Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Nem szeretem az utólagos mókolásokat, legyen gyári mindene.
Persze nincsenek illúzióum, egy T5-öt nem 60 éves mamák vettek, akik lejártak vele a sarokra a boltba, szóval az a plusz kijelző akár még jót is jelenthet, talán odafigyeltek rá, nem taposták hideg olajjal, illetve a szervizkönyv alapján az utolsó olajcseréket 10 ezrenként megejtették, ez mindenképpen pozitív.
Nekem az amerikai eredettel van a legfőbb bajom. Jobban utána kellene járni, hogy mik az eltérések egy EU modellel szemben, de ha 1-2 olyan alkatrészt szereltek bele, amit itthon nem kapsz meg, akkor már szopsz. Mondjuk a műszerfalcsoportban is cserés a mérföldes háttér, de az a legkevesebb.
Ezzel a 220 lóerős motorral elvileg csak 2006-2007-ben szerelték, ez meg egy 2008/10. havi autó, most vagy elírás és ez már a 230 lovas verzió vagy az USA piacon mást kínáltak..[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Peti78
őstag
válasz xEon1337 #9102 üzenetére
Persze érdemes körüljárni ezt a témát. Bár a tengerentúlról is megérkezik az alkatrész 1-2 hét alatt. AZ enyém két hete van szervizben, aztán nem kell hozzá amcsiból postázott alkatrész. Igaz, rendesen fel lett boncolva, mert kértem, hogy alaposan tekintsék át. A kormánymű felújítás, illetve a postázása viszi el az időt.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #9098 üzenetére
Akkor hát összességében egy jól megépített autóról van szó és saját tapasztalatotok alapján is erősen ajánlott a megvétele, így van? Külön öröm, hogy tényleg nincs szó olyan típusbetegségekről, amik a német prémium trió tulajait álmukból is felébresztik. A leírt dolgok meg korral és használattal járnak, szóval max. a szervizköltségben van eltérés
Ehhez hozzáadva a használtpiaci árakat (4000 eurótól már nem széthajtott, 5000-től pedig tényleg szép példányokat listáz a mobile), attól tartok nem sok kihívója van a szegmensben az S40/S60 párosnak. Bocsi, hogy összevonom a kettőt a megfogalmazásban, de a nyilvánvaló különbségek ellenére valahogy nekem mégis egymást kiegészítő kétpetéjű ikreknek tűnnek.
Vagy mi az, ami nektek elsőre beugrik mint rivális? Amibe nekem, mint márkára nem érzékeny vásárlónak, érdemes lenne időt fektetnem, hogy megismerjem? Accord? Avensis?
Mazda6Mondeo?- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
BigBlackDog
veterán
válasz Johnny_vT #9104 üzenetére
Akkor hát összességében egy jól megépített autóról van szó és saját tapasztalatotok alapján is erősen ajánlott a megvétele, így van?
Véleményem és tapasztalataim, tudásom szerint igen.
Rivális téma nehéz dolog. MK4 Mondi volt a tökély, mikor még UFO Civicem volt. Aztán S60-ból átülve kicsit változott a véleményem. Ennek ellenére MK4 Mondi szerintem nem rossz. 8-as Accord nem lehet szörnyű az eddig olvasottak alapján, csak a motorok miatt izgulnék. Vagy van négyhengeres dízel (talán DPF-el), ami azért nem olyan, mint a Volvo soröt dízele. Vagy van 2.0 megbízható, de nem túl acélos benzinmotor, vagy a problémásabb 2.4-es benzin. Avensisnél sokan panaszkodnak a beltér minőségére és az unalmasságra. S60-ból talán IS250-be ülnék át szívesen (bár a költségvonzata miatt inkább nem ). Illetve Subarut érzem még vonzónak. Esetleg a német prémiumtrió, csak gondolom kicsit problémásabbak lehetnek adott esetben. Persze ez csak saját vélemény.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #9105 üzenetére
"Avensisnél sokan panaszkodnak a beltér minőségére és az unalmasságra. S60-ból talán IS250-be ülnék át szívesen"
Mintha tök egy kaptafára járna az eszünk és/vagy egyezik az ízlésünk. És ez tök jó, mert nálam tapasztaltabb vagy, így könnyen át tudod adni a pont nekem érdekes infókat
Mondeo-ról jut eszembe: nem igazán találok infót S60 szabad hasmagasságról, pontosabban terepszögről. Most ezen nevethetünk, de tényleg az érdekelne engem
Helyzet ugyanis az, hogy a mélygarázsba levezető út a garázskapuig egyenesen és állandó lejtéssel halad, majd ott hirtelen ráfordul jobbra a kapura, ami miatt az ív belső fele sokkalta meredekebben csatlakozik a garázsszinthez. (Nyekken is az Astra a csavarodástól minden alkalommal mikor lefordulok). Hétvégén voltak nálunk asszonypajtás szülei a Mk5-ös Mondeo kombival. Azt úgy tudták berakni a mélygarázsba, hogy talán egy centi sem maradt elöl, se hátul a padlóig a manőver közben. S60 2.5T-ről most olvastam Népítéletben, hogy elég alacsonyan ül, a többi nem R-változat is alacsonyabb egy Mondeo-nál?
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
FeRRaR1
őstag
válasz Johnny_vT #9104 üzenetére
Accord kombi egy kereskedésben volt a V50-el, mind a kettőt kipróbáltam és V50 lett, annál pedig még jobb az S60/V70...
Avensis egy lélektelen A-ből B-be gép, selejtes dízel motorokkal. Mondeo sem egy kategória. Mazdát jobb is hogy kihúztad
Azt mondanám hogy a Volvo a legkevésbé eldobható tucat termék ezek közül. Utána az Accord, utána az Avensis, majd Mondeo és Mazda. A Volvo szerethető, jól átgondolt, messze a legkényelmesebb.
De a mazda az valami förtelem, kényelmetlen, buta ostoba egy autó, egyszer vittem Magyarba egy 2006 végit, azt hittem elsírom magam, fájt mindenem, pedig fél órát játszottam az ülés beállításokkal. Arról a 2000 kilométerről könyvet kellett volna írnom. Az út egyharmadánál már bántam hogy elvállaltam, hasogatott a hátam, és azon gondolkoztam hogy a fenébe a pénzel, felgyújtom. Többen mentünk együtt, szóltam faternak hogy cseréljünk autót, ő egy 2006-os Lagunát vitt. Maga volt a megváltás, majd az osztrákoknál szólt hogy cseréljük vissza, mert beszakad a háta és lába, nem bírja már Emlékszem utolsó pillanatainkra, egy Keszthelyi sötét benzinkúton, ahol jött a megrendelő, és kérdezte "na milyen a kocsi" először tőlem, mondtam hogy "egy rakás sz@r" utána fateromtól, és ő nem hallotta amit én mondtam, "egy határ fos" volt a válasza
S40 még alacsonyabb, a garázs behajtón az S40 leért nálunk, az S60 éppen hogy nem, pár centi, az S80 kb 4-5centi, az XC meg észre sem vette
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9107 üzenetére
A történeten jót röhögtem, köszi
S40<S60<S80<XC relációt köszönöm. Kár, hogy Mondeo-val nem tudod összehasonlítani, keresek netről valami stock photo galériát, amiben oldalról vannak fotózva, aztán AutoCAD-ben csekkolom a hasmagasság kérdését
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Atomgeszi #9110 üzenetére
Na ja, az még egy erős menet lesz apámékkal elfogadtatni, hogy miért költök "ilyen sokat" autóra. Mondani fogják akkor is, ha Volvo, akkor is, ha dupla olyan drága Lexus. Dehát nekik ami mozog az autó, a többi csak felesleges sallang, ezért sem kell több 60 lóerőnél. Meg fogyasszon keveset. 2-es dízel Golf rulez
Nos, mély szomorúsággal konstatálom, hogy a következő években nem fogok tudni Lexus-t vásárolni, vagy legalábbis nem fogok tudni vele beállni a mélygarázsba
Szerk.: Mondjuk a szomszéd utcában egy lakó is hasonló gondokkal küzd. Nem tudja berakni a Nissan GT-R-t a mélygarázsba, ezért bérelt a ház mellett egy kb. így kinéző helyet egy garázssoron
Az S40 még megér egy próbát, mert jó lehet, az S60 sima ügy. Abból indultam ki, hogy a Mondeo tényleg szinte karcolta a padlót.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
aneda
aktív tag
válasz Johnny_vT #9106 üzenetére
Én a V70 alját rendszeresen levertem, mert kifejezetten alacsony autók.
