Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Muerte68
addikt
válasz mikrofon #82052 üzenetére
A fényképezés hőskorában, azaz a 35mm-es (kis)filmes érában, a szakértők leírtak egy szabályt, aminek betartásával szinte biztosra vehető, hogy nem lesz bemozdult, elmosódott a fénykép. E szabály szerint ne fotózzunk hosszabb záridővel, mint a használt objektív gyújtótávolságának reciproka. Egy példa: ha épp egy 85 mm-es objektívet csavartunk fel a vázra, akkor maximum 1/80 mp-es, de inkább eggyel rövidebb, tehát 1/100 mp-es záridőt használjunk. A teljes képmezősnél kisebb szenzorral szerelt masináknál az objektív gyújtótávolságát be kell előbb szorozzuk a kropfaktorral. Erre is egy példa: a legelterjedtebb dSLR vázak APS-C méretű lapkával rendelkeznek, tehát a kropfaktor 1,5x. Ez esetben a 85 mm-es objektív gyújtótávolságát meg kell szoroznunk 1,5-tel (= 127,5), tehát a leghosszabb záridő ne legyen 1/125 mp-nél hosszabb (inkább válasszuk itt is az eggyel rövidebbet, a példa szerint az 1/160 mp-es értéket). A reciprok-szabály – természetesen – kézből történő fotózásra érvényes.
By-Mlaca
Vagyis számít a szenzor méret
[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Ijk
nagyúr
válasz Muerte68 #82053 üzenetére
És ha van egy 24MP-es crop vázad 1,5 szorzóval, ill. egy 36MP-es FF vázad, tehát mintha szó szerint ki lenne vágva az érzékelőd, akkor hogy kell szorozni? Mert 100%-on az elmélet szerint az egyik bemozdulásmentes, míg a másik bemozdult lesz, ha az egyiknél 1,5x gyorsabb záridőt használok.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Muerte68
addikt
ez a kézből stabi nélküli fotózásra
Ijk Ezt Mlacától kérdezzétek az ő cikke én a fotózás matekos részéhez marhára nem értek
Csak bemásoltam segítségnek hogy ki mit kezd vele rábízom[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
MrChris
nagyúr
válasz scarabaeus #82049 üzenetére
Végre kép! Jót kavircoltál, látom szeretsz panozni. Kiderült miért vacakolt a gép? Vagy helyi anomália? Nekem ilyen az autó távkapcsával fordul elő. Nagyobb repcét kellene keresni és pár méter magasra kéne tenni a kamerát.
hito: olyat meg szoktak adni, hogy hány fényértéket fog a stabi. Ezt le is ellenőrizheted. Meg persze kéz válogatja mennyire stabil.
-
Ijk
nagyúr
Dehogynem számítanak. 5MP-es kép hosszabb záridőket elbír mint egy 24MP-es. Kivéve ha a 24MP-t visszaméretezed 5MP-re, na de nem azért veszi az ember. Egy 100MP-es vázzal meg jóformán már csak állvánnyal fogsz tudni fotózni, ha 100% nagyításon is éles képet akarsz.
Szóval oké hogy van ez a reciprok szabály, de a képletbe kellene venni a felbontást is. Biztos van ilyen is, majd utánanézek.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
INTELligent
senior tag
Sziasztok!
Objektívvásárlás előtt állok, Pana G5-ömhöz szeretnék venni a kitobi mellé objektívet, de felvetődött bennem néhány kérdés.
Abból kifolyólag, hogy nincs nagyon sok időm fotózni, így elsősorban a költséghatékonyabb vonalat céloznám meg, használt is játszik.
Gondolkodom mindenképp egy teleobin, mivel nem ezt használnám 0-24-ben, így igazából vagy a Pana 45-150, vagy az Oly 40-150 jön szóba, itt hajlok az Oly felé, viszont nem tudom, hogy a Pana stabijának mennyi a hozzáadott értéke.
