Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
válasz csabi94 #8299 üzenetére
Soha nem használtam, de egyet értek Rivaullal. A márka nem annyira lényeg, feleljen meg a gyári előírásnak, és a csere intervallum ami számít.
Én maradok a Castrolnál, mert gyárilag ezt ajánlja a Volvo, meg a márka szervizbe csak ez van, illetve ha én cserélem akkor is ezt veszem.
Sok olaj hitvitát láttam itt a fórumon is, sokan túl misztifikálják ezt a márka kérdést, meg más specifikációt, más vastagságot választanak, hogy az majd jobb lesz, pont ezekkel elő segítve a kopást.
Gyártói specifikációk + gyakori csere, ez legyen az első, ez az ami igazán számít.
A márka csak másodlagos. Akkor már inkább márka + típust kellene mondani, mert mindegyik gyártónak van ipari hulladék olaja. Nálam inkább csak a bevált gyárin minek változtassak játszik...
[ Szerkesztve ]
-
tibor.sz
tag
Én is azon a véleményen vagyok, hogy a specifikációk a fontosak, nem pedig az adott gyártó. De mivel szerintem nincs olyan hatalmas különbség az azonos specifikációjú olajok ára között, ezért célszerű kifejezetten azt az olajat használni, amit az autógyártó előír. Az már viszont nagyon nem mindegy, hogy az adott olajat hol veszed meg.
Az én autómhoz a Volvo a Castrol Edge Professional Titanium A5 0W-30 olajat ajánlja. Na most erre az olajra 1 éve a márkaszervizben kaptam bruttó 8.700 Ft/literes ajánlatot. A Castrol mintaboltban a Mogyoródi úton megvettem literjét 3.900 Ft-ért.
http://castrolmintabolt.hu/webshop/product/castrol-edge-professional-titanium-volvo-cars-a5-0w-30-1-literes/417/Idén pedig ugyanezt az olajat akcióban megvettem a filterabc webshopban 2.750 Ft-ért.
https://filterabc.hu/CASTROL-EDGE-TITANIUM-PROFESSIONAL-A5-0W30-1L-Volv6 liternél azért finoman szólva sem mindegy, hogy 52.000 Ft vagy 16.500.
A filterabc webshop egyébként nagyon korrekt és gyors volt, ingyenes szállítás, másnapra otthon volt az olaj. Ország boltja díjazottak, talán nincs velük gond. A honlapjukon az is fent van, hogy melyik olaj esetében miről lehet felismerni az eredetit, mert a hamisítás - a Castrolnál különösen - valós probléma volt a közelmúltban. (Nincs semmi közöm a céghez, nem vagyok fizetett emberük)
-
Rivaul
addikt
válasz FeRRaR1 #8301 üzenetére
Igaz. A lényeg a minősítés betartása. Ha meg eszegeti pl a 0w30-at akkor utána kell tölteni és nem vastagabbat bele. ha annyira eszi akkor úgy is kell vele valamit kezdeni. A Totalra most csak a psa motor miatt tértem ki ennyire részletesen de valóban ez egyéni hitvilág kérdése ha a többi stimmel
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
A vajszínű bőrbelső ápolására tudtok ajánlani valami okosságot? Milyen szerekkel, hogyan, milyen időközönként stb? Vagy tudtok valami helyet, ahol értenek hozzá és szépen megcsinálják?
Jelenleg még szép az állapota (6 éves és 105.000 km van az autóban, vigyázva is volt rá), de szeretném, ha ilyen is maradna.Üdv Mindenkinek:
Tibor
-
lorcsi
veterán
válasz tibor.sz #8304 üzenetére
szia!
ebben a topikban ajánlom, hogy olvasgass a témában
autoglym termékeit szokták nagyon ajánlani bőrápoláshoz -
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #8304 üzenetére
Közép szinten autoglym, felette colourlock.
Lényeg hogy finoman és vékonyan csinálj mindent. Takarítás fázisnál sokan erősen dörzsölnek és megsértik a felületet.
Takarítás, finoman és keveset egy mikroszálasra, ha nagyon koszos akkor finom kefével ami erre való.
Ápolás, kettő nagyon vékony rétegben.
Ínyenceknek, védő réteg amit az élekre tehetsz, főleg a beszálláskor ahol dörzsöli a ruha, így hosszabban védve lesz, teljesre nem ajánlom, kicsit csúszósabb lesz tőle.
Tisztítás és ápolás mehet pár órás különbséggel, a védelemmel várnék egy hetet ápolás után.
[ Szerkesztve ]
-
tibor.sz
tag
válasz FeRRaR1 #8307 üzenetére
Köszi a jó tanácsokat!
És tudtok esetleg olyan autókozmetikát, műhelyt, ahol jó alapanyagokkal szépen meg is csinálják? Vagy jobb, ha az ember maga csinálja?
Más:
Hátsó ablakokra felrakható napvédőkről van valakinek tapasztalata? Az én autóm ugyanis gyárilag nincs sötétítve, fóliáztatni meg nem akarom, mert ha megbontják a kárpitot, az biztos, hogy nem tudják ugyanúgy visszatenni (más autónál már sajna jártam így). Viszont a nyáron nagyon hiányzott, mert a kislányom fejét néha nagyon érte a nap. Ezek az univerzálisok meg sz@rt sem érnek. Tudom, hogy létezik gyári megoldás is, az kb. 36.000 Ft a hátsó ajtókra + kb. 49.000 Ft a csomagtér ablakaira. De ugyanilyen rendszerű megoldásnak tűnik ez is, csak éppen kb a felébe kerül. Valaki használt már ilyet, más hasonlót vagy akár a gyárit? -
belaazallat
addikt
válasz tibor.sz #8309 üzenetére
Én használok, tapadó koronggal felrakhatót, nekem hátrány, hogy bal hátul olyan szögben nézek rá, hogy nem átlátszó, ezért kanyarodáskor nem mindig látok ki rajta.
Szerk:
Ha megnézed a videót a Tuaregről, 1 kivétellel szinte csak szemből látszik az árnyékoló, ahol átlátsz rajta, de a vidi végén, mikor oldalról látszik, lehet látni, hogy bizonyos szögből zavarhat a kilátásban.
Mellesleg ennyi pénzért már le is fóliázzák az autót.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
csabi94
őstag
válasz tibor.sz #8309 üzenetére
Előbb utóbb úgyis meg lesz bontva az a kárpit. Ha jó helyen csinálják, nem hinném, hogy gond lenne később belőle, nem hinném, hogy zörögne, stb.
Én biztosan a fólia mellett döntenék. A többi az csak félmegoldás ahhoz képest. Nem mellesleg egy sötétített autó jobban is néz ki.
-
tibor.sz
tag
válasz csabi94 #8311 üzenetére
Azt adom, hogy a fóliázás jól néz ki. Azt is, hogy az lenne a kézenfekvő és nem is drágább megoldás. Csak sajnos nekem elég rossz tapasztalatom van a fóliázással, pedig olyanok csinálták, akik márkaszervizeknek és autószalonoknak is dolgoznak. Egy másik gyártmányú autómat fóliáztattam... Nos, az ajtóbehúzót (ahol megbontották a kárpitot) szarrá karcolták, letörtek néhány fület és azóta az automata ablak félúton megáll (nyilván akad), és időnként kiugrik a helyéből. Egy kurva parkolóházba nem merek beállni, mert ha a parkolójegyért leengedem az ablakot, nem biztos, hogy fel is tudom húzni. A csomagtér nyilván nem gázos, mert ott fix üvegek vannak, így ott nem bontanak, de a hátsó ajtóknál sajna igen.
-
belaazallat
addikt
válasz tibor.sz #8312 üzenetére
Akkor nem velük kell fóliáztatni. Mellesleg én ilyen állapotba nem hoztam volna el a kocsit, azonnal reklamáltam volna javításért(Karcok, gondolom a többi később derült ki)!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
tibor.sz
tag
válasz belaazallat #8313 üzenetére
Oké, ezen már túl vagyok.
De akkor tudtok mondani olyan helyet, ahol tutira szépen és megbízhatóan fóliáznak? Nyilván ezer hely van Budapesten, ilyen is , olyan is, de akkor melyik, ami jó?
-
belaazallat
addikt
-
aneda
aktív tag
válasz tibor.sz #8309 üzenetére
Szerintem a linkelt megoldás megegyezik a gyárival.
Nekem a régi V70-en van ilyen, igen jó cucc!
Ebay-en vettem kb. 20k-ért újonnan.
A fólia fasorban sincs ehhez képest. Hasznos hogy a hátsó ablakokat is le lehet engedni, mert csillapítja a huzatot, továbbá a bogarak sem tudnak bejönni.
Jobban néz ki mint a fólia, mert nincs az a félbevágott kinézet mint a fóliával, mégis látszik hogy sötétebb az ablak.
Ja és télen simán levehető...Az oroszok már a spájzban vannak!
-
tibor.sz
tag
Na, ez már jobban hangzik
Tehát akkor:
1. Ki lehet rajta látni, azaz nem zavaró?
2. Ha menet közben leengedem az ablakot, a huzat nem viszi le?
3. Valóban pontosan illeszkedik és esztétikus?Ha esetleg budapesti vagy, valamikor összefuthatnánk, szívesen megnézném élőben is, hogy milyen. Persze csak, ha nem zavar. Most tavaszig amúgyis ráér...
-
belaazallat
addikt
-
aneda
aktív tag
válasz tibor.sz #8317 üzenetére
Simán ki lehet rajta látni, csak a gyerekek szokták észrevételezni, mikor szezon elején felkerül, de volt már hogy télen is fent maradt.
80km/h - ig garantálja a gyártó, hogy fent marad, de nekem még nem sikerült elhagynom pedig nem szoktam ilyen lassan menni. Igaz még nem próbáltam leengedni az összes ablakot autópálya tempónál.
Azért nem esik le könnyen, mert jól illeszkedik, rugalmas üvegszál kerete van, az feszül be az ablak gumi mellé, a felfogó pöckök csak kb. dísznek vannak.
Úgyis fényképezem a régi V70-em eladáshoz, töltök fel ide is fényképet, ahol látszik a háló.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
FeRRaR1
őstag
Nem a tőlem megszokott mosás utáni képek
Kivittem terepre, csapattam is rendesen, hihetetlenül jól viselkedett, nagy sárban is alá szedtem oda léptem, mondom most nagyot fog túrni az orra, de nem. Alig mozdult el az ívről, ki kellett kapcsolnom a DSTC-t hogy elkezdjen élni és táncolni a gép kicsit, de eszméletlen érzés, fel ordít a V8 és úgy megindul a nagy sárban és vízben hogy arra nem számítasz
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Volvo V40-hez keresek nappali menetfényt. Akár ködlámpa helyére is. Olyat, ami nem csúfítja el az autót. Valakinek nincs ötlete, mi az, ami jól áll neki?
-
aneda
aktív tag
válasz tibor.sz #8317 üzenetére
Itt látszik, hogy néz ki kívülről a háló.
Amúgy eladó a régi V70-em, ha valakit érdekel, hirdetés linkje egy sorral feljebb.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
-
csabi94
őstag
Ha jól néz ki, megfelelő a fényereje, és szabályosan van bekötve, akkor mi a gond vele? Odafigyelek az ilyen dolgokra. A régi Fiaton van, és nagyon szeretem, nagyrészt országúton közlekedek, és nem kell mindig kapcsolgatni. Az emelt fényerejű Osram izzók is tovább bírják, a foncsor is tovább bírja ha csak éjjel (vagy rossz időben) használom a tompítottat. Pazarlásnak érzem állandóan nyomatni a világítást, főleg úgy, hogy a jó nappali menetfény az egyedüli kiskapu, ami szabályos.
-
person
senior tag
válasz FeRRaR1 #8320 üzenetére
Na ez már tetszik, régóta ki akarom vinni én is dagonyázni de nem volt még helyem/alkalmam..
Lassan már hóban sem nagyon lesz.. április végén voltam hóban, azt itt is megosztottam, nagyon magabiztosan viselkedett, alig várom a következő alkalmat. -
Andie
őstag
Sziasztok!
Látom nemnagyon él a topic, de azért megpróbálom, hátha olvassa valaki:
1998as kis s40-es volvóm van, ma reggeltől azt csinálja, hogy fűt mint a bolond. Hiába csavarom leghidegebbre a hőmérsékletet, ömlik be a meleg a rácsokon. Ha bekapcsolom a klímát, akkor is forró, de "klímás" levegőt fúj.
Kb fél óra elteltével lehúzott ablakokkal kellett menjek, mert majd megdöglöttem bent a kocsitérben. Mi okozhatja ezt?Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
Andie
őstag
válasz molnarpeter #8329 üzenetére
Azt honnan tudom, hogy digit vagy mecha?
Ennek nincs semmi kijelzője. 3 tekerentyű van, venti sebesség - hova fújjon - hány fokot (ez utóbbi is csak egy számskála 180 fokban, 18tól 25ig asszem).
Pont ilyen!Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
tibor.sz
tag
válasz csabi94 #8321 üzenetére
Azt nem tudom, hogy mi áll jól neki, de a Totalcaron voltak ezzel kapcsolatos cikkek. Pl. ez vagy ez. Azt nem tudom, hogy a V40-hez van-e a ködlámpa helyére beilleszthető Osram, mert ha jól tudom a V40-nek szögletes a ködlámpája, de lehet, hogy tévedek. Univerzális LED csíkot neves gyártótól pedig pl. itt találsz.
-
csabi94
őstag
Sziasztok Srácok!
A tanácsaitokat szeretném kérni. Adott egy 2000-es évjáratú, 1.8 benzin (122 ló) V40, ami alapjáraton is kissé vibrál, rezeg, de 2100-2800-as közti fordulaton még jobban érezni. Alatta-felette nem vészes, de az alapjárat is kissé dízeles. Az autó jelenleg szerelőnél van, tegnap teljesen átnéztük. VVT kerék jó, nem ad hangot, kuplung csapágy kizárva, amúgy is nemrég volt cserélve. Motortartó bakok nincsenek túl jó állapotban, de a szerelőm szerint nem az a gond. 3 hét múlva lesz kicserélve. Ugyanakkor nem tudjuk, hogy mi lehet a ludas. Kettőstömegű nincs benne. A szerelő már ilyenekkel rémisztgetett, hogy főtengely repedés. Mégis mennyire hihető? Az autóban elvileg valós 230 ezer km van, az utóbbi 3 évben 10 ezrenként kapott olajat, előtte pedig Németországban kapott szakszerű szervizelést. Ma elhozom a szerelőtől, és 2-3 hét múlva kap új motortartó bakokat. Ha utána is rázni fog enyhén a motor, érdemes egy nagyobb szervizbe elvinni egy teljes vizsgálatra? Mert azt nem biztos, hogy megengedhetem magamnak.
-
Rivaul
addikt
válasz csabi94 #8333 üzenetére
Főtengely repedés. Ez ilyen hasamra ütöknek érződik Én is most futottam egy ilyen kört csak nekem 10 körül kezdett vibrálni minden. Alánéztem az axiálom gumija lóg. Oké tuti az a csere. Aztán átdobattam a téli gumikat és elmúlt a rázás. Szóval axiál jó, gumi szál szakadt volt kicsit.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
csabi94
őstag
Persze, egy szóval nem mondta a szerelő, hogy az a baj. Inkább csak hangosan gondolkozott, én meg egyből felkaptam a fejem. Most elhoztam, jó nagy szerviz volt (vezérlés, olaj, szűrők, és egy csomó más apróság), 2-3 hét múlva folytatjuk. Érzetre mintha jobban menne a kocsi, de mivel baja eddig sem volt, lehet, hogy csak placebo. 3 hét múlva leszek kíváncsi, megoldja-e a problémát, ha lecseréljük a bakokat.
-
lorcsi
veterán
-
csabi94
őstag
A V40-re gyárilag 15-ös felnik valók. Ugyanakkor én fiatal vagyok, szeretem ha valami jól néz ki, és így vagyok az autómmal is, ezért az új Continental téli gumikat most felrakattam a 15-ös alufelnire, hogy tavasszal vegyek 16-os felniket nyári gumikkal. Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban? Ellenérvek is jöhetnek, hátha meggondolom magam. 60-70 ezer Ft a kiadás használt felni tekintetében, és a gumi méretek közti differencia egy teljes szettnél kb. 15 ezer Ft lehet.
Gondolom, hogy egy 205-ös szélességű, nagyobb gumi kicsit biztonságosabb nyáron, illetve nagyon minimálisan növeli a fogyasztást.
Most nézem, hogy nem 15 ezer Ft a gumik közti különbség. Ennyivel drágább egy 16-os szett? A 15-ös téli csúcskategória volt beszerzési áron 18.500/db, a 16-os meg 25-30 ezer Ft/db.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz csabi94 #8339 üzenetére
És a 17 suv az 50+, bizony minél nagyobb annál drágább Azon kívül hogy csini nem igazán sok előnye van. Többet fogyaszt, drágább, nagyobb terhelést kap a futómű és kényelmetlenebb lehet az utazás. Biztonságilag az is tökéletes ami a gép alatt van, ha nem lenne akkor nagyobbakat kapott volna. Engem egy nagyobb alufelni látványa egy szabvány autón nem igazán tud felvillanyozni. Már az is elég ha nem acél amit látok, tovább tolni fölösleges.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
-
Rivaul
addikt
Összeraktam. Az anyámat is leszívtam vele. Már mikor vettem le akkor nehezen jött le a tárcsa de lejött. Mikor raktam volna össze akkor egy fél mm-el jobban nyitva voltak a pofák mint kellett volna. Agyon vannak már kopva de így sem ment rá vissza a tárcsa. A bovden állítását kerestem hogy ráengedjek de sehol nincs, végigbontottam az autót de nem állítható, pedig a neten sok kép van ahol látni az állítási lehetőséget, nekem nincs. Fél nap küszködés után elgurult a gyógyszer és nemes egyszerűséggel vagy törik, vagy nem alapon felütöttem a tárcsát gumikalapáccsal. Ahogy felment a bekoptatott perembe már szépen belefeküdt. 70km után sem melegedett föl így nem fog rá. Kéne cserélni azokat a pofákat de nem nagyon merem leszedni megint az az igazság. Nem tudom mi történhetett vele, pedig a fék minden része volvo emblémás gyári ate, szóval nem spóroltak rajta. Lényeg hogy a búgás megszűnt, már ami hátulról jött. De most hogy elmúlt, hallok elölről is Gumik szarok voltak, kuka. Csapágy búgott, kuka. Egy lengő meg van hajolva, új megrendelve. Ma vettem át az olajat és szűrőket. Erre még mindig búg valami és még mindig ráz hegymenetbe, bár kevésbé de ráz. Pedig szerelőnél is volt de amit látott mindent kicseréltem. Hogy szakadna meg...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
person
senior tag
Tegnap volt olajcserèn a vas, ma hideg motorral rànèztem ès közel 1 cm-el a felső x felett van. Maradhat ìgy? Hibàt nem dobott, ezt csak azèrt jegyzem meg mert több esetben olvastam, hogy ilyenkor előfordul. D5 163 Le.
-
Rivaul
addikt
1cm az sok, melegen az magasabb. Szerencséd hogy nem dpf-es mert az széttolná az egészbe az olajat. Alácsúszol egy szétvágott flakonnal és kicsit meglazítod a csavart (csak érzéssel, elég hogy szivárogjon, ne vedd ki az egészet ). Kb fél lityit leengedsz és utána már rendben leszel. A többit helyrecsipegeti magának. A lényeg hogy a maxnál álljon meg azért melegen. Dpf-el ez nem lenne jó, ott min középig kéne belőnöd de itt ennyi is elég.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
person
senior tag
válasz molnarpeter #8349 üzenetére
Kèsz, közèpre lőttem be.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bittorrent topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Óra topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Kompakt vízhűtés
- További aktív témák...