Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz hibavissza #82751 üzenetére
Röhögni fogsz, pepecselős képekhez most az iPad Pro-val ismerkedek (a régebbi, egész jó áron lehetett venni a Hardverapróról), eszméletlen jó a cerkával az Affinity-ben mókolni. Nagyon precíz, kényelmes, nekem a PC-hez van Wacom cerkám, na azt viszont nem csípem, sokkal jobb most, hogy közvetlenül a kijelzőn maszatol az ember
-
madgie
titán
válasz bigsee #82753 üzenetére
Nekem nagyon bejön eddig, pedig mondom, a Wacom-PC vonalat jó fél éve próbálom megszokni, sikertelenül.
Az Affinity Photo amúgy nagyon erős cucc iPad-re, a PS tudását kábé hozza, van, ahol többet, jobban, kényelmesebben is (a content-aware fill nagyon jó benne, meg mondjuk van egyklikkes freq separation).
-
weiss
addikt
válasz hibavissza #82746 üzenetére
Lehet itt az ideje eladni az e-pl5-öt, és venni egy Panát Kezdem unni a sárgás füvet, lila/kiégett pirosat meg a többit.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
trafipax
tag
Helló!
Segítsetek kérlek!
Hordtáskát keresek a köv "kombóhoz". Mióta megvettem a 14-140 es zoom obit, nem igazán férek el a jelenlegi szütyőben.
a "kombó" tartalma:
-Pana gx80+14-140mm
-25mm/ 1.7 fixobi
-12-32mm kitobi
- plusz akksi és töltőidáig oldal(váll)táskám volt, amit megszoktam.
Amiért a segítségeteket kérem az az,hogy nem akarok túl nagy táskát. Melyik lehet nekem méretbe megfelelő?
köszielégedett vagyok az elégedettlenségemmel
-
hibavissza
veterán
Próbáld meg Pana objektívekkel az Oly-t. A 45, 60, 17 Zuiko-k sárgák, "Sigmásak". Nekem Pana vázon bejönnek, de Oly vázon sok lehet. Egyszer próbáltam a Pana 25 1,4-et egy Oly EM 10-en. Nekem tetszett az eredmény. De mindez szubjektív.
(#82758) trafipax: Vanguard 2GO 22 vagy valami utódja, ha nem gyártják. Nekem csak az volt vele a bajom, hogy nagyon fotós táska kinézetű és nyikorog a pánt rögzítése, de egy kis szilikon segít.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #82751 üzenetére
Most sokat nyüstöltem pár képem ezekkel az új színprofilokkal és végül szinte pont olyat köpött ki mint előzőleg nélküle. Ami amúgy jó.
Viszont a csúcsfényekkel szerintem csal az adobe. Viszonylag kicsi dinamikával jeleníti meg a képet, majd a highlights csúszkát lehúzva majdnem a végére lesz olyan a csúcsfény mint pl a silkyben alap megjelenítéskor. Egyáltalán mi alapján dönti el, hogy kiindulásként a dinamika teteje hol bukjon fehérbe? Így könnyű aztamindenit mit visszahúz csúszkát csinálni. -
-
weiss
addikt
válasz hibavissza #82759 üzenetére
Az idő 90%-ban egy Pana 14-45 van a gépen, szóval nem hinném, hogy ezzel lenne a gond. Két hete is pont emiatt morogtam, barátnőmmel kimentünk sétálni Hűvösvölgybe, lőttem pár képet, otthon meg vért izzadtam a RAW-ből, ezt egy Pana 20/1.7-tel. Igazából valahogy sosem tudom rendesen beállítani a színeket, ha sok a zöld a képen, ilyenkor elmászik az ég színe is.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
hibavissza
veterán
Akkor passz. Pár tesztkattogtatáson kívül nem volt szerencsém az újabb Oly vázakhoz. Nekem tetszettek a képek. Esetleg tölthetnél fel teszt RAW fotókat azokból amivel gondod volt.
A Panasonickal szerintem semmivel nem lennél előrébb, de az tény, hogy a GX80 rawokkal nem bánik el annyira az Adobe, mint a régebbi, G5-tel készültekkel.(#82760) MrChris: szerintem nincs sok tartalék a GX80 RW2 csúcsfényeknél. Ha kiégett akkor max valami szürke mocskot sárga karimával tudsz visszahozni. Inkább úgy hagyom kiégve. A világosabb értékeknél érdemes néha visszahúzni, ha helyesen exponált. A G5-ben ilyen szempontból több tartalék volt. Ott meg a sötétek zajosodtak rondán. Szerintem Pana vonalon szenzorban hosszú évek óta nincs csoda. Picit többet facsarnak ki mindig. Kicsit élhetőbb lesz. Nekem megteszi.
[ Szerkesztve ]
-
Golota
aktív tag
válasz trafipax #82758 üzenetére
Vanguard Veo 37-t nyugodt szívvel merem ajánlani. Nekem is ilyen van. Simán belefér az általad felsorolt cucc, meg egyéb apróságok is, pl egy tablet, ráadásul az alsó csatornába egy kisebb állvány is, ha megfordítod az alsó panelt. Nagyon jól variálható, eső elleni fólia, vízhatlan zsebek az sd kártyának, kulacstartó, amit vízhatlan szigeteléssel választottak le, stb. Ráadásul nem ordít róla, hogy fotóstáska...
[ Szerkesztve ]
-
weiss
addikt
válasz hibavissza #82764 üzenetére
Dobtam fel RAW-ot meg OOC JPEG-et. Itt pl. indokolatlanul sárga a bokorzat, de legalább az ég jó színű.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok,
előre is bocs ha kicsit off.
Pana G3-at használok, most láttam obi nélkül használtan G5-öt 179 €-ért.
Két kérdésem lenne, megér-e ennyit, érdemes-e váltanom (mennyivel tud többet)? egyelőre kitobi lenne rá a G3-ról, csak fénykép, semmi videó.
köszi
Aurea mediocritas
-
csurgoi
aktív tag
No hát kb erről beszéltem 10 napja.
Hogy az általam is birtokolt EM 10 II-nél is csak a színekkel és az élességgel van baj.
Más minden OK
Ja és videót nem szabad vele készíteni, mert azt sem tudja szegényem azért a csekélyke 199.000 Ft-ért.https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
-
csurgoi
aktív tag
válasz schawo #82769 üzenetére
Az objektívekkel nincs semmi gond, szerintem a gond a vázzal van.
Feltételezem hogy weiss fórumtárs nem ilyen fakóra, kontraszthiányosra, dinamikailag gyengére akarta elkészíteni ezt a képet.
Ez a gép ennyit tud!!!
A baj csak az hogy ezért egy EM-10 II esetében közel 200e ft-ot kérnek.https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
titán
válasz csurgoi #82770 üzenetére
Hú, te valamit nagyon félreértettél nála. Képi összehasonlítás a lightroom gyenge színkezléséről szól, hogy a vázból kijövő jpeg mennyivel szebb színekkel rendelkezik. Ezért javasoltam neki az Olympus Viewer 3-at mert az ugyanolyan képi világú jpegwt gyárt, mint a váz.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
weiss
addikt
válasz schawo #82771 üzenetére
Mindketten félreértettetek
csurgoi: Nekem nincs gondom a dinamikával, kontraszthiánnyal, mert 99%-ban RAW-ból dolgozok, és ott lehet húzni mindent.
schawo: OV3 lassú, használhatatlan trágyakupac. ACR Oly profilokkal ugyanazokat a színeket kapom vissza, csak sajnos a gyári színek sem jók. Az egyik kép amit felraktam OOC JPEG, meleg színek kikapcsolva, szerintem gagyi, ezen hogy segítene az OV?
