Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Szada85
aktív tag
válasz
becsitibi #90081 üzenetére
Az a baj, hogy ez az ígérgetés "becsapós" ám.
Mindenhol a plusz lovakat említik, pedig ugye ez csak azt jelenti, hogy azon a fordulaton (vagy annak környékén), ahol a gyári teljesítményt leadja majd nagyjából annyival többet fog tudni leadni. Ez szívómotoroknál 4500-5000 vagy akár feletti fordulat szokott lenni.Ezzel szemben a való életben legritkábban használja az emberek túlnyomó többsége 4500-5000-res fordulat felett az autóját, mert ott már hangos, jajj sokat forog. Emiatt szerintem sokkal érdekesebb lenne, ha Nm-böl írnák ki, hogy mennyivel fog többet tudni, illetve melyik tartományban.
Kis ccm szívómotorból nagy csodákat semmilyen progi nem fog hozni önmagában, befecskendezett üzemanyagot, gyújtástáblát tudnak firkálni korlátozott határok között. Inkább optimalizálás ez, ahogy elöbb is elhangzott.
-
farkas-j
őstag
válasz
becsitibi #90079 üzenetére
Nekem a Meriva B-m B14XER motorral lett "chip tuningolva", de én nem is tuningot és teljesítmény növekedést kértem, hanem optimalizálást. Így a max. teljesítménye nem változott, csak a dinamikatartománya és a fogyasztása (ami kb. 6-8dl-rel csökkent). 140eFt-ba került, de NAGYON MEGÉRTE! Ég és föld különbség van az eredeti és az új menetdinamika között! Egyet bántam csak meg, hogy nem korábban csináltattam meg hanem nyüglődtem több mint egy évet az új autóval. A Rigotech-nél csináltattam. Ők minden autóra egyedi beállítás csinálnak az igényekhez igazítva. Nincs előre gyártott program, nincs beépített okos dobozka. Egy diagnosztika után letöltik a motorvezérlőből a programot és azt módosítják a motor paramétereihez. Van olyan megoldásuk, hogy megcsináltatod, ha nem tetszik akkor x napon belül visszatöltik az eredeti lementett programot és visszakapod a pénzed, csak kb. 10eFt körüli munkadíjat vonnak le belőle. Részletes infó a weboldalukon. Az ügyfeleik véleményét a Youtube-n megnézheted. Én csak ajánlani tudom őket!
-
Doggy dog
senior tag
válasz
becsitibi #71800 üzenetére
Háziban a klímabomba ajánlott.
Egyébként 3,5e körül takarítják.
Pollenszűrőt cseréld előtte! -
lsebestyen
addikt
válasz
becsitibi #71800 üzenetére
Én ilyet toltam, pár hónapig kellemes illat volt az autóban, bár büdös most sincs. Előtte egy nagyon kicsit volt büdös a klíma. Ha már nagyon az, akkor egy ilyen nem fog segíteni. Asszem az autóklubnál most akciós az ózonos tisztítás. Totalcaron a filléres neppertrükk rovatban amúgy volt egy rész ezekről a tisztítókról.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
becsitibi #70891 üzenetére
Ha azt mondták,hogy az a rossz,akkor azt kell venni,és csak az a tipus tehető bele.Az elektronikus része egy zárt doboz,könnyen cserélhető.Nekem is megadta magát,de a km óra működött,mert a keréknél lévő abs jeladó jó volt.Azért írtam,hogy elsőre cseréld meg a két oldalit,az még nem kerül pénzbe.Ha a helyzet változatlan,egyértelmű az elektromos vezérlővel van gond.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
becsitibi #70827 üzenetére
Még jó,hogy időnként ide is benézel,és kérdezel.
Én mást mondok,mint mások,máshol.Én azt mondom,nem kell keresgélned azt a HD-s kockát,nincs annak semmi baja.
Még jó,hogy a végén ezt írtad,mert itt a bibi:
"...A kilóméteróra nem számól,nem mutatja mennyivel megyek,ABS világít folyamat..."Ez pedig egyértelműen azt jelenti,hogy az ABS/ESP jeladó a gond.
(a benne lévő forgásérzékelő nem érzékeli a jeleket,ezért nem tudja tovább küldeni a km órának,ezért nem is mutat semmit.Mivel hiba van,jelez az ABS lámpa)
Jelenleg Doggy dog-nak is ez a dond
Általában a baloldali döglődik,próbaképp cseréld meg a két oldalt,hátha változik a helyzet.Okos műszer meg tudja mondani,hogy a bal,vagy a jobb oldali e a rossz.[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
becsitibi #70768 üzenetére
Valszeg azért nincsen hamar válasz,mert azt se tudni tul képpen,mit is keresel.Ha azt ami a képen van,az egy elektrohidraulikus vezérlőegység,ami egybe van építve az integrált elektronikus vezérlőegységgel.Mivel ez komplett egység,más tipusra nem cserélhető,
Több féle van belőlük,és nem motor tipustól függ,hogy milyen van beszerelve.
Ha viszont az abs jeladókra gondoltál,amik az első kerekeknél vannak,(milyen motorkódú ABS kockák jók az autómhoz) abból csak újnak van értelme[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz
becsitibi #68134 üzenetére
"övé úgy húz 5.-be mint az enyém 3.-ba"
Pont ez a lenyege a turbonak....de attol meg a tied sem mehet kevesbe, csak mas fokozatot kell valasztani. A 120 lovas J Astra wikipedia szerint 11 masodperc alatt futja a 0-100 at
hat azert az nem acelos....K astra a 125 lovas turboval 9,2
2 masodperc azert jol mutatja a különbseget a kettö auto között technikaban.
Csak összehasonlitaskent a mazda 3, ami kb egy kategoria az astraval az 1,6 os szivo benzinnel 120 loval 8,9 alatt van 100 on a 165 lovas 1,6 benzin meg 8,2 .
-
Declare
őstag
válasz
becsitibi #68132 üzenetére
Azert ennel ez több dologtol függ
Az "1,4 turbos astra" is eleg sokfele lehet ( J ? K?), (125, 140, 150 lo)?
Egy hasonlo sulyu, hasonlo erös szivot nemnagyon verhet meg a turbos sem. Annyival jobb, hogy rugalmasabb, alacsony fordulaton nagy nyomatekot ad le. 0-100 at viszont attol meg nem futja gyorsabban.
Ettöl meg nem kerdes, hogy nekem is ezekben a kis benzines kategoriakban a turbos, ami tetszik. Mondjuk megvan a maga bája a szivonak is. A Mazda pl mx 5 el tovabbra is szivo motorokat ad es allitolag a best kategoriaban van vezetesi elmeny tekinteteben ma is. Mondjuk az ugye tipikus "fun" auto, jatszani....arra biztosan jobban erezhetö es kontrollalhato egy szivo. Nap mint nap meloba jarni, nagyreszt takarekosan vezeteni, palyazni stb....azaz hetköznapi hasznalatban a turbo szvsz mindenben jobb.
-
Petyyyyy
addikt
válasz
becsitibi #67614 üzenetére
A polifoam napozón még mindig csodálkozom.
De amúgy nem kérdés, amint lesz időm rá megcsinálom.
Más: mivel itt szinte minden bengás autót vezet nem sok esélyét látom a reális válasznak, de hátha.
Következő mutatványra milyen árral számolhatok szerintetek?Hidrotőke
Vezérlés (láncos)
Főtengely szimering
Lengéscsillapítók, toronycsapágyak, hátsó kerékcsapágyak cseréjeItt csak a munkadíj kérdéses, az alkatrészek árait kb tudom ha én viszem - ez az opció is játszik, de lehet a szerelőre hagyom. G Astra Y20DTH
-
Petyyyyy
addikt
válasz
becsitibi #67606 üzenetére
Ez így tökéletesen elegendően hangzik. Nem is kell ennél nagyobbat gondolni szerintem, elég ha jól meg van csinálva.
