Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10798 üzenetére
simán működik
nagyon fasza szerkezet, és hasznos is!
meg amúgy is, egy igazi autób***nak kell egy ilyen[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
valaki említette feljebb, hogy hidegben mintha csúszna a kuplungja, azt hiszem új swift volt.
válaszoltam is, hogy nekem is ilyen érzésem van.
ami vicces, hogy 0 fok alatt csinálja, felette nem, akkor is csak pár száz méterig.
dízeleknél van olyan, hogy az ecu hidegen nem hagyja a motort terhelni nagyon, itt nem lehet ez? mert amint 0 fok felett van a víz, simán olyan mint nyáron
majd annyit csinálok még, hogy az újdonsült szerzeményemmel és a Torque Pro-val hidegben induláskor megnézem mi a különbség a melegebben induláshoz képest. -
jasszer
őstag
Sziasztok! Mk3 Swifthez keresek vmi ócsó védelmet kormányzár/váltózár/stb formájában. A cél inkább az elrettentés, aki akarja az ezzel együtt is el fogja lopni. Van tapasztalatotok az ilyen eszközökkel? Ennél a modellnél is kapcsolható a sebesség a motortérből viszonylag könnyen (mert így a váltózár elvesztené az értelmét)?
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
cellpeti
nagyúr
nyár elején készülnénk hosszabb útra(800 - 1000 km) az öreglánnyal mit érdemes rajta átnézetni? Azért kérdezem most, hogy tudjak rá spórolni. Tavasszal meg kapna egy "nagy" generált. Mennyi idő és munka és pénz lehet átvezetékelni az egész kocsit?
[ Szerkesztve ]
Tigris, tigris, csóvafény...
-
t1
addikt
Megajándékoztuk a kórházat
-
Kornel
veterán
m16a motor, nincs mit mondani, zseniális. kovácsoltvas hengerfejek, etc.
egyébként ismerős mesélte, erdészetnél két ezres swift volt a munkásokat szállító jármű, 450-500e km-t futottak, motorfelújítás nélkül. nyilván nem óvatos felhasználás mellett...
de manapság, mint az eladásokból is látszik, ez vajmi keveset számít, inkább legyen csili vili, fűthető! kormányos, etc., mint megbízható... -
hcs57
addikt
-
cellpeti
nagyúr
válasz nyirir #10785 üzenetére
autóban sem rosszak az újjak. pl.: a Grand Vitara
Tigris, tigris, csóvafény...
-
nyirir
csendes tag
érdekes ,hogy autóban nem valami nagy szám a suzuki míg motorban kiemelkedő
-
cellpeti
nagyúr
válasz PowerBuldog #10782 üzenetére
hm... talán, ha valamivel benyúlsz és "felpöccinted" a nyelvet, vagy próbáld meg a teniszlabdás trükköt hátha, vagy a feszítővasast.
Tigris, tigris, csóvafény...
-
PowerBuldog
veterán
válasz cellpeti #10781 üzenetére
Igen, utánanéztem így eme jeles alkalomból, hogy hogyért mennek ezek. És konstatáltam, hogy egy újabb chipes kulcs vagy 50-60e Ft is lehet. Szóval ahhoz képest röhögve kifizetem ezt a tanulópénzt.
De ha már itt tartunk. Lakatos hívása nélkül ki lehet valahogy nyitni a fedelet a zár rongálása nélkül?
[ Szerkesztve ]
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
-
cellpeti
nagyúr
válasz PowerBuldog #10780 üzenetére
igen jó, hisz ugyan azzal nyílik. Amúgy jó a rosszban, hogy tényleg még "faék" technológiával készültek ezek a kocsik. Így olcsóbban megúszod a kulcsokat.
Tigris, tigris, csóvafény...
-
cellpeti
nagyúr
válasz PowerBuldog #10777 üzenetére
pótkulcsod sincs, arról le tudják másolni.
1x nekem is elveszett, csináltattam is hozzá 4 kulcsot.
1db nekem
1db bnőmnek
1db édesapámnál
1db édesanyámnálTigris, tigris, csóvafény...
-
domojko
senior tag
válasz PowerBuldog #10777 üzenetére
Szerintem aki zár alapján készít kulcsot, lehet hogy egy picit jobban otthon van a témában.
-
domojko
senior tag
válasz PowerBuldog #10775 üzenetére
Ha eddig a gyújtáskulcsal nyitottad a tankajtót is, akkor valószinű hogy megegyezik. Immo chip nem volt benne?
-
PowerBuldog
veterán
Zárral kapcsolatban valaki tud segítséget nyújtani?
Elveszett ugye a kulcsom, így zár alapján szeretnék csináltatni másikat. A tankfedélen ami van az teljesen megegyezik a többi zárral, és gyújtáskapcsolóval? Talán még azt a legegyszerűbb kikapni, nem kell ajtót vagy gyújtáskapcsolót szétkapni.Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
-
Kornel
veterán
azért ez az s scross nem lett rossz, legalábbis a tanulmány autó.
kíváncsi vagyok, mikor kezdik el gyártani, illetve mennyibe fog fájni -
GabN73
addikt
Sajna nem én vittem el, annyit tudok, hogy azzal volt valami gubanc. De fater olyasmiket is beszélt, hogy a fogyasztás az ilyenkor normális, mert többet szívat ilyenkor. Nálunk tavaly pl kartonlap volt a hűtő előtt, ergo gyorsabban melegedett, és hamarabb offolta magát a szivató.
-
Kornel
veterán
válasz a_tesz #10769 üzenetére
a vicces az volt, hogy az új swiftemnél a munkafelvevő ott magyaráz, hogy így nem kell, úgy nem kell, aztán negyed óra elment vele, mire megértette, aztán előkerült a szervizvezető, megnézte, hogy mi lesz, aztán elmondta, hogy ez alap lenne, csak a konkurencia miatt nem meri a gyár leírni, hogy: "paraszt ezernél cserélj olajat", mert emiatt fabia-t vettek volna az emberek swift helyett, mert ott nem kell
-
a_tesz
Korrektor
-
Kornel
veterán
végre eneos sustina 5w30 van a gépben, mától a hónapban csak OMV MM100-at tankolok, tesztelem, hogy milyen
ja a suzuki márkaszervizekben nem tudom honnan szalasztották a dolgozókat, de második negatív élményem ért olajcserével kapcsoltban, és nem is ugyanabban a szervizben. most azon tanakodtak, hogy miért kell bele ilyen olaj... pedig direkt úgy kértem időpontot, hogy hozott olaj, olajcsere, de biztos ami biztos, győzködtek, hogy van akciós 10w40... miközben a gépkönyv szerint a 0w20 az ajánlott! 2-vel ezelőtti kocsimon, ami szalon swift2 volt, megcsináltam 1000 km-nél az olajcserét, az okait nem ecsetelem, de a munkafelvevő majdnem elküldött, hogy ezt biztos nem kell
[ Szerkesztve ]
-
PowerBuldog
veterán
válasz a_tesz #10765 üzenetére
Írtam egy bontónak, hogy van-e nekik. Egyenlőre zár alapján 4-5k a kulcs készítés. Meglátjuk mennyi egy garnitúra zár, mert ha drágább akkor marad a kulcs készítés. Lakatost meg így is úgy is hívnom kell.
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
-
a_tesz
Korrektor
válasz PowerBuldog #10764 üzenetére
Ez már árnyalja kicsit a történetet, szerintem egy bontóban is érdemes lehet megkérdezni egy zárgarnitúrát (két ajtózár, gyújtáskapcsoló, csomagtérzár, tankajtózár, meg a két kulcs), és még a biztonság kedvéért másoltatni egy tartalékot, ami jó helyre elrakva megold minden ilyen gondot
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
PowerBuldog
veterán
válasz a_tesz #10763 üzenetére
Lévén, hogy nincs pót kulcs amit másolni tudnék a zárról kell majd csináltatnom kulcsot.
Erről jut eszembe, hogy a tanksapka zárja alkalmas lehet erre? Elvileg az is ugyan azzal a kulccsal működik ugye.[ Szerkesztve ]
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
-
a_tesz
Korrektor
válasz PowerBuldog #10762 üzenetére
Legegyszerűbb megoldás szerintem ez.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
PowerBuldog
veterán
Tegnap elveszett a kulcscsomóm amin rajta volt a slusszkulcsom. Tök egyszerű, nem csipes meg semmi. Lehet valahogy pótolni, vagy cserélni?
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
-
xmad
őstag
nekem maszek szervizben 1 eve 15 ezret mondtak...
De a suzuki motor egyszeru mint a faék.. Én 2 ora alatt kicsereltem magamnak, szerintem bárki kitudja cserelni ebben a motorban akinek van egykis affinitasa hozza (persze a szerelesi gepkonyvet nem art elolvasni elotte)
a vizpumpat en se csereltem ki pedig mar egy eve is kotyogott a tengelye..es most is olyan de elobb utobb mostmar kicserelem..talan majd tavasszal
a szij cserenel a görgöt is csereltesd.
De mondom ezer a munkáér a 15 ezer nagyon lehúzás..5 ezer az inkabb mar realisabb lenne -
Szplöttyy
senior tag
Többet volt ma behúzva a kézifékem, mint nem Viszont az első pár perc után, egy behúzott kézifékes ráfékezést követően, kivillant az ABS hibalámpa, és ott is marad és onnantól nem volt abs-em. Szerencsére. Mennyivel de mennyivel jobb volt így. Leállítás után újra volt. Csak tudnám hogy lehet ezt manuálisan előidézni. Ez lenne az én "Sport" gombom
Smoke & Torque
-
hcs57
addikt
Nekem nemrég cserélték... bordás szíj, feszítő görgő. A vízpumpát a generátor szíja hajtja, ha jól emlékszem. Ha van légkondi is van annak külön hosszbordás szíja van.
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
sedo
tag
Sziasztok!
2001 eleji 5 ajtós 1.3 Swiftben kéne teljes vezérlés csere. Nincs tapasztalatom ezzel az autóval ilyen téren, mit kell ilyenkor együtt cserélni a szíjjal? Görgőket gondolom szokás szerint igen, de hallottam olyat, hogy a vízpumpát nem feltétlenül mert nem azon a szíjon van.
Valamint nagyjából milyen összegre lehet számítani, ha nincs most idő szerelőt keresni hozzá, alkatrészt vadászni, hanem kb az első útbeső márkafüggetlenre bízzuk (norauto például).
Köszi!
-
Kornel
veterán
rájöttem hogy lehet 7 litert megetetni a splash-el. napi 2*5 km, a fele dugóban, mindkettő hidegindítás, így megeszi a magáét... ide már hybrid kéne
-
No.01
őstag
Aha... hat remelem meg tudom kicsit huzni a dolgot nemorulnek egy kuplung cserenek jelenleg.
Na majd meglatjuk mi lesz. -
Szplöttyy
senior tag
válasz domojko #10742 üzenetére
Őszinte gratulációm! A ronda fostos felniből, csináltál egy szépet. Nekem a forma még mindig nem az igazi valamiért, de iszonyat sokat dob rajta, így még el is fogadnám. Kerékőröd van?
(#10741) No.01:Nekem ilyen már régóta, üresben ha felengedem akkor tipikus "kinyómócsapágyhang", de engem nem izgat, amig megy addig megy. Amúgy WagonR, de M13A szintén.
Smoke & Torque
-
No.01
őstag
Uj (2007-es) swiftnel volt mar v.kinek kuplung problemaja/csereje? Nalam szerintem most kezdodik...
Magason fog (utolso par cm) ill van amikor rangat hiaba engedem fel lassan.Mire szamithatok? Ezek mar "azok" a jelek?
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #10739 üzenetére
Szerintem előről még egész jól néz ki, pláne ha a rendszámtartó középső rész is meg van fújva feketére, úgy kimondottan morcos pofája van. A hátulja, még szódával elmegy, bár olyan mintha a tervező a hátuljánál feladta volna, mintha nem lenne befejezve a kocsi. Nade ha oldalról nézem mindíg a Darth Vader sisakja jut eszembe jobbra eldöntve, valami szörnyű. Azért az életkora, a fürgesége, és a fogyasztása miatt elfogadnám. Persze ha fizetnének érte rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
na... megevett 5,4 litert a splash városban, a fene vigye el
-
Kornel
veterán
válasz GabN73 #10733 üzenetére
én amúgy egy "idősebb" autónál ezeket az alapdolgokat mindenképp kicserélném, mert nem egy nagy összeg, és sok szívástól, bosszúságtól megóv, növeli az üzembiztosságot. igazából én azért (is)vettem egy újabb autót, mert nem volt kedvem ilyenekkel foglalkozni, 10 év körül szépen kezdenek előjönni az ilyen, vagy ehhez hasonló hibák.
-
a_tesz
Korrektor
válasz Kornel #10730 üzenetére
Megnéztem az újkorában készült képeket a Swiftünkről, nekünk sehol nem volt a lemezfelnin műanyag porvédő. A hátsó tengelyvég zárt, de fém kupak van rajta, az elsőn meg semmi nincsen.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Kornel
veterán
gyerekek, egy kérdés:
új swiften/splash-en kell lenni az első kerekeknél is porvédő kupaknak? mert nekem csak a hátsókon van, és érdekel, hogy szerezzek-e előre is, vagy felesleges. régi swiftnél mind a 4 keréknél volt műanyag kupak. -
GabN73
addikt
97es 1.3as 8 szelepes Swift.
Probléma:
Mostanság hidegen egy bizonyos fordulat alatt nem nagyon szeretne menni, meg meg torpan, vissza kell váltani. Eddig nem csinált ilyesmiket. Tavaly télen se. Illetve többet zabál, holott nem nyomjuk neki.Mi okozhatja ezeket?
-
domojko
senior tag
válasz Szplöttyy #10726 üzenetére
Na bakker most megfogtál. Nem találok fotót róla, minden perifériát átnéztem /telefon, laptop, nagygép/ de nincs. Én fővárosban, felnik meg 160km vidéken. Már a téli garnitúra van fenn, azért nem tudom lefotózni. Vasárnap megyek haza, majd dobok fel 1-2 képet. Bár úgy lenne az igazi ha rajta lennének a gépen, úgy mutat valamit.
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Kornel #10715 üzenetére
Na én úgy néz ki maradok a 165/65 R14nél, Hankook Optimo 4S lesz talán. Olcsóbban lenne a Sava de abba valahogy nem bízok, meg olcsóbb lenne még a Barum is, de valahogy az se. A barum 13200, a sava 13400 lenne még pirelli is 14800ért, de arra nincs kátyú gari, 16600 a hankook. Igazából a goodyear vector lenne a jó, de 25e-t sokallom érte. Bár még mindig kevesebb 4x25e mint 4x~15+4x~15
(#10717) domojko:Este van meló után, fel se fogom, dobj már egy képet róla
(#10722) kornelka:Dehogy olvasom, azt se tudom hol vagyok Nekem még csak jó illetve kevés rosz tapasztalatom volt, szerencsére
Smoke & Torque
-
t1
addikt
© Kaller ma 20:00 | Válasz | #35532
Ahogy ígértem írok egy kisebb élménybeszámolót a Kizashiról.
Az eltöltött 800km alatt csak pozitívan tudok róla nyilatkozni, a motor teljesen elég hozzá dinamikusan mozgatja a kasztnit fogyasztása se volt annyira vészes automata létére 9.1l/100km lett a fedcomp szerint az átlagom ebben volt sok város autópálya haladós menet is szóval minden. Maga a váltó elsőre furcsa volt, de 1-2 óra után megszoktam, és eléggé dízelesen tartotta a fordulatot 130km/h = 2500rpm, városban is normális kezeléssel 1500-at se forgott a motor, a manuális része szerintem gyenge nagyon lassú inkább ’D’-ben használtam. Féke teljesen normálisan fogott megszokást igényelt. Futómű teljesen jó volt, kicsit feszesebbre van hangolva, de szépen elnyelte az úthibákat, talán a 18-as téligumiknak volt egy kis hangjuk ( Falken ) amúgy az utastérben nem zörgött csörgött semmi. Helykínálat hatalmas 180cm/130kg vagyok simán elfértem magam mögött minden kézre állt kifejezetten jó volt a vezető ülésben ülni ezt főleg a rengeteg állítási lehetőségnek és nagyszerűen működő ülésfűtésnek, köszönhettem, a tükrök hatalmasak, lehet rendesen tolatni velük, de parkoló radar is jól működött talán annyi, hogy a lökhárító alá nem pásztázik, így hamar fent lehet akadni egy padkán, mert eléggé alacsony az orra. A forgalomban érdekes mód senki nem akart letolni sőt, állandó jelleggel figyeltek lestek milyen autó ez, nagyon sok ember megnézte, mert nem sűrű látkép az utcán. Hogy legyen negatív dolog is , talán az egyik az lenne, hogy se a motortér, se a motorháztető belső fele, se a csomagtartó alja nem volt rendesen színre fújva ilyen barnás színű volt és éppen csak beleködölve egy kis piros színnel. A másik meg a bőrülés… 1 éves volt a kocsi 30.000km –el adtam vissza és a vezető oldal combtámaszán már repedezett a bőr…
Összességében ha ilyen tehetős lennék hamarabb bevállalnám újonnan a Kizashit mint egy 320i BMW-t, vagy egy A4 –est vagy egy Volvo S60-t. 9.000.000 ftos ára ellenére még így is 2-4.000.000 ft-al olcsóbb a vele egy kategóriájú kocsiknál és messze nem olyan unalmas a formája és megszokott mind a többinek. Talán egy rendes kijelzős navit beletehettek volna a sima mátrixos kijelző helyére.
És milyen volt visszaülni a saját kocsimba?
Most nem látok éjjel, fagyoskodom az autóban, fázok az ülésben , hazafele már le akartak tolni az útról, zörög csörög hangos, nincsen tekintélye , viszont mikor hazaértem egy nagy megkönnyebbüléssel szálltam ki belőle mert végre ÉN vezettem és élveztem, hogy nem mindent a gép csinál helyettem, hogy nekem is van dolgom nem csak a kormány fogni és figyelni. Jók ezek az autók de mégse. Ha esetleg lenne olyan szerencsém, hogy tudja venni egy hasonló kategóriájú autót valami kiherélt kibelezett GTi kéne mellé, hogy eszembe jusson néha mi az a vezetés….
-
Kornel
veterán
válasz domojko #10720 üzenetére
ezzel a 4 évszakos gumi kérdéssel tisztában vagyok, de a sava adapto HP elég jó értékeléseket kapott, és olcsó is, ezért estem gondolkozóba.
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #10719 üzenetére
Erről talán egy profi gumist kellene megkérdezni hogy ez mennyit befolyásol menetdinamikában, úttartásban, biztonságban. A 4 évszakos gumikról /személyautón/ személyes tapasztalatom nincs, ismeretségi körben viszont eddig mindenki fikázta. Bp-i tömegközlekedésben viszont van, és ott is szarok. Viszont ilyen nyirkos időben flash mikor az "A" és a "C" híd között a "B" tengelyt álló helyben füstölteted.
-
Kornel
veterán
válasz domojko #10718 üzenetére
elvileg 5" széles a gyári lemezfelni, én is így tudom. elvileg erre a szerelhető legnagyobb szélesség a 185 mm. az, hogy kicsit ballonosabb lenne, nem érdekel, csak az, hogy menettulajdonságokban, biztonságban, illetve kopásban nem jelent-e hátrányt, hogy a még legszélesebb szerelhető méretet tenném rá?
ami miatt fontos lenne, az az, hogy szeretnék értelmes keretek közt minél szélesebb gumit felrakni, a jobb úttartás miatt, illetve így nem kellene minimum 60k-t kidobni felnire, nekem bőven jó a gyári lemez is, kinőttem már a nagyzolásból és kivagyiságból.
ami miatt 4 évszakosban gondolkozok, az az, hogy a gyári nyári conti eco contact gumik mindenképp cserések lesznek, és a fent lévő barum polaris 2 gumik is maximum ezt a telet bírják ki, de jobb szeretném őket minél hamarabb ledobni, fő a biztonság. a sava adapto HP-ról egész jó teszteredményeket olvastam, 2 szezont simán elfutna nálam, és ugye elég sok pénzt megspórolnék vele most, mert kétszer kellene kiadnom kb. 60k-t gumikra, ami együtt már elég sok.
-
domojko
senior tag
válasz Szplöttyy #10714 üzenetére
Akkor jól gondoltam hogy mire gondolsz. Szerencsére nem vagyunk egyformák. Nekem pl pont a Splash alufelnije olyan semmitmondó. Sose tenném fel. Azt azért hozzátenném hogy nekem a Swift felnin csak a küllők szemből szürkék, a többi meg van fújva feketére.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #10715 üzenetére
165 / 70 r14 helyett gáz lenne ha felraknék 185 / 65 r 14-et?
elméletileg nem váltóméret, de csak +10 mm lesz az átmérő különbség, az szerintem semmi, és még zöldben van a kalkulátor is, elvileg megfelelő. csak mert akkor meghagyom a gyári felnit, és megy rá egy sava adapto HP, ami a teszten egész jó volt!most nézem, van 185 / 60 r 14 is, az -9mm, azt venném, legalább alacsonyabban lenne a kocsi
rámegy a gyári suzuki felnire a 185 széles gummmi?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #10712 üzenetére
nehéz döntés, igaz
nekem még van egy B verzió, hogy 175/65 R14, és akkor váltóméret a gyárival, szélesebb is, és el is fér a felnin elvileg. abból felpattintok egy 4 évszakosat, és akkor se nem túl peres, se nem túl keskeny, se nem túl drágaerre szinte ingyen van a 4 évszakos
[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Kornel #10711 üzenetére
Az a gond, én nem tudom mi legyen, mert nekem a 165/60 R14-re nincs váltóméret. 155/65 R14, 185/55 R14 ami jó lenne, de a 155 elég virsli, 185ből meg ritka a méret. Egyre inkább próbálom rávenni magam, hogy legyen 155/65 R14. Télen nyáron. Majd keveset fogyaszt. Csak megtanulok végre lassan normálisan fogyasztástakarékosan közlekedni. Muszáj lesz, ugyanis elterveztem, hogy ezt a romot addig hajtom amig ki nem hullik alólam, cél a 300e km. Ismerek 1 Wagont amiben 400ezer fölött van, bár az még G13B, mondjuk motorgenerál már volt 2x, de csak szelepszárszimering, stb. Szóval nagyon rá vagyok izgulva arra, hogy nyugodt legyek, és spóroljak sokat
Smoke & Torque
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #10710 üzenetére
Nagyon elgondolkoztatott most engem is, ennyiért. Azt hittem, hogy gyári alu felni legalább 25 k huf... na de legalább valami olcsó ebben az országban. Ehhez lehetne venni olcsón kléber 4 évszakos gumit, csak még utána kell néznem, hogy milyenek is ezek. a good year nagyon jó, az biztos, de az egy tizessel drágább.
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Kornel #10708 üzenetére
Szerintem, iszonyat jó ez a felni! Sokkal jobb mint a swifté! Ezen a négyévszakos gumin én is gondolkodtam már, csak félek hogy se nyáron se télen nem jó. De végülis ha belegondolsz, tök megfelelő lenne, mert ha nagyrészt a környéken használod, olyan nagy hó meg ilyesmi úgysem lesz, meg nyáron se versenyzel vele... Én is gondolkozom rajta, de azért én elég szélsőséges körülmények között megyek, 5-10km földúton 20centis sárba mocsárba, bozótosba, de pályán 180-al is. Hát nem tom. A végén mégveszek 155/65 R14-et, Dunlop StreetResponse meg WinterResponse-t aztánazzal spórolom majd a deciket, és megtanulok normálisan menni. Nemtom
Smoke & Torque
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #10707 üzenetére
szerintem útfekvésben nagyon sokat segít a 165 helyett a 185-ös szélesség... én is csak azért fogok cserélni, nem mintha nem lenne jó a régi swift után, de ha már lúd, legyen kövér
amúgy a gyári splash felni nem olyan szép, messziről olyan, mintha egy dísztárcsa lenne.
amin még én gondolkoztam, hogy veszek egy 15-ös alufelnit, rá egy jó négyévszakos gumit, mondjuk goodyear vector vagy mi, és csak megyek vele, amíg le nem kopik[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Kornel #10706 üzenetére
Linket kérhetek azokhoz a gyári splash felnikhez újan? Mert ahol én néztem a 15ös lemez újan ~10k. És ha mégis a 15" mellett döntök, akkor már lehetne alu, de 20ezret sajnálok rá, használt meg nem kell. Mondjuk, ha le tudnék higgadni a vezetés terén, akkor jó lenne a 165/65 R14, télre-nyárra. Csak marhára zavar, hogy oldalszélbe nagyon bizonytalan, meg annyira nevetségesen ügyetlen az úton. Kifejezetten a tapadással nincs bajom, amit tud az autó, ahhoz tulképp elég is, ha egy normális gumi van rajta. Nem tudom mi segítene ebbe többet, egy ~25mm-es ültetés(ilyen rugó elvileg létezik, vágni nem szeretnék) csak akkor elveszti az autó azt a csodás bárminátmegy 4wd nélkül is jellegét, vagy a nagy kerék, ami meg nem fér el, stb. Vagy hagyom így ahogy van, veszek rá rendes gumit, és oldalszélben majd vigyázok
Ja és az új swift gyári alufelnije még a swiften is csúnya, nem hogy máson
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #10705 üzenetére
én most ott tatok, hogy nyárinak mindenképpen 185/60 r15 lesz, ami elvileg a gyári splash alufelni+gumi méret, de a milyen autót vegyek topicban ezt vitatták, de a tény az tény. gyári splash felni 15k huf / db újan, de lehet nézek valami használt swift felnit, hátha valami devizahiteles megszorult, és eladja, hogy ki tudja fizetni a kocsija törlesztőjét
gumiba én is néztem sok mindent, viszont most ott tartok, hogy a gyári continental eco contact lesz, ami árban még elfogadható, és mindig a tesztek élén végez, és személyes tapasztalat szerint is jó gummi.
[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Szplöttyy #10704 üzenetére
Amúgy azon tanakodom mostanság, hogy mivel járnék jobban, ha vennék egy splash-re való 15" lemezfelnit, és lenne rajta 195/50 es de nem annyira nagy szám gumi, mondjuk egy Kumho Ecsta SPT, vagy ha maradna a 165/65 R14es lemez, de egy Uniroyal Rainsport gumi lenne rajta. Nyilván a mostani szarrákopott gumijaimnál mind jobb lenne, de melyik lenne jobb. Ha maradnék a 165ös méretnél, olcsóbb lenne, még drágább gumival is, mert nem kell felni, meg az a baj, hogy a 195ös 6,5" széles kerék kéne, de minimum 6", a splash-é pedig csak 5,5" bár elvileg van new swiftre vagy mire való 6x15 4x100-ba. Viszont ott megint gond, hogy a mostani is ET45, és ez is ET45, nem biztos hogy befér. Főleg hogy a Wagonosok szerint a 195/50 nem fér el, csak a /45. De az meg aranyárban van. Bár én ált egyedül használom, ritka ha más is ül benne(asszonyon kívül, de ő nem súly) de akkor viszont 5-6-7en is Nagy dilemma
Smoke & Torque
-
Szplöttyy
senior tag
A családban már jó pár éve van renault, először egy 1.2 16V ~400ezret futott, 3x tk-ra tört, lebiztosítózott, Görögországból hozott Clio II, utána pedig egy 104(valós)ezer km-t futott tiptop 1.5DCi Clio II, az 1.2-essel voltak gondok, de nem volt vészes. Személyesen több ezer km-t raktam bele egy Espace 2.0 16V-be, ami a végére motorhibás lett szétrobbant a váltó, tk-ra tört, de az a használat miatt volt. Ezenkívül volt egy szintén kb 15-ször lebiztosítózott Laguna II 1.9DCi, nem volt olyan eleme ami nem tört már(borították is ) minden eleme hülyén ált belül minden zörgött, de a futóműve nagyon patent volt, nem igazán ment, de cserébe sokat evett, és egyszer szívódízel lett belőle, egy 10e forintos elektromos motyó miatt. Ja és a csomagtér ajtó zár néha kiakadt, és ha lecsuktad kinyílt magától. Szóval én a franciákat nem szidom, nagyon sok Citroen es Pug is van a látómezőmben, nap mint nap. Jó nem egy Suzuki, de teljesen vállalható. Pl az 1.5DCi-be az azóta belekerült ~60-70ezer km alatt, SEMMI meghibásodás nem volt. Egyedül egy lökös+cooler csere volt, mert sikerült vele az árokba parkolni.
Olaszokból én is ezt tapasztaltam, elég összetartóak, de azért ők tudnak igazán fost gyártani
Smoke & Torque
-
Kornel
veterán
egyébként ma raktam be az osram nightbreaker plus izzókat, és valeo lámpatest van a splash-ben. viszont pozitívum, hogy habár alig lehet hozzáférni, de 2 perc alatt ki lehet cserélni az izzókat.
[ Szerkesztve ]
-
tomsics
senior tag
válasz Szplöttyy #10699 üzenetére
Nekem volt szerencsém 2 évig olaszhoz.Alfa romeo.Tényleg igaz amit sokan mondanak az alfa egy életérzés.Bárhol jártam akár milyen alfa jött szembe,öreg rozsda kupac vagy a legujabb GT mindig integetett és villantot.Sokszor volt olyan,hogy parkolóba oda jött más alfás,és mintha haverok lennék csak beszélgettünk.Ilyen tapasztalatom még egyik márkával se volt eddig.Sokan szidják őket,mert szar az elektronika.Nekem soha nem volt gondom vele.Ja és megsúgom,hogy Bosch az elektronikájuk ami ugye német....
[ Szerkesztve ]
░▒▓█ MITSUBISHI-GALANT-DIESEL █▓▒░ / G Laci /
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #10697 üzenetére
figyelj... elmeséltem a clio-s történetet, olyan elektronikai hibákat produkál, amire a márkaszerviz is huzigálja a vállát... lehet suzukis vérpistike vagyok, de engem még egyik suzukim se hagyott cserben, és engem semmi más nem érdekel... na még annyi igen, hogy mennyiből jutok el A-ból B-be
az, hogy más azt mondja, hogy szar fűnyírómotors gokartban ülök, hát tegye...
példa erre tesóm, aki vett egy tizeniksz éves ford escortot 4 kilóért és azóta ráköltött még annyit, de sose lesz vége... ennyiért majdnem megvan a splash-em, és 8 helyett 5-öt eszik, biztonságosabb is, felszereltebb is, és nem a szerelőnél áll. Ja és kb. ugyanannyi LE van benne. Ja, hogy nem ford ghia-ba ülök, csak egy glx suzukiba? lesz*romamit most vennék kocsit, az a golf 7, az egy jó autó lett, azért lecserélném a suzukimat, ha lenne annyi zseton
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest