-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
asvald
senior tag
Sziasztok ! Infrás kulcshoz 2 db 3v -os nagyon lapos elem kell? Jól emlékszem?
A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!
-
poolbig
aktív tag
Hali!
Adott egy Clio II (2003-as) 14, 16V. A fűtés kezelő panelben lévő két izzó ki volt égve (így vettük az autót), kicseréltem újra, de mégsem világít. Hol keressem a hibát. Biztosíték panelt nézegettem, de nem jutok dűlőre.
A vészjelző gombom háttér világítása világít, de nem kapcsolja az indexeket. Ezzel meg mi lehet a gond?
Köszi. -
rob210
Topikgazda
válasz lsebestyen #71993 üzenetére
Meg kell kenni a zárszerkezetet és átmozgatni, ha megoldja öröm boldogság ha nem akkor szét kell az egészet kapni. Ajtó borítás stb, mert akkor a rudazatot magát kell megkenni.
Zsírspray és nem wd40!!! Kell hozzá, ne spórolj vele.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #89309696 #71992 üzenetére
Tehát még csak nem is szakadt el? Micsoda pazarlás Autón bezzeg ott van egyből a vezérlés, ha kicsit is begyűri, lehet hengerfejjel együtt cserélni a hosszbordást
Örülök, hogy bírja a cső nálunk talán a kültéri tárolás és a 'minőségi' gyártás miatt lehettek a gondok.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
Hali. Adott egy megane 1ph2 2002-es 1.6 16v, az alábbi problémával: jobb hátsó ajtót csak akkor zárja a központi, ha kinyitom majd becsukom az ajtót. Ha parkol az autó a hiba nem jon elő. Valami mechanika elmozdulhat menet közben?
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #71991 üzenetére
Még gyáriak, 12 évesek, hűtőfolyadék is egyszer volt cserélve 9-10 évesen (felrobbant a venti és kilyukasztotta a hűtőt). Bírják a csövek. Elkezdett jönni a gumiszag, mert a szíj lógó darabja csapkodta a vízcsövet. Megálltam, levágtam a lógó darabot, megnéztem a csövet de nem sérült. Azt' szántottam tovább. Meg még másnap is, mert nem volt kedvem lecserélni, bár a szerszámokat meg az új szíjat bedobtam a ládába. Kibírta a másnapot is. Aztán lecseréltem.
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz forceberg #71977 üzenetére
Néztem a feltöltött kompatibilitási listát, azon egyáltalán nincs rajta M1, míg más modellek szerepelnek, de mellé van téve, melyik kiegészítő rögzítés kell hozzá. Szóval vagy csak nincs hozzá megfelelő rögzítő, vagy egyéb kompatibilitási gondok is lehetnek.
M1 gyári ködlámpa fizikai méreteit tudja valaki? 'Kívülről' mérve 120mm, nem tudom mekkora a beépítési méret.
Más: régi aksit kivettem, testkábel csatlakozás megpucolva, új aksi berakva, működik Hely valóban volt bőven, a korábbi 207mm aksi helyére került 241 úgy, hogy még kb 10mm hely lenne mellette.
(Meg aztán pont jókor is vettem, most ~1.7k-val drágább).[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
Két probléma van ezekkel.
-Olcsó, nem stabilizált/low droppos cuccok. Az autó 14,5V-ja tönkreteszi.
-A fényerejük általában kicsi, nincs mögötte foncsor sem, ebből nappal ha rásüt a nap, xart se fognak látni.
Az összes szalag ilyen.Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ma BF van! [kép]
-----------
Hogy On is legyek, a pótféklámpa két ledje - a 12-ből - gyengén/bben világít, biztos ennek is az állás nem tetszik. Nem érdekel az a 35-40 ezer, amibe kerül az új, de ha esetleg hasonló méretű fillérekbe kerülő és jóval erősebben világító piros led sorral ezt esetleg lehetne megcsinálni, vagy még jobbá tenni, az volna a legjobb, mint a gyári...szerintetek?Pl mi van, ha a bura mögé - nem pont ezt csak a 98 ezer féléből egyet gyorsan kerestem- beragasztom és persze a régit meg kivágom a kukába. Mint írtam vannak ennél jóval erősebbek is. De a képekre kattintva látjátok a lényeget. Én már szedtem ki a hátsó pótfélkámpát, 2 perc kiszedni másik egy perc csavarni egyet rajta és már szét is jött.
[ Szerkesztve ]
-
gixxergabi
senior tag
válasz blackmorph #71968 üzenetére
"van az a klassz kerek membrános olajleválasztó"
Már én is rá akartam nézni mert külföldi fórumon olvastam olyat is hogy átszakadt, de nekem sajna egybe van a fedéllel...majd egyszer -
veterán
válasz rob210 #71973 üzenetére
M2-ben van ilyen lehetőség, igaz man. klímás, de a ventitől külön állítható a külső-belső keverés aránya.
A felső részen a bal oldali tekerő. Ha valami xart utolérek, én mindig nyomom át belsőre, majd vissza.
Gondolom a sok barom miatt változtattak, akik belsőn felejtették, aztán párásodott mindig az ablak.Az autoama klímás L3-ban csak akkor teheted meg, hogy a kinti xar ne jöjjön be, ha be van kapcsolva a rendszer. Ha kikapcsolod az automata rendszert, elengedi a zsalut... Azaz szimpla lezárt állapot nincs, csak belső keringetés. (vagy csak még nem találtam meg, mert nem kerestem túl sokat)
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
90mm-es pont előre néző ködlámpa helyére szerelhető be. A M1-nél ha jól látom nem pont előre néz.
Lentebb írják az adatlapon: "Néhány autógyártó bizonyos autótípusai esetében szükséged lehet egy külön kapható kiegészítőre, az autó specifikus kiegészítő keretre."
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Twingo klima motorterben levo csovehez kellene nekem ket csavar, hatosra tippelnem oket, de pontos mereteket nem tudok. Valaki tudja esetleg a mereteket? Ezek tartjak a csovet a kompresszornal pl.
Everybody lies.
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #71970 üzenetére
Fogalmam sincs szerintem nincs is belőle új, mert azokkal nincs baj.
Nekem mindig van itthon egy két bontott darab, hogyha MII kell csinálni ne akkor rohangáljak érte.
Az a 37e meg erős túlzás, annál olcsóbban is vanRenault power
-
harry
veterán
Többször volt téma nappali menetfény, ma akcióban kb 18k-ért van ilyen az ismert boltban ilyen: Osram LEDriving® FOG PL LEDFOG103-BL Blue Edition
A Silver is megvan ~23k-ból, bar nem tudom van-e jelentős különbség, de az nincs készleten szóval mindegy is.Bár 'szemre' hasonló, de nem említi a Megane1 / Scenic1 -et.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz rob210 #71952 üzenetére
Sziasztok,
Köszi a válaszokat.
Mennyire nehéz cserélni ezt egy halandó embernek?
Olvasgattam, hogy nagyon be tud gyógyulni a csavar, van h beleszakad stb.. Tényleg enynire macera a csere?
@ROB, 37.e a termosztátház a bárdiban, az alu mennyivel drágább?, bár ha 6-10 évet kibír a műanyag akkor sztem egy 15-éves autónál már kiszolgálja az élettét . -
harry
veterán
válasz MC Pite #71967 üzenetére
Nekem annyira nem termeszetes, Focus I-nel legalabbis semmi legmozgas nincs 0 ventilator allasban, ahogy azt varnam (raadasul ott egy kulon kapcsoloval allitom at belsore, ha megis kapcsolok ventilatort).
De nem is igazan ertem amit irsz, milyen bovden? Ha 0 allasbol balra forgatom, akkor hallom, ahogy egy motor mozgat valamit (gondolom ekkor zar le a kulso resz felul, vagy valami legterelot allit), ES bekapcsolja a ventilatort. Na en csak az elso lepest szeretnem, ventilator nelkul (igazabol ezt varnam a 0 allapottol).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
blackmorph
tag
válasz rob210 #71935 üzenetére
köszönöm az infót, nem tempomatos, de mivel az is tervbe van jövőre, majd akkor...
közben lettek fejlemények.
egy ideje idegesített ez a motor remegés és valamivel nagyobb kartergáz téma, fura volt és minden kicsit olyan darabos. Gondoltam az üzemanyag és keverékképzéssel nincs baj, a buborékosodás is megoldódott a zsírral, így elindultam az egr, forgattyúsház ventiláció útján. első körben mikor láttam olajat a levegő csövekben a turbóra gondoltam, de nem. van az a klassz kerek membrános olajleválasztó ami ugye a kartergázt engedné tovább a szívócsőbe. na ez ebben sok évben elég rendesen letapadt, bekormosodott és lényegében nem funkcionált a membrán így nem választott le soha többé olaja, ment a levegővel és így elég sok további helyre...
