Core Keeper teszt

A Core Keeper bájos grafikával biztosít egy hatalmas világot a túlélésre, barkácsolásra, felfedezésre. A legnagyobb kérdés: ki tud emelkedni a Minecraft és a Terraria által fémjelzett műfaji áradatból?

Barkács a lelke mindennek

Nem véletlenül örvend akkora népszerűségnek a Minecraft: felépítése és stílusa óriási szabadságot biztosít a játékosoknak, akik kedvük szerint építkezhetnek és alkothatnak, kalandozhatnak és barangolhatnak, harcolhatnak és terraformálhatnak. A narratíva szinte teljes hiányára és a játékosi szabadság maximalizálására építő műfaj rengeteg sikerjátékot kitermelt már, de még ma is sűrűn érkeznek olyan alkotások, amelyek ezt a stílust és érzést próbálják megragadni. A leginkább talán a Minecraft és a Terraria hibridjeként jellemezhető Core Keeper is ilyen: felülnézetben járhatunk be egy véletlenszerűen generált, gigantikus barlangrendszert, amit aztán fokozatosan belakhatunk és meghódíthatunk – akár nyolcan is.

A rövid intrót követően karakterünkkel egy sötét barlangban találjuk magunkat, egy szunnyadó, különleges szerkezettel a közepén – ez a címadó Core. Útmutatás nélkül kell kiismernünk lehetőségeinket és a játék kezelését, igaz, az alapok ismerősek lehetnek: szétapríthatjuk a szanaszét kúszó gyökereket, hogy fáklyákkal világítsuk meg új életterünket, vagy fabrikálhatunk egy munkapadot, amivel már komplexebb eszközöket készíthetünk, mint például csákányt a bányászathoz vagy kapát későbbi mezőgazdasági ambícióinkhoz. Az élmény egyébként jelentősen frenetikusabb és hektikusabb, ha többen játsszuk, és jóval relaxálóbb, amikor egyedül próbálunk civilizációt kiépíteni, más-más igényeket kielégítve.


[+]

Gyakorlatilag bármelyik irányba elindulhatunk, útmutató gyanánt pedig csak három masszív szobor szolgál, amelyek valójában főgonoszokat szimbolizálnak – az ő legyőzésükkel pedig természetesen újabb lehetőségeket oldhatunk fel. Elérésükhöz persze ásni és ásni kell, eközben tucatszám bezsebelve olyan érceket, amelyeket megmunkálható fémrudakká olvaszthatunk be. A rézből például hatékonyabb eszközöket lehet készíteni, valamint a kicsit komplexebb berendezések is ezt igénylik már. A réz persze csak a kezdet: minél messzebb merészkedünk, annál jobb anyagok várnak ránk, amelyekkel aztán karakterünket és bázisunkat is gyarapíthatjuk. Építhetünk díszelemeket is, de funkcionális bútorok is nagy számban várnak ránk, például ágyat a gyógyító alváshoz vagy szekrényt figuránk öltöztetéséhez. A homoktömbökből üveg készülhet, amivel áttetsző falakat vagy hidakat emelhetünk, a fémekből pedig később elektronikus rendszereket hegeszthetünk automata ajtókhoz, világításhoz és egyéb rendszerekhez. Kifejezetten izgalmas ezeket felfedezni és kipróbálni, és fokozatosan nyílnak meg a játékmenet újabb és újabb dimenziói. A tárhely kezelése egyébként zavaró probléma, hiszen állandóan kapjuk az újabb cuccokat, komponenseket és nyersanyagokat, így hamar megtelik a táska, és amíg nincs meg a rutinunk, nem fogjuk tudni, hogy kidobhatjuk-e őket.

[+]

Az építkezés alapja a négyzetrácsos pályarendezés, ami átláthatóvá és kezelhetővé teszi a játékmenetet. Gyakorlatilag mindent elmozdíthatunk vagy lerombolhatunk, mindent beépíthetünk és mindent kiáshatunk – a Core Keeper világa maximálisan alakítható. A teljes játékvilág egy gigantikus játszótér tele lehetőségekkel és ötletekkel a bányászáson túl is, annak megfelelően, hogy miként képzeljük el a saját jövőnket. Kreálhatunk automata fúrórendszereket, amelyek aztán futószalaggal küldik haza a zsákmányt, és mehetünk pecázni is. Termeszthetünk növényeket vagy tarthatunk jószágokat, hogy utána mindenféle bónuszokat kínáló főzeteket kreálhassunk. Ha pedig a harc is szimpatikusan hangzik, akkor számos ellenségtípus vár, kellemes ráadásként ötletes, és meglepően komoly kihívást jelentő főgonoszokkal. A nagy összecsapások előtt célszerű a legjobb holmikat összeszedni, plusz felerősíteni hősünket mindenféle – saját magunk által készített – főzetekkel vagy ételekkel, hogy a legnagyobb esélyekkel indulhassunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • Alan Wake 2: The Lake House teszt

    Az Alan Wake II első kiegészítője után most megérkezett a következő és egyben utolsó bővítmény – egy nagyobb kaland, amelyben Estevez ügynökkel fedezhetjük fel a Lake House kutatóállomás borzalmait.

  • Squirrel with a Gun teszt

    A Goat Simulator sikere és mémelhetősége hasonszőrű szimulátorok sokaságát indította el. Ilyen a Squirrel with a Gun is – a kérdés, hogy a mókás koncepción túl van-e benne tartalom és minőségi is.

  • Shadows of Doubt teszt

    Vajon mennyire – és meddig – lehet szórakoztató egy véletlenszerűen generált detektíves játék? Végtelen mélységű összeesküvések várnak vagy csak felületes ügyek? Kinyomoztuk, mit is kínál ez az ambiciózus indie projekt!

  • V Rising teszt

    Két évvel ezelőtt nem várt sikert hozott a Stunlock stúdió számára a V Rising, és most minden földi jóval teletömve kiléptek a korai hozzáférés árnyékából is. Nézzük, mit is hoznak a teljes pompájú véres kalandok!