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
titán
Szerintem a jpeg teljesen renben van. A RAW szörnyű, legevésbé sem ugyanaz.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #82776 üzenetére
Huh hát ez most megijesztett, elég vad lett. Szerintem Panával se lenne probléma ilyet összehozni
weiss: Azért lehet azon a képen segíteni, legalábbis az én ízlésemnek ez már megfelel. Szerintem igazi nyári sziporkázó napsütés, kék éggel, változatos zölddel amit már megkoptatott a meleg. Persze lehet még rajta reszelni.
csurgoi: Ez mitől lenne ennyire váz függő? Szerinted attól hogy picivel nagyobb lesz a szenzor és pl nikon felirat van rajta akkor minden jobb lesz? Jobban megválogatja a színeket? Abban a raw képben minden infó benne van. A szenzor képessége lefedi azt a nagy dinamikát amire még egy ilyen telibe sütött napon is szükség lehet. Csak az a kérdés mit tudsz vele kezdeni, ismered e eléggé mit hogyan kell.
Nemtom mi kifogásod van a videójával szemben, szinte az összes Canon, Nikon, Pentax, Sony is ilyen fos interpolált, majrés FHD videót készít. Itt próbálgathatod, és lehet csodálkozni, hogy egyik színesebben majrézik a másiknál és ugyan olyan hergya az élessége. Kb egy kezemen meg tudom számolni melyik váz tud közel valódi fhd-t.[ Szerkesztve ]
-
csurgoi
aktív tag
válasz MrChris #82777 üzenetére
Nézd csak, ez egy úccsó Nikon D 5200-al való összehasonlítása az EM 10-nek:
Az értékeket nem kell magyarázni, a dinamikai tartomány messze elmarad az Olynál a Nikontól.
Szinek: az természetes, hogy ez minden gépnél más, minden márkának van egy saját színvilága.
Kinek a pap, kinek a papné.
De az Olympus PEN és OMD szériánál arról van szó, hogy a gépből kieső jpg fakó, és annyira hiányos a részletekben, hogy az már fájó.
A fiamnak egy 170e Ft-os Canon D700+18-55 kitobis gépe van és kipróbálás után leesett az állam, hogyan lehetséges egy kitobival ilyen minőségű fotót csinálni.
De mint írtam nem az Olympussal van a baj, mert ők egy olyan vásárló rétegnek gyártanak aki kis gépre, de ennek fejében gyengébb minőségű képet kap.
A baj az ezzel, hogy a vázak q..va drágák , és ahhoz hogy elfogadható fotót készíts ahhoz egy pro minőségű obit kell vegyél, ami megintcsak vetekszik a DSLR obik árával.
Ja és utómunka nélkül a fotók élvezhetetlenek.Itt írták hogy akkor miért nem adom el?
Ha nem buknék akkorát el is adnám szívem szerint, mert totál kiábrándultam a márkából, kár volt ebbe az irányba fejlesztenem.Nem tudom mit tud a 20 Mp-el, de ahogy néztem az EM 1 Mark II-ért nevetségesen sokat kérnék!
Gondolom ugyanígy röhejesen magas és megfizethetetlen lesz az ára a beharangozott EM 10 Mark III-nak[ Szerkesztve ]
https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
jjeahh
nagyúr
válasz csurgoi #82779 üzenetére
Ha neked elég egy szenzorra drótozott expó gomb...
Igen, jobb a d3200 szenzora, dinamikában is besza-behu, de egy belépő dslr egy omd-hez képest b*romira fapad. Ha valakit ez nem zavar, hajrá.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
titán
válasz csurgoi #82779 üzenetére
A 12.3-ból is már agyzsibbasztóan borzalmas képeket lehet kihozni, lásd pár hozzászólással följebb. Mit csináltál te 3-4 évvel ezelőtt, földhöz vágtál minden vázat az első kép után, mert nincs benne 11 bit dinamika, fujj, broáf, ez nem is fotó? De tényleg, vegyél már egy nikont, és csinálj azzal képeket, ha ennyire rá vagy izgulva. A fotózás fejben dől el, nem a gépben. A vázból kieső kép annyira fakó, mint a világ. A világ sem színorgia. De ha te mégis hdr borzalmakat, és mindenhova bugyirózsaszínt akarsz, oda húzod a csuszkát, ahova szeretnéd. A régi nikonok, na azok tényleg fakók voltak jpegben, az újak lehet, hogy már szemrákot okoznak, nem tudom, de nem is hiszem, hogy ez hasznos.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Mirman
őstag
válasz csurgoi #82779 üzenetére
Pontosan ugyan annyi az új Oly modellek ára mint a régebbieknek amikor kiadták őket ha feltűnt volna .
Másrészt ki ne találd hogy a szenzortol lesz éles / életlen a kép mert rögtön kardomba dőlök . Használtal már bármilyen értelmes obit olympuson (45 1.8-tól felfelé ) ? Egyáltalán nem nevezhetőek ezek drágának és a képminőség bőven kárpótol .Másrészt próbálj bármilyen tükrös rendszerben dupla tárcsás vázát venni aminek csak megközelítőleg hasonló tudása van mint egy E-M10II-nek . Garantálom hogy 300 000 alatt használtan sem találsz .
Szerk : Dinamika tartomány messze elmarad : 12 % keményen az a messze .
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz jjeahh #82780 üzenetére
Mindig ezzel jössz.
A "(#82766) weiss" hsz-ben bemutatott kép esetében mivel kevesebb az összehasonlításban szereplő nikon, az omd-nél?
Vagy másik irányból nézve, az omd nagy tudását hogyan tudod kamatoztatni a megjelölt fotó esetében?
Minden tudás annyit ér amennyit használják.
A képminőségen az se látszik, hogy fém házas, vagy műanyag vázzal lőtték.Egy fényképezőnél manapság már nem is számít, hogy milyen képet lő, csak az a fontos, hogy tele legyen pakolva "fícsőrökkel" egy kis fémdoboz? Expo gombra drótozott kvarcjáték?
-
topikk
senior tag
válasz csurgoi #82779 üzenetére
Tennél fel egy-két képet ahol problémás az OMD? Tényleg kíváncsi vagyok, mik azok a helyzetek amiket nem tud megoldani.
Én is 10 ii-t használok, teljesen elégedett vagyok vele, a gépből kieső jpeg is nagyon jó sztem. Egy dolog miatt gondolkodom upgrade-en (de m4/3-on belül): repülő madarak fényképezése miatt, ebben gyenge a CAF. De pl. tájképekre nekem tökéletes, és ha mászol egy nap 2000 m szintkülönbséget nem mindegy hány kilót cipelsz.
Az igaz, hogy az Oly / Pana egyre inkább úgy árazza a termékeit, hogy ezzel is jelzi: ez nem egy alacsonyabb kategória csak más, ha szükséged van azokra az előnyökre, funkciókra (és együtt tudsz élni a hátrányokal) akkor fizesd meg. Egy E-m1 ii ugyanannyiba kerül mint a D500.Mondjuk én 120-ért vettem, nem 200-ért (pénzvisszatérítés + angol webshop). Annyit bármikor megér
Jó obi minden rendszerhez kell, kis szenzorhoz meg még inkább kell a nagyobb pixelsűrűség miatt. Egy jó obi ára meg nagyjából ugyanannyi rendszertől függetlenül. De nehogy már az legyne a baj, hogy jók az m4/3 obik
-
Tikakukac
titán
válasz Throme #82783 üzenetére
A gépváz meg az obi mérete sem látszik a képeken, oszt' sokan, köztük én is inkább szopok a zajjal, mintsem megint kőbunkóval fényképezzek.
Ezek az emberek fakadnak ki a notis topikban is, hogy hádde ennyibű' már kórájtizenkilenc is van meg 3 tera ram! El kell menni, meg kell venni, aztán használni. Erre is csak ezt tudom mondani. Akinek belépő DSLR kell, vegye meg, napi 2 óra plusz kondi és 60-as karral már nincs para semmire
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
topikk
senior tag
válasz topikk #82784 üzenetére
Nézd meg ezeket a képeket pl. Ha neki jó az m4/3 , és ezt ki lehet hozni belőle, akkor igen szerénynek kell lennünk mielőtt ilyen szinten kritizáljuk a rendszert. Valószínű a fotóssal van a baj inkább.
http://www.sulasula.com/en/olympus-for-nature-and-wildlife-photography-reasons-to-switch/
[ Szerkesztve ]
-
weiss
addikt
válasz hibavissza #82778 üzenetére
Nem, nem ez volt. Nem fogom leírni még egyszer.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
Studi
addikt
válasz csurgoi #82779 üzenetére
Ez a téma már volt itt korábban is. Még egyszer: az alacsonyabb kategóriás gépeknél Canon alapból szénné élesíti, és magas kontraszttal tolja a képeket. Nincs benne varázslat, ha ezeket az értékeket felhúzod az Olyn, az se lesz rosszabb.
Hogy ez helyes út-e? Franc tudja. Úgy tűnik, hogy igen, menni kell a parasztvakítás felé, mert te gyakorlott fotósként sem látod, hogy a tényleges tartalom, ami mögötte van az kb ugyanaz. Az emberek egyre felületesebbek, bedőlnek a marketingnek, ezért él továbbra is a megapixel, ISO háború.
szerk: és ha már DXO-ztál, álljon itt ez is. Ha nem tudod azt kihozni az E-M10-ből, mint a 700D-ből, az nem feltétlen a szenzor hibája lesz. Egész egyszerűen a Canon valóban az arcodba nyomja az eyecandy élesített, szaturált képet, míg más vázakat ehhez be kell állítani, ha ilyet szeretnél.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz topikk #82786 üzenetére
Én nem szeretnék ebbe a vitába beszállni és véleményt formálni sem, de az első linked az Övön aluli. Ott pl OMD-EM1 mkii van pl oly pro 40-150/2.8 Obival vagy 300/4 pro obival. Az közel sem a belepő vagy közép kategóriás MFT felszerelés... Ezt azért emeljük ki.
Ráadásul, ha ilyet akar valaki látni csak át kell néznie az index-es MFT fórumba. Ott van fórumtárs, akinek igen komoly minőségű és értékű felszerelése van. Ráadásul tolja is a jó képeket....Ott lehet nézegetni mit tud a rendszer. De annyiból meg már bármelyik márkában, szenzor méretben lehet jó szettet összeállítani...
Tehát azért az összehasonlítható dolgokat hasonlítsuk össze...[ Szerkesztve ]
-
Terapeuta
őstag
válasz topikk #82786 üzenetére
Nem is állította senki, hogy nem a fotós a probléma (és szerintem teljesen felesleges ...más véleményeét minősíteni)...A feltételezés onnan indult ki, hogy képminőség tekintetében gyengébb rendszer (tudom, erős, de nincs ezzel baj) árazása pariban van a APSC (sőt, FF) rendszerrel.
Ezt már Ti is írtátok a topikban, hogy a felhasználó az m4/3-ban a képminőség mellé még kap egy csomó olyan ficsört, ami a téglákban nem, vagy jóval gyengébben van kialakítva. És jelentősen kisebb.
Más a szolgáltatás mix.Enyi.
A topiknyitóban kellene egy ezzel kapcsolatos jó cikk linkelése, vagy leírni, ami az m4/3 előnye/hátránya. Az tiszta sor, hogy nem az ára a legelőnyösebb tulajdonsága.
Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
ati3x
senior tag
Sziasztok!
Vettem egy 40-150/4-5.6R objektivet. Kb 50 ezer volt. Ami meglepett, optikailag teljesen rendben van Legalább is szerintem.. Még egy fotó, amit EM 5-el készítettem:
Sajna a fókusz kicsit mellé ment... Persze ez már nem rendszer objektív..
-
ati3x
senior tag
válasz mikrofon #82789 üzenetére
Nem. Nincs igazad. MFT-re vannak igazán jó, és megfizethető obik. Amik igenis tők jók minőségre. 20/1.7 (ez sajna nincs nekem). 12-32 (optiakailag szintén teljesen jó) 45/1.8, 40-150/4-5.6. samyang 7.5..
Most kaptam egy 500D-t(obi nélkül). Amit ki fogok belezni, és beleteszek egy full spektrum filter, asztrofotóhoz. De motoszkál a hangya, hogy csak kéne valami egyszerű, jó obi hozzá, kb az előbb említett ár és optikai minőség kategóriában. Eddig nem nagyon találtam... De ha esetleg te tudsz, akkor javasolj valamit please!
Jaa. És fotóztam egy canon 5dmk2 meg vmi zeis 100/1.8-as manuállal. Háát frankó.. Csakhogy a 2 vázam, meg az összes obim nem foglal akkora helyet. És árban sem volt annyi.. Közel sem.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Miben nincs igazam?
Hogy a linkelt képek pro kategóriába tartozó felszereléssel készültek? Hogy pro felszerelésnek jobb a képi minősége? Hogy a pro felszerelés amivel a linkelt képek készültek összértéke 7 számjegyű összeg forintban? Hogy a 7 számjegyű összeg forintban az sok pénz? Hogy ennyi pénzért más rendszerben is lehet jó képminőségű szettet összeállítani?Szerintem mndegyik kijelentés igaz!
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz mikrofon #82793 üzenetére
Miért várod el, hogy ebben a rendszerben olcsóbban lehessen? Egyébként a 20/1,7 olcsó, és kiemelkedően jó képeket lehet vele csinálni. Nem minden képet lehet vele megcsinálni. Ha az a kérdés, hogy a legkisebb büdzséből melyik gépekkel/rendszerekkel lehet az abszolút legjobb képeket csinálni, akkor az eredmény üreshalmaz. Én még nem találtam olyat, ahol a legjobb képeket a legolcsóbban mérnék.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
mikrofon
addikt
válasz schawo #82796 üzenetére
Olvasd el kérlek még egyszer. Én azt írtam, hogy ha valakinek nem tetszik az e-m10 mkII, akkor ne az e-m1 mkII-vel bizonygassuk neki, hogy pedig milyen jó..... Van pár jó és olcsó objektív ezt sosem vitattam...
De az em10 váz nem az em em1-gyel egy csoportban játszik és a 20/1.7 sem mondjuk a 40-150/2.8-cal...
Hiába bizonygatjátok, hogy vannak olcsó és jó objektívek, annak semmi köze ahhoz amit írtam!!!! -
b.vr
őstag
válasz mikrofon #82797 üzenetére
Én ugyan E-M1-gyel (mk1) fotózok (elégedetten), de mivel Te itt folyamatosan képminőségbeli problémákról beszélsz, viszont én olyan nagyon még nem olvastam arról hogy az E-M10 (akár I akár II) szenzora valami alapvetően rosszabb lenne. Tudnál erre valami korrekt linket hozni ami szerint igen?
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
mikrofon
addikt
válasz schawo #82799 üzenetére
Komolyan gondoljátok, hogy az két váz ugyan azt tudja???
Itt az összehasonlítás: DxoMark em1II és em10II
Specifikáció szerinti különbségek
Ez nem különbség????
Ráadásul árban és kategóriában sem ugyan az.....
Szenzorban sem ugyanaz... Nah most akkor mi van?Nem is értem mert veszik a drágább em-1mkii-t, és miért nem tőletek fogadnak el tanácsot, miszerint egyforma kettő, ezért em10-et vegyenek.....
Én sosem mondtam, hogy em10 nem jó a maga kategóriájában.... de semmiképpen sem olyan jó mint az em-1
[ Szerkesztve ]