Új hozzászólás Aktív témák
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #8271 üzenetére
Így van ahogy kolléga írta, elvileg ATE, sok az utángyártott, én is majdnem brembót vettem, mert az tuti jó, hát nem. Utána olvastam, és mindegyik utángyártott rosszabb mint a gyári amikről írtak. Jobban kopik, kevésbé fékez, hangosabb, annyira koszol a fékporral hogy az érthetetlen, visítva fékez stb...
Így én is gyárit vettem, viszont Anglia, találtam egy boltot ahol 50% akcióban volt, így kb utángyártott árban hoztam el. [link]
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #8279 üzenetére
Akartam a boltról is linket küldeni, de éppen üres a kínálatuk, így nem lehet tőlük rendelni, ezért kerestem ki a régebbi hozzászólásomat. Itt a boltjuk, Itt meg még egy ezzel kapcsolatos régebbi hsz
A rozsdásodás azért volt, mert nagyon alacsony futású, de 10 éves az S80-am, és még a gyári 10 éves tárcsák voltak rajta. Mind ez mellett sokat állt, nem volt használva, ami szintén gátolja a rozsdát a felhevülés miatt.
Így igazából nem valós a probléma, mert nem reális hogy alig használod, és 10 évente cserélsz tárcsát...
cskiraly
Isofix téren: [link] & [link]
Annak idején én is rendeltem gyárit. A V70 és a V50-ben se volt, mert akkor még extra volt, nem alap felszereltség.Amennyiben jól emlékszem tőlük rendeltem: [link] esetleg itt: [link]
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #8283 üzenetére
Nekem a cikkszámot kinézték a rendszerből mikor kértem rá ajánlatot a márka szervizbe, és az ott lévő szám alapján mentem tovább a keresésnél, viszont nem volt nehéz dolgom egyébként sem, XC90 V8 a legerősebb verzió, nyilván az erősebbik fékekkel. Szerintem nálad is ez a helyzet. A D5 is a kínálat teteje, mint sem az alja... Hozzá teszem hogy XC 90-re 2 féle volt.
[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
válasz tibor.sz #8304 üzenetére
szia!
ebben a topikban ajánlom, hogy olvasgass a témában
autoglym termékeit szokták nagyon ajánlani bőrápoláshoz -
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #8304 üzenetére
Közép szinten autoglym, felette colourlock.
Lényeg hogy finoman és vékonyan csinálj mindent. Takarítás fázisnál sokan erősen dörzsölnek és megsértik a felületet.
Takarítás, finoman és keveset egy mikroszálasra, ha nagyon koszos akkor finom kefével ami erre való.
Ápolás, kettő nagyon vékony rétegben.
Ínyenceknek, védő réteg amit az élekre tehetsz, főleg a beszálláskor ahol dörzsöli a ruha, így hosszabban védve lesz, teljesre nem ajánlom, kicsit csúszósabb lesz tőle.
Tisztítás és ápolás mehet pár órás különbséggel, a védelemmel várnék egy hetet ápolás után.
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz tibor.sz #8309 üzenetére
Én használok, tapadó koronggal felrakhatót, nekem hátrány, hogy bal hátul olyan szögben nézek rá, hogy nem átlátszó, ezért kanyarodáskor nem mindig látok ki rajta.
Szerk:
Ha megnézed a videót a Tuaregről, 1 kivétellel szinte csak szemből látszik az árnyékoló, ahol átlátsz rajta, de a vidi végén, mikor oldalról látszik, lehet látni, hogy bizonyos szögből zavarhat a kilátásban.
Mellesleg ennyi pénzért már le is fóliázzák az autót.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
csabi94
őstag
válasz tibor.sz #8309 üzenetére
Előbb utóbb úgyis meg lesz bontva az a kárpit. Ha jó helyen csinálják, nem hinném, hogy gond lenne később belőle, nem hinném, hogy zörögne, stb.
Én biztosan a fólia mellett döntenék. A többi az csak félmegoldás ahhoz képest. Nem mellesleg egy sötétített autó jobban is néz ki.
-
belaazallat
addikt
válasz tibor.sz #8312 üzenetére
Akkor nem velük kell fóliáztatni. Mellesleg én ilyen állapotba nem hoztam volna el a kocsit, azonnal reklamáltam volna javításért(Karcok, gondolom a többi később derült ki)!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
-
aneda
aktív tag
válasz tibor.sz #8309 üzenetére
Szerintem a linkelt megoldás megegyezik a gyárival.
Nekem a régi V70-en van ilyen, igen jó cucc!
Ebay-en vettem kb. 20k-ért újonnan.
A fólia fasorban sincs ehhez képest. Hasznos hogy a hátsó ablakokat is le lehet engedni, mert csillapítja a huzatot, továbbá a bogarak sem tudnak bejönni.
