Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #89309696

    törölt tag

    válasz Predator2 #72464 üzenetére

    Ez az egész sztori basszus, nem vagyok híve a felesleges pátyolgatásnak, de ez így ahogy van nemhogy a pátyolgatás elhagyása, hanem nem értelmezhető szerelésnek se.
    Szivattyú és porlasztók kimérhetők gépben jók-e, utána üzemanyagrendszer takarítás, új szűrő természetesen. Lehetne mérni kompressziót is ha már kint vannak a porlasztók, ránézni a vezérlésre jól lett-e felrakva. Ha ezek okésak akkor annak a kocsinak gyönyörűen járnia kell.
    A régi 1.5 dci-k közül a 65 és 82 lovas a két legegyszerűbb és legelpusztíthatatlanabb motor.
    A blokk ha jól tudom full ugyanaz, tehát csereszabatosak a dugattyúk egymással.

    [ Szerkesztve ]

  • Csatravi

    senior tag

    válasz Predator2 #72464 üzenetére

    Szóval kezdjük az elején.
    A szíjtárcsát nem nyomatékra hanem szögértékre kell húzni. Vagyis alap 20Nm és ezt kell 135° ± 15° szögértékre meghúzni.
    Ez sem véletlen van így. Akkora nyomatékerőt amivel a csavart meg kell húzni azt nem (vagy nehezen) tudsz egy fogásra húzni, viszont egy félbeszakított majd
    újrafogott nyomatékhúzás már nem tud olyan pontos lenni mert egy nagyobb erővel összetapadt meneterőt kell leküzdeni. Ezért a szögre húzással lehet
    pontosabb értéket elérni. (nem beszélve az kommerszebb nyomatékkulcsok pontatlanságáról)
    Ami a jelet illeti. A szíjon lévő jelek csak az összerelést segítik és nem a kontrollt mert ha 2x körbeforgatod a főtengelyt már akkor nem lesz ott az ékszíj jele a
    bordáskerék jelén. Nagyon sokszor át kell ahhoz forgatni hogy újra jelen legyenek. Kontrollt azt a pozicionáló tüskékkel kell elvégezni.
    Ami a befecs szelepet illeti.
    Azt írod hogy folyamatosan megy be a gázolaj a szelepből de nem a csúccsal van a baj.
    Ez honnan tudható, kivettétek és megnyomattátok ?
    Alap esetben mikor a csúcs zárva mert az elektromágnes nem húzza fel a kapcsolószelepet a rugó zárva tartja a csúcsot. Ha a számítógép jelet ad a mágnesnek akkor a mágnes felhúzza a kapcsolószelepet a kalibrált rugó ellenében. Ezen vezérlések közben a befecskendező szelep belsejében különböző vagy azonos nyomásvisznyok vannak. Nem írom le mind, van ennek szakirodalma.
    Szóval 2 mozgó alkatrész van a befecskendezőben.
    1. Kapcsolószelep ami egy rugó és egy elektromágnes hatására mozog.
    2. Befecskendező tűszelep ami egy rugó és a gázolajnyomás mozgatja.
    A kapcsolószelep mozgása 0,03mm azaz 30 mikron. Szárának illesztése 0,5 mikron !!! Látható hogy ha a ide a legkisebb piszok is bekerül ( a legjobb szűrő is
    2 mikronos ) akkor a kapcsolószelep megszorulhat nyitott, zárt vagy kettő közötti állapotba. Nem beszélve a precíz tömítőélről amit a legkisebb szennyeződés is
    mint a gyémántvágó úgy amortizálja le a nagy nyomás hatására.
    A másik illesztett alkatrész a tűszelep a csúcsban. Ezt a rugó és a nyomászviszony mozgatja viszont ez szintén meg tud szorulni.
    Ha a befecskendezők szerelésénél nem tartottak be bizonyos technikai előírásokat akkor bármi előfordulhat.
    Leginkább az szokott, hogy egy nagynyomású leamortizálódása után nem cserélnek elosztócsöveket és csillagot vagy nem takarítják ki nagy precizitással akkor
    az új pumpa telenyomja a csövekben lévő trutyival a befecskendezőket. Akkor is ha azok újak és akkor is ha régiek.
    Ha spénesedés lépett fel akkor nem szabad félmunkát csinálni mert hiába a pumpacsere az kevés ilyenkor.
    Szerintem nem biztos hogy a megfelelő szerelő nyúlt az autódhoz.

Új hozzászólás Aktív témák