-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kmarci25
veterán
-
beg
veterán
válasz farkas-j #78675 üzenetére
Azért bőven szerepel pár gépjármű használatiban a 10w és nem hinném hogy a mi éghajlatunk változott volna azóta. Szóval ez így egy barokkos túlzás, hogy a 10-es motorgyilkos.
Maradjunk annál, hogy a gyár által előírt olajat használjunk.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
beg
veterán
válasz farkas-j #78696 üzenetére
Egy laza illesztésű motornál, mint pl a Z14XE, szerinted mennyi ideig tartana egy 0w olaj? Hetente kellene pótolni. Nem azért mert gagyi, hanem mert gyárilag koncepciózusan így készítették, ezáltal sűrűbb olaj kell neki. Ezért nem hagyhatod ki azt a tényezőt, hogy milyen motorba kell az olaj. Maradjunk a gyári ajánlásnál.
Továbbá egy szemelvény az egyik kommentből az általad linkelt videó alatt:
"0°C-on azért egy 5W-s olaj számomra fura volna, ha 8 sec kellene neki mire mindenhova eljuttatja a z olajat. Az olajpumpa nem véletlen olyan, amilyen. A sűrű olajat is nagy erővel tudja préselni. Továbbá azt sem kell elfelejteni, hogy a modern autókban, amikben nem a blokk alján vannak a szűrők, ott a szűrőházban szándékosan van eltárolva olaj, pont azért, hogy hamarabb eljusson az olaj a megfelelő helyre.
Az olaj viszkozitása nem olyan egyszerű dolog, hogy csak a W előtti értéket kell nézni. Nyugodtan meg lehet nézni, hogy azonos hideg oldali viszkozitású olaj esetén, ha a meleg oldali viszkozitás eltér, akkor -20°C-on a nagyobb meleg oldali viszkozitású olaj sűrűbb lesz, hiába azonos a hideg oldali viszkozitás. Nem is kevés lesz a különbség. Tehát pl. 5W-30 jobban fog folyni, mint az 5W-40."
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
-
senior tag
-
senior tag
válasz farkas-j #78927 üzenetére
Az a baj hogy ekkora gombtengernél mindenképpen oda kell nézni ha mondjuk egy rádiócsatornát kell állítani. A navi/kihangosító használata meg tényleg kín szenvedés nyomógombról.
A klíma vezérlés már más tészta ott én is fizikai gombra szavazok. Nem véletlen hogy a Peugeot kivételével minden gyártó maradt a fizikai gomboknál.[ Szerkesztve ]
-
kmarci25
veterán
-
kmarci25
veterán
válasz farkas-j #78994 üzenetére
Én vettem egy garnitúra méretpontosat, amiből a vezetőoldali kikopott, kilukadt. Külön, csak egyet nem lehet kapni, újabb garnitúrát meg felesleges lett volna. Így a mömax-ban kaptam egy viszonylag nagy méretű univerzális szőnyeget, amiből kifaragtam magamnak egy kvázi méretpontosat.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
Tikakukac
titán
válasz farkas-j #78994 üzenetére
Nálunk azt hiszem gyári hófogó tálca van bent, télen-nyáron, elég sokszor menti a kárpitokat a kiömlött vackoktól. Érdemes meglesni, marha jó dolog. Plusz a sima kárpit alatta így tényleg gyárias ennyi idő után is.
Na viszont ma belém botlott a hirdetők manók által egy elég patent állapotú multikormány 5 rugóért. Nagyobb gond majd a fejegység párosítás lesz ahogy nézem.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Markizmark
addikt
válasz farkas-j #79049 üzenetére
Most erre hosszan tudnék válaszolni, de nincs időm.
Röviden:
Valóban problémát okozna az akkuk gyors töltése, nagyon nagy teljesítményre van szükség.
Egyelőre az akkuk sem viselik jó, ha nagy árammal vannak megrúgva, másrészt a hálózat is alkalmatlan erre, egyelőre.
DE, a hálózat fejlesztése folyamatos, pl az E.ON is gőzerővel épít, fejleszt. A fokozatosság elvét követve ez a probléma is meg fog oldódni. A hálózat fejlődésével együtt terjednek majd el az elektromos autók. Így nem lesz probléma. Az átlag polgár a napi dolgait munkába járással és vásárlással együtt 100km-en belül elintézi, és még ezzel is sokat mondtam. Én napi 95-100km-t hajtom a vasat munkába járásra 2 város között.
Ebből az következik, hogy bőven elég éjjel töltőre dugni az autókat. Éjjel márpedig van idő tölteni, tehát csökkenthetjük a töltő teljesítményt.
Konkrét példa: Egy Nissan Leaf (nem új találmány) akkuja 30kWh (van 24-es is), állítólag tud 200km-t egy töltéssel, de pesszimista leszek és azt mondom, hogy a 30kWh elfogy 100km alatt.
Este 11-kor töltőre dugom, reggel 6-kor lehúzom. A közben eltelt 7 óra alatt kell belenyomni 30kWh-t.
Számoljunk 10% veszteséggel (átlagos villamos energiaátalakító hatásfoka 90%), tehát kijön, hogy a töltés közbeni teljesítményfelvétel 4750W (30kWh/7óra az 4.28kW, 4,28/0,9=4,75kW).
4,75kW = 4750W, 4750W/230V=20,6A.
Tehát egy B25-ös kismegszakító is elég lenne, ezt pedig egy átlag panel lakás is tudja.
De mivel 32 Amperig ingyenes a téma, ezért legyen 32. 20 Amperrel tölt az autó én pedig a maradék 12 Amperrel vígan elvagyok éjjel. Akinek van villamosított garázsa, annak ez kényelmes lesz, akinek pedig nincs az majd kilógatja a hosszabbítót...
Én ezzel az autóval 1300 Ft-ból tennék meg 100km-t, a mostani 2400 helyett.Tehát a probléma nem az átlag villanyautós munkába és bevásárolni járós polgárral lesz, hanem a nagy utazókkal, akik út közben és minél hamarabb fel akarják majd tölteni a vasat.
Egyébként a nyilvános helyen történő töltést szabályozó törvény nyár óta hatályos.
A törvény alapján már lehetséges pénzt kérni a töltésért, ráadásul rögtön 3 féle elszámolási móddal.
Az első lehetőség, hogy energiamennyiség alapján fizet az autós, a második lehetőség, hogy percdíjas alapon fizet, a harmadik pedig, hogy meg van szabva fixen 1 komplett töltés ára.
Ráadásul perc alapon büntetni lehet majd azt, aki a töltés végeztével nem hagyja el a helyet.És ami a legjobb: TAO
A törvény értelmében a cég adózás előtti eredménye csökkenthető az elektromos töltőállomás bekerülési értékével, de legfeljebb a beruházás befejezésének évét követő 3 évben elérhető becsült jövedelem és a beruházási költség különbségével. Van azonban egy megkötés, mégpedig az, hogy töltőállomás létesítés címén maximum 6 milliárd Ft (!) vonható le. Ez kellően nagy összeg ahhoz, hogy nagy cégek is beléphessenek a piacra, és jelentős mennyiségű, adott esetben nagy teljesítményű villámtöltőket telepítsenek az országban sok-sok helyszínen.
"Jelenleg leginkább áramszolgáltatók és kereskedelmi egységek által üzemeltetett publikus töltőállomások állnak rendelkezésre az országban. A Kormány ígérete szerint már 2018 májusára fel fog állni kb. 330 kormányzati töltőállomás a gyorsforgalmi úthálózat mentén, amelyből 280 db 2×22 kW teljesítményű, illetve 50 db 50 kW teljesítményű lesz. Nyilvánvaló, hogy ez a mennyiség nem egy pillanat alatt fog az utcákra kerülni, hanem fokozatosan." /(villanylap.hu)
Egyébként 1-1 ilyen töltő oszlop 1-8 millió forint, attól függően, hogy milyen teljesítményű és milyen szabványokat tud.
Tehát a szabályozás és az ösztönzés is készen áll, a technológiai problémákat (gyors töltés, energia igény, elhasznált akku) pedig megoldjuk.
A fejlődés nem áll meg.Sokan felvetik azt a problémát, hogy a villanyautók számára is meg kell termelni az energiát és az is hú milyen szennyező. Ehhez két dolgot fűznék hozzá. Az egyik, hogy nagy tételben mindennek az előállítása olcsóbb és energiatakarékosabb, a másik, hogy inkább a városon kívül szennyezzen egy nagy valami, mint városon belül a sok kicsi.
Zárás képp: Kell az a paks 2, de még a 3 is jó lenne. Ha nem lennének ilyen alap erőműveink, csak naperőműveink, akkor nappal termelnénk és exportálnánk, mint az állat, éjjel meg importálnunk kellene. A hálózat pedig izzad, hogy ide oda cincálják.
Szélerőmű nem jön szóba, mert egyszerűen nálunk nincs olyan szélcsatorna, amit jól ki lehetne használni.Végül is csak nem sikerült rövidre fognom....
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
amargo
addikt
válasz farkas-j #79078 üzenetére
Az elektromos hálózatban van tartalék most is, vicces lenne, ha nem így lenne. Ha meg hirtelen vesz a jó magyar par 10e eAutot, akkor addig bőven lehet a hálózatot fejleszteni.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Markizmark
addikt
válasz farkas-j #79078 üzenetére
Tothgera30: Tudod te, hogy 1 négyzetméter napelemmel hány Watt energiát lehet előállítani napsütéses időben? Kishazánk szabad alapterületét lefedve is kevés lenne a mai igények kiszolgálására (mármint napsütésben). Na és éjszaka?
Másfél hektáron fér el kényelmesen egy 499kW-os kiserőmű, ennél kisebbre besűrítve már egymásra árnyékolhatnak a sorok.
Ilyen 499-esekkel lesz telesz*rva az ország ...[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz farkas-j #79141 üzenetére
Ugyanannyira tilos, mint mondjuk filmet lekalózkodni. Mindenki leszarja ... amíg nem árulod a másolatot.
A gond, hogy némelyik hozzászóló szerint ciki meg stb., hogy néhányan otthon, saját kínai eszközzel diagnosztizálunk, mert hogy úgyis fals értéket ad és különben sem értünk hozzá.
Ezért írtam azt amit írtam.
Egyébként nekem is van OPCOM és ELM327 is otthon... olcsóért.
Mindkettő hasznomra vált már nem egyszer.
Ezeken:
Astra F X14NZ, Astra F X14XE, C Corsa x10xe (?), C Corsa Y17DT, Zafira B A16XER, Ford Transit 2.2 TDCi QVFA...
Mind családban, baráti körben van.Mindegyiken kiszűrtük a hibát illetve leszűkítettük a kört. Tehát megérte.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Sukta 95
tag
válasz farkas-j #79301 üzenetére
Egy 2016-os, J astrában vajon lehet a fedélzetiről betanítani a szenzort, vagy külső eszköz kell hozzá? (egy szett felnim lesz csak egyelőre, azon fogom cserélgetni a téli-nyári gumit, legalábbis tavaszig biztosan) Most vásároljuk az autót, nyári gumival, azért kérdezem.
[ Szerkesztve ]
www.maon.hu Online marketing. Neked.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz farkas-j #79331 üzenetére
Ali - 11 dollár őőő ... he?!
ebay-ben jobban bízok, még ott is 15 dolcsi
b+, kettőt kérek[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
Attix70
aktív tag
válasz farkas-j #79462 üzenetére
A 2.0 dti motor jól bírja, lehet gyilkolni. Oda kell figyelni, hogy amíg nem lesz üzem meleg a motor addig nem szabad gyilkolni és a gyilkolós üzemmód után járatni alapjáraton leállítás előtt (turbó visszahűtése). Olajcsere 10000Km-nél (Én 10W40 GM olaj) valamint a légszűrőt és a gázolajszűrőt időben cserélni.
Érdekes, hogy motorok évjáratuktól függően más olajcsere periódussal bírnak
7500, 15000 és 30000Km-re írják. Különbség csak a régebbi 82Le (nagy adagoló elektronika) olajszűrőjénél van (nem hinném, hogy ez indokolja a 7500Km-es intervallumot).
Lehet, hogy az olajok egyre jobb minőségét is figyelembe vették.Próbáljuk meg a mondatokat NAGYbetűvel kezdeni
-
-
F_Gergely
őstag
válasz farkas-j #79472 üzenetére
Persze, a sok feketen fustolo dizel tulaj is mind boldog (lasd smoke&charm) es ok mind elegedettek.
Csakhogy ez cigany mokolas, olyan mint a powerbox.
Egy jo chiptuningnal nem fog feketen fustolni a dizel, mert egy jo dizel nem fustol.
Es az aki nem rakja az autot padra, megis mi alapjan ir egyedileg chipet az autora? Ha utana nem rakja padra az autot mi alapjan ertekeli ki a teljesitmenyt? Honnan tudja min kell valtoztatni, mit kell finom hangolni.
A pad marcsak azert is kell, hogy chip utan ne hulljon darabokra az auto es kideruljon ha valami ertek nem jo. -
Attix70
aktív tag
válasz farkas-j #79474 üzenetére
Igazad van. A leveszem a polcról dolgot meg tudja mindenki magának oldani (pár ezer Ft-ért van eszköz amivel a netről leszedett sw.-t fel lehet tölteni az autóra) ami szerintem elég is lehet. Ha valaki a maximumot akarja kihozni akkor azt rá kell optimalizálni és ahhoz már kell a pad. A 20Dth-s motoroknak a gyári sw-je lassú gázreakciót csinál (ha nagyon gyorsan pöckölöm a gázpedált akkor sem csinál semmi pluszt) a neten található "tuning" sw-el ez kapásból direktebb lesz. Teljesítménye és a nyomatéka is jobb lesz úgy, hogy a turbónyomás maximuma megmarad (mint ez eredeti - 1.85 Bar). Mivel ez nem kihegyezett sw. ezért a motor élettartamára se hiszem, hogy kihatással lenne (+ ki az aki egyfolytában max. gázon menne ?). A fogyasztása is lehet kevesebb mert már alacsony fordulaton is nagyobb nyomatékkal bír és ezért sok esetben magasabb fokozatban is lehet vele közlekedni.
Próbáljuk meg a mondatokat NAGYbetűvel kezdeni
-
Szada85
aktív tag
válasz farkas-j #80122 üzenetére
Össze fogom írni a mikéntjét, bár én is csak másoltam a tennivalókat Youtube videó alapján.
Munkahelyen sajnos nem megy a YT, így nem tudok linkelni, de rákeresve az "ncdc2013 aux"-ra fog kidobni több találatot, abból az egyik - igaz németül -, de nagyon f@szán leírja a menetet, kapcs rajz minden van. (Letspatrik felhasználónéven)
Nincs nagy trükk egyébként, a CD-tár vezetékének megfelelö szálait kell elcsípni, és közé iktatni egy 3,5mm-es jack dugaszt.
Igazából pont emiatt nem értem, miért nem kompatibilis a Dension/Yatour megoldás, mert elvileg azokat is a rádió CD-tár bemenetére kell(ene) kötni, az oldalukon rákeresve pedig csak a FL Vectrák/Zafirák rádióival (CD30/70/90) kompatibilisek (lehet CAN-BUS köll hozzá).
Ahhoz meg drága azért, hogy kísérletezésre megvegyem. -
-
-=RelakS=-
veterán
válasz farkas-j #80388 üzenetére
Első új autó...
Amiért nem értem ezt a fillérb@szást az az, hogy két Škoda is volt a családban, mindkettőben gyári háromszög, izzókészlet.
EÜ csomagra nem mernék megesküdni, standard kék doboz volt mindkettőben, mellény meg 13-15 éve még nem volt divatSzada85
Miután a nem feltétlen olcsó Homasitában 1300-é van rendes háromszög ... bár lehet, hogy arrafelé az a "kicsi"
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
D@ny7
aktív tag
válasz farkas-j #80419 üzenetére
Nincs véletlenül eladó zafira torered?
Az ilyen hozzáállású emberektől mint te szívesen vennék meg használtautót. Én is hasonló időközönként cserélném az olajat.
De ha egyszer a gyárban ezt írják elő, nem sok ember foglalkozik ezzel új zafirára meg nincs pénzem, így marad a használt. -
ArthurShelby
addikt
válasz farkas-j #80709 üzenetére
A műszerfal más, a navi (bár ez nekem jobban tetszik, itt a gomb nem kapacitív), a klíma panelen pár gomb nem piros színűen világít és más az első fényszóró. Illetve még a kormány is újabb.
Viszont ami fontos, hogy az új az opcline-os ez zavarhat a külső összehasonlításban!
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Fkris
őstag
válasz farkas-j #80789 üzenetére
2006, Astra G Classic 2 1.4 XEP motorkod apum verdaja.
Szelepfedel tömítés kicserélve gyarira, csipegeti azért az olajat.
Jó, sok a rövid út, hidegen mostanság, de előtte is fogyott azért pár deci két olajcsere (1ev, kb 8-10ezerkm) között.Szada85
Porladasra meg az A, B Corsa, illetve fAstra sarvedoivjere gondoltam!Köszi a tapasztalatot és tanacsokat, lehet fel kell használnom a közeljövőben
[ Szerkesztve ]
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
mohabá 007
aktív tag
válasz farkas-j #81410 üzenetére
Kérdeztél egy hibakódot, és mivel ez "társalgós, csevegős" topik, én is csak lazán válaszoltam.
Kérdésedre a nem csevegős válaszom:P1405 = EGR szelep- inkorrekt jel/hiba. Kipufogógáz visszavezetés érzékelő 'A' áramkör alacsony jelszint
- visszavezetés érzékelő = potméter,ami érzékeli,amikor elmozdul a mechanikus rész az EGR-ben.Az EGR-t a motortérben itt találod:[kép]
Így néz ki,és cakk-pakk egybe van építve az egész:[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Fandango
veterán