Ha a szigetelés ilyen sokat számít, hát én sem leszek rest, ha arra kerül a sor, megcsinálom. Na persze előtte kivárjuk nálad mi lesz az eredmény a végén.
-
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
becsitibi #66743 üzenetére
Mennyire létfontosságú,döntsd el Te.A katalizátort védi.A kipuf csonkba juttat + levegőt,több oxigén,hamarabb éri el a katalizátor,az üzemi hőfokot.Hidegindításkor az elégetlen üa a katalizátorban lecsapódik.Minél lassabban melegszik fel annál több lesz,ami egyszerre robbanásszerűen ég el,az meg nem jó a katalizátornak.Ez az egész hidegindításnál automatice indul be,és a szivattyú működését hallani is lehet,(nálam) kb:2 percig.Az alapjáratot is felnyomja 1200-ra,mikor kikapcsol visszaesik 1000-re,majd beáll bő 800-ra.
[ Szerkesztve ]
-
-
mohabá 007
aktív tag
-
-
Declare
őstag
válasz
becsitibi #66482 üzenetére
Komolyan gondolod azert ezt az Astrat
de igy biztosan lesz egy jo autod
es Te fogod bejaratni
(#66485) Luck Dragon hat azert most baromira irigykedem
en csak egy adag marcipant kaptam a kis csizmamba, de ennek is örültem....megnezem azert otthan ma megegyszer, hatha van benne egy insignia kulcs az aljan nekem is, amit nem vettem eszre
csak akkor hol parkol a vas
siman kitolattam reggel es nem volt semmi az utamban
-
-
-
diablo1984
veterán
válasz
becsitibi #66132 üzenetére
üzemmeleg motorral folyamatos fordulaton tartva lenne a legcélszerűbb, ütni vágni az első 5-10 ezerben egyáltalán nem, utána is csak idővel! hidegen semmiképp sem szabad csapatni!
(#66133) Petyyyyy: wtf??? kerülni a tartós fordulatot? én pont úgy tudom, hogy egy állandó fordulat a nyerő, nem a folyamatosan változó!
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz
becsitibi #66132 üzenetére
Ezt már nem tudom pontosan, szerencsére sajátunk sosem volt ilyen ceremónián.
Gábor fog tudni erre okosat mondani szerintem.Bár ugye új autókból kiindulva inkább városban. Kb az van írva az owner manualban, hogy az első pl 3-5000km alatt kerüljük a tartós sebességgel való haladást, váltogassunk, forgassuk a motort egy bizonyos tartományon belül, gyorsíts, lassíts sokat stb.
-
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz
becsitibi #65227 üzenetére
Majdnem.
gban - Saját G Astrámra ennyi 100K önrésszel, szintén Allianz. Első autó, vidéki lakos (Tolna megye, majd' 1000 fős lakosú falu!), no baleset és náluk van a kötelezőm is. Azt gondoltam 4-5 ezressel ez is kevesebb lesz majd. Cascoban lopás,törés, elemi.
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
válasz
becsitibi #65059 üzenetére
Használt autó rulez ... nálunk 4 autó van, az egyik motorja épp emiatt van szétszedve. Utóbbi időben havonta lett hengerfejes, blokkot kéne már síkolni (francia fos). A másik kisbuszon éppen hétfőn röppent szét a kettőstömegű, motor járt csendben, de nem volt hajlandó mozogni az autó. A poén az egészen, hogy mindig maximum 2 napot állhat egy autó és mindent magunk csinálunk. Tegnap sikerült beépítenünk az új lendkereket, csak az anyag volt 92k, plusz a munkadíj lett volna 30-40k, ha nem apámmal csináljuk. 2 autónkban van 300ezer km, másikban 400ezer, enyémben 230, de ezek közül csak az enyém nem rohangál nap mint nap 3-4 tonnás össztömegekkel szar utakon. Éppen 2 hónapja kellett leszedni a váltót arról amin most lendkereket cseréltünk, mert akkor a kuplung szart be. Tavaly adagolót is kellett cserélni... Stb.
Az egyik szívó D (hengerfejes), a másik 2.4 TD elektronikus adagolóval ami a Bosch "büszkesége", a harmadik TDCi ami eddig teszi a dolgát ereje teljében, a negyedik meg a szívó benga ami az enyém és mindig minden körülmények között működik.A dízel móka drága móka ...
Szóval jusson eszedbe, hogy nem csak te szívsz.
-
Petyyyyy
addikt
válasz
becsitibi #65059 üzenetére
Uhh, akkor belenyúltál.
Vígasztaljon a tudat, ha egyszer kész lesz, nyugodt lehetsz de igazán.B-L-A-C-K - A próbaút mindneképp jó ötlet. Legvégső esetben toronycsapágy, de akkor az már nagyon K.O. Nézzetek rá kotyog-e a kerék.
Vagy vidd el futőműveshez.hdanesz - Ha csak motorikusan, akkor: indítsd be te az autót HIDEGEN. Figyeld a kormányt nem rázkódik-e nagyon, meg a váltót. Kivillan-e valami baljós lámpa, ha igen meddig világít, stb.
Aztán cseréljetek helyet, menj az autó hátuljához és kérd hogy indítsa be neked - figyeled van-e füst.
Megcsinálhatod ezt úgy is, hogy géptető kinyit és indításnál szintén figyeled mennyire rázkódik meg a motor. Egy kevés mindegyiknél van - ha nagyon kapufa, akkor tartóbakok.
Hangot is figyeld - jó esetben nagyon finoman dízeles a hangja, az 1.9 elég kultúrált tud lenni ha nem taposták ki. Bal első kerékhez leguggolhatsz, hallgatod csattot/kelepel-e.
Ha próbaút is van, akkor ~10km alatt eléri a víz az üzemi hőfokot. El kellene neki.Ha tényleg mélyenszántó infót szeretnél, megkérdezhetem egyik barátom, neki is ilyenje van.
[ Szerkesztve ]
-
Ferike81
senior tag
válasz
becsitibi #65050 üzenetére
Ha már ennyit ráköltöttél illene meghálálnia a masinának. Nekünk tizenévvel ezelőtt volt egy 1.6 ecotec motoros B Vectra. Na azon 4 éves korában minden baja előjött. Csípte az olajat (1l/1000km), ezzel kezdődött. 5000 km alatt széthullott benne a katalizátor, megállt a szervó, komplett gyújtáselosztó meghalt, ezeket megcsináltattuk szervizben. Ezután a hab a tortán az volt mikor így nézett ki a kiegyenlítőtartály. Beszámolták egy 2.2 dti C Vectrába. Az új tulajjal beszéltem 2 évvel ezután, azt mondta, hogy mióta megvette ment vele 120 ezret, és csak olajat kellett cserélnie.
B-L-A-C-K
Én mondtam, hogy nekem sem találtak semmit.(#65064) Luck Dragon
Nekünk az újban 75Ah 720A GM akksi, a régiben 85Ah 800A Varta volt a gyári
[ Szerkesztve ]
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz
becsitibi #65056 üzenetére
Egyébként igen, kétlem hogy van még ami nem súlyott téged.
Nem óhajtok kekeckedni, de egy (turbós, 200 pacis) OPC-t (van ebből első, második meg szívó/turbós változat nem tudom követni) egy gurigából már rendbe lehet rakni patentra. Remélem azért ennél olcsóbban megúszod majd. -
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
becsitibi #62824 üzenetére
A legkevesebb macera akkor lesz, ha ugyanolyat teszel bele.Nézd meg,milyen van benne most.Nekem is F18 van benne,de semmi c,vagy bármi más + jelzést nem látok.Ha szerencséd van, neked is könnyen látható.A főfékhenger alatt van egy U alakú csatlakozás,a váltórúdat,és a sebváltót köti össze.Alatta van a váltószám.(nekem)
-
AMD Power
titán
válasz
becsitibi #60410 üzenetére
Ahogy itt olvasom általában két véglet van a G-ből. Vagy a "lepukkant" hullik minden oldalról szét verzió, meg a minden rendben tök jó kis autó. Sajnos nem az autó hibája ha nem "jó". Az sajnos előző vagy előzök tulajok hibája. Aztán persze vannak elátkozott autók is. Nekem is volt már. Én ezt annak tudtam be akkor ,hogy én pl nem olyan, nem azt autót akartam. Tesóm rábeszélt ,hogy inkább azt vegyem. Ez persze csak az én gondolat menetem!
-
-
trassher
addikt
válasz
becsitibi #60410 üzenetére
Igazából elég nagy lutri mert oké, hogy értenek hozzá de nem látnak bele. Én kifizettem volna azt is ha szétszedik a kompresszorom és megnézik mi újság. Akkor nem lett volna újabb meglepetés és eltudom dönteni, hogy akarok e még költeni rá vagy sem. Így meg örültem, hogy ezt a dolgot is lezártam aztán jött a pofon.
-
MPowerPH
félisten
válasz
becsitibi #58598 üzenetére
Pozitivan, mivel a nagyobb nyomtav nagyobb stabilitast ad.
De en a helyedben elore is pakolnek egy kicsit. 15-10 mondjuk. Akkor csak hatul lesz elteres a gyari ajanlastol, de csak 5mm, ami meg semmi, tekintve, hogy ismeros az Astran 20 -15 -el jar, es a felni ET -je is alacsonyabb, mert nem gyari.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz
becsitibi #58582 üzenetére
Elol most hogy all az ET a gyarihoz kepest? A legjobb mindig a gyari setupot kovetni.
Az Insignia tulajoktol kerdeznem, hogy nekik volt e mar gondjuk a gyenge szelvedovel? Baratome 4. alkalomra lesz cserelve, mivel ismet kapott egy kovet, amitol aztan kov. reggelre vegigrepedt a szelvedo. Az osszessel ugyan ez a gond volt neki elotte is. Most vagy azt sejti, hogy a szelvedo, amit a helyere raknak, az nem gyari, hanem OEM, es ezert sokkal gyengebb. Ez esetben mar amikor vette az autot, akkor sem a gyari szelvedo volt benne, mert az is egy kavics es 3 nap utan vegigrepedt.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz
becsitibi #56458 üzenetére
Szvsz. a nem bevallott/rejtett hibáknak mindig a vevő kell(ene) utána járjon. Adott esetben elvinni egy teljes diagra, átvizsgálásra aztán kiderül mi az ábra. Részben tudod tényleg szeretnél-e vállalkozni arra ami rád várhat, másrészt alkualapként szolgálhat az esetleg felfedett hiba.
Mikor ilyen huncutságokat találok az enyémen, elsőnek én is az előző használóját áldom, de mindig eszembe jut, hogy én csábultam el és nem nézettem alá rendesen. Úgyhogy kussolok és vödörrel borogatom rá a zsét. -
F_Gergely
őstag
válasz
becsitibi #56316 üzenetére
ennek fehér lesz a fénye, nekem nightbreaker mellett volt, és nem láttad a különbséget, nem volt sárgásabb, vagy kékesebb.
Abból a szempontból volt csalódás, hogy én kéket akartam ennek a neve meg ugye blue intense, de semmi köze a kékhez. Inkább hidegfehér, mint a nightbreaker.
Nightbreaker 3700k ez meg 4000k nagy különbség nincs.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nintendo Switch
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Dell notebook topic
- Ukrajnai háború
- Interactive Brokers társalgó
- MWC 2025: Most akkor van vagy nincs kék Nothing Phone (3a)?
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- BestBuy topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest