Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Grath

    HÁZIGAZDA

    válasz ron8 #67 üzenetére

    Nézd, akárhogy értelmezed a Red Deadet, rengeteg akció van benne. A küldetések minimum 80%-a, a vadászat, a randomeventek, a rablótámadások mind-mind tűzharcra épülnek. A tűzharc pedig egyszerűen nem igazán élvezetes, sem az irányítás, sem az AI, sem a karakter mozgatása nem jó, nem "folyékony", nem tud felnőni egy ma elvárt szinthez.

    Ráadásul nem is csak arról van szó, hogy szerintem felesleges néhány játékelem, de arról is, hogy jó részük nem működik jól, vagy legalább láttam már nagyságrendekkel jobb megvalósítást.

    Vegyük a koszolódást. Grafikailag és technikailag fantasztikus, tényleg, ahol ott és úgy leszel mocskos, ahogy épp hozzáértél a sárhoz. DE
    -Mivel nincs igazi AI és detekció-rendszer a játékban, talpig sárosan sem tudsz jobban elbújni.
    -Pár ember ugyan megjegyzi, hogy rég nem fürödtél, de ezen túl semmi más reakció nincs. Az első Fable-ben 15 éve már körédgyűltek a gyerekek csúfolódni, ha hülyén néztél ki. Ha meg fasza trófeád volt, csinos voltál, hát nem csak a frizurádat utánozták le, de még akár a pék feleségét is el tudtad csábítani. Nyilván az utóbbinak nincs helye a RDR2 történetében, ez csak egy jel, hogy mennyire dinamikusabban meg lehetett volna ezt oldani.
    -Az NPC-k nem igazi NPC-k, nem emlékeznek, tehát nem jegyzik meg, hogy tegnap koszos voltál, ma meg milyen tiszta, vagy hogy tegnap óta félméteres hajad helyett kopasz lettél. Még a kis társaid sem.
    -A hotelben fürdés ugyan olcsó, de értelmetlenül sokáig tart a döglassú animációk és bűnrossz QTE-részek között. Én elhiszem, hogy sokaknak tetszik, ahogy egy digitális csaj az arcodba nyomja a digitális mellét és a habos kádban matat (ami, megjegyzem, nem realisztikus, ekkoriban nem fürödtek az emberek; de mivel a westernfilmekben szerepel, ide is betették - zéró gondom van vele, csak a "minden realisztikus" érvelésben egy újabb rés), de amikor egy patakon való átkelés, sőt, két-három nap szabadban alvás ugyanígy tisztít, nem fogok naponta bejárni.
    -Ha a lovad fenekére száradt az alvadt vér, mert valami dögöt cipeltél vele, akkor is a nyakát kefélgetve tudod lemosni. (Tudom, pitiáner érv.)

    És ez csak egy apró vonása a játéknak, ami tök jól hangzik trailereken, de a valóságban csak úgy lóg a levegőben; nincs értelme, de ha megpróbálsz vele törődni, csak viszi az időt és a játékot tulajdonképpen nem érdekli, hogy koszos vagy-e, vagy nem. Nincs igazi reakciója, így nálam a beleélés nem működik. A vadászattól a minijátékokig, a bounty-rendszertől a gyűjtögetős küldetésekig minden ilyen "lyukasan" lett elkészítve.

    Szerintem az "ez nem akciójáték, hanem vadnyugat-hangulat-szimulátor" akkor állhatná meg a helyét, ha működnének ezek a dolgok. Amíg ilyen sok funkció tulajdonképpen "csak úgy" van, nem tudom beleélni magam, mert ez azt feltételezi, hogy mélyebben is belegondolok, jobban is megvizsgálom, de hát akkor rá kell jönni, hogy ezek nem működnek tökéletesen, vagy sokszor egyáltalán.

    (Plusz teljesen életszerűtlen, hogy itt holmi vadnyugat Second Life-ot akart készíteni a Rockstar - és ez főleg látszani fog, amikor beindul a multi, ami már 95%-ban az akcióról fog szólni.)

Új hozzászólás Aktív témák