Új hozzászólás Aktív témák
-
aattys2005
újonc
Üdv Nektek!
Amennyiben valaki megbízható VOLVO szakit tud a Nyíregyháza-Debrecen-Nyírbátor háromszögben, azt kérem ne tartsa magában. Olyan kellene aki bele tud/mer nyúlni 2011 utáni gyártású autóba is.
A szakszerviz erre felé horror árakon dolgozik, akihez meg eddig hordtam, külföldre vitte a szaktudását!Köszönettel!
-
theuprising
tag
Sziasztok,
Mi a véleményetek a lenti tervezetemről?
"Fórum-olvasottság" szinten "értek" a Volvokhoz, de azért jobb ha a ti állásfoglalásotokat is látom. Pár hónapja kérdeztem már, mi a véleményetek az S80-ról. Pontosítva a 2006-tól gyártott S80 Geartronic D5-ről, 185LE. Mondtátok, hogy megbízható autó, viszont a váltóval nagyon fel lehet ülni a rollerre (+ a többi dízelnyűg).Tehát:
Ősszel szeretnék venni egyet, vétel után első napokban 500k-t szánok a mindentmegjavítunk szervizre, ami tartalmazza az olajcseréket, esetleg fékbetétek, vezérléscsere (ha kell), váltóolajcsere + ami jön. Sajnos nincs más forrásom, mint a HaHu. Ahogy ott látom, ~2.2M körül (akár alkuval) ki lehet fogni nem félmilliót futott gépeket (persze le fogom kérdezni vétel előtt, hogy tényleg annyi az annyi).
Van egy Volvo szaki is Zúglóban aki vállalja a bevizsgálást (kiolvassa, felemeli, próbakört megy vele stb...).
Úgy tervezem, hogy először elmegyek, megnézem egyedül a gépet, kipróbálom, és ha nem találok rajta valami nagy negatívumot, akkor jöhet a bevizsgálás minél hamarabb. Ha ott a szervizes azt mondja, hogy 300-400at rá kell költeni, az nem baj, számítok rá (évi félmilliót szánnék a fenntartására, 2-3 évig tartanám meg), egy kis alku és már viszem is.Rövid (kisvároson belüli / boltba járós) utakra nem használnám, arra ott a benzines Avensisem, nem gyilkolnám az S80-at ezzel. Viszont sokat utazom, egy hónapban ledarálok legalább 3000km-t. (Júliusban 5ezret mentem).
Ami a legfontosabb: kipróbálásnál mire figyeljek egymagam? Mit tudok észrevenni én is, amit egy szervizes azonnal észrevenne? Nem szeretném feleslegesen vinni szervizbe átvizsgálásra csak azért, mert elbénáztam és nem vettem észre, hogy pl.: a váltó a halálán van.
A dízelnyűgök mennyire gyakoriak, mennyibe kerülhetnek? Itt is sajnos csak a Bárdi Autó és a UnixAutó a forrásom, ott tudom arany árak vannak.
Gondolok itt a turbóra, kettőstömegűre, részecskeszűrőre, porlasztócsúcsokra... Meg igazából bármire, ami előjöhet egy ~10éves S80-ban ami futott már vagy 250ezret. Volt már akinek valami előjött, és tudta javítani/cserélni/felújítani bármelyiket?
A váltó felújítása amúgy miből áll, és mennyibe kerül?Kicsit sok a kérdés tudom, sorry érte, és köszönöm aki válaszol rájuk
-
ffodi
veterán
válasz theuprising #8152 üzenetére
Amire érdemes figyelned, így elsőre:
- Féktárcsát fékbetétet kb.-ra meg lehet állapítani (ránézésre) milyen állapotban van
- Gumik/felnik állapota
- Karosszériaelemek együtt futása, és a szokásos dolgok...
- Mennyire indul nehezen hidegen és melegen
- Mikor indítod az autót, és gyújtásra teszed kialszik -e minden diagnosztikai visszajelző
- Indítás után van -e bármilyen hibajelzés
- Ír -e valami hibát a fedélzeti computer
- Alapjáratot tartja -e (normál alapjárat 700-800), illetve alapjáraton ráz-e a kocsi álló helyzetben
- Alapjáraton hallgasd körbe a kocsit, hátha hallasz valami furcsa zörgő, reszelő hangot
- Váltó hogy vált hidegen ill melegen, rángat, kapcsolgat, bizonytalan stb...(automata)
- Manuális váltó esetén bemelegedett motornál taposd le 2000-2200 környékén 3. és 4-ben, ha a fordulatszámmérő ugrál, vagy hirtelenfelugrik majd visszaesik, akkor kuplung/kettőstömegű csere esélyes
- Ugyancsak szar kuplung/váltó indikátora lehet ha hidegen szarul vaszi az egyest és/vagy a hátramenetet
- Álló helyzetben (járó motornál) tekerd körbe teljesen a kormányt balra-jobbra, vizsgált meg megfelelően tekerhető -e, illetve ezen folyamat közben nem -e ugrik fel valamilyen hibakód - tipikusan a végállások környékén (kormányszögjeladó szériahiba, 100k)
- Vizsgáld meg a motorteret nincs -e olajsár, vagy valamilyen természetellenes dolog (vedd le a védőburkolatot is) - ha túl tiszta vagy látszólag valamilyen maró anyaggal lett letakarítva, akkor gyanakodj
- Nyitott motorháztetővel is hallgasd meg alapjáraton
- Ha van rá mód emeljétek fel és nézz alá, lehetőleg úgy is, hogy a haspajzs le van véve (így látod a turbót, és a hozzátartozó csövezést, ami szeret eltörni, tönkremenni, stb.)
- A 185 lovas D5 már elég jól harap, ha bemelegedett hajtsd meg rendesen, nem szabad gondolkodnia...
- Ha van rá lehetőség hajtsd meg 150-160 km/h felett (csak rövid időre), itt is dobhat hibakódot pl. örvényszelepekkel kapcsolatban, vagy bármi mást...
- Ha 2005-2006 utánit veszel (185 lovas D5) az már euro4-es motor, annak nem nagyon szabadna kormolni, mert részecskeszűrős. Ha okádja, akkor ott valami baj van. (vagy nincs részecskeszűrő)
- Ellenőrizd az összes elektronikát, ablakemelő stb, nézd meg zár -e (és nyit -e) a tankfedél zárja (záráshoz 10 percet kell várni)Itt összegyűjtöttem néhány s60 D5 típushibát, jó részük igaz lesz az általad kiszemelt S80-ra is.
[ Szerkesztve ]
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
Rivaul
addikt
válasz theuprising #8152 üzenetére
Bárdi és Unix helyett Kovács autót nézegesd. Jobb lesz a pénztárcádnak
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
ttower
aktív tag
válasz theuprising #8152 üzenetére
Csütörtökön hoztam el egy 5ös Geartronicos V70-t (épp pre facelift) váltófelújításról. Udvarinál csinálták, végösszeg 580e lett a váltóra váltóház cserével (mint kiderült kopás miatt esztergálni kezdte a házat is). Szerelés előtt 500-550 körüli árakat mondtak amik többé kevésbé fixek.
It's not a bug until it is in production. | Wake up and smell the ashes.
-
theuprising
tag
-
ttower
aktív tag
válasz theuprising #8156 üzenetére
A legelső tünet pályafelhajtóknál visszaváltáskori rántás volt gerincroppantással egybekötve (itt is hármasba rakáskor rántott a legnagyobbat). Később jött a váltó előremenetből hátramentebe kapcsolásakor 1-3 másodperc hezitálás majd egy érezhető rántással fokozatba kerülés. Végül pedig 2-3 és 3-4 közötti rántás terhelés alatti váltáskor. Ezek kb egy év alatt jöttek elő nem a legkímélőbb használat mellett. A váltó ~285e Km-t bírt.
[ Szerkesztve ]
It's not a bug until it is in production. | Wake up and smell the ashes.
-
ttower
aktív tag
válasz molnarpeter #8158 üzenetére
Jó kérdés. Nálam kb 45e Km óta van, amikor megvettem lercseréltettem minden folyadékot benne, de hogy előtte mi volt az rejtély.
It's not a bug until it is in production. | Wake up and smell the ashes.
-
peti_s
addikt
válasz theuprising #8160 üzenetére
Mivel automatája van, ezért a kettős tömegűt meg a kuplungot ki is húzhatod.
Ffodi, köszönöm én is a listát, itt is jól fog jönni.
-
lorcsi
veterán
mekkora ízlésficam: [link]
-
ttower
aktív tag
válasz theuprising #8160 üzenetére
Egyik sem volt az. Eddig csak olyan unalmas hibái voltak mint rugók megültek, szilenteket/gumipogácsákat cserélni kellett, kormányhatároló cserés, kormányműben lett egy kis lógás, egyik féltengely csapágyai elkoptak, hátsó ablaktörlő motorja feladta. Ha érdekel ezekre tudok majd árakat írni, hogy kb mivel érdemes számolni.
It's not a bug until it is in production. | Wake up and smell the ashes.
-
Rivaul
addikt
Az elmúlt egy évbe vagy négyszer váltott gazdát. Valahogy senkinél nem marad sokáig. Az eredeti felnijei amúgy szegecselt arany szélű strickó villogók voltak, azzal még menőbben nézett ki
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz xEon1337 #8165 üzenetére
Lehet jobb lenne mindenkinek, bár erre a karosszériára amikor mindenki szín azonosat keres, szted mennyi jelentkező lesz? Halmozottan hátrányos helyzetű egy gép az biztos szerencsétlen.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
Néha-néha éreztem finom kis rázást a kormányról, főleg ha pályán jött a lehajtó és enyhe kanyarba belefékeztem. Nem fék, az rendben. Aztán mostanában szintén nagy ritkán finom halk kopogást is hallottam, inkább jobbra kanyarba és rossz úton. Alámásztam, minden a helyén nem lóg semmi de a jobb belső axiál csukló porvédője már megszórta zsírral a környezetét. Jól sejtem hogy ennek köszönhetem ezeket a tüneteket? Igazából a választ sejtem de amiért kérdezem hogy ha a csuklót cserélem az elég, vagy továbbtolja a lógás a hibát magára a kormánymű többi részére? Van valami tipikus Volvo nyűg ilyen téren, esetleg a cserélésénél, vagy simán csukló csere, futó állítás és pipa?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
#03969024
törölt tag
Hali!
Srácok, 2.gen S80-ra szerelt valaki DRL-t? Többféle megoldáson gondolkodom, kíváncsi lennék a véleményetekre.
A legegyszerűbb, bár biztos, hogy nincs jelölése:
Második: A helyzetjelzőt alakítanám át, 20W-os izzóval, + egy ellenállással biztosítanám helyzetjelzőként a csökkentett fényerőt. Kérdés, hogy a sima ezüst háttérrel hogyan világítana. Ez sem hivatalos.
Harmadik: Ez már bütykölős, később esetleg pótolhatatlan.
Negyedik: Berlingo/Partner/Aygo/C1 menetjelző, TYC lenne párban 25k, van ezüst, és fekete is. -
FeRRaR1
őstag
válasz #03969024 #8168 üzenetére
Én a helyzetjelzőket cseréltem erre: [link] 6 év garancia, nagyon jól működik, sokkal olcsóbban is vettem. Nem néz ki gagyinak, ha nem full gyárinak.
Igaz ez is e szám mentes. Viszont már 2x átment a műszakin.
Egy ilyen utólag felszereltet sem láttam ahol nem lógott ki a lóláb, általában nagyon is. A legjobb mikor egyik elkezd villogni, nem működni / pár ledje tönkre megy.... Szerintem ezekkel nem találnád meg a számításodat. Messziről ordít hogy nem gyári ha éppen jól működik akkor is. [link]
Esetleg a ködlámpa helyére próbálj meg valamit: [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
zsinnyegtet
aktív tag
Üdv Mindenkinek!
Ezzel mennyire tudok mellényúlni?
Egy kis véleményt is szivesen veszek legyen az pozitív vagy negatív.
Köszönöm szépen.A rock and roll az nem egy tánc...
-
theuprising
tag
válasz zsinnyegtet #8170 üzenetére
2005-ös N-es rendszámmal, nekem ez szúrta ki a szemem rögtön. Kérdezz rá, miért van ez.
-
rbalint88
addikt
válasz #03969024 #8168 üzenetére
a tompítottal mi a baj? nem kell kapcsolgatni, szürkületben sem maradsz sötétben és biztos nem marad el autópálya előtt a felkapcsolás. V60-ban be lehet lőni, hogy automatikusan kapcsolja a motorindítás után. szerintem hasznos dolog. az izzó meg nem olyan nagy költség...
nekem is tompítotton van hagyva (van külön parkolóállás a gyújtáskapcsolón, alapból kulcskivételre elolt mindent), és mivel ez még régi, buta elektronikás autó, így az izzítás idejére is felkapcsolja a pilácsot, ami ráadásul xenon és még nem nyűgösködik, pedig másfél évesek az izzók. ismerősöknél vigyázós autókban is elköszönnek kétévente, szóval lehet nem csökkenti ez az élettartamát számottevően. -
őstag
válasz rbalint88 #8172 üzenetére
Erről jut eszembe, a tavaly szeptemberben vásárolt "Philips X-treme Vision H7 130%" izzóim közül az egyik 11 hónap / 13.000 kilométer után beadta az unalmast. Lecseréltem őket Osram Ultra Lifera, sok különbséget nem látok, részemről soha többé ilyen emelt fényerejű bohóckodás.
"Less but better" - Dieter Rams
-
haxxika
senior tag
válasz rbalint88 #8172 üzenetére
202es S60ban majdhogynem soha nem nyúlok a lámpához. Mindig tompítotton hagyom, úgyis felkapcsolja ha kap gyújtást. Amennyi pénzt belemenne a drlbe, sztem jobban megéri 2-3 évente egy pár H7 szett, és se a seriff, se a műszakis nem szivat.
Ködlámpába építve egyszer láttam már egy s40est, keresgéltem én is, hogy lehetne e, aztán megelégedtem a mostanival.OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
Gergőke88
addikt
válasz theuprising #8171 üzenetére
Külföldről hozott valószínűleg.
-
rbalint88
addikt
válasz #03969024 #8176 üzenetére
A szintezomotor halalatol felnek a legkevesbe. Plusz asszem akkor is szintez, ha nem kapcsolod fel a pilacsot legalabbis emlekeim szerint ez nem lampakapcsolas, hanem inditasfuggo dolog (alfa, passat, sogor bmwje -pedig az halogen! minden inditasnal szintez, fuggetlenul a kapcsolo allasatol.)
-
tutne123
csendes tag
Sziasztok van egy volvo 850em 96' 2.0T5
Rádugtuk olvasaroa is Immonal dobta hibának :
"321 Inicializálás jel a motorvezérlő modultol "
" 325 memoria hiány"
Ezek a hibák vajon mit takarhatnak ? Főleg az immo hiba erdekelne mert van h nehezn indul 3-4 . inditasra csak de van h napokig pöcc röffPénzt csinálni , csak pénzből lehet !!!!
-
jozsi021
újonc
Sziasztok!
Volvo V60-nal (13. III. havi) kapcsolatban kérném a segíségeteket. Acélfelniről lenne szó a téligumihoz. Vki tudja esetleg, hogy milyen paraméterek mentén keressek. 205/60 R16 a téli gumi, ha jól emlékszem.
Előre is köszi.
Józsi
-
AMDFan
addikt
Sziasztok!
Haverom most vett egy V70 Cross Country-t, és elmondása alapján az autó iszonyatosan jól tűri a kátyúkat, úthibákat, lazán "áthajózik" rajtuk. Emiatt nagyon irigykedem rá, mert ez nekem sajnos ismeretlen fogalom az S60-nál, 225/45 R17es kerekekkel Úgy csattog az autó a budapesti és vidéki romos utakon, hogy néha fizikai fájdalom hallanom. Főleg a keresztbordák azok amiket nagyon nem bír a gép. Például a Lehel téren balra kanyarodni a nyugati felé... rémálom. Nem tudok elég lassan kanyarodni. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mennyire lenne komfortosabb ha áttérnék 215/55 R16os kerekekre? Illetve van valaki itt aki 17es felnit használ S60on? Csak nekem ennyire háklis az autó az úthibákra?
Üdv!
-
AMDFan
addikt
válasz molnarpeter #8184 üzenetére
Nem tudom, lehet. Amúgy ez még nem XC70, hanem V70 Cross Country 2000es évjárat.
R15-öt nem akarok, mert arra csak 205ös kerék menne fel max, az meg azért virsli az S60-hoz.[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
Sziasztok,
ráhoztam haverra a Volvo lázat (nekem S80 D5 a cél, neki S60 benzines, ezredforduló utáni).
Szóval, S60 benzinesről lenne szó, vagy a 170 lovas, vagy a 180 lovas 2 literes turbós. Mennyire megbízható gépek ezek? Sok a baj velük? Mire kell odafigyelni?
Évi 20ezer km-re használná, túlnyomó részt városban, régi benzines Toyota Carinát cserélné valami fickósabbra, jobban kinézőbbre, évi 150-200k-t szánna szervizelésre. Reális?Köszi
-
AMDFan
addikt
válasz theuprising #8186 üzenetére
Szerintem hajrá, én Avensist cseréltem 2.0T-re. Igazság szerint kifejezetten nem városi autó az S60, inkább utazóautó. Hatalmas a fordulóköre ami városban okoz néha nehézséget (pl 1 sávon nem tudsz vele visszafordulni egy ívben), csak tolatva érdemes parkolni, de az viszont elég könnyű vele szerintem. Rossz utakat nem szereti. 2.0T motoroknál van egy normális olajfogyasztás (nekem olyan 1 liter / 5000km) amire oda kell figyelni (nézegetni kell a nívót), ha nincs visszajelző a kocsiban. Nekem a nagy átlag fogyasztásom olyan 8,8 liter körül alakul, ez nagyjából úgy áll össze, hogy heti 260km autópálya, 120km közút, 80km város (budapest).
-
Acheron
őstag
Az a fordulókör nem akkora para, mint ahogy sok helyen beállítják, valóban nem kisautós, de teljesen élhető. Nagy ritkán az S60 -nál 20 centivel rövidebb autóval is előfordul, hogy tolatnom kell egyet a parkolóházban, és jóval gyakrabban ugyanott 20 centivel hosszabb autóval is vidáman fordulok. Több autónál nagyobb a fordulókör (pl Mondeo), valamiért mégis a Volvo -nál kerül elő ez a téma mindig. Az tény, hogy kifejezetten városi használatra nem feltétlenül a legjobb választás - de nem is akkora a hátránya, hogy mindenképp dobni kellene.
(#8186) theuprising: S60 -ból nem lesz nehéz ezredforduló utánit találni - előttit annál inkább[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
-
AMDFan
addikt
válasz Acheron #8188 üzenetére
Nem mondtam, hogy "akkora para" De nekem furcsa volt először, hogy az Avensis után ugyanott nem tudtam megfordulni egy ívben. Amúgy nem tudom melyik mondeora gondolsz, de haveromnak pont mondeoja van (2012), és ugyanúgy meg tud fordulni egy ívben az említett helyen, ahol S60-nal csak trükközve lehet (kicsit a másik sávból kell indítani a manővert).
-
Acheron
őstag
Adatai alapján az Mk4 ugyanúgy 11,8 méteren fordul, mint az első generációs S60, a jelenlegi S60 -nál ez picit kisebb (nem sokkal) A teljesség kedvéért azért tegyük hozzá, hogy a Mondeo hosszabb, nagyobb autó, így az S60 -nál valóbban feltűnőbb és nehezebben érthető ez az adat, hasonló méretű autóknál jóval kisebből is kihozták már.
-
haxxika
senior tag
FeRRaR1
Hidd el, oka van, hogy még nem sikerült elcsípned, talán majd a következő lesz azOff:
Hétvégén kimentem Németországba, elmentünk Berchtesgadenbe a Sasfészekhez. Emelkedőn felfele kezdtem picit megijedni, hogy szökik felfele a hőfokmérő (4km, 400m szintemelkedés), nem vettem még észre eddig sose, hogy ennyire megterhelő legyen az autónak valami, de utána rögtön vissza is állt, pedig van még pár emelkedős szakasz a kinti lakhelyünkig vezető úton. Hozzátartozik még, hogy rég nem tankoltam normális dízelt ilyen olcsón (1.01€ volt a literenkénti ár Bécsben a JET kúton).OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
lorcsi
veterán
az Ivanics menynire számít korrekt cégnek?
dolgozik ott valaki?
esetleg ismerőse? -
Rivaul
addikt
-
tutne123
csendes tag
Helo mindenki !
Volvo 850 2.0T5 2 zonas klima lenne pár kerdésem van az egyik az "AIRMIX" tekero mire jó?
Masik az egyik zona meleget fuj a másik viszont hideget mi lehet a probléma ? Merre keresgéljek?
Es miet nem képes a szélvédőre fujni? Ha szélvédőre állitom akkor is lábra fuj ha lábra állitom akkor is lábra fuj :/Pénzt csinálni , csak pénzből lehet !!!!
-
Rivaul
addikt
-
Cantona777
csendes tag
Sziasztok,
segítségek szeretnék kérni. Van egy 2006. 12 hó gyártott Volvo S60-am. 2.5 AWD benzin. Kb. fél éve nagy esőben, (mikor tényleg ömlik az eső), az autóból fémes csikorgó hang hallatszik. Ehhez hasonló hangot a középiskolában hallottam esztergagépen. A csikorgás, csak menet közben hallatszik, ha megállok akkor 15-20 sec-ig hallható utána fokozatosan halkul, majd megszűnik. Elindulást követően kb 1 perc után megint kezdi. Ha gyengül az eső szintén megszűnik a hang. Kb 50 km/h-nál kezdi és autópályán is csinálja kitartóan, 140 km/h már egészen hangos. A csikorgást felvettem telefonnal innen letölthető: http://indabox.hu/ZNavJZ. Ha van valakinek ötlete, hogy mi okozza, és hogyan szüntethető meg azt nagyon megköszönném.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron