-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
őstag
válasz varsam #93199 üzenetére
Szerintem is elég a gyantás. Most nekem megint az van, nem zajos, egyből fog, és egy középtáv maraton alatt nem sikerült elégetnem a 84 kilómmal. RT54-gyel használom (~8000 km). A fémes akkor jó, ha nagyon saras a pálya, de hangos lesz minden fékezésnél. Túrázásnál szerintem az elég idegesítő. Egy tisztán tartott, jól légtelenített féken tökéletes a gyantás. Nem mellesleg olcsó, 2000 Ft.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #93193 üzenetére
Kaptam 180-as tárcsákat egy kollégától (neki már nem kellett), így már tetszik a fékerő, eddig nem éreztem hogy elfogyott volna. Csak az a baj, hogy nem shimano tárcsák, hanem egy formula és egy hayes, amik állítólag kicsit szélesebbek, illetve van bennük egy kis hullám is amit még nem sikerült kiszedni belőle teljesen, valószínűleg tökéletes már sosem lesz. És mivel szélesebb a tárcsa, egy új betéttel pl már könnyen beleér a tárcsa, most is hozzáér pedig hátul már elég kopott...
Csak azon gondolkozom, hogy RT56 tárcsák helyett RT66-ot veszek, amihez már lehet fémes betét is, de ha fölösleges, akkor nem költök rá pluszban.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz trialboj #93195 üzenetére
Nekem előre pont nagyobb tárcsát raktak, mert hogy ott jobb a fékhatás.
Mondjuk ha az első féket nem használod annyira, mint a hátsót, akkor valóban nem kínzod annyira, viszont nem is állsz meg olyan hamar. (meg nem is csinálsz előre bukfencet lejtőn )Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
trialboj
őstag
válasz varsam #93192 üzenetére
A műgyantásnak amúgy annyi hátránya van, hogy ha meredekebb leejtőnél túl óvatos vagy sebességügyileg, megégetheted, amivel kb kinyírod(legalább is ezzel riogatnak). Nekem elöl van ilyen mert ott nem kínzod annyira, hátul meg fél metál, mondjuk az ciripel is rendesen, persze nem normál túrázásokon használom.
Szóval ha nem szoktál 2-3 percen keresztül technikásabb talajon ereszkedni, és közben végig féket adagolni, akkor mehet hátra is nyugodtan.Az meg hogy kinek mi ciripel, függ a fékpofa minőségétől, és a tárcsa márkájától/állapotától, ezt érdemes figyelembe venni.
Amúgy a műgyantásat nálunk organikusnak hívják...
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZTE_luky
aktív tag
Sziasztok, kezdő vagyok, és gondolkodok h veszek egy első hátsó váltót váltókarokkal. HA lehet használtan venném, és nem kell h a legjobb legyen. 3x6 sebességes a biciklim, oylan 10ezerből meglehetne úszni mindent? KOmpatibilításnál mire kell odafigyelni? Milyen márkákat ajánlatok?
[link]
[link]
[link] -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #93192 üzenetére
Szerintem nincs.A műgyantás csendes,nem eszi annyira a tárcsát és olcsó,így ha vigyázol rá ne szennyezd kenőanyaggal stb.,akkor átlagfelhasználóként jobban jársz vele.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
Nem durvulós, inkább túrázáshoz van értelme fémes betéteknek? Vagy jobb a műgyantás?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Én náluk próbálkoznék,túl nagy cég ahhoz,hogy megengedjen magának ilyesmiért arcvesztést.Minimum,hogy kitakarítják és újrazsírozzák.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
CaNNa3IS
senior tag
-
Strezi
őstag
válasz CaNNa3IS #93186 üzenetére
El kell menni az Alpinbike-kal jövőre Finale Ligure-ba, aztán a harmadik napra mindenki ugrál majd a rollercoaster(hullámvasút) ösvényen mint a nikkelbolha
Én eleve hibásnak tartom, bárki után tempót menni. Szerintem saját tempóval szabad csak fejlődni, aki előttem megy max ötletet adhat a választott útra.
Nem is estem eddig pofára, csak magam miatt
[ Szerkesztve ]
Deye rendszerek felügyelete, javítása - Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
6030D
őstag
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz trialboj #93172 üzenetére
Köszi ezek megfontolandók.
Legutóbb azt éreztem amikor a levegőben voltam, hogy pedál sehol és visszacsapódtam a nyeregre ami még szerencse, hogy alattam volt. Lassabban mentem és nem az érkezőre kerültem.
Nem húztam rendesen fel a bicajt.
A nyereg kattant is egyet. Egy kissé elmozdult hátra. Ezt még gyakorolni kell.Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #93171 üzenetére
A kölcsön országúti bringán ovál tányér van, mondjuk eddig azt hittem hogy kicsit meggyötörték és azért deformálódott Shimano Biopace, a képek alapján gyárilag ovál Akkor lehet nem is a bringa hanem a tányér miatt tudok kicsit gyorsabban mászni : ))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz flash- #93179 üzenetére
Ha bírod a fájdalmat akkor mehet sport geós is.
Saját tapasztalat: 30 évesen vettem az első outimat (ami egyben a jelenlegi), előtte MTB-ot hajtottam. Egy elég sport geós gépet sikerült kifogni. Nos ez minden csak nem kényelmes.
De ezt ne úgy értsd hogy utálom, sőt! Nem véletlen van még meg, nagyon szeretem de megedzi az embert az tuti. Az aluváz ezzel a geóval átadja az út minden finomságát.
Szóval ha picit nagyobb hangsúlyt szeretnél a komfortra fektetni akkor inkább ilyen granfondós gépeket keress.Összegben amúgy mennyit szánnál rá?
Hasaggymeg: sajna Froome-ot nem ismerem személyesen de ő köztudott hogy ovál tányérral teker. Neki ez nagyon bejön. Mondjuk a stílusa is passzol ehhez: ülve nagyon magas pedálfordulattal megy hegyre. Olvastam hogy ezek a tányérok is hozzájárulnak a gyorsabb lábmozgáshoz.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #93182 üzenetére
Hogy mi van,Froom a barátod?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #93171 üzenetére
Egyik barátom használ már egy ideje ovál tányért és ezt ő mondta nekem. Meg azért például Chriss Froome is olyannal megy. Maradni szerintem tuti fog főleg azért mert vannak akiknek bejön. Egyszer szívesen kipróbálnám én is hogy felfelé vajon tényleg segít-e?
Més que un club!
-
bunddog
tag
válasz Vadászmenyét #93180 üzenetére
elvileg nem normális de ha elöl középen vagy vegig akkor állíts az elso valto bowdenen es akkor nem fog odaérni
-
Vadászmenyét
aktív tag
Hali!
Kb. egy hete állították be az első és hátsó váltómat a bringán. Viszont már most leszűkültek a váltási lehetőségek, ugyanis például első váltó esetében közepes lánctányéron használva, közben hátul lejjebb (6-os, 5-ös stb.) váltva csiszálja a az első váltó sínt a lánc. Kellys Phanatic 70 (2017), SLX első és hátsó váltó. Most én terhelem túl, vagy az normális, hogy 1 hét elteltével elállítódik?
-
flash-
veterán
kacérkodok az országúti kerékpárokkal..
így 32 évesen cross trekking után ha eddig nem volt országuti milyet érdemes elsőnek?
Mindenképppen komfort-országúti kerékpár tipust kerssek?
mit ajánlanátok?(ami kezdőnek -középhaladónak ajánlatos??)
(tudom hogy sok bringa lehet, de néhányat amit tudtok ,ismertek,és jók, hogy elindulhassak valami mentén[ Szerkesztve ]
-
Zebu
addikt
válasz Pttypang #93177 üzenetére
Írtam a Rose-os emberkémnek akitől vettem, hogy ez most garis dolog vagy mi....
Kosz merre?
Még nem szedtem szét, csak láncot és hajtást szoktam zsírtalanítani (Muc off degreaser aerosol) és utána tisztítani és olajozni. Eddig hibátlan volt... A múltkor nagyobb túrám közepén éreztem először, hogy kezd felakadni a lánc. be is szorult egyet a hátső váltónál, meg kellett álnom kibányászni.
-
veterán
Szervizben vagz magadnak otthon ha kiveszed a kereket, erezned kene, ha nem ugy forog, mint kene, azzal azert fuss egz kort, aztan szerviz, ha ugy is erzed.
Nekem a kosz miatt szokta neha tekeres vege fele felhuzni egz kicsit a kanalat, ha lefele maxra felvaltva belehajtok es hirtelen megallitom a hajtokartEverybody lies.
-
Zebu
addikt
válasz Hasaggymeg #93174 üzenetére
Fene essen bele, még 1 éves sincs a bringa. Azt hitttem megnyúlt a láncom.
Az a fura, hogy ha megállok és úgy hajtom akkor nem, csak gurulás közben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Biztos a szabadonfutóddal van baj,és mikor szabadon kellene fusson,rángatja a láncot.Javítása kérdéses általában cserés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zebu
addikt
Help pls!
Ma tekertem és azt vettem észre hogy folyamatosan felakad a láncom hátul ha nem tekerek. Felhúzta a váltó kanalat és rángatja össze vissza.
Ha tekerek nincs gond.
Mi a franc ez?
Már párszor tapasztaltam korábban, de most folyamatosan...
-
trialboj
őstag
A minap sikerült megint összehozni egy közös tekerést a dh pályán, egy tapasztaltabb bringással. Rengeteg szabályt és tippet adott, gondoltam megosztom hátha valaki másnak is hasznos lehet.
Ezt valahogy én is így akartam csinálni, de a versenyszellem mégis könnyen felülírta(eddig):
Amíg nem mérted fel hogy mekkora a különbség közted meg egy új bringás közt, addig ne próbáld meg lekövetni esetleg versenyezni vele, nagyon közel maradni hozzá, főleg ha nem ismered tökéletesen a pályát, mert előfordulhat hogy nem tudsz kerülni egy nagyobb ugratót, amit ő bevállal te meg nem mernél megugrani.Ha sokkal lassabb vagy akkor érdemesebb olyan szakaszokat gyakorolni ahol bizonytalan vagy, és ott töbször mentek, esetleg kiértékelitek ki mit csinált másképp.
Ugratónál ha gyakorolsz, és félsz hogy messzire v magasra lök, éredemes kisebb sebességgel kezdeni, és csak nagyon lassan akár 30centinként növelni az indulási pontot, még akkor is ha magabiztosnak érzed magad, a leejtő meredekségétől függően, sokat jelenthet akár 60cm is, és ha még nincs meg a rutin pánikolhatsz a levegőben.
Legfontosabb, ami miatt eddig már többször majdnem elestem: A bringát tartsd magad alatt a levegőben MINDIG. A legrosszabb amit tehetsz, mikor megijedsz hogy nagyon magasan vagy, az az hogy elkezded lefele tolni a bringát, és ezzel kitolod a talpad alól.
Húzd magad alá, akkor is ha magasabban vagy mint szeretnéd, a telók majd megoldják a földet érést, te csak az egyensúlyra figyelj.Ezeket a szabályokat figyelembe véve, megbarátkoztam azzal az ugratóval ahol a haver és majdnem én is elestem. Belőttem egy pontot ahonnan fék és tekerés nélkül fel lehet ugrani, kb 20-30cmre, és ez pont elég ahoz hogy gyakorold a bringa/egyensúly mozgatását a levegőben. Lejöttem v 10-12x és a végére már majdnem kényelmesen éreztem magam. Viszont mikor összefűztem a teljes pályát, már nem volt meg a sebesség, és egyszer nagyon óvatosra vettem, másodjára meg túlaggódtam, és csak simán elrontottam.
A végső tanács a türelem volt, sok időt kell adj magadnak hogy óvatosan kitold a határaid, és elkezd érezni a bringát a levegőben. Ez viszont nehéz, és sokakból hiányzik.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #93118 üzenetére
Van aki szereti,mások meg nem.Majd az idő megmondja marad-e vagy sem,de még a rajongó tulajdononos sem igazán tapasztalnak érezhető különbséget.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz #27813376 #93166 üzenetére
Akkor ezt nézd meg, most találtam.
14. másodpercAzért most kicsit irigykedem
[ Szerkesztve ]
-
ZTE_luky
aktív tag
és belsőnél milyen szelephosszt vállasszak? vagy nem sok múlik rajta?
-
ZTE_luky
aktív tag
Sziasztok! Kerékpáromra szeretnék gumi belsőt és külsőt venni egyaránt, mert a régi már nagyon rossz állapotban van.
Ilyen a jelenlegi külsőm:
700x38c (40-622)
28 x 1 5/8 x 1 1/2 NL
S-350-01
SHYH HWAEzeket a külsőket néztem:
[link]
[link]
[link]és ezek a belsők közül kéne választani:
[link]valahogy nem áll össze a kép, milyet lehetne a felnimre vásárolni, mekkora eltérés lehet milyet érdemes inkább.
Szinte kizárólag csak aszfalton kerékpároznék vele, inkább hosszabb távokon, -
szjoci
őstag
-
Tothgera30
Ármester
válasz Strezi #93115 üzenetére
Nem is rossz. Lassan neki kell állnom a Carbon gyásznak is, a 11-40-es sort eladom, és kap helyette tesztelési célzatból egy nagyobb átfedésűt.
Ui.: RS Sid szimeringkészletet milyen áron és honnan érdemes rendelni? Első szervizt megejteném hogy nyugodtan aludjuk egy évig.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ZolkoW
őstag
akkor részben véletlenül sikerült talán a legjobbat választanom, 532-esből van nekem is kettő azóta. 17-ért vettem őket, szerintem nagyon rendben vannak, T-csavaros rögzítéssel használom őket Norautós alu keresztvasakkal. Ahol érintkezik a tartó és a keresztvas, onnan bizonyas helyekről eltávolítottam a keresztvas gumiját, hogy stabilabb legyen, de amúgy gumin ül. szerintem stabilan is állnak, de egy plusz csavarnak még van hely a kisebbik leszorítólemezen, a vékony alu rudak között, azt még ki figom használni.
(alumínium keresztvas, mi? noooormális? )
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
belaazallat
addikt
"2.: ez borzalom. Két emberes, főleg magasabb kocsin. Szét kell szedni az egyik csavart, a másikat kilazítani, közben tartod a bringát, esetleg még befordul az első kerék... Külön öröm, ha rövid a sín, és kezdheted előről, mert lelóg a kerék. "
Én pont ilyet használok. egyedül fel tudom rakni, levenni. Nem nagyon tudod rövidre összecsavarozni.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
varsam
őstag
Aki már rendelt Rosebikes-ról.
A visszaküldés hogy van? Kesztyűt néztem ki magamnak, de nem tudom melyik méret lenne jó. Arra gondoltam, hogy rendelnék kettőt és amelyik nem kell azt visszaküldöm, elvileg ingyen. Így van? A visszaküldés szállítási költségét is állja a Rose?
-
-
6030D
őstag
válasz ZolkoW #93146 üzenetére
Ne ragozzuk túl, mert szerintem egyre gondolunk, de a képekhez ennyit tennék hozzá:
1.: ilyen az, amit néhanapján használunk. Annyi a baja, hogy szét kell szedni a csavart, hogy rácsússzon az alsócsőre, és úgy összeszerelni. Az, hogy nem éri körbe, nem akkora tragédia, de nem is egy életbiztosítás. Tipp, akinek ilyen van: rögzítés után egy gyorskötözőt kell áttenni a csavaron és a vázon, az körbefogja, nem tud kiugrani. Évi 1-2 alkalomhoz nem rossz azért a pár ezerért. A sebességre figyelni kell.
2.: ez borzalom. Két emberes, főleg magasabb kocsin. Szét kell szedni az egyik csavart, a másikat kilazítani, közben tartod a bringát, esetleg még befordul az első kerék... Külön öröm, ha rövid a sín, és kezdheted előről, mert lelóg a kerék.
3.: ez már jobb, csak feleslegesen nagy a görbülete a befogónak, látszik, hogy a tervező Csepel Torpedóval jár, aminek gázcső az alja.Nekünk van ilyen, amit nem szeretek, mert be kell dönteni a bringát, hogy felrakd, ami 3-nál már nyűgös. Illetve az az önkioldós, rugós gombban sem bíznék hosszú távon. Attól függetlenül ezzel mennek a drága bringák egy SUV tetején rendszeresen. Van ilyen, meg ennek a régi változata (ilyesmi, csak racsnis a kerékszorító), amin nem olyan rudakat tekersz, hanem egy gombot, ezt jobban szeretem, mert nem csak adott helyen zárható, hanem minden állásban.
Mindegyik tartón a kerékfogó tologatható, akkor is ha fent van a bringa.Kell egy 6 személyes hosszú Transit, benne a tartókkal és kész.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
világos, hogy nem a pántoknak kellene tartania, de amikor annyira elb*szott a csavaros rögzítés, hogy önmagában nem képes erre, akkor elegendő a plusz pánt, hogy ne tudjon kimozdulni a szorításból - ami legalább oldalirányban támasztja. nem a normális tartókról beszélek, amiknél tényleg rendesen ki van alakítva ez, hanem az olyan filléres vackokról, mint amit kölcsönkaptam. képkeresőn ilyet találtam, ez nagyon hasonló:
Ezzel csak az a baj, hogy talán megfog egy 28mm átmérőjű acélvázat, de vastagabbat egyre rosszabbul ér át, és ha nem az a fajta vagy, aki megmozgatja a bicót, majd újból ráhúzza a csavart, és kiszáll 10km után ezt megismételni... szóval érted. egyébként a képen itt is szerepel két pánt, és ahhoz nagyon kicsi rögzítés is elég, hogy ha a kerekeknél fogja valami a bicót, akkor az egész nem gurul ki a tartóból úgy, ahogy gondolom a munkatársamé tette
ezzel szemben itt van pl. ez:
Ez legalább annyit megold, hogy körben zárt a kalitka.
Remélem érthető a problémám..
utolsó kép, ezen jobban látszik a komolytalan pofa az alsócső megfogásához:
Ez íróasztal mellől még jónak is tűnhet, csak a gyakorlatban jön a 35mm-es vázcső (40-esig írják, hogy használható), azt már alig tartja, félig lecsúszik a gumi, stb...
Ettől ezeket lehet használni, de kizárólag egyéb rögzítéssel együtt. a menetszél az nem elhanyagolható már 90-nél sem, vigyázzunk a biciklinkre, kérem!
szerk: a körben zártnál is muszáj pántolni, mert ha kiemelkedik a bicó a sínből, akkor szintén lehet baj, még ha nem is hagyjuk el.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
őstag
válasz ZolkoW #93143 üzenetére
Nem a keréknél lévő pánt tartja a bringát, hanem a keret, ami a vázat fogja. Az csak a rázkódásokat csillapítja minimálisan, meg hogy ne forogjon az első. Azt kell rendesen meghúzni, ami az alsó csövet fogja. Semmi kárt nem tudsz tenni egy nem pro bringában, mivel kézzel tekersz egy hatos menetet. Én húztam rá belsőből egy karikát, így gumi szorul oda, ami jobban is tapad, és a fényezést sem bántja, ha nem koszos a bringa. Azt meg kell húzni, és nem esik le. Annyi még a titok, hogy miután elindulsz, meg kell állni pár km-re, és újrahúzni a tetőcsomi - tartó közötti rögzítő csavarokat, mert ahogy mocorog a bringa, minimálisan minden a helyére megy és pár fordulatot lehet még húzni rajta. Utána az csak menetszakadással fog magától elengedni. Ha teszel rá zsírt, az sem árt neki, mint minden fém-fém kapcsolatnak, és a mentet is kíméli.
Ha 6-nál több bringát kell vinni, arra van két olcsó, régi tartónk, aminek csak a sín van alul, meg a váz fogó. Ott a kerekeket széles gyorskötözővel vagy klipsz-szíjjal (700 Ft) rögzítjük.A jelenlegit ha cserélném, akkor esetleg egy villarögzítősre, ha feltalálnák hozzá az első kerék tartót is a vázon, mert azt macera külön pakolni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
az is lehet, és ezesetben az ő hibája, bár nem lennék meglepve, ha az újonnan 5e Ft-ba kerülő acél sínes cucchoz nem tartozott volna. Sőt, ha nem tartozott volna tényleg, akker sem értem, hogy merte rábízni arra az egy bizonytalan rögzítésre a bringáját, szóval nem akarom rákenni a gyártóra. A Thulének legalább olyan a kialakítása, hogy ha ügyetlenül rögzítem, és később meglazul, akkor is valószínűtlen, hogy ki tudjon jönni belőle a váz, mert szűkül a nyílása.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
még a tetős tartóról egy gondolat: a Thulénak van kerékrögzítője, de ha nem lenne, alap, hogy gumipókkal, vagy gyorskötözővel rögzíteném a kerekeket. Volt nálam kölcsön egy noném, elég vacak volt tényleg, a rögzítője is, ahol a vázat fogta, és más ponton nem is rögzített. én alapból odapókoztam az egyik kereket, nem bíztam rá a dolgot arra az egy vacak szárnyasanyás rögzítésre. ugyanebből a tartóból a munkatársam (tőle kaptam kölcsön) elhagyta a bicóját autópályán, mert ő csak a a középső rögzítést használta. Szerencsére 50e körüli kárral megúszta, nem lett senkinek baja. más kérdés, hogy nem is értem, hogy árulhatnak ilyet, ami nem tartalmaz pántokat a kerekek rögzítéséhez, vagy biztonságosabb mechanikát, vagy valamit, ami kizárja az ilyeneket.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
őstag
válasz axlfsi #93134 üzenetére
Nyilván mindenre van olyan eset, ami miatt nem ajánlott. Szerintem nagyobb az esély, hogy kapsz egy kisebb ráfutásos koccanást, minthogy letépi a szél. És ott aztán mehet a matek a biztosítóval, hogy ki fizet, kinek, mit. Alapból egy lökhárítócserés ráfutásból simán lehet hátfal, szélvédő, lámpa csere, plusz a bringák meg a tartó. Akár a hátulról jövő kára is... De már korábban írtam, miért nem szetetem a hátsó tartókat.
A tranyón meg szerintem rosszul volt rögzítve a keresztrúd, vagy még a régi körmös megoldással volt fent (régebbi kocsi). Úgy meg egy tetőbox is elszállhat.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
Mással is előfordult már hogy valami kis dolgot szeretett volna venni, de a szállítás majdnem többe került azért telepakolta a kosarat minden baromsággal... hogy megérje, majd rendelés előtt a nagy részét kiszórta mert abszolút semmi hasznuk nem lett volna : ))
Egy kormányt akartam volna megvenni, de azóta már pompát, belsőt, külsőt, csavarlazítót, olajat stb is bepakoltam, pedig nagy részüket itthon is meg tudnám vásárolni ugyan azon az áron, ha tényleg szükség lenne rájuk.
Ennek a kulacsnak még haszna is lenne, viszont nem értem hogy kellene itt kijelölnöm melyiket kérem?!
Csak nem úgy működik mint a kínai oldalakon, hogy random kiválasztják és küldenek egyet. Nekem innen a fehér kellene, és van egy olyan érzésem hogy az egyetlen opció azt takarja, de nem sikerült beazonosítani még a kép url nevéből sem.
Írtam nekik hogy most akkor mivan, csak félek h addig húzzák a választ, míg lejár a promó a kormányra."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz axlfsi #93134 üzenetére
Nekem olyan van mint az első képen,de már viharban is tökéletesen helyén tartotta a bringákat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz axlfsi #93134 üzenetére
Azt sem árt, ha nem felejted el, hogy hova raktad a bringákat :}
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
axlfsi
veterán
Gepkocsi tetore en bringat soha! Eddig is odzkodtam tole, de egyik munkatarsam nemreg jart porul; 5db. bringa, teton rogzitve, ahogy azt kell, de egy varatlan szellokes egyszeruen letepte kompletten a Transporter tetejerol, tartoval egyutt (nem, nem mentek tul gyorsan)... A kar 1 gurigan feletti(!)... ripityara tort egy karbonszalas es meg 4 masik is megserult...
Nyilvan extren eset es nem feltetlenul jar mindenki igy, de nyilvan hatul rogzitve sokkal biztonsagosabb (szerintem a vonohorogra szerelt, hatul gyak. allo helyzetben szallitott verzio talan a legbiztonsagosabb...).˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
6030D
őstag
Hátrafelé nézzenek a bringák, akkor nem rázza az első kereket a szél. A mostani hétvégén azért nagyon nagy szél volt, húzta is a kocsit, nem sokan mentek 110 felett, tök mindegy hol volt a bringa. Máskor meg a 140-nel sincs gond. Haverom most vett valami, pár ezer Ft-os Menabo-t. A felszerelés macerásabb, mint a Thulenak, de amúgy nem rossz, azt mondta.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
VGYke
addikt
Sziasztok! Volt itt egy kérdésem a bringatartókkal kapcsolatban. Azóta van tapasztalatom, így megosztom, hát ha valakit érdekel.
Az általam megvásárolt Lucky Tw0 gépkocsira szerelhető kerékpártartót el kell felejteni! Olcsó ugyan, de körülményes. Én kb. 10eFt/db-ért vettem, akit érdekel, 2db-ot ingyen odaadom!
Utazás előtti napon vettem egy THULE kerékpártatót akciósan 17eFt/db-ért, na ez már profi szerkezet, mind csomagtartóra felszerelhetőségben, mind kerékpár rögzítésben:
Basszus, azért a gk. tetőccsomagtartón menet közben qrvára lifegnek, jobbra balra rezegnek a kerékpárok, félelmetes megnézni őket!kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
#27813376
törölt tag
válasz -=RelakS=- #93128 üzenetére
Lehet gyárilag rosszul volt belehegesztve a gumiba a szelep, de még ilyet nem hallottam. Mindenesetre ha arconcsap, szép lett volna
-
-=RelakS=-
veterán
válasz #27813376 #93126 üzenetére
Olyan szépet durrant, hogy a szelep környéke a külsőt is kipattintotta a felniből.
Mivel ez a külső meglehetősen könnyű/nyeklik-nyaklik, az is lehet, hogy eleve pumpálás közben ott elmozdult annyira, hogy a belső ahogy fújódott fel, nem engedte vissza a helyére, vagy nem tudom. De az biztos, hogy nem csak egy durranás volt, és "miafrancez?", hanem szépen fröcsögött is a trutyi mindenfelé, és "sérvet kapott" a kerék. Idézőjelben persze, mert csak szétvált a külső és a felni egymástól, és össze lehetett rakni.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
K Norbi
addikt
Sziasztok! Ismerősöm tárcsafékes bringája fura kattogó hangot ad ki hátulról, új bringa. A kerék nem szorul, ha finoman fékez megszűnik a kattogás. Videó a hangról [link]
Szerintetek? -
#27813376
törölt tag
válasz -=RelakS=- #93123 üzenetére
Hogy robban a képedbe a szelep környéke ha külső van rajta? Nem értem ezt most
-
bunddog
tag
Rendelt már valaki a lizardskins oldaláról? ha 1 db lock-on logo grips és 1 db custom engraving van a kosárban akkor az 1 pár markolat úgy hogy mind a kettőn van egyéni szöveg? írtam nekik e-mail-t de nem válaszoltak
-
Dottore
addikt
válasz andrisbandi #93122 üzenetére
Nekem is ugyanez (Vegas) a pedál van az egyik bringán, a másikon meg egy Icon Mini, Mindkettő nagyon fasza, igaz a Mini drága volt de gyönyörű munka. Rengeteg flat pedálom volt ezek semmivel nem rosszabbak mint egy Raceface, Sram vagy bármi a felső kategóriából.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Hogy kötné fel vele magát az ördög!
A slime az elmúlt két és fél év alatt úgy beleette magát a szelepekbe (presta), hogy már nem tudtak tömíteni (igen, a tömítő anyag miatt nem tudtak tömíteni )
Gondoltam, kicserélem az egész cuccot, úgyis lejárt a szavatossága, vettem Joe defektmentes öntömítő tömlőjéből.
Már eleve az nem tetszett, hogy a 26"-os tömlő olyan lazán állt a 26"-os felnin. Aztán felfújtam. 3 bar környékén úgy robbant a képembe a szelep környéke, mint a huzat
Nem tudom, hogy anyaghiba volt-e, vagy én baltáztam el valamit, de a másikat gond nélkül fel tudtam szerelni. Mondjuk 3 bar-nál jobban nem mertem felfújni, először megyünk sétálni valamelyik nap, ha bírja, akkor kap még nyomástSzerencsére a felrobbant tömlő szelepét át tudtam menteni a régi slime-os tömlő szelepének a helyére, úgyhogy abbamaradtak a szíszogások.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #93117 üzenetére
Nemrég vásároltam néhány Sixpack cuccot a bike-24-en.
Nagyon elégedett vagyok minddel, a bolttal is.
Ismét vennék Sixpack-ot ha úgy alakul, bevált.Sixpack K-Trix "Non Glove Edition" Lock-On Black Handle Bar Grips - 2017
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
trialboj
őstag
Végre találtam egy jóféle fehér kormányt az AM bringámhoz, viszont ez meg annyira olcsó hogy félek valami silány szériából való, ránézne valaki, hogy szabad-e ilyet venni DH/enduróra : Sixpack Driver805 Ultra Low Riser 805mm, nagyjából 760ra vágnám. Látom hogy akciós, de akkor is furán olcsó.
Strezi:Ennek az ovál fogaskeréknek kellene legyen haszna is, vagy csak érdekes? EGy youtubernél láttam először (skill withPhill) de ő sem emelt i különösebb előnyt.
Nem ismerem azt a rugóstag márkát, de komoly ára van a szerviznek, az én rp2-m jelenleg kerül ennyibe..."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Strezi
őstag
Felkerült egy AbsoluteBlack ovál tárcsa, még nem sokat tekertem vele, de nem rosszabb mint a sima volt
Illetve átesett a gép egy rugóstag szetrvizen. Sajnos a multkori kék jelzés túra végére megrogyott a tag, hiába volt benne megfelelő nyomás, csak fél úton mozgott. Ha már ki volt szedve, kipucoltam és átzsíroztam a csapágyakat is, most érezhetően jobban mozog a bringa hátulja. Elöl a Pike továbbra is hibátlan.
Ez volt idén a második szervize a rugústagnak, kb. alkalmanként 30eFt. Nem olcsó mulatság formában tartani az Epic-et! A Canyon RS rugózását még nem szervizeltettem, csak magam végeztem egy olajszervízt a telón.
[ Szerkesztve ]
Deye rendszerek felügyelete, javítása - Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
varsam
őstag
Sziasztok
szeptember elején tervezek párommal egy 1 hetes Ausztriai körutat, túrázással és bringázással. Jelenleg úgy tervezem, hogy két helyen szállnánk meg 3-4 napra és csillagtúrában járnánk be a környéket, akár úgy is hogy autóval utazunk kicsit majd ott bringa/gyalogtúra.
1. helyszín: Zell am See és környéke
2. helyszín: Wörthersee és környékeAkik már voltak Ausztriában, illetve bringáztak is, tudnátok szolgálni pár jó tanáccsal, ötlettel, hogy mikre figyeljünk, miket nézzünk meg feltétlenül, hogyan készüljünk rá?
Lenne pár kérdésem is:
Milyen turista utakon lehet bringázni, mennyire figyelik ezt kint? Büntetnek ha olyan útra megyünk amin nem lehetne? Az itt szereplő utak gondolom mind bringázhatóak: [link]Milyen plusz felszerelést/alkatrészt vigyünk magunkkal, külön az autóba nagyobb dolgokat és külön a bringatúrákra?
Szerintem nem rossz az erőnlétünk, egy kb 40km-es túra 1000m szinttel mondhatni jól megy, pl itt a Bakonyban (csak viszonyításképpen)
Be merjük vállalni ott 1000-1500m szintes "csúcsmászós" túrákat? Nagyon szeretnék hegyeket mászni és ereszkedni. Mindkettőnknek merev 29er bringája van, abból belépő szint, én azért jobban de párom már kevésbé tapasztalt. Sima nézelődős kényelmes tempóban azért ha nem egy DH pályán akarunk lejönni, akkor nem lehet gond ugye?Ruházattal kapcsolatban hogyan érdemes tervezni? Szept első-második hetében mennénk, ahogy nézem ilyenkor a völgyekben még 20 fok fölött van simán napközben, 1500-2000m magasabb azonban már nem. Milyen dzseki, kabát, pulcsi ajánlott? Rövid/hosszúnadrág, kesztyű? Mindenképp megyünk még vásárolni mielőtt indulunk, ehhez szeretnék pár tanácsot miket nézzünk, mondjuk Decathlonban? (nem 20ezerért szeretnék dzsekit venni..). Esetleg más bolt ahol bringás/túra cuccok vannak megfizethető árban, itt Budapesten?
[ Szerkesztve ]
-
Dottore
addikt
Mindig viseljetek fejvédőt. Mindig.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz jocoka75 #93106 üzenetére
Meglepő de nagyon alap kerekeket tudnak tenni még egy ennél jóval drágább bringába is. Egyszer olvastam egy jó részletes angol cikket arról hogy a gyártók a kerekeken spórolnak a legtöbbet mert úgy vannak vele hogy majd a user úgyis vesz egy jobbat a gyári bringába.
Régen azt hittem hogy egy bringa árának közel 30%-a a kerékszett mert hát mégiscsak a váz mellett a legfontosabb alkatrész. De fenéket, nagy átlagban 10% körül szokott lenni a teljes árhoz képest a költsége ennek.Més que un club!
-
jocoka75
tag
Igazad van inkább 8-as vételnél nem vettem észre mivel ,hogy a kerékpár újonnan lett vásárolva üzletben így hát eszembe se jutott ,mentem vele egy kört és ennyi egyébként 109kg a testsúlyom lehet hogy ez is befolyásolná ? bár nem hinném ,ha meg igen igen akkor elég sz.....r kereket tesznek egy 190.000 keróba.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #93068 üzenetére
Nem a bringa volt a fő szempont, barátnő választásnál. De azért nyilván nem hátrány ha szeret bringázni.
trialboj: Attól is függ, hogy milyen outit próbáltál? Gondolok itt a felszereltségre és a geometriára. Én is próbálgattam párszor. Volt egy két teszt outi a boltba, ezek mondjuk inkább verseny geometriásak voltak, tehát nem a kényelmesebb fajta, 105-ös szettel, aluvázzal. Annak ellenére, hogy csak egy középkategóriás gép volt, érezhetően sokkal gyorsabb volt mint bármilyen monti. Én is inkább 30-35 körüli tempót mentem vele, de azt sokkal tovább mint montival lehetséges lett volna. Illetve volt pár km, amikor becsatlakoztam pár gyorsabban haladó outis mögé, balatonkörön, 40 feletti tempót mentünk, az átlag bringásokat nagyon durván nyomtuk le. Ennél gyorsabban még a villanyos montival sem szoktam menni sík úton, nem hogy hagyományos hajtásúval.
Egyébként én is nagyon elfáradtam, a sokkal sportosabb testtartás, és az, hogy nyomod neki mint az állat, hamar megteszi a hatását. 100km után úgy éreztem, hogy a combom mindjárt széthasad. Hozzá kell ehhez is szokni. Nem rossz dolog az outi se, de nekem inkább marad a monti.A koskormány és a betonra fújt virslik miatt, nekem is nagyon kellett figyelnem. Nem estem el vele, de lényegesen nagyobb koncentrációt igényel mint pl egy montival aszfalton (vagy akár terepen) gyorsan tekerni, de nyilván ez is megszokás kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
5381
aktív tag
válasz trialboj #93101 üzenetére
Lejtőn alul kell fogni a kormányt, ahol eléred a féket is. Mászáskor a kormány felső, egyenes részét fogják. Utazótempóban a fékváltókar tetejét, de itt is két ujjal eléred a féket és a váltást is. ezeket kell váltogatni, mert hosszabb távon óhatatlan, hogy ne merevedjen be ugyan azon a fogáson a kezed.
Itt egy magyarázó videó is. -
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #93097 üzenetére
Nos ez így van, de ettől függetlenül fura/kényelmetlen érzés, hogy nincs ujj közelben a fék, és dombokon lefele ahol gyorsan gurulok kanyargós az út, szóval "még" ijesztő másképpen fogni a kormányt
Nos az alap hogy ezeket leejtőn értem el, halandó ember nem képes síkon megfogni ekkora tempót.
Roadbike ~9kg +én70kg + táska 3kg, abszolút nem aero felszerelésben29es 12-13kg - én pedig mez/táska nélkül
Amúgy valaki levezetné hogy az outi honnan jön, mert nem tudok rájönni. Az országouti szó végéből? : ))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //