- Dragon's Dogma 2
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- The Crew Motorfest - Jövő hónaptól végre Steamen is elérhető lesz
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Azonnali játékos kérdések órája
- Hosszabb bemutatót kapott a Flintlock: The Siege of Dawn
- Rise of the Ronin (PS5)
- War Thunder - MMO Combat Game
- Le Mans Ultimate
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rivaul
addikt
válasz xEon1337 #7998 üzenetére
Semmit nem értenek az autókhoz azon kívül hogy ha egy másik mellé parkolnak akkor lefényképezik. Tudom milyenek, nap mint nap sikerül kiakasztaniuk valami baromsággal. Mindenre a válasz márkaszerviz, egy olajcserét is képtelenek megcsinálni... Viszont attól még ott nagyobb számban vannak rendben tartott gépek és emiatt ajánlottam.
Láttam már D5 olajcserére 10w40-et ajánlani a csoportba
personEzt kirágta a kis szemét. Úgy látom nem könnyen foszlósra tépte így hagyhatod de ezt csak a csere gyógyítja majd.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
haxxika
senior tag
-
Rivaul
addikt
Facebookon az Xc90 csopiba tettem fel képet, erre rám írt az autó első hazai tulaja, képekkel igazolva. Ő Hollandiából egy nőtől hozta be, később ismerősnek adta tovább a feleség részére. Onnan került hozzám. Végig márkaszerviz és ahogy gondoltam, meg tájékoztattak, az egész autó rommá lett szervizelve. Injektorok, váltó, komplett motorfelújítás 2010-ben stb. A volt tulaj most is egy 90-est hajt csak fiatalabbat. Nah az ilyet jó hallani Tökéletes is lenne az örömöm ha a héten nem fosta volna le valami ge..i és fel nem marta volna a lakkozást 2 helyen a géptetőn
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
person
senior tag
válasz haxxika #8003 üzenetére
Nem láttam hibát, remélem.. ~250 Km-et mentem azóta.
Mindenesetre még 1x átnézem majd nyugiban is, és még a héten veszek egy párkilós poroltót, amúgy is régóta tervezem.Más, ha már szóba került, pontosan (esetleg link?) milyen motorolajat tesztek a régi 163 lovas D5-be?
Ha jól tudom most 5w30-as Castrol SLX van benn.[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Mivel dpf nélküli így tökéletes bele a Total Quartz 9000 Energy 0W-30 ACEA A3/B4. Nekem ez van benne és ez a gyári minősítése is ennek a motornak. Kb 7 éve nem volt más olaj az autóimba mint Total. A Kauffer-be akciós most az 5l 15-ről 9-ért. Mellé sz..ás hogy kéne majdnem 2 liter, szóval a legjobb ha egyből 2 ötöset veszel.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
aneda
aktív tag
Ezt a TOTAL-t használtam és is egy párszor, nem volt vele baj, ill. most jó az ára is.
Sokat használtam még a Castrol Edge Professional Titanium VOLVO Cars A5 0W-30 olajat is.
Egyes vélemények szerint nem való a régi D5-be, a márkaszerviz mégis ezt rakja.[ Szerkesztve ]
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
wwhy
veterán
C30 (2009/2010) és V40 (2013) esetében milyen gyakran kell vezérlést cserélni?
[ Szerkesztve ]
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
rbalint88
addikt
Tisztessges v40-hez hianyzik egy milla. Minimum. Csak ugy fyi. De c30 is necces.
Es mivel a d2 motorosak a legolcsobbak, 500 legyen zsebben az auton felul, mert dizelnel lehetnek draga trukkok. 500 az a vetel utani kotelezo szerviz plusz egy varatlan hiba (turbo vagy kettostomegu vagy befecsirendszerben valami) megoldasara szolo penzmag. Minden ujabb trukk 200-300ezer.#budasidehighlife
-
wwhy
veterán
válasz rbalint88 #8012 üzenetére
Pár trükk egyenlő az autó árával
Magyarul ne vegyek én C30-at (se), mert egy misi kell még csörögjön a zsebemben ahhoz, hogy egyáltalán nyugodtan aludhassak, sőt ...És egy 2008-as 1,8-as / 112e km (~5500 EUR) mellett is kell egy misit virítani?
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
őstag
Benzinesből ha lehet, akkor csak 1.6, 2.4 vagy T5.
Bárki bármit mond, ha nem akarsz nagyon szopni vele, akkor az 1.8-at azonnal elfelejted, de talán még a 2.0-át is. Dízelre én meg alapból rá se néznék. Most nem akarok újra belemenni, de sok rosszat olvasni ezekről."Less but better" - Dieter Rams
-
Rivaul
addikt
-
Peti78
őstag
Nem kell buziskodni Bár nem tudom, mennyit mennél a kocsival, de jól bemutatja a T5-höz való helyes hozzáállást.
[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
AMDFan
addikt
Nekem kb. 2 lityó megy el 10e km alatt. Azóta haverom is vett 2.0T-t, neki is eszi, elfogadom, hogy ez ilyen és nem érdekel. De az a jó, hogy kiírja ha kéri az olajat, akkor tudom, hogy pont min-max között van félen, olyankor még bőven van időm megvárni egy alkalmas időpontot amikor van +5 percem rátölteni, és ennyi. Azóta mondjuk nőtt a fogyasztásom is, mert jobban tolom neki Meg most nyáron a klíma is rátesz egy lapáttal, nem emberi ez a 38 fok... A múltkor majdnem megégette a kezem a motorháztető amikor az udvaron állt a kocsi sokáig, és felnyitottam.
Ja és én évi 25 ezerre is benzinest vettem, nem bírom a dízelek rezonanciáját.
[ Szerkesztve ]
-
#03969024
törölt tag
A motorolajon én is gondolkodom egy ideje... Nem tudom, hogy a Volvo hogyan találta ki az A5/B5 0w30 Castrolt a DPF-es D5-be. Egyrészt, a B5 leírásában szó sincs DPF-ről (a C-s olajak valók oda), másrészt, ez egy üzemanyagtakarékos, hosszú csereperiódusú olaj, melynek HTHS értéke 2,9-3,5 kell legyen. Más gyártók pedig azt mondják, a jobb kenés érdekében ez legyen 3,5, vagy felette. Az már csak hab a tortán, hogy az egyedüliként ajánlott Castrol olaj API besorolása SL/CF, ezt még a 90-es évek végén vezették be. Ja, és az ára ugye közel 4k/liter. Tudok olyan gyári munkagépolajat, amely SM/CJ-4 (ACEA E9-E7) besorolású, s felébe sem kerül. Igaz, 10W30-as.
Felmerül még az a kérdés, a mi éghajlatunkra minek 0W? Persze, megmagyarázzák a hidegenfutási kopással, de eléggé marketingszagú a dolog. -
Peti78
őstag
Akinek van elektromosan behajtható tükre, az találkozott azzal a problémával, hogy behajtáskor kerreg a motor, de nem hajlandó behúzni a tükröt? Csak a vezető oldali csinálja ezt. Ha ismerős a probléma, akkor van mókolásra lehetőség, érdemes vele foglalkozni, vagy vigyem szakihoz?
Ezzel kapcsolatosan van egy másik kérdésem is. Manuálisan is be lehet hajtani a tükröket, de ez nem kavar bele a behúzó mechanikába?Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
rbalint88
addikt
nézd, ha attól boldogabb vagy, akkor mondhatom azt, hogy tök jó lesz és vegyél nyugodtan egy kínálat aljáról származó dízelt centire kiszámolva, de nem szeretek hazudni, meg szerintem a fórumra az értelmes tanácsokért és az őszinteségért járunk, nem pedig megerősítésért a faszságban.
nem volvot, hanem alfát vettem a kínálat aljáról két éve. azért a kínálat aljáról, mert a többi se volt állapotilag meggyőző, ez a legtöbbnél jobb volt és volt fél milla árelőnye az átlaghoz képest, ami kb 35-40% volt. 2015-ben nem kellett rá költeni a kötelező vásárlás utáni szervizen kívül (200e Ft), 2016-ban volt egy gömbcsukló 30k-ért, aztán novemberben "összedőlt a világ", utolérte a 13 év és 300e km kopása. hengerfej, turbó, kettőstömegű, kuplung, futómű, fékek cseréje megvolt, ez volt 1,3M Ft. a vételár majdnem duplája és gakorlatilag a hengerfejen kívül kopó-fogyó alkatrész, nem hiba. és ha anno egy 1,2M-sat veszek meg, akkor is lehet ugyanennyit rá kell költeni, semmi nem garantálja az ellenkezőjét.
ezek a költségek bármilyen használt autóban benne lehetnek.
de ha megveszel valamit a kínálat aljáról és azzal elfogy a kereted, akkor majd nézegeted az autót az udvarban hónapokig, mire lesz pénz megjavítani? én nem azért vettem olcsót, mert ne lett volna pénzem a kínálat tetejére (1,6M), hanem mert 40 autó megnézése után ez az olcsó darab volt a legőszintébb, műszakilag az 1,2-1,3M ársáv felett állt abból, amit akár egy menetpróba, akár egy szerviz meg tud állapítani bontás nélkül.
ha megveszed a tutifasza C30-at és elfogy a manna, akkor lehet mázlid van és amíg megvan csak olajcserére kell költeni (biztos nem) vagy lehet beszopod, mint egy másik alfás kolléga, akinek a vétel után 20km-rel lett csapágyas a motorja és generáloztathatta 700ezerért. akkor aztán lehet pingvinezni, mert egy papírswiftre se lesz pénzed, amivel addig járkálhatsz, amíg újra autó lesz a C30-ból.
magyarán jelenleg nincs pénzed (dízel) C30-ra, bármilyen szarul hangzik is ez.
benzinessel egyszerűbb a helyzet, nincs turbó, nincs kettőstömegű (vagy ha van is, fele annyira van bántva, nem hullik szét), nincs nagynyomású üzemanyagrendszer, amik a legdrágább tételek. cserébe többet eszik és kevésbé megy vagy sokkkkkal többet eszik, de jól megy.
amúgy ja, T5 or gtfo
amúgy a volvo motorhierarchia kb így néz ki:
páriák:
- szívó benzin 4 henger: semmiresejó, de legalább sokat eszik. anyának városban kóricálni jó a'.
- dízel négyhenger:
D2 a területiképviselőnekiskellvalami
2.0D kismenedzsernek, azért tudja hol a helye.középszer:
-dízel öthenger: belépő a sokat utazó volvós életbe (D3, 2.4D)
-szívó benzin öthenger: legalább a hangja jófelső-középosztály:
-D5
- benzin turbó, öt hengerrelelit:
-T5 és T5R
-hathengeresek
-V8 (#csakavényóóóc!!!)#budasidehighlife
-
Rivaul
addikt
Nekem 2x meghülyült eddig. Becsukás után ki már csak egy oldalt nyitott. Újbóli gombnyomásra meg felesbe integetett... Akkor vagy 20x ki és be csuktam kézzel, hátha észhez tér de nem.Végül manuálba nyitva hagytam és kész. Másnap reggel gombnyomásra egy reccsenéses vissza tétellel nyugtázta a hibát gombnyomásra és szuperált ahogy kell. Mind két alkalommal "kipihente". Amúgy véletlen letörés ellen a kiakasztás szükséges is ha valami barom nekimegy, szóval hajtogasd míg megoldást nem találsz.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
wwhy
veterán
válasz rbalint88 #8023 üzenetére
Tökéletesen igazad van, nem tudni mibe nyúl a zember. A dízelről lemondtam, mert minek, az évi max. 15e-hez nem kell. Magyarán: felejtsem el az (összes) C30-at, ami 7e EUR alatt van, de még felette is, ami nem D5/T5.
Az automata váltó gondolom további súlyosbító tényező, eléggé nem szeretem, habár fel-felbukkan , főleg a nagyobb motoroknál. Erről vélemény?ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
-
rbalint88
addikt
Nem el mar a hirdetes.
Automata nem rossz, nyilvan az is olyan, hogy ha beszarik, akkor te is. 200-500e kozott mozoghat a javitasa. De ott mondjuk elegge nyilvanvalo jelei vannak a veg kezdetenek.
En szeretem az automatat, de nyilvan adott motor-valto kombinacioban kell vizsgalni a kerdest, hogy sikerult oket osszehangolni. D5 es D3 hatos geartronic-kal kellemes, nem tul sportos alapvetoen, de ha vagtatni kell, akkor tudja pakolni ugyesen.
C30-ban nem tudom milyen valtok vannak, a powershift kerulendo elvileg (ford fele dsg szeru cucc), a geartronic jo.
