Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • theuprising

    tag

    Sziasztok Volvosok!

    Mostanában, pontosabban nyáron tervezem lecserélni a jelenlegi autómat egy Volvo S80-ra. Most egy Toyota Avensisem (2001-es) van, benzines, imádom, 620ezer km van benne (gyári motor), de már kezd szűkös lenni a hely benne (meg kicsit öreg is), mostanában sokat utazom és hiányzik a 6-os seb. a pályán, meg az automata, meg a tempomat... ;]
    Már tavaly amikor összegyűlt egy kis tartalék, majdnem vettem egy S80at, de végül nem tettem. Most viszont fix a dolog, nyáron, legkésőbb ősszel bekerül a családba egy ilyen.
    Amit kinéztem: a 2006-tól gyártott Geartronic D5-ös S80, heti 1 Budapest-Belgrád + havi 1 Budapest-Bécs, plusz napi 2x M0-ás használatra. Fontos a tágas beltér, legtöbbször 3-an utazunk benne, de az 5 fő sem ritka, csomagokkal (kézipoggyász méret). Kombi sajnos nem jöhet szóba, személyes idiotizmus miatt, egyszerűen nem tetszenek, a sedanok híve vagyok.
    Kb. fél éve vezettem egyet, rögtön beleszerettem. Néztem sok oldalt ahol véleményezik ezeket, viszont még sosem "beszéltem" olyannal, akinek van is ilyen gépe, vagy legalább van tapasztalata róla.

    Mit tudtok írni róla? Mintha pl. egy vételi tanácsadót írnátok. Főleg a szervizelésére vagyok kíváncsi, mi mennyibe kerül, hány km-nél szokott előjönni, mire érdemes figyelni vételkor mielőtt elvinném Volvo-ba bevizsgáltatni, kinek mi-mikor ment tönkre stb... Minden érdekel konkrétan. Autó árának a másfélszeresét teszem félre a vételre, szóval nem úgy tervezem megvenni, hogy "megveszem és rögtön csatasorba állítom".
    Nyilván lesznek első körös nagyszervizek az első évben, vagy pár hónapban (10 éves dízellel simán előjöhet, nincs mese), szóval nem vakon ábrándozom, tudom mire fizetek be.

    Köszi előre is a válaszokat! :R

    [ Szerkesztve ]

  • theuprising

    tag

    Sziasztok!
    Saab 9-3 2.2 TiD, check engine megmondta hogy EGR problema van, annak a tisztitasa megoldja a hibat? Valakinek van tapasztalata ezzel?

    Koszi!

  • theuprising

    tag

    Sziasztok,

    Mi a véleményetek a lenti tervezetemről?
    "Fórum-olvasottság" szinten "értek" a Volvokhoz, de azért jobb ha a ti állásfoglalásotokat is látom. Pár hónapja kérdeztem már, mi a véleményetek az S80-ról. Pontosítva a 2006-tól gyártott S80 Geartronic D5-ről, 185LE. Mondtátok, hogy megbízható autó, viszont a váltóval nagyon fel lehet ülni a rollerre (+ a többi dízelnyűg).

    Tehát:
    Ősszel szeretnék venni egyet, vétel után első napokban 500k-t szánok a mindentmegjavítunk szervizre, ami tartalmazza az olajcseréket, esetleg fékbetétek, vezérléscsere (ha kell), váltóolajcsere + ami jön. Sajnos nincs más forrásom, mint a HaHu. Ahogy ott látom, ~2.2M körül (akár alkuval) ki lehet fogni nem félmilliót futott gépeket (persze le fogom kérdezni vétel előtt, hogy tényleg annyi az annyi).
    Van egy Volvo szaki is Zúglóban aki vállalja a bevizsgálást (kiolvassa, felemeli, próbakört megy vele stb...).
    Úgy tervezem, hogy először elmegyek, megnézem egyedül a gépet, kipróbálom, és ha nem találok rajta valami nagy negatívumot, akkor jöhet a bevizsgálás minél hamarabb. Ha ott a szervizes azt mondja, hogy 300-400at rá kell költeni, az nem baj, számítok rá (évi félmilliót szánnék a fenntartására, 2-3 évig tartanám meg), egy kis alku és már viszem is.

    Rövid (kisvároson belüli / boltba járós) utakra nem használnám, arra ott a benzines Avensisem, nem gyilkolnám az S80-at ezzel. Viszont sokat utazom, egy hónapban ledarálok legalább 3000km-t. (Júliusban 5ezret mentem).

    Ami a legfontosabb: kipróbálásnál mire figyeljek egymagam? Mit tudok észrevenni én is, amit egy szervizes azonnal észrevenne? Nem szeretném feleslegesen vinni szervizbe átvizsgálásra csak azért, mert elbénáztam és nem vettem észre, hogy pl.: a váltó a halálán van.
    A dízelnyűgök mennyire gyakoriak, mennyibe kerülhetnek? Itt is sajnos csak a Bárdi Autó és a UnixAutó a forrásom, ott tudom arany árak vannak.
    Gondolok itt a turbóra, kettőstömegűre, részecskeszűrőre, porlasztócsúcsokra... Meg igazából bármire, ami előjöhet egy ~10éves S80-ban ami futott már vagy 250ezret. Volt már akinek valami előjött, és tudta javítani/cserélni/felújítani bármelyiket?
    A váltó felújítása amúgy miből áll, és mennyibe kerül?

    Kicsit sok a kérdés tudom, sorry érte, és köszönöm aki válaszol rájuk :)

  • theuprising

    tag

    válasz ttower #8155 üzenetére

    És hogy jelentkeztek a "hibák", miből vetted észre, hogy fel kell újítani?
    Mennyit futott a V70?

    Amúgy én is olyan 500k körülit tippeltem felújításra.

    szerk:
    Rivaul
    Köszi, megnéztem a Kovács autót, nagyságrendekkel jobb lesz a pénztárcámnak ahogy nézem :R

    [ Szerkesztve ]

  • theuprising

    tag

    válasz ttower #8159 üzenetére

    És a többi dízelnyűg volt?
    Részecskeszűrő, kettőstömegű+kuplung, turbó, porlasztócsúcsok? Vagy bármi más zsebbenyúlósabb?

  • theuprising

    tag

    válasz zsinnyegtet #8170 üzenetére

    2005-ös N-es rendszámmal, nekem ez szúrta ki a szemem rögtön. Kérdezz rá, miért van ez.

  • theuprising

    tag

    Sziasztok,

    ráhoztam haverra a Volvo lázat (nekem S80 D5 a cél, neki S60 benzines, ezredforduló utáni). :D
    Szóval, S60 benzinesről lenne szó, vagy a 170 lovas, vagy a 180 lovas 2 literes turbós. Mennyire megbízható gépek ezek? Sok a baj velük? Mire kell odafigyelni?
    Évi 20ezer km-re használná, túlnyomó részt városban, régi benzines Toyota Carinát cserélné valami fickósabbra, jobban kinézőbbre, évi 150-200k-t szánna szervizelésre. Reális?

    Köszi :R

Új hozzászólás Aktív témák