-
GAMEPOD.hu
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
M@trixfan
addikt
Sajnos ambivalens a 24p, de nagyon fontos a helyes megjelenítése, hiszen a legnagyobb klasszikusok mind ilyen kadencián pörögnek. Most itt nem csak a Casablanca korában készült filmekre gondolok. Saját magam számára Telefonon is és a GH5 kamerámmal is ha csak lehet 60fps mellett rögzítek. Viszont HFR-ben nagyon tudatosan kell dolgozni, cserébe mozgás közben is van felbontás. VT60 plazmán olyan mintha egy ablakon kinéznél, többet ér mint a 4K önmagában.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
Vhiktor
veterán
A gemini man 60 natív fps-el egyszerűen csodálatos. Csak így lenne szabad forgatni filmeket.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
motown5l
senior tag
Sziasztok.
Szeretném lecserelni a projectoromat.
Amit kinézetem
Epson EB-FH06
Valakinek van tapasztalata róla?
Egy 84 inches vasznam van
Azon szeretném használni.
KB 3-4 méter távolságrol nezem
Fogyasztásara, és a kép minőségre lennék kíváncsi...
TV nezesre illetve film nezesre használnám, Egy Android box lenne rá csatlakoztatva. Ezért a hang nem igazán érdekel, mert a boxon keresztül megy, ki, a hang bluetooth hangszóróra.Köszönöm
-
m3ss
veterán
-
Atomgeszi
nagyúr
-
-KP-
addikt
válasz
makkmarce #69684 üzenetére
Írd már le légyszi még százszor, hogy szappanopera. Személy szerint nem jöhet el elég hamar az az idő, mikor a 24 képkocka a múlt lesz, és 48 vagy 60 képkockával készítjük a filmeket. A 24 felett már rég eljárt az idő. Olvass utána, 1927 és 1930 között tértünk át erre, a 16 képkockás felvételekről. Tehát pár év híján kvázi egy százada beleragadtunk ebbe. A 23.976/24fps korlátai már nagyon rég kiütköztek.
[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
bármikor, bármely tv-n (és projectoron) bekapcsolhatod a szappanopera módot
még az enyém is tudja, csak teljesen elveszi a mozis varázst. onnantól számomra nem film, hanem a szomszédok 125. része feeling. Van műsor, aminek jól áll de az elég ritka.
[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
Joshi
titán
válasz
makkmarce #69681 üzenetére
Te miről beszélsz?
A 48p soha nem jött ki hivatalosan Blu-ray lemezen, mert egyszerűen nem támogatott formátum. Engem nem kérdeztek meg, hogy esetleg érdekelme-e. Én konkrétan a 24p-től vagyok rosszul. Minden megszokás kérdése, csak éppen nincs lehetőség a 24p-től feljebb lépni. Tudod miért? Azért, mert költségesebb még digitálisan is magasabb Frame/sec-be rögzíteni. A sok idiótasnobbarom megszokta a 24p-t és akkor ezzel el is van rendezve minden. Minden a pénzről szól és ez nincs rendben.
[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
voltál te már moziban?
azóta is 24p-ben megy minden.. a LOTR próbálkozott 48-al, de többen rosszul lettek, nem jött be.
Amiről te beszélsz, ott senki nem gurít semmit sem, bármelyik tesco-s TV tudja már a szappanopera módot, csak az emberek nem használják, jó okkal.okoskodom, tehát vagyok
-
Joshi
titán
válasz
makkmarce #69679 üzenetére
A film lejátszásának "folyósítására" azért van szükség, mert a 24p annyira alacsony frame/sec, hogy az már az emberi szemnek (agynak) zavaró. Konkrétan ez az a határ, ahol még éppen elmegy kategória. A legnagyobb gond a világos jeleneteknél az oldal pásztázás (svenkelés). Na itt egy átlagos ember ledobja az ékszíjat. Itt valamire szükség van, hogy ne daráld le az agyadat. Sony/Panasonic itt gurít nagyot, mert aránylag részletes beállítási lehetőséget biztosít, hogy elviselhető legyen a végeredmény artifactok nélkül is. Nyilván a 24p szindróma ellen már voltak próbálkozások mint a BFI (Black Frame Insertion), de több hátránya van mint előnye.
Összegezve Sony X1 Extreme, X1 Ultimate és a legújabb XR processzorok ezt jól csinálják. Nyilván kell egy kadenciahelyes lejátszó is, de innentől kezdve ez jól működik. -
makkmarce
őstag
szinte az összes valamirevaló projector tudja a mozi frissítési frekit, amit házimozira ajánlanak, nem kell azokon semmit se állítgatni, max engedélyezni. Akkor kell a lejátszóval bohóckodni, ha valami lifestyle projectorról van szó, aztán erősködik a 60fps-el, általában az olcsó kínaiak szokták ezt.
