Új hozzászólás Aktív témák
-
csabi94
őstag
Ezektől a turbós benzinektől félni kell? Vajon miért ilyen olcsó?
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz csabi94 #8251 üzenetére
Állapot függő, nincs mese át kell nézetni egy hozzá értővel. Egyébként ott a rizikó hogy rá locsolhatod a vétel árat még egyszer...
Hidd el nagyon jó befektetés átnézetni, egy nagy szopó rollertől mented meg magad, illetve biztos lehetsz abban hogy amit veszel az jó lesz, esetleg jelzik feléd hogy a tárcsák betétek lassan cserések stb. Tudsz tervezni.
-
AMDFan
addikt
válasz csabi94 #8251 üzenetére
Ezeknél az autóknál nem azt kell nézni, hogy mennyibe kerül megvenni, hanem, hogy mennyi fenntartani. 18 éves turbós, automata Volvo? Nem a vételár lesz a legtöbb amit rá tudsz költeni. Ha olcsó fenntartású, megbízható autót akarsz, akkor vegyél egy szívó benzines toyota avensist, az ki fog menni a világból. Egy volvonál nyugodtan számolhatsz 2-3xos szervízköltséggel. És itt nem arról van szó, hogy ezek szarok, nézz utána az alkatrészáraknak. Féktárcsa, betét, szűrők, egyéb kopóalkatrészek.
[ Szerkesztve ]
-
Tóth Thamás
csendes tag
Üdv!2004-es Volvo S80 D5 Automata Eladó!Ha valakit érdekelne!
-
Rivaul
addikt
Nagy esőzés.Ajtó kinyit, 20 liter víz a lábtérnél Most kaphatom szét, remélem csak a nyomorult "esőtető" baxott ki vele.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeRRaR1
őstag
Nyitott napfény tetőnél láthatsz két apró lyukat az első felén a csatornába, ezek az A oszlopban vezetik el a vizet amennyiben eltömődnek (nekem is el volt tavaly) akkor a lábtérbe megy a víz, ha lehetséges akkor magasnyomással tisztítani, ha nem szétszedni és cserélni, esetleg tisztítani. Kapaszkodókat leszeded, utána lejön az A oszlop takaró panel és hozzá férsz.
-
FeRRaR1
őstag
A legjobb ha ki tudod tisztítani a csöveket és műanyag csatlakozókat, mert ha csere, akkor a tető kárpit elejét is le kell szedni...
Nekem egy rutinos törpe növésű csinálta, aki vakon tudta hol van és hozzá fért, így nekem csak az A oszlop burkolatok lettek leszedve. Igazából 2 slag + 2 csatlakozó az egész. Érdemes félévente átporszívózni és kefélni nyitott tetőablaknál az oldalsó csatornákat, és mikroszálassal kitörölni. Így megelőzhető a dugulás. Látni fogod valószínűleg elég koszos lesz neked is.
Jó kis gép, mindig mosolyt csal az arcomra csak elfogyott az egyenes, találnom kéne egy hosszabbat, ahol fel lehet küldeni 200-ra
Vagy késő este hajnali 1 után kivinni egy kamera mentes pálya szakaszra... ha nagyon nem tudok majd egyszer elaludni lehet megcsinálom
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz FeRRaR1 #8260 üzenetére
Szét is kaptam. Ki volt csúszva a cső így egyből befele nyomta a vizet. Most már értem hogy lett ennyi víz bent... Most is szakad az eső, szerencsére mind2 cső át folyik, rá érek vele holnap szarakodni ha nem esik. Néztem egész áttetsző, elég lesz kipucolni.
Az meg hogy mosolyt csal az arcodra, hát nem csodálom. Imádom a gyorsulást és a sebességet de mellé ez nekem a tökéletes autó. Szóval meg vannak a jövőbéli terveim most
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
csabi94
őstag
Csatlakoznék hivatalosan is a topikhoz egy 1.8-as V40-el. Vannak rajta apró hibák, sok mindent helyre kell tenni, de már dúl a love, szeretem, jó kis járgány. Holnap dobok fel képet, illetve ha lesz kérdés, akkor jövök.
-
belaazallat
addikt
-
csabi94
őstag
válasz belaazallat #8263 üzenetére
Köszönöm! Meg is lenne az első kérdés. Kell-e valamilyen speciális átalakító ahhoz, hogy az 1 dines JVC fejegységemet beszereljem? Illetve ha ki tudom szedni a gyárit, akkor a felső részébe passzol a rádió, alul meg lesz egy lyuk, oda kéne mondjuk ez?
-
belaazallat
addikt
válasz csabi94 #8264 üzenetére
Az enyémbe már nem a gyári fejegység volt, hanem egy 1 din-es Blaupunkt fejegység, így az átalakítóról nem tudok nyilatkozni.
Igen, a maradék helyre az kell."Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
válasz csabi94 #8266 üzenetére
googli ezt dobta: [link]
Facebookon van S40/V40 zárt csoport, ott sokan bontanak volvot, van pár pesti, környéki bontós.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Rivaul
addikt
válasz FeRRaR1 #8268 üzenetére
Azért kicsivel kevesebb mint egy tonnával még fürgébben vereti a gépet az a motor. Nagyon patent de nekem elég lenne az xc-be is nem vagyok telhetetlen Az viszont látszik a 90-80 videón hogy nem olyan oltári a különbség, szóval még a 90-hez is "sok" az a motor.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Új vagyok itt és egy 2010. decemberi gyártású V60 D5 AWD Geartronic Summum boldog tulajdonosa. Sosem volt még ilyen kaliberű autóm, de 25 év gályázás után úgy gondoltam, hogy megérdemlem. Mit mondjak, egyszerűen más érzés egy ilyen autót vezetni, vagy csak ülni benne. Az előző (és egyben első) tulaj rakatott bele a márkaszervizben egy BSR csomagot is, úgyhogy lépeget is a kicsikém, ha kell.
Nyilván mindenből a legjobbat akarom adni neki, de a márkaszervizek áraitól kicsit hanyatt vágtam magam. Van pofájuk pl. 8.700 Ft-ért adni ugyanazt az olajat, amit én megvettem máshol 2.750 Ft-ért (literjét természetesen). Azért 6 liternél az már tétel. És nyilván az egyebek is hasonló áron vannak.
Rengeteg kérdésem lenne (majd nyilván lesz is), de most ami a legközelebb aktuális lesz, az a fékek cseréje. Tudja valamelyikőtök, hogy melyik cég a Volvo gyári beszállítója? Valahol olvastam, hogy talán az ATE, de ehhez a típushoz is ők? Gondolom, ha a gyári beszállítótól nem Volvo logóval veszem meg ugyanazt a féktárcsát + fékbetétet, akkor az olcsóbb lesz, minőségben pedig ugyanaz. Vagy van esetleg valami javaslatotok, hogy milyen fékeket vegyek? Brembo, Textar? A Bárdi webshopját nézegettem, többfélét is kínál hozzá, de nem mindegyik tűnik egyformának. Honnan tudjam, hogy pontosan melyik fajta jó hozzá? Vagy ne szarozzak, és vegyem a gyárit? Vannak olyan források, ahol emberi áron meg lehet venni a gyárit?
Előre is köszi:
Tibor
-
TheMarci
addikt
Ne kövezzetek meg nagyon, ha amatőr kérdés, de látom, hogy FeRRaRi videójában az aktuális sebességet is kiírja a műszerfalon. Ez autó/típus függő, vagy szoftveresen is megoldható vajon egy 2007-es V70-ben?
Do You Dream?
-
csabi94
őstag
Srácok, kicsit félek, mert minden ismerősöm azt mondta, hogy nagyon jó vételt csináltam a V40-el (köztük fényező, és eredetiségvizsgáló ember), viszont ha haladok vele, van egy alap morajlás, egy alap apró rázás, amit simán kerékcsapágynak mondanék, de 100%, hogy nem az, mivel ha kinyomom a kuplungot, megszűnik. Tehát valami a kuplung, váltó, esetleg ezek felfogatása, bakok, vagy motortartó bakok környékén valami kopás van. Legalábbis én erre gyanakszom. Kérlek nyugtassatok meg, hogy 2000-ben egy 1.8-as benzinmotornál még nem használtak kettőstömegűt, mert ha az, akkor mélyen zsebbe kell nyúlni. Szerintetek mi lehet? Amint kinyomom a kuplungot megszűnik a hang, megszűnik a rázkódás, és vaj puhán gurul az úton 20-al, vagy 120-al is.
-
-
belaazallat
addikt
válasz csabi94 #8273 üzenetére
Hali!
Ha mázlid van, akkor csak kinyomó csapágy. Kettős tömegű lendkerék csinálhat ilyet, az meg a motorkódból derül ki van-e benne.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #8271 üzenetére
Így van ahogy kolléga írta, elvileg ATE, sok az utángyártott, én is majdnem brembót vettem, mert az tuti jó, hát nem. Utána olvastam, és mindegyik utángyártott rosszabb mint a gyári amikről írtak. Jobban kopik, kevésbé fékez, hangosabb, annyira koszol a fékporral hogy az érthetetlen, visítva fékez stb...
Így én is gyárit vettem, viszont Anglia, találtam egy boltot ahol 50% akcióban volt, így kb utángyártott árban hoztam el. [link]
-
cskiraly
újonc
Üdv Mindenkinek!
Van egy 2002 es S40 em és sajnálatos módon nincs benne isofix lehetőség. Családunk bővülése kapcsán nekünk meg egyre inkább fontos volna.
Ahogy nézegettem a katalógus dolgokat az autóhoz két fajta volt beszerelve és az alvázszám alapján nekem a ritkábbik kellene (vagyis ami már nincs gyártásban)[itt találtam meg hogy mi kellhet]
szóval ha minden igaz akkor mivel az alvázszámom utolsó 6 számjegye nagyobb mint 800000 így nekem a 30623075 számú alkatrész kellene... na ahogy néztem ilyet már nem nagyon gyártanak és nem is lehet kapni alkatrészboltokban...
Szóval szeretném megkérdezni a kedves fórumozókat hogy van e valakinek ilyen alkatrésze? Lehet e utángyártottat szerezni valahonnan?
Bontott autóban van e valakinek ez épp feleslegben?
Meg aztán a másik kérdésem, hogy valaki látott e már két ilyet élőben? És valóban akkora e a két alkatrész között a különbség (30618093 a még rendelhető alkatrész és a 30623075 a már gyártáson kívüli forgalomból eltűnt) hogy azok nem csereszabatosak egymással?
Vagy egy műszaki rajza volna e valakinek az adott alkatrésztről, hogy esetlegesen legyártathassam valami szakemberrel?Az isofix hiánya miatt nem szeretnénk lecserélni az öreg, de szeretett S40 ünket. Szóval kérném a kedves fórumozók szakértését a témában.
Előre is köszi
Üdv Király Csaba -
tibor.sz
tag
Köszönöm aneda és FeRRaR1 fórumtársaknak a választ. Szóval fékben ATE vagy a gyári.
Nézegettem a német ebay-en a gyári tárcsákat és betéteket, de több cikkszámmal is találkoztam. Ugyanígy néztem magyar oldalt is (nordicstore.hu), ott is ez a helyzet. Különböző gyári termékek, különböző cikkszámon és különböző áron. Ez igaz a tárcsákra és a betétekre is. Nem egyforma a méret, hűtött - nem hűtött (hátsó tárcsánál van hűtött és nem hűtött is), 16,5"-os fékrendszerhez, 17,5"-os fékrendszerhez stb. Logikusan én is úgy gondolnám, hogy nem feltétlenül ugyanaz a fék kell egy D2-eshez, mint egy T6-oshoz. Azt hogyan tudhatom meg, hogy egy adott konkrét autóhoz (jelesül egy 2010-es V60 D5 AWD-hez) melyik fajta a jó? Ugyanez igaz az utángyártottakra is, többféle cucc is van ugyanazon gyártónál. Rosszat meg nem szeretnék rendelni.
FeRRaR1: a válaszodban küldtél egy linket, ami egy korábbi hozzászólásodra mutat. Tudnál esetleg küldeni egy linket az említett angliai bolthoz is, ahonnan vásároltál? A gyári tárcsa rozsdásodására találtál megoldást?
-
belaazallat
addikt
válasz cskiraly #8278 üzenetére
Isofix nélkül is beköthető a gyerekülés. Olyan gyerekülésetek van, amit csak isofixxel lehet bekötni?
Nekem 99-es V40-em van, szintén iso fix nélkül, de simán be van kötve a gyerekülés."Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
tibor.sz
tag
Ja, és még egy dolog:
A német ebay-en - beütve, hogy gyári Volvo féket keresek - kiadott jónéhány Ford találatot is (Galaxy, S-Max, Mondeo). Mivel a V60 is még Ford termék, ezért logikusnak tűnik, hogy akár a fékek is teljesen ugyanazok lehetnek egyes Volvokban és Fordokban, csak az egyik dobozán Volvo embléma van, a másikén meg Ford. És nyilván az ár sem ugyanaz. Azt hol lehetne megtudni, hogy melyik Ford modell féke (tárcsa, betét) tök ugyanaz, mint egy adott Volvo modellé?
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #8279 üzenetére
Akartam a boltról is linket küldeni, de éppen üres a kínálatuk, így nem lehet tőlük rendelni, ezért kerestem ki a régebbi hozzászólásomat. Itt a boltjuk, Itt meg még egy ezzel kapcsolatos régebbi hsz
A rozsdásodás azért volt, mert nagyon alacsony futású, de 10 éves az S80-am, és még a gyári 10 éves tárcsák voltak rajta. Mind ez mellett sokat állt, nem volt használva, ami szintén gátolja a rozsdát a felhevülés miatt.
Így igazából nem valós a probléma, mert nem reális hogy alig használod, és 10 évente cserélsz tárcsát...
cskiraly
Isofix téren: [link] & [link]
Annak idején én is rendeltem gyárit. A V70 és a V50-ben se volt, mert akkor még extra volt, nem alap felszereltség.Amennyiben jól emlékszem tőlük rendeltem: [link] esetleg itt: [link]
[ Szerkesztve ]
-
tibor.sz
tag
válasz FeRRaR1 #8282 üzenetére
Köszönöm! A hozzászólást olvastam már, mielőtt kérdeztem, keresgéltem egy kicsit ;-)
Viszont azt még mindig nem tudom, hogy a több cikkszám közül honnan tudjam, hogy melyik a számomra megfelelő. A wikingerparts honlapját is megnéztem jelenleg 6 tárcsa és 6 fékbetét kitt van fenn a V60-hoz, természetesen mind más cikkszámmal és más árral.
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #8283 üzenetére
Nekem a cikkszámot kinézték a rendszerből mikor kértem rá ajánlatot a márka szervizbe, és az ott lévő szám alapján mentem tovább a keresésnél, viszont nem volt nehéz dolgom egyébként sem, XC90 V8 a legerősebb verzió, nyilván az erősebbik fékekkel. Szerintem nálad is ez a helyzet. A D5 is a kínálat teteje, mint sem az alja... Hozzá teszem hogy XC 90-re 2 féle volt.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz cskiraly #8278 üzenetére
Nem az autót kell "barmolni" hanem kell venni egy normális gyerekülést. Kb ugyan annyiból jössz ki. Nézzetek egy römmer kinget. Használt is lehet mert 20 kilós és örök élet meg egy év. Tesztgyőztes vagy egy évtizede és bármilyen isoval felveszi a versenyt. Újonnan 60+ használt 20+, nekünk is két ilyen van pedig van iso az xc90-be.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeRRaR1
őstag
Nekünk mindenképp kellett, mert isofix base van bent, de rajta az ülés cserélhető, babakocsira rakható stb...
[link] & [link] & [link]Minden korosztály lefedve, mikor kinőtték a baba méretet csak eladtam, kiegészítettem és megvettem a nagyobbat ami 4 éves korig jó, egy kattanás a be és ki emelés. Utána rá a babakocsira, ennél jobb nincs, pláne ikreknél, főként ha csak egy szülő viszi őket. Itt az utolsó képen remekül látszik. Ez a rendszer így annyi kombinációt és egyszerűséget kínál, főleg ikrek esetén, hogy az leírhatatlan. Nézhet előre vagy hátra, kocsiban vagy babakocsiban... amit akarsz.
Abszolút nem gáz egyébként, a gyári helyre becsavarozod a gyári csavarokkal, a gyári nyomatékkal a gyári isofix base-t. Nincs benne semmi barmolás, mivel gyári megoldásról beszélünk, kialakított hellyel.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz FeRRaR1 #8286 üzenetére
Ha tudnád a 4 gyerek alatt mennyi babakocsi és mennyiféle fordult meg nálunk. A feleségem sportot űzött belőle hogy az összes létező kocsit használhassa. Volt ilyen modulárisunk is és csilliárdokat érő atyaisteneink is. Csak azt akartam írni hogy ha nem talál, akkor fölösleges vele vesződni. Egy normál gyereküléses időszakot a römmerek végigvisznek maximális kényelembe és biztonságba. Azt utána eladja, az iso konzolokat valamivel nehezebben.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeRRaR1
őstag
Persze, nem kötekedésnek írtam én sem, csak nagyon megkönnyítette az életünket az, hogy nem kellett a gyerekeket kiszedni, csak a kocsi ülő rácuppant a babakocsira. maga az ülőke rögzíthető övvel is, iso fix base nélkül, de azt nem találtuk kényelmesnek, mozgott is valamennyire mindig, így meg szikla szilárd, rárakod a base-re bekattan, nyomod a gombot és kiveszed. Mi nem űztünk sportot belőle, mi a másik véglet vagyunk, terhes asszonnyal vagy 10 boltot végig jártunk, és kipróbáltuk mindet, ikres anyukákat szólítottunk le Rengeteget olvastunk utána, ahogy egyre több opciót ikszeltünk be úgy szűkült a kör... Mikor megvolt a kiszemelt, megkerestük a legjobb árakat, aztán megrendeltük.
4 gyerek az nem semmi, néha a kettő is leterhel, hogy csak mi vagyunk, nincs nagyszülő vagy segítség csak évente pár napot látogatóba.
[ Szerkesztve ]
-
cskiraly
újonc
Köszönöm szépen a hozzászólásokat és a segítségeket!
Csak 2 webshopban találtam gyári isofix et ami nekem kellene, de egyik sem szállít magyarországra :S
Így egyelőre marad az isofix nélküliség. Amúgy a gyermek most fogja kinőni a kisebb gyerekülést így egy 15+ kilósat keresnénk épp. Ahogy néztem az adac os teszteket egyetlen nem isofixes szerepel elfogadhatóan ebben a kategóriában az pedig a Cybex Solution M SL. Szóval valószínű annál fogunk kikötni majd.
Mégegyszer köszi mindenkinek a szakértést. -
csabi94
őstag
Sziasztok! Az olaj az gondolom örök téma, és van aki erre, van aki arra esküszik. Castrol-ról is hallottam már bőven rosszat, pedig az egy drágább, komolyabb marketinggel rendelkező olaj. Az öreg Fiatomba meg míg nálam volt ment egyszer A.Z (unixos tákolmány), utána meg Mannol, és nem számított, hogy milyen minőségű, mert kőkorszaki technika, és 25 éves autónál már nem tulajdonítottam ennek nagy jelentőséget (hacsak nem az OT vizsga lett volna a cél).
A Volvo-ban, ami 2000-es évjáratú, 1.8 szívó benzin (elvileg Renault) motor van. Ez sem tűnik túl bonyolult konstrukciónak, de azért szeretnék neki mindent megadni, hogy tartós legyen. Egy Motul mehet bele? Vagy menjen Liqui Moly? Illetve a gyári előírás az 10w 40, viszont mivel egyáltalán nem fogyaszt az előző tulaj állítása alapján olajat, a jobb kenés érdekében nem lehet, hogy érdemes lenne ettől eltérni, és egy 5w 40-et rakni bele? Az autót 80%-ban városon kívül használom fix 90-100-al, 20% város (inkább a hidegebb időkben).
Köszönöm a segítséget!
-
őstag
válasz csabi94 #8293 üzenetére
Csak és kizárólag olyan olajat töltenék bele, ami a gyári előírás. Ha ez a 10W-40, akkor azt.
Ez az olaj dolog eléggé hit kérdése, de azért Mannol kategóriájú olajokat fűnyíróba sem öntenék. Nekem először Eneos ment bele, aztán Motul, de most csütörtökön Castrolt fog kapni. Maradtam volna a Motulnál, de olyan elborult árajánlatot küldtek rá, hogy le kellett tennem róla.
"Less but better" - Dieter Rams
-
FeRRaR1
őstag
válasz csabi94 #8293 üzenetére
Vannak gyengébb minőségű castrolok, de a rossz hírnevét főleg a sok hamisítványnak köszönheti Magyarországon. Én mindig ezt vettem bele és soha nem volt gondom, persze van 30% kedvezményem rá.
Egyébként sokan alábecsülik de amennyiben a gyártó specifikációjának megfelelő olajat választasz, onnantól igazából az a legfontosabb hogy időben vagy előbb legyen cserélve használattól függően. Bár a szívó benzinnél ez sem annyira sarkalatos pont.
-
Rivaul
addikt
válasz csabi94 #8299 üzenetére
Pl ami nekem az mk1 D5-be megy 0w30 Quartz 9000 az 4l 7500ft, ebből kell 2 egy cseréhez az 15k. Nincs túlárazva de nem is olcsó olaj. Megannyi márka GYÁRI olaja, tehát ezzel jön le a szalagról az autó, ott pedig vannak elvárások. Mivel nem csak reklámként kell megállnia a márkának a piacon így nincs is szüksége a túlárazottságra. Sztem 7 éve biztos nem volt már olaj az autóimban és bár hol utána olvashatsz mindenhol jó véleménnyel vannak a Total-ról. Nem véletlenül vannak az F1-ben sem jelen.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- BestBuy ruhás topik
- Cyberpunk 2077
- Vodafone mobilszolgáltatások
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...