Új hozzászólás Aktív témák
-
Terapeuta
őstag
válasz topikk #83851 üzenetére
Alapvetően csak próbálom összerakni, milyen üvegek kellenének nekem a vázhoz. C-ből (oda valósi vagyok) általában hasonló optikai - papírra leírt - paraméterekkel rendelkező (látószög, fényerő) objektív általában olcsóbban beszerezhető (mivel azért ez a legfontosabb szempont).
Azonban arra nem gondoltam (pontosabban eddig nem volt összehasonlítási alapom), hogy egy üveg teljesen nyitott állapotban ennyire kompromisszum mentesen használható.(A dpreviewen pl. egy csomó félrefókuszált kép van: [link] amiből nekem azért az jött le, hogy ez az oly ilyen...most a saját szememmel láttam, hogy nem)
Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
csurgoi
aktív tag
Egy kicsit OFF, de a MFT-el összefüggő: ajánljatok valami könnyű, főleg szabadban használható stabil állványt.
Főleg olyan lenne jó amivel makrózni is tudok, vagyis aminek a középoszlopa esetleg több irányban állítható.
Most egy MANFROTTO 055 PROB (alu)állványom van egy 498RC2 fejjel, de olyan nehéz hogy 1-2 km után leszakad a karom.
Stabil, nagyon jó, de nagyon nehéz és gondolkozom a cserén.https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
Studi
addikt
válasz csurgoi #83857 üzenetére
Jellemzően a MAnfi, és a Vanguard állványok olyanok, hogy vízszintesbe is ki lehet forgatni a középoszlopot. A többiben jellemzően csak fejjel-lefelé fordítható.
Manfiból kisebb a 190-es széria, és a 290-es is (ebből csak a Dual a vízszintesbe fordítható!). Én a 190GO állványt preferálnám makrós témára. De rohadt drága. -
MrChris
nagyúr
válasz Terapeuta #83852 üzenetére
Dpr-n még a tesztábrákon is elrontják a fókuszt bármilyen géppel. Talán rugdossák az állványt, vagy a kezüket a vázon tartják és dumálnak...
A 75-ös eleve egy nagyon éles képű obi, de a legtöbb m4/3 obi nyitva is közel olyan éles mint mikor már ideálisra van rekeszelve. -
Terapeuta
őstag
válasz MrChris #83860 üzenetére
dpreview: annyira szép álomnak tűnt, hogy minden adat egy helyen rendesen és hitelesen meglegyen
Tovább megyek: itt egy másik kép: [link]Leírás szerint : ISO200
Gyakorlatilag ezeknek a tesztképeknek az áttekintése zárta ki annak idején a M4/3-ot nálam, mint lehetőség. Most meg látom, hogy ilyen képet igazából ISO1600-on lehet csinálni, sokkal "krémesebb" zajjal.
Na mindegy.
Ha esetleg ismertek olyan tesztoldalt, ahol oly gépeken pana objektívvel készült teljes felbontású képek elérhetőek, azt köszönettel venném.
[ Szerkesztve ]
Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
Mercutio_
félisten
-
Royo85
tag
válasz Terapeuta #83864 üzenetére
Az alábbi obik bármelyikével tapasztalata valakinek?
Fujian 25mm F1.4 CCTV
FUJIAN 35mm f1.6
FUJIAN 50mm f/1.4 -
Speeedfire
nagyúr
válasz Royo85 #83865 üzenetére
Baszki az a 35-ös/50-es engem is érdekelne.
Én lehet, hogy bevállalnám az egyiket. Valaki meg a másikat és akkor lehetne tesztelni egyet. Ennyiért még adapter sincs.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
b.vr
őstag
Golota, dezz, és akit még érdekel: befejeztem az élesítésről szóló írást, ez után már akkor majd a konkrét objektívek jönnek. Először majd a Nocticron (egy kis Olympus 45/1.8 kitekintéssel), de nem csak portré-témák lesznek, múlt héten végre voltam nyaralni és egyben azért fotózni is, az Oly 9-18 mellett megint a 12-40-é volt megint a főszerep, ezekről is írok majd (a 12-40-nél portré is, tájkép is)
Ja, és az első írásba is beleszerkesztettem, meg egy-két helyen hozzáírtam kicsit, és bekerült két korábban még nem feltöltött kép is
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Ez pedig néhány kép a nyaralásról, Mallorcán voltam 1 hetet, autót béreltem, a túrázás-strandolás-fotózás hármasság köré szervezve a dolgokat, inkább a rejtettebb helyeket keresve (a buli-turistákat pedig végképp elkerülve). Azért ez így még nem volt annyira utószezon (főleg a szállások árain látszott...) viszont cserébe a tenger is meleg volt, szuper volt olyan öblökben a víz közepén lebegve bámulni a tájat ahol mondjuk 1-2 hajón kívül nem is volt épp senki
(A második szállásadóm mondta hogy tavasszal azért már tényleg nagyon lecsökkennek a szállás-árak. Hát figyelni fogom, mert csodás hely, és még az eltervezett dolgokat sem sikerült mind megnéznem, nemhogy azokat amiket időhiány miatt eleve be sem terveztem, szóval előbb-utóbb visszamegyek majd az tuti!
Írok majd szerintem erről is, mert van egy csomó érdekes dolog, pl. hogy miért volt nem várt módon nagyon nehéz (vagy épp lehetetlen) a legtöbb előre kinézett szép tengerpartot megközelíteni, stb. Ha ezeket előre tudom és felkészülök, az tuti hogy egy csomó xanax-ot megspórolokKb kizárólag a 12-40-et és a 9-18-at használtam (utóbbira sajnos nem volt polár-szűrőm) Ezek egyszerűen sooc jpg, rátolva egy közepes erősségű Nik Pro Conrast, ott esténként a laptopon gyorsan megcsinálva és hazaküldve.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
dzz
aktív tag
Cool!
Tervezel a konkrét folyamatról is egy írást lépésről lépésre?Eddig mindent magamtól csináltam, ha jól, ha nem szóval csak érdekelne mások hogyan kezdenek neki egy nyers képnek, élesítésnek és esetleg egy apróbb retusnak... csak úgy a margóra gondoltam...
ERROR: '--failure' is not an option. Aborting... ---goo.gl/BFtD86
-
Tua
tag
Lenne egy gyors kérdésem..
Panasonic G sorozatnál (G, GX) is elvesznek a beállítások firmware update után?
Köszi
-
b.vr
őstag
Köszi!
Konkrét folyamatról, akár video-tutorial jellegű dolgot nem tervezek csinálni, mert ilyenből van rengeteg a net-en, sok nagyon-nagyon jó és iszonyat profin, komoly stábbal megcsinált is! Nagyon sokat megnéztem az elmúlt években, mindenféléket, belinkelem a két kedvencemet (mindkettő Fstoppers).
Az első high-end portré retus, Michael Woloszynowicz (könnyen megjegyezhető... ) van sok free videója, azokat érdemes először keresni, mert azok olyan 10-20 percesek. És van egy dvd-je, de az baromi hosszú, persze nagyon alapos.
Tájképnél pedig Elia Locardi, neki most jött ki a harmadik DVD-je (és neki is vannak free online előadásai, azokat is mindenképpen érdemes) Nincs is állandó lakása a feleségével ("location independent photgrapher ) viszont elképesztő helyeken jár, amikor két éve kijött az első dvd, aminek a nagy része Izland volt, utána egy éven át teljesen rá voltam pörögve míg végül sikerült eljutnom Izlandra, de aztán ott állni a Kirkjufell előtt (ami nála rögtön az első fejezet), az annak az egy év várakozásnak a betetőzése volt
Minden fejezet elején kicsit körbejárja a helyszínt, beszél arról mit hogy csinálna, majd a fejezet második részében kiválasztja az egyik képet és már otthon a szállodában konkrétan végig követheted az utómunka lépéseit.
(Ráadásul már teljesen a Fujira állt át, az elején még a Nikon D810 mellett csak kiegészítőnek, a másodikban már csak Fuji. Főleg mert ő tényleg állandóan úton van és repül, így nála a súly/méret az nagyon komoly tényező)Szóval én maradok az olyan dolgoknál, amikről így még máshol nem láttam írást, pl. zoom vs fix témakörben, főleg ennyi féle konkrét szituációval és képpel, de pl. amikor tavasszal a Noctricronhoz kerestem végső megerősítést magamnak hogy ilyen drágán is megéri, hát ott is a legjobb cikk amit találtam (a szokásos Steve Huff mellett) az ez volt, de azért ezekben nem hemzsegtek a képek, tőlem már most több és relevánsabb portrét lehetett látni, pedig még nem is írtam konkrétan csak arról az objektívről... Szóval inkább maradok annál ahol van még tér újat mondani. És ez a többi objektívre is többé-kevésbé igaz, főleg hogy így együtt vannak és össze is tudom őket hasonló körülmények között hasonlítani, szóval van még téma bőven
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
MrChris
nagyúr
Mikor megjelent az em5mk2-vel a pixeleltolásos felbontás növelés akkoriban linkelve volt egy olyan bemutató videó amin kézből készült sorozatot használt fel egy csóka ugyan erre, csak épp fotoshoppal. Valakinek meg van még?
-
MrChris
nagyúr
válasz theporcupine #83877 üzenetére
Köszi, ezaz!
-
Golota
aktív tag
Hát, az a helyzet, hogy végignyomva a full processen a képet, elbíbelödve a sharpening csúszkákkal, maszkolással, zajszqréssel, clarityvel, majd utólagos NIK sharpeninggel, már majdnem elérem a Silky egy csúszkás, 1 mp alatt elérhetö élesség kb 70%-át
Tanulok még, de egyre inkább hajlok arra, hogy beszerzem a most 20 EUR-ért kapható 6-os Silkyt, beállítok mindent LR-ben, majd áthajítom TIF-ben egy élesítésre a Silkybe az egészet.
-
b.vr
őstag
válasz Golota #83879 üzenetére
Hát még régen a Pana G5-höz kaptam akkori SilkyPix-et, de ki sem próbáltam, szóval nem tudok állást foglalni
Egyébként amit írsz azzal most kíváncsi lettem a Silkyre, csak hát elégedett is vagyok a Nik Sharpenerrel, valamint mivel ez PS-ba beépülő plugin, ezzel maradok végig PS-ban, az a plusz lépés nekem nem opció hogy csak élesítésre még bevonjak egy másik programot. De megnézem majd a Silkyt, mert tényleg érdekel.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
madgie
titán
válasz Golota #83879 üzenetére
Én ezt vallom, túl nagy jelentőséget tulajdonítunk a pixel-peepingnek.
-
b.vr
őstag
válasz madgie #83881 üzenetére
Én mondjuk pixel-peepingnek azt tartom ha a teljes felbontású képet (főleg ha mondjuk 30-40 mpix) 100%ra belezoomolva vizsgálgatjuk úgy ahogy mint egész képet úgysem fogjuk látni soha.
Viszont ettől még a HD monitorokra szánt HD képnél azért nyugodtan szánjuk rá azt a kis időt ami a végső élesítési lépés.Láttam már ezt a videót, és szerintem nem is mondok ellent neki, egyszerűen az a dolog egy másik aspektusa.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Studi
addikt
válasz madgie #83881 üzenetére
Nem néztem még, de facén már bebúkmárkoltam. Erős a gyanúm már a cím felvetés alapján is, hogy hasonló véleményen leszk. Túl van tolva az élesség (és zajmentesség) téma manapság. Jórészt úgy gondolom azért, mert ezekből több pénzért jellemzően lehet jobbat venni, és attól meg profibb leszel akkor is, ha nem is tudsz kompon állni.
És erre egyes gyártók szoftveresen rá is játszanak szerintem. Canon alacsony kategóriás gépein az én szememnek például kifejezetten túl van tolva az élesség.
-
neevous
tag
válasz madgie #83881 üzenetére
Nagyjabol ugyanerre a gondolati sikra felfuzve:
Vintage Mike: On the Sharpness of Lenses
[link]Sharpness doesn't matter. Seen from a gestalt perspective, images can be very diffuse and broad-brush and still be recognizable, in the same way extreme abstraction can still be "read": that is, a line and two dots can be a "face," and vague fuzzy patterns of light and shade can be figurative. Ever seen those "pictures" made from thousands of little pictures? Fine detail in that case is little pictures that don't have anything to do with Marilyn Monroe, or whatever the "big picture" is "of." (Forgive all these quotation marks.) Fact is, fine detail resolution doesn't necessarily have much to do with why many photographs work as art—it often doesn't contribute to greater recognition of the subject, or to meaning. I could provide a list as long as your arm of great pictures in which even coarse detail can hardly be deciphered.
https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
neevous
tag
válasz MrChris #83887 üzenetére
A fenti video sem magyar nyelvu, igy batorkodtam beszurni egy szintugy angol nyelvu cikket. Legrosszabb esetben a tovabbgorget, akit nem erdekel, vagy Google Translatebe berakja, mint ahogy te is tetted a fenti hozzaszolasoddal.
https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
Golota
aktív tag
Biztosan van benne valami, de helyzet az, hogy a közvetlenül egymás mellé rakott képpel, monitoron, nem belenagyítva is azonnal észrevehető a különbség. Mégpedig számottevően. Ha csak megközelítőleg olyan éles lenne a LR kép, akkor nem foglalkoznék vele, de sok mókolás után nevetséges, hogy a Silky-n két klikkel látványosan jobbat tudok kihozni.
Amúgy véletlenül fedeztem fel, semmi pixel-peeping nem volt. Egy csoportképet utómunkáztam, mikor a Silky demon csak úgy próbaképpen pikk-pakk ugyanazt feldolgoztam. Mindkettő export és egy ideig nem foglalkoztam vele. Mikor kicsit később nézegettem az eredményeket, azt hittem ez egy másik kép és csodálkoztam, hogy sikerült ennyivel jobban a fókusz, mint a többinél. Aztán rájöttem, hogy ez már duplikált és éppen a Silky verziót csodálom...
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Ismételt példám, tessék. Nem csak 16mp-be 100% belenagyítva látni a különbséget, hanem simán FHD-ra méretezve az eredetit FHD monitoron és minden utóélesítés nélkül is: Silky, ACR. (Ha van valakinek kedve rawonzni.) Az extra, hogy itt még plusz részletek is jönnek, amit ha belegebedsz se hoz elő az ACR. Vagy csak nekem Silkynél szinte érezni a szirmok bolyhosságát és látni a csillogó polleneket. De nem dicsérni akarom, vagy fölé emelni a Silkyt, mert van hogy az ACR-el jobb a kép és függ a váztól is. Aztán ott van még a színek kérdése és a világosság, kontraszt egyenletessége, highlights/shadow visszahúzása. Utóbbiban egyértelműen jobb az ACR, színekben számomra vegyes. Kontraszt és világosságban a Silky nekem általában szebb. Pont ugyan úgy vannak ezek mint a vázak, többől kéne egyet gyúrni.
-
Golota
aktív tag
válasz MrChris #83891 üzenetére
Na, ez egy jó példa. Ha nem emberek a téma, akkor annyiora nem zavar, mert ráhúzok egy kis clarityt, ha muszáj. Portrénál azonban ez nem játszik. Most nem akarok ismerősöket linkelni, de arcok esetében még hatványozottan jelentkezik a különbség. Pláne egy amúgy sem karcoló Heliosnál...
-
b.vr
őstag
Az írásom végén volt példa is, élesítés nélkül és élesítéssel, és ebben nincs semmi élénk szín. Valamint ez HD képből croppova, tehát 100%ban ekkorában jelenik meg egy teljsen általánosan elterjed monitoron/tv-n/akármin. Nem kell pixelkukkolni, egyszerűen csak rá kell nézni a képekre (nyilván ízlés szerint lehetne még élesíteni, vagy épp egy kicsit kevésbé, ez most lényegében mindegy)
Hogy nem kell fetisizálni az élességet azzal egyetértek, bele is van írva a bejegyzésbe. De azért a ló másik oldalára sem szabad átesni."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Akció kamera tartó + állvány - telefontartóval PgyTech
- Mágneses tartó akciókamerához - Pgytech suction cup
- Sony A6000 ! 3600 EXPO! Legacélabb Szürke Legszebb Szín KIT 18-50mm Obi + Helios 44-2 58/2