-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Jövő hónapban csatlakozok a klubhoz egy 2007-es Megane-nal (1.5dCi 106LE, Extreme felszereltség).
Szeretném a meglévő cd-s fejegységet kicserélni erre:
[link]
Bele fog férni, kell rajta faragni valamit, vagy kiveszem a fejegységet és az alatta lévő tartót és mehet is a móka? Nyilván a műszerfal kijelzője és a kormánykapcsoló nem fog működni (vagy van erre valami megoldás?).A másik pedig szeretnék egy telefontartót a középkonzol mellé egy iPhone-nak. Erre van valami megbízható esetleg? Nem akarok fúrni-faragni, ha valahogy fel lehetne ragasztani, az lenne a legjobb.
Ha nálam lesz, teszek fel képeket, persze ha érdekel titeket
Eddig Seatom és VW-em volt, úgyhogy lehet, hogy lesznek kérdéseim még
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Van egy pici "problémám", az alany egy Megane II (2007, 1.5dCI, 106LE). Nem szoktam hajtani (általában 90-110közötti tempó, város nagyjából havi egyszer 10km, egyébként napi 90km városon kívül), ami nálam azt jelenti, hogy 2500-nál váltogatom a sebességet. Ha picit "sportosra" veszem a figurát, 3-3500 körül váltok el (de így sem lepadlózva, tehát nem gyilkolom úgy gondolom), majd megérkezem haza, vagy munkahely stb., leállítás előtt hagyom járni 2-3percig. Viszont leállításkor szinte ki akar esni a motor a helyéről (olyan mint mikor egy motortartó bak sem ép és rángat gyorsításkor, leállításkor).
Ha "finom" módban van használva, szépen rázkódásmentesen áll le, kb észre sem veszem hogy leáll. Mi lehet ennek az oka? Váltáskor, gázadáskor nem rángat, motortartó bakot kizárnám. Kettőstömegű? Az jelentkezne máskor is, esetleg mindig úgy gondolom.
2 hónapja van nálam, már akkor is csinálta, de mivel nem hajtom meg sűrűn, így nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Lehet most is túlparázom a dolgot és ez ilyen.. 88000km van az autóban. Ötletek?Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
Vezérlés tavaly volt cserélve, nem kókány helyen lett csinálva, nem hiszem, hogy elszúrták volna. A bakot szerintem mindig érezni lehetne, mint ahogy a lendkereket is. Alapjáraton van egy pici rezonancia, de szerintem nem vészes. Igazából nem tudom milyennek kellene lennie, de nem gondolnám rossznak, mégiscsak dízel. De azért nehogymár ne lehessen meghajtani néha picit jobban, mert ezt csinálja.
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
Konkrétan nem zavaró, mivel ritkán jön elő, ritkán van kinyomva a szeme Csak hosszútávon nem akarom, hogy bármi bajt okozzon. Attól, hogy nem érzem, valami lehet, hogy nem kerek és az idővel elő is fog jönni. Tulajdonképpen ezért idegesít picit. 2 hónap alatt azért sikerült eléggé összebarátkoznunk, pedig nehezen indult a közös élet
Azt sajnálom, hogy picit fapados szegény: nagyon hiányzik egy könyöklő és a tempomat. Más kérésem nem is volna. Ja de: egy 16"-os Louxor felni a mostani 15-ös helyettSzerk: a kecskeméti Renault szalonról is megvan a véleményem..
[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
válasz molnarpeter #55224 üzenetére
Olvastam én is, de én nem hiszem, hogy meg tudnám csinálni. Utazni meg nem mindig van kedvem, mondjuk prioritásban éppen az utolsó utáni helyen van. Akkor már inkább a könyöklő
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Axiál csuklót kell cserélnem mindkét oldalon. Van belőle ajànlott?
A másik, hogy a motorburkolatot levéve találtunk olajfolyást. A szerelő azt mondja, hogy sok a kartergáz (tehát ott a csövek környékén olajos). Lehet azzal valamit kezdeni? Szerelő szerint nem kell vele foglalkozni, engem azért zavar picit.
Az alany egy 2007-es Megane 1.5dci (K9KP732).
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Van valakinek ötlete, hogy M2-ben hogyan lehet a váltószoknyát és a váltógombot leszedni? Ragasztva van vagy csak pattintós?Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Mennyire jelenthet gondot, ha a vízhőfokjelző üzemihőmérsékletről kis állás után (pl piros lámpa), lentebb esik? Nem az alatta lévő jelzésre, kb a kettő közé. A motor már üzem meleg. Fűtés van rendesen, semmi rendhagyót nem veszek észre. A hideg miatt van, vagy érik a termosztát csere? -3,-4fokban nem tűnt fel, csak most hogy hidegebb van. M2 1.5dci 106LE 2007Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
-
Jaded
senior tag
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Lassan itt az olajcsere. Az olaj Motul 8100 X-Clean FE 5W40 lesz, az olajszűrő már megvan, meg a leeresztő csavarhoz kell egy kulcs. Olaj még nem tudom honnan lesz, az autós boltnak ahova járni szoktam nincs.
A csavar alá ez az alátét jó lehet? [link]Megane2 2007 1.5dCi 106le
Renault Megane IV Limited
-
-
Jaded
senior tag
Nem volt még motul benne, de az elf annyira nem jött be (pedig gondoltam azzal jó leszek). Így először az olajtopikban kérdeztem, ott ajánlotta Qru, azért a clean. Nem igazán akarok kísérletezni, nem hiszem, hogy hosszú távon jót tesz, úgyhogy remélem beválik a javaslata.
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Véleményt tudnàtok mondani egy 2002-es 1.4 16v Meganeról? Alize felszereltség, klíma, vonóhorog, 186ezer km. Motorfelújítása volt, azóta 2000km-t ment el. 500e ft. Ennyit tudok róla. Érdemes lehet vele foglalkozni?[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
-
Jaded
senior tag
válasz rob210 #59489 üzenetére
Ilyet mentem el venni egy óra után. Ez meg állandóan leesett, alig akart belekapaszkodni, szétnyílt. Most kézzel ráhúztam, sztem le is fog jönni 😊
Mágus2: gondoltam arra is, de nem tudtam, hogy belül megsértek-e valamit. Egyébként gyakorlatilag nincs hely semminek. Ott megy egy víz cső, klíma cső, ventillátor ott van 😃
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
válasz Yoshida #61072 üzenetére
A tompított H7, a helyzetjelző W5W. A tompítottat ki lehet cserélni alulról, kerék levétel nélkül is, még a kormányt sem kell kitekerni. Max több lesz a “rohadt francia szar” kifejezés 😃 A helyzetjelzőt én felülről cseréltem, csak a levegő csövet húztam le a helyéről (amin keresztül szívja a levegőt a szűrőhöz). Jó móka az is😃 Ez 1.5dCi, nem tudom a többi motorváltozat mennyire tér el.
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Most tűnt fel, hogy a tolatólámpáim és a hátsó ködzáró nem világít. Gyanús,hogy egyszerre ment volna ki, egy biztosítékon lehetnek ezek? Ha igen hol lehet?
Vagy valami kapcsoló?Megane 2ph2 2007 1.5dci
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
Úgy néz ki egyelőre megoldódott, a biztosítékokhoz nem fértem hozzá. Láttam, ha rükfercbe kapcsolom, lentebb veszi a hátsó világítást. Kicsit tologattam a váltókart és azóta működik. Úgyhogy valószínű, hogy a kapcsoló lesz a hibás a váltón.
Kauffernél nézegettem, van több fajta (zöld, kék csatis pl). Melyik lehet a jó?A ködzáró viszont továbbra sem jó.
Renault Megane IV Limited
-
-
Jaded
senior tag
válasz Szevam #61626 üzenetére
Én cseréltem, igaz Megane 2-ben. A fej Pio lett, a hangszórók a gyáriak. Szebben szól nyilván, de ha minőségibb kell, akkor cserések a hangszórók. Ez a fej biztos jobban meg tudja hajtani a hangszórókat. Időközben kapott egy mélyládát is, így egész rendben van.
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
Nekem az előző töltet Elf volt, kb 5000km után csörgött csattogott villámlott. Olajtopikban ajánlották a Motult, ennek 10e után olyan hangja van, mint mikor beleöntöttem (nyilván erős túlzás, de erősen hajaz rá). Ma is Motult kap (pont esedékes a mai nap a csere )
Gázolajból pedig azt mondták hagyjam a Shellt, inkább OMV. Az OMV-től egyenletes tempónál egy idő után rángatott a kocsi (pl 90-nel mentem és olyan volt mintha néha "bemotorfékezne" - jó hülye szó ). Jó, akkor mondom vissza Shellre, ezt meg bezabálja (kb 100km-rel megyek kevesebbet az OMV-től). Úgyhogy most igazából nem tudom mi legyen még..
Megane 2/2 1.5dCi 106LE
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
válasz shifty! #61781 üzenetére
Tény, hogy nem megy úgy a simától. A Maxxmotiontól sem feltétlenül. Az első Shelltől nekem nagyon ment, a másodiktól kb OMV szint volt. Igaz két teljesen különböző kúton tankoltam.
A MOL-t meg nem tudom, ha tényleg onnan kapja mindenki, akkor szerintem teljesen mindegy. Sosem tankoltam ott. Azt tudom, hogy a Lukoil és az Agip hulladék (szerintem).
mod: kollegámnak volt egy full üzemanyag felújítás (igaz Ford Mondeo, valami 300e ft értékben), neki azt mondták például, hogy Shellt sose tankoljon, mert sz.r az egész, így OMV-zik (igaz mindig Maxxmotion).
[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
Engedjetek meg egy rövid szösszenetet, mivel holnap lesz 1éve nálam a Megane.
Szóval az első évem a Renault Megane-nal (Megane 2 ph2 1.5dCi Live Extreme 106le 2007 Sedan)
Amennyire hidegen hagyott a Renault az évek során, annyira bejött ez a paripa. Úgy gondolom, hogy még mindig jó kiállása van, bárhol meg lehet jelenni vele. Belül is igényes (pedig ez a legfapadosabb verzió), nagyon jó vezetni, kényelmes, de szerelni ne kelljen sose
Eddig ami feltűnt és nehez is volt megszokni, hogy nem szereti ha nincs néha picit leforgatva. Kb 100km alatt nagypapásan vezetve (90-nel, 2000-nél elváltogatva), teljesen elfelejti az autó, hogy neki mennie is kéne. Igazából nem tudom, meddig is volna érdemes forgatni, hogy ne ártson neki (2500 körül max 3000-nél szoktam ha már tompul a teljesítmény). Szerintem lehet valami pici hibája, mert ez így okés.
82312km-rel került hozzám, most 110512 van az órájában. Volt eddig 3olajcseréje, cserélni kellett a jobb-bal axiál csuklót és a jobbos talpas gömbfejet. Most cseréltem pollenszűrőt (tavaly nyáron volt előtte), a gyári ékszíjat februárban cseréltem, mert még a gyári volt fenn. Mindene teljesen gyári még (még a féktárcsák is!), kapott egy gyári könyöklőt (mivel ez sem volt benne), egy 2dines fejegységet, egy mélyládát. Elől már kb a 3. pár izzóját kapja meg holnap, mivel szereti enni Legszívesebben agyonverném azt, aki megtervezte ezt a lámpatestet..
Kapott még 4 gyári 16-os felnit és 4 új Continental nyári gumit, most pedig 4 új téli Klebert. 120ezernél szeretném lecseréltetni a vezérlést (62-nél lett cserélve a gyári, de csak a szíj meg a vízpumpa..), és szerintem akkor már kelleni fog neki a hajtókarcsapágy is. Cooler cső alul picit olajos, olaj nem igazán fogy belőle pedig (max 1dl), a kormányátvezető szalag szerintem el fog halálozni nemsokára. Motor sosem volt lemosva, én meg félek tőle a biztitábla miatt (egyébként csak poros), egyébként rohadtul zavar. Az első dobbetétet cserélnem kellene, mert még a télen kitört belőle egy darab a fagyott latyak miatt. Szóval eddig amit kötelezően költöttem rá, az nagyjából 150e ft, a többi csak “luxus”
Remélem még kb 5évig hű társam marad, törve soha nem volt, remélem nem is lesz. Gyanús, hogy a következő is Megane lesz, a 3-as GT nagyon tetszik, de a szivem csücske a legutolsó, 4-es
Végezetül tankolásról egy kis info:Ami lehetne benne az a napfénytető, tempomat és xenon lámpák. Más kívánságom nincs is
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
válasz forceberg #61987 üzenetére
Eddig Nightbreakereket használtam, az jött be. Persze az emelt fényerő miatt hamarabb is döglik. A H7-es amúgy is egy fos konstrukció, ez is hozzáad. Oké, most jól bírta, valamikor március környékén cseréltem.
Yoshida
Ismerős. Este indultam haza melóból, a buszmegállón még visszaverődött mindkét izzó fénye, mire kiértem az utcából (kb 100m), már ki is volt égve. 😃Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
válasz norbert1998 #62420 üzenetére
Így van, az idő és a hőmérséklet megmarad. A kormányról vezérelhetőséget bukod, nagyjából ennyi.
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
válasz norbert1998 #62422 üzenetére
Igen, a kormány mögötti "bumszlira" gondoltam Enyémben sincs semmi, még elektromos tükör sem, szóval ezt átérzem "Extreme" felszereltség, amire egy Renaultos srác azt mondta, hogy azért az, mert extrémen nincs benne semmi
Sub tápkábel: jobb híjján én ott húztam be, ahol a kuplungnál megy ki egy vastag kábelköteg és a motorháztető nyitó bowdenje a motortérbe. Ott van egy nagy gumidugó, észre fogod venni. Sajnos a kábelköteg mellett nem ment ki, így átszúrtam egy csavarhúzóval. Ezzel okosan, mert könnyen elmetszhetsz egy kábelt (vagy többet is) a korbácsban!
Az akksi és a biztitábla közt jött ki a kábel, azon a 2centi széles résen. Szóval egy élmény mondjuk ez dízel, benzinesnél (ha neked az van) lehet más az elrendezés, de szerintem akkor is így a "legegyszerűbb" a művelet.Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
válasz norbert1998 #62440 üzenetére
Nem biztos, hogy a lencse rossz..én sem láttam vele, mikor megvettem, aztán kiderült, hogy rosszul tették bele az izzót a szervízben értsd: nem jól volt bepattintva a helyére és a lencse fénytörése miatt össze-vissza világított. Mondom ilyen nincs. Persze kb 20fokkal lefele volt betéve az izzó, nem csoda, hogy szar volt.
Most ilyen night breaker laserrel, szerintem teljesen jó. A refi megbszárítja az utatRenault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
válasz norbert1998 #62463 üzenetére
Szerintem elég a motor is.
Ha mégis lámpacsere lesz a megoldás, én személy szerint nem vennék csak Valeot (az a gyári). Igaz húzós, de a Depo és társaival volt már elég rossz tapasztalatom.
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
válasz polonic #63591 üzenetére
Én pont omv-ről váltottam most mol-ra. Hidegen picit szebben indul, melegen meg pláne. Egyedül az szól ellene, hogy jobban fogyaszt (bár most hideg van), shellt is ette. Sima omv traktor, maxxmotion picit jobb, azt néha majd még. Csak az enyém 1.5dci non dpf😃
Renault Megane IV Limited
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!