Elsőre megpróbálkoztam a tisztítással mert nem nagyon találtam újat sehol. Kiszedtem minden levegőcsövet, coolert, szenzort, egr csöveket, szelepet és alaposan átmostam. Összeraktam és nagyjából ég és föld, kisimult az alapjárat és minden tartomány, nincs remegés, darabosság és leginkább nem jön át olaj a levegő rendszerbe, nincs túlnyomás és csak elenyésző kartergáz látszik az olajbetöltőn meg persze, jobban és könnyebben megy.
szóval ha valakinek ilyen problémája jelentkezik, nem csak az egr-t érdemes tisztítani.
Egyébként durván kell neki adni, majdnem két flakon féktisztító, áztatás, lögybölés, rázás, fújás mindkét lukon, brutális ami kijött belőle. a végén víztiszta volt és láthatóan kezdte megfogni a tisztító folyadékát is. -
MC Pite
veterán
-
blackmorph
tag
válasz Xantomas #71948 üzenetére
Nem megane de nekem a 3as clion fent van mind, ez a hasonló kis darab is, gyári az egész, sokat szedtem már le és raktam vissza, nem szorult be eddig a sár sehova mert fura módon nagyon jól teszi a dolgát és nem jut be, vagy könnyen ki is jön. Talán emiatt sem rohad az alja sem sehol.
Gőzborotvával pedig a necces helyekről, kerékjárati ívek és sarkai, is simán kihozza mert van neki kitalált hézag, kifolyó.
Ja és nyest ellen is baromi hatásos akit érint.
Nem is rohad sehol. Inkább a szélvédőnél lévő lefolyók problémásak, nem sikerültek túl okosan, persze könnyen megoldható. -
harry
veterán
Ezt lehet nekem sem artana megneznem, ha ablakra iranyitom, akkor is jon a szemben levo befujokbol is levego.
Ha mar levego: az termeszetes (Megane1), hogy 0 allasban 'atengedi' a levegot? Tehat ugyan nincs ventilator, de nem is zarja ki a kulso levegot. Utobbira megoldas, ha a kapcsolot balra forgatva belteri levegoztetesre allitom, na de akkor meg megy a ventilator.
Az nem megoldhato, hogy egyszeruen ne engedjen be kinti levegot, es a ventilator se menjen? Azon kivul, hogy egyesevel minden szemben levo nyilast lezarok...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
válasz kalmanchris #71959 üzenetére
Vagy valamilyen testzárlat.
Próbáld ki, hogy lecsatlakoztatod az ecut és rámérsz úgy, ha akkor is izzít akkor nem az ecu a hibás.Renault power
-
z00li
senior tag
Sziasztok!
Ismét problémám lenne a Twingo-val. Hiába állítom be a fűtéspanelen hogy a szélvédőre fújja a levegőt, alig megy oda valami. Ilyenkor a fűtéspanel cserés vagy javítható valahogy?
Z
-
kalmanchris
tag
Továbbra is laguna 2 ph2 dci. Két középső izzítógyertya folyamat izzít, álló motornál is, akkut merítve. Izzító vezérlő cserélve, helyzet változatlan. ECU lesz a bűnös?
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #71938 üzenetére
Köszi, végül nem nyomós volt, hanem gyújtáson kellett 2x fel le kapcsolni a lámpát ( 0 és helyzetjelző között).
Köszönöm még egyszer, így jobb.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
wttfw
tag
Sziasztok,
Egy megane 3 1.6 2009-be szeretnék rakatni gyári(as) tempomatot. Vannak ajánlott szerelők, cégek ahol ezt megtudnák csinálni? Leginkább megane 2-ről találtam infókat. TSW adapterről is olvastam, ez működhet a 3-asban is?
Köszönöm!
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #71950 üzenetére
El tud vetemedni a ház is mert műanyag.
Illetve a tömítéshiba a jellemző.
Én van, akinek alura cserélem, mert ugyan az mint a megane I-é, aztán paszta és soha többet nincs vele baj. Az M II-esből, ha újat veszel az is el tud majd vetemedni egy idő után. igaz ez mondjuk 6-10éves időintervallum.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz sesomaru1989 #71950 üzenetére
Nagyon jellemző, vetemedés miatt reped. Cserekor érdemes nyomatékkulccsal pontosan meghúzni az új termosztátházat, mert könnyen repednek.
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
Termosztát ház repedés, vagy termosztátház tömítési probléma mennyire jellemző hiba a Megane II 2004-es Sedan autóknál?
A termosztát ház környékén folyik a hűtővizem, de hogy hol nem igazán tudom. Valahol lent...
Nem jelentős a folyás, mert a tartályban nem kellett még után tölteni, de a motor tér jobb oldala azért kapja valahonnan a hűtővizet, és van, hogy a motorháztető alja is vizes.
Mennyire bonyolult a termosztátház, vagy a tömítés cseréje?
Előre is köszi. -
Xantomas
őstag
Robibá!
8200243158, és 8200241731 csak nekem hiányzik, vagy általános betegség, esetleg nem is került rá egyes kocsikra alapból? A helyét látom hova kellene hogy menjen. Van értelme azon kívül, hogy megfogja a sarat, de egyuttal bent is tartja, ami bekerült?
Kellenek új dobbetétek, az utángyárottak töröttek, gondoltam, akkor ezt is pótlom.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
FRENK1988
veterán
Üdv úrak!
Kicsit eltűntem, de olvasgattam (ahogy net volt)
Helyzetjelentés:
Téli gumi fent a pót gumi is megjött ma kerül a helyére.
Nyári megmosva (ugyanitt keresek jó szert a hátsó fék által felhordott rozsda és valami fekete trutyi eltávolítására)
Volt olaj és szűrő (levegő olaj pollen és benzin)
Alsó hátsó motortartó bak szívósor és hozzá kapcsolódó tömítések cseréje
Lambda szonda (első) csere
Tankajtó és a zárja cseréje
Már csak a csekendzsint kell törölni...Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz molnarpeter #71940 üzenetére
Ott lett kicserélve, vagy hoztad külön haza?
-
molnarpeter
nagyúr
Svédországban vettem múltkor Biltema akkut, 4 év gari, csak messze van Onnan hoztuk az autót lábon, előző állás miatt túlmerült, muszáj volt.
Itthon hasonló user szempontból az Optima, gondolom ismered, de normál esetben jellemzően határeset, hogy megéri-e (saját tapasztalatom nem nagyon van vele, csak mocsok drága és kicsi a kapacitás)
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Az lenne az igazi, ha itthon is árulnák a NAPA - THE LEGEND akksikat. [link]
Némelyikre 75 hó garanciát adnak, de simán elmennek ezek több, mint 10 éveket, ráadásul olyan indító amperral rendelkeznek, még a kisebbek is, hogy egy repülőt is beröffentenének kis túlzással. 3 hétig voltam az előző hónapban a családdal Kanada-Usa, ha nem autóaksiról lenne szó, ami ugye ilyen dögnehéz, biztos vettem volna.A varta-t meg elírtam a múltkor. Az F18, de a lageszba az F19 való a 190-es magassága miatt. Vagyis pontosan ez: [link] A kettő közt csak a magasság a difi. F18: 175mm, F19:190mm A többi mind ugyanaz. Persze az F18 is jó bele, de az az igazi, mikor a kábelek pontosan illeszkednek a sarukra. Az említett Electric Gold aksid mérete is pontos, ahogy kell.
315X175X190 A laguna 3 2.0 dci-nek elég durva indító áram kell. :-)[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz CactuS #71937 üzenetére
Persze.
Automata világítás, azt ki tudod kapcsolni illetve be tudod kapcsolni.
A bajuszkapcsoló végén a gombot kell nyomni hozzá sokáig.