Elől a padkák voltak a fő ellenségek, lejjebb volt a hűtőtartó acél merevítő, mint a lökhárító alja, így gyakran azzal végződött a parkolás, hogy felraktam az autó elejét a padkára, ami kicsit megemelte az egész autót. Sokszor volt ilyen de bírta...
A középső terepszög is problémás, volt hogy szétgyűrt utakon (Somogyban) menet közben vertem oda az alját, ill. az egyedi fekvőrendőrökkel is meggyűlt a bajom egy párszor. Szintén bírta...
A hátsó terepszög egész jó, de ott a kipufogó volt veszélyben az első alkalomig, míg le nem kopott a vége a hátsó lökhárítónak megfelelő szögben... Emlékszem vettem rá új hátsó dobot mert a régi szétrohadt és örültem, milyen szép gyárias a kipu vég, tartott is az öröm vagy két hétig.Most '13 XC70-et hajtok, ezzel nincs ilyen gond, de ez meg kicsit Fordosabb, autó már mint a gen.2 V70/S60.
Ha lenne olyan, egy 2007-es jól felszerelt XC70-et vennék kevés km-el.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
FeRRaR1
őstag
válasz Atomgeszi #9110 üzenetére
Skodába nagyon rég nem ültem, igaz idén majdnem elmentem kipróbálni az új Kodiaq-ot, de aztán érdektelenségbe fulladt. Volvók után elő fordul az ilyen, így tartják meg az ügyfeleket, túl jó ülésekkel Viszont jót nevettem az idén volt talán, az új 6-os mazda cikk/bemutató, totalcaron. Ígérték a marketing anyagba hogy most már tényleg kényelmesek lesznek az ülések. Jót röhögtem azon a soron, mondtam is nagyszerű, akkor utána ráállhatnak a normális korrózió védelemre... Így 12 évvel a 2006 modell után, legalább már ígérik, hogy megvalósult e arról nem tudok nyilatkozni, azóta úgy félek mazdába ülni mint a tűztől
r.levente75
Astrával is megvolt a 2000 km-es út, szintén 2006-os volt. A mazdánál sokkal jobb, de a lagunánál rosszabb, kb megane vagy scenic szint. Abban főleg a lábunk fájdult meg, faternak jobban, Németbe este egyszer lábat kellett cserélnie a gázon, mikor már órák óta ugyan úgy nyomta...
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9115 üzenetére
Csacsi öreg F Astra: 750 km két-három kötelező megállóval, máshogy nem lehet bírni. 2000 km-t szerintem csak négy nap alatt tudnánk megtenni
Panaszlista: beállt hát, fájó nyak, bizsergő bal felkar, beállt jobb váll (mert ugye a kormány nem középen van, így nem is lehet szimmetrikusan fogni... ), elzsibbadt bal boka, fájó jobb talp és beállt jobb vádli. De legalább nem alszik el az ember, akkora a szélzaj. És ezt oda, meg vissza évi 5-6-szor.Szóval igen, kéne már egy új kocsi...
Már értem apám miért volt annyira fáradt és miért kért folyton masszírozást mikor jó 7-8 éve Nagykanizsára mentünk bátyám diplomaosztójára a kocsival Csak ugye aki nem próbálja, az nem tudja, hogy lehet ennél jobb is.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
FeRRaR1
őstag
válasz Johnny_vT #9116 üzenetére
Egy ilyen hosszú úton válik el igazán a jó és a rossz. Mert egy gyors városi próba ezt nem hozza elő, vagy nem ennyire élesen.
Az amikor a Volvóval úgy érkezel meg hogy még aznap tudsz intézkedni, akár csak tankolni állsz meg, meg akkor iszol eszel wc...
És ahogy a megyünk lefelé egyre rosszabb.
Laguna még viszonylag jó volt, astra már szenvedés, megállás, tornázás. A mazda meg olyan hogy rengeteg pihenőt beiktattál, akkor is úgy estem be az ágyba, még másnap is hasogatott a hátam. és hiába van az út 18 - 22 óra, ha másnap is olyan vagy mint a mosott sz@r, vagy még aznap is kipihent vagy ahhoz képest. Nagyon nem mindegy, és ebbe nekem a Volvo eddig világ első, se Mercedes, se Audi nem verte nálam, bár nem S classe volt
A V70-es út, ami a sebesség rekordot 240+ illetve a rekord időt Franciából Sopronba tartalmazta, fater annyit tett hozzá, hogy magasan a Volvo a legjobb, de azt is hozzá kell venni hogy sokkal gyorsabban is oda értünk. Értsd Londonból osztrákokig én vezettem, csak 2 tankolásra álltunk meg. És még akkor is bírtam volna,csak napfelkeltekor elkapja az embert egy kis álmosság érzet, azért adtam át, no meg hogy pihenjek is kicsit.
De idő faktor nélkül is a Volvo a nyerő magasan.
-
BigBlackDog
veterán
Nemrég vittem egyik ismerőst egy pár száz kilométeres karikára az S60. Volt náluk, a családban korábban egy 2007-es, céges, 2gen S80, 2.4-es dízellel, ami újonnan került hozzájuk. Szerinte annál jobban bejött a motorhang, mint az S60-amnál. Vajon igaz lehet ez?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9117 üzenetére
Köszönöm a leírást! Keresnem, találnom, majd kipróbálnom kell egy S60-at, hogy kiderüljön számomra ténylegesen mennyire használható városban. Eddig elég meggyőző a kocsi minden tekintetben. Amit saját élmény és képek alapján esetleg kifogásolnék az a középkonzol gombrengetegje és látványa, de ezt még nem volt időm alaposabban "beszippantani".
Apropó: németországi autóbiztosításban van valakinek tapasztalata? Épp az imént írtam a "Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás" topikba ezzel kapcsolatban.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
FeRRaR1
őstag
válasz BigBlackDog #9118 üzenetére
Ez több dologtól is függ szerintem, sokszor szerelés után nem, vagy nem jól teszik vissza a szigeteléseket. Hangosabb lehet alkatrészek kopása miatt is, faternak is ki kellett cserélni két műanyag valamit egyszer az S80 D5-ön, mert nagyon zajos volt, hogy pontosan mit, ne kérdezd, lassan egy évtizede volt. Meg eleve más lóerő más a magas nyomású befecskendezés. Lehet hogy a megemelt nyomás miatt hangosabb az újabb.
Szerintem összességében az MK2 S80 jobban szigetel és elzár a külvilágtól mint az MK2 V70-em. Sokkal jobban, ez miatt nem érzed annyira a sebességet sem. Lepadlóztam egy autópálya kihajtón az S80-at, nem néztem az órára, csak mondtam asszonynak "azt hittem jobban megy" kérdezte, miért mennyivel megyünk, ránéztem, 240 volt az órán... És még ment volna bőven felfele. A V70-nél meg huzatom, padlózom, mosolygok mint állat, és 180 volt még "csak". Ez a masszív csatahajó, elszigetelt kabin tank, és a gokart tank csatája
Még most is meg tud lepni, mert ritkán húzom le az ablakot, de múlt héten egy szűk beépített utcában beszéltem valakivel, nagy gázzal indultam és engem is meglepett 3 év együttlét után, hogy mennyire szépen szólt a V8. Hangos, sportos, karakteres, mint a nagy könyvben, pislogtam is magamban hogy ilyet is tud...
Johnny_vT
Majd megszereted ha elkezded használni, minden ott van ami kell és kézre áll, ha kipróbálsz egy új Volvót érintő képernyővel, rájössz hogy sok minden eddig egy gombnyomás volt, most meg szebben néz ki, de ezt feláldozták a használhatóság oltárán, és bonyolultabb, több lépésben kell csinálni a legtöbb dolgot, nem mellesleg jobban eltereli a figyelmedet is.
Ugyan ez igaz az új V90-re is. Kisebb a hasznos raktere mint az előző V70 MK3-nak. Mert ugye eddig a Volvo híresen függőleges hátú volt, nagyon jól pakolható. De most a jól nézzen ki volt a fontosabb, ezért beáldozták a használhatóságot itt is...
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz FeRRaR1 #9120 üzenetére
Sejtettem, hogy nem ugyanaz a motor, de azt gondoltam, hogy alapjaiban ugyanabból építették fel a "rendszert" mindkettő típusnál (pl. újdonság, hogy a más a magas nyomású befecskendezés). Ha jól rémlik, akkor talán 163 lovas változat volt az S80 motorja. Mondjuk az feltűnt már utcán, hogy 2gen S80-nak és 3gen V70-nek valahogy halkabb és finomabban járó a dízele, mint a saját S60-omé.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #9122 üzenetére
Annyira bejött, hogy a G Astrában is megtartották ezt a feature-t
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
N0rthF4c3
tag
Sziasztok,
ki tapasztalt már olyat, hogy mondhatni átlagos közlekedésnél a motor leállítása után még kb 5 percig ment a hűtőventillátor a motortérben, aztán magától megállt? Mennyire normális ez? Gondolom én, hogy valamilyen visszahűtő automatizmus lenne, de kissé korainak érzem, hogy már most aktív, mert még sehol sincs a kánikula...
-
N0rthF4c3
tag
válasz FeRRaR1 #9126 üzenetére
Igazából mondhatni "semmi extra" út volt, kb 35 km, kicsi M0, kicsi város, dugó nélkül hajnalban. Félúton kb 10 perces álldogálás, addig járt a motor, összességében 45 perc volt az egész. Kint 15 fok.
Illetve amit még észrevettem, hogy mostanában lényegében 5 perc alatt üzemi hőfokra melegszik a motor az indulástól számítva. Az előző autómnál ez kb 15 perc volt. Ennyivel gyorsabban melegedne a D5, vagy lehet valami összefüggés a gyors melegedés, és az utóhűtés között?
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #9127 üzenetére
Ezt látatlanba nehéz megmondani. Igazából a D5 egy nagyobb 5 hengeres komolyabb motor, hamarabb is melegszik be, de ez megint attól függ hogy mennyi a kinti hőmérséklet, meg legfőképpen mennyire nyomtad neki.
Amennyiben álló helyzetben járattad, nem kapott menetszelet, és már üzem meleg volt amikor leparkoltad akkor is normális. Fater így szokta tesztelni a hűtőkört. Üzem melegen alapjáraton járni hagyni, akkor be kell hogy kapcsolja a ventilátorokat. Volvo esetén leállítás után is hajtja őket. Amennyiben nem melegszik túl sem állva sem használva én nem aggódnék, ez normális működés.
[ Szerkesztve ]
-
N0rthF4c3
tag
válasz FeRRaR1 #9128 üzenetére
Az előző 2.5 TDI volt, de elég lassan melegedett. Ez D5, automata váltós, nem nyomom ki a szemét, indulás után meg főleg nem, de mégis meglepően gyorsan elindul a mutató.
Túl szerencsére nem melegszik, szépen áll a hőfokjelző középen. Figyelgetem akkor és kiderül, hogy hogyan viselkedik.
-
aneda
aktív tag
válasz N0rthF4c3 #9129 üzenetére
Nekem a régi V70 kézi váltós volt, de meglepően ritkán kapcsolt be a hűtőventillátor.
(Az hogy utána is járatja az normális.)
Az új autómnál (automata) tiszta furcsa volt, hogy nagyon sokat megy a ventillátor, lehet hogy az automatával van összefüggésben?Az oroszok már a spájzban vannak!
-
-
N0rthF4c3
tag
válasz molnarpeter #9133 üzenetére
Nem, még az 5 sebességes geartronic a 163 lovas D5-tel.
-
Johnny_vT
senior tag
A C70 az alapjaiban kvázi az S60 csak két ajtóval és esetenként lenyitható tetővel? Eléggé csábító, de két dolog miatt mégsem ideális:
1) jó 100-200 kilóval nehezebb még az S60-nál is -> minimum 170 lovas motor kéne bele -> (szerk) ugyanolyan motorral sem megy akkorát, cserébe többet eszik (pedig a kabrió feeling nagyon adná, sőt a kupé feeling is )
2) az áraik már bőven 7000 euró fölé érnek, onnan meg már elérhető közelségben vannak a Lexus-ok, ami mégis csak a szívem csücske[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz r.levente75 #9137 üzenetére
Igen, csak tudod mikor az ember találkozni a "Hősével" akkor az néha nem tud felérni a várakozásokhoz és csalódást okoz. Egy dolog látni, kipróbálni és egy másik együtt élni vele hosszú távon. Szerk.: Hiszen mégsem egy E60-as M5-ös BMW-ről, Honda NSX-ről vagy Mustang Boss-ról van szó, amik megállás nélkül az arcodba tolják, hogy mekkora nagy érték/ritkaság van a kezeid között, hanem egy visszafogottabb, relatíve tömeggyártott felső-középkategóriás szedánról, aminek nincs akkora rózsaszín köde, hogy minden hibájáról rögvest megfeledkezz.
A Volvo lenne az ésszerű, de nagyon is király kompromisszum. Hiszen megy, megbízható, jelentősen olcsóbb (évjárat függő) és van egyfajta férfias stílusa. Röviden: bejön Lehet csak félek még meglépni a vásárlást, ezért keresem a folytonos önigazolást, vagy a kedvezőbb árú alternatívákat. De majd kinövöm
(#9136) xEon1337: Köszi, akkor ezt benéztem. Így viszont érthető pár másik dolog is, amire felfigyeltem a típussal kapcsolatban
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
FeRRaR1
őstag
válasz Johnny_vT #9139 üzenetére
Akkor S60/V70 R kell neked. Egyébként mielőtt én vettem az S80 V8-at sok mindent néztem, V10-es Audi S6, BMW M5, Merc E63 AMG főként... Audiból egyszerűen kiábrándultam, BMW-ből kb ez a kettő tetszik az M5 és M6 V10, de mindegyik horror fenntartással, gyárilag selejtes olaj körökkel, kenési rendellenességekkel, kikönyöklő hajtókarokkal, 40e kilométerenként az SMG váltó cseréje vagy felújítása.... Hát köszönöm inkább nem, nem ezt a fajta élményt keresem...
Amit most vennék élmény szempontjából az egy Mercedes C63 AMG 507 Edition. Szívó V8, 507 paci, kovácsolt felni és dugattyúk... A Gazdag klónom mostani álma
Egyébként tegnap ránéztem az R-es Volvókra, nem találtam semmi értelmes liciteset, pedig az évek óta dédelgetett álmunk faterral, hogy veszünk egyet, levisszük a Nürburgringre és megyünk pár kört.
Tavaly licitáltunk párra de nem nyertünk, idén kicsit komolyabban próbáljuk, de a jelszó olcsón élményt venni, majd eladni, minél kevesebbet bukni... No meg az utolsó bakancslistás Volvómat letudni
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz FeRRaR1 #9140 üzenetére
Turbó és Haldex-AWD? Áhh, ez már szembe menne a fő filozófiámmal, miszerint a szerelőmet nem akarom gyakrabban látni a fogorvosomnál. Nomeg az R ugyanúgy túl alacsony a mélygarázsomhoz, mint az IS250 (már kajakra ez kezd lenni az egyik legnagyobb bajom )
Ha szabad kérdeznem, milyen licites oldalon nézelődsz? Onnan jött a korábban mesélt Mazda 6, Lagúna, etc. is?
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
FeRRaR1
őstag
válasz Johnny_vT #9141 üzenetére
Annyira azért nem a világ vége egy AWD, nekem a 11 éves S80-on minden gyári, haldex, pumpa, diffi, szöghajtás, és olajat is én cseréltem bennük először 2-3 éve. Jövőre esedékes lesz egy pumpa vagy egy olaj nyomás szenzor csere.
12 éves XC90 szinten minden gyári és hibátlan volt az összkerékhajtással. 2004 előttiek szoktak elszállni a szöghajtásnál, vagy ha nem veszik észre hogy valamelyik kiöregedett tömítésnél elszivárog az olaj, az is gyorsan megöli a dolgokat. Na most ha az éves szerviznél ránéznek, 5 évente egy hiba megelőző folyadék csere, ne adj isten 10 évente valamennyi ráköltés nem a világ vége.
Más:
S80-on véletlenül kiderült hogy hibakódot tárol az elektromos kormányzárról. Szerelőm volt itt megnézni hogy melyik parkszenzor a hibás a 8-ból (jobb első) és mikor meghozta az újat, rádugta a VIDA-t törölni a kódokat, nini egy új jövevény, sárgával jelölve, kormány zár jele nem 100%-os. És mivel rá van kötve az immobiliserre ha teljesen elromlik letiltja a motor indítást. Ezt úgy veszed észre hogy jobbik esetben otthon nem indul, rosszabbikban elmész valahova, és ott nem indul. 11 éves gyári, ugye minden leállítás utáni ajtó nyitásnál reteszel. Mondta hogy típus hiba, 10 év körül elő szokott jönni. Na mondom mekkora típus hiba ami 10 évente jön elő? Mindegy, a szoftverek frissítése, kormány zár + felprogramozása + parkszenzor 200 font múlt héten. De szerzett nekem a szerelőm egy szett gyári Volvo szín azonos zsír új bontatlan szőnyeget. Valaki rendelte de rossz szín volt az övéhez, ott maradt, ő meg elhozta nekem fő állásban vezető szerviztechnikus a Volvo márkaszervizben.
-
N0rthF4c3
tag
Hu-650 fejegység háttérvilágításával kapcsolatban mit tudtok mondani? Már arra, hogy konkrétan egyik gombja sem világít, csak a kijelzője? Van erre vmi megoldás?
-
N0rthF4c3
tag
válasz FeRRaR1 #9142 üzenetére
Akkor te leszel az én emberem Merthogy AWD, automata Mitől lehet az, hogy hideg indításnál kb 15-20 másodpercig remeg a kasztni. Illetve nem is remegésnek mondanám, hanem annál valamivel erélyesebb, lájtos rángatás inkább. Semmi rendkívüli hangja nincs. Ha P-ből D-be rakom, akkor azonnal elmúlik, menet közben semmi ilyen jelenség nincs. Szépen vált, rángatás nélkül. Talán leállításnál érzek még egy minimál rántást, amikor megáll a motor, természetesen P-ben.
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #9144 üzenetére
Hmmm átsiklottam ha mondtad már, de milyen motor és autó ez pontosan? Hideg indításnál dúsít, a benzinesnek magasabb az alapjárata is 20-30 másodpercig. Amennyiben nem ezekkel kapcsolatos akkor valami motor és vagy váltó tartó bakra gyanakodnék, de ez csak tipp látatlanba. Nem találkoztam még ilyennel szerintem a leírásod alapján, a bakok okozhatnak hasonlót. Más a rezonancia alapjáraton hidegindításnál, dúsít és így jobban rezonálhat, amit az elfáradt motortartók jobban átadhatnak a kelleténél.
-
N0rthF4c3
tag
Illetve valaki kérdezte, hogy hogyan lehet a külföldi autók szerviztörténetét lekérni.
Én a vásárlás előtt lyukra futottam, mert a központi belga Volvonak írtam (nálunk kb Volvo autó hungária), de ők 1 hetes csúszással csak annyit írtak, hogy nem áll módukban semmilyen információt kiadni, mert a belga jogok nem teszik ezt lehetővé, a szerviztörténet ugyanis az előző tulajdonos tulajdona úgymond. Azt nem tudom, hogy az ő beleegyezésével kiadható-e, vagy bármi egyébbel - nem próbálkoztam tovább.
Aztán az egyik kulcs kulcstartóján megtaláltam a belga szalon nevét, ahol az autót vették és szervizelték. Írtam nekik is, hogy ha kell elküldöm a hivatalos papírokat, hogy én vagyok a tulaj. Onnan már kaptam infokat, amik teljesen összecsengtek azzal, amit az itthoni kereskedő mondott - 20 ezrenként szerviz, tavaly júliusban teljes automata váltó csere, szöghajtóművel, mindennel, és legutóbbi bejegyzés idén január 20 - generátor csere. Szóval szerintem érdemes próbálkozni ezzel, pár órás nyomozás és elég sok minden kiderül, akár az előző tulajt is meg lehet keresni a neten, ha megvan a neve. Szóval a kis szalonban nagyon jó arcok voltak
-
Johnny_vT
senior tag
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
FeRRaR1
őstag
válasz Johnny_vT #9149 üzenetére
Afrikaiak előnyben
A világért sem akarok kötekedni, de a VR8 a biztonsági / védelmi szintje, a motorja az 3 literes soros hat hengeres T6.
N0rthF4c3
Szerencsés esetben, ha végig márkaszervizes, akkor kisebb helyeken lehet megmondják, de ez is vagy vagy. Tulaj beleegyezésével biztosabb a dolog. Szerintem a legtöbb helyen megkerülhető hogy ne mondjanak semmit, adsz nekik egy leírást vagy pár szóban elmondod, és csak jelezzék valahogy hogy stimmel vagy nem, csak ennyit. Talán meg lehet értetni velük hogy most akarod megvenni stb...
Én első körben az összes motor / váltó tartó bakot átnézetném. Elég sok lesz szerintem Ráadásul ha egy elfáradt az gyorsítja a többi elhasználódását is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...