-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Jeeeee.
-
harry
veterán
Megane1, manualis tukorallitas, a jobb oldalit nem tudom allitani a kis belso pocokkel (mar igy vettem). Mennyire maceras ezt megoldani, honnan lehet nekiallni a szerelesnek? Kintrol, leveve a tukorlapot, hatso burkolatot, s lehet is latni az allito szerkezetet; vagy bentrol, levenni a burkolatot, lecsavarozni, s le kell szerelni az egeszet?
Akartam mar kerdezni s magam megnezni, csak mindig elfelejtettem, holnap viszont viszem a szervizbe egyebek miatt. Ha nem nagy melo (inkabb csak ido, de nem tul bonyolult), akkor szivesen eljatszok en is ezzel; de ha jobb ha szakember csinalja (speci szerszam / hozzaertes jo ha van, vagy esetleg cserelni kell alkatreszt egybol), akkor megkernem oket erre. Szerintetek mi lehet a gond, mit valasszak? Bizzam rajuk aztan jol van?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
t.imi
addikt
válasz rob210 #69194 üzenetére
Kuplungot mindig kinyomom, holnap indításkor, leállításkor megnézem.
Kihagyás = rángatás? Eddig semmilyen hibát nem dobott a fedcomp, ne is tegye.
Huszon éve cseréltem kispolákon tárcsát, amit nem központisítottam, nem volt mivel. Na, az úgy rángatott, amíg egy sziloplaszt kimyomó csöccsel nem raktam középre. -
t.imi
addikt
Üdv újra!
Nyárra való tekintettel lenne még egy gondom.
Februárban 2 tömegű, komplett kuplung csere volt. 1-1x előfordult, hogy kb 1400rpm körül felengedve a pedált kicsit rángatott.
- Kb 2 hónapja erősebb fékezés után 1be rakva halk "doing hang" > fogsz egy domború/homorú fedőt és átnyomod a másik oldalra.
- tegnap enyhe emelkedőn indulnék, fordulatszám 1300-1500 körül, olyan rángatás, hogy rögtön pedál be, vissza is gurultam. Jó hogy mögöttem nem állt senki.
"Munkára" még van gari, Valeo komplett kuplung bőven garis.
8000km 90% pálya csak nem eszi meg?!
Kollégám járt hasonlóan, mint kiderült jófajta kínai hányás lett beépítve.
Nekem autonet-től jött, igaz ez még semmire sem garancia. -
emre
veterán
Beázott a kocsim. (1.6 Scenic1 ph2)
Az éjszakai esőnek köszönhetően ma reggelre nem elhanyagolható mennyiségű víz jelent meg a pollenszűrő alatt, illetve induláskor, kanyarban és emelkedőnek még folyt is ki belőle. Szerencsére magasított oldalfalú gumi szőnyeget használok, így a kárpitra nem ment ki.Nem kellene valami lefolyónak lennie, hogy nem a kabinba folyjon az esővíz?
Klímát, ventilátort nem indítottam, nehogy kijöjjön belőle a füst. Esetleg beázhatott elektronika is?
Hogy tudnám megoldani hogy ez nem történhessen meg többet? (garázs, fedett parkoló nem opció)"Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
Robi81
tag
válasz rob210 #69173 üzenetére
Megfujtam sprevel egy ponton a klima kuplongot, hogy mozog e ha beinditom. De az meg se mozdul. Illetve ez már nem ojan fémes hang mint a multkor és pár km után elhallgat utánna már nincs hangja. Lehet lecseréltetem a hosszbordást görgőstől es utánna azt kizárhatom
[ Szerkesztve ]
-
Robi81
tag
válasz rob210 #69159 üzenetére
Szia.hét elején kifujtam a klima kompresszorom wd 40 el mert kuszolt es nem állt le teljesen. Azotta azzal nincs gond de 2 napja reggelente par percig visit valami. A feszitő görgő lehet vagy a klima szabadonfutója? Mert ha bekapcsolom a klimat bar ez lehet a plussz terhelés miatt is ha jól gondolom. Már esedékes lenne a hosszbordas szíj csere csak most nem tudom klimáshoz menjek előbb vagy cseréltessem a hosszbordást görgővel.?
Ja aki tud klimaszerelőt szabolcs vagy hajdu megyében kérem jelezze. De ojan kellene aki javit is nem csak bedobja az uj kompresszort.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #89309696 #69155 üzenetére
Gyakorlatilag csak az önmetszős megoldással találkozom új autóknál - jobban bírja, mint bármi más, és nem rohad össze. Fel lehet tenni "rendesen", de akkor azt már valószínű csak flex szedi le plusz macera benyúlni a lökös mögé. Hátul némelyik típusnál a lemezbe szegecsanya van rakva, abból is kb mindig be van állva legalább az egyik, mondjuk az zárt befelé, megállhat kényelmesen a víz. Németeknél, illetve itthon pl új 5er első rendszám négy sarkára tesznek a háttérszínnek megfelelő kis takarót (kék/fehér).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #69165 üzenetére
Addig nincs baj a kókányolással, amíg 1: a feladatát megfelelően ellátja, 2: esztétikailag nem látszik ki.
( csak a nagy magyar szakmai társadalomban egyik sem szokott teljesülni... )http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
senior tag
Üdv mindenkinek!
Ha van itt valaki, aki ért a motorvezérlő elektronikához, kérem szépen jelentkezzen!
Köszönöm!
-
TubiOne
csendes tag
Hello mindenki!
Adott egy Benzines Renault Thalia ( symbol ), 2001/11, 1 390 cm³, 55 kW, 75 LE
Tegnapi nap vissza kaptuk az autót ami repedt hengerfej miatt szerelőre szorult,hengerfej kicserélése után vissza kaptuk az autót a szerelőtől, de azóta vannak vele olyan dolgok alapjáraton (650-750 fordulat) illetve üresben az autó rezonál, mint a kormány,mint a váltó. Értem hogy az 4 hengeres autók nem járnak olyan simán de előtte nem voltak ilyen gondok vele. Nagyjából olyan 1000-1100 fordulaton elmúlik a rázkódás és minden szuper, hideg motor meleg motor egyaránt produkálja a hibát, ebben kérném segítségeteket,vagy esetleg ha van itt PÉCSI szerelő szívesen elvinném hozzá az autót.
Előre is köszönök szépen minden segítséget. -
eTrade
tag
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #69153 üzenetére
Simán a műanyag lökösbe csak bele volt fúrva önmetsző csavarral. De alatta már látni, hogy nem az első rendszámkeret van az autón van pár lyuk. Ami azért is szánalmas, mert a mamut tenyerem is röhögve befért mögé, tehát simán megoldható lett volna átmenő metrikus csavarral és alátétet, anyát a végére. És akkor nem kopik ki a műanyag, nem esik ki a csavar belőle meg nem kell évente egyre nagyobb csavarokat beletekerni.
Majd fém rendszámtartót akarok, azt majd rendesen a 4 sarkán rögzítem anyával, alátéttel. Hátul viszont nem tudom hogyan van rögzítve, ugye ott fém az ajtó. Remélem nem önmetsző csavarral tolták bele azt is.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Gombinyó #69142 üzenetére
Az ott fém, nem olcsó műanyag, valami más anyaggal is van kezelve, emiatt ezen hiába tapizod össze, szinte alig, vagy nem is látszik, de ez nem telefon, hogy buzerálni kell tapizással, szóval azt nem kell törölgetni, csak ha tényleg muszáj. Ha zavart volna ez a fényes fekete, már kicseréltettem volna, nagyon sok "téma" létezik a belsőtérre. Szóval azt ott ne hasonlítsd még távolról sem, mint amit a clioba beleraknak.
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #69150 üzenetére
Teljesen jó az úgy, nem kell izgulni hogy zavarja e a hűtést.
Ragasztás faszság, a két szélén csavarozd meg inkább (mostmár) pluszba még 1-1 kis csavarral (engem q..án idegesít hogy milyen igénytelenül b..ák fel a rendszámtartók 98%át).t.imi: Becsípődésgátló. Jót küzdöttem vele nemrég mikor begyűrte az árnyékolót, és mindig lentebbre húzta be . Ha nem feszül sehol semmi és tiszta az üveg útja, vszínű a szerkezetet kell megtakarítani, ill gondolom itt is lehet tanítani (gondolom folyamatos fel paranccsal).
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
t.imi
addikt
Sziasztok.
Ha már ablakemelő.
M3 bal első motoros ablak. Utóbbi 2 hétben 2x adta elő. Nyomom felfelé, utolsó 3-5cm-ben fogja magát y megáll és visszamegy kb 7-10 cm-re. Ha jól tudom, ebben van valami biztonsági biszbasz, hogy nehogy odacsukjon valakit.
Azzal lehet vmi gebasz? -
#89309696
törölt tag
Felraktam az új rendszámkeretet előre, a régit lerágta a kutya. Az új keret kicsit combosabb, masszívabb anyag meg a lyukkiosztása miatt lejjebb is került. Alul a lökösnek két légbeáramló csíkjából a felsőt kitakarja teljesen a rendszám szélességében. Köll ezzel foglalkozni vagy ott rohadjon meg? A régi csak félig takarta ki a felső csíkot.
Tervben volt, hogy 3M kétoldalúval lesz rögzítve csak natúrban a rendszám, de én nem vagyok oda az ilyen tuningolásokért.
-
salieri.
őstag
válasz diablo1984 #69146 üzenetére
Remélem ,hogy az lesz és nem motor vagy bajuszkapcsoló,bár a kapcsoló végén van a hátsó kapcsolója ,bízom ,hogy nem az döglött meg.
-
salieri.
őstag
Sziasztok, mégane 2 grandtour nem működik az első ablaktörlő, utoljára még jó volt.mivel kezdjem? Hátsó jó.
-
Louies
aktív tag
Sziasztok! Carminat tomtom navígáció SD kártyás frissitésre van valakinek link/leírás?
''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz CactuS #69138 üzenetére
Kösz szépen, egyébként én ilyen autót sem akartam, tervben sem volt, de a történetét leírtam már az autós topikban. Amivel a mai napig nem barátkoztam meg, az a bajusz féle kapcsoló egy undormány akármikor ránézek, ahogy az odaállított tablet is. Miért nem lehetett azt beépíteni normálisan egy ilyen autóban, ez elég furcsa és gáz. A többi mind frankó, egy pillanatra látni a vele szemben álló Laguna-mat is. [link]
Amit én a mai napig a világ egyik lemegbízathatóbb autójának tartok. Szóval a Laguna III 2.0dci az kimegy a világból és olyan tartalékok vannak motorjában, hogy az valami elképesztő, legalábbis az enyém ilyen...
-
CactuS
Arcképgyáros
Igen, ezért is kérdeztem, anno én pl: a nagyobbik Stingerben és az 5.0 mustangban is azt éreztem néhány nap vagy óra után, hogy baromi jók, főleg a mustang a hörgésével, de napi használatra - itthon, a főváros és környékére - egyszerűen túl erősek. Azzal, hogy erősebb motor nem biztos, hogy többet eszik maximálisan egyetértek.
Egyébként pedig gratula hozzá, nagyon szép darab.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz CactuS #69128 üzenetére
Nem akartam tuningoltatni, mert már a gyári 510 is bődületes volt, de a wheelsandmore cégnél, mivel ennyi mindent vettem náluk - és mondták, hogy ebben a motorban jóval több van, mint ami, de az erősebb motor nem feltétlen fogja azt jelenteni, hogy többet is eszik és valóban így lett,- és ezért adnak 30% kedvezményt ráadásul addig innen ki nem egy az autó, míg az utolsó számítógép, szerelő, technikus több teszt után rá nem bólint.
És mivel ez egy AMG merci, gyári állapotban nem lehet (olyan jól ) majd eladni, ha egyszer úgy alakul, mert ezeket nem átlagok veszik, mondta az ügyvezető elég jó angollal, mint tuningolva és főleg az ő papírjaikkal igazolva
Oké, akkor csinálják .
Lényegében totál így néz ki az autóm (alsó kép), csak a felnin nekem nincs ezüst keret, én feketebuzivagyok kerékben de szinte pont ilyen, hatalmas aranyszínű féknyergekkel, féktárcsával. Fent még a gyári állapotban látni...
Ennyi a története nagy vonalakban.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz #89309696 #69131 üzenetére
Ha mégis jobb fényerőt szeretnél, akkor a következő H4-es izzót bátran tudom javasolni neked. Nekem is annó Megane 1-em volt és ez bevállt: Tungsram Megalight Ultra +120 (H4)
A ködlámpát nem használtam olyan sokszor, de én sem éresztem valami hatalmas különbséget amikor felkapcsoltam. -
#89309696
törölt tag
válasz eTrade #69129 üzenetére
M1, de nekem nincs gondom a világítással, úgyhogy olcsóbbat se akarok bele, bőven elég az alap Tungsram halogén.
A ködlámpám az szar. Vagy nem tudom, de egy 206-ban bekapcsoltam és az frankón bevilágította mellettem az árkokat, a rétet, szép fényes asztalt varázsolt elém. M1-en bekapcsolom, mintha semmi se történt volna. Pedig jó a lámpatest, jó az égő is benne, mégis tök gagyin világít. Különösebb hangsúlyt nem fektettem bele végül, mert eddig talán 3x mentem ködben vele, összesen 10 perc időtartamot az elmúlt másfél évben.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #69122 üzenetére
Mondjuk csal a videó is, mert ha nagyra van állítva a kamerában az érzékenység akkor vakítónak hat a tompított is.
Nekem full gyári a világítás, Robibá szerint is fasza ennek a lámpateste, én is meg vagyok elégedve vele, nincs foncsor bemattulva, bura se. Valószínű a kisebbségbe tartozom akkor. A magasságállító is nullán van.
Én egyébként sötétben a terelővonalon megyek bal kerékkel, így tuti marad hely a biciklisnek, gyalogosnak ha esetleg későn venném észre. Nyilván a szembejövő autót ami világít nem nehéz észrevenni akkor visszahúzódom.
Persze vidéken megint teljesen más közlekedni, itt nem jön szembe minden percben autó, lehet közép fele húzódva menni tartósan.
Kell is egyébként, mert sok a vadbarom gyalogos, biciklis akik megoldják az egészet egy fényvisszaverős karkötővel vagy táskával amin van két csík. Azt hiszi, hogy azt észrevenni, ha pont szembe is jön valaki és elvakít? Az ilyen még sose ült autóban este. Aztán fel van háborodva, ha a bunkó autós elüti, persze csak háborodna, mert 90-nél semmi nem marad a puhány testéből. Ilyenek miatt meg senkinek nincs kedve sitten ülni.
Na emiatt mennek 60-nal. Meg persze a lámpa is szar, az csak rátesz egy lapáttal.Ezt a lefele állítom a lámpát üres autóval is, hogy ne vakítsak hülyeséget szintén tapasztaltam már két embernél is, egyik a rokonom, ő fix 2-esen jár, a másik egyik munkatársam őutána rendszeresen tekergetnem kell a kurva kapcsolót, mert lent van a legkisebbtől egyel vissza állítva. És mikor beül következő alkalommal megint letekeri. Hülye emberi szokásokkal nem lehet mit kezdeni.
-
CactuS
Arcképgyáros
-
#89309696
törölt tag
Semmi, csak pár szakaszon megkentem neki 160-170-nel. De nagyon érezni, hogy ez az autó nem erre lett tervezve. Meglepően röhögve felgyorsul ekkora tempóra, én azt hittem alig fogja kiszenvedni magából 140 fölött.
Egy lejtősebb szakaszon talán a tiltás sem lehetetlen az meg váltóáttétel alapján 200 ha jól emlékszem, a múltkor számoltam. 5500-ig forgattam el, onnan már a 6600-as tiltás nincs messze, hacsak nem pont ott van közte egy bottleneck. Meglepett mindenesetre, hogy gurulni is tud, de maradok a megszokott megengedett+első büntetőhatár közötti értéken ahogy eddig is, mert nagyon billeg, hajóként vánszorog, minden baja van ekkora tempónál, bár persze főúton mentem ami göröngyös volt, pályán valószínű jobb volna. De ez akkor sem erre tervezett, a fék is alig fogja meg. 80-ról mint a szög úgy megáll, 160-ról azt hittem sose lesz vége.Nekem is aug 17 a lejárat.
-
galore33
újonc
válasz LamerGyuri #69117 üzenetére
Köszönöm!
Ezen tömítések cseréje, ha jól értem tehát:
-pillangószelep tömítés
-alapjárati motor tömítés
-map szenzor tömítés
-beszívott levegő hőmérséklet érzékelő tömítés
oldotta meg?Ezek cseréje bonyolult dolog? (mondjuk azt sem tudom a pillangószelepen kívül, hol vannak pontosan )
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #89309696 #68986 üzenetére
Kezdek Eagle lenni
Ezt most mire érted? Egyébként átfutottam a topikot nagyjából, nem sok olvasatlan volt, csak 2400 valamennyi...
Olvastam a műszakiról is...Jah így van.
2 napja vizsgáztattam le, mert épp a napokban néztem rá és láttam, hogy aug 17-ig érvényes, így 1 hónapon belül onnan indul újra 2021-ig. A jószágon minden megvan csináltatva, majd 1 millióba került (ha mindent beleszámolok), de ezt megígértem neki, aztán ment vissza a garázsba.Egyébként mercizek, ott meg olyan fogyasztásaim vannak, hogy én ritkán látok 20 liter alatti átlagot. A gyári kerekeket felniket eladtam, Németországban egy erre szakosodott cégnél átnézettem és ami kellett, azt ott megvettem rá, most 20-asok vannak rajta, nagyobb fékekkel, plusz megtunigoltattam 510-ről 670-re, 700nm-ről lett 920. Mentem vele pályán 325-tel óra szerint (gps 312), de nekem kellett lassítani, mert olyan pulzusom lett, hogy azt hittem szívrohamot kapok. 290-ig semmi bajom nincs, ez az autóban ekkor még nem érezhető, de innentől felfelé már szinte kilométerként elkap az érzés, hogy itt elég egy rossz mozdulat. Csak a négy kerék felnivel jóval többe került, mint amit a (legyen az ára 2 millió) laguna ér.
Visszatérve a lageszra, azt mondja a szerelő ezen ő semmit nem csinálna, mert egyszerűen annyira egyben van a gép, hogy ezen kár megbontani bármit is, meg ő ilyen lagunát még nem is vezetett, ami ennyire ment volna. De mivel nem akartam, hogy az összes évek alatt bevásárolt cuccok, ott rohadjanak el a polcon, ezért mondtam neki, hogy letojom, de minden cserélve legyen. (kettős, turbó, vezérmű, váltó, szíj és az összes hozzátartozó forgó fasság, minden cső én már ne mis tudom, vízpumpa, új termosztát, új fagyálló, olaj (csak is xado), minden szűrő. Az összes bak, a nagy zselésben semmi zselé nem volt már másfél év után! A k...a anyjukat a rönónak, de tényleg! Ez a világ leggagyibb szarja ez a bak, ráadásul muszáj cserélni ezek szerint évenként, különben aki erre haklis megőrül a rezonanciától. Szóval kicserélt alkatrészek mind azt mutatták, hogy mintha nem is lett volna használva az autó. Ettől függetlenül a változás nagyon is érezhető, eddig is vadállat volt, most még "azabb", csak jóval csendesebben teszi.
Még a vizsgáztató is mondta, hogy elképesztő, mennyire egyben van a gép, mikor meglátta a 602 ezret az órában, jah kb egész évben nem mentem vele egy ezrest. A sikeres vizsga után lőttem róla egy képet.
Bár Michelin gumikat rendeltem anno még rá, közeb visszamondtam, mert a gumis ajánlotta a Momo. Nem hittem neki, de mondom, ha gáz akkor azonnal leveszed, az első 500 kilométer után szidtam mint a bokrot, azt mondta várjak még, aztán 700 környékén úgy elcsendesedett, hogy nem akartam elhinni, milyen kiszabott jó gumik ezek. Siklik rajta a gép szinte, de GY esőben jobban tapadt az biztos, ettől függetlenül baromi jó gumik.[ Szerkesztve ]
-
Bass
addikt
Sziasztok mi okozhat olyat h pl 4-s fokozaton van a venti de kb 1-2-s nek felel meg,majd gondol egyet és beindul rendesen. De volt h el sem indult csak egy idö után.(klima is be volt kapcsolva) .
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #69119 üzenetére
Mintha jól beállított lámpára néhány gyök...ember nem villogna ugyanúgy.
Rengetegen azt hiszik: Soha, semmilyen körülmények között nem vakíthatjuk a szembejövőt (jól beállított lámpával).Ez fas'ság, dombon, kanyarban, stb akad olyan mikor rövid időre vakítunk esetleg. De sok elmeroggyant letekeri üres autó esetén 3-4-5-re a lámpát, nehogy rávillantsanak, mert vakít.
Darwin díjas lépés, így legalább 30-40 méternél nem lát többet, 45km/h fölött esély sincs megállni egy ojjektum/állat/ember/kamikaze bringás előtt.Biztos szórakozásból írják a gyártók a lámpára hogy 1,2/1,1/1,0/stb százalékos lejtésre kellene állítani
Az izzó dobozán a 'marketing fényerő százalékban' azaz a FOM 50 és 75 méteren mért fény alapján adja meg szabvány izzóhoz/lámpához képest hogy látni egy másik izzóval/tompítottal.Kezeket a magasba, aki tuti biztos abban, hogy 50 és 75 méteren lévő ojjektumot megvilágít az autójával!
Nem 120-150 méteren ismeri fel(!) már, hogy esélye legyen 90km/h-ról, csak 75. Sajnos sok embernek itt nem 100% jönne ki, hanem max 5-15%! És az ilyen fogalmatlanok miatt megy a sor hatvannal sötétben ha van egy kis köd/szitáló eső (meg az önmagát is szivató gagyixenonos/gagyiledes/égbe világító izzó/bemattult lámpa miatt).
Nem reprezentatív felmérés alapján (havi 60-70 óra az úton, télen ez mind sötétben) az autósok 10 százaláka közlekedik megfelelő* világítással - amire itthon többen is jutottak már rajtam kívül.
*: Az(a lámpa), úgy(fényforrás, foncsor, búra), oda(be van állítva és korrigálva terhelés esetén) és világít(nincs kiégve) is, ahova kell.[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
LamerGyuri
senior tag
-
Gombinyó
őstag
-
-
Jaded
őstag
Nem szerettem volna hitvitát nyitni, nyilván mindenki azt használ ami jól esik. De a 2-es lámpája köztudottan szar. Nekem Osram Nightbreakerrel egész jó volt, láttam is vele. Csak ugye alapból nem hosszú élettartamú és a tetejébe az autó is fogyasztja a sima izzókat is. A 4-essel elég jól látni (pedig lencsés), de egy emelt fényerejű sokat dobna rajta szvsz.
Megvolt az éves szervíz, nem találtak semmit, átnézték tetőtől talpig meg pollenszűrőt cseréltek. Pénteken még visszaviszem, mert gariban állítanak a vezetőoldali ajtón, mert szorul picit.
Pont ott is egy lámpáról volt szó, Clio 1-ről, lámpát kerestek hozzá, mert a tulaj rosszul látott vele. Az egyik szervizes mondta a másiknak, hogy "bmeg jóhogy szarul lát vele, egy léccel van kiékelve, hogy ne essen ki a lámpa a helyéről!"
Renault Megane IV Limited
-
galore33
újonc
válasz rob210 #69111 üzenetére
ezek szerint ahogy több helyen is olvasni,h a vízhőmérséklet-érzékelő hibája okozhatja a melegen nem indulást, megdőlt? ugye ha az indulásért nem felelős, akkor el kéne tudni indítani az autót melegen, márpedig jelenleg az a hiba,h bemelegedés után -nem mindig-,de nem indul.
-
senior tag
válasz galore33 #69107 üzenetére
Nem vagyok szerelő, csak amatőr, de úgy gondolom, hogy el kellene indulnia. Viszont mivel a motorvezérlőnek nem lesz információja a hűtővíz hőmérsékletéről, így vagy nehézkesebben fog indulni, vagy bemelegedve lesz túl dús a benzin-levegő keverék, ami magasabb fogyasztást jelent, és a motornak sem tesz jót, szóval nem érdemes így használni.
Nekem 1.4 16V van, ott ha jól tudom 2 érzékelő van, 1 a motorblokkban vagy a hengerfejben, a másik pedig a termosztátházban. Amikor a termosztátházban lévő érzékelőn nem volt kábel, akkor azonnal bekapcsolt a hűtőventilátorПутин, иди нахуй!
-
MC Pite
veterán
'A vetítőlencsés lámpa, egy rakat sz@r.'
Ez én finomabban úgy mondanám, hogy a fény egy része elemésztődik a lencserendszeren, így hogy meglegyen a FF fényszóró fényereje, erősebb izzót kell használni.
GE/Tungsram Megalight (70 illetve 90%os) illetve Osram régi nightbreaker (most ez a motoros szériában van a 110%os) egyébként egész jó szokott lenni a legtöbb vetítőlencsésben és még élettartamra/árban sem rosszak, és még fehérebb is a fényük (érdekes mód kb ugyanannyira, pedig az egyik festett a másik nem).
Viszont erősebb (vagy még attól is erősebb ) fényforrással messzebbre pontosabban fókuszálja a fényt (és általában még gyorsabban égnek ki az izzók, hamarabb megégnek).
Én speciel inkább a vetítőlencsés fényszórókat preferálom emiatt (ha nincs gyári led/xenon opció, mint a kései M3 esetén is).harry: Régóta ennyi mióta nézem. Viszont szinte minden teszt szerint nem jobb mint a régi tesói, de legalább másfélszer annyiba kerül.
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
harry
veterán
Ha már izzók, most úgy látom Lumeneten vannak akciók, pl. nighbreaker pár 6.6k link, vagy legalábbis úgy emlékszem ezek korábban 8k körül voltak.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
Hideg fehér autóizzó az nem igazán van. Az a nem a nagyon sárga hanem csak lite hugysárga?
Igaz, izlések és pofonok, de aminek a dobozán 4200Kelvin van, azok 3600-3700at szoktak tudni, aminek 5000K van (ami nem is lenne legális, mégis legálisak) azok 3900-4000K körül tudnak, amik már a sima izzó fényereje alatt vannak cserébe.
Egyébként 4000-4500Kelvin az NaturalWhite, természetes fehér (lásd irodai világítások), 5500-5600K a vakuk (és gyári ledes lámpák) színhőmérséklete,(az 'simán' fehér) 6500K a hidegfehér.Sima vs emelt fényerejű és színhőmérsékletű izzó: [link]
Hidegfehér (ez kb 6000K) az ilyen: [link]mycso, CactuS: Teljesen legális megoldás nem nagyon van, amiből volt gyári xenonos,(2000 lumen plusz) ott fényszóró, fényszóró mosó,(+lökös esetleg) lengőkarokra szintállítás szenzort kellene megoldani.
2000 lument nem meghaladó xenonnnál/Lednél (pl D5S) elég csak a lámpát cserélni.Vagy jó minőségű, értelmes (nem túl sok fényerejű) ledizzó is játszhat, bár nem legális. Annak ellenére hogy egy tényleg jól megcsinált retrofit jól világít, igaz, a hivatalos kereteken belül szinte csak azt nyerjük, hogy a fehérsége miatt látjuk erősebbnek a fényét. Osram kb betartja az előírást, Philips az kb 200% izónak egfelelő fényerőt profukál, a kínai változatokban meg nagy a szórás, 70-400%ig, ami sokszor jó vetített kép meleltt is sok szórt fényt eredményez.
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
jaja1981
addikt
Sziasztok,
Melós autó vásárlás előtt állok és nagyon szemezek a 2006-2008 közötti Dacia Logan kombikkal.
Viszont amit nem tudok, hogy 1.4, vagy 1.6.
Azt hallottam, hogy az 1.6-nak hosszabb a váltója és ezért halkabb, bár főleg város és országút lenne a használat.
Van valakinek info-ja, hogy mondjuk 100km/h-nál mennyit forog az egyik, mennyit a másik?Köszönöm.
-
mycso
Topikgazda
válasz #89309696 #69101 üzenetére
A megane2 lámpájáról annó én is írtam sokszor.
A vetítőlencsés lámpa, egy rakat sz@r.
Igazából nem létezik olyan izzó, amivel jól világítana.
Annó szereztem bele 100w-os H7 izzót, azzal egész tűrhető volt, viszont szétolvadt a foglalat...Ha valaki szeret látni, akkor xenon/led.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #69099 üzenetére
Az egyes Megane autó, minden más csak próbálja utolérni.
Az elég ciki, ha az elvileg fejlettebb autó ilyeneket produkál, alap esetben nem arra számít az ember, hogy a fiatalabb kocsiba kókányolni kell az emelt fényerejű izzót a közlekedéshez. Van azért alapja annak a franciázásnak időnként. Mindenesetre újabb érv amellett, hogy miért ne vegyek soha M2-t, csak M3-at.[ Szerkesztve ]