[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
Joshi
titán
válasz
Khaosz55 #69673 üzenetére
Sony mozgásmegjelenítése teljesen jó, nem kell semmilyen PC. Szépen be lehet állítani hogy ne legyen darabos a mozgás, de azért szappanos (folyós) se legyen. Még a Panasonicnak van hasonló mozgásmegjelenítése. Sajnos projektoroknál nincs olyan részletes beállítási lehetőség mint tévéknél.
-
-KP-
addikt
-
Khaosz55
addikt
válasz
makkmarce #69669 üzenetére
Érdemes lenne kipróbálni a SVP és a fent látható beállításnál (nem auto) beállítható mennyire legyen kisimult a kép illetve az artifact maskinget. Egyáltalán nem lesz szappanopera, jobb eredményt értem el mint a 590-es sony-val, pedig annak is elég jo a frame interpolációja. Minimumra állítva kb olyan mintha natív lenne. Kipróbáltam pár interpolációs programot messze legjobb eredményt az SVP-vel értem el.
Abba tudatba élsz hogy nem lehet álltani a paramétereket, és szappanopera lesz. Ez nem így van....[ Szerkesztve ]
-
yanpec
aktív tag
Ki milyen 4k projektort tud ajánlani 2000-2500€ között?
- Hisense C2 Pro
- XGMI S MaxNem igazán találok olyat amire azt mondanám, hogy na ez kell.
[ Szerkesztve ]
Benq W5700 projector, Samsung galaxy watch 4, Samsung galaxy S20+, Nvidia Shield pro TVbox, Samsung Q950A 11.1.4 cs, atmos soudbar, Samsung UBD-8500 UHD Bluray lejátszó
-
makkmarce
őstag
válasz
Khaosz55 #69662 üzenetére
120 hz-nél nem kell interpolálni semmit sem, akkor csak megint szappanopera lesz.
120 hz osztható 24-el, tehát kirakja a képet 5x és kész.
60hz-nél ez nincs, ott minden 3. kocka fake, ha interpolálsz, vagy riccen, ha nem .
Alapvetően ezt nem is látod addig, amíg nem pásztáz a kamera. A projectoromban is van ilyen, és kb minden TV-ben, hogy kiszámolja a képkockát, ehhez pc se kell, csak mikor nézi az ember a gyárilag 24 fps-es filmet 60 fps-el, akkor olyan érzés, mintha egy 2000 évek beli szappanoperát nézne a tv-ben, elveszik a filmes hatás, átmegy az egész TV-sbe.okoskodom, tehát vagyok
-
Márton
nagyúr
válasz
Cseneles #69666 üzenetére
Valóban, bár kérdéses, hogy 120fps esetén észrevesz-e valaki 1 frame ugrást.
És bárcsak ennyi lenne a VR sisakban is, de ott még nem találtam olyan lejátszót ami ne akadna bármilyen (!) forrással 10-15 mp-enként. (quest3)Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Cseneles
őstag
válasz
Khaosz55 #69662 üzenetére
Ott a madVR stat ban.
"1 frame drop every 43,34 secound"Ez nem kadencia helyes.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Vhiktor
veterán
válasz
Khaosz55 #69664 üzenetére
De elvileg így működik, de hogy valójában ki mit csinál fene sem tudja. Spears and munsil teszt lemez hintás videója vagy az enyém amikor sakktablan mozog a felirat mindegyik algoritmust kiakasztja, rengeteg artifacttal.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Khaosz55
addikt
válasz
Vhiktor #69663 üzenetére
Ok de nem úgy működik a Fi, hogy megnézi az előző és következő képkockát és kiszámolja milyen képkockát kell beilleszteni? Én most 24-et interpolálok 60-ra, egy darab röccenést vagy döccenést sem láttam semelyik film alatt sem. Tök jól be tudtam paraméterezni milyen legyen a mozgásmegjelenítés sima vagy kicsit "remegős", de akadás nincs.
-
Vhiktor
veterán
válasz
Khaosz55 #69662 üzenetére
Ott lesz 1 roccenes/frame drop, papíron ez nem nevezheto kadenciahelyesnek. De sajnos vagy ez van vagy az akadozas.
De ez rettento egyszerűen ellenőrizhető, pl az én teszt videóval is, rtingsen is van olyan. Viszont én csináltam magamnak belőle több valtozatott; 25, 30, 50, 60 stb. Bskpcsolt mozgás onterlolaciobal én meg soha sehol nem láttam kadenciahelyes megjelenitest. De ez 100 felhasználóból kb csak 1nek fontos.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Khaosz55
addikt
válasz
makkmarce #69659 üzenetére
Nem értek egyet. A kijelző 60Hz-en van a 24 képpont megvan +36-ot meg kiszámolja a svp.
