Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
-
asdf_
veterán
Nyilvan varjuk meg a teljes es a biztosan franko specs-t, de en is azon vagyok egyelore, hogy ezt a gepet teljesen folosleges volt kiadni. Ha a videoja rettenetsok nagysagrenddel jobb, mint az elodjenek, akkor egy minimalis ertelme lehet, de amugy nulla.
@(#83252) Grga_Pitic
Nem az hogy midenkinek szuksege lenne ra, de senkinek sem faj, ha gyorsabb/jobb fokuszrendszere van a gepenek. De az E-M5 II-bol kihagytak, igy most ebbe nem tehetik bele. Igy viszont mindketto gepbe belefut meg egy generacio. Egyszerre nem lovik el az osszes puskaport, patikamerlegen van ez kimerve, hogy a meglevo fejlesztesbol mennyi menjen ki es mennyi ne.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz Grga_Pitic #83252 üzenetére
Hátr azért már a 3. generációban alapnak kéne lennie a PDAF-nek
Amit kapott az e-m10mk3 kb megoldhatták volna egy fw frissítéssel is
-
topikk
senior tag
Szerintem ez ártól is függ, ha a régihez közeli áron lesz egy jobb E-m10, akkor teljesen OK. Az is lehet, hogy a 16 MP szenzor új típus és ott is lesz javulás.
Az is érdekes, hogy amikor csak 16 MP-s szenzor volt mindenki azt bizonygatta, hogy ez teljesen elég, senki nem nyomtat félfalnyi képeket. Most meg megy a panaszáradat, hogy csak 16.
-
asdf_
veterán
válasz topikk #83255 üzenetére
Igen, az ara is lenyeges, azt is varjuk meg. Ha egy arban megy, vagy max egy tizessel dragabban, akkor kutyat nem zavar, hogy lecserelik a regit az ujra. De ha a 4K videora (amirol majd megtudjuk milyen) meg a jack aljzatra elkernek egy fel vagyont, akkor az nem lesz az igazi.
-
mikrofon
veterán
válasz topikk #83255 üzenetére
hát igen. Mint tudjuk jelenleg csökken az eladások száma a fényképezőgépek területén. Tehát csökken a piac. Normál esetben emiatt jobban kellene küzdeni a piacon maradásért, sőt a bővítésért még inkább. Ha már lesett az eladás egy adott vázból, akkor kell valami, hogy növekedjen, kell valami új. Ez lehet kicsi, viszont akkor az árnak nem szabadna jelentősen változni...
De ez szerintem jelenleg nem elég... Az rendben van, hogy kijön egy új technológia, az legyen benne először mindig a legmagasabb kategóriába. De aztán onnantól igen is rakják bele a következő kiadású alsóbb vázakba is... Ez igen is jogos elvárás a fogyasztóktól.... Azt csinálni, hogy már kifejlesztett technológiát, aminek a fejlesztési díját már beépítették a a zászlóshajóba, amikor abban jelent meg először, majd ezt kihagyni a többi vázból, csak azért, hogy a nagyobbat vegyék....
Nem elfogadható. és most nem olyanra gondolok, hogy 5fps vagy 10fps, hanem az alap technológiákra, mint egy szenzor, AF technológia.... Aztán a szolgáltatásokkal majd lehet differenciálni....
Jah és ez szerintem nem MFT specifikus, ez ma sok területen így megy.....[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz topikk #83255 üzenetére
Persze, simán elég a 16 MP, vagy a PDAF nélkül is meg lehet lenni, nekem sem hiányzik. Inkább csak azért fájó a dolog, mert a MILC (és azon belül az Oly) elég lendületesen fejlődött a régóta helybenjáró DSLR-ek mellett, az új generációk mindig hoztak igazi újdonságot is, még a "belépő" az E-M10-eknél is, a nagyobb tesókról nem is beszélve. Most mintha behúzták volna féket, ez inkább E-M10IIs mint III, szerintem.
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #83251 üzenetére
Öreg róka vagy már, tudod, hogy működnek a dolgok. Van egy rakat szenzoruk és amíg az ki nem fut addig azzal gazdálkodnak. Korábbiakból is erre lehet következtetni. Amíg a 12-es volt azt tették az e5-be, majd a többibe. Nem volt kategórizálás, abból főztek. Aztán elfogyott, jött a 16-os kéthelyről, így azzal súlyoztak. Most megint átmeneti idő van, de még gondolom sok az olcsó 16-os és azokban (egy kivétellel) nincs benne a pdaf. 20-asra se azért lesz majd a teljes átállás, mert arra törekednének, hanem talán abba is hagyják a gyártók, egyszerűen elfogy. Így megint lesz csak a 20-as pana/sony és a drágább pdaf-es.
Kétségtelen tény hogy pdaf-el jobb élni, csak kérdés hogy ez nekik most mennyire éri meg. A felhasználók nagyon nagy többségének ez nem tényező, mivel a caf is marha gyors, a körítés pedig jó és megveszik. A többi meg már jóval szűkebb egyéni igény.
Hogy Econ ne kritizálja szét itt egy hevenyészett példa ahol hátrányban van a Sony mert adapterrel Sigma van rajta követő fókusszal, míg a pana single és kitobi link. Ha valamit kifelejtettem kiegészíti. Viszont azt jól mutatja, hogy egy gombnyomással elég gyors még videó alatt is a fókusz. Fotóban meg már csak a követő mód nem annyira tökéletes. Jobban örülnék ha lenne benne pdaf, de sokkal jobban örülök annak, hogy van benne szenzorstabi. -
Studi
veterán
válasz Tin_Shield #83259 üzenetére
Az van, hogy az Olympus afféle művészlelkű dinoszaurusz, régen se volt másképp. Ritkán hoz igazán ütős újdonságokat, inkább reszelgetik az üvegeiket, és gyártanak olyan pro vonalat, amit bizony kevesen akarnak megfizetni. Mert az átlag inkább ad pénzt +5 megapixelért, meg +3 frémperszekért.
Ezért is nem fogják soha megérteni egymást az Olybuzik, és a trollkodni idejáró Sony promóterek. Más világ az Olympus, és más világ a Sony. A Fuji valahol a kettő között egyensúlyoz, talán most ők vannak a legjobb nyomon.
-
mikrofon
veterán
Ez így van. Az olynak a PRO vonala az szerintem zseniális... Az új Oly pro obik megint azok....... Mind a technika, mind a design... Szívesen birtokolnám őket.... Ezket kitenném a vitrinembe is, nem úgy mint a mostani szettemet
Azonban az áruk is jelentős....
Így amit kifizettetek már itt a felhasználókkal, azoknak a fejlesztéseknek kellene egy Budget váz és abba mehetne az ugyan 3 éves, de pro technológia....Én ezt csináltatnám, ha lenne ráhatásom...... Akkor még mindig le lehet húzni egy két felhasználót, a három éves technológiával..... -
MrISO
csendes tag
válasz Grga_Pitic #83244 üzenetére
A PDAF már rég nem csak a sport fotósok úri huncutsága. Ma már a belépő modellekben legalább annyira jogos elvárás. És gyakorlati haszna messze nem csak F1 fotózásánál jön ki, hanem mikor a teljesen amatőr tulaj full automata módban levideózza a családi eseményt, akkor ne pulzáljon neki folyamatosan az AF.
[ Szerkesztve ]
-
-
Grga_Pitic
aktív tag
Schawo már feszegette a lényeget, de értem amit mondasz, ő lehet, hogy szívni fog. Viszont ha kicsit kiismeri a gépét, akkor átpattintja MF-be. Nagylátóval még akár beltérben is lehet akkora a DOF, hogy nem kell tekergetni a fókuszgyűrűt. Kint meg biztos.
Amúgy a remegős videó szerintem gázabb, mint a helyenként pulzáló. Persze ott lehet az objektív OIS, de az nem a filléres kitobikban szokott a legfrankóbb lenni.[ Szerkesztve ]
-
MrISO
csendes tag
válasz schawo #83264 üzenetére
Hát de pont ez az. Pár éve a Fujit is joggal körberöhögték mikor a videó szóba került és nézd meg hol tartanak most. Ezek a dolgok nincsenek kőbe vésve, senki nincs letiltva arról, hogy fejlessze a gyenge pontjait.
Ráadásul az Olympus 5 tengelyes szenzor stabija többek között pont videóhoz is zseniális lenne. Már ha ráfeküdnének végre a témára. Hosszú éveken keresztül kihagyni egy ekkora ziccert. -
Golota
aktív tag
Jó lenne, nyilván egy ilyen feature, meg nagyobb szenzor, stb. Mondjuk én személy szerint azt is élvezem, hogy az Oly errösségnek számító IBIS miatt a régebbi manuális, adapterezett üvegekkel is van stabi. Engem mindig az zavar, hogy ha valakik egy-egy márka önjelölt keresztes lovagjának tekintik magukat és meg akarnak gyözni arról, hogy az övékén kívül minden más választás szar.
-
mikrofon
veterán
Azért én kíváncsi leszek, hogy mit hoz, ha a Leica részvényeinek 45%-át valóban a Zeiss veszi meg....
Biztos átrendezi kicsit a piacot, ha változtatnak a portfólión....[ Szerkesztve ]
-
Studi
veterán
válasz madgie #83275 üzenetére
No igen, itt megintcsak a PDAF jön a képbe: mennyire másképp nézne ki az egész, ha a E-Px, E-M5 vázak is megkapták volna a PDAF támogatást. Csak akkor hogy adják el az egyébként jó 45-öst, és k...jó 60macrot, ha bárki használhatja a régi, lassú, ámde csodálatos képű 50/2-t.
-
jmakk
őstag
Nem feltételenül kell azt engedélyezni az adapterrel felrakott obikra. Bár akkor meg azért papolnának a júzerek A szotyi sem engedélyezte az első generációs A7/A7R + Sony/Sigma MC-11/Metabones adapterek esetében, pedig ott a szenzoron a PDAF. Azóta is mindenféle peticiókat írnak a gyártónak, akik persze magasról tesznek rá.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz mikrofon #83281 üzenetére
Legyen úgy. Sőt, legyenek együtt erősek
Studi: amúgy az mft úgy ordít a kisebb, aranyos kis fixekért... már nem azokért, melyeket harmadszor is kiadnak, ráadásul egymásra licitálva (Pana-Oly), hanem mondjuk egy pici 65/2.5 (igazából f2.0, csak ugye akkor ki venne 75/1.8-at ), vagy gyártói oldalról is kis, fényerős UWA. tudom, bilibe lóg a kezem.
[ Szerkesztve ]
-
Studi
veterán
válasz madgie #83282 üzenetére
Abszolút egyetértek. De még ha kicsit nagyobban gondolkozunk, akkor is van tér. Hány kezelhető méretű 135-150/2.8 FF obi volt a filmes időkben. Kisebb szenzorra, kisebb bázistávra csak lehetne mai kor szellemének megfelelő minőségben csinálni valami ilyesmit, ekv 270-300, 2.8-as fényerővel... Ja, hát ott a 40-150/2.8...
UWA, vagy még merészebbet mondok, immáron sokadszor: 12/2, akár 2.5-2.8 fényerővel, tilt-shifttel? Hi-Res móddal együtt az épületfotósok hogy vágnák falhoz a böszme Canon T/S obikat egy övtatyóban elférő cuccért? Tudom, ez már nagyon rétegcucc, de a 25/1.2 is ekkora szenzorra.
-
INTELligent
senior tag
Megjöttek az E-M10 III specifikációi. [link]
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
mikrofon
veterán
válasz INTELligent #83287 üzenetére
a videó megvan. Akkor most már nem igaz, hogy a pana a videós váz oly a fotós?
-
Studi
veterán
válasz madgie #83286 üzenetére
Volt egy kis overload a melóban, valahol ki kell engedni a gőzt...
De hogy bizonyítsak: rumor oldalak szerint a harmadik most bejelentett üveg (kellett volna erre fogadni valamelyik angol irodánál) egy 12mm/1.2 lesz. Ami a nemrég kiadott Pana 12/1.4 mellett... Hagyjuk is...
-
mikrofon
veterán
válasz INTELligent #83287 üzenetére
de várj , mi van a kihajtható kijelzővel? Az nincs? Pedig az egy családi, haveri selfizéshez jól jönne... Ráadásul talán pont ez a kategória érintett ezzel.....
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz mikrofon #83291 üzenetére
Én nem látom...
Szerk.:43rumors sem ír kihajthatót, azért ez nem volt okos húzás az Olytól, nem hinném, hogy olyan sokba fájna. Ok, hogy úgy közelebb került volna az E-M5 szériához, de ha már a Pana G3 is tudta... Én így elvagyok a G5-tel még egy darabig azt hiszem (mondjuk sem időm, sem képességeim sincsenek egy jobb vázhoz, de az más tészta)[ Szerkesztve ]
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
MrChris
nagyúr
válasz mikrofon #83288 üzenetére
Lassan már teljes lesz az átfedés, Panákhoz is van rendes Adobe színprofil, Olyban is talán használható minőségű lesz a videó (legalábbis a 4k-ból csinált fhd). Jobbnál jobb szenzorstabi mindkét márkánál. Vázak tekintetében nincs nagy gond, lehet elégedetlenkedni, de fotóban nagyon gyors a fókusz, sorozatsebesség és sok az extra szolgáltas. Videót jó minőségben és 4k-ban ilyen kevés pénzért csak a Pana és most talán az Oly képes nyújtani.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MrChris #83293 üzenetére
"Panákhoz is van rendes Adobe színprofil"
Mi, hol, merre? Gondolom csak az újabb vázakhoz van A huelight amúgy a g6-al egész jól műkszik, döglött rideg f*sból tűrhető színeket varázsol, g3-al már nem annyira.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #83251 üzenetére
(#83251) madgie
"Azért az megvan, hogy az Olyn kívül már mindenki beleteszi ezt a gépeibe? A Canon a kis gyösz M100-ba is PDAF-et rak"
Hát ez az...
(#83265) hibavissza
"De ne hagyjuk, hogy Econ tematizálja a topikot. Most átjött ide trollkodni"
Mert az szerinted már trollkodás, hogy leírom: 2017-ben már illene PDAF-et rakni az E-M10 új változatába?
-
asdf_
veterán
válasz #31733248 #83296 üzenetére
Szerintem is illene, de ha az e-m5II-ben nem volt benne, evidens, hogy eloszor annak az utodjanak kell megkapnia, es csak azutan johet le az e-m10 vonalba. Kepessegekkel szandekosan szegmentalva van a gepkinalat, teljesen bilibelogos kez pdaf-et varni ebbe a gepbe. De nem amiatt nem fognak a potencialis e-m10 vevok nem e-m10-et venni, hogy nincs benne pdaf. Emlitettem a patikamerleget, ki van szamolva, hogy hogyan jar a gyar jobban, es hosszabb tavon valoszinu penzugyileg jobban megeri hogy az e-m5-rol es az e-m10-rol is plusz egy bort le lehet huzni.
[ Szerkesztve ]
-
-
MrChris
nagyúr
válasz jjeahh #83294 üzenetére
Csak az újabbakhoz. Kedvedért kipróbáltam a konvertálós trükköt és beveszi az ACR
Átkonvertálod .dng-be majd ezzel az editorral megnyitod, search: DMC-G6 és a második találatban átírod a 6-ost 7-re. Aztán hogy jobb e így a G6 azt nemtom. GX80-nál jót tesz, a Standard jött be.
Viszont Silkyvel olyan részletek jelennek meg amik semelyik másikkal nem és ezt nem is értem, pl. itt az ACR-ben (vagy C1-ban) nem látszanak a pollenek, míg Silkyben ott csillognak.
1:1-ben láthatóan rondábban, kicsit vízfestményesen élesít, de mégis részletesebb meg szerintem jobbak a színek, de az se mindig. A csúcsfényekből egy hagyafacnyival kevesebbet tud visszahozni, az erre való eszköz elég gyenge. Mondjuk ez a helyzet más gépek rawjával is meg van, valszeg ez is olyan mint az álom gép, hogy mindenből a jót szemezgetném össze -
INTELligent
senior tag
Egy picit lehet off: szerintetek mennyit lehet érdemes max. kiadni egy e-m1-ért? (bemutatódarab volt)
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest