúzódnak az épületekbe, ahol még van valami meleg. De az eső mindent nedvessé is tesz, így zivatarban falat mászni sokkal nehezebb - ha mondjuk falmászós menekülés közben ered el az eső, az nagyon rossz hír.
A tűz nem csak meleget ad (fontos, mert különben bizony megfagyhatsz, ha nincs nálad meleg ruha), nem csak viszonylag jól terjed, de felhajtó ereje is van. Ha egy tutajra kötsz pár lufit, alatta meg tüzet raksz, hát repülő alkalmatosságot kapsz. Ha robbanószereket pakolsz rá, majd egy nagy levéllel szelet keltesz, a tutajt bereptetheted egy tábor fölé, és kilőve a lufikat, lebombázhatod azt.
Az elektromosság nem csak sebez, de terjed is a fémeken keresztül. Ha valami villámos ellenfélre vadászol, érdemes levenni a fémpáncélt és fafegyverekre váltani, különben jóval kevesebb esélyed lesz. Ha egy shrine-ban az a cél, hogy kapcsolókkal és sok szenvedéssel elvezesd az áramot egy géphez, meg tudod oldani úgy is, hogy a földre fekteted fémpengéidet, hogy azok vezessék el az elektromosságot.
Vannak olyan shrine-ok, amelyeket a kontroller mozgatásával tudsz mozgatni, például golyót mozgatva egy labirintusban, mint a kis gyerekjátékban. De mi történik, ha feje tetejére fordítod a kontrollert? Igen, a szint is a feje tetejére fordul, és a sima hátán gond nélkül végiggurul a golyó.
Ha vad viharban hozzávágod a kardodat egy ellenfélhez, a csapkodó villámok őt fogják eltalálni. Ha valakinek a fapajzsába lősz egy tüzes nyilat, azt megégeti a láng, eldobja a pajzsot, és vonyítva rohangál, miközben társai vadul röhögnek rajta.
A mai játékokat ismerve a fentiek olyan dolognak tűnhetnek, ami előre le van programozva, amit elmagyaráz a játék, de pontosan az ellenkezőjéről van szó: a Zelda ezekből semmit nem mond el. Hagyja, hogy kísérletezz, hogy megpróbálj olyan dolgokat, amelyek egyetlen más játékban sem működnek, de itt váratlanul meg tudod csinálni. Elképesztően felemelő (és a berögződés miatt sokáig furcsa nehézséget jelent) érzés egy olyan játékkal játszani, amely tulajdonképpen úgy működik, mint a valódi világ. Nyilván nem állandóan, nyilván nem minden porcikájában, de ami a konkrét játékmenetet illeti, ezt a rendszervezéreltséget fantasztikusan tudod kihasználni. A varázserők nagy része is erre a fizikára épül: a mágnessel elképesztő dolgokat lehet művelni. A stop-varázslat sem egyszerűen megállít valakit vagy valamit, de ezen időszak alatt minden bekapott fizikai ingert eltárol, és azok egyszerre jönnek elő, amikor lejár a mágia - így egy hatalmas sziklát is arrébb lehet ezzel lőni, amit a golfozástól a kreatív harci megoldásokig mindenre lehet használni.
Egy ilyen reaktív világ egyelőre kizárólag az új Zeldában létezik, és azt kipróbálva minden más játéknál azonnal nyilvánvalóvá válnak azok a korlátok, amelyeket a Zelda előtt természetesnek vettél, hisz nem volt más példa. Most már van, és az ember csak álmodozni tud róla, hogy például a Witcher 3 mágiarendszere mennyivel hasznosabb lehetne egy ilyen rendszerrel, hogy a Skyrimban milyen élvezetes lenne így manipulálni a világot, hogy mennyire jót tenne a Red Dead 2-nek, ha az időjárás nem csak gyönyörű lenne, de kihatna a játékmenetre is.
[ Szerkesztve ]
-
troll4
tag
válasz Carlos Padre #47 üzenetére
Az elején nem nagyon tetszett,de egy idő után magával ragadott.
06705551911
-
Silenzio
addikt
"A klasszikussá váló videojátékok általában jobbak, mint részeik összessége, a játékelemeik közti nagyszerű összjáték még jobbá teszi őket."
Ez nagy igazság. Bár őszintén remélem, hogy a játék ennél azért jobb.
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Grath
HÁZIGAZDA
Nézd, akárhogy értelmezed a Red Deadet, rengeteg akció van benne. A küldetések minimum 80%-a, a vadászat, a randomeventek, a rablótámadások mind-mind tűzharcra épülnek. A tűzharc pedig egyszerűen nem igazán élvezetes, sem az irányítás, sem az AI, sem a karakter mozgatása nem jó, nem "folyékony", nem tud felnőni egy ma elvárt szinthez.
Ráadásul nem is csak arról van szó, hogy szerintem felesleges néhány játékelem, de arról is, hogy jó részük nem működik jól, vagy legalább láttam már nagyságrendekkel jobb megvalósítást.
Vegyük a koszolódást. Grafikailag és technikailag fantasztikus, tényleg, ahol ott és úgy leszel mocskos, ahogy épp hozzáértél a sárhoz. DE
-Mivel nincs igazi AI és detekció-rendszer a játékban, talpig sárosan sem tudsz jobban elbújni.
-Pár ember ugyan megjegyzi, hogy rég nem fürödtél, de ezen túl semmi más reakció nincs. Az első Fable-ben 15 éve már körédgyűltek a gyerekek csúfolódni, ha hülyén néztél ki. Ha meg fasza trófeád volt, csinos voltál, hát nem csak a frizurádat utánozták le, de még akár a pék feleségét is el tudtad csábítani. Nyilván az utóbbinak nincs helye a RDR2 történetében, ez csak egy jel, hogy mennyire dinamikusabban meg lehetett volna ezt oldani.
-Az NPC-k nem igazi NPC-k, nem emlékeznek, tehát nem jegyzik meg, hogy tegnap koszos voltál, ma meg milyen tiszta, vagy hogy tegnap óta félméteres hajad helyett kopasz lettél. Még a kis társaid sem.
-A hotelben fürdés ugyan olcsó, de értelmetlenül sokáig tart a döglassú animációk és bűnrossz QTE-részek között. Én elhiszem, hogy sokaknak tetszik, ahogy egy digitális csaj az arcodba nyomja a digitális mellét és a habos kádban matat (ami, megjegyzem, nem realisztikus, ekkoriban nem fürödtek az emberek; de mivel a westernfilmekben szerepel, ide is betették - zéró gondom van vele, csak a "minden realisztikus" érvelésben egy újabb rés), de amikor egy patakon való átkelés, sőt, két-három nap szabadban alvás ugyanígy tisztít, nem fogok naponta bejárni.
-Ha a lovad fenekére száradt az alvadt vér, mert valami dögöt cipeltél vele, akkor is a nyakát kefélgetve tudod lemosni. (Tudom, pitiáner érv.)És ez csak egy apró vonása a játéknak, ami tök jól hangzik trailereken, de a valóságban csak úgy lóg a levegőben; nincs értelme, de ha megpróbálsz vele törődni, csak viszi az időt és a játékot tulajdonképpen nem érdekli, hogy koszos vagy-e, vagy nem. Nincs igazi reakciója, így nálam a beleélés nem működik. A vadászattól a minijátékokig, a bounty-rendszertől a gyűjtögetős küldetésekig minden ilyen "lyukasan" lett elkészítve.
Szerintem az "ez nem akciójáték, hanem vadnyugat-hangulat-szimulátor" akkor állhatná meg a helyét, ha működnének ezek a dolgok. Amíg ilyen sok funkció tulajdonképpen "csak úgy" van, nem tudom beleélni magam, mert ez azt feltételezi, hogy mélyebben is belegondolok, jobban is megvizsgálom, de hát akkor rá kell jönni, hogy ezek nem működnek tökéletesen, vagy sokszor egyáltalán.
(Plusz teljesen életszerűtlen, hogy itt holmi vadnyugat Second Life-ot akart készíteni a Rockstar - és ez főleg látszani fog, amikor beindul a multi, ami már 95%-ban az akcióról fog szólni.)
-
Zolik
senior tag
Dehogy nem érdekel! Csak ezt egyfajta "diszkriminációnak" érzem, hogy nem adják ki pc-re...szóval inkább kerülöm az infokat ,mert szar olvasni hogy hú de király meg de szuper, hiába van ps4 értékű vga-m ha a hajamra kenhetem.
'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''
-
ron8
senior tag
Én inkább azt érzem, hogy te jobban vártál egy pörgősebb akció játékot, ezt viszont úgy lehet élvezni ha megéled a játékot. És ebben az esetben.. amiket te felesleges játékelemeknek tartasz a játékban ..mind csak hozzátesz ahhoz hogy még jobban bele éld magad.
[ Szerkesztve ]
-
HELLAFLUSH
őstag
[ Szerkesztve ]
-
Major Lion
senior tag
Witcher 3-ban mindig gyors utaztam, elég hamar meguntam a lovaglást, a táj se tudott annyira behúzni meg az az állandó szélfújás az kikészített, szerencsétlen Geraltnak még az épületekben is lobogott a haja.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Grath
HÁZIGAZDA
válasz ProEvoFan #60 üzenetére
Mostanában több játékból (RDR mellett például most Pokémonból) is megesik, hogy a dobozos verzióból túl kevés készül az első napokra-hetekre. Hogy ezt óvatos alultervezés okozza, vagy az, hogy a digitális verziókon sokkal nagyobb a haszon, azt valószínűleg mi, halandók sose fogjuk megtudni... A Pokémonból például a Pikachu-verzió két nap alatt kifogyott Angliában.
-
ProEvoFan
nagyúr
Kemény vagy.75 pont a százból, de szépen megvan indokolva a miért(?).
Érdekesség, hogy a RDR2t a brit dobozos eladási toplista első helyéről lelökte a Spyro Reignited Trilogy.Vicces.Pont a Spyro[ Szerkesztve ]
-
Grath
HÁZIGAZDA
Teljesen elfogadom, hogy neked megy ez a fajta átlényegülés, de a Red Dead 2 "amúgy" egy akciójáték is, és annak bizony nem valami erős. Én úgy gondolom, hogy egyes játékelemeknek elsősorban akkor van értelme, ha tényleg hozzátesznek valami objektív pluszt is a játékhoz - és itt inkább a levegőben lógónak, tök feleslegesnek érzem őket. Mint amikor egy filmben van egy gyönyörűen fényképezett, remek zenével ellátott jelenet vagy sztoriszál, aminek nincs helye - ha kivennéd sem lenne kevesebb az alkotás.
Azt hogy érted, hogy "komplexitásában túlmutat minden eddigi nyílt világú játékon"? Szerintem ez egy meglehetősen egyszerű játék, legyen szó a harcról, fejlődésről, interakcióról, gazdaságról, küldetésekről, AI-ról, mellékes feladokról. Az időjárás semmire nem hat ki. A minijátékok faék egyszerűek. Az NPC-k 99%-ával nem tudsz értelmes interakcióba lépni. Nincsenek döntési lehetőségek (oké, kettő van), a morálnak csak az árakra van kihatása (és teljesen értelmetlen, hogy mi ad pozitív vagy negatív karmát) és ha kifizeted a piti vérdíjat, mindenki azonnal elfelejti, hogy valaha is gondja volt veled.
[ Szerkesztve ]
-
Grath
HÁZIGAZDA
1. azokat a teszteket nem én írtam és pontoztam
2. miért ne lehetne egy igényes gyerekjáték (nem próbáltam a LEGO Incrediblest, általánosságban értem) jobb a maga kategóriájában, mint egy Red Dead 2? Csak azért, mert valami nem pont neked (ízlésednek, életkorodnak, hangulatodnak) készült, még lehet jó. -
kevepapa
aktív tag
Annak, aki akár egy megírandó teszt, akár egy újabb trófea miatt mielőbb végig akarta pörgetni, megértem hogy csalódás a játék. Én idő hiányában esténként legfeljebb két-három órát tudok vele játszani (azért lassan összesen már 100 óra körül lehetek) és egyértelműen minden idők egyik legjobb játékának tartom. Számomra még most sem unalmas lovagolni, megdöbbentő mennyiségű újabb és újabb apróságokat felfedezni. Ez a játék az eszképizmus új csúcsa, gyakorlatilag egy virtuális valóság 1899-ből. Azt gondolom, hogy maguk a készítők szándékosan lassították le a játékmenetet, hogy ne arról szóljon ez a "kaland", hogy mielőbb ledaráld, hanem arról, hogy minél inkább éld bele magad: verd fel a sátrat a prérin ha elkap egy vihar, kösd ki a lovad kantárszárát a kocsma elé ha megérkezel, egyél, igyál, kártyázz, vadássz. Nem azért mert muszáj megtenni a játékban (hiszen ahogy a cikkíró is említette, egyáltalán nem vagy rászorulva), hanem hogy minél könnyebben beleélhesd magad Arthur bőrébe. A sztori akkor a legjobb amikor nem akar nagyot durrantani. Számomra az egyedüli negatívumai a játéknak azok a küldetések voltak amelyek során több tucat embert kellett lelőni, az teljességgel életszerűtlen volt, ezek ki is lógnak a játékból. Szvsz pontosan azok miatt kerültek bele akik szerint lassú a játék. Én egyébként azokkal a kritikákkal értek egyet, amelyek szerint az RDR2 már nem is "játék", hanem egy interaktív tabló, egy monumentális művészeti alkotás, amely komplexitásában és "beleélhetőségben" túlmutat minden eddigi nyílt világú "játékon". Személy szerint hálás vagyok a Rockstarnak, hogy ilyen alkotást tettek le az asztalra, ha van "játék" ami megéri a pénzét, az ez. Jómagam szerintem még hetekig fogom róni a századfordulós középnyugati államokat.
[ Szerkesztve ]
-
orion1025
őstag
Akkor én is csatlakoznék! Én már eleve utálom az ilyen jellegű vadnyugatos játékokat, tehát nálam 10 pontot kap
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
negyven2
veterán
Igen, most szombaton lett meg (pénteken is meg lett volna de aznap közbejött valami), nem kapkodtam el, és a sztori után álltam neki. És ahogy a topicba is írtam, igazából nem nehéz a 100%, csak rohadt unalmas az, hogy direkt van úgy megcsinálva, hogy Fast Travel nélkül hosszú legyen. Meg *opatos
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
gianni85
veterán
-
negyven2
veterán
Ahogy a játékban is, ezek tényleg valós hibák, amiket leírt. jó részük engem is bosszant néha. És pont ezt mondtam, az ismerőseimnek is az első pár 10 óra után, hogy baromi jó a játék, de nagyon látszik a színpadiasság. Pontosabban, hogy számomra gyakran nagyon látszott az, hogy hogyan akar működni a játék, hogyan akarja elhitetni a világa működését. És igen, ez zavart eleinte (és meglepett, hogy észrevettem ezt ) .
Viszont ezután, inkább belemerültem a világba, és igazából a teszt olvasásáig el is feltettem, hogy így éreztem. Vagy igazából már nem érdekel így kb. 185+ óra után. Nekem tetszik, úgy ahogy van. Nincs komolyabb bajom a harcrendszerrel (a fegyveres hiba az még most is idegesítő), a sok lovaglással ami közben nem történik sokszor semmi (kivéve mikor a lovam mágnesként vonzza a fákat, köveket), sőt a táborban lévő lassú mozgás se (bár igaz, hogy az átléphetetlen animációk halálra untam miközben csináltam a 100%-hoz a challenge-eket). Számomra a küldetések és a sztori is messze a R* eddigi legjobbja.
És megértem Grath-et, hogy 75-öt adott a játékra. A beígért PR tartalom és az internet gerjesztette hype számomra is többet mutatott mint, ami végül kaptunk. De Grath-el ellentétben én ezt nem csalódásként éltem meg, hanem, hogy mást kaptam mint vártam. Ami nekem még így is ezen konzolgeneráció egyik legjobb játéka, élménye!
Viszont az igaz, hogy ez a 75 pontos teszt sokak szemében a játék lehúzása, pedig messze nem így van. Egész egyszerűen számára bosszantóbak voltak a hibák, mint másoknak. És igazából azzal a világgal is baj ahol a jó játék fogalma 90-95+-tól van, és ami alatta van az csak szemét!
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
saelin
veterán
A pontszám tényleg eléggé alacsony, de a cikkben felhozott conok helytállóak. Mondjuk engem csak a harcrendszer és az ismétlődő eventek zavarnak benne. Néha a lassú tempó is... De ez ilyen.
[ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
cyberkind
félisten
Az üresjárat mint negatívum csak nekem fura amikor egy open world játékról van szó? Érdekes, mert így minden ilyen stílusú játék, még a The Witcher 3 is uncsi.
-
.LnB
titán
Gamepod videójáték teszt. Ne takarózzunk már a kategóriákkal.. Majd ha filmmel vagy zenével hasonlítom össze akkor kifogásd.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
.LnB
titán
-
.LnB
titán
Assassin's Creed Odyssey - 80
Shadow of the Tomb Raider - 82
MotoGP 18 -77
The Crew 2 - 80
Jurassic World Evolution - 80Szóval az RDR2 olyan jó mint a LEGO The Incredibles, mert az is 75-öt kapott.
Oké, hogy szubjektív vélemény, de ez inkább "hugyozzunk szembe a világ véleményével" szerű lázadó írás.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
F_Peter
őstag
válasz Pro Koryak #31 üzenetére
Milyen tv-n nézted? Csak infó és összehasonlítása miatt.
-
Dexar007
veterán
Puff...75% Red Blyat Redemption.Gondoltam,hogy ez lesz. Nekem az elso sem tetszett.
Give me your cum,bull!
-
paprobert
őstag
A játék minőségi lett, de valami megváltozott, és nem értettem mi... Aztán rájöttem:
Én változtam meg.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
félisten
nagyon jó volt látni egy nem elfogult tesztet.Köszi! A játék lehengerlően gyönyörű, szerintem évekig etalonnak fog számítani. na majd egy jó kis DLC hozzá
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
addikt
Év játéka, nem kérdés!
iPhone felvásárlás előfizetéses is!
-
Carlos Padre
veterán
-
Grath
HÁZIGAZDA
A Skyrimmel, Zeldával, Witcher 3-mal ellentétben itt semmit nem találsz egy 8 perces lovaglás során, csak a gyönyörű tájat. Az első tíz órában még szórakoztatók a random események is, de amint elkezdenek ismétlődni, nálam szétesett az illúzió és már nem álltam meg ezek miatt - egyszerűen nincs értelme; nem csak azért, mert nincs jutalom, de azért is, mert semelyik nem hoz semmilyen érdekes/élvezetes játékmenetet. Az idézett játékokban mindenhol találni valami érdekességet menet közben, legyen az egy szörnyfészek, egy minikaland, egy shrine, egy dungeon, egy trükkös korok vagy egy érdekes NPC. Plusz mindhárom játékban jóval élvezetesebb és komplexebb a szimpla harc is - itt inkább zavart, ha belekeveredtem valamibe, azokban ez nem volt jellemző.
A realizmus önmagában nem feltétlenül jó dolog, nem mondanám rá, hogy feltétlenül pozitívum. A lehető legrosszabb, ha egy fejlesztő elfelejti, hogy játékot csinál és nem dokumentumfilmet. Biztos vagyok benne, hogy a Rockstar is érezte ezt, mert az ötödik fejezettől fogva csaknem minden küldetés után (a harodikban meg sokszor már előtte is) teleportál a játék - ők is érezték, hogy ezredszer senki nem akar a táborból Annesburgba lovagolni. De a nagy realizmus elképesztően idegesítő akkor is, amikor egy kör blackjack vagy dominó másfél perc, mert nem lehet elnyomni a nagyon szép, ám dögfelesleges animációkat - ráadásul semmi értelme nincs ezeknek a minijátékoknak, mert amikor 4000 dollárod van, nem éri meg 10 percet tölteni 20 dollár elnyerésével (vagy elvesztésével). A realizmus egy csomó helyen szétesik (spoiler lenne, nem hozok példákat), és csak az idegesítően lassú animációk maradnak meg belőle. Én például már a második fejezettől kezdve nem lootoltam, mert semmi szükség nem volt a cuccokra, a piti zsákmányra.
Hidd el, hogy ha van ember, aki nem Fortnite-ot akart egy Red Deadtől látni, az én vagyok... Én azt vártam, hogy jobb játék lesz, mint az első rész, hisz azóta ez a játékstílus elképesztően sokat fejlődött - a Red Dead 2 viszont inkább csak szebb lett.
(És a 40-hez is jóval közelebb vagyok, mint szeretném - no nem, mintha ez önmagában bármit is számítana.)
-
keIdor
titán
“Üresjáratot” írni mint negatívum, ezzel nem értek egyet az íróval, ha egy Witcher 3 vagy Skyrim esetében csak városig használsz fast travelt, onnantól meg lóval/gyalog mész a feladathoz, akkor az is ilyen. Meg az összes ilyen játék, Horizon Zero Dawn stb.
Ennek a játéknak adni kell 1-2 hónap időt, szépen felfedezni. Lassú a játékmenet, mert próbál realisztikus lenni, egyesével lootolsz ki minden hullát pl. animáció mellett stb.
Nem a pörgést kereső Overwatch, CoD meg Fortnite féle játékosoknak van ez kitalálva. Ez inkább a 25-50 év közöttieket célozza egyébként. Amúgy GTA-ban ennyi fast travel se volt... csak volt autó, helikopter.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
keIdor
titán
Ez ízlés kérdése, az én szememben zseniális, a Witcher 3 óta a legjobb játék, az 3 éves.
Az évtized játéka címért azért sok indulhatna.
#24: Beleszámítva ezt, oda téve még a God of War, The Last of Us, Spider Man, Detroit: Become Human és még néhány címet, szerintem igen, így van. Aki inkább multizik arra ez persze nem igaz, ember és ízlésfüggő.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
snecy20
nagyúr
válasz Carlos Padre #23 üzenetére
Persze, csak lehetett pár helyen olyanokat olvasni hogy ezért a játékért megéri csapot-papot otthagyni és átnyergelni PC-ről konzolra.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
snecy20
nagyúr
Nem arról volt szó, hogy ez itten az évtized játéka?
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
Xaels
félisten
Engem priviben be is talált egy. Le is tiltottam.
Grath. Szinte minden szavaddal egyetértek, mármint a tesztet illetően. Nem mondom, hogy hatalmas csalódás ért mert fel voltam készülve rá, hogy lesznek olyan aspektusai a játéknak amik nem fognak tetszeni, de a küldetések és a gunplay nekem is csalódás. Az utolsó két chapterben már csak a küldetések miatt mentem vissza a táborba, fel sem húztam maxra mert értelmetlen.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
hombre[EU]
veterán
Olyan ez a játék,mint egy Tarantino film. Nem mindenki érez rá az ízére.
Nálam egyenlōre benne van a top5-be (míg nem jön Kojima) a mostani generációból. Úristen, ezek a srácok milyen atmoszférát tudnak teremteniLife, Uh, Finds A Way
-
Carlos Padre
veterán
Jój mi lesz itt
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
hajbel
addikt
Már várom a fanboyokat, akik a játék topikjában bármilyen jellegű kritikára személyeskedéssel válaszolnak. El is vették a játéktól a kedvem. 2.-ik hete nem is játszom.
[ Szerkesztve ]
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
Mattyokar
tag
"karakterünk *záró* kihívás nélkül automatikusan célra tart"
- 2. oldal. Zéró?Köszi a tesztet, jó volt olvasni. Mire PC-re eljut, hátha javítanak a játékon
Nincs okostelefonom, ezért nem tudok azonnal válaszolni --- The Dude abides (lelkes újonc 10+ éve)
-
hemaka
nagyúr
Ez a jatek olyan, mint amikor kiveszed a fagyasztobol a jegkremet es rajossz, hogy valami gagyi porkolt van benne 5 evrol ezelottrol. 😂
Zolik.
Ha ismered a gtaV pc-s kalvariajat, akkor ne is jojjon, felesleges 😂[ Szerkesztve ]
crazy mudi dog ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
-
marcarc
senior tag
Nincs olyan érzésem a játék közben mint a god of war és Zelda BOTW-nál, de ettől függetlenül élvezetes.
-
sp8787
addikt
Mi ez mar itten? Slant Magazine?
-
Scholes9
nagyúr
Kiváncsi leszek mennyi idő fog eltelni, míg más játékokban is viszont láthatjuk azokat a megoldásokat, amik a Zeldát ilyen különlegessé teszik. Én éppen a Breath of the Wildot játszom, kb 90 óránál járok, messze még a vége hála égnek, de már most másképp tekintek a játékokra olyan forradalmi megoldások vannak benne.
[ Szerkesztve ]
PS5 Pro + PS VR2 <-> 65” S90C <-> MacBook Pro 14” M4 Space Black
-
Grath
HÁZIGAZDA
A Zelda után egyelőre minden openworld játék kicsit primitívnek tűnik, a rendszerekre építő világépítés elképesztően átalakít mindent. Amellett a RDR2 is egy színpad, ahogy írtam is. Egy másik dolog, hogy a Zelda felsorolás szintjén kevesebbet tud, de az mind fontos és élvezetes játékelem, a Red Deadben meg rengeteg csak közepesen kidolgozott dolog van, ami papíron jól hangzik, de igazából nem sok értelme van. Elég összehasonlítani például a főzést: az a Zeldában központi játékelem, a Red Deadben meg sosem főztem, mert nincs rá szükség és az animációk meg a lassú menük miatt több időt vesz el, mint amennyi előnye esetleg lehet
De például a városok sokkal életszerűbbek, mint a Zelda pici települései. Nem feltétlenül játékmenet szintjén, nem is a puszta grafikát nézve, de ezek valós helyszíneknek tűnnek. A történetmesélés terén a Zelda mindig is kicsit bumfordi volt számomra, az ugye a BOTW-nál sem változott jelentősen - a Red Dead 2 meg azért koncentrál erre is. Noha az átvezetők nem feltétlenül kolosszálisak (99%-uk az emberek békésen beszélgetnek stílusba tartozik, akció nem sok van bennük), azért mindig hangulatosak és jót tesznek a sztori követhetőségének.
Egy dolog, amire a cikkben már nem volt hely kitérni az a szinkron: a Red Dead 2 fantasztikus gárdát hozott össze, a Zelda meg ugye jóval csöndesebb
Technikai szinten és a világ realisztikus felépítése terén a Red Dead ráver. Design, játszhatóság, kreativitás, eredetiség, ötletek, élmény terén a nyomába sem érhet.
-
Zolik
senior tag
egy nagy baj van ezzel a játékkal: hogy nem jelent meg pc-re.. a többi meg pont hidegen hagy.
'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''
-
a2d2
addikt
Nálam eddig a játékfejlesztés csúcsa az a Zelda: BOTW.
Akkor ha jól sejtem ez nem nő fel hozzá?A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
őstag
Na végre egy nem elvakult teszt, köszi
PH PS5/XBOX discord link https://discord.gg/QUKTTkrrrA
-
senior tag
Végre egy korrekt teszt a játékról.
Köszi Grath! -
gianni85
veterán
Nagyon vártam, és szintén felemás érzésekkel fejeztem be. Az előző két játékuk (gta5 és rdr1) jobban adta
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kapja az ívet az új Spider-Manben a DirectStorage, pedig csak teszi a dolgát
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Stabilizál a legújabb GeForce driver gyorsjavítása
- SONY LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Gitáros topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- További aktív témák...
- Vételi áraink: PS5 120e / PS5 Slim 140e / PS5 Pro 255e Ft
- Konzolok karbantartása // Portalanítás - Pasztázás // www.brservice.hu // Posta // Számla
- ps5 slim digital 1tb eladó
- Xbox Series X 1TB Halo Infinite Limited Edition
- Nintendo Switch OLED 19.0.1 okosított Dual-Boot Cfw + 256GB MicroSD + Atmosphere 1.8.0, 3 hó garival
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest