Új hozzászólás Aktív témák
-
AMDFan
addikt
Sziasztok!
Az utóbbi időben egyre inkább gondolkozom azon, hogy a jelenlegi 99-es Avensist egy 2004 körüli S60-ra cseréljem. Tanácsot szeretnék kérni. Alapvetően benzines párti vagyok, és kicsit félek is attól, hogy egy dízel S60-nak ha előjönnek a hibái akkor az nem lesz olcsó mulatság. Ezért a 2,4 szívó benzinesekkel szemezek, manuális váltóval. Jól gondolom, hogy egy szívó benzinessel kevesebb probléma lehet mint egy turbódízellel? Sokan le akarnak beszélni a Volvoról mert azt mondják, hogy a Toyota után sokkal komolyabb fenntartási költséggel kell majd számolnom. Itt most ne arról beszéljünk, hogy egy garnitúra gumi mennyibe kerül, mert az annyiba kerül amennyibe, inkább az érdekel, hogy a váratlan, nem tervezhető költségek, meghibásodások mennyire jellemzőek az S60-ra. 1,5M környéki autókat nézegetem.
Köszi előre is!
Üdv! -
AMDFan
addikt
válasz FeRRaR1 #5111 üzenetére
Sziasztok!
Közben kipróbáltam egy 2,4 benzines S60-at, röviden leírom a tapasztalataimat.
Ránézésre rendben volt a kocsi, bár úgy volt meghirdetve, hogy érvényes magyar papírokkal adják a kocsit, kiderült, hogy olaszoktól behozott és még nincs bepapírozva sem. No mindegy, a hirdetett 121.000 km-nek szerintem nem felelt meg az autó ránézésre. Bár alapvetően a beltérben nem volt hiba, sőt kifejezetten szép volt, de az Avensisem 16 évesen 180e km-el is kinéz így, tehát beltér alapján lehetett ebben 250 is simán. Egyedül a váltógomb volt picit kopottas. Azt mondta a kereskedő, hogy 1,5 hónapja áll, teljesen simán beindult, bár kicsit tovább kellett indítózni, de ha jól tudom ez az 5 hengeresnek sajátossága. A motorja szépen simán járt, klíma tolta a hideget, eddig rendben volt. Elindulás sima, váltó pontos, kuplung kemény de korrekt. Aztán jött a feketeleves. 2-ben alig akart megindulni, enyhe rángatás is volt talán, vagy inkább megtorpanásnak nevezném. 120ig tudtam feltornázni a km órát nagy szenvedve padlógázzal, és egy olasz nyelvű hibakód volt a műszerfalon. Megforduláskor kormány teljesen kitekert állapotában "karistoló" hangot hallottam, visszafelé már megvolt neki a 140 is, de küszködve. Kormány picit rázott. A kereskedő szerint azért tolja a hibakódot, mert akkut cseréltek benne tegnap, és simán ki kell üttetni a kódot. 2005ös amúgy, 1,9M az ára. Kicsit félek, hogy ha 1,9-ért ez ilyen volt, akkor milyen lehet az amit 1,5-ért adnak. Szóval elsőre csalódás volt, remélem, hogy a többi amit megnézek nem lesz ilyen romos állapotban.Közben elgondolkoztam, hogy szét kéne nézni az S80asok között is. Egy S80-nak mennyivel komolyabbak a szervízköltségei mint a 60-asnak? Vegyük ugyanazt a 2,4 szívón benzines konstrukciót.
-
AMDFan
addikt
Elég szánalmas az itthoni használt Volvo felhozatal... Ma is megnéztem egyet 1,5M-ért. Szóltam előre hogy szeretnék próbakört menni. Odaérve a gumik laposak voltak (nem mertem volna autópályatempót menni vele) az akksi nullára merülve, be kellett volna bikázni a gépet. A 141e km szerintem valótlan amit írtak rá. Nem hiszem el, hogy 141e km alatt a váltógomb ennyire elkopik plusz a könyöklő meg a vezetőülés ennyire kikopik. Első/hátsó gumik más típus... Reálisan azt mondom, hogy egy nagyon gondos tulajé volt aki 250 ezret ment vele és most visszatekerték 141re mert talán hihető a sztori. Lehet, hogy paranoiás vagyok, de árulkodó jel az utólagosan felszerelt telefontartó a műszerfalon. Ilyet nem az tesz az autójába aki évi 10 ezret megy
Azt hiszem maradok a jobbkormányosoknál és kimegyek angliába jövő héten egy szép állapotúért. -
AMDFan
addikt
S60/80-at akarok venni. Vezettem már itthon jobbkormányos autót, nem gáz, főleg nem gáz városban, vagy autópályán. Egy vidéki forgalmas úton kamion előzése már problémásabb lehet, de rutinnal ezt is meg lehet oldani. Adott esetben még az is elő tud fordulni, hogy jobbról jobban belátni az útszakaszt mint balról. Meg kell szokni, és egy kis rutin kell hozzá.
-
AMDFan
addikt
No, tegnapi nappal én is beléptem az S60 tulajok táborába. kedden délután 2kor indultunk Glasgowból haza az ott vásárolt S60 2.0T SE-vel ma hajnali 2re haza is értünk, a kocsi hibátlanul vette az első stressztesztet. Egyetlen gondja az, hogy a tempomat nem működik benne úgy tűnik. A Cruise gomb megnyomására kigyullad a Cruise felirat, de a +/- hiába nyomom nem történik semmi Amúgy egy álom az autó, az itthon megnézett két S60as kicsit lelombozott, de ez más kategória. Jól gondoltam, hogy mindkettő tekert km-es volt amit itthon megnéztem. A motorja nagyon tetszik, eszméletlenül csendes, van benne megfelelő erő, fogyasztás korrekt. Jobbkormányt pedig kezdem megszokni
szerk: még fennvan a hirdetés amúgy, ezt sikerült megcsípni: [link]
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz Zoli1222 #5231 üzenetére
Itthon, amiket én láttam, inkább 2M fölött vannak ilyen állapotúak.
Kipróbáltam itthon is kettőt. Az egyik 1,5 volt a másik 1,9. Mindkettő 100% hogy tekert km-es volt, mert állapotra sokkal gyengébbek voltak mint ez.(#5232) echterion: Belgiumban aludtunk 2 órát egy parkolóban Meg a kompon is egy keveset. Amúgy nagyon jó túra volt, megvolt az élvezeti értéke önmagában is
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz FeRRaR1 #5234 üzenetére
"remélem ezt azok is látják akik korábban hurrogtak, hogy a magyar piac a király"
Ööööö ezt ki mondja? Én nem gondoltam, hogy valóban ennyire simlisek a kereskedők, főleg hogy az utóbbi időben úgymond köztudott lett hogy tekergetik az órákat, és egyre több valós km-est lehet találni.
Két helyen voltam, egyik helyen sem voltak őszinték a kereskedők. Ráadásul az itthoni piacon rengeteg a külföldről behozott megkímélt, sok km-t futott, kiglancolt autó. Ha vigyáztak rá, akkor egy 300e-t futott kocsit, itthon simán visszatekernek 157e-re az állapota alapján. UK-ban meg nem nagy divat autót importálni Szóval ami jobbkormányos az tutira UK-ban vásárolt és nem olasz/francia import -
AMDFan
addikt
Ti milyen olajat szoktatok tenni a kocsiba?
Én most kettő között vacillálok, van a gyári ajánlás, az 5W30-as, és abból a Castrol Magnatec 5W-30 A5 illetve a másik amit néztem az a Castrol EDGE Professional A5 0W-30 amit elvileg a Volvonak fejlesztettek. -
AMDFan
addikt
Sziasztok!
Két kérdésem lenne S60-assal kapcsolatban.
Kinek mi a tapasztalata szélzajjal kapcsolatban? Nagyon csendes az autó minden szempontból (2.0T), viszont autópályatempónál (~140-150) már van egy zavaró szélzaj az ajtók környékén, nem a tükörnél, inkább hátrébbról. Ezt más is tapasztalja?
A másik kérdésem pedig a tompított fényszóró. Nagyon gyengének érzem a tompított fényerejét, éjszaka esőben kimondottan rossz, nem érzem biztonságosnak. Jelenleg tök új első lámpák (Depo) vannak a kocsiban, szóval a lámpabúra (műanyag verzió) még nem mattult meg. Lehet az, hogy gyengül a fényereje az izzónak, és érdemes lenne kicserélni? Egyébként mi értelme van annak a barna műanyag foglalatnak amiben a tompított izzó van? Refivel nincs gondom, ha felkapcsolom fényárban úszik minden.Üdv!
-
AMDFan
addikt
válasz runner 125 #5308 üzenetére
Akkor picit szerencsésnek érzem magam, hogy én gyári 17essel vettem a kocsit Bár a bp-i utak nem tetszenek neki...
Ha már kerekek, próbálta már valaki az új Michelin Crossclimate gumikat? Én most rendeltem belőle 4-et, kíváncsi vagyok tényleg olyan jó-e mint ahogy mondják. -
AMDFan
addikt
Ha már szóba került a remap, van valakinek tapasztalata, hogy a 2.0T motorokkal lehet-e valamit kezdeni? 180LE gyárilag, végülis nincs bajom a teljesítményével, csak érdeklődésképpen kérdezem.
-
AMDFan
addikt
Sziasztok!
Szerintetek az 5000km / fél literes olajfogyasztás mennyiben tekinthető normálisnak 2005-ös S60 2.0T manuális esetén?
5W30-as Mobil1 olaj van benne.
Üdv! -
AMDFan
addikt
Sziasztok!
Járt már úgy valaki, hogy kifogyott teljesen az ablakmosó tartály, és utántöltés után nem szívta fel rendesen a folyadékot? A fényszórómosó működik rendesen, de az ablakmosó nem. Amikor ráhúzom a kart, akkor feltolja az ablak közepéig, de kb azonnal visszaesik a nyomás, és épphogy eléri az ablak alját.
Valakinek van ötlete? Lehet, hogy levegőt szívott a szivattyú és emiatt gyenge a nyomás? -
AMDFan
addikt
Sziasztok, kíváncsi lennék hogy mi a véleményetek az alábbi problémával kapcsolatban.
5W30-as Mobil1 olaj volt az autómban (2005ös S60, 2.0T manuális), de olajcserekor a specifikációknak tökéletesen megfelelő mellesleg jó drága, Motul Eco-nergy 0W30-at rakattam bele.
Olajcsere után kb 15km-el kivillant a check engine lámpa. Szerelőnél kiolvastuk a hibát, “Camshaft shifting angle exhaust high” üzenet jött. Indítás után a vezérműtengely kipufogó oldali “szelep állása" 5 fokkal eltér az elvárttól, és akkor tud csak beállni 0-ra amikor nagyobb 5-6 ezres fordulaton kap gázt. Ez a szelep ki lett cserélve, de ugyanezt a hibát produkálta a csere után is.
Találkozott már valaki ilyennel? Összefügghet ez az olajcserével?
Köszi előre is a tippeket!
Üdv! -
AMDFan
addikt
Sziasztok, ez mennyire jelent problémát? Ha jól gondolom ez valami hangelnyelő bélés?
Hétvégén meghajtottam picit a gépet a Hungaroringes nyílt napon, úgy látszik sikerült kikormolni[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz FeRRaR1 #6125 üzenetére
Volvo szervíz szerint normális az olajfogyasztás ezeknél. Én is ezzel "küzdök". Nekem azt mondták, hogy 2005-től van a Volvokban ez a fajta visszajelzés, hogy kiírja notificationbe, hogy tölts rá. Nekem egészen pontosan Min-Max között félig van amikor kiírja, hogy töltsek rá. Elsőre megijedtem, és azonnal félreálltam autópályán és hívtam a szerelőmet, de mondta, hogy nyugodtan menjek vele, majd ha lesz rá alkalom akkor töltsek rá.
-
AMDFan
addikt
Szia, kiegészítve az előttem szólókat, én is a benzinesre szavaznék és a manuálisra. Nekem az öthengeres 2.0T van, nagyon kellemes kis motor, és jó hangja is van, az elején mindig megijedtem a pirosnál hogy leállt a motor annyira rezonanciamentes és halk
Én egy Avensisről váltottam S60-ra, és a következők a pozitívumok:- nagyon kényelmes, hosszútávon (1000km+) sem fárasztó vezetni, ergonomikus minden, egyszerűen jó ülni az autóban, körülölel a műszerfal, jó a hifi
- öthenger + turbóa negatívumokat is felsorolom, mert általában nem szoktam elfogult lenni:
- nagyon kemény a futóműve a budapesti utakhoz, az enyémen "sajnos" 225/R17 kerekek vannak, és lehet hogy emiatt is, de nagyon felüt, amit feltűnően nem bír azok a keresztbordák/kátyúk.
- nem japán technika, sokkal többet kell vele apróságok miatt is szervízbe járni mint a toyotával. persze ez abból is adódik, hogy sokkal több az extra benne. a toyotában nem tudott elromlani a tempomat mert nem volt benne.Összességében városi autónak én nem ajánlom, ezek igazi autópályázós utazóautók.
-
AMDFan
addikt
Én nem találtam itthon értelmes S60-at, ami pedig jó lett volna az irgalmatlan áron volt. Egy haverom hatására Skóciából hoztam haza egy full bőrös, csomó extrával telepakolt 2004-es, S60 2.0T SE-t, 110 ezer km-el, átszámolva 750 ezer forintért. Lámpacsere 60 ezer Ft-ba került, ez az amit mindenképpen meg kell tenni műszaki előtt, mert másba nem tudnak belekötni. Ez 1 éve volt, azóta 23.000km-t raktam a gépbe, 70% autópálya 20% Budapest, 10% vidéki út. Előtte egy Avensisem volt, nem igazán egy kategória a kettő. Mivel nem vagyok multimilliomos, ezért valószínűleg a következő autóm is jobbkormányos lesz, GB-ben sokkal korrektebbek a kereskedők mint itthon, sokkal nagyobb a választék, jobb az általános állapota az autóknak, és sokkal olcsóbbak. Miért adnék ugyanazért a technikáért 2x annyi pénzt? Inkább odafigyelek az autó műszaki állapotára. A jobbkormányból még sosem adódott olyan problémám ami miatt veszélyben éreztem volna magam. Egyetlen minimális hátránya van, én minden nap mélygarázsba állok ki-be, ilyenkor át kell hajolni a másik oldalra, szóval kb 3 másodperccel tovább tart a művelet. Ez nálam belefér.
Az üzemanyag témához hozzászólva, én kb 2 éve kizárólag prémiumot tankolok a molnál (evo neo). Nálam elég egyértelműen megmutatkozott a különbség, bár nem teljesítményben és fogyasztásban vettem észre, az nagyon sok mindentől függ még. Ellenben az akkori motorom egy Kawa ZX6R volt, még a régi 2002es karburátoros verzió. Na ebbe ha sima 95-öst raktam, akkor 3-4 nap állás után nem volt hajlandó elsőre indulni, kellett kb 3-4 ráindítás szivatóval mire beröffent. Amikor Evo neot raktam bele, akkor érdekes módon 1-2 hét állás után is pöccre indult. Ezt később az autóimnál (a Toyota és a Volvo is) olyan formában vettem észre, hogy kizárólag hidegen, sima 95össel indulás után, 2esben nagyobb gázadásra minimálisan meg-meg torpant az autó. Na ezt evo neoval nem csinálják.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Ezek a külföldön összejött alacsonyabb fogyasztási adatok nem lehet, hogy összefüggésben vannak azzal, hogy horvátban illetve ausztriában kisebb átlagsebességgel közlekedünk? Mert itthon az M6-oson végigdurrantok 150-el, de ugyanezt ausztriában például esélytelen megtenni. Ha pl az M7-esen megyek akkor is alacsonyabb a fogyasztásom, mert a forgalom miatt nem tudok olyan tempóban menni ahogyan kedvem tartja.
-
AMDFan
addikt
Én tavaly augusztusban hoztam Glasgow mellől az S60-am, 24.000 km-t tekertem bele eddig, veszély és balesetmentesen. Egy bosszantó hátránya van a jobbkormánynak, és az a parkolóház. Az összes többi amiket felhoznak hülyeség. Én hetente 2x járok a 6-os úton, igaz, hogy csak egy 20km-es szakaszon, de sosem volt problémám az előzéssel, egyáltalán nem életveszélyes. Amikor életveszélyes jobbkormányossal előzni, akkor a balossal is életveszélyes maximum a megszokás miatt nem tartod annak. Amit ilyenkor mindig fel szoktam hozni a túlontúl okosoknak, az az, hogy ha megtartod a kellő követési távolságot, akkor ki tudsz nézni a jobbkormányossal is. Az igazán életveszélyesnek azt tartom amikor egy kamion mögött 1,5 méterre megy valaki az 1,6os swifttel üveghangon 83-mal aztán várja a nagy lehetőséget előzésre. Aztán amikor majd beépül az arcába a légzsák, mert a kamion vészfékezett akkor pislog. Én megtartom szépen a kellőnél nagyobb követési távolságot, és ha úgy ítélem meg előzök. Amúgy sem kell mindenáron minden helyzetben csisszre előzni... Persze van amikor valaki nem bírja elviselni ezt és bejön közém és a kamion közé. Aztán miután mindketten megelőztük a kamiont valamiért mindig lemarad
Ja és a legutolsó tipp ami aztán már tényleg tutibiztos, hogy amikor valaki kiáll előzni, akkor biztonságosan kinézhetsz mögötte.Ez az S60R nagyon felpiszkált engem is 3000 fontért... Ha nem vettem volna lakást, akkor már venném is a repjegyet Az tuti, hogy amíg ekkora a differencia az itthoni használtautó piac és a UK piac között, addig nekem eszembe nem jutna itthon venni valami bontószökevényt.
-
AMDFan
addikt
Repülővel mentem ki egy haverral a reggeli első Wizzair géppel Glasgowba, 10 körül ott voltunk, béreltünk egy autót, amivel elmentünk az első kinézett autóhoz. Olyan volt az autó mint ahogy a hirdetésben szerepelt (nem úgy mint az itthon megnézett S60-asoknál, ahol a hirdetés meg az autó teljesen más képet mutatott), így megvettük. Felraktuk a bérelt P rendszámot (ez utólag belegondolva szürke zóna, nem hiszem, hogy teljesen legális), és elindultunk haza. Visszavittük a bérelt kocsit, és go home. Ha egyedül megy az ember, akkor tömegközlekedés és/vagy taxi a megoldás. Ezt ki lehet számolni hogy mennyi mellékköltség. A repjegy az ugye annyi amennyi, sztem max 40k körül van UK-ba a wizzair. Az ottani közlekedésre én számolnék egy 20k-t, komp/csalagút olyan 30k, benzin hazáig 100k. Szóval szerintem olyan 200-ból haza lehet hozni egy autót. Amivel számolni kell, hogy a lámpákat ki kell cseréltetni, én utángyártottat vettem, 60k volt. Ha gyárit veszel akkor az 200k az S60-ra. A többi költség pedig ugyanaz mintha németektől hoznál autót. Szerintem olyan 300 ezerrel kell számolni, amivel többe kerül egy angol autót honosítani.
UI: most látom, hogy kérdeztél szállást. Mi nem szálltunk meg sehol, autópálya pihenőben aludtunk 2 órát
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz Weareus #7135 üzenetére
Szerintem fordítsd meg a dolgot. Ma egy szervíz óradíja 10-14 ezer Ft között mozog. Ők megcsinálják neked hozott alkatrésszel is ennyiért. A szerelő meg alapáron 8 ezerért dolgozik, de ha ő rendeli az alkatrészt, akkor elengedi a felét az alkatrészen való nyeresége miatt. Sajnos ilyen a sufnizás.
-
AMDFan
addikt
Apropó, tud valaki olyan kipufogóst Budapesten vagy környékén aki javít hátsó dobot? Cseréltetni tudnám a szerelőmmel is, de azt mondta, hogy szerinte azt meg lehet menteni, kérdezzek meg egy ügyes kipufogóst.
-
AMDFan
addikt
válasz FeRRaR1 #7421 üzenetére
Épp a múltkor gondolkoztam rajta, hogy mire cserélném le az S60-at, ha úgy adódna. És nem igazán tudtam mondani semmi alternatívát. No de egy ilyen, jááááj Ez nagyon adná.
Itthon sajnos 2006os széthajtottat lehet kapni ennyiért. Németeknél ugyanez 4,5M-től indul.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- PlayStation 5
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Steam Deck
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...