Ill. jó lenne még egy fényerős fix is, itt egy Seigma-val szemezek a dn art sorozatból, ezek mennyire érik meg a pénzüket? Vagy inkább érdemes eljátszogatni manuálokkal, pl egy ilyen jó lehet ismerkedni a manuálokkal (+ persze egy blendeperemes adapter )?Köszönöm a segítséget!
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Mercutio_
félisten
A képek hány %-át nézzük 100%-os nwgyításon? (mármint akit a kész fotó érdekel nem pixelpeepel)
GX80 tulajokat kérdezném: a vázstabi tele tartományban mennyivel gyengébb az obiban lévőnél?
Konkrétan a Pana 45-150 kiváltása m.zuiko 40-150 kitobival téma esetére gondolokEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
voriae
tag
válasz Mercutio_ #82066 üzenetére
Szubjektív: az én Oly kit-telém százszor jobban dolgozik a GX80-on, mint az EM10(I)-en. Pontosabb, gyorsabb, sokkal kevesebbet ront a Pana vázon.
A nagylátóval viszont rendre hadilábon áll, ha valami távoli homogénebb dologra kéne élességet állítani. A minap egy éles képet sem sikerült lőnöm a Lágymányosi hídról egy hajóról, nem kicsit, hanem full volt a homály :S (m.z 9-18) Pedig egyszerűbb feladat nem is lehetne, ha beállna végtelenbe, már jó lenne.
-
F.B.I.
veterán
Senki nem képes mindenre, de mindenki képes valamire! Segítő válaszokat köszönöm!
-
Ijk
nagyúr
Egyébként meg sokan nézik 100, de akár 120%-on is a képet. Kikroppolják a 36MP-es kép közepét, vagy egy részét, és teljes képernyőn máris lehetnek 100% nagyítás felett is, főleg egy UHD monitoron. És akkor ugye megint ott van hogy igaz 50mm-en készült a kép, de kivágás után már 100mm-nek felel meg.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Studi
veterán
Kocka nézetből igazad van.
Az eltérés abból van, hogy nem biztos, hogy pontosan ismered az alapfogalmakat, és azok eredetét. Az élesség meghatározásához a fotográfiában a pontszórást vizsgáljuk. Erre van meghatározva egy határérték (CoC), ami alatt élesnek nevezzük, ezt viszont klasszikusan a filmek szemcseméretéhez igazította a szakma. A digitális világban viszont ez csak az érzékelőmérethez lett korrigálva, a pixelmérethez nem.
Ezt persze nevezhetjük így idejétmúltnak, a DoF kalkulátorokban jellemzően lehet is manuálisan csökkenteni a CoC-t. De ha nem egy monitorra agyonnagyított képet vizsgálunk, hanem egy normálisan, teljes méretben kirakottat, és nem pár centiről vizsgáljuk, akkor ezek a számok még mindig megfelelnek annak, amit normál emberi szem élesnek lát.Persze a digitális fotózás magával hozott pár olyan dolgot, mint a túlzott élesítés, sőt, az UHD TV-k demói jellemzően már bántóan túl vannak húzva, sokszor kifejezetten kellemetlenek a szemnek. De néha fölösleges a határokat hajszolni, hátrébb kell lépni egy kicsit.
Ettől függetlenül épp én írtam sokszor, hogy de jó lenne a m43-ba is egy Foveon szenzor, mert én szeretem annak a képét.
-
Ijk
nagyúr
40"-os UHD monitor A1-es méret közelítve, simán látom olyan képeken a bemozdulást, ami azelőtt 24"-os FHD-n nem tűnt fel egyáltalán.
Szerintem a mai nagyfelbontású szenzorokra, nagy felbontású monitorok mellett, A3+ nyomatoknál már nem igazán működik az ökölszabály, inkább felezni kell azt a záridőt. FHD monitoron, kisebb nyomatoknál még működik a dolog./人◕ ‿‿ ◕人\
-
kátú
őstag
Komolyan ne beszéljünk butaságot jó! A sabi nélküli fotózás szabaja ugyan úgy érvényes egy 100 vagy 36 vagy 24 vagy 2 mp gépre, az abszolút nem befolyásol semmit a szenzor méret azonos akkor ha egy aps-c 100 vagy 2 MP akkor is egy 100mm es obival 1/160 rá fogod tenni a zaridot pont, nem azt nézzük, hogy 100% rá nagyitva melyik csinál zajmentesebb képet
It still works!
-
Studi
veterán
Épp te viszed most nagyon rossz irányba a témát, senki nem írt zajmentességről.
Ijk arról írt, hogy kisebb effektív pixelméret esetén már kisebb elmozdulás is számít. És ebben totálisan igaza is van. Fentebb részleteztem, hogy ezek az ökölszabályok még a filmes metódusok alapján alakultak, és nem teljes mértékben lett a digitálisra frissítve.
-
-
xXxian
senior tag
Sziasztok,
D7100-nak keresem apróbb utódját, G80-al szemezgetek, Tudtok itt pro/kontra érveket? Van valami ismert hardveres vagy szoftveres hibája?
G80 ára 12-60-al vállalható. Ez jóképű objektívnek számít? Vagy érdemesebb 14-140-el venni?
Látom van benne 5-axis stabilizátor. Ez gondolom a vázban van. Ha jól tévedek, akkor Olympus obik is stabilizáltak G80 vázon?
Amennyire én tudom a Pana obikban is van OIS. Ilyen esetben, ha a vázban is van. meg az objektíben is, az egyik inaktív lesz?
Köszi előre is,
X[ Szerkesztve ]
Eladó ASUS RT-N53 Router (9k)
-
mikrofon
veterán
válasz xXxian #82084 üzenetére
Szia,
a 12-60-ról csak jókat tudok mondani. (Panasonic Lumix G Vario 12-60mm f/3.5-5.6. Ez ugye az "olcsobbik" 12-60mm -es obi.)
Nagyon jó "alap" obi!
Ugyan csak kölcsönben volt nálam, mert kollégámé, de elég sokat nyúztam és rendszeresen kölcsön kérem...MLaca írt ITT egy nagyon jó cikket róla. Csak megerősíteni tudom az írtakat. Nézd végig a tesztképeit.
ITT egy nagyon érdekes teszt ahol a Pana-Leica 12-60mm és a Pana Lumix 12-60mm obit összehasonlították. Az előbbinek az ára az majdnem duplája ennek. Megdöbbentő, hogy a Lumix minősége mennyire jó még a Leica mellett is....
Amit kiemelnék, és amik szerintem már megérik az árát, főleg, hogy kittben nagyon jó áron megy!
- átfogás: 12-60. nagylátószögtől kisteléig
- közelfényképezés: legkisebb távolság 20cm a szenzortól
- obi stabilizátor: Power IS ez már a tovább fejlesztett Pana obi stabilizátor.
- Megfelelő Pana vázzal Dual IS. A g80 ilyen. Sőt azzal a "dual IS 2" is megy. Én "csak" a simát tudtam tesztelni mert a gx8-cal "csak" a "Dual IS" megy, de úgy is nagyon jó a stabilizáció a váz és obi együttes stabijaival
- Por és időjárás állóság. Ez nem csak időjárásálló vázzal (mint a g80) együtt hasznos, hanem ha a váz nem az, akkor sem kell aggódni, hogy porszem kerül az obiba használat közben.
- Saját és a korábban linkelt teszt képek alapján szerintem a képminősége is elfogadható, sőt... Nem egy Oly PRO zoom, de az ára sem és a súlya sem az (ezt csak a kritikusok kedvéért írtam).Két hátrányt tudnék felsorolni:
- sötét: f/3.5-5.6 -től indul, de ez tény és elfogadható, hiszen nem fényerős zoom kategóriában indul.
- műanyag és nem fém: azonban nagyon masszív és jófajta műanyagból van. Nem lötyög, kattog, nincs "gagyi" hatása.[ Szerkesztve ]
-
kátú
őstag
ugyan úgy bemozdul, csak a 36 mp ssel észre fogod venni a 3 mp se nem, de nagyesélyen a 36 még akkor is jobb lesz mint a 3, de a szabály ugyan úgy érvényes, ami bemozdul az minden hogy be fog mozdulni, csak van ahol látod van ahol nem
az feltűnt utólag, hogy sikerült elbeszélni egymás mellett.
It still works!
-
Ijk
nagyúr
De ez egy gyakorlati szabály, és az a lényeg hogy hol látszik a bemozdulás és hol nem. Mert ennyi erővel ekv. 50mm-en minden bemozdul még 1/500-as záridővel is csak még nincs 200MP-es érzékelő amelyiken látszik a bemozdulás.
És nyilván téged is az érdekel hogy a saját kamerád hol mozdul be láthatóan a képeken. De 16MP bayer/xtrans érzékelőnél valószínűleg működik a reciprok szabály, 24MP-en és afölött már nem mondanám biztosra.
De szerintem már túl lett rágva a téma, szóval lapozzunk./人◕ ‿‿ ◕人\
-
INTELligent
senior tag
Üdv!
Korábban olvastam itt erről a vakuról [link], esetleg azóta került már valakinek egy a kezébe, ah igen, mi a véleménye róla?
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
-
Mercutio_
félisten
-
-
mikrofon
veterán
válasz xXxian #82094 üzenetére
Nagyobb telének a 45-200 II az jó, amennyiben kis méretet keresel. Csak a II. időjárásálló és csak a II. tudja a dual IS-t.
Ha még nagyobb telét keresel, és kicsit feljebb mész méretben akkor a 100-300 II is jó lehet. Ebből is a II, mert ez az időjárásálló és ez tudja a dual IS-t. Ehhez ITT egy bemutató MLaca-tól.Fényerős obik közül én nagyon szeretem a saját fenyérős fix-eimet. 15/1.7; 25/1.4, 42.5/1.7
Nem időjárásállók és csak az utóbbi tudja a Dual IS-t...A "legmagasabb" árkategóriában pedig ott a legendás 42.5/1.2 és a 12/1.4
[ Szerkesztve ]
-
Studi
veterán
válasz un2112 #82096 üzenetére
Ígéretekkel tele a padlás. Az Oly például azt ígérte amikor kijött az utolsó E-M1mI frissítés (Az E-M5mII megjelenésekor), hogy az E-M1mII érkezéséig folyamatos frissítésekkel, funkcióbővítéssel tartja versenyképesen az első E-M1-et. Egy darab frissítés nem jött azóta.
Mondjuk ettől függetlenül még mindig szeretem az E-M1-et, de már nem reménykedek új funkciókban.
-
mikrofon
veterán
válasz un2112 #82096 üzenetére
Én arra következtetésre jutottam, hogy csak olyan obik-kal lesz, lehet "dual IS" vagy "dual IS 2", amiben "power IS" van. Feltehetően a "Mega IS"-es obik nem képesek a szinkronra... Ezért is adták ki szerintem a 45-200-as és 100-300-as obiból az újat "Mega IS" helyett már "power IS"-sel, ráadásul szinte csak ez változott bennük...
ugye a két prémium zoom-ból (12-35/2.8 és a 35-100/2.8) is kiadtak egy egy újabbat a "DUAL IS 2" miatt. mert az első kiadás "csak" a "DUAL IS"-t tudja. Tehát biztos van valami technológiai gubanc is, nem csak szoftveres.....
Ha EZT a táblázatot, ami tartalmazza a dual IS objektíveket firmware verzió szerint, összehasonlítod ENNEK a cikknek a végével, akkor igazából látható, hogy egyelőre több objektív nem kapta meg a dual IS2-t csak a dual IS-t, mint amennyi megkapta. A listából számomra a LEICA DG NOCTICRON 42.5 mm F1.2 ASPH a legfurcsább, hiszen ez egy igazán prémium objektív a top árkategóriából. Bár az is igaz, hogy az évnek több mint a fele még hátra van, tehát jöhetnek frissítések....
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest