-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz zeon.hu #72488 üzenetére
Akkor nekem is lenne kérdésem ezzel kapcsolatban...
Scenic 3.
Esetleg másik fejegységet lehet bele rakni? Milyen alternatívák vannak?
Csak kiszedem és berakok egy újat, ezáltal funkciók megszűnnek, vagy van olyan, ami kezeli továbbra is a dolgokat? Esetleg gyári Renault csak újabb? Nem tudom, csak találgatok...régi autókhoz vagyok szokva, nekem ez már a NASA űrtechnika ez a kocsi
ilyen van benne...[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON
-
#89309696
törölt tag
válasz Csatravi #72497 üzenetére
Én se hiszek benne, csak azért tankolom, mert a sima megromlana a tankban most, hogy E10 lett meg pláne. És nagyon nincs kedvem a zselét kapargatni a tankból, csövekből, meg az injektorokból. Ha többet autóznék akkor sima 95 menne bele, ahogy a család minden más autójába is az megy és egyik se látott soha prémiumot meg nem is fog.
Különbség az biztos, hogy van a prémiumokban, más a szaga, színe, nekem a dúsítós fordulat is alacsonyabb lett és hamarabb vissza is ejti. Inkább az a kérdés, hogy átlagjózsi autófelhasználási szokás mellett még sok év alatt is számít-e valamit vagy csak megint laborban kimutatható apró dolgokról van szó aminek mire megcsodálhatnánk gyümölcsét már rég bontóban rohad a kocsi. -
Csatravi
senior tag
Inkább a szállítási specifikációt nézd, azon valamivel több adat van.
Amúgy az vicc hogy van ahol csak ennyi a különbség hogy ezt írják oda.
"A termék prémium koncentrációban tartalmaz egy teljesítmény javító adalékcsomagot "
De hogy mit és mennyit azt a feledés homálya fedi.
Régóta hiszem azt amit több teszt és vegyészethez értő ember, leírt hogy ezek a "prémium " üzemanyagok is csak átverés. -
veterán
válasz gixxergabi #72489 üzenetére
November 23-án tankoltam azt, akkor már csak nem a nyári volt.
(#72491) Csatravi: érzésre semmivel sem rosszabb a többinél, így rászoktam.
(#72493) Fehér Farkas : aztán mi lenne az a prémium adalék?
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#89309696
törölt tag
A Molnál a 98-hoz van berakva a 100-as dokumentuma is. De ugyanolyan, mint az OMV adatlap is, nincs rajta pontos specifikáció. Ezekből nem derül ki sajnos, hogy az E10 az miből áll, de még az E5-ről sem.
Mol ha jól tudom nem is árul prémium 95-öt, legalábbis lakossági szinten nem.[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
De ez van a többi kúton is:
A motorbenzineink közül a Shell FuelSave 95 és a Shell V-Power95 fog E10-et tartalmazni, a Shell V-Power Racing 100 prémium üzemanyagunkat E5 biotartalommal fogjuk biztosítani. linkMOL link Itt a 100-asról nem találtam doksit. Avagy itt lehet turkálni, de megint az van, hogy van millió doksi, de arról a 4 típusról nem tudnék elérhető helyre tenni az adatlapot...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
Az a baj, hogy ezek nem pontos specifikációk, mondjuk nem is fogja egyik kút sem elmondani a pontos összetételt. Van MM95 is, de csak annyit ír, hogy egyenlő vagy kevesebb, mint 10% etanol. A másik adatlapon a szöveges részben azt írja, hogy minimum 9.3% az össz biotartalom ami etanol és etbe keveréke, és 47% etbe még bionak számít. Szóval lehet, hogy 9% az etanol, lehet, hogy 5%, senki se fogja megmondani. Annyit tudunk, hogy 9.3% legalább van benne és ebből maximum 47% lehet etbe. Az is lehet, hogy két kúton is mást kapsz vagy két különböző hónapban.
Egyébként ez régen is így volt.Az Auchan kutakról szokott lenni pontos labor pdf, a többiekről még nem láttam. Azokból derült ki, hogy az Auchan 98-as az valójában a Mol 100-as benzine, csak a prémium adalékok nélkül.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #72490 üzenetére
Tudja franc, csak a kúton ránéztem s E10 szerepelt. Előtte nézegettem a honlapjukat, ott nem annyira láttam csak a marketinget. Most nézem van egy ilyen kereső, de számomra elég érthetetlen termékelnevezések vannak, de pl. MaxxMotion 95 akárhogy is nézem, nincs link
Nem tudom van-e különbség "MaxxMotion 100+" meg "MaxxMotion 100+ Add" között, ez utóbbiét megtaláltam link De ez 1% Etanolt ír, a kúton 5% volt kiírva.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
A 10% az sima etanol vagy kötött formájú etanol (etbe)? Mert nem mindegy. A E betű csak annyit mond, hogy a bioanyag tartalomnak ennyinek kell lennie. A sima benzinekben biztos, hogy etanol lesz, mert ott az olcsóságra gyúrnak, de a prémium 95-nél már lehet, hogy kedvesebbek és kötött formában lesz benne, vagy 5% sima és 5% kötött. Át kéne nézni az adatlapját.
-
zeon.hu
nagyúr
válasz LamerGyuri #72487 üzenetére
Van 1 din, amihez nagy kijelző van kívülről csatlakoztatva.
#?*@&!
-
LamerGyuri
senior tag
-
veterán
-
zeon.hu
nagyúr
válasz LamerGyuri #72483 üzenetére
Kormányról irányítás annyira nem fontos, egy droidos, 7-8"- os multimédiára gondolok.
#?*@&!
-
LamerGyuri
senior tag
válasz zeon.hu #72480 üzenetére
Alapjában véve igen, ha a táp és hangszórócsatlakozó szabvány DIN-es. Antennacsatlakozást előtte ellenőrizni, ha szükséges, átalakítót beszerezni előre.
Ja, és ha nem valamelyik gyári Renault-ra váltasz, a kijelző és a kormánytáv nem fog többé menni. Hacsak meg nem veszed az átalakítót aranyáron."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz blackmorph #72481 üzenetére
Szerencsére ezen a fórumon nem jellemző ez a hozzáállás.
Ez inkább a facebook okosoknál minden második poszt.Renault power
-
blackmorph
tag
válasz rob210 #72477 üzenetére
Ahogy érzed :) . Valamikor kellene egy leírás a "szar a turbó" vettem felújítottat, újat stb, felraktam, megint szar lett, biztos ő a hülye, csaló, hazug stb. Pedig ott is csak be kéne tartani a derítsük ki miért ment tönkre, majd cseréljünk mindent amit kötelező és ami a hibát okozta. Sokszor ez nem is kerül sokkal többe, viszont az eredmény mindig jó.
Rendet kellene tenni sok fejben, többek közt a kókány szerelőkében is mert ha az ügyfél nem jártas, neki kellene, hogy felelőséggel felvilágosítsa, stb. Meg persze az emberekben akik mindig meglépődnek, hogy autózni drága, pláne ha olyan autót vettünk ami semmiben sem a jövedelemhez van kiválasztva. És innen jön a szar ez, szar az, régen minden jó volt stb.
Persze nyilván vannak kivételek emberekben, autókban. -
zeon.hu
nagyúr
A rádió elég fapados, le kéne majd cserélni.
Bármilyen 1 dines jó bele?#?*@&!
-
Csatravi
senior tag
válasz rob210 #72476 üzenetére
Igen arra a szíjtárcsára gondoltam
Most visszaolvasva látom, hogy a a pumpáról beszélt. Ilyen az amikor 3 felé írok egyszerre
Igazából olyan szempontból mindegy, hogy nem megfelelő munkát végzetek.
Lehetett volna még sok mindent írni de nem akartam a Háború és béke terjedelmet elérni[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz blackmorph #72475 üzenetére
Áttettelek, mert ez bőven jó hozzászólás ahhoz, hogy offba tedd
így kell feléleszteni egy hibás dieselt ennyi és se nem több se nem kevesebb.Renault power
-
blackmorph
tag
válasz mdav88 #72465 üzenetére
Hali.
Azért alapvetően sem sejtet jót ha egy szerelő nem húzza le nyomatékra a vezérlést...
Az a baj, hogy egy nagyon érzékeny és összetett láncban csak az egyik komponenst cseréltétek, és az is kb bemondásra volt ismert. Gondolom akkor ki sem lett olvasva semmi. De valószínű, hogy az injektorok sem voltak már akkor sem jók és nem lett aztán sem bemérve csak kb szemre hozzá lett nyúlva, ki tudja hogyan és mivel, bemérve gondolom ezután sem lett. Új illesztő kódokat sem sejtek pedig azért aránylag fontos lenne. Rengetegszer szét lett szedve minden gondolom, itt is kerülhetett be kosz, de tömítések cseréjét nem írtad, sem bármilyen csőét. Új üzemanyagszűrő sem került szóba márpedig az sem élettartamra szól, szóval azok a mikronok sem lehetnek az igaziak. A potensen dzsuvás, ki tudja milyen állott vagy épp felvizesedett gázolaj sem hiszem h le lett engedve legalább a tankból.
Egyszerűen annyi a hibalehetőség ebben az egészben, hogy kicsit sem meglepő az eredménytelenség, sőt ahogy írod eddig csak kár keletkezett.Én is vettem direkt olcsón kezdődő injektor hibás autót. Viszont elvittem egy hitelesített és garanciát vállaló műhelybe, ahol komoly gépekkel, gyári hitelesítéssel és ismeretekkel stb, felújítottak minden injektort, a nagynyomásút, minden csövet tankot kiszedtek, átmosták, szűrőt, rail csöveket kidobták, izzító gyertyákat és persze minden tömítést stb. cseréltek. A delphi injektorok is kaptak gyári új kódokat amit fel is tanítottak. Na ezt csak így vállalják normális helyeken ahol garancia van.
Ez 460.000 ft volt itt budapesten, viszont hibátlan lett elsőre, és a mai napig az.
Az autó még így is olcsóbb volt és legalább biztos, hogy jó mert én csináltattam.Ezek után azt javaslom neked, hogy hagyd ezt a kókányolást mert rengeteg pénzbe fog kerülni és sosem lesz jó, ellenben az autó is egyre kevesebbet ér a kellemetlen érzésekről, szituációkról nem is beszélek.
Vagy vidd el egy rendes helyre és megmondják kb mennyivel készülj aztán jó lesz, vagy add el. -
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #72468 üzenetére
"Európai engedéllyel (E jellel) rendelkezik! Megfelel a hatályos jogszabályoknak."
CSak ki kell cserélni, illetve a magasságállító motort át kell rakni.Renault power
-
Csatravi
senior tag
válasz Predator2 #72464 üzenetére
Szóval kezdjük az elején.
A szíjtárcsát nem nyomatékra hanem szögértékre kell húzni. Vagyis alap 20Nm és ezt kell 135° ± 15° szögértékre meghúzni.
Ez sem véletlen van így. Akkora nyomatékerőt amivel a csavart meg kell húzni azt nem (vagy nehezen) tudsz egy fogásra húzni, viszont egy félbeszakított majd
újrafogott nyomatékhúzás már nem tud olyan pontos lenni mert egy nagyobb erővel összetapadt meneterőt kell leküzdeni. Ezért a szögre húzással lehet
pontosabb értéket elérni. (nem beszélve az kommerszebb nyomatékkulcsok pontatlanságáról)
Ami a jelet illeti. A szíjon lévő jelek csak az összerelést segítik és nem a kontrollt mert ha 2x körbeforgatod a főtengelyt már akkor nem lesz ott az ékszíj jele a
bordáskerék jelén. Nagyon sokszor át kell ahhoz forgatni hogy újra jelen legyenek. Kontrollt azt a pozicionáló tüskékkel kell elvégezni.
Ami a befecs szelepet illeti.
Azt írod hogy folyamatosan megy be a gázolaj a szelepből de nem a csúccsal van a baj.
Ez honnan tudható, kivettétek és megnyomattátok ?
Alap esetben mikor a csúcs zárva mert az elektromágnes nem húzza fel a kapcsolószelepet a rugó zárva tartja a csúcsot. Ha a számítógép jelet ad a mágnesnek akkor a mágnes felhúzza a kapcsolószelepet a kalibrált rugó ellenében. Ezen vezérlések közben a befecskendező szelep belsejében különböző vagy azonos nyomásvisznyok vannak. Nem írom le mind, van ennek szakirodalma.
Szóval 2 mozgó alkatrész van a befecskendezőben.
1. Kapcsolószelep ami egy rugó és egy elektromágnes hatására mozog.
2. Befecskendező tűszelep ami egy rugó és a gázolajnyomás mozgatja.
A kapcsolószelep mozgása 0,03mm azaz 30 mikron. Szárának illesztése 0,5 mikron !!! Látható hogy ha a ide a legkisebb piszok is bekerül ( a legjobb szűrő is
2 mikronos ) akkor a kapcsolószelep megszorulhat nyitott, zárt vagy kettő közötti állapotba. Nem beszélve a precíz tömítőélről amit a legkisebb szennyeződés is
mint a gyémántvágó úgy amortizálja le a nagy nyomás hatására.
A másik illesztett alkatrész a tűszelep a csúcsban. Ezt a rugó és a nyomászviszony mozgatja viszont ez szintén meg tud szorulni.
Ha a befecskendezők szerelésénél nem tartottak be bizonyos technikai előírásokat akkor bármi előfordulhat.
Leginkább az szokott, hogy egy nagynyomású leamortizálódása után nem cserélnek elosztócsöveket és csillagot vagy nem takarítják ki nagy precizitással akkor
az új pumpa telenyomja a csövekben lévő trutyival a befecskendezőket. Akkor is ha azok újak és akkor is ha régiek.
Ha spénesedés lépett fel akkor nem szabad félmunkát csinálni mert hiába a pumpacsere az kevés ilyenkor.
Szerintem nem biztos hogy a megfelelő szerelő nyúlt az autódhoz. -
#89309696
törölt tag
válasz Predator2 #72464 üzenetére
Ez az egész sztori basszus, nem vagyok híve a felesleges pátyolgatásnak, de ez így ahogy van nemhogy a pátyolgatás elhagyása, hanem nem értelmezhető szerelésnek se.
Szivattyú és porlasztók kimérhetők gépben jók-e, utána üzemanyagrendszer takarítás, új szűrő természetesen. Lehetne mérni kompressziót is ha már kint vannak a porlasztók, ránézni a vezérlésre jól lett-e felrakva. Ha ezek okésak akkor annak a kocsinak gyönyörűen járnia kell.
A régi 1.5 dci-k közül a 65 és 82 lovas a két legegyszerűbb és legelpusztíthatatlanabb motor.
A blokk ha jól tudom full ugyanaz, tehát csereszabatosak a dugattyúk egymással.[ Szerkesztve ]
-
mdav88
aktív tag
válasz sesomaru1989 #72469 üzenetére
Köszi!
Itt tök független attól hogy meleg vagy sem. Van hogy az első indításnál jön elő, de van hogy a harmadiknál a nap folyamán. Solenoid volt cserélve, fél éve tökéletesen üzemel.
Nyáron csinált néha olyat, hogy pöcröff beindult, majd rögtön le is állt mondjuk egész nyáron 2-3 alkalommal, szóval nem igazán foglalkoztam vele.[ Szerkesztve ]
-
zibo73
aktív tag
válasz sesomaru1989 #72468 üzenetére
Szia!
Európai engedéllyel (E jellel) rendelkezik! Megfelel a hatályos jogszabályoknak.
A termék leírásban szerepel tehát el kell,hogy fogadják. -
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
2004-ea Megane II Sedan csodámhoz, új fényszórókat kell vennem.
Meguntam az örökös fényszóró poliroztatást.
Gondoltam, ha már költök rá akkor beruházok egy szebbre, jobbra.
Erre ni:
[link]A kérdés kell-e ehhez bármilyen engedélyeztetés szerintetek?
Szereltetett már valaki hasonló fényszórót régebbi Megane-ba?
Vélemények ha vannak esetleg.
Előre is köszi. -
mdav88
aktív tag
Köszi, ezeket kb megcsináltam. Tesztelem.
+ van egy szakbarbár mágnesrelés indításgátló is beszerelve, vagy kéne egy komplett vezeték-rajz hogy kiszedjem, vagy egy autóvillamosságis....
-
dj79
senior tag
válasz mdav88 #72465 üzenetére
Hmm, engem a k4j ugyanígy szivatott esős, párás időben.
Annyi volt a történet, hogy leszedtem a trafók csatijait, kiszedtem a trafókat.
Az egyik trafónál a gumigyűrű el volt deformálódva, lehet, hogy bepárásodott, fene tudja.
A csatlakozókat megpucolgattam, az fhp-n is végigtoltam egy alkoholos kendőt.
Utána megszűnt a jelenség.[ Szerkesztve ]
-
mdav88
aktív tag
válasz mdav88 #72326 üzenetére
Urak, erre van valakinek ötlete?
Reggel elég nehezen akarta elkapni a fonalat prüszkölt, majd beindult de mintha háromhengerezett volna. Egy percen belül helyreállt. (Rob szerint túl sok benzin jutott az égéstérbe, nehezen égett el). A nap további részében pöcc-röff. Teljesen random csinálja.
Robbal privátban elkezdtük az eszmefuttatást.
-Akku rendben (nem erőlködik szépen forgat)
-Trafók kimérve, rendben vannak
-Gyertyák kb egy évesek talán renden kéne lenniük
-Benzinszűrő kb másfél éves, bár ha el lenne tömődve konstans nehezen indulna.
-AC pumpa talán ez sem lehet probléma, ha az esetek többségében rendben megy.
-Fhp tiszta, ám én erre tudok gyanakodni/gondolni. -
Predator2
addikt
válasz Csatravi #72455 üzenetére
A történet, nagyon bonyolult, és szövevényes is, de röviden:
Nemrég vettük az autót, amit szivattyú hibával hirdettek.
Alkalmi vétel volt. Terhelésre leállt->résolaj mérés->2 pori nagy résolaj veszteség.No para, gyorsan 2db kapcsoló szelep csere, vissza a porlasztók, és már lábon is jött haza a kocsi, de az egyik porlasztó felújítás nem volt az igazi, mert fura hangja volt a kocsinak, izzítás világított is.
Majd itthon, újra szórakozás a kocsival, és mivel javítva lett a porlasztó (résolaj rendben), elment vele faterom egy próba körre. Sajnos 100m után a kocsi megállt, vissza kellett tolni az udvarba. Se kép se hang.
Másnap megbontottuk és ezt találtuk:
[kép]Csavar lelazult, elment a hajtás a nagynyomású szivattyúról. Illetve egyértelműen látszott, hogy 3 foggal elment a vezérlés, semmi gond, a szerelő azt mondta húzzuk vissza a csavart, majd indítsuk be. Így is lett, szépen járt. Mivel a szíjak nem voltak jó állapotban, meg nem is volt rendesen a helyén el lett vidve vezérlés cserére, és ha már ott volt, akkor ki lett cserélve a szivattyú is, az elektromos hiba miatt.
Minden jónak tűnt. Eljött az idő, hogy friss papucsokat kapjon az autó, így hát el is ment vele fater. Útközben meg-meg torpant a kocsi.
Gondolta valamelyik pori szarakodik még. Majd egyszer csak csatt, és az autó megállt. No para, jött a szerelő, trélerre rakták a kocsit.
Kiderült, hogy a szerelő nem nyomaték kulccsal húzta meg a szíjtárcsa csavarját, elment vezérlés. Így egy hétig ott pihent nála. Garanciában vállalta a hiba javítását!Kiderült, hogy egy szelep leszakadt, és kilyukasztotta az egyik dugattyút is.
Az hogy lehet, hogy a 82HP motor dugattyúja nem megy bele a blokkba, csak a 65HP? Volt valami machinálás? Tudtok ilyenről?
Mind1, most az egyik dugattyú egy 65HP-s motorból való (új gyűrűkkel)A szerelő járt/kelt vele, majd a kocsi megint megállt! Hazaszaladt a trélerért, visszavitték, és kiderült, hogy az egyik pori (nem a felújított)
2-es vagy a 3-as hengeré akkor is porlaszt amikor nem kellene. De nem csúcs hibából. Az autó amikor ment meg-meg torpant, a szerelő szerint, csak azért nem lazult le a szíjtárcsa csavarja ismét, mert most nyomaték kulcsal és menetrögzítővel rakta össze. Most szarakodnak hogy rájöjjenek, hogy ugyan miért porlasztó akkor is amikor nem kellene.Próbáltam rövid, lenni.
Nem voltam ott, csak az elmesélés alapján osztom meg veletek a történet egy részét, próbáltam úgy átadni, ahogy sikerült felfogni.
Nem vagyok autó szerelő![ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Marvinyo
aktív tag
De minden 95-öst elér az E10, nem? Mármint, lehet én értettem félre a cikket, illetve az EU-s irányelvet(rendeletet?), de az én értelmezésemben a 98/100-as benya az egyetlen "kiút", mert arra nem vonatkozik.
Vagy ez a MaxxMotion is kísérletinek minősül? A ~385-höz képest a ~400 kevésbé vészes, mint a ~420-440, ezt be kell látni. -
MC Pite
veterán
válasz zeon.hu #72442 üzenetére
Rövid távon benzinből is eszik még.
Amit érdemes lenne: Forensis kártya + kb 25.000 Ft körül egy Eco tréning; bőven megtérül.
Bárki mindenki akinek idáig mondtam azt hiszi vicc, vagy nem tudom miért skippelik. (Szerintem meg hasznos.)[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Marvinyo
aktív tag
-
Csatravi
senior tag
válasz gixxergabi #72456 üzenetére
Azért mert azok a modellek amik érintve voltak 82-106 Le vegyes nagynyomású pumpát használtak. A 106 Le pld már nem Delphi hanem Siemens pumpát. Ennek ellenére érintett modell volt a csapágy problémával. A HK. csapágycsészéje még olyan volt mint az előtte lévő kisebb modelleké. Később módosítottak a HK. csapágyon.
A regeneráció meg megint butaság mert ezekben még nem volt dpf.
Nem volt regeneráció így nem volt emiatt felhígulása az olajnak.[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz gixxergabi #72453 üzenetére
Szerintem elég nagy butaságot mondott az ismerősöd.
-
gixxergabi
senior tag
-
Csatravi
senior tag
válasz Predator2 #72449 üzenetére
Bocs, figyelmetlen voltam és csak az utolsó hozzászólást néztem és nem görgettem lejjebb. Gyári előírás hogy a egy kopás miatti pumpacserénél a nagynyomású csöveket és a közös nyomócsövet is cserélni kell. Nem véletlen hisz abban is végig lerakódhatnak apró fémszemcsék. Nem olcsók a csövek így spórolásként ultrahang tisztítással szokták tisztítani. Több kevesebb sikerrel. Persze nem véletlen írják a cserét és nem a tisztítást.
-
Predator2
addikt
válasz gixxergabi #72450 üzenetére
Nincs
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Predator2
addikt
válasz Csatravi #72448 üzenetére
Jelen esetben egy spén mentes pumpáról beszélünk.
Viszont a rendszerben mint ahogy a képek is mutatják, kerülhetett spén.
Tehet kárt a pumpában (egy vélhetően) spénes üzemanyag?>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Predator2
addikt
válasz rob210 #72446 üzenetére
Nem az én autómról van szó, csak érdeklődöm.
Egy kétmikronos szűrő nem képes megfogni a spént? Mert ha jól tudom csak azon keresztül kap üzemanyagot a szivattyú.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #72445 üzenetére
Nem tudom ki cserélt neked nagynyomásút úgy, hogy nem mosta át az üzemanyag ellátó rendszert, de oda többet ne vidd.
Konyhanyelvre fordítva az apró fémreszeléket nagynyomáson járatod a rendszerben. Olyan lesz mint a homokfúvó, van még kérdés
A szakszerű eljárás a teljes üzemanyagellátó rendszer tisztítása.
Utána mehet fel az új nagynyomású.
Ez jelenti az injektorok kivételét is![ Szerkesztve ]
Renault power
-
Predator2
addikt
Helló
Két fura, de sajnos fontos kérdéssel fordulok hozzátok.
82HP-s 1.5dci autóról lenne szó. Delphi befecskendező rendszerrel.
1, Folyamatosan világított az izzítás visszajelző, de az autó üzemelt rendesen. Kiderült, hogy a nagynyomású szivattyú van rommá kopva. Ki lett cserélve egy bevizsgált darabra, de a rendszer nem lett takarítva, juthat spén a nagynyomásúba, vagy azt megfogja a szűrő? Ha igen, akkor tehet kárt benne?
2, Ugyan csak a spén okozhatja azt, hogy folyamatosan befecskendezi a gázolajat a porlasztó?
Olyan mintha meglenne szorulva valami a porlasztóban.
Köszönöm a válaszokat előre is.
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
veterán
válasz zeon.hu #72442 üzenetére
Számoljátok ki, hogy a kb.300ezer fornint, amennyibe kerül a gáz, megéri-e és mikor térül meg. Vegyétek figyelembe, hogy gázból 1-2 literrel többet eszik, legalábbis nálam így van. Az erő ugyanolyan, nem gyengébb a kocsi. Benzinről indul, majd 50 celsius foknál átkapcsol gázra. Ősztől tavaszig, tehát télen, több idő, míg átkapcsol, mert hideg van. Akkor tovább kajálja még a benzint is. Megy az automata szivató is ugye, többet eszik, mire bemelegszik annyira, hogy átkapcsoljon....
229-ért tankolok most a MoL-on, itt a lakhelyemen.Jól meg kell gondolni. Városban nem hiszem, hogy annyival jobb, inkább hosszútávra jó szerintem a gáz.
A környezetkímélése viszont jó. Víz jön a kipufogóból, nincs károsanyag kibocsátás.
[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON
-
zeon.hu
nagyúr
válasz TheBikerider #72441 üzenetére
Mivel friss műszaki van rajta, így egyelőre akkor felejtős.
Asszony a gyerkők és a munkája miatt rengeteget jár városban, sok rövid út, ezért lett benzines.
Viszont valahol spórolni kéne.#?*@&!
-
veterán
válasz zeon.hu #72439 üzenetére
Nekem a második autóm gáz üzemű. Egy Octavia.
Csak olyan helyen vizsgázhat, ahol van gáz engedély is a vizsgabázison, ráadásul a szerelők sem nagyon szeretik.
Műszaki lejárta előtt át kell nézetni a gázrendszert, arról kell egy hivatalos kártya, ami 30 napig érvényes, ezzel kell vinni vizsgázni. Nekem full macera...ha nem így vettem volna anno, akkor bele nem rakatnám.
Idén már csak 1 évre kapott vizsgát, mert 10 éves a gáztartály. Jövőre már tartályt kell cserélni, kb.70 ezer ft. és csak ezután mehet vizsgázni. Legszívesebben kiszereltetném, de az is 100 ezer, mert vissza kellene papíroztatni is, meg a sok utánajárás....marad így. Én tuti nem rakatnék bele csak ha taxiznék, mert úgy megéri. Ez is az volt régen....[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON
-
zeon.hu
nagyúr
Gázt beszereltetni mennyibe fáj kb?
(Grand Scenic, 1.6 benzin, 7 üléses)#?*@&!
-
Phobion
őstag
válasz molnarpeter #72434 üzenetére
-
rob210
Topikgazda
válasz lsebestyen #72432 üzenetére
Elfmatic G3 Fluide XLD FE
Ez a belevaló illetve bármelyik amelyik ezt a minősítést tudja.
Sima automata váltó olaj egyébként.
A mannolt kerülném.Renault power
-
Gombinyó
őstag
És a pótkereket mindenképp kérd hozzá, különben utólag iszonyat szívás, ha mégis kellene. Ha nem kérsz, akkor leeresztő/felfogató se lesz az autóban.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Phobion #72433 üzenetére
A lényeg az, hogy minden ajánlatot alaposan át kell nézni, és nem csak az árakat összehasonlítani, hanem a tartalmat is - forgalomba helyezés díja, kresz tartozékok (eü doboz, háromszög, mellény), szőnyeg (gyári/univerzális/nincs)... szőnyegnek pl én inkább megvenném a jó kis Rezaw-plast hótálcát, de kinek mi - ha a gyári szövet kell, akkor praktikus kérni egyből (kikötve az eredeti Renault mivoltát), stb.
-
lsebestyen
addikt
Sziasztok!
Mannol Dexron II vagy MOBIL ATF 220 mehet szervóolajnak? Megane 1ph2 1.6 16v k4m700
-
-
MaXX81
tag
Hello! Csak a biztonság kedvéért érdeklődnék hogy nem lesz gondja a motornak (98-as megane 1.6e, k7ma702 motorkód, hengerenkénti befecskendezéses) ha ezt az e10-es benzint tankolom?
-
femiki
tag
Sziasztok. Ha kanyarodáskor kattog az első féltengely, akkor elég a féltengely csuklókat cserélni?
-
Phobion
őstag
Sziasztok!
Új Renault Clio vásárlásában gondolkodom. A kérdésem az lenne, hogy tudja valaki, hogy Magyarországon melyik a legkorrektebb szalon? -
rob210
Topikgazda
válasz blackmorph #72419 üzenetére
Ha mindent kicserélsz akkor igen, ellenkező esetben nem megoldható.
Más a fogasléc.Renault power
-
blackmorph
tag
Kérdésem az lenne, hogy clio 3 ph1-ben a csak 2 irányban, fel-le állítható kormányoszlop helyett be lehet-e rakni másét, modellcsaládon, vagy generáción belül ami 4irányú? Mennyire legózhatóak ezek a renaultnál? Esetleg létezhet utángyártottban újonnan?
Továbbá ajtókban való cicergés ( gondolom ablak mechanika vagy sín, kábel, akármi ) ellen létezik jó megoldás, bevált módszer?
-
poolbig
aktív tag
Hali!
Clio II (2003-as) magnós rádióját ki lehet cserélni CD-s egységre? Ugyanolyan a csatlakozójuk, vagy kell vele mókolni?
Köszi! -
Csatravi
senior tag
válasz forceberg #72411 üzenetére
Igen. Az Extra téli = Evo Diesel Plus CFPP= -40°C alatti FAME tartalom <0,5%
Az Evo Diesel CFPP = -38°C -ig
Nem véletlen van alacsony FAME tartalom. Magasabb FAME tartalommal nem tudná elérni a -40°C CFPP-t. -
Cane
őstag
Üdv!
Elektromos kézifék kattogásról újra:
Kiszereltem a kézifék kapcsolót balra a kormány mellől. WD40-eztem, megmozgattam, multiméterrel kimértem minden mikrokapcsolóját (több van benne), nincs szakadás, mindegyik működik. A kézifék működik de a service + visszajelző szöveg írja hogy "defekt" vagy "überprüfen". A kézifék leállítás után kb. 2-3 perc múlva automatikusan behúzza magát, akkor is ha be van húzva, majd ütemesen kattog a 4 kerék között középen, ahol van a kézifék doboza. Orvosolható ez házilag, illetve műszaki vizsgán ez gond lehet?▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #72396 üzenetére
Kötelezhetnek elvileg. Az utakon járkáló rosszul világító 60%-ot is (vakít, matt, sárga vagy fehér vagy kék vagy zöld, csak egy csíkot világít meg, felemás, lifeg az izzó, stb). Több mint 100e km-t mentem ilyenekkel, müszaki, több igazoltatás volt, nem volt bajom idáig. Látták hogy nem gyári - az ötéves vetítőlencsés autóról ezt nem is mondja meg már senki, higy nem az! - meg azt is, hogy nem vakít, oda és úgy világít ahogy kell. Ha pl vakítana, tuti kaptam volna érte igazoltatásokkor vagy vizsgán. Ahogy ugyanezen rendőrök és műszakiztatók gagyixenonos ismerőst és a lányát meg is büntették/nem engedték át; nagyon helyesen, teszem hozzá, kurva zavaró volt.
Ettől még nem fogok napi 2,5 órát sárga fénnyel közlekedni, nem vagyunk egyformák :R
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
#89309696
törölt tag
M1 szivargyújtója mennyivel terhelhető? Sok autón ráírják a dugóra, de ezen nincs semmi. Van neki külön biztosítéka egyébként baj esetén?
-
Csatravi
senior tag
válasz polonic #72391 üzenetére
Rosszul tudod
Pld. Mol EVO dízel lásd FAME tartalom.És annál pofátlanabb dolog nincs mikor azt írják a prémium üzemanyagokra hogy.
pld.
XX dízel tisztító hatása
XX dízel tisztán tartó hatása
Könnyű azt tisztán tartani amibe eleve csak minimális mennyiségben tesznek bele olyan szutykot amitől mocskos, lerakódott lesz a rendszer.
A polgár örül neki hogy tisztán tartja de egy nagy kakit ! Eleve nem mocskolja úgy össze. Szóval kész átverés hisz nem tisztító hatás van hanem eleve kevesebb benne a szutyok.
Azért fizet az ember többet érte hogy ne rakják bele azt ami eleve nem oda való lenne.
Röhej !! -
rob210
Topikgazda
válasz zeon.hu #72398 üzenetére
1.9 dci 2005 ből, max 800ezer, de akkor nagyon felszerelt nagyon jó állapotú, nagy lekövethető az előélete.
Ezt erősen kétlem.
600ezer környékén már vannak, azokat mondjuk biztos nem venném meg.
Illetve az nem mindegy, hogy melyik 1.9, mert van belőle, olyan verzió amelyik elég bajos.Ezt pl. érdemes lehet megnézni, de 800nál többet ezért se adnék.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gyúrósok ide!
- Battlefield 2042
- Asszociációs játék. :)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...