-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz Petyyyyy #68715 üzenetére
Tudnék, de neten ha rákeresel, tele van az YT ilyen vidikkel. Jobb felvételt én sem tudok csinálni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Utóbbi hónapokban nézegettem benzines 1.6-os (A16XER) 2012 (vagy utáni) Astrákat. Ugye itt a J és a H (Classic III) van képben. Pro és kontra, melyiket válasszam? A J Astra ára kissé húzós, de ki lehet fogni szép darabokat, bár nekem kombi lenne az ideális (időnként bringát hurcolok). Előny hogy kívűl-belül szépnek és modernnek mondható, viszont alkatrészek drágák hozzá, és jóval nehezebb mint a korábbi Astra. Viszont a H Astra klínálatából pedig egyértelműen a kínálat csúcsából lehet megfogni, patent állapotú darabokat, a belseje elég baltával faragott, alkatrészek olcsóbbak hozzá, és könnyebb is.
#68798 B-L-A-C-K: Azért a H-ból is akad felszereltebb példány, de ez nem mérvadó. Mindenképpen benzines kell, és mivel rövid távokon is van használva (ráadásul buta szerelőket ismerek), ezért a szívó motor csak előny.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz B-L-A-C-K #68800 üzenetére
Olvastam az írásaidat. Sajnos az Insignia kiesik, H Astra, J Astra és az Mk3 Focus van képben (esetleg Auris, Megane III). Csak és kizárólag benzinmotorral, mivel évi 10-15 (ha nagyon sokat mennénk, akkor is 20) ezer km-nél több nem fog belemenni (tehát hosszú távra lenne vásárolva, kb. 15 év). Az 1.4T-vel én is néztem, nem is lenne rossz, csak a szerelők fosnak tőle (nem értenek hozzá), és nem akarok magamnak bajt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz B-L-A-C-K #68802 üzenetére
Már csak abból ítélem meg hogy anno Suzukinál, féknyeregből kihagytak két csavart. Szóval minél egyszerűbb legyen a járgány, mert így is sok esetben inkább én magam csinálom meg karbantartást (Pl.: olajcsere 10k km-enként).
#68804 adalbert1: Hasonlóképp látom, bár dieselből lenne dögivel, sajnos a benzines autók árai igen magasan vannak. Astra H még akad is 2m alatt picivel, viszont Astra J tényleg 2.3-3m körül. Remélem még fog esni az áruk, mert kezdetben 2m körül volt a keret, és olyan nagy összeget nem tervezünk autóba invesztálni. Nem vagyok egy extrafetisiszta, klíma legyen, tempomat, ülésfűtés pedig előny.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz B-L-A-C-K #68808 üzenetére
Esélytelen olyan szerelőt találni akiben meg is bízok, és ért is hozzá. Utálom ha kihagynak csavarokat, vagy nem jól teszik vissza a lebontott panelt, esetleg összekaristolják. Akkor inkább megcsinálom magamnak (kevés segítséggel), ha van időm az adott műveletre. Viszont ha abba megyünk bele hogy a környéken (Szabolcs m.) nincsennek túlfizetve a szerelők és a az ügyesebbek már külhonban melóznak, akkor nevezhetjük kontároknak őket (teljesen mindegy hogy hivatalos/márka/független műhelyről beszélünk), csalódtam már olyan hozzáértőknek mondott emberekben hogy egy gyufaszálat nem adnék a kezükbe. Utóbbi időben fater munkatársa szokta átnézni a verdát, ügyes szaki, traktorszerelésekkel kezdett, azóta már mindent megjavít, és igényes munkát ad ki a kezéből. Tehát számomra lényeg az egyszerű konstrukció, ezért a szívó motor mindig előnyt élvez.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ufonauta #68819 üzenetére
Hasonlóan látom én is, de nem kizáró ok. Csak egy három esetben látom előnyét, gyorsulás/alacsony fogyasztás/kevesebb zaj (alacsony rpm). Bár egyre több szerviz mer hozzányúlni, de még kell kishazánknak pár éve, hogy majd a levedlett nyugatról behozott kis turbós gépek szerelésével tapasztalatot gyűjtsenek.
#68824 Luck Dragon: A kettős tömegű lendkerék jóval tovább bírja egy benzinesnél mint egy dieselnél, mivel nincs olyan hirtelen, alacsony fordulatról érkező tetemes nyomaték.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Vélemény? Astra J - 2012 - 175k km - 2.39m
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Petyyyyy #69069 üzenetére
Nem olyan nagy távolságra van tőlem, hamarosan megtekintem.
#69072 B-L-A-C-K: Nem lomha az, egy kombi pedig nem boyracerkedni kell.
#69074 Luck Dragon: Hihető futásteljesítmény. Nekünk csak évi 10-15 ezer km-re szükséges. Bár itthon a 95-ös évjáratú autók nagy részében sincs 300k km.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz B-L-A-C-K #69129 üzenetére
Kizárólag 1.6 szívó Hatchback J Astrát vezettem, és ültem jobb egyben is. Mint sokszor írtam, arra hogy üresen 1-2 embert elvigyen munkába, bevásárolni, illetve arra hogy 5 ember + 2 bringa elmenjen a világ végére 80-130km/h-val (nagy ritkán tempomattal 145km/h), arra elég lenne ez a teljesítmény is. Persze most írhatnám hogy atmoszférás, benzint szlopáló motorok közül lestem az 1.8-ast, de csak H Astrában láttam, és olyan kevésben hogy ezzel ki is zárhatom a listából. A Focus Mk3 1.6-os (125le) motorjával is teljesen elégedett voltam, menetdinamikát illetően.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz B-L-A-C-K #69131 üzenetére
Sajnos még nem volt lehetőségem, de ki fogom próbálni.
#69134 gban: A két autó között nagyjából 150kg van, lehetséges hogy amiatt is lomhább a H-hoz képest, bár én is az Eur5-ös normák betartására gondolok. Esetleg egy kat. nélküli példányt, vagy nyitott rendszerrel rendelkező darabot kipróbálnék, lehet az nem lenne úgy megfojtva.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Astra H - 2012/12 - 37k km - 2.38m. Ez mennyire lehet valós?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szabonagyur #69736 üzenetére
Ebben kételkedtem én is, hogy esetleg megtekerték. Ez is reálisabb darab lenne. Őszintén szólva még ha évi 10 ezer km-re venne is autót mint kis családunk, akkor azért egy 5 éves autóban 50 ezer km szerintem minimális.
Felszereltség miért kevés? Ez azt hiszem Enjoy néven ment, utána un. Classic III "egyensetup". Ilyen évj. ennyibe kerül, még mindig pár száz ezressel több egy jobban hajtott J Astra, ugyan azzal a motorral.
#69735 llwynog: Ez lenne az optimista eset. Hátha.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szabonagyur #69740 üzenetére
Azt belekalkuláltam hogy esetleg nem úgy jött ki a lépés a tulajnál, esetleg elhalálozott, és így el kell adni, de persze ilyen kevés van, általában sumákság áll a háttérben.
Felszereltség: manuális klíma, tekerős ablak hátul. A km. foglalkoztatna a legkevésbé... Ennyiből inkább néznék J-t vagy Insigniat mint Black kolléga tette. - Tekerős ablak inkább előny mint hátrány, klíma meg szintén mindegy, ezek mind olyan "extrák" amik nem fognak meg túlságosan.
Ha mindenképpen H Astra akkor egy 2007-2008-at vennék 1,5-1,7M körül. - Nem mindenképpen, de 2012 évj. vagy fiatalabb autó a cél, bár főképp kombikat lesek.
#69742 Luck Dragon: Ennyiért ilyen állapot 1.6-os J Astra nincs!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz szabonagyur #69751 üzenetére
Egy szóval sem írtam hogy nekem megér ennyit. Nekem a fent linkelt Astra, ha patent állapotban van, max. 2m-et ér, és akkor elvileg sok évig számíthatok rá. Viszont ami betonbiztos, hogy fiatal autót nézek, mindenképpen pár éves, kevés km-t futott darabra lenne igényem, amire bátran illik az újszerű jelző.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szabonagyur #69753 üzenetére
...semmilyen kategóriában/márkában nincs olyan ami újszerű meg keveset is futott egyben... - Ebben viszont kételkedem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szabonagyur #69755 üzenetére
Logikusan nem kergetek álmokat, persze az jó lenne ha ennek beesne az ára, de persze azt még várhatom. Szóval lesem a hahu-t, és majd lesz valami.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szabonagyur #69763 üzenetére
Akkor is nagy az árrés egy hasonló H-hoz képest. Példaként itt van ez a példány, ami szerintem tényleg korrekt.
"...valószínűleg 2 év alatt ennyi km pályán ment bele..." - Erről jut eszembe, hogy fater munkahelyén pár éves i30-as és új Megane 3-as cégautókat használnak. Ezek tehervasutak között igáznak, sokszor kiépítetlen, döngölt utakon, mégis belemegy legalább kettőszáz km minden nap, és autópályát nem nagyon látnak. Viszont rossz minőségű utakon vannak használva, bár én inkább módszeres gyilkolásnak nevezném. Ezért állítom azt hogy attól hogy flottagép volt, még semmit nem takar, meg kell nézni, az dönti el.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz HoaryFox #69790 üzenetére
A Megalight 130%-as hamar kiég, ugyan úgy mint a Laser. A 120%-os sokkal tartósabb, én egy jó ideje azt használom, előtte pedig Sportlight volt, nah az örök élet. Van még tartalékban Night Breaker Unlimited is, de az sem bírja olyan sokáig mint a Megalight 120%, viszont fehérebb a fénye.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Erről a 2012-es J Astra 1.6-ről mi lenne a vélemény?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz amargo #78985 üzenetére
Ebben a négyhengeres 1.4-es Turbo-s verzióban megbízom, bár nem látom még hogy miért lenne nekünk előnye egy szívóhoz képest. Az autós topiban leírtam már, hogy heti 3-4 alkalommal menne rövid távon, hétvégén bevásárlás, illetve időnként versenyre kellene vinni benne/rajta a bringákat. Bár ahogy benne vagyunk a keresésben, inkább az a tényező hogy az autó pedigréje makulátlan legyen, és ne legyen törve a verda. Szerencsére az idő nekünk dolgozik, nem sürgős a csere, a jelenlegi 14 éves autónk hibátlan, újonnan vettük, töretlen, és 117 ezer km van benne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz amargo #79000 üzenetére
A szívó motoroknak már utánajártam, Z16XER, A16XER ami igazából minimális költséggel járhat, ha meghibásodik. Értem hogy nem egy erőgép, ritkán vinném a tetején a cangákat, inkább horogra rakható tartón vagy benne.
#79009 Declare: Még talán egy 1.4T-vel meg is tudnék barátkozni. De biztosan nem lenne kihasználva az sem, pénztárca meg vékonyabb lenne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Declare #79024 üzenetére
Egy hasonló modern motornál a turbo a legkisebb gond, ha hozzá kell nyúlni, annak mindig komolyabb előzménye van. Az pedig értem hogy előnye sok van egy feltöltős rendszerű motornak, de olyan nincs hogy az élet szivárványos, és csak pozitív része van. Leélt autót pedig egyértelműen kihagyom, bármilyen motor is legyen benne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
Vannak érdekes árazások... Astra H 2012 kombi - 23 ezer km.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Erre valaki rá tudna lesni véleményezés szempontjából?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz amargo #81292 üzenetére
Annyiban lett lefixálva hogy holnap reggel mennek megnézni, ha nem vinnék el, akkor esélyes hogy belecsapunk a lecsóba. Gumik miatt nem aggódom, ad hozzá egy másik szettet is, és amúgy tervben van hogy kapna egy négyévszakos új papucsszettet (215 széleset).
Lestem az 1.7-es dieselt, de mivel rövid távon menne hét közben, ezért megbosszulná magát. Így ha belegondolok, az amit most nyerek az áron, később elvinné a turbo, kettős tömegű, részecskeszűrő és társai. Ráadásul ott lenne az a kis bizonytalanság. Így inkább biztosra mennék, mert ennek talán egyenlő a nullával a meghibásodási esélye, de ezzel be is nyelem hogy lomha lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Luck Dragon #82172 üzenetére
Remélem nem lesz vele gond. 1.6 szívó lett (2014 év végi, 100k km, 3m), felszereltségét majd meglesem, bár érdekesen konfigurált, mert az alufelni kimaradt, de CD600? az van.
#82173 B-L-A-C-K: Át lett nézve alaposan vétel előtt, és magánszemély vitte be, tehát egy tulaja volt előtte, aki újabbra cserélte. Az adott kereskedéssel már lassan egy éve tartom a kapcsolatot, több Astra/Focus futott át rajtuk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Luck Dragon #82177 üzenetére
Hátha, ennek a lehetőségét a lehető legminimálisabbra csökkentettem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz athomi #82180 üzenetére
Ilyen alapon bármennyi km lehet benne, de mivel be lett vizsgálva, és végig egy szervizbe hordták, így ennek a lehetőségét kizárnám. Az már részletkérdés hogy megnézett 50 autóból 48 törött/sérült volt korábban, és van amit a jóautón hirdetnek igazolt állapotfelmérő lappal hogy "jelenleg sérülésmentes". Szóval elég nagy lutri ez az autóvásárlás, ami lényeges hogy festékvastagság mérővel körbe kell pásztázni, küszöböket, oszlopokat, tetőt, zárhidat, csomagtér alatt, mert a hibátlannak hirdetett tulaj/kereskedő elmondása szerint és patent autóról az utolsó pillanatban derülhetnek ki dolgok.
#82182 trassher: Köszönöm.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz B-L-A-C-K #82187 üzenetére
Szerkezeti törést "normálisan" megcsinálni nem tudnak, úgy hogy ne legyen gtk., mivel gyári technológiával nagyszilárdságú acéllemezek prés alatt vannak hegesztve egymáshoz. Tehát általában belehajlítanak egy lemezt, rányomnak fél kiló gittet, és ha szerencséd van, mérsz rajta 500-600 mikront. Poén hogy márkakereskedésbe bevitt használt H Astra-nál a kereskedő erre azt mondta hogy a kapu csapódott a hátsó ajtónak. Közben az alváz is fel volt ütve, mert kilincstől-kilincsig lehetett 500-700 mikront mérni. A motor meg ha tönkremegy, mindegyikben drága (bár ezért kerestem szívó benzinest, mert az talán kevesebb pénzt emészt fel). Mondjuk itt se lehet okosat mondani, mert elvileg 30 ezer km-enként van benne olajcsere, (ha elvégzik), nálam lesz 10 ezer km-enként, tehát papíron tartósnak kéne lennie.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz athomi #82189 üzenetére
#82189 athomi: Azért maradjunk csak annál amit írtam, tehát szerkezeti sérülésről szólt a séma. Apró hiba/sérülés esetén nem zárnám ki, sőt egy sárvédő hiba az piti, bármilyen fényképes dokumentáció után elhittem volna a szakszerű javítást. De mikor ilyen kérdést tettem fel, mindig, kivétel nélkül negatív választ kaptam, és próbáltak meggyőzni hogy szakszerűen lett javítva. Így feltételeztem hogy ezek a gépjárművek nem csak felületi javítást kaptak, és az esetek többségében erre fény is derült. Az hogy Németországban javították, semmit nem jelent, ez csak hangzatos infó, szinte csak ezt hallottam a neppertől.
#82190 B-L-A-C-K: Átlag user használja, mikor kiírja hogy látogassa meg a szervizt, beviszi, az előírt eszközöket, kopó-fogyó dolgokat kicserélnek benne (jobb esetben), és használja tovább. Ha feltételezem a bizalmat, akkor a miénk 2018.02.- hóban volt szakszervizben, elvileg mindent kicseréltek rajta, de azért beiktatok egy teljes átnézést és nagy szervizt, kap egy üreg és alvázvédőzést, és 10 ezrenként kap majd friss olajat. Szerintem ennél jobb nem történhet egy használt autóval.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tikakukac #82196 üzenetére
Rendesen bele lehet csúszni, nekünk anno a Suzukinál nem rakták fel rendesen a féknyerget, röhej hogy ennyire igénytelenek. Azóta általában Unixból megrendelem, és egy barátomék szervizében vagy közeli családtagommal megoldjuk a szervizelendő dolgokat. Ha van rá idő, egy alap szerviz nem megerőltető folyamat, és legalább tudom mi került az autóba.
#82202 B-L-A-C-K: A legtöbb márkaszerviz az ügyfelet nem engedi a munkaterületre.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Halogén párti vagyok, veszel bele Megalight Ultra-t vagy Night Breaker-t, és kizártad a Xenon-ra jellemző gyermekbetegségeket. Bár manapság talán már kezd is kikopni a Xenon, a Matrix led kezd bejönni, de hiba esetén ott is brutális árak vannak.
Ui.: T20-as DRL-t ki ledesített? Mit érdemes venni bele?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Declare #82343 üzenetére
Pont ellenkező véleménnyel vagyok erről. Összehasonlítani az MU/NBU-s halogén és Xenon fényszórós autót tudom. Nálam a halogén jól beállítva szépen terít, ködös időben gyakran mögém zárkóznak, éjszaka nem vakítja a szembejövőt, de látok vele. Viszont Xenon-nál városban folyamatosan alá szintez, országúton már jó lenne, de sokszor kissé felfelé lövi a fehér fényt, és ez a szembejövőt igen zavarja. Bár hozzáteszem, nem fiatal autóban próbáltam, biztos nem frissen volt beállítva, de a hazánk átlag szgk kínálatának nagy része ilyen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Astra J Sports Tourer-be milyen izzók valók? Illetve T20-ba és tolatóba ki mit használ? Ledesítésen gondolkodom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Vezérléscserére A16XER/B16XER-re 150k km-t mondták a szervizben. Ha kicsit előrehozva letudom, nagyjából milyen összegre kell számítsak?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Proxmox VE
- Vezetékes FEJhallgatók
- Redmi Note 9 - azt nyújtja, amit ígér
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen monitort vegyek?
- Futás, futópályák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- Renpho talpmasszírozó
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.