Multiplayer
Az előző Black Ops 6 cikkünkben a kifejezetten jól sikerült a kampányt veséztük ki. Már akkor beígértük, hogy a játék másik, talán még nagyobb és még népszerűbb játékmódjával is foglalkozni fogunk – mindennel, amiben több játékos mérkőzhet meg vagy foghat össze. Ez az, ami miatt a játékosok túlnyomó részben évről évre megvásárolja, vagy legalábbis érdeklődve várja a következő Call of Dutyt. Azt már tudjuk, hogy részben a Game Pass-inkluzivitásnak, részben talán a minőségi kampánynak is köszönhetően a Black Ops 6 a valaha volt „legjobban nyitó Call of Duty-epizódja” lett – így azonban még fontosabb lehet az, hogy a multiplayer rész miben is változott elődeihez képest, és még inkább, hogy vajon jobb lett-e a tavalyi, botrányos fogadtatású Modern Warfare 3-nál?
Bár természetesen új pályákat is kapunk, és mindent remixeltek kicsit, az idei Black Ops legnagyobb újítása, mindenhol nagy dérrel-dúrral mutogatott változtatása a vadonatúj mozgásrendszer, az omnimovement lett. Ennek segítségével most már bármelyik irányba lehet futni, és innen bármerre vetődhetünk vagy csúszhatunk tovább a ritmus elveszítése nélkül, amolyan Max Payne-esen. Bár ez gyakorlatban tényleg könnyen irányíthatóan működik, eddigi tapasztalataim alapján mégis kevesen használják ezt ki. Talán nem véletlen: azok a hardcore arcok, akik rendre a toplisták tetején vannak, és akik látványosan, néha szinte lehetetlennek tűnő mutatványokkal vadásszák le a mit sem sejtő kezdőket. Úgy tűnik, érdemes lesz kitanulni legalább az omnimovement alapjait, mert ezzel tényleg meglephetők a többiek.
A játék indulásakor 16 pálya állt rendelkezésünkre, viszont már azóta megérkezett a Black Ops-rajongók által már jól ismert Nuketown is, annak minden erősségével és problémájával egyetemben. Az új pályak nagy része remekül van kialakítva, bár néhány újraéledési pontot sikerült ismét úgy megtervezni, hogy azokat fájdalmasan könnyen lehessen campelni, ezzel nem kis fejfájást okozva az ellenfél csapatának – bár ez talán egy olyan hiba, amit indulás előtt sosem fognak tudni rendesen kiküszöbölni a fejlesztők. (Most mindenesetre már folyamatban van az érintett spawn-pontok áthelyezése.) A pályák nagyrészt a szokásos 6v6 felállásra van tervezve, és ennél nagyobb játékosszámmal idén nem is tudunk játszani. E csaták mellett adott még a korábbi részekből ismert Gunfight is, ahol körökre osztott módon kell 2v2-ben megküzdeni kisebb területeken.
A már évtizede kötelező játékmódok mellett – mint a Team Deathmatch vagy a Domination –, érkezett egy teljesen új játékmód is Kill Order néven, ahol mind mi, mind az ellenfél is kap egy kiemelt célpontot, akit le kell vadászni, vagy a másik oldalról meg kell védeni. Hogy ne lehessen azonnal legyalulni őket, ezek a célpont-játékosok, a Warzone-hoz hasonlóan páncélt kapnak, valamint, amennyiben elesnek, a sokak által gyűlölt Last Stand perk aktiválódik: a földről még lehetőségük van harcolni, és sikeres ölés esetén maguktól felkelnek, egyéb esetben pedig a társak is felszedhetik őket innen. Ez egy meglehetősen szórakoztató rendszer lehetne, csak sajnos mindenki szimpla TDM-ként kezeli, mit sem törődve a kijelölt célpontok fókuszált levadászásával. (Vagyis pont ugyanaz történt, mint a hasonló csapatmunkára kitalált, de azt csak ritkán hozó Kill Confirmed játékmód esetében pár éve.) De, mint minden Call of Dutyban, úgy a Black Ops 6-ban is a szintek, fegyverek és festések grindolása a legfontosabb – ilyesmiből pedig van bőven, ugyanis multiban és zombiban egyaránt lehet vadászni ezeket, szóval aki szeretné kimaxolni karakterét, az biztosan nem fog unatkozni a következő Call of Duty megjelenéséig. Ezt csak tetézi, hogy sokak örömére (és sokak bánatára) visszatért a tízszintes Prestige-rendszer is, szóval megint örömmel lehet farmolni a szinteket újra és újra.
Fontos még megemlíteni, hogy mostmár lehetőségünk van módosítani a HUD-on is: áthelyezhetünk, eltüntethetünk és méretezhetünk szinte minden információt, amit látunk a kijelzőnkön. Loadoutunkban cserélhetjük még fegyvereinken és eszközeinken kívül perkjeinket is, amik különböző passzív előnyökhöz juttathatják karaktereinket. Amennyiben pedig azonos kategóriából használunk hármat, akkor speciális bónuszként egy negyedik státusszal is rendelkezni fogunk. Ne feledkezzünk meg a Wildcardokról sem, amelyekkel extra kiegészítőket tehetünk fegyverünkre, vagy akár meg is duplázhatjuk gránátjaink számát. Lefagyások és csalók helyett egy kifejezetten érdekes buggal találkoztam csak, aminek következtében mindenkit egyes szintűnek látok – természetesen ez nem okoz nagy hátrányt, de mindenképpen idegesítő anomália. Ha ezt javítják és sikerül orvosolni a problémás spawnokat is, akkor egy rossz szót sem lehet szólni a Black Ops 6-multival kapcsolatban: olyan, amilyennek lennie kell. Egyedül a mindig kellemes kikapcsolódást nyújtó partijátékokat hiányolom, mert eddig csak az Infected érkezett meg azok közül.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!