Itt egy példa monitorom a 120Hz-es próbából felinterpoláltam a 24hz-es videót 120FPS-re ami monitor képfrissítése. Ez már elég durva interpoláció.
Tehát másodpercenként 120 képkocka. Madvr szerint a 43 másodpercenként 1 frame drop van. Tehát ez nevezhető kadenciahelyesnek. Aki észreveszi 43másodpercenként, hogy 120 képkockából 1 hiányzik az egy zseni....
Miért kell osztogatni?
-
mandju
senior tag
válasz
Khaosz55 #69642 üzenetére
"Tehát nem a projektor találja ki a +24 képkockát hanem az SVP a pc hardverével."
Én ilyet nem is állítottam.Én profillal a movie x2-t használtam 23.976 és 24p esetén. A christievel nagyon jól működött. Azokon a profi projektorokon, ahol nincs FI, így használják a "nagyok".
MovieCore, DieZwei, Becker...
A christie, barco tulajok. Az envy éppúgy képes erre.Vikthor felvetésére, hogy ennek semmi köze a frame interpolációhoz... én nem is ezt írtam. Vagyis nem ezt akartam. Ha nincs FI a projektorba beépítve, ez egy szinte tökéletes megoldás, hogy megszűnjön a röcögés a kamera svenk-nél.
És artifakt mentesen erre az svp képes, ha csak duplázod a képkockákat és a projetor fogad natív 447.952-öt, vagy 48-at.
Másik megoldás az envy új algoritmusa.
[ Szerkesztve ]
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
Vhiktor
veterán
válasz
Khaosz55 #69655 üzenetére
Mozgás inteprolacio már alapból nem kadenciahelyes.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Cseneles
őstag
Ma egy 3chip dlp konvergencia hardveres beallitast kovetoen maradt kis idő a Christie Griffyn 4k dlp gepre is feluletesen. Ideiglenesen beuzemeltem es kapott egy gyors szinter kalibraciot amihez illesztettem a madVR-t.
Egyenlore 94% BT2020, 30% lezer mellett 254nit(74fl) felel a hdr tartalmakert.
Nativ szintere bt2020 diagrammon szemleltetve.
majd egy felultetesen raillesztett es ideiglenesen alkalmazott.Közeljövőben kap egy komoly kontraszt tuningot majd egy végleges színtérkalibrációt.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
-
Khaosz55
addikt
válasz
mandju #69652 üzenetére
SVP 24 ről 48-ra megduplázza a képkockát, de 24 a létező képkocka és 24 képkockát kiszámolja a SVP. Persze abban az esetben ha a projektor 48hz-en üzemel. Tehát nem a projektor találja ki a +24 képkockát hanem az SVP a pc hardverével. Ezt "24 képkocka még paraméterezhető svp-vel hogy mennyire legyen kisimítva a kép.
Max annyi lehet hogy számodra a 48 képkocka dlp-n jobban tetszett mint jvc-n a 60, de ezen belül sokat lehet állítani és ez szerintem elég jó.
Ennek ellenére akár 240fps-re is interpolálhatsz ha bírja a PC és van hozzá megjelenítő. Pc monitor van hozzá.
Pl a 60fps interpolációt úgy is paraméterezheted, hogy "remegős" legyen a kép illetve úgy is totálisan kisimult legyen a mozgás. Mint amikor a TV-n a csuszkát állítod a "mozgás vibrálás megszüntetése" menüben. -
Vhiktor
veterán
válasz
mandju #69652 üzenetére
Ok, de ennek semmi köze a mozgas interpolaciohoz.
24-ből 60 nem jó mert ott 3:2 pulldown lesz, ekkor nincs kadenciahelyes mozgas megjelenites.
Ez 2 kulon dolog.ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
mandju
senior tag
válasz
Vhiktor #69649 üzenetére
Nincs itt tévhit. A bragi 96 Hz-en megy, az új barco i600 pedig azt hiszem 120, vagy 240.
Én nem erről beszéltem.
Az svp 48 Hz esetén minden képkockát egész egyszerűen megdupláz. Ez sokkal jobb megoldás, mint amikor a nem létező tartalmat próbálja kiszámolni… mint amikor a 24p-ből csinálsz pl hatvanat.De lehet rosszul tudom…
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
Vhiktor
veterán
válasz
Khaosz55 #69642 üzenetére
Igen, az hogy hány hz-en üzemel a vetito annak emmi köze az intepolaciohoz.
