Új hozzászólás Aktív témák

  • Markizmark

    addikt

    válasz farkas-j #79049 üzenetére

    Most erre hosszan tudnék válaszolni, de nincs időm.

    Röviden:
    Valóban problémát okozna az akkuk gyors töltése, nagyon nagy teljesítményre van szükség.
    Egyelőre az akkuk sem viselik jó, ha nagy árammal vannak megrúgva, másrészt a hálózat is alkalmatlan erre, egyelőre.
    DE, a hálózat fejlesztése folyamatos, pl az E.ON is gőzerővel épít, fejleszt. A fokozatosság elvét követve ez a probléma is meg fog oldódni. A hálózat fejlődésével együtt terjednek majd el az elektromos autók. Így nem lesz probléma. Az átlag polgár a napi dolgait munkába járással és vásárlással együtt 100km-en belül elintézi, és még ezzel is sokat mondtam. Én napi 95-100km-t hajtom a vasat munkába járásra 2 város között.
    Ebből az következik, hogy bőven elég éjjel töltőre dugni az autókat. Éjjel márpedig van idő tölteni, tehát csökkenthetjük a töltő teljesítményt.
    Konkrét példa: Egy Nissan Leaf (nem új találmány) akkuja 30kWh (van 24-es is), állítólag tud 200km-t egy töltéssel, de pesszimista leszek és azt mondom, hogy a 30kWh elfogy 100km alatt.
    Este 11-kor töltőre dugom, reggel 6-kor lehúzom. A közben eltelt 7 óra alatt kell belenyomni 30kWh-t.
    Számoljunk 10% veszteséggel (átlagos villamos energiaátalakító hatásfoka 90%), tehát kijön, hogy a töltés közbeni teljesítményfelvétel 4750W (30kWh/7óra az 4.28kW, 4,28/0,9=4,75kW).
    4,75kW = 4750W, 4750W/230V=20,6A.
    Tehát egy B25-ös kismegszakító is elég lenne, ezt pedig egy átlag panel lakás is tudja.
    De mivel 32 Amperig ingyenes a téma, ezért legyen 32. 20 Amperrel tölt az autó én pedig a maradék 12 Amperrel vígan elvagyok éjjel. Akinek van villamosított garázsa, annak ez kényelmes lesz, akinek pedig nincs az majd kilógatja a hosszabbítót... :DDD
    Én ezzel az autóval 1300 Ft-ból tennék meg 100km-t, a mostani 2400 helyett.

    Tehát a probléma nem az átlag villanyautós munkába és bevásárolni járós polgárral lesz, hanem a nagy utazókkal, akik út közben és minél hamarabb fel akarják majd tölteni a vasat.

    Egyébként a nyilvános helyen történő töltést szabályozó törvény nyár óta hatályos.
    A törvény alapján már lehetséges pénzt kérni a töltésért, ráadásul rögtön 3 féle elszámolási móddal.
    Az első lehetőség, hogy energiamennyiség alapján fizet az autós, a második lehetőség, hogy percdíjas alapon fizet, a harmadik pedig, hogy meg van szabva fixen 1 komplett töltés ára.
    Ráadásul perc alapon büntetni lehet majd azt, aki a töltés végeztével nem hagyja el a helyet.

    És ami a legjobb: TAO

    A törvény értelmében a cég adózás előtti eredménye csökkenthető az elektromos töltőállomás bekerülési értékével, de legfeljebb a beruházás befejezésének évét követő 3 évben elérhető becsült jövedelem és a beruházási költség különbségével. Van azonban egy megkötés, mégpedig az, hogy töltőállomás létesítés címén maximum 6 milliárd Ft (!) vonható le. Ez kellően nagy összeg ahhoz, hogy nagy cégek is beléphessenek a piacra, és jelentős mennyiségű, adott esetben nagy teljesítményű villámtöltőket telepítsenek az országban sok-sok helyszínen.

    "Jelenleg leginkább áramszolgáltatók és kereskedelmi egységek által üzemeltetett publikus töltőállomások állnak rendelkezésre az országban. A Kormány ígérete szerint már 2018 májusára fel fog állni kb. 330 kormányzati töltőállomás a gyorsforgalmi úthálózat mentén, amelyből 280 db 2×22 kW teljesítményű, illetve 50 db 50 kW teljesítményű lesz. Nyilvánvaló, hogy ez a mennyiség nem egy pillanat alatt fog az utcákra kerülni, hanem fokozatosan." /(villanylap.hu)

    Egyébként 1-1 ilyen töltő oszlop 1-8 millió forint, attól függően, hogy milyen teljesítményű és milyen szabványokat tud.

    Tehát a szabályozás és az ösztönzés is készen áll, a technológiai problémákat (gyors töltés, energia igény, elhasznált akku) pedig megoldjuk.
    A fejlődés nem áll meg.

    Sokan felvetik azt a problémát, hogy a villanyautók számára is meg kell termelni az energiát és az is hú milyen szennyező. Ehhez két dolgot fűznék hozzá. Az egyik, hogy nagy tételben mindennek az előállítása olcsóbb és energiatakarékosabb, a másik, hogy inkább a városon kívül szennyezzen egy nagy valami, mint városon belül a sok kicsi.

    Zárás képp: Kell az a paks 2, de még a 3 is jó lenne. Ha nem lennének ilyen alap erőműveink, csak naperőműveink, akkor nappal termelnénk és exportálnánk, mint az állat, éjjel meg importálnunk kellene. A hálózat pedig izzad, hogy ide oda cincálják.
    Szélerőmű nem jön szóba, mert egyszerűen nálunk nincs olyan szélcsatorna, amit jól ki lehetne használni.

    Végül is csak nem sikerült rövidre fognom....

    [ Szerkesztve ]

    Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

Új hozzászólás Aktív témák