Lehet venni kisebb motorral is, ha nem cel a szaguldozas. De a kis benzinesnek nem latom ertelmet (nem megy, eszik), a tobbi mar szerintem valos alternativa. D2 se rossz amugy, de csak nagy futashoz erdemes olyat venni szerintem.#budasidehighlife
-
őstag
-
#03969024
törölt tag
válasz rbalint88 #8027 üzenetére
A hatos Geartronic javítása 300-850k között mozog. Sokan etetik a népet, hogy nem drágább rendbetenni, mint kettőstömegűt cserélni, de bizony húzósabb. Én még alig mentem vele, de már elment a kedvem a kézi váltástól. Lassúnak sem tűnik, bár mással nincs tapasztalatom.
-
rbalint88
addikt
válasz #03969024 #8029 üzenetére
Ja igen, olajcsere!
Bar elvileg elettartam toltet van megadva*, gyakorlatilag kell cserelgetni. Ha valaki sokat rugja es/vagy varosozik, akkor 30ezrenkent se csinal vele rosszat... de 60ezrenkent mindenkepp kell csereltetni.* ez nem hazugsag, mert ha nem cserelsz, akkor tenyleg a valto elete vegeig elmegy az olaj, csak az nem mindegy, hogy 150-nel szetdol-e a valto vagy elfut 500-at
#budasidehighlife
-
person
senior tag
válasz rbalint88 #8030 üzenetére
Mondjuk ha nem magad cseréled az olajat akkor a 3-400-e km-en az sem elhanyagolható összeg.
Más:
Szöghajtásban cserélnék olajat, csinálta már valaki?
Megy a 2004-es D5 automatán leszerelés nélkül? (XC90)
A szerelőm azt mondta nem lehet mert nem megy le a cső, ezt elsőre nem hittem el. Már felbakoltam tegnap de nem szopnék alatta ha eleve esélytelen.[ Szerkesztve ]
-
Peti78
őstag
Ez manualis valtora is igaz? Kell cserelni?
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
AMDFan
addikt
Ennek mi baja lehet? S60R
-
FeRRaR1
őstag
Kívülről ránc felvarrottnak tűnik, pedig nem az a belseje. Ez pedig elég nagy baj, lévén hogy automata, és ez így még csak a gyengébbik 5 sebességes, ami korlátozza a nyomatékot 1. és 2. fokozatban. Egyébként sem szabad R-t automatával venni szerintem, de ötössel egyenesen tilos és büntetni kéne
Szépnek tűnik, de nem tudjuk a kilométert, eladás okát, az alapos átnézésen kívül biztos külön figyelmet szentelnék korábbi törés, váltó hiba, és motor hibák keresésére, ha nyomják neki nagyon, sokat, és rosszul, repedhet a hengerfej vagy a blokk. Ezek elég gyakoriak sajnos az R-es Volvóknál.
Amennyiben a leírás szerint mégis 6-os a váltó (kétlem, vagy két autóból van össze rakva) illetve hibátlan a motor és váltó hidegen/melegen, akkor akár jó vétel is lehet, de személy szerint R-be manuált.
[ Szerkesztve ]
-
tag
Ezt nagyon régóta hirdetik, amikor a sajátom vettem ugyan így volt fent.. és ha jól emlékszem volt is lent megnézni ismerősöm.
Egyébként ha R-rel kapcsolatban van kérdésed nyugodtan kérdezz.
(#8036) FeRRaR1
Igen prefacelift és nyomaték korlátos is. És igen R-ből csak manuált szabad venni, automata felejtős -
AMDFan
addikt
Igazából csak álmodozom. Mindig elgondolkozok, hogy a 12 éves S60-at ugyan mire cserélném le ha lenne fölös pár millióm. Nézelődök és oda jutok, hogy egy S60R-re cserélném De igazából inkább hoznék UK-ból egyet, itthon biztosan nem vennék. Múltkor volt a szerelőmnél egy S80 V8 amikor nála voltam, az is tetszene
Nem tudom amúgy, hogy ez elfogultság-e a Volvo felé, de olyan autót aminek ilyen szintű beltere van, korrekt menettulajdonságokkal, nem nagyon árulnak 4-5 millió alatt...szerk: plusz mindig motoszkál bennem a kisördög, hogy a 2.0T-t meg kéne húzni kicsit szoftveresen, de nem akarom gyilkolni. Azért mégiscsak 12 éves már, meg kéne elégednem azzal amit tud.
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
Na csak ránéztem a szöghajtásra olajcsere kapcsán.
Meglepett, hogy a csavart kitekerve egyből csordogált az olaj.
Az olaj egyébként tiszta vagy legalábbis tisztább mint amire számítottam, viszont nem tudom milyen olaj lehet, meglehetősen büdös és sűrű. Amit vettem 75W90 az kimondottan híg ehhez képest.
Egyébként lemegy a cső, nem lazán de lemegy.[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #03969024 #8042 üzenetére
Ha bele is fér az automata felújítása, mégis olcsóbb egy power flush (vagyis kb 3 ), és könnyebben is szervezhető dolog, lehet vele tervezni egész korrektül (persze a geartronic lassabban romlik, mint a Lambo E-Gear, hogy egyszer csak eldobja magát, és nem tudod sebességbe tenni ). Motorolaj - ha már említetted, HTHS előnyére lehet érdemes eltérni, de 100 fokon mért viszkozitást kb. tartva. A low saps olajok csak DPF mellé jöttek be, szóval még ha helyettesítőnek is mondja a legtöbb gyár az újabb szabványt a részecskeszűrő nélküli motorokhoz, én sem erőltetném. Illetve a 10W30-at illetően szvsz nyáron jó lehet, de télre inkább állófűtéssel vállalnám be, meg a munkagép-olajnál felmerül az üzemóra és eltérő mennyiségű töltet kérdése is. Valószínű a Volvo többek között a skandináv éghajlatra gondolva használ 0W30-at, de ott elég elterjedtek a motormelegítők - kérdés, hogy itthon a 10W olajjal mekkora többletkopás jelentkezne egy kemény tél alatt. Ha véletlen beletöltenéd télire az említett munkagéphez valót, egy laborvizsgálat érdekes lenne néhány (vagy 10) ezer km után Mondjuk kérdés az is, hogy milyen kenést tud alacsonyabb hőmérsékleten, lehet ellensúlyozná valamelyest a sűrűségét hidegben. Csak egy saját tapasztalat, 10W-15W40 olajak után nekem úgy tűnt, mintha könnyebben indult volna (nagyobb fordulaton tudott tekerni az önindító) az 5W40-nel az őskövület Citroen 1.9TD télen, de ezt mérés nem bizonyítja, kellett volna hangfelvételeket csinálnom.
[ Szerkesztve ]
-
person
senior tag
válasz molnarpeter #8040 üzenetére
-
Peti78
őstag
Sziasztok!
Sose csináltam még ezt, tehát nem tudom, mikori a jelenség, talán nem is jelenség, hanem csak úgy van, és ez rendeltetésszerű.
A fékpedál pumpálásakor, konkrétan amikor benyomom, olyan hangot hallok mint amikor a pumpával fújok valamit. A pumpálás hatására nem keményedik a pedál, és nem is esik be. A fékhatás tökéletes, ugyanott fog mint eddig, nem érzek rajta változást. Ez normális?
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
-
tutne123
csendes tag
Sziasztok srácok , uj vagyok volvo terén sikerült vennem egy volvo 850et 2.0t5 el bajom az lenne h ebbe a nagy melegben nehezen indul
Hidegen teker 2őt es jár
Fél melegen 2-3 tekeres
Viszont üzem melegen ha vissza akarom inditani akkor 10-12 sec is kell neki
Létezhet h üzemeanyagszűrő a ludas ? Es hol találom azt a szűrőt ?Pénzt csinálni , csak pénzből lehet !!!!
-
Rivaul
addikt
Nekem is csinálta egy hónapja. Mint ha pumpa fújt volna ki a pedál alól. Pár nap használat után abbahagyta. Valami szelep vagy membrán is elcsúszhatott. Nem néztem utána a felépítésének mert megszűnt a hiba. Ha lukad a fékrásegítő akkor elvileg a féket is jobban kell nyomni. Nekem nem kellett.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
somasz
addikt
válasz tutne123 #8048 üzenetére
Kezd úgy, hogy minden szűrő és olaj cseréje.
Lambda-jel nem világít a műszerfalon? Ha igen, akkor ki kell olvastatni, minden baja lehet.MAF szenzort nézném meg, lehet, hogy koszos. Tisztítással javulhat.
Minden mást, többi szenzort kiolvasás után. Jellemző a gyújtás hiba is, gyári gyújtáselosztó rotor és fedél, gyújtáskábelek, esetleg gyertyák a megoldás (ezek mondjuk inkább nagyobb fordulaton okozhatnak kihagyást).
Befecskendezőket is be lehet vizsgáltatni.Eladó üzleti laptopok számlával, garanciával: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/somasz/index.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Dragon's Dogma 2
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PlayStation 5
- Vicces képek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Motoros topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...