Sokan a mai napig abban a tevhitben élnek, hogy ha kiirja a tv vagy a projektor hogy 24 hz, akkor 24 hz-en üzemel a panel, ez nem így van. Mindig a 24 hz valahány szorosan üzemelnek, pl a 120 hzes tv marad 120 hzen, 5:5 pulldownal. A Sony pvm a250 monitor meg pl 96 hzen ment 24 hz jel mellett, 4:4 pulldown. Az epson ls12000 vagy a Sony xw szeria, nem emlekszem pontosan melyik, meg 192 hz-en. Tehát az 8:8 pulldown. Ha 24 hz lenne a panel kepfrissitese villogna mint az állat.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
makkmarce
őstag
válasz
Celithrandi #69646 üzenetére
szerintem nincs ezzel semmi gond, se jobbra, se balra nincs fal, felül sincs plafon vagy 2-3 méter magasságig, teljesen normális kép lehet, ha besötétítenek.
okoskodom, tehát vagyok
-
Celithrandi
addikt
ezt most találtam egy ingatlan hirdetésben, egy élmény lehet itt vetíteni
[ Szerkesztve ]
i9 285k, Asrock Z890 Lightning, ARCTIC LFIII 420, MSI 4090, Patriot DDR5 8600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, Lian Li LANCOOL III, LG 34GN850-B, Optoma UHZ66
-
makkmarce
őstag
válasz
mandju #69641 üzenetére
itt többen ajánlottak régi csúcsgépeket, ahol 5-6000 lumenes duplalámpás gépek voltak, és azokban is 2-3000-4000 körüli volt a kontraszt, de nem azért, mert olyan mély volt a fekete, hanem azért, mert olyan szép nagy a fényerő. HA és amennyiben nem kell teljesen besötétíteni, akkor nem kell nagyon fekete sem, minden szépen fentebb tolódik, az ínyenceknek meg ott a szürke vászon. Sokkal jobb számomra is, ha a szobába nem húzok be minden függönyt, csak a felét, nem egy sötét gödörben ülök, ráadásul ha társasági nézelődés van, pl meccs, játék, családi képek/videók, senki se akar tök sötétben ülni úgy, hogy egymást se látjuk, egy összejövetelnél ez nem opció.
okoskodom, tehát vagyok
-
Khaosz55
addikt
válasz
mandju #69641 üzenetére
120"-t vetítek, több nem megy, még nz700-500 volt ami 3,58-as lencsétől mért távolságban tudja a 120-at. Többi projektor aminek rendes feketéje van kisebb képet csinált. Azt meg ki szeretné, hogy egy megszokott képméretnél kisebbet vetítsen.
"FI:
igen én is használtam a christie-vel az svp-t. Ott annyi "könnyebbség" volt, hogy csak duplázni kellett a képkockákat, mert a christie tud natív 47.952, illetve 48 Hz-et. Ez egy nagyon pozitív tulajdonsága a profi vetítőknek."Ezt nem értem teljesen. 48Hz esetén ha duplázódik a képkocka 24-ről akkor az SVP-nek ugyan úgy még 24 képet ki kel számolnia másodpercenként. Artifactot nem a projektor hanem a hardver viszi bele. 48Hz-re SVP-zett képnél meg ugyan úgy be lehet állítani mennyire legyen kivasalt vagy röcögős a mozgás.
A 60Hz-es akciókamera felvételeimet én sem frame interpolálom, teljesen felesleges.Így futtatom most:
Frame interpolation mode felel ahogy mennyire legyen sima a mozgás
Artifacts maskin meg hogy mennyire mossa el, de alacsony Frame interpolation mode esetén nem is kell. -
mandju
senior tag
válasz
Khaosz55 #69638 üzenetére
Így van, van az a képméret, ahol még nem éri ez az objektív a határait. Az én 315 cm széles vásznam is ilyen. Vagyis a JVC Z1 tartotta a christie-vel és az rq13-mal is a lépést. De ebben is nagy 100mm-es objektív van. Talán 350 cm széles, ahol szerintem ezek a gépek már nem annyira "vállalhatóak".
Akkor jöhetnek az igazi nagyvadak.
De például a Barco a Bragit is max 300 cm széles gain 1.0 vászonra ajánlja. Mondjuk a bragi-t a fényerő miatt. A Barco-sok (Chris Makovets, Bart Devos) 40 fL-t ajánlanak HDR-hez. Amikor voltam a Barco szeánszon a njord-ot is ekkora fényerőre kalibrálták. De ezt nem úgy kell elképzelni, mint sdr anyag esetén, hogy rettentő fényes a kép. Tonemapping mellett nagyobb a dinamikatartomány, több fényerő marad a csúcsokra.
ez a bekezdés a 14 fL-tel vetítőknek íródott.
FI:
igen én is használtam a christie-vel az svp-t. Ott annyi "könnyebbség" volt, hogy csak duplázni kellett a képkockákat, mert a christie tud natív 47.952, illetve 48 Hz-et. Ez egy nagyon pozitív tulajdonsága a profi vetítőknek.Teljesen artifaktmentes képet eredményezett. Profiloztam. Minden, ami 30 Hz, vagy alatta volt az duplázásra került, felette pedig csak "átengedett" az svp. Szerettem. A JVC FI meg sem tudja közelíteni. Így nem is használom.
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
Turbo73
tag
válasz
Vhiktor #69611 üzenetére
Ezt olyan jól leírtad, nekem is ez a tapasztalatom, és már rég kikívánkozik belőlem. Az elmúlt 22 évben nagyon sok projektorom volt, ami nem (vagy csak kicsit) változott, az a vetítési környezet. Sajnos nappaliban mozizok, így mondhatjuk, hogy nem megfelelő. Viszont még így is rettentően látszik a különbség egy jó feketékkel rendelkező gép és egy szürkét vetítő között és ehhez nem kell állandóan a HP7 varázslós jelenetét nézni. Elég, ha csak egy átlagos filmben egyszer csak leúszik a kép feketébe. A legtöbb gépnek a rossz fekete miatt kellett mennie, pedig egyébként rendben voltak.
-
Khaosz55
addikt
válasz
mandju #69631 üzenetére
590-hez képest a az élesség a szélek felé haladva több szinttel jobb és homogén marad, teljesen jó. A kék vertikális konvergencián kellett állítanom, ugyanis amig középen jó volt a bal oldalt már elmászott, de a konvergencia zóna beállítással be tudtam állítani.
Igen FI. Ez sok usernek hiányozni fog, és nekem is hiányzott, de megoldottam PC-ről SVP-vel az interpolációt. Jobb eredményt értem el mint az 590 gyári interpolácójával, kevesebb az artifact.
SVP-ben igazán jó, hogy úgy állítod be ahogy te szeretnéd, tudsz olyan beállítást ami totálisan kivasalja képet, ilyenkor több az artifact, és nekem úgy nem tetszik a kép, de nem csak az artifact miatt hanem a mozgás teljesen kivasalja.
Én úgy használom, hogy minimum az artifact a mozgás nincs kivasalva, de nincs is remegés. Persze az SVP-vel alap beállításon nincs lehetőség a finom hangolásra kell egy user profilt csinálni és próbálgatni a beállítást. Szóval ebben a megoldásban aza jó, hogy tejesen a saját igényeid szerint be tudod állítani a mozgásinterpolációt. Ki tudod aknázni, hogy mit bír még a VAG és tökéletesen együtt működik MPC-HC-val. Telepítés is egyszerű és egy gombnyomásra ki lehet kapcsolni. Magát progit ki kell fizetni, de potom összeg.
Van a SVP RIFE AI, ami AI alapú interpoláció, film elindítása után egyszer csinál kalkulációt amit utána nem ismétli meg, gondolom elmenti az adatokat (nem tudom pontosan mit csinál). Viszont iszonyat hardverigényes, FHD-n megy viszont 4K esetén RTX4080-at kifekteti, csinál vagy 10FPS másodpercenként. Ehhez erősebb VGA kell, de jelenleg az egyik legjobb interpoláció.. Szóval még nem megy nálam...
-
Vhiktor
veterán
válasz
Khaosz55 #69624 üzenetére
Igen, sajnos ez így van, főleg a nagy neveknél és oldalaknál. Az, hogy előre kalibrált darabot kapnak az kb bevett szokás mindenkinél.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
m3ss
veterán
nem, sose lattam meg 30 fl folotti vetitett kepet. annyival jobb, hogy fizetnel 10x ennyit erte?
en sokkal inkabb nagyobb vaszon iranyaba probalnek elindulni. de teny, hogy nem lattam meg ilyet, szoval nem tudhatom mennyire jo a nagy fenysuruseg. mondjuk en nagyon ar/ertekben gondolkodom muszaki cikkeknel.
4m szeles 16:9 kepet lattam, es ahhoz kepest az en 3m szeles 16:9 kepem egermozi, hiaba nezem aranyaiban ugyanonnan, mas kavehaz.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
válasz
mandju #69631 üzenetére
ez a fenyero nem eleg a te vaszonmeretedre?
hany fl-et tudna ott? 25-ot?most mar kivancsi vagyok egy durvan fenyeros vetitore, hogy ti ennyire ezt keresitek...en jobban szeretem itthon a 14 fl sdr-t nezni, mint a 24 fl-re kalibralt hdr-t. madvr hdr beallitasoknal sokszor hasonlitgatom ugyanazzal a jelenettel tron-ban, es mindig jobban tetszik az sdr. es sztem nem azert, mert szarul van beallitva a madvr
amugy lehet az van amit a viktor mond, hogy latom, hogy jobb a fekete. annak ellenere hogy ugye mind2 lampa modban ugyanannyi az adl kontraszt, csak ugye a fekete melyebb 14 fl mellett...
ja, biztos van elesebb vetito, de ezt a kontrasztot feladni egy kicsit elesebb vetito miatt, ami sokkal gyengebb kontrasztban, hat nem tudom..ha ennek fele is igaz, ezt be kell rakni egy deneverbarlangba es osszef*sod a bokad
interpolacio softwaresen is megoldhato, de amugy ja, en is szeretem, hasznalom is. raadasul vannak tartalmak ahol nem tudnam kivaltani, pl 3d (ez problemas pc-n) vagy esports kozvetites, ezeknel kifejezetten jo az FI.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
mandju
senior tag
Ezt így nem mondanám, hogy értelmét veszti.
Nekem például a fényereje lenne kevés. Mert nem ehhez vagyok szokva.
Valaki hiányolja belőle a FI-tÉs az objektív is egy bizonyos képméret felett biztosan eléri a határait. Natív élességre gondolok. Ahogy már írtam korábban, a jó kép egyik összetevője csak a kontraszt. A jó kontrasztarány önmagában nem garancia.
Bár kétségkívül mind az NZ500 és NZ700 egy jól sikerült darab, aki kis vászonra vetít és nem használ interpolációt.
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
m3ss
veterán
válasz
mandju #69622 üzenetére
ezek elkepeszto kontraszt adatok. minden mas 2 milla feletti projektor kb ertelmet vesziti, nem? amugy eleg bicskanyitogato ez, hogy fejlesztoi darabot kuldenek tesztelni. kar, hogy aki 3d-t akar az meg ennel is csillagaszatibb osszegeket kell hogy fizessen.
vegre egy cikk ahol leirjak, hogy 30% fenyero, kontrasztcsokkenes van porosodas miatt 1000 h utan pl az x szerianal...nekem meg erolkodnom kell, hogy miert akarok szervizelesnel teljes belso fenyut tisztitast.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
yanpec
aktív tag
válasz
Atomgeszi #69627 üzenetére
Elvileg kettő csere után kérhetem a pénzvisszatérítést. Amazonos vásárlás volt, ha nem jutok velük dűlőre akkor azon keresztül intézem.
Benq W5700 projector, Samsung galaxy watch 4, Samsung galaxy S20+, Nvidia Shield pro TVbox, Samsung Q950A 11.1.4 cs, atmos soudbar, Samsung UBD-8500 UHD Bluray lejátszó
-
yanpec
aktív tag
Egy kis tapasztalatot szeretnék megosztani a Benq-val. Csak a lényeg.
2023ban vásároltam egy W5700 modelt, rá másfél évre szervízbe lett küldve mert nem volt homogén a vetített kép, azaz foltosodott, tehát ha fehér képet vetítettem foltosan változott a fényerő. Kiderült, hogy minimálisan füstölt és az rárakódott a lencsékre. Javíthatatlan volt jött a csere gép.
Ebben meg a Dinamikus IRIS nem működött, mert ha bekapcsoltam elment a kép. Ok ment vissza, és jött az újabb csere.
Ebben kapásból a horizontális lens shift nem működött, sípolt valami a gépben, oldalfalra úgy kiszűrődött a fény, hogy bevílágította a szobát, és 1,5 óra után kifúnta az orrát, valami eldurrant benne, feltehetőleg az izzó.
Most próbálom a pénzemet visszakapni, nem egy olcsó gép 2300€ volt. Plusz 3 év kiterjesztett garancia ami azt jelenti, hogy 2028ig garanciás.
Ennyit a Benqról, meg a projektorokról. Ennyi pénzért kapok már 100"s TV-t.
[ Szerkesztve ]
Benq W5700 projector, Samsung galaxy watch 4, Samsung galaxy S20+, Nvidia Shield pro TVbox, Samsung Q950A 11.1.4 cs, atmos soudbar, Samsung UBD-8500 UHD Bluray lejátszó
-
mandju
senior tag
válasz
Cseneles #69621 üzenetére
Ezek mért adatok, amik a táblázatban szerepelnek.
[link] simplehomecinema
Az igaz, hogy kellenek majd user beszámolók, mert nem lenne egyedi, hogy a JVC a tesztre nem a kereskedelmi forgalomra szánt gépet küldi, hanem egy fejlesztői darabot. Így volt ez az nz700 esetén is, volt is belőle kisebb "balhé", mert rehders lefotózta a gép hátulját és ott látszott a cimkén, hogy egy fejlesztői darab. Aztán amikor rákérdeztek, akkor manipulálta a képet és photoshoppal leszedte a cimkét a képekről...
De ugyanez volt a nála járt NZ800-zal is. Olyan fénykibocsátást és kontrasztot egyetlen darab sem tudott ezidáig, mint amit ő tesztelt...
54.600:1 és 584:1 ANSI
[link][ Szerkesztve ]
* JVC DLA-Z1 * gerriets opera white - ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * Apollon Audio NCMP8350 * 3 Pronomic XA1400 * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series * 6 BMS18N862 * Trinnov waveforming *
-
Cseneles
őstag
válasz
Khaosz55 #69595 üzenetére
Nagyjából a JVC nz700 is hasonló arányokat fog hozni visszamérten, bár ne legyen igazam.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz
Khaosz55 #69595 üzenetére
Papíron a Runco VX22i gépem is 1000:1 Ansi kontraszt. Igaz előtte volt egy isco méréskor de szembefordított műszerrel mégis csak 545:1 amit mértem. Majd megmérem ISCO IIIL nélkül is egyszer.
Runco Q750i papíron 800:1 szembefordítva 458:1 amit mértem
Panasonic RQ13 papíron 600:1 szembefordítva 330:1Arányaiban a gyári adatot nézve a visszamérések is rendben vannak.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Joshi
titán
válasz
Atomgeszi #69617 üzenetére
Nekem sokszor bántóan sok volt az A1 fényereje, pedig az A1 pont nem a bitang fényerejéről volt híres. A Csernobil mini sorozatnál, amikor lemennek az alagsorba amit a víz elárasztott, na ott amikor az ember a tök sötétben hirtelen ráfordul a zseblámpájával a kamerába. Hú, na az fájt.
Persze, ugyan ez a jelenet fehérre festett nappalival egy Sony XW5000-el se lesz olyan. Ezzel tisztában vagyok. -
Joshi
titán
válasz
Vhiktor #69611 üzenetére
Persze, azért is mondtam, hogy nekem vetítésben nincs tapasztalatom. Én láttam különböző projikat, szerintem pont valami Benq talán 1070-et, de nekem az gagyinak tűnt. Még most se tudom, hogy DLP vagy LCD projektorokat láttam, mert akkor azt se tudtam hogy mi fán terem. Már nagyon régóta olvasom a projektoros topikot, de anno úgy éreztem mindenféle tudás nélkül, hogy a Sony és JVC-nek jó a megoldása. Most nem írom le újra hogy a Sony 290-es projektorát néztem ki első körben, aztán a kérdezésem által ismét egy adok-kapok cunami keletkezett. A Sony körüli problémákat szerintem kivesézte mindenki. Nem egyszerű a történet vetítés terén se.
-
Vhiktor
veterán
válasz
Vhiktor #69611 üzenetére
És a szem is így van felepitve, sokkal több receptor van benne ami "kontraszt aranyért" felel mint ami a színekért. 120 millió vs 6 millió. Főleg alacsony fenyronel aktiválódnak, így alacsony adl tartalmú kép mellett egyből látni.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
Vertical anding, tinting, itt is vannak szerencsések akik ezt nem látják. Mára már sokat javult a helyzet, de még mindig van panel lottó. Tinting az evo panel kezdetén volt a legrosszabb szerintem.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
Igen tökéletesen tudod, 3 fele panel van miniledben, ips, ads, va.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
válasz
Vhiktor #69609 üzenetére
De hogy ne csak off legyen.
Vegyük a benq w2000-et és a w4000i-t. Hasonló kontraszt arányuk van, egymás mellett volt nekem a 2, atjott több barátom is megnezni. Na most a w2000 16 fL volt, a w4000i meg 24 fL illetve 34 fL, mindket esetben kicsit is sötétebb jelentben úgy elverte a w2000, hogy öröm volt nézni. Igenis rohadtul sokat szamit a feketeszint, egyik projektornak sincs olyan magas egyidejű kontraszt aranya, hogy atverje annyira a szemet, hogy ezt ne vedd észre. Ezért látni az oled és miniled közötti különbséget is, pedig egy miniled kontraszt aranya alacsony adl mellett a legjobb projektor sokszora, mégis látod. Én látom, aki nem az szerencsés. A barátok is egyből látták.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Joshi
titán
válasz
Vhiktor #69609 üzenetére
Anno az OLED topikban én kezdtem el mondogatni az LG WOLED panel vertical bending és color tin problémákat. Vagyis nekem feltűnt a Sony A1 tévémen (ugye ez is LG paneles). Gondolom külföldi fórumokon ez korábbi téma volt, de nekem mindenféle infó nélkül feltűnt hogy ezek a jelenségek vannak. A kontrasztból adódó hiányosságok miatt váltottam minél hamarabb LCD-ről OLED-re, ez számomra nem is volt kérdés. Még úgy se, hogy 2017-ben az OLED még nem gyengén volt a képességeihez mérten túlárazott termék.
Vetítők terén még nincs tapasztalatom, viszont ha váltok akkor úgy voltam vele hogy a felső polccal kezdjek. Nekem nagyon tetszik a vetített kép. Nem véletlen, hogy nekem a gyenge LG OLED panel fényereje is teljesen megfelelt.
ui.: "nem tudom miért kell hülyének nézni."
Nem néztelek hülyének. Ha így lenne, akkor nem is társalognék veled. Lehet hogy félreérthető voltam, csak arra akartam helyesbítést megfogalmazni, hogy a mini led is VA. Engedjük el.[ Szerkesztve ]
-
Vhiktor
veterán
Hogyne tudnám milyen a miniled.
nem tudom miért kell hülyének nézni.
Ott zonankent van a vezérlés, így van olyan zona ahol sokkal melyebb a fekete mint másik zónában. Egy zonan belul is tobb led van igy azok is vezerlelhetoek. Egy jo miniledes tv ansi kontraszt aranya, ha egy zonaban egyforma mennyisegu feher es fekete van akkor is 10.000:1 felett van, vagy még több. Egy va paneles tv 5000 korul megall minden adl szinten, fald is, mig egy miniled 80-tobb 100 ezer is lehet.Nem lehet osszehasonlitani sima va paneles és fald tvvel sem, kirohogod a faldot mellette. Szemre és meressel is hatalmas a különbség.Ha dedikált adamantium szovetezett szobaban van egy oled tv és egy projektor akkor is hatalmas a különbség az oled javára. De vannak szerencsések akiknek rossz a szemük és nem látják a különbséget egy ips paneles tv és oled között sem, sokan vannak.
Miniled és oled között is látni a fekete különbséget, kontraszt különbséget is.
Miniledbol ads és ips paneles egy forintot nem ér pl.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Joshi
titán
válasz
Vhiktor #69607 üzenetére
Ez ugyancsak nem összehasonlítható egy világos nappaliban, ugyanis az OLED tévének mind1 hogy fehérek a falaim. Pontosabban kevésbé érzékeny rá, mint egy projektor. Egy tévé és egy projektor annyira más képmegjelenítő technológia, hogy nehéz ezt így megfogalmazni.
Egyébként említetted a mini led és VA/IPS lcd tévéket. Azt ugye tudod, hogy a mini led is jobb esetben VA paneles lcd? Gondolom tudod. Szóval a natív kontraszt ott se lesz több mint a sima VA paneles FALD, rosszabb esetben Direct, vagy még rosszabb esetben Edge ledes társainál. Tehát itt is látszik, hogy nem minden a kontraszt, mert valójában át van ba_va a szemünk, de jó értelemben. Jó tudom, lcd-nél a háttérvilágításon van a hangsúly, hamár nincs pixelenkénti vezérlés. Erről is lehetne naphosszat diskurálni.
[ Szerkesztve ]
-
Vhiktor
veterán
Ha jól emlékszem van oled tvd is, látod a sötét jeleneteknel és a feketénél a különbséget az oled és a projektor között?
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Joshi
titán
Hú gyerekek, itt rengeteg hozzászólás született aránylag rövid időn belül.
A kontrasztra és úgy általában a képminőségre egyértelműen az a válasz, hogy ott kell mérni és nézni (utóbbi fontos), ahol használva lesz a projektor. A mérőműszerek olyan dolgokat is "látnak", amit az emberi szem már nem. Szóval csak egy műszeres mérésre alapozni, nem biztos hogy bölcs dolog (Cseneles ezt ki is fejtette).
A másik meg, hogy összehasonlítani szigorúan ugyan abban a helyiségben mért projektorokat szabad. Hogy Gipsz Jakab mit, hol és mivel mért, az a lőtéri kutyát nem érdekli. Ha viszont minden egyes projektort ugyan abban a közegben tesztelt, na az már valami. Pl hiába mérünk minden projektort lencséről, attól az egyes modellek a vászonról (ugye a vászon is) visszavert képességeikben már változhatnak (változik is). És ahogy írtam, a műszer részletesebb, de attól a látott kép még nem biztos hogy akkora különbséget fog eredményezni a szemlélőnek (jó példa a Valerion). Nagyjából ez a lényeg.
Az alábbiak a saját véleményem nem több. Ha okoskodásnak tűnik a hozzászólásom, akkor sorry.
[ Szerkesztve ]
-
Vhiktor
veterán
Majd khaosznal merek adl kontrasztot.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
spiky03
veterán
Köszi szépen a segítséget
Hát ez felejtős lesz mert 27 kga fali konzol 15 kg-t bír el.
De az lehet, hogy nem tud 1080/24pt?
Mert a leírásánál nincs ottAmúgy szerencsére nem vagyok szivárványlátó. Legalábbis az F22n nem láttam meg egy Benq w1070en sem még annó amikor láttam egyik fórum társnál.
110"nel nem tudok nagyobbat vetíteni. Max 120", de akkor hangáteresztő kellene mert a front hangfalak elé menne le.
[ Szerkesztve ]
SuperHeRo