Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MC Pite

    veterán

    válasz Csatravi #72497 üzenetére

    Szerintem sokan többet gondolnak a prémium üzemanyagokba (reklámok sugallatára) mint amiről valójában szó van. Saját autóimban van már pár tankolásom rögzítve ( kb 189e km ) és sok azonos úton (napi és időszakos) használom őket, plusz figyelek az autóra.
    A Shell V-Power 95-el végeztem egy közel egy éves tesztet. Előtte sima benzint tankoltam kb 5000enként egy injektor tisztítóval vagy spurival (csak mol/shell/omv kutaton) és az évente 2× szokásos osztrák túrán ki lett kormolva rendesen.
    Itt azt néztem, hogy a fogyasztás mennyit változat ezután a túra után, illetve hogy jobban megy-e vagy sem.

    Amikor csak V-Power95-öt tankoltam, akkor alig ment lentebb a fogyasztás (és előtte sem emelkedett addig) azaz vélhetően kevesebb volt a dzsuva, mint sima benzinnel. Berakhatnám a diagrammokat, de menne a szájhúzás hogy 1-2 deciről van szó.

    Az autó nem megy jobban az adalékolttól; de mindig ezt tankolva kevésbé fog ellustulni/többet fogyasztani. Plusz a GDI/turbós motorok jobban igénylik ezt, több gyártó előírja hogy kell a legalább 98as benzin - holott nem a kopogástűrés miatt kell, hanem a jobb adalékolás miatt, pl 1.2 Puretech EU5 .
    Nincs olyan hogy ez forintra vetítve rohadtul megéri. Akinek esetleg chippelt járműve van, vagy sokat megy részterhelésen, jobban megérheti, de én általában azt követem hogy hosszabb utakra/nagyobb terhelésre jobban adalékoltat kap, alapból a simát (mert a molnál nincs közepes szint és itt van érdemi kedvezményem, forensis+1%) pár ezer km-enként meg valamelyik tisztító löttyöt.
    Pl háromszor tankoltam a helyi lukoilnál, ebből kétszer 98ast, és mindhárom tankolásnál többet fogyasztott belőle, és a 95 össel kevésbé volt szép hangja, mint a szokásos kutaknál tankolt benzinnel, innentől leszarom azt a 3-4 forintot.

    Ez olyan mint a tiszta autó, van akit érdekel, dolgozik vele, költ rá, van aki leszarja. Ha majd kehes lesz a jármű, majd a szerelő csinál vele valamit (vagy nem).

    Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • #89309696

    törölt tag

    válasz Csatravi #72497 üzenetére

    Én se hiszek benne, csak azért tankolom, mert a sima megromlana a tankban most, hogy E10 lett meg pláne. És nagyon nincs kedvem a zselét kapargatni a tankból, csövekből, meg az injektorokból. Ha többet autóznék akkor sima 95 menne bele, ahogy a család minden más autójába is az megy és egyik se látott soha prémiumot meg nem is fog.
    Különbség az biztos, hogy van a prémiumokban, más a szaga, színe, nekem a dúsítós fordulat is alacsonyabb lett és hamarabb vissza is ejti. Inkább az a kérdés, hogy átlagjózsi autófelhasználási szokás mellett még sok év alatt is számít-e valamit vagy csak megint laborban kimutatható apró dolgokról van szó aminek mire megcsodálhatnánk gyümölcsét már rég bontóban rohad a kocsi.

Új hozzászólás Aktív témák