Új hozzászólás Aktív témák
-
#03969024
törölt tag
Tiszteletem!
Segítségre lenne szükségem: Szemezgetek EZZEL. Csak címszavakban leírnátok, mire figyeljek elsősorban, mik a leggyakrabban előforduló hibái? Köszönöm! -
#03969024
törölt tag
Köszönöm a tanácsokat, az S60-at egyelőre elvetettük, egyszerűen tényleg semmi hely nincs benne hátul.
aneda Neked külön is köszönet, bár meg kell jegyeznem, 28. éve gyakorlom a szakmát, igaz, jellemzően 4x4, ill. 6x6-os terepjárókkal, vagy éppen nagyon összetett, szeizmikus mérésekhez használt, egy személyautónál jóval bonyolultabb gépekkel. Tény, Volvo még nem volt a kezeim között... Azért bizonyosan nem egy ördögtől való szerkezet az...
-
#03969024
törölt tag
válasz runner 125 #4841 üzenetére
No, ezt egyszer már elmagyarázhatná valaki nekem! Tudom, legjobb lenne újat, esetleg 2-3 éves autót venni, de mennyivel rizikósabb egy 10-12 éves, mint egy 6-7-8 éves? A két kategória között azért van árkülönbség is rendesen, amelyet fel lehet használni javításra is... Készült valaha is statisztika, hogy átlagosan mennyit költenek az autóra kor szerint? A második opciónak mennyivel kisebb az esélye egy komolyabb meghibásodásra? (Mondjuk, apróbb kopó dolgokat, mint futóműalkatrészek azért ne vegyünk már szopásnak!) Azt most tegyük félre, hogy a drágábbikért később valószínűleg többet is kapunk eladáskor...
-
#03969024
törölt tag
válasz runner 125 #4849 üzenetére
Nos, nem akarok marhaságokat írni, sajnos mostanában alig van időm fórumozgatni. Igazából csak arra akartam célozni, hogy a fiatalabb értékvesztését is figyelembe véve esetleg mégiscsak olcsóbb lehet a régebbi. Persze, tévedhetek...
-
-
#03969024
törölt tag
-
#03969024
törölt tag
Sziasztok!
Remélem, lesz itt valaki, akinek volt 2008 körüli S60, ill. S80 is. Idő hiányában sehogysem sikerül megnéznem, s gondolom a hosszú távú tapasztalat többet ér, mint néhány perc egy kereskedésben. Szóval, többen állítják, hogy az s60 szűkös hátul. Itt vannak a méretek:
S60
S80
Létezne, hogy az a pár centi ennyit számítana??? -
#03969024
törölt tag
Sajnos, számomra a legnagyobb hibája az S60-nak a hátsó lábtér. 192 cm magas vagyok, beállítottam az első ülést, hogy még éppen tudjak kupplungolni, s csuklóval elérjem a kormány tetejét, s SEHOGYAN sem tudtam beférni "magam" mögé! Azért ez jóval kisebb autókban azért már sikerült. Szóval, ezt vedd figyelembe!
-
#03969024
törölt tag
Na, ezt a marhaságot kitől hallottad? Gond nélkül lehet csak csapágyat cserélni, igaz, akkor kevesebbet kaszál a "mester".
lolal
A csapágy hangja nem igazán szokott elmúlni a melegedéssel. Valami rázkódásból eredő zörej lehet...
Akkor is csinálja, ha melegen indítod?[ Szerkesztve ]
-
#03969024
törölt tag
Két dologra tudok gondolni:
1. Hidegen vélhetően jobban rázkódik a motor, s valami takarólemez zöröghet, esetleg a kipufogó ér bele valahová. Próbáld ki, hogy kis gázadással megszűnik-e?
2. A váltóban megnőtt a hézag valahol, ami melegen megszűnik. Ha kinyomod a kupplungot, akkor elméletileg megszűnik a váltó forgása, ergó a hang is.
Azért nem gondolok kinyomócsapágyra, mert ugyan a Volvot nem ismerem, de manapság már szinte minden csapágy folyamatosan felfekszik a szerkezetre, így mindig forog, kinyomáskor inkább a hangja változna.
Az első esetben inkább csilingelő, lemezszerű, míg a második esetben inkább daráló, morgó hangot kéne hallanod.
Esetleg kérdezz rá az Index Volvo-s topikjaiban is![ Szerkesztve ]
-
#03969024
törölt tag
-
#03969024
törölt tag
"Utána olvastam a Volvo hivatalos oldalán mik jók a gépbe. ( 2.4D 93Kw ) Bármilyen Acea A1 / B1 - A5 / B5 minősítésnek megfelelő szintetikus motorolaj."
Ezt te írtad. Próbáld értelmezni a második mondatot! Én csupán figyelmeztettelek, hogy az A1/B1 biztosan nem lesz jó. Most pedig kioktatsz, hogy mi is van írva a motortérben. Apropó: Nekem ez a szakmám.
Elnézést, hogy beleszóltam. -
-
#03969024
törölt tag
Kíváncsi lennék a véleményetekre:
Szóba került itt nemrég, hogy milyen sokat el lehet költeni egy régebbi autóra. Bennem viszont felmerült a kérdés, hogy mi van olyankor, ha azt nézzük, hogy mennyit költök az autóra évente? Mire gondolok? Mostanában 2007-2008-as S80-akat nézegetem, ársáv úgy 2,2-4 millió forint. Az autó minden évben veszít az értékéből durván 10 százalékot, tehát évente veszítek legalább 300 ezret. Viszont, ha egy öregebb, de jó karosszériás autóra inkább elköltöm az árkülönbözetet, akkor talán jobban jövök ki. Állítólag, egy automata váltó felújítás után megint elballag 300k kilométert, ami biztos pont, míg a jóval drágább kocsi is elromolhat a vásárlás után. A többi része kb. ugyanez, feltéve, ha nincs agyonra kopva a motor. Mit gondoltok erről? -
#03969024
törölt tag
válasz xEon1337 #6756 üzenetére
Az biztos, hogy pl. egy 1 milliós, és egy 3 milliós S60-nak, ha nem kell a kasztnira költeni, s nem kopott a motor, akkor a meghibásodás nélküli üzemeltetési költsége ugyanaz kell legyen. Ha az olcsóbbra ráköltve az árkülönbözetet, elméletileg jobb, megbízhatóbb autót kell kapjak. Arról nem is beszélve, hogy az újabb fejlesztések nem igazán mutatnak a tartósság felé. Az öreg japán vasamban pl. 26 év után még nyoma sincs kontakthibának, méretes, jó anyagú csatlakozókat használtak akkor. A maiakról ez egyáltalán nem mondható el...
-
#03969024
törölt tag
válasz Tóth Thamás #6885 üzenetére
Holtpontjeladó kezd elkoszolódni?
-
#03969024
törölt tag
válasz Tóth Thamás #6887 üzenetére
Biztosan van benne, sőt, talán vezérműtengely-jeladó is. Ezért is indul hosszabban egy elektronikus motor, mint pl. egy adagolós, mert előbb legalább egyszer körbe kell forognia, hogy az elektronika tudja, melyik hengerbe, s mikor fecskendezzen be, míg a hagyományos technika ezt rögtön elvégezte, fél fordulat alatt beindult.
Nos, ha a jeladó elkoszolódik, akkor nehezen érzékeli a főtengely helyzetét, extrém esetben be sem indul. -
#03969024
törölt tag
válasz Weareus #7129 üzenetére
A probléma ott kezdődik, hogy miért ad 30-50% kedvezményt egy kereskedő az alkatrészre? Mert arcátlanul sok a haszna rajta?
A másik, hogy egy szerelőnek a szaktudását, s a kétkezi munkáját kéne eladnia, nem még az alkatrészen is keresni! Jó, hozott cucc, arra, s esetleg az általa okozott károkra nem vállalok garanciát, de a munkámra igen. Így kéne, hogy működjön. Mondom ezt úgy, hogy én is autószerelő vagyok, igaz, munkagépes vonalon. Nálunk nincsenek ilyen kettős díjszabások...
De, mint tudjuk, az ország jó része a lehúzásból, átverésből él... -
#03969024
törölt tag
Nos, nem tudom, hogy mennyire lesz "okosság", de két dologra lettem figyelmes a videót nézve:
Egyrészt, két hangosabb, s egy halkabb ciripelés-sorozatot hallok, amely gyanúm szerint minden egyes szíj-fordulatonként jelentkezik. Emiatt első körben kizárnám, hogy valamely csapágy ad hangot. Vagy megsérült valahol a szíj, esetleg idegen anyag került a bordák közé, (Ez terepjárókon gyakori, hogy apró kavicsokat szeg fel a szíj. Az is lehet, hogy a szíj külső, sima felén van olyan kopás, tükrösödés, ami miatt megcsúszik a szíj az adott szakaszon.
Másrészt, feltűnt, hogy a szivattyú szíjtárcsáján kilátszik a szélső borda. Fényes, tehát valamikor ott is futott vélhetően a szíj. Nézd meg, nem kopott-e a szíj széle, ez akkor szokott előfordulni, ha lógó csapágy, vagy szíjfeszítő miatt ferdén fut a szíj, s beleér valamibe. (Sajna, konkrét típusismeretem nincs.)
WD40-et, s más olajos dolgot ne fújj a szíjra, csak óvatosan nedvesítsd be vízzel, célszerűen valami pumpás flakonból. Ha akkor megszűnik a hang, az csúszásra utal. A csapágyak hangja ilyenkor még megmarad. Ha marad a hang, vedd le a szíjat, s vizsgálj át mindent! -
#03969024
törölt tag
válasz FeRRaR1 #7249 üzenetére
Csak kíváncsiságképpen: Van már valami tapasztalatod, hogy miként viszonyul árban a két autó fenntartása, az üzemanyagot leszámítva? Mennyire kopik jobban az XC-n a fék, gumi, stb.? Mindenhol azt olvasom, hogy sokkal költségesebb az XC, mint az S80. Vacillálok a két autó között, kezdek én is "nagypapásan" nehezen beülni egy sima limuzinba.
-
#03969024
törölt tag
válasz FeRRaR1 #7256 üzenetére
Köszönöm a válaszod! Nem igazán akarom ismételni önmagam, sajnos nagyon eljárt az idő a Lancer felett. Mindig is egy Volvo volt az álmom, először még a 740/760, úgy 30 évvel ezelőtt. A sors úgy hozta, hogy ez az álom még mindig beteljesületlen. Odáig eljutottam, hogy az 1gen. S80 már nem igazán tetszik, ill. sokan lebeszéltek róla. Az S60 formára sokkal jobban "bejön", de nem tudok megbékélni a hátsó sor botrányos szűkösségével. Maradt a 2gen S80. Ami még egy picit drága, s ha belegondolok, hogy a Lancert is csupán kétszer vettem elő idén, hát... A Boxer után tűnt fel, hogy már kissé macerás behuppannom az alacsony ülésbe. Tehát, magasabb kéne. Az XC60 "nemgyerebe", tehát marad az XC90. Csakhogy, semmi szükségem a négykerékhajtásra. A pakolhatósága viszont tetszik. Akkor miért nem V70? Említetted a megjelenést. Akárkivel beszéltem az ismerőseim közül, mindenki húzta a száját a "halottaskocsi" miatt. Csajozni pedig muszáj!
Persze, lenne más megoldás is, akár egy Outlander, vagy ASX, X-trail, sőt, egyik barátomnak lassan eladó lesz a Tucsonja, keveset futott, olcsó, s még jó is. Viszont, ezek akármelyikébe ülnék bele, keserű lenne a szám íze. Nem dobhatom fel anélkül a talpam, hogy ne lenne egy Volvom! Ismerős?
Mondjuk, kicsit röhej, hogy féket javítok a fiam 8gen Galantján, ami elég ritka Európában. A legdrágább féktárcsa kerül hozzá annyiba, amennyiért egy S80-hoz a legolcsóbb. Pedig szinte ugyanaz a méret, kivitel. Csakhát, Volvo...rbalint88
Ha elolvastad a fentieket, akkor már tudod, hogy miért nem nézegetem az XC70-et.Nem abban egyeztünk meg, hogy "lancertata" leszek? Valaki a másik topikban már nagyon ácsingózik a bácsira. Talán Kornél?
Atomgeszi
Az Index Volvo topikjában is érdeklődhetsz, volt már téma a kulcs "felújítása".
[ Szerkesztve ]
-
#03969024
törölt tag
Én még nem hallotta 2WD XC-ről, max, ha tényleg halott a szöghajtás, de állítólag akkor eléggé instabil az autó.
Miért nem kell AWD? Mert többet fogyaszt, nem járok vele olyan helyeken, meg több hibalehetőség. Murphy is megmondta: A négykerékhajtás arra jó, hogy elhagyatottabb helyeken akadj el!"