Delta Force béta teszt

Battlefield-szerű, csapatalapú grandiózus PvP csaták? Tarkov-féle extraction shooter? A Delta Force-széria 2009 után teljesen átalakulva tért vissza, hogy mindkét műfajban megpróbáljon teret nyerni.

A bőség zavara

Delta Force… az őszülő veteránok még talán emlékeznek az egykorvolt NovaLogic első próbálkozására az FPS műfajban. Minden újság a poligonok helyett használt voxelek előnyeit (korábban nem tapasztalt látótávolság és pályaméret) és hátrányait (nincs 3D-s gyorsítás) ecsetelte. Hát igen, 1998-ban más volt még a játékvilág és az engine-technológia – de ettől függetlenül e szimulátor elkapta azokat, akik a Rainbow Six-realizmusra és hasonló taktikai mélységre vágytak a városi környezeten kívül is. Az első részt siker, majd nyilván rengeteg folytatás és mellékszál követte – 2003-ban még a Blackhawk Down filmet is feldolgozták egy résszel. Aztán minden összedőlt: az egyre archaikusabb technológia és a változásra, előrelépni való képtelenség miatt a Delta Force-okból egyre kevesebb fogyott, és végül a stúdió is bedőlt. A romokat a THQ Nordic vásárolta fel, belőlük pedig az Embracer-baleset fejlődött ki. Amikor pénzre volt szükség, sok más lépés mellett egy sor játékjogot is eladtak, így került a komoly, lassú, taktikus háborúkat jelző Delta Force név a kínai Tencenthez – akik mindenre vágytak, csak komoly, lassú, taktikus háborút nem. És ezzel el is jutottunk 2025 legelejére, amikor már csak napok választanak el minket az új Delta Force megjelenésétől.

Bár a Delta Force pár napig hivatalosan még béta állapotban van, a játék már közel végleges (értsd: az 1.0-ás) formáját mutatja – leszámítva az újramixelt Black Hawk Down kampányt, amely jelenleg még nem elérhető. Ez az egyedül, vagy akár négyfős kooperatív módban is játszható történet sincs azonban már messze: az is játék január 20-i hivatalos megjelenésével érkezik, és onnantól kezdve a PC-s közösség mellett a konzolos és mobilos játékosok is élvezhetik majd a franchise legújabb részét. Fontos azonban megjegyezni, hogy a kampány a jelenleg elérhető ingyenes tartalmaktól eltérően fizetős DLC formájában lesz elérhető – ha annak minősége és ár/érték-aránya megfelelő lesz, egy külön cikkben még visszatérünk arra is. Most azonban arra fókuszálunk, ami a multiplayer terén már most is elérhető a játékban – merthogy ebből is sokféle akad. A Warfare játékmód a Delta Force válasza a Battlefield grandiózus járműves-gyalogos-területfoglalós csatáira – annyi eltéréssel, hogy míg a legutóbbi Battlefield akár 128 játékost is képes egyetlen szerveren összecsapásra küldeni, a Delta Force csataterén legfeljebb 64 játékos küzdhet egymással. (Igaz, pont a Battlefield mutatta meg, hogy pusztán a nagyobb szám nem biztos, hogy nagyobb játékélményhez vezet.)


[+]

Warfare-ben jelenleg két állandó játékmód érhető el, amelyek már ismerősek lehetnek a Battlefield veteránjainak: az egyik az Attack and Defend, amelyben az egyik csapat stratégiai pontokat próbál elfoglalni egy véges számú újraéledés felhasználásával, míg a másik csapat végtelen élettel védi azokat. A másik pedig a King of the Hill, ami a közönségkedvenc Conquestnek felel meg, azaz különböző pontokat kell elfoglalnia a két csapatnak és a végén az nyer, amelyik eléri az 1 000 pontot. És ennyi, az állandó felhozatalban nincs több játékmód, tehát aki a CTF-et, Team Deathmatchet, malacigát vagy bármilyen más játékmódot keresi, az csalódni fog. Bár mindig vannak limitált ideig elérhető lehetőségek, ezek az eddig látottak alapján inkább a fenti játékmódok valami kis csavarral felturbózva.


[+]

A meccsek alatt a négy szokásos kaszt közül választhatunk (Assault, Engineer, Support és Recon), melyek mind egyedi, de sok újdonságot nem mutató fegyverarzenállal rendelkeznek, valamint mindegyik kaszt esetén két-két tényleges operátor közül is választhatunk. Az operátorok természetesen saját képességekkel és exkluzív felszereléssel gazdagítják a lehetőségeket. A két felderítő egyike például szenzorokkal teli nyílvesszőt falba vagy fákba lőve észlelheti ellenfeleit, a másik pedig vakítógránátokat szóró drónt reptethet egy kicsit agresszívabb felderítés gyanánt. A fegyverek testreszabása kiemelkedően részletes lett: számos kiegészítő közül válogathatunk, hogy a stílusunkhoz és stratégiánkhoz leginkább illő arzenált állíthassuk össze. És milyen lett maga a játékélmény? A gunplay terén érezhető a Battlefield hatása – sőt, legtöbb esetben élvezetesebb is, mint a legutóbbi Battlefield 2042 volt megjelenésekor. Ugyanakkor az operátorok futurisztikus képességei sokszor kilógnak a játékmenet földhözragadtabb, katonai témájú kereteiből, ami szerintem inkább ront az összképen, mintsem hozzáadna.

[+]

Hirdetés

A Delta Force azonban rendelkezik egy második, teljesen eltérő üzemmóddal is. Az Operations a jól ismert extraction shooter formulát követi: te és legfeljebb két társad egy háromfős csapatot alkotva hatoltok be egy nagy, nyílt területre, hogy összecsapjatok a más játékosok, illetve néha a gép által irányított kommandókkal, megszerezzétek a lehető legtöbb zsákmányt, esetleg teljesítsétek az induláskor kapott küldetést is, majd biztonságban eljussatok az evakuációs zónába. A kimenekített zsákmány megtartható, de bizony el is veszíthetjük mindenünket a túlzott vakmerőséggel. Ez egy bevált koncepció, amit a Delta Force teljesen elfogadható módon valósít meg – ugyanakkor a kreativitás hiánya már sok nagyobb fejlesztőnek is problémát okozott, és itt sem érezhető igazán friss megközelítés. E módhoz három pálya érhető el, amelyek mindegyike egy közepesen nagy, nyitott terület, tele célpontokkal és szajréval. A térképek jól kiemelik az érdekesebb helyszíneket, például a nagyobb ellenfeleket, a kifosztható széfeket vagy a dekódolható információkat; ez apróságnak tűnhet, de egy olyan műfajban, amit az olyan szándékosan átláthatatlan játékok uralnak, mint az Escape from Tarkov, a Delta Force e döntése kedvez a nem ultra-hardcore játékosoknak. Több ezer óra tarkovozás után kifejezetten kellemes, hogy egyszerűen megadhatok egy pontot a térképen, majd eljuthatok oda anélkül, hogy memorizálnom kellene minden poligont, akár YouTube-videók megnézésével is. Amikor éppen nem bevetésen vagyunk, akkor egy Black Site nevű helyen tölthetjük időnket, ami a főhadiszállásunkként szolgál. Fejleszthetjük a különböző egységeket, rendezhetjük a tárolónkat és felpakolhatunk a következő raidre. Van egy jegyrendszer is, aminek segítségével teljes loadoutokat vásárolhatunk, ezzel megkönnyítve azok a helyzetét, akik elbukták mindenünket és nincs pénzük új felszerelésre. A legnagyobb negatívumnak az új ötletek hiányán túl az operátorokat tudnám itt is felhozni, valahogy nem illenek ebbe a játékmódba se.

[+]

Mivel a Delta Force ingyenesen játszható, a fejlesztőknek alternatív bevételi forrásokat kellett találniuk – és természetesen itt lépnek képbe a mikrotranzakciók. A készítők egyértelműen hangsúlyozták, hogy a játékban nincs és soha nem is lesz pay-to-win alapú monetizáció, így senki sem szerezhet előnyt pusztán a pénztárcája vastagságával; a jelenlegi boltkínálat alapján ezt egyelőre tartják is. A játék része a hagyományos battlepass-rendszer, amely hozzávetőleg 10 dollárért szerezhető be, emellett pedig különböző kozmetikai csomagok is elérhetők nagy számban. Ezek ára ugyan meglehetősen borsos lett, de mivel ez az egyetlen módja a fejlesztők támogatásának, és egyik sem kötelező fizetős elem, nehéz lenne igazán kritikával illetni ezt a rendszert. Az így kialakított monetizáció diszkrét, és tiszteletben tartja a játékosok szabad választását – mint a Marvel Rivalsben, csak az fizet esetleg, aki kedveli annyira a játékot, hogy valami menőbb szerkót vásároljon kedvenc karakterének.

[+]

A Delta Force nem a legjobb extraction shooter, és nem a legkiemelkedőbb nagy léptékű PvP játék – ám mindkét stílust tisztességesen képviseli egy ingyenesen játszható csomagban, ami figyelemre méltóvá teszi. A járművekkel tarkított, grandiózus csaták szórakoztatnak, még ha nem is hoznak radikálisan új élményt, míg az Operations mód ideális belépési pont lehet azoknak, akik teljesen kezdők az extraction shooterek szigorú műfajában, vagy akik egy kevésbé megterhelő kihívásra vágynak, mint amit az Escape from Tarkov kínál. Igaz, az Operations pályáinak számát és a zsákmányszerzés élményét csökkenti, hogy a jobb loot, az erősebb ellenségek és a küldetések helyszínei előre ismertek, ami kiszámíthatóbbá és néhol monotonná teszi a játékmenetet. Az operátorok futurisztikus képességei gyakran feleslegesnek vagy zavarónak érződnek, a Warfare mód pedig kevés játékmódot kínál, ami idővel korlátozhatja az élményt. Ennek ellenére a Delta Force ügyesen helytáll mindkét műfajban, és annak, aki nem egyetlen játékra van teljesen rácuppanva, érdemes kipróbálnia ezt is – főleg, hogy ez tulajdonképpen két eltérő játék egyben.

A Delta Force jelenlegi bétaverziója kizárólag PC-re érhető el. A teljes játék január 20-tól lesz elérhető a PC mellett PlayStation 5-re, Xbox Series konzolokra, valamint iOS-t és Androidot futtató készülékekre.

Összefoglalás

Az új Delta Force-nak semmi köze a régi epizódokhoz, de így is érdemes kipróbálni: nem csak azért, mert teljesen ingyenes, de azért is, mert két, teljesen eltérő műfajban indul. Egyrészt 64-fős, járművekkel teli csatákat, másrészt pedig egy, az átlagnál könnyedebb extraction shootert. Előbbiben a pályahiány, utóbbiban pedig talán a túlzott egyszerűsítés jelent objektív problémákat, de az is fontos, hogy a játékban lényegében egyetlen igazán eredeti ötlet sincs – minden eleme más klasszikusoktól lett átvéve.

A Delta Force legfőbb pozitívumai:

  • A multiplayer rész teljesen ingyenes;
  • igen részletes fegyver-testreszabás;
  • mind a Battlefield-, mind a Tarkov-mód igényes.

A Delta Force legfőbb negatívumai:

  • Minden része ismerős valahonnan;
  • Warfare módban kevés pálya és játékmód van;
  • az Operations mód néha már túl repetitív;
  • az operátori képességek jobbára feleslegesek.

Balga Bence

Előzmények

  • PlayStation 5 Pro teszt

    A világ legerősebb konzoljával rukkolt elő a Sony - megnéztük, hogy ez pontosan mit is jelent elméletben és gyakorlatban.

  • Call of Duty: Black Ops 6 – multiplayer és Zombies

    A pazarul sikerült egyszemélyes Black Ops 6 kampány után megnéztük, mire is képes az új omnimovement rendszerrel felvértezett multiplayer, valamint a megint megújult Zombies mód.

  • Call of Duty: Black Ops 6 kampány teszt

    A szokásosnál több idő, négy év után tért vissza a Black Ops alsorozat, hogy a hatodik részben ismét Adler és Woods csapatában hajthassuk végre a legőrültebb poszt-hidegháborús küldetéseket.

  • Starship Troopers: Extermination teszt

    A rajongók már régóta vágynak Csillagközi invázió igazi, hangulat, látvány és hozzáállás terén is korrekt játékadaptációjára. Megnézzük, hogy a csótánydögök és 16 fős coop hentelés mélyén ez rejlik-e.