Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
Igen, minden menedzsment számol, de aki a saját belső időszámítása alapján halad és közben nem vesz tudomást a versenytársairól, manapság könnyen lemaradhat. Erre több, korábbi nagyvállalat szomorú sorsa is emlékeztet minket. Az is egy rossz megközelítés, hogy "nem amiatt nem fognak a potencialis e-m10 vevok nem e-m10-et venni, hogy nincs benne pdaf". Pont az ilyenek miatt esnek ki sokan a potenciális vásárlók köréből és ez minden márkára igaz. Az egyiknek a gyors fókusz kellene, a másiknak a 4K videó, a harmadiknak a jó szenzor, a negyediknek a csodás mosoda, az ötödiknek meg az alacsony árak. Sokszor ezekből az igényekből egyszerre több is, különböző kombinációkban. Aztán hol az egyik, hol a másik rendszer esik ki a potenciális vásárlónál valamiért. Akinek eddig jó videó kellet, az alapból ejtette az Olyt, akkor is, ha a márka egyébként szimpatikus volt a számára. Ha az Oly felzárkózik videóban, akkor több ember számára lesz választható. Ugyanez igaz a fókuszálási tulajdonságokra is. Ettől persze még lehet, hogy az Oly úgy jár jobban, hogy nem teszi elérhetővé a PDAF-et a drága modellek alatt és így több embert késztet többet költeni. De az is lehet, hogy nincs igazuk. Ebben a műfajban fontosak a mérések (piackutatások), de nincs patikamérleg (ami egzakt eredményt ad).
-
MrChris
nagyúr
válasz #31733248 #83301 üzenetére
Túl van lihegve ez a pdaf dolog, már olyan érzésem van, hogy nélküle nem is lehet fókuszálni, de akit ez a sebesség és találati arány hátráltat a fotózásban az ne vegyen m4/3 vázat, talán még fotómasinát se.
Itt kb nincs pdaf, ez van. Túléljük a fent látható sanyarúságot, míg leszivárog alulra a fázisos fókusz, de addig is a többit megoldjuk IQ-val. -
madgie
titán
válasz MrChris #83302 üzenetére
Komoly egy Panasonic kamerával készült videót felhozni azzal kapcsolatban, miért nincs a legújabb Olympusban PDAF Teljesen mindegy, hogy mft, totál más a Pana és az Oly AF rendszere. Elhiszem, hogy az is snappy-snappy, csak érted, az érv érdekes
Ezenkívül ez a videó lóf@szt sem mutat meg abból, mire lenne jó a PDAF, sőt, semmit sem mutat meg egy AF rendszer jóságából, mert valós helyzetben nem a háttér és mozdulatlan előtér között kell oda-vissza fókuszálni, sokkal inkább az a kérdés, mit szól az AF a cikkcakkmozgású nyócéves kislyányhoz az oviballagáson. Ez a háttér, közelpont oda-vissza ugráltatós izék pont olyan őskövi rossz metódust takarnak, mint amikor napfényben nézik a magas érzékenységet, nem műfényben.
-
mikrofon
addikt
válasz madgie #83304 üzenetére
Szerintem még csak nem is a PDAF valódi értéke, jelentősége a fontos hanem az elv, hogy 4 éve mutatták be mint új technológia tavaly kijött a tovább fejlesztett változata és 4 év után kihagyják a saját új termékükből.... Lehet szándékosan butítani, lassítani, de teljesen kihagyni..... Lehet tényleg ilyen kell az ideális fogyasztói társadalomhoz....
-
#31733248
törölt tag
válasz MrChris #83302 üzenetére
Ebből a gyakran linkelt videóból az látszik, hogy a Pana simán gyorsan tud csipogni akkor is, ha még nincs meg a fókusz és atomhomály a kép. Ha olyan gyors lenne a fókusza, mint ahogy csipog, nem lenne akkora feladat egy normális követő fókusz sem.
(#83303) Grga_Pitic
Így van. Minden rendszernek vannak erényei és hibái és közel sem biztos, hogy a vevő a valódi igényei alapján választ, hiszen a marketing hatással lesz rá: formálja az ízlését, igényeit. A magam részéről két olyan jól pozícionált termékvonalat látok, ahol a marketing-innováció páros mindkét tagja nagyon szépen halad: a Fujit és a Sony FF kínálatot. A többieknél hol a vázak, hol az obik fejlesztésével van probléma.
-
asdf_
veterán
Ertem en, hogy a pdaf-et nem hozzak le az e-m10 III-ba. De a szazalekos akksikijelzo kinek fajt? Agyonutnem...
Battery Status Display Remaining power (4 steps)
-
hibavissza
veterán
válasz madgie #83304 üzenetére
Az Olympusról nem tudok nyilatkozni, de fotónál a Pana követő af teljesen használható. 2-3 méteren belül dobja csak el magát, mert akkor pl. 25 mm-en és f 1,4-en 30 centi sincs a dof. Érthető.
Ellenben videónál borzasztóan hiányzik a pdaf. A dfd teljesen kiszámíthatatlanul esik epilepsziás rohamba és kezd el keresni. Teljesen abszurd. De szerencsére az élkiemelés is használhatatlan Panán.
És most, beszéljünk arról, hogy véget ért már vajon a "Mikor végezzük ki a jelenlegi bajonettet, hogy legyen szenzorstabink" értekezlet a Fujinál?
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #83304 üzenetére
Nemtom milyen kamerával készült, azt nem látni csak a gx8x-t A pdaf-en megy a fonál, úgy le van rántva, mintha alig/nem lenne használható a komtraszt af. Pedig mint látható gyors. A dfd is kontraszt alapú, csak nem olyan faék egyszerűséggel dolgozik a program, momdhatnám végre logikusan jártak el. Hogy az em10mk3-ban milyen lesz meglátjuk, de ez nem a caf miatt lesz lassú, hanem esetleg szarul írták meg a programját. Volt nálam egy hétig em10mk2 de nem tűnt fel a fókusz bénasága.
Még nem gondoltam rá hogy cikcakk mozgásban fotózzam a lányom, meg szembefutásnál, itt válnak el a fotós igényeink, szokásaink. De majd kipróbálom ezt a mutatványt. -
madgie
titán
válasz hibavissza #83308 üzenetére
Minek a szenzorstabi, ha egy kivételével az összes zoomukban ott az OIS? Házivideóra úgyis a zoom való, profi videónál meg nem IBIS-szel szokás nyomulni, aláraknak egy Moza Air-t és sokkal jobban kivasalja a képet mozgás közben.
Azt mondjuk megértem, ha valakinek fotóra, fixekhez kell, vagyis dehogy értem meg, csak elfogadom
Amúgy a legutolsó, filléres, műanyag 16-50 kitben is ilyen optikai stabi van, szóval nem hiszem, hogy különösebben rácuppannának az IBIS-re.
-
hibavissza
veterán
válasz madgie #83310 üzenetére
Láttam én is pár gyanúsan jó videót és néhány remegőset is Fuji kit-tel. Nekem csak remegős jött össze, mikor próbáltam. Biztos nem olvastam át a használati utasítás légzésre vonatkozó részét.
A MFT képstabi+obi stabi sem mindenható, ha elhagyjuk a reklámtesztek világát. Néhány mozgásnál inkább jobb kikapcsolni, mert igaz, hogy kiszedi a remegést, de időnként beledob pár nagyot, amit szoftveresen esélyem sincs kiszedni míg az egyenletesebb, kameramozgástól viszonylag független, finom kézremegést ki tudom simítani.
Az biztos, hogy a sínen futó kamerakocsinál nincs jobb. -
madgie
titán
válasz hibavissza #83312 üzenetére
Napjaink videósa alvás közben is két szót mormol: warp stabilizer
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #83310 üzenetére
Furcsa kinyilatkoztatás, nekem kb csak fixeim vannak, nem vagyok profi videós. Ez gyenge érv, hogy aki fixel annak nem kell stabi. Meg hogy majd aláteszel egy gimbalt. Nem akarok egy piszkafát alá és azzal bohóckodni, nem akarok ezzel bajlódni. Persze hogy egy ilyen eszköz stabilabb, (meg annyiba fáj mint a vázam) de egyáltalán nem családbarát. Megyek a gyerekeimmel és ha előkapom a kis gépet ott van benne mimden.
Ez a warp az utólagosan szarból várat építeni esete. Minek, ha lehetett volna eredendően jó? Hol tudok fujiból összeszedni egy olyan szetet, ami 4k képes, kicsi váz, és ekvivalens 24, 40, 90mm-es obisor van hozzá, ami összesen 700gr súlyú, mindezt 270e-ért? És akkor még nem is számoltam jobb vétellel. De lehet új árakat is összehasonlítani.
No meg minden obi stabilizált, nem kell utólag kiherélni az élességet warppal... -
Studi
addikt
Most tényleg elmentünk egy olyan irányba, hogy PDAF nélkül élni nem lehet 2017-ben, de egy vázstabi f@szság? Srácok, idejön ez az idióta troll, és megint mindenkit egymásnak ugraszt? Ne már...
