Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FeRRaR1

    őstag

    Sziasztok, fél éve vásároltam egy 2007. 5. hónapi S80 D5 136KW gépjárművet, illetve árverésen nyertem.
    Imádom kényelmes, erős, biztonságos, gyors, bátran el lehet vele indulni 1500+ km hosszú utakra is.

    Vásárlás után természetesen megkapta a lehető legnagyobb szervizt.
    Úgy mint:

    Teljes vezérlés, vízpumpa, összes szíj, feszítő, görgő, összes szűrő, olaj, hátsó fékpofák (elöl még 90% os, azt is vettem de vissza adta a szerelőm, hogy majd 50e km múlva.

    Rákerestem a váltóra itt és volt már vele egykét probléma, nekem is van valami.

    Először is a volvo szerint élettartamra szóló olaj van benne, kivéve ha taxinak használták. Akkor 200E km és csere, ebben pont 200 e volt vásárláskor, de most azt visszamenőleg eldönteni hogy mire használták...pontosan nem lehet.

    A hibajelenség a következő: elindulásnál D-be húzom, majd vár 1-2 másodpercet, és ugrik egy kicsit az autó, majd úgy indul el, a jelenség csökkenthető ha gyorsan D-be váltok, és nem nyomom a féket, hanem hagyom hogy a rántással elinduljon. Szóval vettem bele olajat, 4 liter jött le belőle, egyel átmosták, 5 ment bele, azt mondta a szerelő, hogy ez valaha lehet hogy olaj volt...

    De nem változott sokat a dolog, annyit hogy előbb elhagyja, régi olajjal kellett neki 15 Km mire normálisan indult el, azonnal és finoman, most elég neki kb 3-5 km, és elhagyja, de hosszabb állás 5+ óra után megint előjön a dolog.

    Működik minden rendesen, szépen vált, nem rángat, tolatás tökéletes, csak az előre elindulásnál jelentkezik.

    Valakinek esetleg konkrét ötlete?
    Vagy nézzek utána mennyi egy keveset futott bontott mert bármikor megállhat alattam?
    Igazából tanácstalan vagyok, mivel senki sem igazán találkozott még ilyennel az ismerősi körömben.

    Bocsánat a hosszú írományért

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz LuckyL #3401 üzenetére

    Szia,

    Igen ez az újabb 2. generációs S80, nekünk is van a családba ezen kívül még egy 2003 164 losvas, nagyon szerethető és kényelmes, bár közelében sincs a futómű az újnak, ha sietni kell szeret nagyon alul kormányzott lenni, de viszont majd egy literrel kevesebbet fogyasztott. Hatalmas tér elöl hátul nagy csomagtartó ott is.

    Erről van most szó:

    [link]

    [link]

    Egyszerűen hihetetlen, mikor a radaros tempomat magától fékez, majd gyorsít autópályán, mikor beállítod hogy 200.-ig kövesse le az előtted haladó porschet németbe, és vele együtt gyorsít lassít, akár meg is áll, vagy vészfékez. Hihetetlen biztonságérzetet nyújt, hogy egy ilyen hosszú kár 2000km-es úton a radar is figyel helyetted ha te nagyon fáradt lennél.

    Tényleg nagyon szeretem, oda figyelek rá, mindent meg akarok adni neki, hogy sokáig szolgálhasson, de ez a váltó dolog aggaszt kicsit.

    gaborbol

    Nekem a drágábbik olaj ment bele 5.700,- per liter nagyker áron.
    Gondoltam hogy nem egy életbiztosítás így, hogy soha nem cseréltek benne, de sajnos én már túl későn tudtam csak megtenni, mivel 200e + van már benne. Igazából hosszú utakon teljesen elhagyja, csak itt városba feltűnőbb néha a rántása.

    Viszont lenne valami konkrét tanácsod vagy javaslatod esetleg, ami nekem megoldhatná ezt a problémát?
    Mert én már tanácstalan vagyok, reméltem hogy az olajcsere megoldja, de csak kicsit jobb lett tőle, amit egyik szerelő javasolt, váltócsere, de a többi nem tudott mit szólni rá, azért ha egy mágnes szelep, vagy nagytakarítás segít rajta, nem költenék rá egy vagyont. (csak ha nagyon muszáj)

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BBalu #3404 üzenetére

    Panamera volt, és nyilván csak haladt a maga tempójában, nem pedig ami a csövön kifért üzemmódba :)
    Olyan 230 körül van a vége az enyémnek.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz runner 125 #3407 üzenetére

    Igazából most se bánom hogy automata, eddig csak manuál kocsijaim voltak, szeretek is váltani, de szerintem ez már egy olyan kategória, ahol jobb az automata. Soha nem hittem, hogy ezt fogom mondani, mikor volt négyes golfom, opel astrám, renault megane, nem értettem, hogy faternek a mercibe, audiba miért van automata, mondtam is neki hogy ez rossz dolog. Ő erre mondta hogy még nem értem, ok annyiban maradtunk, ez volt 10 éve, és azt mondom igaza volt. Bár azóta most pont manuális Vianója van, nekem meg automata S80 :DDD

    Nagyon jó áron nyertem meg a kocsit, szóval igazából belefér még egy kis ráköltés, de egy új váltó már közelíti a vételárat, az azért már fájna nagyon, de mindenképpen meg akarom tartani.

    Jövő hónap elején indulok London, Frankfurt, Kaposvár, Pécs, Zadar, Sibenik, majd ugyan ez vissza.

    5000km oda vissza, a "kényelmes" (fos) francia meganeból, lagunaból úgy szálltam ki minden tankolásnál, hogy majd meghaltam, nyújtottam, egész kis torna órát tartottam, de ez teljesen más, sokkal kipihentebb vagyok 1000+ km után is.

    Tényleg nagyon jó mindenben a kocsi, az meg a hab a tortán, hogy megne II kombiban nem fértem el, hátsó ülésen is volt bőrönd, de amikor pakoltam át az S80-ba ott befért minden a csomagtartóba...

    Tényleg csak pozitív meglepetéseket okozott az autó, egyedül a váltó problémán kéne úrrá lenni, de az az elejétől ilyen már...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz aneda #3409 üzenetére

    Közben telefonálgattam, és egy Bosch szerelő csinálta a nagy szervizt, aki nagyon jó szerelő hozzá teszem, de nem volvo specifikus. Van egy ismerősünk aki a Volvo márkakereskedésbe volt szerelő évekig, amég meg nem szűnt, így most már maszekba nyomja, viszont nem tudtam vele csináltatni, mert bár le volt egyeztetve, előtte két nappal eltörte a lábát... Így jártam, de most felhívtam, és ő csinálta faterék másik volvóját, 2007 S80 D5 szintén, és bizony ő szűrőt is cserélt, és kitakarította a mágnest is nekik, nekem meg csak átöblögetéses olaj csere volt.

    Most hogy ez kiderült, bejelentkeztem nála egy szoftver frissítésre, ha az nem oldja meg akkor még egyszer olaj csere, szűrővel mindennel, de túl boldog nem vagyok az 5.700,- as olaj tavalyi nagykerár volt, most már ugye jövedéki adós is lett, meg emeltek is rajta, meg nem mellesleg 5500 km tettem bele azóta, szóval elég friss is. Mindegy, ha "csak" ennyiből megúszom, akkor nagyon boldog leszek.

    Majd beszámolok a fejleményekről, de csak egy hónap múlva megyek majd haza. :R

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz gaborbol #3411 üzenetére

    Hibátlanul váltogat, csak első indulásoknál van ez a rántás, remélem nem komoly a baj, és egy normális kipucolás + szoftver frissítés megoldja.

    Így van, mivel 90%-ban külföldön használom, nem lenne szerencsés, főleg az itteni árakkal számolva...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz runner 125 #3420 üzenetére

    Faternak is van egy első generációs S80 D5 560.000 km-el, komolyabb hiba nélkül eddig, szintén eredeti turbó+motor.

    Biztos a mai 3-4 hengeres, 900-1400ccm3 túlfújt szutykok is elmennek majd ennyit eredeti turbóval :DDD

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Cxgrav #3423 üzenetére

    Ezt nem tudtam még akkor, mikor vittem nagy szervizre, azt hittem a sima olajcsere is több mint elég lesz, ha már élettartamnak hívják az olajat benne. De ugye ez már lassan fél éve volt, ráadásul nem is a volvo szerelő ismerős csinálta, mert eltörte előtte 2 nappal a lábát...

    Most júli elején már ő fog ránézni, szoftver frissítés, utána olaj + szűrő csere a váltóban, meg nagytakarítás, ha utána sem szűnik meg akkor veszek egy bontottat, egyenlőre így állunk, remélem nagy pucolás elég lesz neki.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Cxgrav #3425 üzenetére

    Mivel az előző tulaja Anglia és Hollandia között ingázott heti-kétheti rendszerességgel, és nagy Volvo barát család, van nekik most XC60 és XC90 is, ezért remélem, hogy nem lesz nagy baj, találtam olyan számlát szervizről ami átszámolva majd 1.000.000,- HUF, szóval nem sajnálta rá a pénzt, csak ugye hiába márka szervizes előélet, ha az olaj szerintük élettartam a váltóba.

    Tegnap is mentem vele, első indulásnál D és rántott egyet, 3,6 km múlva megálltam fél órára, mentem tovább, és vaj simán azonnal indult, csak első indulásnál jelentkezik, egyébként a váltó tökéletes ha már elindultál, vált fel le, ahogy kell, észre sem veszed sokszor.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz CYBERIA #3429 üzenetére

    A renault, citroen BMW/mini 1.6 és alatti turbósok már most hullanak, nemrég egy francia petíciót is olvastam, hogy szüntessék be a gyártását, és már 4000 tulaj aláírta. Ezt 100% mondom neked hogy nem fognak elmenni ennyit, egyik sem. Van amelyik 1.6 mini 80e Km-nél jár, és már a második turbót kapta. Totalcaron olvastam... Szégyenek ezek a mai motorok, Volt egy C4 teszt nemrég, valami 1.2 vagy 1.4 benzinnel, nem lehet vele bevenni egy kanyart kettesbe, olvasd el a cikket. 30 alatt egyszerűen akkora turbó lyuk van hogy halott az egész, 30-35 től meg rátolja a teljes nyomást és kicsavarja a kezedből a kormányt, a tesztet író srác majdnem beleszállt egy parkoló kocsiba, egy hétig tanulta hogyan vegyen be kettesbe egy kanyart, padló vissza majd megint padló, csak jól kell elkapni az időzítést :DDD ... Ez egy rossz vicc kategória, a katalógus adatok mindig szépek, nagy lóerő kevés fogyasztás, csak a valóság teljesen mást mutat. Vezethetetlenek, de legalább sokat esznek. A TC-s cikkek végén is leírja szinte mindenki, hogy ez rossz irány, amivel tökéletesen egyet értek.

    A 2000-es és nagyobb motorok nyilván mások, de egyébként 360 lóerős a legerősebb utcai kétliteres, a Mercedes A45 AMG, biztos sokan fognak AMG mercivel járni :N A többi alatta van lóerőben inkább többé mint kevésbé.

    Hogy Volvorol is legyen szó, a D5 motor egy olyan konstrukció ami kimegy a világból, a fentebb tárgyaltakra ez közel sem igaz. Majd ha tudsz cikket, légy szíves mutasd meg, hogy valamelyik túl fújt kisköbcentis szutyok megtett 1.000.000km-t szerintem még motorcserével sem, nem hogy eredeti turbóval...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz CYBERIA #3432 üzenetére

    Az Audi 420 lovasa egy nem gyártott csak kiállított koncepció autónak a katalógusára volt ráírva. Hurrá. Senki nem írta az ellenkezőjét, én a C4 motorra mondtam hogy kukába való, az 1.6 miniről valóban azt írták az új autó teszteken, hogy nagyon élvezetes, és azóta érdekes módon már petíció is van a beszüntetéséért, 4000+ tulajjal, akinek a 2. kokszosodott szelepszett, vagy a 2. cserélt turbó adta meg magát. Részemről lehet élvezetes, de nem is ez volt kérdéses, ha nem a tartóssága. Az biztos hogy nem 60-80e km-re vesz az ember új autót.

    De a merci meg az audi egyébként is 2 liter vagy több, itt meg 1.6 és alatti túl fújt szutykokról eszmecseréztünk.

    Részemről imádom az 5 henger hangját, remélem nem kopnak ki a kínálatból, de az új D4 is jó lehet, mivel hozza az előző D5 adatait kisebb fogyasztással, és teljes egészében a Volvo tervezte, de maradnék az 5-6 esetleg 8 hengernél részemről :)

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz zsid #3434 üzenetére

    Vannak ott komolyabb gondok is, konstrukciós hiba, szegény befecskendezés, mini téren, fogakat ugró vezérlés, rossz gyári szerviz előírások, mesébe illő 30.000,- Km es olaj intervallumok...

    És ezek úgy jönnek elő, hogy üzemszerűen használták, de pl csak városba, vagy az első olajcserével 30e km-t vártak, mert hát ennyit vagy 1 évet kell ugye (LoL). Koromlerakódás, gyárilag hibás vezérlés...

    Most nem kezdem el össze gyűjteni, de amit az elmúlt fél évben olvastam ezekről a túl fújt kis turbósokról szerviz tapasztalatok terén (Totalcar, Belsőség, egyéb fórumok) az valami katasztrófa, és a hibák többsége 20.000-80.000km között jelentkezett, ami önmagában is vicc kategória.

    Na jó párat mégis, nem bírtam megállni :DDD :

    Mi öli meg a modern motort?

    Tönkreteszi a motort a harmincezres olajcsere?

    Minden ízében tönkrement, keveset futott...

    Slampos olajcsere

    Mitől döglik a turbó?

    Új C4 tesztből idézet:

    "Az új motor papíron 23 százalékkal fogyaszt kevesebbet, mint a régi egyhatos, és mint a fenti keretesből is érzékelhető, műszakilag mindene megvan ahhoz, hogy jó legyen. Ettől függetlenül nem vagyok a háromhengeresek rajongója, de a 208-asban például kifejezetten tetszett a szívó változat, akkor ez miért ne lehetne jó? 130 lóerő ugyan nem kevés, a turbómotoroknál viszont sosem az a kérdés, hogy fullgázon mit tud: olyankor tölt a turbó, pörög a motor, van erő dögivel. A kérdés inkább az, hogyan jut el idáig a motor, attól a pillanattól kezdve, hogy lenyomtuk a pedált. Hát, vannak a C4 esetében lyukas zónák, ha nem is nagyok. Például kettes fokozatban, amikor az ember tipikusan befordul valami kis utcába hússzal, akkor pont van egy kellemetlen hatásszünet, amikor hiába tiporjuk a gázt. Úgy 28-30-ig. Aztán megjön a 230 newtonméter, a nyomatékcunami kiemeli a kocsi orrát, meglódítja a Citroënt, úgy 35 táján ijedten veszem el a gázt, mert különben az út szélén parkoló kocsikba csapódnék, elszánt Wartburg-hangon bőgő motorral.

    És ekkor jön a másik kellemetlenség: mintha gatyagumin lógatták volna be a motort a C4-es orrába. A gázelvételre, a pedálmozdulattól függően vonaglásba kezd az egész hajtáslánc. Egy hétig tartott, míg megtanultam viszonylag finoman vezetni. Mindezzel együtt lehet élni, csak a tankoláskor kiderült, hogy nem fogyaszt keveset az új, szupertakarékos 1,2-es. Csak poénból egy nagykörúti dugóban kinulláztam az egyik fogyasztásmérőt: start-stop ide vagy oda, a vánszorgásban megtett szakaszra 27 literes átlag jött ki. Igaz, ezt bármi mással is kihozhattuk volna.

    Csakhogy a tesztidőszak alatt ez volt az egyetlen dugó, amúgy szép, egyenletes hetvenes közlekedéssel, elég sok komótos országút és autótút, valamint csipetnyi autópályázás mellett közel 9 literes átlagot sikerült produkálnia az új motornak. Ez semennyire nem kevés, pláne, ha előszedem a régi, egyhatos motor tesztjét, amivel városban elközlekedtem nyolc liter alatt..."

    Más:

    Most hirtelen ennyit tudtam visszakeresni, a petíciót nem találtam meg, de nem is akarok ennél mélyebb keresgélésbe bele menni, tény hogy szomorú idáig elfajulni látni a dolgokat, mint aláírás gyűjtés... Vannak simán szar konstrukciók, nem mindig az olajcsere a hibás, bár jellemzően arra vezethető vissza !DE! a gyári periódust betartva...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz runner 125 #3437 üzenetére

    Én is gondban voltam olaj választásnál, rengeteget hamisítanak, vagy csak adalékolnak tisztítanak aztán vissza töltik használtan stb... vannak rémhírek rendesen, bár mióta jövedéki adós lett állítólag szorul vissza. Van egy autó alkatrészes ismerősöm, akitől mindig rendeljük ha kell valami és neki is Volvoja van, ő ajánlotta a BMW motorolajakat, hogy ő is ezt használja, meg szerinte ez a legjobb minőségű ami kapható (nála). Szóval pár éve ezzel megy a három D5 motoros volvo. Hibátlanul mennek, nem esznek semmit, igaz előtte is így volt :)

    Más.: Úgy néz ki hogy meg leszek lőve szerelő ügyileg, mármint váltó téren. Most megyek haza, megkapja a második kört, mint 2 park szenzor csere, gyertya csere, klíma fertőtlenítés és feltöltés, meg egy két ilyen apróság ami múltkor kimaradt, hogy 100% os legyen az autó, most vettem bele egy Bosch S5 100 Ah akksit (5 év gar). Szóval igyekszem megadni neki mindent ami jár, hogy sokáig szolgálhasson.

    Váltó téren: Aki fateromét csinálta, ugye múltkor eltörte a lábát azért nem jött össze az enyémmel is, most meg úgy néz ki hogy kiköltözött Svájcba :W

    Akit ajánlott az meg olyan kategória, hogy egyszer már látott szétszedve egy ilyen D5 geartronicot... Jobbnak érzem megkérdezni, hogy Ti tudtok e ajánlani egy szerelőt, aki megcsinálná nekem a váltón a dolgokat, mint mágnes kipucolása, átjáratás, szűrő, olaj, tömítések cseréje stb... Nektek jó tapasztalatotok van vele, Kaposvári illetve Pécsi vagyok, szóval nem hátrány ha ebben az ország részben van, de felmegyek Pestre is szívesen, ha kell egy napot ott alszok valamelyik ismerősnél. Csak legyen rendben ez a fránya váltó már :) Két hét múlva megyek haza, de már most annyi a dolgom, hogy biztos nem fogok ráérni, de ősz körül rászerveznék.

    Gumi téren:

    225 50 R17

    Continental Sport Contact 5
    avagy
    Michelin Primacy HP
    ?

    Ez a kettő maradt fent a szűrőn kis utánajárás után.
    (értsd beteg vagyok és 3 napig ezt bogarásztam)

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz runner 125 #3439 üzenetére

    [link]

    Ránézek Index fórumra, de azért továbbra várok itt is ajánlást.

    Amit ajánlottál, 225 50 R17 méretben nem találtam egyáltalán, 3 nagy webshopot is átnéztem + totalcar gumiválasztót is. Nekem gumis ismerősöm a Conti sport contact 5-öt javasolta, bár neki is az van, most vagy azért mert tényleg jó, vagy részrehajlás miatt ajánlotta, hozzá teszem nyerte az Adac tesztet is, így biztos nem rossz...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BBalu #3442 üzenetére

    Faternak van egy első generációs S80, az nagyon más mint a 2. főleg kanyarokban, nyugodt kényelmes autókázásra való, viszont ha egy kicsit is gyorsabban mész, sietsz valahova, akkor keni az elejét nagyon és nyikorog az is, szóval ez a nyikorgás inkább futómű beállítás és hangolás kérdése, mert az én S80-asomon a gumikat még nem sikerült megszólaltatni, pedig siettem egy kétszer annyira, hogy a másikkal leestem volna már az útról.

    Ezzel a konkrét mérettel szerelik gyárilag az Audi S1-et és valamelyik AMG Mercit, szóval annyira rossz az sem lehet :) (Michelin Primacy HP)

    De egyébként meg rohadt drágák ezek a gumik, úgy hogy kitolom jövőre a cserét, itt úgy se nagyon vannak mínuszok, illetve meg van egy kevés a kopás jelzőig.

    Más:

    Szerelő ajánlat itt valakitől? :)

  • FeRRaR1

    őstag

    Megáll az ember esze, azt hittem, hogy a 30e vagy 1 éves csoda periódust nem növelik tovább, de tévedtem: [link]

    "a Mercedes az összes változatra 40 ezer kilométeres vagy két éves karbantartási periódust ír elő, ami viszonylag alacsony fenntartási költséget jelent."

    Ja az első két cseréig amíg össze nem fossa magát a turbó. Hihetetlen, faternak van előző generációs Viano, 20e és olaj csere, nekem a Volvora 18e mérföldet ír, de még az is 28.800 Km, tuti meg nem várom, 20-22e és csere.

    Mi lesz a következő? 50e és három év, az lesz az ultra alacsony fenntartási költséges kategória? :DDD

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz runner 125 #3526 üzenetére

    Igen, de a legtöbb ember csak egyszerű felhasználó, elviszi szervizbe mikor a kocsi jelzi hogy kell, és ennyi. Kisebbségben vagyunk, főleg hogy a totalcaron is azt írja válaszokba az olajdoktor, hogy a gyári ajánlást tartsuk be, és az élettartam olaj az élettartam, akkor mit várjunk júzer pistától, aki azt hiszi mindent megtett, mert gyári szervizbe hordta amint jelzett a gép.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz CYBERIA #3528 üzenetére

    Nem képes figyelembe venni, hogy hogyan jön össze a 40e, faternak is előző generációs 2.2 CDI van, nagyrészét a távnak angli és m.o. között szedi össze, mégis kapja a cserét 20e után, igaz így 300e környékén egy szál gond sem volt vele, gyorsításnál terhelten sem kormol semennyire.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz zsid #3531 üzenetére

    Ezt én tökre elfogadom, hogy vannak olyan körülmények ahol bírná, akár tovább is, de ezt semmi nem figyeli, hogy hogyan volt hajtva. Ez az egyik baj, a másik meg az évet miért növelték akkor ha ez nem bullshit akar lenni? Mert ez azt feltételezi, hogy több mint egy év alatt rakják bele, akkor bizony az nagyon rövid utakból, sok hideg motoros indulás leállással lesz abszolválva. Mindegy engem nem érint, én korábban cserélek úgy is mindig, és a családban is mindenki kb.

    De hogy legyen Volvo téma is:

    Veszek egy használt váltót (S80 D5 2007 Geartronic) mert ugye mint korábban kifejtettem, néha ránt indulásnál. Az megoldható, hogy a kocsi nélkül, otthon valaki szétszedi a váltót, kitakarítja rendesen, a mágnest is, szűrőt tömítést cserél és feltölti olajjal a kocsi nélkül? Mikor megyek majd haza, akkor meg "csak" a váltót kéne már kicserélni, és elrakni tartalékba a még működőt, vagy megcsináltatni és eladni.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz zsid #3533 üzenetére

    Igazából egy működő autóból kimentett váltó lesz, de ha már ki van szedve le akarok tudni mindent, szűrő, tömítés és olaj csere, + nagytakarítás, a váltó szervizesek azt hiszem féktisztítóval szokták kiretkelni, de én ilyet még nem csináltam... Így igazából meg szeretném csináltatni ezt, az nélkül hogy haza kelljen mennem, és akkor majd csak a váltót cserélni. A nagytakarítását is meg lehet oldani komolyabb szétszedés nélkül szerinted?

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz zsid #3535 üzenetére

    Bár a kihívás vonzó, így első alkalommal mégsem állnék neki mókolni egy még ennél is valószínűleg bonyolultabb szerkezetet :DDD

    Ha lenne időm meggondolnám, hogy rászánom, csak az a baj, hogy évente 3-4 alkalommal vagyok otthon, 1-2 hetet, aminek nagy része már fix, hogy mit kell csinálnom. Ezért is keresek valakit, aki előkészíti nekem a váltót, én megveszem, fater elhozza, megrendel hozzá mindent (szűrő, olaj, tömítés stb) és pl a kocsi következő nagy szervizelésénél betetetném.

    Szerinted egy hibátlanul működő váltónál elég a szűrő tömítés + olaj csere, átjáratással lefejtve, és a mágnes kipucolása, vagy azért komolyabban szét kéne kapni?

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz minek?:S #3543 üzenetére

    Most ültem pont egy S60-ba, és elöl tökéletes, de hátul kicsi volt az S80-hoz képest, meg úgy ránézésre sem volt valami nagy lábtér. De polestar csomagos volt, így nem bírtam megállni hogy kipróbáljam :D

    Szóval szerintem S60 vagy S80, próbáld ki, mindegyik nagyon jó autó, amelyik neked jobban megfelel.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz minek?:S #3549 üzenetére

    Innentől kezdve S80, abba nagyon kényelmesen el fogsz férni elől, és hátul is, igaz én "csak" 190 vagyok, 47-es lábbal :DDD

    Így van kb féltávnál az ülés, annyira hátra tudom tolni, hogy nyújtott lábbal is tudok ülni ha az kell.

    Jól teszed egyébként, nekem is megfordult a kezem alatt jó pár alacsonyabb kategóriás autó, Golf V, Megane II, Laguna II, Partner, Fiesta, Thalia, Astra Classic, Astra, Nemo, Stift, stb... és azt mondom, hogy ne úgy keljen beszállnod a saját autódba, hogy már azt várod mikor szállhatsz ki abból a hulladékból, igenis legyen nagy kényelmes, és nem a hibái miatt szerethető... Talán a Golf volt az ami elviselhető volt, és kényelmes, szerettem vele utazni, a többi felejthető vagy rémes kategória. A lagunából úgy szálltam ki egy Angliai út után, hogy majd meg haltam, minden megállásnál nyújtás, stb... Most, hogy S80-al utazok, ezerszer kipihentebben érkezek meg, fele annyi megállás sem kell, indulásnál leküldök egyszerre 800-900 km távot, és utána pár pihenő és tankolás. A plusz poén, hogy laguna után csak az ágyat vártam, most meg van energiám még aznap elintézni egy két tennivalót. Annyit mondok, egy hónapja toltam le vele 5000+ kilómétert két hét alatt. London-Pécs-Zadar-Sibenik majd vissza fele. Egy rossz rezdülése nem volt, és bátran álltam neki, a rendetlenkedő váltó ellenére.

    Nem fogod megbánni, mert minden nap örömmel fogsz bele ülni.

    De ha megvan a konkrét példány, azért kérdezz be itt is, mielőtt megveszed, megnézed.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz minek?:S #3552 üzenetére

    Figyelj, ezt mindenképpen ki kell próbálnod úgy is mielőtt megveszed, de az S40 biztos felejtős.

    Attól függ milyen motorral veszed, és főként hol és hogyan használod, ehet 6 litert is de 16-ot is.

    Ck.

    Igen Angol, fent is vannak a képek [link]

    Ismerősöm is 500 fontért vett V70-et, én is viszonylag jó áron vettem, ha szemfüles vagy, bizony ki lehet fogni olcsót, de nem olyan könnyű az mint sokan hiszik :)

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Ck. #3556 üzenetére

    Megvettem ebay liciten, fél ár alatt utána pár héttel hazavittem, és megkapta a lehető legnagyobb szervizt szinte, a teljesség igénye nélkül: Teljes vezérlés, vízpumpa fagyálló és összes szíj új, új gyertyák, új olaj, összes szűrő, váltó olaj, fékpofák, már kapott egy új Bosch S5 100-as akksit is, szóval tényleg minden ki lett cserélve, kb 200 e volt mindennel együtt akksi nélkül.

    Még két dolog van hátra, a gumik nemsokára elérik a kopásjelzőt, és egy nagyon picit húz ballra, de csak egy lehelletnyit és csak lassú araszolásnál, nem is értem, de mindegy is, mert a következő projekt egy új szett Conti Sport Contact 5 vagy Michelin Primacy HP gumi, + felni polírozás, + futómű állítás. Utána, majd a következő fékpofa cserénél már a tárcsák is cserések, van egy kisebb válluk már.

    De napi használatban van, mint ahogy fentebb írtam egy hónapja teljesítettem vele 5000+ kilómétert kevesebb mint két hét alatt.

    Egyébként ilyennel még nem is találkoztam, 4 személy, fullra megpakolva, haladok a német pályán 180-al, mondom gyorsítok kicsit, pont emelkedő volt, erre kiírja hogy lassítsak, mert a váltó túlmelegedett... Mondom fasza :N de megkérdeztem az elektromos szerelőmet, azt mondta ez normális, túl volt terhelve a kocsi és emelkedőn gyorsítottam, ha tovább gyorsítok akkor korlátozza annyira a teljesítményt, hogy ne károsodjon, de ha fixen 6.ban van nem értem miért melegszik fel, na mindegy, csak érdekesség képen mondtam :) Kicsit akadozik is indulásnál néha a váltó, lehet azért is volt, mert véres kicsit a torka.

    Gumikról még annyit, hogy nagy esőben már viszonylag könnyen megúszik pályán, szárazon még tökéletes, de hát asszony is vezeti, fő a biztonság...

    Az Angol kocsi témához meg, nekem sincs vele gondom sehol, valaki könnyen megszokja, valaki évek alatt sem, mind a kettőre van példám családon belül.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz FeRRaR1 #3564 üzenetére

    Egyébként tényleg jól bírja a kocsi, a mai napot is megúszta pár tappancs lenyomattal :)

    [link]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz echterion #3566 üzenetére

    Woburn Safari Park, be lehet hajtani az állatok közé, oroszlán, tigris, farkas, medve, majom, zsiráf, stb... nagyon nagy élmény. A belépőn rajta volt hogy kabrióval tilos behajtani a farkasok és tigrisek közé, meg egyébként máshova is csak saját felelősségre :DDD

    Ck.

    Ha úgy megyek, hogy ráérősen, és meg is állok esetleg Németbe, akkor én se megyek gyorsabban 150-160-nál, de éjszaka, lehet hozni sokat, teszem azt mész 3-4 órát folyamatos 200 körül, akkor azért elég szépen tudsz hozni az időn. Egy 17-18 órás útnál bizony számít, és most elég sűrű volt a programom, ezért nem volt pihenő, úgy hogy siettem kicsit jobban. De nem jellemző hogy ennyire megyek, nagyrészt 140-150 a nappali, nem Német sebességem. rajtam meg nem fog a trafi, de pszt ez titok :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz werszomjas #3569 üzenetére

    Mikor először mentem körbe, akkor nálam is csak feküdtek, másodszorra már mindenki aktív volt, az a titka, hogy 17:00-kor zárják a kapukat, de 18:00-ig még körbe lehet menni, szóval az utolsó körömre olyan 17:05-kor indultam, alig volt kocsi, és a vadőrök fárasztották az állatokat, mindegyik mozgott játszott evett vagy valami.

    Volt több utasom is:

    [link]

    [link]

    [link]

    A tigrisek meg a medvék azok nagyon aktívak voltak záráskor:

    [link]

    [link]

    [link]

    [link]

    De a legjobb az elefánt volt, azok hogy örültek egymásnak mikor össze engedték őket, megfogták egymás farkát vagy ormányát mosolyogtak és futottak.

    [link]

    Eszméletlen jó volt az egész, még vissza is fogunk menni, megbeszéltük.
    A képek minőségéért elnézést, asszony lőtte telóval :)

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz LegoHead #3571 üzenetére

    Szia, hova valósi vagy, tudok ajánlani embert aki ránéz. Lehet hogy össze függ a kettő, de nem feltétlen, ha első generációs S80 akkor simán elszökhetett az összes gáza már, csak egy feltöltés kell neki (velünk előfordult a 2004-esen, utána hibátlanul működött) de ezt a klímás majd megmondja. Van egy országos szinten profi elektromos emberünk, ő minden ilyen és ehhez hasonló dolgot megold, mert ez így nagyon kevés amit mondtál, látatlanba meg nem nagyon lehet autót szerelni.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz kcs73 #3574 üzenetére

    Az előző tulaj biztos tudott a véres torkú váltóról, így vele rendeztetném a számlát, mondjuk legalább 70%-ban...

  • FeRRaR1

    őstag

    Lehet hogy megőrültem, de most hogy költözök, és átutaztam párszor a Nürburgring mellett, elkapott az érzés hogy kéne csapatni rajta picit, meg nem ártana egy pakolós autó sem, amit nem sajnálok.

    Erre a beteg meglátásom szerint egy V70 T5 lenne a legmegfelelőbb manuális váltóval, ezért el is kezdtem licitálni párra, jelige, olcsó legyen és csak keveset költünk rá.

    [link]

    Ez a karosszéria, esetleg a ránc felvarrt, és semmiképpen sem többért :DDD

    [link]

    Ez a néhai rendőr autó is szép lehet 352 pacival, csak elszaladt az ára egy hobbi autóhoz képest (nekem)

    Megőrültem?

    (Most licitálok egy 250 lovas automatára és egy 260-as manuálra)

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz minek?:S #3591 üzenetére

    1 éved van még a vásárlásig, akkor felesleges linkelni, én kibővíteném csak a listádat:

    S60 2000 - 2009
    V/XC 70 2000 - 2006
    S80 1998 - 2006
    S80 2006 - 2014

    S60 esetén édes mindegy hogy 2005 vagy egy évvel korábbi, mivel ugyan az a kaszni. Állapotot veszel, nem évjáratot, ez nagyon fontos, általában elég jól felszereltek tolató radar, és tempomat ha nem is mindegyikbe, de nagy részükben van (itt kint nem láttam még nélküle az említett típusokból) ABS + szervó már rég alap a Volvonál.

    Arra figyelj, hogy Volvo által gyártott motorosat vegyél, pl D5, illetve ha automata akkor hidegen teszteld le hogy ránt e indulásnál, szépen veszi e a fokozatokat, nagy gyorsításnál vissza váltás, nem okád füstöt stb... Az általad megadott fogyasztásba belefér a D5 és T5 is, meg nyilván minden ami alatta van, szóval az említettek 99% kevesebbet fogyaszt.

    Viszont mindenképp vigyél valakit aki guru, nehogy rászedjenek egy lefingott darabra.

    Nekem S80 2007 D5 van, faternak ugyan ez, meg egy 2004 S80 D5, most vadászok neki hétvégi autót, XC70 [link] magamnak meg V70 T5-öt hobbi meg pakolós autónak: [link].

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    Megtöröm a csendet, és bejelentem, hogy megvettem a 2. Volvómat, V70 T5 hobbi illetve pakolós autónak, így mielőtt az EU ezres három hengeres fospisztolyt csinál mindenből, még kiélvezhetem a 7000 fölé forgó 5 henger varázslatos hangját :)) (ugye az új T5 és D5 Volvók már csak 2 Literes 4 hengeresek...)

    Tudom hogy felesleges, tudom hogy pazarlás, de 10 évente kell hogy csináljon az ember egy ilyet, no meg átszámolva alig volt több mint 300e...

    Dízel után érdekes hogy 3. fokozatban tudok menni városban is, és pályán is, sokkal nagyobb a hasznos fordulatszám, viszont cserébe kétszer annyit eszik, kicsit gyorsabbra számítottam a D5 után, de olyan nagy különbség nincsen.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz zsid #3633 üzenetére

    Sajnos a D5 sem 5 hengeres az újakban...
    [link]

    Igazából ők azok akik a legtovább kitartottak, a BMW és a Mercedes számozása sem jelzi már a motor méretét a legtöbb esetben.

    Egyébként én tegnap megmutattam, mikor harmadikba beleforog a hétezerbe, akkor szépen szól a gép :DDD

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz zsid #3635 üzenetére

    Fokozatosan vezetik ki az 5 hengereseket, modellváltásnál, vagy modell frissítésnél cserélik a motorválasztékot, így ami idén jött vagy jön, esetleg frissül, azt már csak max 4 hengerrel lehet megvenni újonnan... :((

    Nekem sajnos már kéri a 4.-et a 230-hoz :DDD
    Melyik hatóság? A Németeknél csinálom csak én is persze ;]

    Mindjárt lövök pár képet, megkapták a belső nagytakarítást, szépek is...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz werszomjas #3637 üzenetére

    1:

    A páratlan henger mindig is varázslatos, csodálatosan szól, tüzes karakterű, remek szerkezetek, mint a régi B csoportos rally Audi S1.ek, Szerintem még nem ültél benne, ha nem tudod, és ezt nem bántásnak mondom, mindenképpen próbáljál ki egy D5 vagy T5 volvót, eselteg Audi egyes típusai is 5 hengeresek. Más karakter, más járás, én imádom, meg elég sokan mások is.

    2:

    Azért vezetik ki, mert most ez a trend az EU-ban, szorongatják a gyártókat káros anyag kibocsátási normákkal, és nekik lépniük kell, amit mindenki úgy tett meg, hogy kisebb kevesebb hengeres motorok és vagy elektromos hibrid rendszer, nézd meg a 3 hengeres fordokat BMW-ket, sőt mostmár a kisebb Volvókat is veheted így.

    Elmélet:

    Kisebb motor, túlfújt turbóval= kisebb fogyasztás, kisebb káros anyag kibocsátás

    Gyakorlat:

    Hulladék konstrukciók, amik tömegesen hullanak el (lásd PSA 1.6 turbo) és rosszabb vezetési élménnyel rendelkeznek a turbó lyuk miatt. De ami a fő vicc, hogy nem fogyasztanak kevesebbet, 2500 ccm 5 henger, az a V70 T5 motorja, és tegnap mentem vele vegyesben 8,3 literes fogyasztással, város + pálya + 1-2 padló gáz. ugyan ez a D5-nek 6-7 liter, láb és klíma függő. Na most az 1.6 szívó céges golf 5 soha nem evett 8 liter alatt, de legalább nem is ment valami jól. A Totalcar tesztekben megnézheted a mostanában tesztelt ha jól emlékszem Peugeot, Renault, vagy akármi mást amit találsz, kis turbósokat, szidják őket sokszor, hogy rossz vezetni őket (már linkeltem itt is) de cserébe azok is bekajálták vegyesbe a 7-8 litereket... Akkor miről beszélünk?

    Arról hogy az uniós mérési ciklust próba padon végzik, és oda lövik be a kis motorokat, hogy ott teljesítsenek a legjobban, és nem a való életben. Ez nem a gyártók sara, rá vannak kényszerítve, ezért születnek 3 hengeres kocsik, 40 literes tankokkal szerelt mercik, felár a nagyobb tank de a kisebb súly miatt jobban szerepel a mérésen...stb... ezer egy ilyen dolog van.

    runner 125

    Ezt a videót elküldtem egyik Passat CC-s ismerősömnek :DDD

    Vagy háromszor felhívott miatta, hogy ez GT modell nagyon alacsony, nem való földútra...bla...bla....
    Aztán amikor látom hogy az egyik oldalon be van csukva a tükre, mert elfelejtette kinyitni és úgy indul el, az megfizethetetlen, nekem meg gombnyomásra nyílik, és mindig kérdezem hogy valami baja van e a kocsijának :DD

    Egyébként sokkal újabb, 2012-es CC az övé, az enyém meg S80 2007...

    Lövöm a képeket egy külön HSZ-ben...

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz werszomjas #3642 üzenetére

    +1 a D5-re
    A 2 literesek a fordtól jöttek még abban az időben, szóval TDCI, a Volvo most készült el a teljesen saját fejlesztésű 4 hengeresekkel, szóval azok csak 2014-től vannak.

    A D5 egy remek millió kilométeres konstrukció, teljes egészében Volvo fejlesztés, a legjobb Bosch vezérléssel, extra hűtő körökkel, mindenképpen a D5, mást ne is nézz, nem a lóerő miatt főleg, hanem a többi.

    runner 125

    Nem probléma, ha nem idióta módon csinálja az ember, hallottam már olyat aki gorshajt mindenhol, nem fizet a parkolásért, mert P-s rendszám, de cserébe bezúzták az autót, egyik reggel már nem volt ott, de olyat is hallottam, hogy elvitték, és kifizettettek minden bírságot, utána adták vissza. Itt ilyenekkel nem lehet viccelni, minden nap körbe járják az egész várost kamerás autókkal, ha roadtax nélkül megtalálnak valahol, vagy csak elmozdult a kocsi, bírság :)

    Nyilván magyar rendszámmal nem, de angollal nagyon résen kell lenni.

    Egyébként én nem akartam ezt az utat választani, csak mikor olyan biztosítási ajánlatot kaptam egy évre, amennyiért a kocsit vettem, akkor megköszöntem és leléptem...

    Akkor jó lesz a P-s töredék árban, és mást sem kell fizetnem... MOT, Roadtax nuku

    Próbáltak egyszer Dovernél b@sztatni, de nem volt szerencséjük, pont előző napokban futottam át a hatályos rendelkezéseket, és mikor kiintettek és meg akartak fingatni, közöltem velük a jogaimat, meg hogy mi az amit nem tehetnek meg, ekkor kijött a főnök, megmutatta hol a kijárat, és arra menjek, gyorsan...Nem köszöntek... ;]

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BBalu #3647 üzenetére

    A 11 az elég sok, és nem is lehet igaz, ha nyomom neki sem eszik annyit átlagban... De konkrétabban, fater felesége S80 2004 D5 6-7 liter városban (Kaposvár) szintén a feleség S80 2007 D5 7-8 városban (Kaposvár, Pécs) Nekem S80 2007 D5 6-7-8 litert kajál helyzet, láb és klíma függő (London)

    Azt viszont leszögezem, hogy akár mennyire is siettem, átlagban nem tudtam 9 fölé vinni soha.

    Hozzá teszem, hogy itt sokkal jobbak az üzemanyagok, akárki jön látogatóba, mindenki csodálkozik hogy minimum + 50-100 Km elmegy telitankal az otthonihoz képest, ugye ott nagyon magas arányba b@sszák tele bio cuccokkal... mint az E85 etanol.

    Konkrétan pl múlt hónapban fater 220 CDI Viano otthon 730-760 km megy egy teli tankal, itt 800 nál még nem jelzett hogy tankolni kéne.... és ez nem egyszeri eset, mindig így van.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BBalu #3650 üzenetére

    Így van, te mint természetes személy nem vontathatsz, nem szállíthatsz személyt, mindenért megfingatnak, de nekem kereskedői P-s rendszámom van, ezzel bármit csinálhatok az egész EU területén, legális és biztosított.

    [link]

    Tessék, tisztán látszik hogy a 11 az kb az elméleti maximum amit ehet, ahhoz meg nagyon kell igyekezni, hogy az kijöjjön. 7,26 az összes D5 dízel átlag, 50 kocsi átlaga, [link] ez a srác pl mennyit is ment vele? Rohadt sokat, és 6,51 az átlaga... Itt több 100.000,- kilométeres úton begyűjtött valós fogyasztások vannak, nem katalógus adatok...

    Merci: Faternak 8-9 között eszik, inkább a 9 felé hajlik persze...

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz runner 125 #3654 üzenetére

    Ismét csak + 1 :)

    Havi kétszer, de minimum 1x ki kell vinni pályára és megtiporni kicsit, minimum 50 km, had melegedjen át minden, és akkor le tudja futtatni normálisan a tisztító programot is...

  • FeRRaR1

    őstag

    Ez a T5 megint hülye gyereket csinál belőlem, csak a teszkóba ugrottam le gyorsan kajáért, de amikor hazafele beáll mellém egy RX8, átnéz és nyom egyet a gázon, majd amikor zöldnél még kettőbe is végig kapar a kombi Volvo és állva hagyja a wankelmotoros csodát, na az az érzés megfizethetetlen ;]

  • FeRRaR1

    őstag

    "A 111 gramm/kilométer káros anyag kibocsátás elismerésre méltóan alacsony érték egy ekkora autónál, de ennek sajnos ára van: így nem éreződik erősnek ez a motor. Pedig a finomsága teljes mértékben passzol az autó elegáns, igényes összhatásához, csak az érezhető erő lehetne több. Gondolhatnánk, hogy a fogyasztásunk legalább extrém alacsony, de a vegyes tesztút végére több mint kilenc litert mutatott a fedélzeti számítógép..."

    Peugeot 508 1.6 turbó teszt.....

    Nem megy, de legalább sokat eszik, és a katalógusban is csudi jól mutat a 165 ló :W

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz zsid #3661 üzenetére

    Emlékszem, szörnyülködtem én is, mikor ez a cikk lejött, DE!:

    "Az annyit tesz, mint 6,4 liter. Mondom, városban. Tudják mit? Ez az autó a tipikus autóhasználók 95 százalékának az idő 95 százalékában pont elég, a maradékban sem nyűgös. Ebben a 95 százalékban azt nyújtja, amit egy S80-astól vár az ember. És ha automata lenne a váltója, még matekolni se kéne annyit. Igen, csakis automatával."

    Egyébként volt kint a Svédeknél egyik rokon, ő mesélte, hogy kint vannak annyira fapados S80-ak, amivel csak ingáznak, melóból meg vissza, 4 manuális ablak, semmi nincs színre fújva, minden csak szövet és műanyag...

    Viszont a mai Volvo dopping adagom ez a két videó volt, ha valakit érdekel:

    [link]

    [link]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz runner 125 #3667 üzenetére

    Gondoltam hogy sz@r lesz az új kétliteres négyhengeres motorcsalád, de hogy ennyire.....

    Amit vettem V70 T5 az nem 245 ha nem 260 lóerős, és vegyesbe mikor elhoztam (300km) pálya város dugó országút, minden volt benne, és 29,6 MPG átlagot írt a fedélzeti ami olyan 9,5 L, úgy hogy volt azért pár padlózás meg próbálgatás is benne...

    Jó persze ez csak 1120 Kilós, de azért 14 év alatt azt látni, hogy majd kétszer annyit eszik és gyengébb..... azért nem túl jó érzés, mondjuk nem érdekelnek az XC modellek, de akkor is. Le is írják hogy a korosodó 26 éves alapokkal rendelkező T5 és T6 motorokat váltják, no de ezzel a fossal?! Elmennek a fenébe, ezért is vettem meg a T5-öt részben, és igen is jó érzéssel tölt el, hogy egy 5 hengeres turbós dízel és benzines kocsim is van, mivel rühellem a 3-4 hengereseket, imádom a hangjukat, a sportos viselkedésüket, robbanékonyságukat, de ha kell akkor csendesek és gyorsak, no meg egyik sem eszik 10 felett...

    A D5-el mentünk a T5-ért, és nulláztam a visszaúton mind a kettőt, együtt jöttünk, a D5 42 MPG-t produkált az 6,7 liter... de le kell váltani mert sokat esznek, aham ja... :W

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz aneda #3669 üzenetére

    Tegnap néztem meg, mikor a helyzetjelzőket cseréltem, ez van rányomva egy lemezre a motortérben, hogy ez az autó tömege.

    Egyébként nem sokat jelent, már már ebben is csalnak, TC Astra teszteken kiderült, hogy az autó valós tömege több mint 200 Kg felfele a forgalmihoz képest... 1400 valamennyi 1600 valamennyi ellenében...

    Nagyon ráférne már egy reform erre a fogyasztási ciklus meg megadunk kisebb kamu súlyt rendszerre, REFORM nem szigorítás vagy a gyártók megfingatása...

    Köszönöm, én is ugyan így voltam vele, kell egy bika T5 mielőtt a köcsög EU a kitalált ezer éve elavult fogyasztási ciklusai mindenből 1000ccm alatti 3 hengeres csattogót csinál. (nagyobb fogyasztással sokszor)

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz aneda #3669 üzenetére

    Csak a te kedvedért, ha már úgy is ki kellett mennem, mert csomag jött :)

    [link]

    Egyébként a Volvo mindig is élen járt tömegcsökkentésben, csak nem verték nagydobra, az S80 D5 is csak valami 1600 Kg körül van, talán 1595. könnyebb mint az előbb említett Astra... Először alkalmaztak nagy mennyiségben magas szilárdságú acélt, jól csinálják na.

    Kicsúsztam a szerkesztési időből...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz aneda #3672 üzenetére

    Nekem sem 100% hogy ennyi, de az évjáratból meg az adatokból úgy tűnik, nem jártam nagyon utána.

    A dízel motor számlájára max +100 Kilót írnék, mindennel együtt, lehet hogy a tied menetkész teli tankos tömeg, esetleg egy átlagos sofőr (80 kg) súlya is benne van + olajok + hűtőfolyadékok, nekem meg az 1120 a száraz tömeg, de az is max 100-150 kiló differencia, nem tudom hogyan lehet ekkora különbség.

    kcs73

    Biztos hogy valami baja van a tiednek, lehet véres a torka a turbónak, vagy régi a vezérlés, bármi lehet igazából egy ilyen korú kocsinál.

    De egy biztos: Az enyém 14 éves, és úgy húz mint az álom 7000 fölé is, semmi rángatás, szerintem olyan 3000-3500 körül kezd el max nyomással tölteni a turbó, onnantól kapja el az aszfalt szaggatás.

    Vákuumcsőre vagy turbóra gondolnék most így látatlanba én is, a végig olvasottak alapján, ha nem füstöl, és mindig megkapta rendesen az olaj cserét, akkor én nem gondolnék a turbóra, főleg ha hallod is hogy fals levegőt szív, kérdezz meg egy szakértőt, de én azt mondom egy vákuum cső csere 90% és megoldja.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz kcs73 #3673 üzenetére

    Nekem egyébként 14 éves, végig vezetett szervizkönyv, 18.000 mérfölddel ezelőtt kapott teljes vezérlés, vízpumpa, összes szíj és olaj cserét + 4 új gumt, 5000-el ezelőtt meg kis szervizt, olaj + szűrők cseréje.

    De szerencsére itt még kilehet fogni nagyon jó vételeket, értsd 14 éves autó, összes gyári kulccsal, végig vezetett szervizkönyvvel stb...

    Itt mindig lefényképezik a hibákat karcolásokat ha hirdetnek, leírják hogy ez és ez rossz ennyi lesz várhatóan a szerelése....

    Itt is vannak idióták, de szerencsére eddig nagyon normális eladókkal volt csak dolgom, igaz ehhez hozzá segít az is hogy Volvokat vettem, azok a tulajok általában jobban odafigyelnek a kocsira, megkapják amit kell, és nem b@sznak át. (persze nem lehet általánosítani, de én ezt tapasztaltam)

Új hozzászólás Aktív témák