Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
Én nem kockáztatnám meg váltó téren akkor sem. Fater járt úgy egyszer hogy olajat cseréltek E Merci váltójában, és teljesen rossz lett, rosszabbul váltott, nagyon furán viselkedett, mert nem gyárit tettek bele, hiába egyezett a specifikáció, szóval vehetett bele egy gyárit is, azzal meg tökéletes lett. Egy váltó nagyon más mint a motor.
-
Rivaul
addikt
Más téma. Már egy éve is kis olajlecsapódás volt a motorvédő lemezen alul. Akkor nem találtam, olajfogyás minimális, szóval töltögettem utána hogy 15 évesen valahol enged a tömítés, ez előfordul. Mostanában hidegen hallom hogy hangosabb a turbóm, nem vészes de hallom hogy fütyül egy kicsit. melegen abbahagyja. most hogy jó idő van belenéztem jobban és meg van honnan az olaj. Ilyenkor mi van?A csövet kézzel nem tudom mozgatni amennyire hozzáférek. Jöv héten szétbontom az autót akkor szét tudom szedni jobban. Mire számítsak?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
tibor.sz
tag
Az árat én sem sokallom, de jó lenne tudni, hogy ezért mit csinálnak.
Valamilyen fórumban találtam az automataváltó olajcseréjével kapcsolatosan egy baromi részletes és hasznos összefoglalót, nekem abszolút kompetensnek is tűnik. Belinkelem ide, szerintem más is hasznát veheti. Eszerint egyébként a gyári Volvo olaj nem más , mint a Mobil ATF 3309, bár ezt azért nem írja tutira.
-
tibor.sz
tag
válasz tibor.sz #8704 üzenetére
Folytatnám:
Továbbá találtam a youtube-on egy videot, amiben egy XC70-es váltójában cserélnek olajat. Ez is hasznos lehet. Eszerint valóban 12 liter olaj kell, de itt gyakorlatilag mindig csak 4 litert töltenek bele, járatják a váltót (gondolom ez az átmosás) és aztán le is engedik. Csak az utolsó 4 liter olaj marad benne.
-
tibor.sz
tag
válasz tibor.sz #8706 üzenetére
És mellesleg a gyári olajból is van többféle cikkszám alatt is. Így pl. a videón szereplőnek más a cikkszáma, mint annak, amit a márkaszerviz nekem megadott a váltó olajcseréjére kért árajánlaton. Mind a kettő gyári Volvo automata váltó olaj, de más-más cikkszámon. Persze lehet, hogy a belbecs ugyanaz, de akkor meg mit variálnak?
-
lorcsi
veterán
2011 utáni pendrájvot fogadni tudó gépeknél, milyen tapasztalatok vannak az mp3 lejátszással?
most yt-ről szedtem le és online alakítottam át, de úgy kifagyott a rendszer
a simával semmi gondja(nem általam átlalakítottal) -
lorcsi
veterán
-
person
senior tag
válasz tibor.sz #8696 üzenetére
anno rengeteg váltóssal beszéltem (vagy csak próbáltam) annak is örülhetsz, hogy válaszoltak, nagy Úr mindegyik, sőt jó néhány már csak hobbiból csinálja... szinte már szívességet tesz néha az volt az érzésem, hogy kicsit orvos kicsit favágó keveréke.
Ha meg pont nincs 700 ezer a zsebedbe, akkor ne is rabold az idejét.. ha van akkor sem kérdezhetsz.Tisztelet a kivételnek ! (orvosnak, favágónak szintén)
(#8703) Rivaul Őőő, ez nem felújítós történet lesz? Vagy nem a turbó engedi?
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Nem tudom. A csiga közepe ilyen nem a két oldala elvileg az meg egybeöntött rész. Nekem úgy tűnik mint ha a cső nyomná ki de nem sokat látok így. napok kérdése és elkezdem bontani az autót azt akkor kiderül.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
spawn21
veterán
Szevasztok!
Lenne egy nagy dilemmám. (Bárcsak mindenkinek ez lenne a legnagyobb gondja).
Jelenleg Honda civicet használok (2016-os) viszont most párom jóvoltából hozzá tudnék jutni egy cx40-hez. Totál más kategória, de azt tudom hogy a Honda nagyon megbízható márka. Nem tudom milyenek a mostani Volvok. Gyönyörű autó , elég erős is. Vezettem dízel motorral (a benzinest szeretném), nem rossz.Vajon megbízhatóak az új modellek?
Üdv
iPhone 13p
-
spawn21
veterán
válasz molnarpeter #8716 üzenetére
Ezt komolyan mindig kavarom
Macska cx5 volt még pariban ár-értêk aránya miatt, mrg a skyactive motor miatt.Van itthon hybridünk (chr) , én vagyok benzin párti
[ Szerkesztve ]
iPhone 13p
-
molnarpeter
nagyúr
válasz spawn21 #8717 üzenetére
Attól függ, milyen időtartamra terveztek vele. Volvo motorja új, nincs vele olyan sok tapasztalat. Mazda rozsda miatt lehet problémás hosszú távon. Nyilván attól függően, hogy milyen távokat fut, a dízellel eddig nagy gondok nincsenek. Szvsz a Volvo prémiumabb, kérdés, hogy nem gond-e ha néha gariban kell rajta csináltatni valamit. Az XC a cross country-ból ered
[ Szerkesztve ]
-
spawn21
veterán
válasz molnarpeter #8718 üzenetére
Zavarna, ha lenne vele ilyesmi gond.
De valóban igaz, hogy prémium autó. Ezzel most hosszú táv lenne, mérete miatt is. Nem nagy és nem is kicsi.iPhone 13p
-
molnarpeter
nagyúr
válasz spawn21 #8719 üzenetére
Amikkel találkoztam, az a láblengetős csomi nyitás miatti szervizlátogatás pluszban, volt az említett kopó kulcs, és régebbi fajta motoron EGR hiba városi használat miatt. Skyactiv motorok is újak, de 10-15 évre nem terveznék korrózió miatt, ezen a téren a svédek régen elhúztak. Magamnak a D4-et választanám, főleg így hosszú távon, olcsóbb is, kisebb fogyasztással is lehet spórolni vele, kockázat minimálisan több a benzineshez mérten (kivéve, ha adó vagy egyéb okból kell a benzin). Viszont az XC40 inkább kompakt SUV, a CX-5 pedig egy kategóriával nagyobb.
[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
-
FeRRaR1
őstag
Korrekt összefoglaló, a 7,3 gyorsulást benézte mondjuk, mert 6,9 a gyári adat, illetve tudnak jobbat is kicsivel. Ami vissza fogja az a váltó lassúsága, ott elmegy kb 1 másodperc a levesbe.
Az élmény amit ad az tényleg leírhatatlan, terepen, aszfalton, gyorsan vagy lassan, 1 vagy 7 személy... Ennyire sok oldalú kocsi nincs még egy a világon.
-
Szabó0922
tag
Sziasztok
Segitségeteket kérném
Szüleim szeretnének egy volvo s80 2.4 D venni
Érdekelne hogy van-e
-Tipus hibája
-mi a fontos amit vásárláskor megnézünk?
ezt nézték
Szerintetek megéri?
előre is köszönöm a választ -
FeRRaR1
őstag
válasz Szabó0922 #8724 üzenetére
Szia, itt olvasgassál picit, és ha van konkrét kérdésed még szívesen válaszolunk, nekem volt D5 S80, ugyan az a motor igazából, egyedül a szívócső hossz állítóval volt gondom, de ez típus hiba, sokan fixálják is.
Amit a konkrét hirdetéssel szemben mondanék, hogy elég gyanús az egész, már csak a beltér állapota és a kokány felnik miatt meg sem nézném. Ez itt félmilliót futott, mégis ezerszer jobban néz ki. Ez is milliószor jobb vételnek tűnik a hirdetés alapján, sokkal jobban felszerelt.
Ennek ellenére mindegyiket érdemes alaposan átnézni, de ez minden használt autóra igaz, úgy tudsz a legtöbbet spórolni.
[ Szerkesztve ]
-
haxxika
senior tag
válasz Szabó0922 #8724 üzenetére
Ilyenünk van, csak 2009-es modell, annyi különbséggel, hogy AWD modell. Ami probléma volt, és nem összkereket érint:
- önindító felújítás
- 160k km körül turbó rendberakás (még az előző tulajnál)
- valami cincog egy jó ideje jobb elől (már az én S60-amon is)
Évente belemegy 40 ezer gond nélkül, dpf-el nincs gond mert sokat pályázunk/országutazunk. Váltóra kell vigyázni, hogy mindig kapjon új olajat 40-50 ezrenként ha automata. Egyébként külsőleg, belsőleg egybe van.Azon a hirdetésen a kormány nem gyengén van elkopva, tudom hogy egy ideje már nem az igazi a volvo bőr, de ez picit furcsa.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
haxxika
senior tag
válasz molnarpeter #8728 üzenetére
Szöghajtómű csere nemrég, bontott darab jött angolból, a régit meg elküldtük felújítani lengyelbe.
Szerintem nem a hosszbordás lesz, hidegben van csak ez a hang, és akkor ha kátyús, egyenetlen az út. Jobb elől jön, Gyömrői úton folyamatosan tart a hang....
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
FeRRaR1
őstag
válasz haxxika #8727 üzenetére
Annak a kormánynak semmi köze a bőr minőségéhez, vannak 5-600 ezret futottak újszerű kormánnyal. Vagy többet ment, vagy a tulaj sara, esetleg mindkettő. Nem mindegyik Volvo bőr rossz, pl az Executive XC90 kifejezetten minőségi. Szinte mindegyik modellnél lehet normálisat találni, de ápolni kell. Ami inkább szégyen, hogy az alacsonyabb felszereltségűek kb gyenge műbőrrel vannak bevonva a legtöbb típusnál, na azok amik úgy tudnak öregedni, hogy förtelmesen néznek ki. Illetve főleg ezek alapozták meg a Volvo bőr "hírnevét". A családunkban jelenleg 4 10 év körüli Volvo van, mindben újszerű az összes bőr.
160K-s turbó az elég meredek, ilyen korán még nem szokott bajuk lenni, nekünk volt egy 540K-s eredeti bontatlan S80 D5. Illetve egy eladásra vett, ami 480K-nál választott új pápát.
[ Szerkesztve ]
-
haxxika
senior tag
válasz FeRRaR1 #8730 üzenetére
Nálam az S60 379-nél jár, turbónál eddig csak a cső szakadt el ami az intercoolertől jön, na akkor fütyült egy ideig. De magának a turbónak eddig nem volt baja. Előző tulajnál jött ki a probléma, és nem nálunk.
Nekem a félbőr a kedvencem, középen a normális szövettel. Nem sülök meg nyáron, nem fázok fel télen, kényelem pedig ugyanúgy megvan. A vajbőr még elég jó állapotban van, a sofőr oldalán nemrég szakadt ki az ülés széle, egyszer elküldöm majd felújítani, de akkor már meg kéne nézni a fűtőlapot is.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
Acheron
őstag
A 3.0 literes benzines T6 motorok az olvasottak alapján nem a legnépszerűbbek. Most nézegettem egy ilyet De egyáltalán nem ismerem ezt a motort 8korábban a 163 lovas D5 -öt hajtottam, de most benzinest keresek). Ebben azt évjáratban vállalható, vagy ez is betegágy?
-
FeRRaR1
őstag
válasz Acheron #8732 üzenetére
Az előző generációs S80-ban rengeteg gond volt velük, nem tudom ezeket mennyire javítottak az újabb verziókban. Vegyél V8-at, szebb hang, kicsit nagyobb teljesítmény, szívó benzin úgy hogy motorikusan biztos nem lesz baja, meg az élmény megfizethetetlen
Igaz hogy csak egy van sajnos hahun, de az Pécs polgármesteréé volt korábban. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz FeRRaR1 #8733 üzenetére
Köszönöm! Igen, nem nagy a választék. Nézegettem már korábban ezt az egyet, sőt, az elmúlt évben többször is belefutottam. Elég rég árulják, szerintem több mint egy éve. Sokat segítene, ha jobb képek lennének róla (a belsejéről gyakorlatilag nincs értékelhető kép, így a valós felszereltség sem látszik). Sajnos Pécs kissé messze van Miskolctól ahhoz, hogy csak úgy átugorjak megnézni.
A hosszú állás miatt gyakorlatilag minden folyadékot és tömítést cserélni kell benne, ezt is bele kell kalkulálni az árba. Egyébként nagyon szép (a hangja meg fenomenális), és amennyivel olcsóbb, mint amennyiért nézegetek autókat, az bőven fedezné a többletfogyasztás költségeit jó pár évig.
Attól tartok a kora miatt komoly lenne a családi ellenállás ( alapvetően max 6 - 8 évesig nézünk használtat)
Nem tudom, előny -e vagy hátrány, hogy sofőrös autó volt korábban.[ Szerkesztve ]
-
tibor.sz
tag
Volt a Totalcaron is egy S80 V8 teszt.
-
tibor.sz
tag
Azért az érdekes, hogy a tesztben szereplő autóban 112.000 km volt és már felújított váltó, míg a hirdetett pécsi autóban 151.000 km és már abban is felújított váltó.
Nem bírja a váltó a nagy nyomatékot? Vagy a futásteljesítmény nem frankó?
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #8741 üzenetére
Nekem 40e körül volt olaj csere haldexben, hátsó difiben és váltóban. Majd elválik jobban bírja e Egyébként ugye a váltó eleve alul méretezett, plusz a motor többet ad le mint amennyit gyárilag megadnak. 440NM helyett 480 körül ami méréseket néztem. Ha a D5 mellett meg tud dögleni, akkor pláne egy V8 mellett... Egyébként tényleg tökéletes kocsik lennének, de olyan nincs, valamit el kellett cseszni / alul méretezni
-
Acheron
őstag
Ízlésről, stílusról vitatkozni felesleges Nem vagyunk egyformák - hála az égieknek.
(#8745) lorcsi: És én köszönöm is! Amellett, hogy én inkább a klasszikus szedánokat kedvelem, mostanában gyakrabban pislogok a SUV vonal felé is - nekem egyszerűen kezd kényelmesebb lenni a magas üléspozícióba való be- és kiszállás, + amit írtál, hogy magasabbról jobban áttekinthető a forgalom. De XC60 -ban is ültem már, valahogy nem fogott meg annyira, mint az S80 kortalan eleganciája.[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #8743 üzenetére
Szerintem igen, de nem emlékszem, mindenbe a gyári Volvo-t rendeltem ennyi maradt meg.
Acheron + Peti78
Az XC60 nem egy kategória az S80 / XC90 párossal. Mivel nekem mind a kettő van, így ki merem jelenteni, hogy az S80 jobb autó mint az XC90 egy tökéletes világban, mindentől elvonatkoztatva. Ezzel szemben a valóságban, egy magas fekete XC lökösön meg sem látszik ha párszor neki gurulnak a parkolóban. Még az S80-on igen. Ugyan akkor az S80 hasonló méretei mellet vagy 400 kilóval könnyebb, jobban megy, kevesebbet fogyaszt. XC90 extra két felhajtható ülés, magasabb jobban pakolható raktér, terep képesség... Nem lehet dönteni, ezért kell mind a kettő Egyébként néztem a tegnapi Grand Tourt, és a közepes SUV-okról volt szó főként, meg a mai irányról amerre ez az egész tart. Régebben bírták a terepet is, de ma már elég az emberek többségének ha úgy néz ki, mint ha bírná közben meg leszerepel amint terepre tévednek vele. Egyet értek azzal hogy az S80 egy remekmű, elegáns, áramvonalas, és ami ma az, holnap is az lesz, viszont ami giccses divatos, az holnap már nem lesz az. Ugyan akkor az XC90 még mentes ezektől, az is nagyon jól sikerült és a facelift utáni forma nagyon időtálló, még ma is sokan rá kívánnak, pedig az eredetit 2002-ben mutatták be. Egyébként a kényelemben is az S80 a nyerő, igaz lentebbre kell huppanni, mind a kettő nagyon jó, de ha már bent ülsz az S80 picit jobb. Ezt a kilátás dolgot meg nem teljesen értem. Legalább is olyan még nem volt hogy nem láttam valamit az S80-ból, és azt kívántam bárcsak az XC-ben ülnék, mert egyébként azt a részét értem hogy magasról jobban körbe nézel, csak a valóságban nem tudom ez hol jelentkezik előnyként.
És hogy Clarkson idézettel zárjak, egy rendes 4x4 olyan mint a lakástűz biztosítás, ritkán van rá szükség, de akkor nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
BBalu
tag
válasz tibor.sz #8740 üzenetére
Abban az autóban egyértelműen nem annyi km van mint amint az óra mutat... Olyan problémái voltak amik nekünk 250k fölött jöttek ki.. Én személyesen megnéztem anno, és amelyik alkatrészeket kicseréltek a tulajdonos elmondása szerint azok nekünk is megvoltak csak 2x annyi km után. A váltó nekünk sem az igazi most van 320k a V8-ban és amikor emelkedőn 6ból 3ba rakja nagyon szépet tud szólni erre kaptunk egy 980e Ft-os felújítást.
Abban pedig egyáltalán nem értek egyet FeRRaR1-gyel h sokkal több probléma lenne a T6-tal. 2002-es 2.9 T6 mellett van a családban egy 2007-es V8 és többet költöttünk az utóbbira, mellesleg a T6 208e km után is vaj puhán vált mindig, úgy h még nem nyúltak a váltóhoz. Tény h szebb hangja van a V8-nak de azért annyira nem szar az a T6 sem, és mindkettőre úgyanúgy lehet költeni, mint minden autóra. Egyébként a T6 Polestar jobban megy, mint egy V8.
-
FeRRaR1
őstag
A hszek között írják hogy T6 Polestar S80 nincs, az csak egy chiptuningos T6. Tehát 286 lóerőről felpiszkálták 340+-ra és leveri a 315-ös gyári V8-at nem meglepő. A turbós mivolta miatt könnyebben húzható nyilván, de akkor gyárit a gyárival hasonlítsunk már. A motorra írtam, hogy biztosan kisebb szopó roller, a körítés az autóként változó, hogy hol mihez kell nyúlni. Rengeteget olvastam utána mikor a V8-at vettem, egy helyen sem ajánlották helyette a T6-ot. Sem Svéd, Amerikai vagy Angol fórumokon. Azonos évjáratokról beszélve, mondjuk első genesből egyébként sincs V8.
Azt alá írom hogy a régebbi váltókat tartósabbnak mondják, viszont a motort nem. Turbókör, kenési és Mitsubishi turbó hibákat lehet találni dögivel. Motorhibás V8-al még nem találkoztam, de T6-al rengeteggel.
Persze ha tudod hogyan kell bemelegíteni és vissza hűteni + időben vagy előbb cseréled a folyadékokat olajokat gondolom ezek nagy része elkerülhető user error féleség. De egy turbós motor akkor sem lesz szívó benzin megbízható. Bonyolultabb, összetettebb = több hibaforrás.
[ Szerkesztve ]