-
madgie
titán
Nem, jelenleg ott tartunk, hogy a gyerek nem mozdul meg a képnél, de a vázstabinak feltétlenül ott kell lennie mindenben, mert különben semmire sem jó a gép. És természetesen mindenki fixekkel videóz, amatőr szinten is.
Nem tudom, ránéztem a naptárra, csütörtök van?
Chris: veszel egy X-T20-at kácsashoppból, meg gubázol egy stabis 16-50-et mellé és egész konkrétan le van fedve az össze elképzelésed. Vagy egy 18-55-öt, úgysem kroppol pluszban a T20 (ellentétben a T2-vel).
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #83317 üzenetére
Akkor mond ki, szarazemefté! Nincs érv mellette. Minek a stabi, egy fuji zoom lefedi a fixeit, nincs pdaf, túl kicsi, túl nagy... ja és kicsi a szenzor! Nincs itt semmi látnivaló, kérem haladjanak tovább. A m4/3-os cuccokat az alábbi címen ingyen átvesszük. Zárható a topik.
jjeahh: Elindítod azt a hexeditort, ráhúzod a .dng-t, majd Search/Find, Text stringet bepipálod és beírod hogy DMC-G6 és OK. Majd egyszer még nyomsz F3-at és ahol megállt ott a hatosra egy klikk, átírod 7-re, nyomsz egy mentést. Kész. Összesen három helyen szerepel benne a DMC-G6 és csak a másodikat kell átírni.
-
madgie
titán
válasz madgie #83317 üzenetére
De amúgy félre a forrófejjel: ott tartunk, hogy Chris is a saját preferenciáit hajtja, én is, Econ is. Nem meglepő, mi? Valakinek a kicsi, könnyű szett a legfontosabb, minden esetben stabival, másnak inkább a fényerő/dof, FF-től könnyebb cipelnivalóval, stb.
Meggyőzni úgyse fogjuk egymást a saját f@szsagainkról
#83318: mára vége a dráma tagozatnak, ugornyunkmá' A Hexeditoros buherálásunk legyen közös pont, písz
Merci: nem, én konkrétan azon röhögök, hogy valaki védi az Olyt, miért alibizi ki a vázaiból a PDAF-et, miközben évek óta beletehetné már mindenbe. Ez nem különc hozzáállás, ez szimplán f@szság. Nem az MFT f@szsága, csak az Olyé. A Pana legalább próbálkozik, mindezt úgy, hogy szerintem eleve jobb a CDAF rendszere is, mint az Olyé. De tényleg hagyjuk a témát.
[ Szerkesztve ]
-
MrISO
csendes tag
Teljesen igazad van, sok minden nélkül el lehet lenni. Magam is így vagyok ezzel. De pont ezért használok olcsó pár generációval korábbi vázat. Csak itt most egy új modellről van szó, ami majd megkapja az ilyenkor szokásos magas kezdő árat.
Természetesen az E-M10 széria úgy ahogy van szerintem is egy remek kis gép. Kérdés itt csak az, hogy az Mk III kapott e annyi fejlesztést, hogy az megindokolja majd a 2017-es magas nyitóárát?
Vagy azt is kérdezhetném, hogy hány E-M10 Mk I/II tulaj érzi úgy, hogy felár ellenében szívesen lecserélné a gépét Mk III-ra?Hidd el, hogy itt senki nincs az Olympus ellen, én személy szerint is szimpatizálok a márkával. Ennek ellenére az nehezen vitatható, hogy a méregdrága PRO kategória alatt az utóbbi időben kicsit olyan Canonosan egy helyben toporgós a történet.
-
MrISO
csendes tag
Amúgy Fuji vonalon is volt hasonló. Anno akik X-E2 után érdemi utódra vágytak eléggé csalódottak voltak az X-E2s láttán. A két esett között annyi volt a különbség, hogy a Fujis tábor nem próbálta megmagyarázni. Szimplán csak nyugtázta, hogy ez most ilyen lett és amíg lehet újonnan kifutó X-E2-t kapni, addig azt érdemes venni.
Hogy ezzel szemben itt miért kell így mindenre rágörcsölni, az rejtély. -
Tin_Shield
őstag
Én először inkább az E-M5II-öt léptettem volna feljebb új szenzor+PDAF+4K-val, az egy jóval magasbbra pozícionált gép, jobban érezhető a lemaradása. Rádaásul hamarabb is jött ki mint a kistesó. Az E-M10 szintjén bőven "bocsánatos bűn" a régebbi szenzor vagy a butább AF, főleg ezért az árért, szerintem simán húzhatta volna még egy ideig a markII.
(#83324) MrISO
Nagyon nincs itt védve, senki sem írta, hogy bakker erre erre vártam, mindenki alibi frisstítésnek tartja.
A vita a szoksásos képstabi kontra pdaf vonalon mozog, van aki szerint a pdaf úri huncutság, van aki szerint stabi. És senkinek sincs igaza, illetve mindenkinek igaz van, minden a fotózási szokásoktól függ.[ Szerkesztve ]
-
MrISO
csendes tag
-
madgie
titán
válasz Tin_Shield #83325 üzenetére
Egy fényképezőgépet rendszerint olyan dolgokkal lehet szegmentálni, mint a kereső mérete, a dupla kártyaolvasó és/vagy ez/ezek sebessége, sorozatfelvétel sebessége, a váz építési minősége, cseppállósága, stb.
Szenzor/AF/szoftveres direktbutítás szerintem f@szság, igen, akkor is, ha a Fuji csinálja (X100S esete).
Studi: addig is lehülyéztetek, míg MFT user voltam A 45/1.8 távoli lágyulása megvan még? Ott is úgy kezdődött, hogy leírtam, hogy szerintem ez kicsit gáz, és jött egy komplett csoport azzal, hogy márpedigdehogyis. Hoztam netes példákat, csoportosan jött az akkorse. Szerinted véletlenül alakult ki a raptor szó?
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
Egy moderátor rendet tehetne itt, kicsi sok az off.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Tin_Shield
őstag
válasz madgie #83328 üzenetére
Pontosan, ezért léptettem volna fel előbb az E-M5III-at E-M1II "lightnak" és az E-M10II-t változatlanul hagytam volna még a piacon, aztán jövőre az is megkaphatott volna pár dolgot a nagyoktól, akkor tényleg markIII lenne.
De biztos jobban tudják ezt Japánban (vagy nem, más területen de japán céggel dolgozok lasan 20 éve...) -
asdf_
veterán
válasz Speeedfire #83329 üzenetére
Szurkevel van, lapozd at.
-
asdf_
veterán
válasz Tin_Shield #83330 üzenetére
Az elkepzeles jo, de az E-M1 II-re rogton nem hozhatjak az E-M5 III-at. Leghamarabb jovore nyar elott. Azutan viszont megint varni kellett volna az E-M10 III-al egy fel evet minimum, azaz negy ev koruli eletciklusa lett volna az E-M10 II-nek, az meg mar billegosnek tunik.
-
Tin_Shield
őstag
A fene tudja, a Fujinál elég hamar kijött a X-Pro2, XT2, X-T20 sor és jön az X-E3 is, szóval meg lehet oldani egy generáció cseréjét relatíve gyorsan is. Gondolom lehetne ügyesen "butítani" egy E-M5III-t hogy ne veszélyeztesse az E-M1II-t, ahogy madgie is írta, alapvetően a szolgáltatásokkal célszerű szegmentálni.
Nem akarok beállni a pdaf-ezők sorába főleg, hogy tulajdonképpen engem is hidegen hagy a videóval együtt, de most már az Oly is képes elfogadható videóra és AF-re (E-M1II), ideje valaminek lecsorogni az alsóbb szegmensekbe is -
topikk
senior tag
válasz madgie #83328 üzenetére
Mindenkinek megvan a maga kritikája. A magasabb szegmenset vásárló meg dühöng, hogy nehogymá egy cseppálló váz + pár fps és egy nagyobb kereső miatt háromszor annyiba kerül a váz???? Fogcsikorgatva megveszi aztán 99%-ban elég lett volna a belépő szint is. De hogy védjem kicsit az oly-t a saját példámmal: én most váltottam fennebb a 10 ii-ről, csak azért mert nem tudtam mozgó madarat vagy egyéb állatot fényképezni. (pl. a kérészvonulásnál közelről, csónakból kb 500 képet lőttem, amiből 4-5 volt fókuszban, azok ahol vízre szálltak ). Ha benne van egy normális PDAF a 10-esben az Oly elvesztett volna egy fenebb lépő vevőt. Én meg megspórolhattam volna egy csomó pénzt
-
tylerddd
veterán
Hello! Remélem nem túl OFF: egy patika állapotú, nagyon keveset használt Panasonic DMC-G5 objektív nélkül mennyiért adható el kb.?! Minden tartozék megvan hozzá, dobozzal és igény esetén 3 db akkuval. Köszi!
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
b.vr
őstag
válasz topikk #83336 üzenetére
Na ez legalább egy jó példa vagy arra hogy felméred milyen képeket szeretnél csinálni, ahhoz mire van szükség, és ahelyett hogy telesírnád a zinternetet miért nem lehet ezt ezzel meg azzal, mérlegeled fontos-e ez annyira amennyibe kerül, ha igen megveszed, fotózol vele és örülsz. És ez így is van jól
Le lett már korábban futva persze ez a "lényegében minden vázban kell hogy legyen PDAF" , akkor is azt írtam hogy nem az számít mi áll az adatlapon hanem hogy mennyire használható. Csak mert a Fuji-tulajok leírták hogy pdaf nélkül fontos objektívekkel gyötrelmes a fókuszálás. Nemhogy mozgó célponton sorozatnál, hanem egyáltalán úgy általában! Ezzel szemben általánosságban az 5 éves Pana G5-ömmel meg nem volt gondom, ami hírből sem ismerte a pdaf-et. És mégis gyorsabb, jobban használható az AF-rendszere mint a pdaf-fel rendelkező Fuji X-E2-nek, amit amúgy használok az Oly E-M1 mellett, de csak hogy legyen mit a 23/1.4 végére csavarni. Arra amire nekem kell az x-e2, elfogadható ahogy fókuszál (mozgásban lévő célnál sorozatra meg nincs vele szükségem), nem is panaszolom tele a fórumokat hogy miért csak ennyire képes.[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Hamár fókuszrendszer, nemrégiben Thom Hogan kijött az E-M1 mark II review-val, és ő tényleg olyan körülményekre vizsgálja (madárfotózás) és annyi mögöttes tapasztalattal (lévén állandóan csinálja a különböző szafarikat, még az előző generációnál volt is hogy a saját fő cuccát nem is vitte csak a tesztelni kívánt Nikon-Fuji-Olympus triót a Galapagosra) hogy érdemes az ilyen összehasonlításait olvasni.
"I think it would surprise a lot of people that I've chosen to keep my E-M1 Mark II but not my Fujifilm X-T2. While the Fujifilm certainly has a bigger and arguably better sensor, the E-M1 Mark II—in shooting, not setup—simply out handles the X-T2 in my experience, and I even found the focus performance to be better, particularly with telephoto lenses."
(Ezzel együtt meg írja hogy ha valakinek ez a fő területe akkor továbbra is a dslr-t ajánlja/használja erre)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
rooney8
aktív tag
sziasztok
a napokban vettem egy pana g6 gépet, 14-42-es kitobival, használt mindekettő.
ez az első komolyabb gépem, szóval nincs benne gyakorlatom, remélem csak én rontok el valamit.
nem tudom rendesen beállítani a fehéregyensúlyt. illetve csak gondolom, hogy a fehéregyensúllyal van probléma. ha automatára állítom, akkor az egész kép magentában tündököl, ha előre definiáltat állítok be, akkor szintén a végletekig van eltúlozva a szín, ha pedig manuálisan egy fehér terület kijelölésével határozom meg, azzal kapom a "legjobb" eredményt de az is nagyon messze van a színhelyestől.inkább beszéljenek a képek. ugye csak én rontok el valamit és nem hardveres a probléma?
-
Muerte68
addikt
válasz rooney8 #83343 üzenetére
Szerintem a szín csúszka van eltolva én a G3-at mikor vette az érintő képernyőn véletlenül elállítottam és minden képem zöld lett Viszont Raw-nál vissza lehetett húzni
Nézd meg a raw kidolgozásnál melyik csúszka hol van+ a gépben a szinek csúszkáit.+1 full visszaállítás
[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
rooney8
aktív tag
már csináltam reset-et, kétszer is, fw-t is frissítettem. mindenféle színhez kötődő csúszkát/beállítást próbáltam, de maradt ilyen.
-
rooney8
aktív tag
válasz toyone #83347 üzenetére
igen, mindkettőn.
próbáltam teljesen automatán, mikor mindent a gép állít, próbáltam teljesen manuálisan is. ha kézzel állítom be fehér papírról a wb-t, akkor kapok egész tűrhető eredményt, de a zölddel és a sötét színekkel akkor is elég nagy bajban van.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Fujifilm Fujinon XF 23mm F/1.4
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Sony A6000 ! 3600 EXPO! Legacélabb Szürke Legszebb Szín KIT 18-50mm Obi + Helios 44-2 58/2