(sokan véletlen kapcsolják ki)
Igaz az rs komfort modulját még sose láttam, de szerintem az magasabb felszereltség kell, hogy legyen mint a clio 3.
Tehát abban nagyobb a reális esély, hogy csak kapcsolni kell.Renault power
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #71928 üzenetére
Rég jártam erre, de ez szemet szúrt. Nálunk a flottánál elég sok új autó szenved ettől, régebben ez nem volt jellemző az új autókra. Általában pont annyira van szarul beállítva, hogy a sofőrt nem idegesíti, nem veszi észre, de szezon végére lehullik a gumi.
Komfort indexet, abkak lehúzást szerinted lehet állítani a twingo RSen is? Illetve esküdni mernék, hogy a lámpa 0 állásban felkapcsolt sötétben, most pedig nem. Ilyen létezik?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rob210
Topikgazda
válasz csabi94 #71933 üzenetére
erő: csak software.
a többiben majd a laguna tulajok segítenek.
Szvsz én a gyengébbiket venném és megchippeltetném. (alapból egyébként a 131Le nak írtak is 150Le környékén vannak. )
Amúgy pedig igen az állapotot nézd, meg a 4 controlt
Az nagyon nagyon kell ahhoz a kocsihoz.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz blackmorph #71932 üzenetére
Komfort elektronika kérdése.
A nagy többségénél cserélni kell, mert két féle van.
A tempomatosokban lehet kapcsolgatni amelyikben nincs, ott elektronika cserével orvosolható.Renault power
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Még mindig Laguna 3 kérdés. Van 2008-tól egészen 2013-ig kiszemelt. Az áruk nagyjából megegyezik (1,8-2,2 között), viszont felszereltségükben kissé különböznek, illetve a legidősebb mellett szól, hogy van hozzá téli-nyári gumi külön felnin (18" mindegyik), teljes bőr belsős, illetve ránézésre az egyik legszebb állapotú.
A 2010-est ma megnéztem, és azt állapítottam meg, hogy bár szép, és tetszetős a szemnek, annyit kéne még rákölteni az elkövetkező 1 évben (a tökéletesség kedvéért), hogy nem éri meg kifizetni a majd 2 milliós árat.
Tanácsot kérnék Tőletek, hogy mekkora különbségek lehetnek adott típuson belül az évjáratokban? Van-e valami, ami miatt érdemes a fiatalabbat venni, vagy inkább csak az állapotra szükséges figyelni (tudom, hogy nem kor, és km alapján veszünk autót, viszont van, hogy a széria eleje nem sikerül jól, vagy nem tartalmaz valamit? )?
Még egy technikai jellegű kérdés. Bár mindegyik autó 2.0 dci, de van köztük 131, 140, 150, 173 és 175 lóerős. Mégis mi a különbség ezek között? Csak szoftver, vagy turbó? Melyik az ajánlott? Létezik egyáltalán ennyi verzió, vagy inkább csak elírták néhányan?
Mivel nem versenyezni lesz, kissé hajlok a "gyengébbek" felé a rendszeresen felmerülő költségek miatt, illetve amiatt, mert itt olvastam, hogy a gyengébbek is bőven felülteljesítenek.Köszönöm a segítségeteket!
-
blackmorph
tag
válasz rob210 #71914 üzenetére
rendben, köszönöm! megcsinálom ezeket és leírom mi változik
még egy olyan kérdés, hogy van lehetőség utólag bekapcsolni vagy épp konfigurálni bizonyos komfort dolgokat? gondolok itt a komfort index-re, vagy kulcsról nyitás,zárásnál ablak le fel húzás, belsőtér világítás hosszabb időzítése?
-
kisgyerek85
senior tag
Amúgy nálam is ez a másik, Mióta átvettem az autót jeleztem a főnökeimnek (van több is), hogy egy nagyon picit húz az autó jobbra, próbáltam nagyon sok úton, mindegyiken csinálta.
Vissza kellett volna vinni akkor garanciába, hogy csinálják meg, de senki nem foglalkozott határozottan vele. Én meg egybeszoktam vele. Az itteni srácoknak is említettem ezt a minimális jobbra húzást. -
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #71926 üzenetére
Pedig azt a nagyon picit kellett volna állítani rajta.
Sok megane is ettől szenved...
Kijön a gyárból valamilyen beállítással aztán mindenki azt, hiszi, hogy ott műszeres beállítás után jön le a szalagról. Pedig nem.
Már a 4ik ilyen 4 es meganeal találkoztam.
Elküldtem őket futóműveshez ahol állítottak rajta egy picit és azóta jó ;)Renault power
-
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #71921 üzenetére
Tudom, hogy Renault topic,de mivel napi szintek olvaslak titeket, ezért itt tettem fel, mert tudtam, hogy hasznos tanácsokkal láttok el
Ide vittem el. Sando-Car, a srác azt mondta, hogy egy nagyon picit tudna állítani rajta, hogy kevésbé koptassa a gumit, de az már nem a gyári beállítás. Én mondtam, hogy hagyjuk gyári beállításon. Plusz hozzátette, lehet normális, hogy a belső fele a guminak gyorsabban kopnak. Ha abból indulok ki, hogy a saját autómon mindkét első gumi kuka lett (~40e km alatt, szintén a belső oldal mindkét gumin egyformán sima.A külső oldala is lekopott alaposan, de még nem sima)molnarpeter: Igen, ezt a saját autómnál is eljátszottam, hogy nem cserélgettem. Meg is látszik. Hátsó gumik még jók, előre jövő tavasszal kell 2db új.
Gyárilag 2,5 bar-ra voltak fújva a kerekek, 2-3 alkalommal a 23e km alatt ránéztem a keréknyomásra. Én ettől többet nem tennék bele. Gumisnál kérdeztem, hogy mennyit rakott a télibe, azt mondta 2,5. Én a sajátomat 2,2 ig fújom, azon 14 colosak, de 1t a súlya a clionak ez meg 15 colos és nem tudom mennyi a kocsi súlya, majd holnap reggel megnézem a forgalmit -
rob210
Topikgazda
válasz gixxergabi #71918 üzenetére
Akkor a többi sebességnél is nehéz lenne berakni a fokozatot.
Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kisgyerek85 #71920 üzenetére
Első - hátsó pár megcserélése ajánlott, 7-10 ezrenként. Szerintem arrafelé (Szendehely) kifejezetten igénybe veszik a gumikat az utak a hosszú, gyors kanyarok miatt. Esetleg kicsit magasabb nyomást meg lehet próbálni még előre, hátra pedig kicsit alacsonyabbat, ha engedi.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #71920 üzenetére
Ez renault topik
Másrészről vidd el, egy rendes futómű állításra, ahol mérnek magasságot dőlést kerék összetartást, Neked valószínűleg a dőlésállítás nem jó.Renault power
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok! Júniusba beültem egy null kilométeres Fiat Fioronoba. Pár napja voltam gumisnál téli gumira cserélni és mondta a gumis, hogy a bal első gumi az kuka lett. Ami lefutott teljesen az a bal első kerék belső fele. A jobb oldali gumin is látszik a belső felén kopás, de nem ennyire durva mint ez a bal oldali. 23500 km-t mentem velük. Ma voltam futómű vizsgálaton, ott azt mondták, hogy minden a gyári értéken van és ők se értik, hogy miért zabálta le ennyire a belső felét. Continentál az abroncs. Vezetésemet sportosnak mondanám, de mivel az esetek 95%ba van valami a csomagtérbe ami fel tud dőlni ha túlzottam gyorsan veszem a kanyart, ezért nem teljesen értem a dolgot. M0-M2-2es úton napi szinte oda vissza. A váci és a szendehelyi kanyarok ennyire megennék az gumit?
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz gixxergabi #71918 üzenetére
Vagy szinkronkerék.
-
Benir8
senior tag
Sziasztok!
1999-es Renault Megane 1 (1.6, 8 szelepes)
Mitől veszi be nehezen 1-esbe a váltó állóhelyzetről?
Kuplungtárcsa cserére szorul vagy mi okozhatja? -
rob210
Topikgazda
válasz blackmorph #71910 üzenetére
Tévúton jársz azok a bölcső szilentek, az a remegéshez nem járul hozzá.
Ha a bakokat kicseréled nem lesz gond.Renault power
-
Mukucs
senior tag
Hali!
Régi motorolaj (11.000km van benne) miatt lehet hangosabb az autó motorja? Mintha erőtlenebb lenne és jobban “rezeg” a motor, hangosabb. Decembertől áprilisig állni fog az autó (Clio II 1.4 16v), szóval nem akarom most lecserélni az olajat, ezért léptem túl egy ezressel. Fogyasztásban nem vettem észre diffit.
Mit mondtok?
[ Szerkesztve ]
-
blackmorph
tag
válasz rob210 #71908 üzenetére
Rendben, világos minden, köszi .
Remélem a bakok cseréje után megszűnik a vibráció, egyébként nem tudom mennyire kell, szabad kilengnie, mozognia a motornak alapjáraton, de nálam aránylag nagy mértékben teszi. videón sajnos nem látszik pont...
de mivel a kormányon érezni és a pedálnál, így gyanítom, hogy az alsó segédvázon jön át a rezonálás ott ahol az alsó kitámasztó bak csatlakozik. Ha kicserélem és nem javul, gondolom a segédváz két nagy hátsó szilentblokkja és két első függesztője lehet kikopva.
Esetleg még a kipufogó rendszer függesztőjére tudok gondolni de ezt nem hiszem. -
rob210
Topikgazda
válasz blackmorph #71907 üzenetére
Lecsapatót nem szabad, főleg a tél közeledtével.
Abba vízpára is lecsapódik aztán reggelre jól szétfagy az egész.
Én szvsz sufnituningnak tartom.Amire figyelni kell, az a Nm amit tudsz ezek szerint.
Motorfüggesztővel egyszerűbb, de alulról megtámasztva is lehet.
A klímacsövekre figyelj, azt felfelé meg kell húzni kicsit a szárítószűrőt kiakasztva a függesztőből, a jobb dobbetét alatt.Renault power
-
blackmorph
tag
válasz rob210 #71904 üzenetére
Köszi a választ és a tanácsokat! Így teszek.
Egy másik kérdés ha, lehet.
Motortartó bakok cseréjénél ( mind a 4 mert nem a jó cikkszámú és típus specifikus lett anno belerakva, gyanítom ridegebb mert alapjáraton főleg átjön némi vibráció ) van amire kimondottan figyelni kell vagy betartani?
A szerelési útmutatók megvannak, nyomatékokkal, ki beszereléssel stb de az elég szárazon fogalmaz azért és a tapasztalat mindennél többet ér .Továbbá érdemes-e olajlecsapatós tartályt beiktatni a szívócső és a PCV szellőztető közé?
Mert bejut és lecsapódik az olajpára bent a szívócsőben, aztán a cooler csövekben.Köszönöm!
Ha sok a kérdés, szóljatok
-
rob210
Topikgazda
válasz janez89 #71903 üzenetére
Leveszed a fojtószelepet befogod a kis tenyereddel, ahol a rásegítő csöve megy rá a szívósorra ott leveszed a csatit oda megy a vákumpumpa.
Aztán pumpálsz és 3-4 percig állsz a kocsi mellett.
Ha nem 10-20mp alatt engedi el a vákumot akkor az jó. (elengedni el fogja, de minél lasabban annál jobb a helyzet.)
A légtömegmérőt meg diaggal. Annak látszanak az értékei élő adatban.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz blackmorph #71898 üzenetére
Szia.
Szűrő purflux, hengst.
A csövet pedig le kell venni és vákum pumpával ellenőrizni.
A csatlakozókat pedig szilikonzsírral meg kell kenni, ezt sokan nem teszik meg és akkor kezd el levegőt szívni, mert kiszárad a tömítés a gyors csatlakozóban.Renault power
-
zibo73
aktív tag
válasz blackmorph #71898 üzenetére
Szia!
2 éve vettem a Megi 2 nekem azóta buborékos,de nekem sincs indítási problémám.
Szintén 1.5 dci.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vállalom Xiaomi Okoskamerák szoftveres javíttását
- új Newskill Valkyr fekete gamer, irodai szék
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- ÚJ! Newskill Valkyr fekete gamer, irodai szék