Jobban néz ki mint a fólia, mert nincs az a félbevágott kinézet mint a fóliával, mégis látszik hogy sötétebb az ablak.
Ja és télen simán levehető...Az oroszok már a spájzban vannak!
-
belaazallat
addikt
-
aneda
aktív tag
válasz tibor.sz #8317 üzenetére
Simán ki lehet rajta látni, csak a gyerekek szokták észrevételezni, mikor szezon elején felkerül, de volt már hogy télen is fent maradt.
80km/h - ig garantálja a gyártó, hogy fent marad, de nekem még nem sikerült elhagynom pedig nem szoktam ilyen lassan menni. Igaz még nem próbáltam leengedni az összes ablakot autópálya tempónál.
Azért nem esik le könnyen, mert jól illeszkedik, rugalmas üvegszál kerete van, az feszül be az ablak gumi mellé, a felfogó pöckök csak kb. dísznek vannak.
Úgyis fényképezem a régi V70-em eladáshoz, töltök fel ide is fényképet, ahol látszik a háló.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
aneda
aktív tag
válasz tibor.sz #8317 üzenetére
Itt látszik, hogy néz ki kívülről a háló.
Amúgy eladó a régi V70-em, ha valakit érdekel, hirdetés linkje egy sorral feljebb.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
haxxika
senior tag
válasz tibor.sz #8652 üzenetére
Kell, mi most tapasztaltuk meg, hogy szükséges, mivel osztóműt kellett cserélni az S80-ban.
[link]
75W-90, GL5
Mi nem ezt, de a szabványnak megfelelő olajat raktuk be. 2-3ezer ment bele azóta, jónak tűnik. Vidéki szerelőnk csinálta meg. Az alkatrészbeszerzést azonban mi intéztük, mert angliából feleannyi volt, mint itthonról. A régi osztóművet pedig kivisszük felújítani lengyelországba (1 nap alatt, jó áron megcsinálják).OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
haxxika
senior tag
válasz tibor.sz #8654 üzenetére
330ezernél áltt meg a téma... Még van időd, de javallott az olajcsere. A váltóban se felejtsd el, mert a geartronic hajlamos megadni magát ha nem gondozzák. Annak a javítása pedig nem kevés pénz sajnos.
Sajnos én sem vagyok műszakilag tisztában ezzel, talán a többiek tudnak ebben segíteni, illetve a külföldi fórumok.OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
FeRRaR1
őstag
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #8671 üzenetére
Jó úton jársz, a haldexben és a hátsó difiben külön-külön kell olajat cserélni. Szöghajtással futok majd még egy kört egy privát szerelőnél, viszont a márka szerviz ezt mondta. Kisebb motornál lehet nem ennyire bonyolult, de ez a V8 hatalmas egy dög, de legalább nem nehéz mert full alu
Ami biztos hogy
Váltó egyben az első difivel az egy olaj csere
A haldex is egy, azon lehet egy apró szűrőt is cserélni.
A hátsó difi is egy.Ezeket biztos hogy kell és lehet is. Amint van valami új infóm szöghajtás téren jelzem itt.
-
Rivaul
addikt
válasz tibor.sz #8683 üzenetére
De utálom az összes ki..ott hazai autószerelőt és hasonszőrű faxkalap céget. Lassan csak illatosító cserét vállalnak 2 hetes időpontra 30 ezerért mindenhol. Akkor is könyörögnöd kell.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #8691 üzenetére
Most bemásolom én is mit mondtak:
Bla bla blaaaaa bla bla BS* bla blaaaaaa bla bla blaaaa. Bullshit bla blaaaaaa. Segg hülyék vagyunk hozzá bla bla blaaaaa BS töretlenül hiszünk az élettartam olajban bla bla blaaaaaa. Minden nap feláldozunk egy kecskét a svéd olaj isteneknek, és örökké fog futni ámen.
Ennyiből a motorban sem kell cserélni, hiszen mechanikus, ha elromlik motorcsere oszt kész
Nem mindig a márkaszerviz a legjobb hely, nekem a Zay utcában azt mondták anno hogy a váltóban is hót' felesleges cserélni. Persze, csak akkor tegyél félre 2-300e között egy váltó cserére, ha nem hamarabb.
Egész jól képe voltál, mindaddig amíg a márkaszerviz megkeverte a fejedet. Annyi az egész, hogy helyén kell kezelned a dolgokat, és bizony le kell cserélni a folyadékokat, amennyiben hosszú távra tervezel, pont. Bárki bármit is állítson. Friss olaj = megfelelő kenés hosszabb élet tartam, megbízhatóbb működés ez ennyire egyszerű.
-
aneda
aktív tag
válasz tibor.sz #8693 üzenetére
Csak az érdekesség kedvéért, nekem a privát Volvo szerelőm sem cserélt olajat sem a haldexben sem a hátsó diffiben. Állítása szerint nem lehet leengedni belőlük az olajat. Így csak váltó olajcsere volt, azt viszont 60k km-ként javasolja. Érdemes is volt cserélni, finomodott a visszaváltás.
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
kelekyle
őstag
válasz tibor.sz #8693 üzenetére
Volvo VIDAban pl. a kézi váltó esetében az olajcserére nincs is fejezet. Csak a különböző egységek cseréjére.
Automata váltónál van.
Amúgy ezeket írja tényleg a gyári program... élettartam olajBMW csoportban, ha beírnád, hogy difiben nem kell olajcsere, lehet lenne egy-két ellenvélemény
De érdekes, hogy pl. a Lexusnál ajánlják a diffi olajcserét.
A Volvonak érdekes a felfogása ezekkel kapcsolatban.Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #8696 üzenetére
Teljesen reálisak az elvárásaid, de a vadkeleten sajnos más a valóság nagyon nehéz megbízható, nem lehúzós, nem átverős szerelőt találni.
Nekem is volt power flush, váltóolaj cserénél. Én ajánlottam korábban 1-2 Kaposvárit, de már őket sem tudom teljesen jó szívvel, mivel hibáztak párszor, elég alapvető dolgokban, csak ez évek múlva derült ki. Az is baj, hogy a Volvo elég ritka madár az országban, így elég nehéz olyat találni, aki tudja mit és hogyan, van bőven tapasztalata, meg ugye ezek mellé legyen elérhető, normális, elfogadható áron, ne b@sszon át stb...
Nem egyszerű, igazából én úgy állnék neki a keresésnek hogy ajánlás & google aztán ha van pár kiszemelt elmenni beszélni velük. Csinált e már ilyet, ha igen mondja el hogyan, és ha megbízhatónak tűnik rákérdeznék 1-2 autós fórumon, aztán ha minden OK bevállalnám. !DE! csak ha vállal garanciát és csak gyári Volvo folyadékokkal.
-
aneda
aktív tag
válasz tibor.sz #8696 üzenetére
Ez nem sok, ha alaposan meg van csinálva. Az meg kiderül abból, hogy mennyi olajra van hozzá szükség. (12L)
A stílus meg következik abból, hogy vagy dolgozik, vagy részletes ajánlatot ír. A kettőt együtt csak a márkaszervizben kapod meg, de ott nem 60k lesz.
Az olaj meg érdekes dolog, a Volvonak valahogy mindig olyan olajai vannak, amik csak gyáriban léteznek...
De tudni kell hogy már van automatához is kiváltó olaj.[ Szerkesztve ]
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
tibor.sz
tag
válasz tibor.sz #8704 üzenetére
Folytatnám:
Továbbá találtam a youtube-on egy videot, amiben egy XC70-es váltójában cserélnek olajat. Ez is hasznos lehet. Eszerint valóban 12 liter olaj kell, de itt gyakorlatilag mindig csak 4 litert töltenek bele, járatják a váltót (gondolom ez az átmosás) és aztán le is engedik. Csak az utolsó 4 liter olaj marad benne.
-
tibor.sz
tag
válasz tibor.sz #8706 üzenetére
És mellesleg a gyári olajból is van többféle cikkszám alatt is. Így pl. a videón szereplőnek más a cikkszáma, mint annak, amit a márkaszerviz nekem megadott a váltó olajcseréjére kért árajánlaton. Mind a kettő gyári Volvo automata váltó olaj, de más-más cikkszámon. Persze lehet, hogy a belbecs ugyanaz, de akkor meg mit variálnak?
-
person
senior tag
válasz tibor.sz #8696 üzenetére
anno rengeteg váltóssal beszéltem (vagy csak próbáltam) annak is örülhetsz, hogy válaszoltak, nagy Úr mindegyik, sőt jó néhány már csak hobbiból csinálja... szinte már szívességet tesz néha az volt az érzésem, hogy kicsit orvos kicsit favágó keveréke.
Ha meg pont nincs 700 ezer a zsebedbe, akkor ne is rabold az idejét.. ha van akkor sem kérdezhetsz.Tisztelet a kivételnek ! (orvosnak, favágónak szintén)
(#8703) Rivaul Őőő, ez nem felújítós történet lesz? Vagy nem a turbó engedi?
[ Szerkesztve ]
-
BBalu
tag
válasz tibor.sz #8740 üzenetére
Abban az autóban egyértelműen nem annyi km van mint amint az óra mutat... Olyan problémái voltak amik nekünk 250k fölött jöttek ki.. Én személyesen megnéztem anno, és amelyik alkatrészeket kicseréltek a tulajdonos elmondása szerint azok nekünk is megvoltak csak 2x annyi km után. A váltó nekünk sem az igazi most van 320k a V8-ban és amikor emelkedőn 6ból 3ba rakja nagyon szépet tud szólni erre kaptunk egy 980e Ft-os felújítást.
Abban pedig egyáltalán nem értek egyet FeRRaR1-gyel h sokkal több probléma lenne a T6-tal. 2002-es 2.9 T6 mellett van a családban egy 2007-es V8 és többet költöttünk az utóbbira, mellesleg a T6 208e km után is vaj puhán vált mindig, úgy h még nem nyúltak a váltóhoz. Tény h szebb hangja van a V8-nak de azért annyira nem szar az a T6 sem, és mindkettőre úgyanúgy lehet költeni, mint minden autóra. Egyébként a T6 Polestar jobban megy, mint egy V8.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibor.sz #8683 üzenetére
Automata váltó olajcsere:
Felmerült korábban a Protruck, mint teljes átöblítést végző automata váltós cég, de mint kiderült, csak ZF váltóval szeretnek foglalkozni. V60 D6 csoportban láttam, hogy hamarosan powerflush (vagy hasonló) olajcseréhez szükséges felszerelés kerül beszerzésre Mátrai Zoltán szervizénél (v60service)
(#9674) FeRRaR1: várjuk a folytatást
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibor.sz #9679 üzenetére
V60 D6 csoportban bukkantam rájuk, meggyőző a hozzáállásuk. Sokan fáznak a hibridektől, ők viszont hajlandóak problémák megoldását kidolgozni. Hasonló helynek tartom, mint a Nattán György féle szerviz. Ezen kívül a plug-in javításban Varsányi Péter nem elhanyagolható szereplő, ő elektronikával foglalkozik.
FeRRaR1: sárgulunk néztem az apex videót is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibor.sz #9802 üzenetére
A lovakhoz nem értek, de a napokban a v60service.hu megkapta végre a teljes töltet cseréhez szükséges gépet. Ugyanakkor megtudtam, hogy valószínűleg ugyanaz a típus megtalálható a Nattán György féle szervizben is. Magamnak váltó típus alapján a beszállító által előírt szabványt tudó olajat tenném bele, de ha szerviz tűrhető áron adja, lehet azt választanám - minden felelősség rajtuk marad. A link ios chrome alatt listára vezet
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibor.sz #9944 üzenetére
Alkatrészek.hu-n láttam elég jó áron hűtőt anno (vagy ebay lengyel). Klímát ha nem kell bontani, ott is lehet spórolni. Tuti a hűtő, látszik, hol ereszt? (csövek, tartály amire gondolok alternatívákat tekintve). Ha műanyag ereszt, vagy a lamellák között, akkor mindkettő javítható, nem muszáj újat venni.
-
N0rthF4c3
tag
válasz tibor.sz #10041 üzenetére
Gondoltam, hogy ez lesz a válasz, hiszen szerintük nem is kell cserélni.
Én meg azt mondom, hogy illik lecserélni a difikben is az olajat és a haldexnél van egy szűrő is, amit cserélni szoktak. Van egy youtube videó sorozat, amin a forma lecseréli már a P3-as XC70-en a hajtás összes folyadékát, meg az automata váltóét is otthon a garázsban Illetve egészen pontosan az automata váltót kvázi csak frissíti, át nem mossa, de szépen mutatja átlátszó flakonban, hogy alakul az egyes fázisok után a folyadék színe. Korrekten, alkatrész cikkszámmal, teljes munkafolyamattal mutatja. Asszem valami 60 ezer kilométer van az autóban. Tökéletesen látszik az, hogy mindenhol retkes az olaj. Értem én, hogy ék egyszerű egy hátsó difi, de az élettartam olajok már annyiszor megbuktak, hogy én biztosan cserélném mindenben.
Nyilván sok mindentől függ az is, hogy milyen terhelés éri az egyes részegységeket, mennyire volt nyúzva az autó, mert sokan szeretnek csapatni is az AWD-vel. Ha normál körülmények és terheléssel használják, akkor valószínűleg hosszú életű lesz, de ha ki van taposva a lelke a Tesco parkolóban, ha leesett az első hó, akkor azért nem szívesen lennék következő tulaj
Én ma kíváncsiságból rápróbáltam az enyémre többször is padlózva indulással, szerencsére semmilyen rendkívüli hangot nem hallottam, az első kerekeknél csak nyekkent egyet a gumi, és már kapcsolt is az összkerék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Mini-ITX
- Robot fűnyírók
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Politika
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Telekom mobilszolgáltatások
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó