Új hozzászólás Aktív témák
-
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! Egy ideje nézem az első szériás, és ennek a facelift verzióját az S80-ból, sajnos még mindig nem találtam még meg az igazit, de újra van egy jelölt.
5 hengeres dízelben gondolkozom, korábban egy VW féle 2.5 TDI, kézi váltósat néztem meg, arról már kiokosítottatok, ezúton is köszönöm, most viszont egy automata D5 lenne, 2003 végi. 200000 km, vezetett szervizkönyv, tényleg szép, mire kéne odafigyelnem, és mennyit kéne a várható kiadásos zsebbe félretennem? Végig Volvo szervizbe vitték, úgyhogy váltóolajcserét biztosan nem látott. Köszönöm előre is, üdv. peti_s[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Nem lehet megmondani, minél többet annál jobb. Magyarországon forgalomba helyezett? Ha igen azért kérdezd le a kilométert, Volvo tulajok általában őszinték, de nekünk is volt egy 2004 S80 D5 automata, és 570 ezerrel adtuk el ha jól emlékszem. Az is meglepően szép volt kívül belül úgy hogy érdemes vigyázni.
Főleg a váltó + motor párosra, hidegen melegen, fel és le váltások, elindulás, mind legyen vaj sima, és ha nem volt számlával igazolható váltó olaj csere akkor azt azonnal megejteni.
Más:
A Volvo szervizes váltó olaj cseréről van egy kellemesen friss sztorim, mindenkinek tanulságos lesz. Tavaly kértem váltó olaj cserét a Volvo márka szervizben. Számlával tudom igazolni, pont egy éve volt az XC-n.
Ezt a héten eresztette le a szerelőm hogy ránézzen, mért úgy éreztem sokáig sebességben tartja, és motorfékez erősen a kocsi mikor már rég csak kigurulni szokott ugyan ott korábban.
Szóval hamarosan indul egy jó kis csatározás köztem és a szerviz között. Most készülök rá, ügyvéddel, független szervizek véleményével stb. Amennyiben károsodott a váltó, addig nem tágítok amég ki nem cserélik. Remélem találok ügyvédet aki csak az ügy megnyerése esetén kér részesedést és akkor be is perelem őket.
Ugye pirosnak, tisztának és átlátszónak kéne lennie, jól láthatóan egyik sem teljesül
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz FeRRaR1 #8058 üzenetére
Köszönöm a választ, sok sikert a perhez, elég undorító történet. Ha nektek is volt ilyen, akkor ennyi km után nyilván van egy képed róla, autópályára, évi 40000 km-hez érdemesnek látod belevágni?
(#8059) lancerboy, mármint az ő üzletüknek árthat többet? Miért lenne rossz lecserélni?
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz FeRRaR1 #8058 üzenetére
Ezért utálom a szervizeket. Nincs olyan hogy jó, csak épp a dicsérőt nem baxák át. Nem tudom miért kell gerinctelennek lenni, főleg egy márkaszervizben ahol 600x árréssel dolgoznak. Aki ismeri az alkatrész piaci valós árakat az tudja hogy bőven meg lehetne ebből becsületesen is élni. Sok sikert és told ki a szemüket is
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
#03969024
törölt tag
Mert akárcsak egy motornál, a friss olaj kioldhat bizonyos szennyeződéseket, amelyek már részt vesznek a tömítésben, s csúszni kezdhet a váltó. Korrekt válaszokat kaptam, egy tisztességes olajcsere 60k, az átmosás úgy 100k környékén. Megcsinálják szívesen, de nem garantálnak jó eredményt...
FeRRaRR1
Valószínűleg leengedték azt a kb. 4 litert, ami lejön. A többi bent marad, de tán már te is írtál erről...[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz #03969024 #8063 üzenetére
Igen írtam erről, három dolgot tartok lehetségesnek:
1: Le sem cserélték, előtte mondták az átnézésnél hogy nem kell cserélni mert élet tartam, de én csak azért is kértem.
2: Le engedtek egy keveset, vagy csak simán rátöltöttek.
3: Nem a hozzá való géppel csinálták, és ez lett a vége.
Valószínűségük alapján sorrendbe. Ez egyik sem elég még csak távolról sem. Még szerencse hogy a 6 olajból: 2 haldex, 2 difi, 2 váltó csak ezt az egyet "csinálták" ott, a többit a privát szerelőm.
Ez Anglia, renget ügyvád iroda reklámozza magát hogy no win no fee, szóval kapnak egy ügyet, aztán meglátjuk, de 1 év és 7e mérföld alatt nem így néz ki, ezt valószínűleg soha nem cserélték rendesen. Hol van az az áttetsző pirostól, pláne az a sok szennyeződés. Eddig 2 szerelő mondta ezt, csak adják már írásba
Egyébként eddig a család összes Volvójában cseréltettünk váltó olajat, ez több mint 10 autó. Soha nem is volt gondja egyiknek sem belőle, amire a váltósok gondolhattak hogy más olajat kap, vagy nem jól csinálják sok helyen stb...
Faternak is volt olyan hogy váltósokhoz vitte a 2009-es E-s mercijét, és az olyan mint a Volvo, csak a gyári olaj jó bele, de ott mert jó fejek, megvették a legdrágább kaphatót, és bele tették. Tényleg jó fejek akartak lenni, csak ez miatt rúgtuk össze a port, mert saját költségen kellett újra csinálniuk gyári olajjal, mivel meghülyült tőle a váltó.
S80-on pl rendesen megcsinálták, leengedték, power flush alapos átöblítés és ment bele a gyári Volvo, bár abban inkább azért kértem mert 10 éves, a futás nem vészes, 44e
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Meglepő módon nincs róla képem, csak amiket én vettem azokról, ez pedig fateréknál volt, így már csak a Street view őrzi az emlékét.
Érdekesség hogy valami nem stimmel itt, mert 12-esnek írja az 1. genes S80-at, és 11-esnek a 2. geneset:
Valamit össze kutyultak gugliék, mert az új váltotta a régebbit. Szerintem felcserélték a két évszámot..
Rivaul
Teljes mértékben egyet értek. De amikor egy márka szerviz csinálja ezt, hogy 2 kocsidat oda hordod, és a műszakit is ők csinálják, nem mellesleg előfizetésem van náluk az éves szervizre... Na azért az sokkoló.
r.levente75
Kedves tőlük, nem értem miért ilyen ez az autó szerelő szakma. Talán mert az emberek többsége lesz@rja?
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
(#8065) FeRRaR1, nagyon szép, az új is, a régi is.
(#8066) Tóth Thamás, 2000 Euro-t kérnek érte, erre jön még kb 1000 euro magyar forgalomba helyezési költség, tehát ha nem sikerül alkudni akkor is olyan 900K-ban megáll. A tiédről mit tudni?
-
Tóth Thamás
csendes tag
Uha!Akkor az elég olcsón jutnál hozzá!A miénk az olaszolszági autó volt,Kecskeméten vettük a volvo kereskedésel szemben egy használtautó kereskedésben!Onnan átvittük a volvo-hoz => magyar menü!Szervízkönyves volt!Utánna néztek!Érdekes volt a válasz a szervízben!Talán annyi van benne amnnyivel vettük!Első vekben 8000 km/év!Amit használták!184000km vettük!Most van benne 220000km!De Én ha eladnám biztos nem 900000Ft-ért!Küldök képet!
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz Tóth Thamás #8068 üzenetére
Szép járgány. Te mennyit gondoltál a tiédért? Most Németországban egész jól ki lehet fogni a régebbi dízelekkel, egyre többen az addig őrizgetett kincsüket is eladják, mert félnek hogy nem használhatják majd. Az emberek meg egyre kevésbé akarnak egy régebbi dízelbe beleszállni, lássuk be sok embernek a benzines jobb választás.
-
Tóth Thamás
csendes tag
Auto scout24-en nézegetem a intiautókat de ott Én nem talltam szervízkönyves volvo s80-at ami 2000 Eu-ró!Lehet rossz helyen keresgélem!Az árát kiírom de nem hiszem hgy érdekelni fog!Ha eladnánk akkor biztos 1.7-1.8 M. közt!Azért gonoltam ennyire mert magyarországon 1.2-2.3 közt mennek ahogy Én néztem!
-
peti_s
addikt
válasz Tóth Thamás #8070 üzenetére
Nem neten találtam. Egy rokonom fotózta, a pékség előtt állt a kocsi, az oldalára voltak kiírva az infók. Gyönyörű az is. Sok sikert az eladáshoz, nekem a tiéd túl drága.
-
#03969024
törölt tag
No, tegnap este megvolt az első lerobbanás. Minden előzetes jel nélkül megmakkant az akku. Fél órán át töltöttük egy másik autóról, eredménytelenül. Röhej, hogy ilyenkor még a csomagtartót sem lehet kinyitni. Most azon gondolkodom, hogy már akkut is km.-futásra kéne cserélni?
-
őstag
válasz #03969024 #8084 üzenetére
Én is két hete cseréltettem akkut a C30-ban, a gyári 8 éves 60Ah-s helyett lett bele egy Exide Premium 72Ah-s. Az utolsó hetekben már minden indítás idegeskedéssel telt, hogy akkor most pöcc-röff vagy teker egy kicsit. A világítást és a mobiltöltőt sem szoktam lekapcsolni/kihúzni, mivel úgy is elveszi tőlük az áramot ha leállítom, de a végén már ezeket sem mertem felkapcsolva/bedugva hagyni. Most pár évig, amíg még nálam van a kocsi, erre remélem nem lesz gondom.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
FeRRaR1
őstag
válasz #03969024 #8084 üzenetére
Kell egy multi méter és néha rá kell mérni, de még ez se 100%-os megoldás, mert lehet olyan lemezleszakadás vagy cella zárlat amit ez sem jelez előre.
Futás itt lényegtelen, hőmérséklet, indítások száma, töltés hosszúsága, kocsi elektronikája mennyire vigyáz rá stb... ezek számítanak. Amennyiben sok a kis táv és indítózás sokkal erősebben fog a szulfát kicsapódni az ólom lemezekre, még hosszú utakon ezeket lebontja lassan a folyamatos 14V feletti feszültség.
Vettem én is egy Ctek okos csepp töltőt meg egy multi métert korábban, és csak bosch S5 van/lesz a kocsikban, így nagyrészt védve vagyok, de teljesen minden hibát kizárni kb lehetetlen. Nekem egyszer volt cella zárlat, még a V50-ben, persze pont amikor kórházba mentem volna haza hozni a családot... Érdekes hogy azóta az új tulajnak is volt 2x. Ott a kocsi elektronikája nyírja ki lassan az akksikat szerintem.
-
bigobert
tag
Sziasztok!
A múltkori szállórozsdás gondomra a kapott tanácsok alapján megvettem azt a Carpro Iron X-et, de két tisztítás után is maradt rajta bőven cucc. Van még szűk fél liter, azt rálocsolom, aztán beadom valahova, hogy oldják meg.
Újabb dolog merült fel, ami zavaró. XC60 motorházteteje lecsukott állapotban némi holtjátékkal benyomkodható. Apósom véletlen azon támaszkodott meg, neki tűnt fel. Az ő 2002-es S60-ja ilyet nem csinál. Annak fixen nyugszik a teteje. Van két gumi tartóbak, amit állítgattam, de attól csak magasra emeli az orrát csukott állapotban. Nem tűnik jó megoldásnak. Ez hiba? Vagy 2014-ben ez volt a gyári?
-
Peti78
őstag
Srácok a lambdaszonda mitől mehet tönkre? kb 300km-rel ezelőtt volt cserélve, és megint ugyanaz a probléma állt elő. Üresben gurulás közben 10km sebesség alatt ugrál a fordulatszám, majdnem lefullad, majd felugrik 1500 körülire. Viszonylag gyorsan, kb 20 km telt el az első jel, és a check engine lámpa kigyulladása óta. Holnap szerelő.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
bigobert
tag
rugózó kilengés
Miért nem sikerült ilyen szépen megfogalmaznom? Örülök, ha ez így gyári, mert már lejátszottam magamban egy komolyabb összeesküvés-elméletet, hogy hogyan vertek át egy törött gépjárművel. Már csak a jobb* első ajtóbetét rezonálása, zörgése (magas hangerőnél) kell, hogy gyári legyen, nehogy laikusként én akarjam feltárni Sajnos a bal és jobb első ajtóbetétek rögzítése, stabilitása valahogy nem azonos nyomkodásra. Mintha leszedték volna egyszer, és nem tudták volna jól visszatenni.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz bigobert #8096 üzenetére
Ha egyszer leszeded az ajtókárpitot akkor hiába teszed vissza, soha nem lesz ugyan olyan. Max ha veszel gyári patentokat de még talán akkor sem. Főleg hogy az első levételnél 20-30% elhullik. Ez majd minden autónál így van. A kárpit levétele egy rendetlenkedő zár, ajtónyitó motor, kábel, hangszóró stb miatt lehet.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Már mikor írtad, hogy a lambda csere megoldotta, akkor furcsálltam a dolgot. Van olyan is, hogy az utángyártott lambdákat nem szeretik az autók (pl. a Saabom, csak eredetit fogad el), viszont lambda hiba nem okoz ilyen tüneteket, azt az ecu korrigálja több naftával / levegővel. Ilyen korú vasnál alap a bluetooth-os kiolvasó, hogy gyorsan rá lehessen keresni a problémára és elindulni valamerre.
-
Peti78
őstag
MIndenesetre elég pipa vagyok. Leállítás után 5 perccel újraindításkor beindult a motor, és le is állt. Ezt kovetően gázadással életben maradt, de kettesben rángatott szorgalmasan 3-4 másodpercig, aztán rendbejött. Otthon a parkolóban még próbálgattam amíg elő nem jött a check engine. A múltkor sem jött elő semmi hibajelzés, csak "lambdaszonda jel -szakadt".
A bosszantó, hogy hiába veszek 60 ezerért újat, de ha ez valaminek a következménye, akkor ez is kuka.
És megint utazás előtt állok...
De az is lehet, hogy a shell-lel nincs kibékülve. VAgy ez nem lehet?[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Windows 11
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- LEGO klub
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motoros topic
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Villanyszerelés
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...