-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
farkas-j
őstag
Sziasztok! A Merivamban IntelliLink 600-as multimédia van 7”-os színes kijelzővel, tolatóradarral és tolatókamerával. Láttam több filmet a a Youtube-n (pl. 1, 2), hogy kiteszik a mobiltelefon képét a színes kijelzőre. Az Inteli 600-nak van video bemenete (csak azt nem tudom, hogy mennyi) mert oda csatlakozik a tolatókamera. Az Aliexpressen találtam több olyan MirrorBoxot is (pl. 1, 2), ami mobiltelefonról képes képernyőmegosztást fogadni, és azt kitenni video kimenetre. Itt jön a kérdés. Van e plusz video bemenete az Inteli 600-nak amit valahogy lehet aktiválni? Ehhez valami gomb megnyomása szükségeltetik. Egyszerű lenne imitálni a tolatókapcsoló jelét, de nem akarok egy ronda oda nem való kapcsolót a műszerfalra. (Az orosz videokon pl a parkolóradar gomb megnyomásakor jelenik meg a telefon képe. A videók szerint, ha közben hátramenetbe kapcsolnak, akkor a kamera képe automatikusan megjelenik. Gondolom ebben az esetben ezt a WiFi-s mirror kütyü kapcsolja át.) Ha nincs másik bemenet, akkor csak a tolatókamera helyére lehet bekötni, de azt hogyan aktiválhatom egyszerűen, hogy átkapcsoljon oda úgy, hogy ne keljen hátramenetbe kapcsolni? Érdekelne hogyan lehetne ezt kultúráltan megoldani, mert jó lenne pl. a Waze-t kitenni menetközben a képernyőre. Hogyan lehet gyárilag menetközben aktiválni a tolatókamera bemenetet? Tud e valaki hozzáértő megbízható céget aki ilyet beépítene?
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz diegho #78643 üzenetére
Osztom realpopek véleményét. 11 évig használtam 1,4-es Meriva A-t, most 1,4-es B-m (is) van. Most a lányom hajtja az A-t. Imádtam a régit, de most viszont a B olyan mintha luxusautóban ülnék az A-hoz képest. A beltér sokkal szebb, kényelmesebb. Bár hosszabb a kocsi de szerintem a beltérban csak kicsit nagyobb a B, a csomagtartó meg kb ugyan az mint az A-nál. Az tetszik a B-nél, hogy a csomagtér kalaptartó jóval magasabbra került, így jobban lehet alatta pakolni. Nagyon jó ötlet, hogy a csomagtérből is előre lehet billenteni a hátsó üléseket. Az bosszant, hogy csak mankókerék fér el a pakoló alatt. Az A-nál befér a teljesértékű pótkerék. Sokkal több az újban az extra is. A régi A 90 lovas az új B 100 lovas. Mégis olyan volt, mintha az új B 20 lóval gyengébb lenne a mint a régi A. A Rigotech motoroptimalizálás megoldotta ezt a gondot. Végre úgy megy a B is ahogy kell.
A lényeg, hogy teljesen beleszerettem a B-be. Ha néha néha visszaülök az A-ba, az szinte fapadosnak tűnik az új mellett.Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz fcbarca #78666 üzenetére
15W.. ??? Nézd meg ezt a videót, különösen 6'20"-nél látsz érdekeset. A mi éghajlatunkon 15W.. de még 10W.. olaj használata is motorgyilkos megoldás (szerintem).
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Lehet, hogy túlzás, de télen a 0° és ennél hidegebb idő nálunk nem ritkaság. Ha egy olaj cég lemeri írni, hogy a 10W-s olaj 0°-on majd fél perc alatt jut el az utolsó kenési pontra, azt én hihetőnek tartom, mivel bolond lenne rossz adatot hazudni. Azért fél perc kenés hiány bizonyos pontokon, nem igazán ideális egy motornak, és ez az idő csak nő ahogy egyre hidegebb az idő. Szerintem a videó magáért beszél. De nem akarok senkit sem meggyőzni, mindenki úgy védi vagy teszi tönkre a saját autóját ahogy szeretné. Mindenesetre én maradok a 0W-s olajnál.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
A kérdésedre nem tudom a választ, mert az említett Z14XE és a Z14XEP motor között nem tudom mi a különbség. Nekünk ez utóbbi van. Kb. 8-10 havonta van cserélve az olaj, mert akkorra lesz benne ~15.000km. Gyakorlatilag a két olajcsere között semmit sem csökken a szint a nívópálcán nézve. Castrol Edge 0W40-et használunk, ami szerepel is az ajánlásban.
A szakemberek biztosan tévednek az idővel kapcsolatban ami az utolsó kenési pontra mondtak. Ők vizsgálják ezt, a hozzászóló meg vélekedik :-) Egyébként olvassd tovább az ezen hozzászólásra jött válaszokat. Pl: "Egy cimborám dolgozott egy német autógyár motorfejlesztő részlegén és egy kísérlet alatt -20°C-os indítás után közel 2 percet mértek, mire kielégítő kenés épült fel a vezérműtengelyen."Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
A tapasztalatok szerint kevesebb korom és nagyobb dinamika a végeredmény. Tulajdonképpen alapban optimalizálják a motort. Külön kérésre tuningolnak a teljesítményen is. Töltsd ki az ajánlatkérő lapot, és sok kérdésedre választ kapsz. Nekem ugyan 1,4-es benzinesem van de amióta megcsináltattam velük az optimalizálást, sokkal jobban megy az autó, és 4-5 decivel kevesebbet fogyaszt. Pl. az elmúlt hétvégén voltunk Veszprémben a Bakony Expón. 280km-t mentünk ebből volt kb. 40km autóút ahol ~110-es tempót mentünk. A többi az kanyargós közút kb. 95-tel. Az átlagfogyasztás 5,7 liter lett. Nagyon elégedett vagyok vele, főleg, hogy most nagyon jól megy a kocsi! Korábban utáltam a lomhasága miatt.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz amargo #78872 üzenetére
Gondolom neked is a kiegészítő elektromos fűtés van benne. Én is rendeltem az új 1,4-es Merivámhoz amikor összeállítottam a felszereltségét. Fantasztikusan jó! Ehhez jött még az ülés és kormányfűtés. Így kerek a téli csomag. Ez volt a leggjobban bevált extra amit rendeltem hozzá. Ehhez a fűtés felszereltséghez gyárilag hetven valahány amperórás aksival adták a kocsit. Ez a fűtési mód szerintem jobb mint pl. a Fordnál az elektromos ablakfűtés. Ez fűti mindjárt az utasteret is. A kollégám Fordjában van elektromos ablakfűtés. Ő panaszkodik, hogy van olyan fényviszony, amikor zavaróan látszanak a fűtőszálak.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Luck Dragon #78921 üzenetére
Nekem az új Opel belső desing nem jön be. Én a régebbi sokgombos verziót preferálom. Az olyan profibb megjelenést ad. Ráadásul utálom kocsiban a taperolós képernyőket. De mindez egyéni ízlés.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Nekem ez sosem okozott problémát. Odanyulok megnyomom és kész. A tapizonál menüzgetek, vagy veszi az érintést vagy nem. Ráadásul ronda foltos lesz a kijelző állandóan takarítani kell. Van olyan francia autó, ahol a ventillátor sebesség állítása többszöri taperolást igényel a menü miatt, ami ráadásul elvonja a figyelmet a vezetésről. A nyomógombosnál megpöccintem és az történik elsőre amit szerettem volna. De mégegyszer mondom, izlések és pofonok. Én tiszteletben tartom, hogy másnak más jön be.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Nálam a rádió nem jászik, mert ott a kormányvezérlő. A gyári navit meg nem vettem meg, mert eleve gyenge a frissítése és nagyon drága opció. Inkább egy különálló iGO-s GPS-t vettem frankó autóspecifikus Brodit tartóval. Nagyon jól néz ki, sokkal olcsóbb volt, egyszerű és olcsó a frissítése.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
A Meriva B-mben gyári gumiszőnyegek vannak. A problémám vele az, hogy a vezetőnél lévő gumiszőnyeg nagyon kicsi. Egy csomó kosz a szőnyegre megy. A hátsó méretre szabott szőnyeg sem túl remek. Jön a tél, jó lenne ha a hó, vagy a cipőre tapadt kosz a gumin maradna. Keresek valami jó belevaló gumiszőnyeg garnitúrát. Tudna ajánlani valaki ilyet? Jó lenne link vagy fotó is mellé. Előre is köszönöm!
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz kmarci25 #78992 üzenetére
Nekem a sima gumiszőnyeg is jó lenne. A mostani gyárival az a legnyagyobb probléma, hogy a vezető oldali gumiszőnyeg csökkentett méretű. Az anyós ülésnél normális teljes méretű van, ennek kb. a fele a vezetői. Hátul meg az a baj, hogy elvileg méretpontos, ám mégis előre csúszik pár centit, így a kosz mögéje hullik. Már azon is gondolkodtam, hogy vennék nagy gumiszőnyeg lapokat amiből én kiszabnám a megfelelőt. Réges régen lehetett ilyet kapni, mert az 1500-ös Polskimba én gyártottam méretpontos gumiszőnyegeket. Na azok tökéletesek voltak! Most viszont nem találok ilyet.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Tothgera30 #79032 üzenetére
„Egy évtized és az elektromos autók kiszorítják a belsőégésű motorokkal hajtott szgk-kat.”
Én erre azért mérget nem vennék. Az egy dolog, hogy esetleg jönnek újabb, jobb, könnyebb, megnövelt kapacitású akkuk amik elviselik a rendkívüli gyors töltést és 5-600 km a hatótávolságuk. Egy kérdésem lenne csak. Hol és mivel fogják őket tölteni??? Ma pl. egy igen nagy hatótávolságúnak nevezett 100KWh-ás akkuval szerelt Teslát ami közelíti az előbb írt igényeket, hol, mivel és mennyi idő alatt lehet feltölteni?Számoljunk. Tegyük fel, hogy egy újfajta szuper akkut 1 óra alatt teljesen fel lehet majd tölteni. Az egyszerűség kedvéért ne számoljunk semmiféle töltési vesztességgel. Hazamész a kertes házadba és felcsatlakoztatod a töltőre az autót. 100kWh-ás az akku -> 1 óra alatt kell 100kW-ot belepumpálni. Ha 3 fázisod van akkor fázisonként ~33kWh. A veszteséget nem számolva ~140 A-t (Ampert) kíván! Ez a három fázisra vetítve ~420 A (Amper). De töltsd fel 5 óra alatt, ez is fázisonként ~28 A. Hol van még a ház egyéb fogyasztása? Ki fogja ezt a bődületes teljesítmény igényt biztosítani a lakosságnak? Ki fogja a villamos hálózatot ilyen horror szintre felfejleszteni? Mennyibe fog kerülni egy ilyen töltő? Hol lesz erre a bődületes teljesítményigényre háttérfedezet? A töltést a lakosság ugyanis zömében vélhetően az esti órákban végezné, amikor már pl. az alternatív napkollektorok által termelt áramra sem számíthatunk. Hol lesz erre erőművi kapacitás?
És jön a „benzinkút” probléma. Egy óra alatt hány benzines autó szokott tankolni? Na annyi elektromos csatlakozást nem fognak kiépíteni! Ha mondjuk 10 nagyáramú töltőhelyet kiépítenek egy kútnál, és mondjuk a 10 perc alatt fel lehet majd tölteni egy 100kWh-ás csoda akkuval szerelt autót (ez egy elviselhető és kezelhető idő, senki sem szeretne 1-2 órát a kúton dekkolni), akkor egy óra alatt (5x10 perc töltés +5x2 perc átállási idő) kell feltölteni mondjuk 5 autót egy töltőhelyen. Ez 10 töltőhely x 5 autó/óra x 100kW. Ez ha minden ideális 5MW igény egy 10 töltőhelyes kútnál. Ezt ki fogja tudni biztosítani és mennyibe kerülne a beruházás???
A népesség túlnyomó többsége lakótelepen lakik. Ott pl. ki, hol és hogyan fogja biztosítani az irdatlan töltési igényeket? Nem 10 töltőhely kellene patkolónként! Ráadásul pl. Budapesten örülnek a lakók, ha parkolót találnak a lakótelepen. Este hazamegy az autós, töltőhelyet keres és mondjuk szerencsés és talál. Utána mivel becsületes megvárja a töltés idejét vagy visszamegy később a parkolóba, hogy átálljon másik parkolóhelyre, hogy más is hozzáférjen a töltőhelyhez. Ugye ez teljesen életszerű dolog? Vagy mindenki kilógatja az ablakon a hosszabbítót és tölti a 16A (Amperes) hálózatáról???
Na ezeket végiggondolva mondom (és nem csak én hanem az energiaszektorban sokkal járatosabbak is), hogy az elektromos autók csak igen kis részben fogják kiváltani a mai autókat az elkövetkezendő 20-25 évben. Vannak alternatívák még, de ezekben is rendkívül sok a buktató. Ilyen pl. a hidrogén hajtás, hidrogén/elektromos meghajtás vagy éppen az energiacella/elektromos hajtás stb.
Az még mindig nem lefutott kör, hogy a leselejtezett irdatlan mennyiségű akkuval ami veszélyes hulladék mi lesz? Mennyibe fog kerülni azok semlegesítése és újrahasznosítása? Nagyon jó példa a kompakt fénycsövek esete! Olvass utána.
Ráadásul egy kutatócsoport vizsgálta a „tiszta energiával működő” elektromos autók környezet terhelését. Mennyi természet rombolással, környezetszennyezéssel és energiával jár csak az akkumulátorok nyersanyagának kibányászása, majd az akkuk elkészítése. Pl. csak egy akkura való lítiumért hány tonna kőzetet kell megmozgatni? Mennyi energiába és mekkora környezetterheléssel jár az előállításuk, majd később az ártalmatlanításuk. Az áramot is elő kell állítan valamiből, Sok tényező van, ezeket sokan nem veszik számításba.
Nagyon jó dolog az elektromos autó, de az említett dolgokat sokan nem veszik figyelembe!
A lényeg, hogy nem ennyire fekete-fehér a dolog. Mindenesetre szurkolok, hogy valami jó alternatívát találjanak a mai belsőégésű motorok kiváltására![ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Markizmark #79054 üzenetére
Először tisztázzuk, nem vagyok elektromos autó ellenes csak realista! Én csak a nagy hurráoptimizmusra írtam választ példákkal. Amit leírtál a Nissan példával az igaz, de a család akkor másra ne nagyon használjon villanyt (pl. 1 főzőlap 1,5-2,4kW, mosógép 1-1,8kW, Mosogatógép 1-1,8kW, villanybojler ami tipikusan éjszakai 1,2-2,4kW, hajszárító 1,2-2,5kW, vasaló 1,2-3,2kW és ezek csak a nagyfogyasztók a sok kicsi meg sokra megy). Ráadásul nem a 20-30kW-os akkuk irányába halad a fejlesztés, és az összlakossághoz képest csak nagyon kevesen fogják tudni az otthoni töltést megoldani. A lakótelepi töltés meg szerintem esélytelen nagyszámú felhasználónál. A másik, hogy egyszerűen képtelenség az ilyen mértékű hálózatfejlesztés. Nem csak a vezetékekkel van a probléma, hanem gyakorlatilag mindenhol cserélni vagy bővíteni kellene a hálózatban a közép és kisfeszültségű transzformátorokat is. Bődületes beruházás. Én egyenlőre esélyét ott látom az elektromos autónak ahogy írtad, hogy néhány cég az autóit töltögeti. Néhány családi házas is megoldja majd. Egyszer olvastam egy német cikket arról, hogyha egy óriási napkitörés vagy impulzusbomba hatására tönkremenne Németországban az elektromos hálózat és transzformátor rendszer, közel 8-10 évbe kerülne a csere és helyrehozatal.
Nincs elegendő alaperőművünk sem, importra vagyunk kárhoztatva. Ha időben beindul a Paks 2 (12-14 év optimista jóslatok szerint) akkor sem lesz elég saját termelésű energiánk. A Paks 1-nek meg van még ~25 éve, utána fokozatosan le kell állítani a blokkokat. Ekkor 4-6 év alatt 2GW energia szál ki a rendszerből.Tothgera30: Tudod te, hogy 1 négyzetméter napelemmel hány Watt energiát lehet előállítani napsütéses időben? Kishazánk szabad alapterületét lefedve is kevés lenne a mai igények kiszolgálására (mármint napsütésben). Na és éjszaka?
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Szerintem érdemes beruházni egy Bluettooth-os OBD adapterbe. 1500-2000Ft-ból meg lehet úszni Kínából rendelve, de itthon is kapható. Androidos telefonra fel kell hozzá telepíteni (a Play áruházból) egy appot és ki lehet olvasni a hibakódot leírással együtt. Javasolt app pl. a Torque.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Markizmark #79121 üzenetére
Bocs, OBD2-t akartam írni, eltévesztettem. A Meriva A 1,4-nél működik. Nem értem az írásod elejét. Tilos OBD2 adaptert használni??? Magyarországon is forgalmazzák, csak dupla áron azért írtam kínai linket.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Van egy olyan problémám a Meriva B-mnél, hogy a sebességmérés nagyon eltér a valóságtól. Tudom, hogy minden autó kicsit többet mutat mint a valós sebesség, de nálam minimum 10% az eltérés. Ha 90-el megyek (GPS szerint) akkor az óra 99-100-at mutat. Ha a pályán 130-at mutat, akkor valójában csak 117-118-cal megyek. Mi lehet a baj? Esetleg rossz kerékméret van rögzítve a komputerben? Gyárilag 16-os kerekek vannak rajta. Lehet ezt állítani?
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz szabonagyur #79260 üzenetére
Gyári, ahogy átvettem.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz -=RelakS=- #79295 üzenetére
Én Kínából rendeltem egy betanítót tavaly. 8200Ft-ból megvolt. Az Opel márkaszervizben elkértek csak az összerendelésért alkalmanként 2000Ft-ot, plusz a város végére kiutazni plusz az időm. Ez egy évben kétszer el kell játszani. Gondoltam ha a kereket már én cserélem akkor az összerendelést is megtudom oldani.
Boldog Ünnepeket Mindenkinek![ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz -=RelakS=- #79333 üzenetére
Tudom, hogy most olcsóbb. Tavaly tavasszal amikor vettem, még jóval drágább volt. Nekem már visszahozta az árát.
Én meg az Ali-ban bízok jobban. Ha bármi gondom volt, mindig visszakaptam a pénzemet. Ráadásul az általad linkelt eladónál jó az értékelés.[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Luck Dragon #79457 üzenetére
Ezek értik a dolgukat. Nekem nagyon bevált amit csináltak!
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Luck Dragon #79461 üzenetére
Azért ezzel a 130 pacival vigyázni kell! Ez már erősen ronthatja a motor élettartamát. Ezt csak versenycélokra ajánlják, erre külön felhívják a figyelmet!
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz F_Gergely #79465 üzenetére
Hát...azt hiszem ez csak a Te egyéni véleményed! Akik voltak náluk (nem kevesen, pl. én is, csak a Youtube csatornájukat nézd meg) mind elégedettek. Ha nem vagy az, visszaállítják eredetire és visszaadják a pénzedet. Na ilyen még nem történt, hogy valaki visszavitte volna. Bocs tévedtem, mert olyan is volt aki négyszer visszament, de mindig új autóval
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz F_Gergely #79467 üzenetére
Látszik, hogy nem voltál náluk, de még csak utána sem néztél a cégnek! Ilyenkor kissé dühös vagyok, mert emberek úgy mondanak véleményt valamiről vagy valakikről, hogy utána sem néznek csak lefitymálják! Ez sajnos "jó" magyar szokás. Náluk nem a "leveszem a polcról" verzió működik. Minden autóra egyedi, testre szabott szoftvert csinálnak (videóval). Legalább olvass bele a weblapjukba. Nekem mindennel együtt csaknem 3 órába telt a szoftver optimalizálás (én nem teljesítmény tuningolt kértem). Keress vissza, korábban leírtam mi volt a menete.
És kérlek, dolgokról csak úgy mondjál tutit ha utána néztél! Részemről a témát lezártam, mert semmilyen érdekeltségem nincs náluk, csak a tisztességesen elvégzett munkájuk megkívánta, hogy helyreigazítsalak.[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Ma voltam az Opel alkatrészboltban vásárolni mert jön az éves szerviz. Olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő kellett. Azt mondta az eladó, hogy tavaly év végén kaptak egy körlevelet, amiben figyelmeztetik őket, hogy az új autókba az új Dexos 1 olajat kell tenni. Erről én még nem hallottam. A neten az Insignia fórumban ezt találtam:
"2014. modellévtől gyártott turbófeltöltővel szerelt, közvetlen befecskendezésű
benzinmotoroknál Dexos 1 Gen 2 motorolaj használata szükséges.Jelenség:
Esetenként az égéstérből fémes hang hallható, rövid időre teljesítménycsökkenés észlelhető, ugyanakkor
P0300 hibakód is jelentkezhet.Turbófeltöltővel szerelt közvetlen befecskendezésű motorok hajlamosak a motor csörgésre (SPI –
Véletlenszerű előgyújtás). A véletlenszerű előgyújtás (SPI) olyan nyomáscsúcsokat okoz az égéstérben, ami
a gyűrűk között dugattyútöréshez vezethet.Megoldás:
Olajcsere esetén ezeknél a motoroknál Dexos 1 Gen2 (alkatrész szám: 95 599 877 - 5l kiszerelés) használata
szükséges.
A szervizirodalom ennek megfelelően módosult."Erről tud valaki bővebben? Ez csak a turbós motorokat érinti? A 2016-os Merivámban turbó nélküliűZ14XER motor van. Érintett ez a motor is? Egyáltalán a Z14XER motor közvetlen befecskendezésű? Ez a motor ugye láncos?
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz #TOTTI #80125 üzenetére
Gyári motorbeállítással nem igazán fog tetszeni az 1,4-es 100 lovas. Lusta. Én 1,5 évig vacilláltam az 1,4-es 100 lovas B Merivámmal, mert rosszabbul ment mint az öreg 1,4-es 90 lovas A-s Merivám. Aztán a Rigotechnél megcsinálták normálisan. Most nagyon jól megy és 5-6 decivel kevesebbet is fogyaszt. Sajnálom, hogy ennyit hezitáltam. A Mazda menettulajdonságait nem ismerem.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Markizmark #80141 üzenetére
Az én Merivámban is van gyári villanyos és nagyon bevált! Jó dolog ez.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz amargo #80246 üzenetére
Az új Opeleknél (legalábbis a B Merivánál) szintén nem kapcsol ki kuplungolásnál. A Meriva A-nál amit korábban használtam ott kikapcsolt. Nehéz volt megszokni a B-nél. Jött a kereszteződés, visszaváltottam, hogy lassítsak motorfékkel erre megindult. :-)
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Cédrus75 #80275 üzenetére
Opel Meriva A hasonló jelenség. Szerelőhöz be, mindent rendben talált. Elvittem egy futómű és kormányműre specializálódott szervizbe. Teljes futómű ellenőrzés és beállítás, minden rendben volt. A kopogás nem szűnt meg.
Elvittem a régi szerelőmhöz, 50m próbaút után megvolt a megoldás. Függőleges stabilizátor gömbfeje. Komplett csere 13000Ft volt a két oldal. Egyébként kopogást még okozhat kormánymű is, de ott inkább kanyarban jelentkezik.Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Törölt
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz -=RelakS=- #80294 üzenetére
Végül megkerült a dugattyú, a kartelban bújt meg.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Infinity70 #80361 üzenetére
Ezt a fejegységet dicsérik. Kapható Opelekhez kialakított verziókban is.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
13 éve amikor a Meriva A-mat vettem nekem sem adtak hozzá elakadásjelzőt, eücsomagot, égőkészletet. Még gyári szőnyeget sem. Ebből okulva 2 éve amikor megrendeltem az új Meriva B-met, az átadás végső időpontjától az összes tartozékig mindent beleirattam a szerződésbe teljes részletességgel. Azt mondta az ügyfeles, hogy paranoiás vagyok. Erre csak azt válaszoltam, hogy már vettem autót korábban az azóta már megszűnt Süveges Opel Gemectől. Így már értette a dolgot :-)
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Az ecoflexnél én a szervizperiódust értettem. Bizonyos motoroknál a számítógép figyeli a használati viszonyokat és annak függvényében állítja be a szerinte visszalévő kilométert. A Z14XEP motorú Meriva A-mnál 30000km vagy 2 év vagy amikor a számítógép jelzi akkor kellene olajat cserélni. Én felülbíráltam és 1 év vagy 10000km-es verzót alkalmaztam. Az újnál is így teszek.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Hát bizony, minden jót megkapott az autó. Én hosszútávra gondolkodtam. Nem is volt 10000-es olajcserém csak éves, mert sosem mentem vele annyit egy év alatt. Éppen ezek miatt nem volt szívem eladni. El sem hitte volna senki, hogy 11 évesen csak 86000km van benne. Amikor az új Merivát vettem odaadtam a lányomnak a régit, ő használja már 2 éve nagy megelégedéssel.
Hogy a kérdésedre is válaszoljak, nincs eladó Zafirám[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz diegho #80644 üzenetére
Én egy 11 évig használt Z14XEP-s Meriva Fantasy A-ból ültem át egy B14XER Meriva Drive B-be (most 2 éves). Nem akartam turbósat, és a kettős tömegűt is ki akartam hagyni mert hosszútávra vettem (10-12 évre) és nem akartam kódolt kiadásokat későbbre. Mindkettőnél első tulaj vagyok, újonnan vettem őket. Nagyon szeretem az A-t nagyon jó és megbízható autó, ezért nem is volt szívem eladni. Odaadtam a lányomnak.
Meriva B pozitívumok az A-hoz képest: Mintha egy luxusautóba ültem volna át, igaz tele is van extrákkal. Sokkal kényelmesebb, szebb, kézre állóbb, finomabb a váltója (ez is 5 sebességes de kissé nyújtottabb mint az A-é), élvezetesebb a vezetése, jobban fekszi az utat. Minden tekintetben jobban teszik mint a régi. Egy dologban voltam csak elégedetlen, és most jön a negatívum. Az A 90LE-s a B 100LE-s. Gyakorlatilag viszont olyan volt, mintha a B 60-70LE-s lett volna. Bíztam benne, hogy a bejáratás után jobb lesz, de 17000km-nél sem lett lényegesen erősebb. Lusta volt, alacsony fordulaton alig volt nyomatéka. Sokkal sokkal rosszabbul ment mint az A, és többet is evett. Sok utánaolvasás után derült ki, hogy ez a motor a gyári motorvezérlő beállítások miatt ilyen. Merivások, Astrások is panaszkodtak akiknek ilyen motorjuk van. Közel fél évig böngésztem a nettet, hogy hová lehetne vinni egy tisztességes motorvezérlő optimalizálásra. Végül Szekszárdon a Rigotech-nél kötöttem ki a számtalan pozitív visszajelzés és a hozzáállásuk alapján. (A Youtube-n is rengeteg videó van fent ahol a tulajok nyilatkoznak.) Minden autóra egyedi beállítást készítenek a tulajok igényei alapján. Én csak optimalizálást kértem. NEM BÁNTAM MEG, SÖT!!! Azóta szuperül megy az autó, és 5-6 decivel kevesebbet is fogyaszt. Igaz a profi és garanciát vállaló munka nem volt olcsó de nagyon megérte! Egyet bántam csak meg, hogy nem sokkal korábban mentem hozzájuk.
A lényeg, hogy a Meriva B szerintem egy nagyon nagyon jó és szerethető autó, de az 1,4-es turbó nélküli motor gyári beállítással finoman szólva nem egy élmény. Most viszont már minden tekintetben imádom!!!Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz ArthurShelby #80701 üzenetére
Néztem az összehasonlítást és meg kell mondjam, a régi Zafira Tourer minden szempontból jobban tetszett! Az autó eleje és a műszerfal kiváltképpen. A régiben még normális magasságban van a képernyő is és normális gombok vannak benne az érintőképernyő helyett. Ezért tetszik pl. a Meriva B műszerfala is.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Valamiről lemaradtam? A 14XEP eszi az olajat??? Nekünk egy 13 éves Merivánk van Z14XEP mororral, és az ismeretségi körben is van egy ilyen motoros Meriva és egy Astra, de olajcserétől olajcseréig nem változik az olajszint, tehát nem eszik az oljat. Csak megjegyzem, hogy a hűtővíz sem fogy, tehát nem onnan pótlódik az olajszint. Tudtommal az olajfogyás az 1,6-os motoroknál fordul elő.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Midea MF100W70 keskeny elöltöltős mosógép 7kg 1200fordulat 2év garancia Új!
- BMW új felni kupak, felni közép készlet 68 mm-es
- BMW új 82, 78 vagy 74 mm-es embléma, logó motorháztetőre, csomagtartóra
- Szentendre Pismány városrészében eladó egy 2005-ben épült könnyúszerkezetes családi ház, medencével
- Sonoff Basic R2
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest