-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ixion77
addikt
válasz trialboj #314503 üzenetére
Szerintem hülyét fog kapni a szerelési igénytől. Ráadásul arra amit leírtál nincs is szüksége a komplikációkra.
Aki nem élvezi a tekerést az inkább vegyen valami egyszerű bringát, telók nélkül, max. 10 fokozattal. Hogy könnyű legyen tekerni, előre rakjon kis fogaskereket."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
MC Pite
veterán
válasz trialboj #306095 üzenetére
Khm, lámpát lámpagyártótól.
A Fenix (igen) jó gyártó, aszfaltra BC25R, terepre BC30, vegyesbe BC21 vagy BC26R.
[képen]
Sisakra/fejre is sok opció van, terepre kötelező is a kormány mellé szerintem, de magában... leginkább csak aszfaltra javasolnám, és relatív hotspotos lámpával látsz jól bringán (pl Sofirn HS40 szerintem a best buy ilyenre).MyVeloFit: Ránéztem ingyenes-e a csekkolás, elvileg igen. De tényleg kellene hozzá görgő is? Falnál, hátrafelé tekerve nem megy? Mert akkor neki se állok kiköltözni a teraszra álvánnyal.
zsamiatt: Nem tudom vállalnak-e valahol taposóval, két helyen néztem, ott írták hogy pedálkötéssel (nálam nem gond, mindegyik bringámon van legalább félspd).
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #298157 üzenetére
A Sram kluccsjai nem állíthatóak, vagy kikapcsolhatóak, azok csak vannak és kész ...csattogásra és is olvastam panaszokat, kíváncsi lennék mennyire is erős valójában. Tény, hogy a Shimi kanálfékjei erősek mint állat, néha nyomkodom a váltókanalakat itt-ott a kiállított bringáknál és pl. a Decathlonba egyik-másik Deore kanala olyan ellenállást mutat, hogy kábé kitolod a bringát az állványból a kanálfeszítőrugó ellenében. Sőt, olyan feszesre is állíthatod, hogy az már egyenesen a váltás kárára megy...Belegondolva most így jobban mondjuk az elég kínos lenne, hogy felszereled bringád egy GX ASX szettel, majd csapkod a lánc a durva lefeléken és nem tudsz mit kezdeni vele.🤔
#298165
Ringman...szerintem simán, de azzal számolj, hogy nem is biztos le tudod majd egyáltalán venni azt a gyűrűt, vagyis lehet rövidítened kell majd a fékcsövet eldobva a rároppantott gyűrűs részt. Igaz én csak bontottam, majd ugyanazt visszaszorítottam, de félő, hogy ha az a gyűrű rá van rendesen roppantva nem lehet már leszedni.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
K_Gabor
tag
válasz trialboj #297692 üzenetére
Most futottam bele, úgy néz ki garmin is tud zenét kezelni: Cade Media: 9 Things You (probably) Didn't Know Your Garmin Could do
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei
-
(ex)Cat
senior tag
válasz trialboj #297692 üzenetére
pl. [Decathlon]
Szerintem az Edge sorozat nem tudja a zene lejátszást (vezérelni se), csak az órák
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz trialboj #292120 üzenetére
Én náluk [link] csináltattam a villára meg a felnikre: Korrektek, a felnire valónál felcserélték a színeket, írtam nekik mailt, már másnap jött a bocsánatkérés, és természetesen legyártják a kért színekben, és már küldik is. Persze már felraktam a "rosszat", de így legalább lesz belőle tartalék.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #289676 üzenetére
Nekem egy számmal kellett nagyobb, vagyis EU 45-öst hordok ami olyan 295 mm mezítlábas lábméretnek felel meg és ebből a 46 bizonyult jó méretnek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz trialboj #289617 üzenetére
Nekem ilyen spiderem van, gyalogolni jó, spd-nél puhább a talpa mint egy mtb cipőnek/nyomáspont/, szelőzés nem olyan rossz mint ahogy kinéz, cserébe védve van a lábad szinte mindentől.
Boltok:
Berguson: itt is főleg NW, de akad más is, van kínálat.
Merida Concept store: itt csak NW van./tippre ők a forgalmazók/[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz trialboj #289617 üzenetére
A sima decathlonos Rockrider cipőt használom montin, teljesen jól lehet benne járni, puha a talpa és nyáron se meleg. Hogy lapos pedállal mennyire működik azt nem tudom, de miért ne működne?
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #289617 üzenetére
Nekem van túra-bringa cipőm (SH-MT701) és trail-enduro orientált Giro Berm is, sőt, van egy ládányi zsír új Vinteden meghirdetett Five Ten Kestrel Lace cipőm, amiből egyet szintén megtartottam magamnak. Szal ezek nem xc orientált cipők, mégsem jók platform pedálon és szerintem azok sem lesznek jók, amiket kinéztél. Egyszerűen az spd cipők talpa túl kemény anyagú, nem tapad rendesen és nem hajlik annyit, hogy normálisan felfeküdjön a platformpedálra, szerintem terepen nem biztonságos. Az igényedre valszeg három megoldás van:
1. hagyod az spd-t és addig terepezel vele, amíg annyira megszokod, hogy nem lesz rosszabb a biztonságérzeted vele, mint platformpedállal. Én pl. kb mostmár itt tartok, évek kellettek hozzá.
2. kipróbálsz egy Magped szerű mágneses pedált
3. veszel egy féloldalas pedált, aminek egyik oldala platform, másik spd... ezzel az a gond, hogy a platform oldala általában egyiknek sem olyan fasza, mint egy rendes platformpedál, de egy próbát megérhet rákeresniszerk: ha a szellőzés a cél, abban van egy kis tapasztalatom, mert nekem is mindíg ez az egyik fő kritérium. Eddig úgy gondolom, hogy a legtöbb jól szellőző modellje a Gironak van, a Berm nem olyan, de a Gauge pl marha szellős, a Ranger, Rincon, Sector sem rossz kánikulába, a Rumble VR is nagyon szellőzős fajta. Más márkáknál az ilyeneket általában "knitted" stílusban kell keresd.
#289623 Ringman: ha elmegy bikeparkozni spd szandálban, ő lesz a nap celebje
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz trialboj #289617 üzenetére
Csak 3 kritérium van, lehessen benne rendesen járni, tehát az spd része legyen süllyesztett, legyen lapos talpa hogy sima pedálon is tudjak vele tekerni mikor olyan terepen megyek ahol nem szeretem az spd-t és a legfontosabb hogy minél jobban szellőzzön. A bónusz kérés pedig hogy 100+ euróért ne legyen sima cipőfűző / de ezt elengedem ha a többi rendben van /
spd szandál ftw! minden kívánságodat teljesíti!
ez vált be, meg télire a lake mzx120 (remélem a később vásárolt ultravastag mund zoknikkal se lesz szűk, mert kurvadrága volt)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #289617 üzenetére
Valami Enduró-Trailnek nevezett cipő kell mint enyém.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szabop27
tag
válasz trialboj #287264 üzenetére
Itt még nem voltam, de Ausztriában és Svájcban több bike parkban is.
Akkoriban egy 130/130-as trail bringát használtam, NobbyNic gumikkal, és sehol se éreztem a gumit kevésnek, cserébe tekerve is lehetett haladni a bringával.
Az, hogy mi élvezhető, szerintem egyéni preferencia és képességek kérdése. Láttam én merev bringával helyi srácokat úgy jönni a legkeményebb pályákon, ahogy én egy DH géppel se tudnék.
Kezd a napot flow trailekkel, aztán ahogy bemelegszel, menj az egyre keményebbekre, aztán majd meglátod, hogy hol van számodra az élvezeti küszöb.
Have fun! -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #287152 üzenetére
Nincs bajom vele, de még jobb lenne ha az sincs...a multi release funkció (2 sebesség lefelé váltás) nekem is hiányzik mióta letörtem az XT váltókar nagyobb fülét és SLX-el nyomom, de azért azt is szívesen dobnám egy teljes kábelmentes váltóért melynek egyszerűsége lenyűgöző és ha a kábeleshez hasonló váltásteljesítményt hozza akkor számomra nem kérdés melyik a jobb.
#287156mauimagic...jól néznék ki 50, de még 100 órás kisszervizzel is az évi 400+ óra kerékpározással. Évente nagy szerviz és közben egyetlen kicsi, amit ugye én csinálok, az ami számomra még elfogadható...persze nem is ugrálok a kerékpárral és azért inkább óvatos duhajnak illek be mint vaddisznónak.
#287149jjeahh...ilyen a Deore/SLX/XT 10-51: 10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51, vagyis fentebb nagyobbak az ugrások így gondolom itt sem tudtak mást csinálni mint oda tenni a nagyobb ugrásokat ahhoz, hogy 45 legyen a vége. A mugliknak úgy is 39-41 lesznek a lánctányérok melyekre nem nagyon kerül majd a lánc, így szinte mindegy.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #287065 üzenetére
Ahhoz legtöbbször új fül sem kell, keress vissza hogyan szoktam én helyre húzni ha kell a csálé váltófület ami ugye 2021 óta legalább 5x már megtörtént, így nálam továbbra is ott figyel a fiókban az új váltófül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #287058 üzenetére
Hát persze, vannak itt 9,10 és 11 sebességesek is, sőt 2tányérosak is. Amikor valahol középen rossz akkor általában váltófül a ludas, görbe, vagy csavarodott. Ha feszítesz a bowdenen nem lesz jobb ott fent?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #287033 üzenetére
elbaszták a láncvonalát ennek a modellnek...ezt nem veszi be a gyomrom. Kellene egy pontosabb leírás a jelenségről mint pl. fel, la lefelé, a kisebb lánckerekek felé vált lassabban, vagy kikapcsolt kanálfékkel is rossz a váltás (egyáltalán 12 sebességes?), stb.
#287035Friczy...30-as csapásszámmal nem ér oda a kar csak 40 méter alatt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz trialboj #282112 üzenetére
Csak benzinben szoktam láncot mosni.
Jó régiben, mert mindig leülepítem benne a retket.
Kár, hogy szörnyen büdös. Holnap veszek át másik láncpucolót, kíváncsi leszek rá, majd regélek róla.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
MPowerPH
félisten
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #280542 üzenetére
A nagyobb offset = rövidebb trail = slower steering + rosszabb mászóképesség...azt ne kérdezd, hogy az a +2mm valóban releváns változást jelent-e végül a mászóképességben, de a tények a fentiek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #269538 üzenetére
Ha boosterrel nem sikerült, szerintem a szelep mellett a peremnél elengedte a levegőt, egy kis igazítgatás lehet helyrehozta volna. Macky módszere csak laza peremű gumival és széles felnivel működik szerintem, ami gondolom nálad adott volt. A Conti tej szerintem sz*r, nem mindíg tömít, hajlamos beleszáradni a gumiba és alcsony hőmérsékleten nem működik. A legtöbb tejet bele lehet szelepen keresztül is fecskendezni amúgy, csak emiatt nem nyergelnék ár Contira. Nálunk az egyik helyi bringabolt Continental forgalmazó és még ők sem ajánlják a onti tejet, ami elég vicces . A Wolfpack meg szerintem nem low end, ugyan nem próbáltam, de a lowend gumik nem ilyenek, a Wolfpack kizárólag felső kategóriában van jelen. Persze ettől még lehet sz*r, de ha könnyen felmegy a felnire a gumi, az még nem jelent semmit. A Kenda Booster Pro-m is könnyen felment, ezt leszámítva mégis baromira elégedett vagyok vele, szerintem jobb, mint bármelyik hasonló mintázatú Maxxis.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #269398 üzenetére
Hát megtakarítva és elölről kezdve talán annyival jobb, hogy nem tejes, csúszós minden és ha egyszer felpattant gumi nem csúszik már vissza. Én megpróbálnám egy gumileszedővel kézzel feljátszani a peremre a lecsúszott gumi legalább egy részét (több videó is van erről), utána talán már átbillen a megszökő vs. bent maradó levegő aránya az utóbbi javára és fent marad.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz trialboj #269398 üzenetére
A benzinkutas kompresszornak mondjuk rá kellett volna tennie, kivéve, ha eltömítetted a szelepet. Cserélj szelepmagot vagy anélkül próbáld meg a pumpálást úgy, hogy előtte a gumi peremét bekened szappanos vízzel. Az is segíthet, ha gumileszedővel megpróbálod a helyére tenni a külsőt, ahol lennie kéne, de elég nagy szívás tud lenni.
Többen küzdöttünk már amúgy ezzel. Új külső viszonylag könnyebb feltenni, mert nincs kitágulva. Ahogy egyszer leszeded, és raknád vissza, jön a szopóroller. Én vettem olyan pumpát, ami nem a szelepmagra ül, hanem a szelepházra, hogy szelepmag nélkül is lehessen fújni. Meg csináltam is tűzoltópalackból boostert, az a legtutibb. Bár ez rajtad most nem segít, ha ma kell a bringa, de próbálkozz a fent említettekkel.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #269398 üzenetére
Szerintem nem most vagy nagy bajban, hanem eddig volt rohadt nagy szerencséd, hogy pumpával simán fel tudtad rakni a gumikat . Nekem ilyen van, írtam haveroknak egy körüzenetet, hogy valakinek van-e lejárt régi tűzoltó palackja? Két haverom is válaszolt, hogy neki van, szívesen nekem adja. Ha jól rémlik valami 4 lejbe és fél napomba került a beszerzés és átalakítás, csak azt a tömlő adapter csavart kellett megvennem, kicsavartam a tartályból, vittem magammal és addig kerestem a helyi barkács áruházakban, amíg találtam pont akkora menetest. Itthon tömlő akadt, kínai használt szelep szintén, pumpa fejet én nem is tettem rá, a tömlőt simán rányomom a szelepre. Azóta csak egy felnire ment fel nehezen a tubeless gumi, de az 19mm volt, ami manapság már nagyon sovány.
szerk: ha újan veszed meg a tartályt is megéri szerintem, csak ne 6 litreseket vegyél, hanem kisebb, 1-2 litrest max. Enyém asszem 750ml, lehetne nagyobb, de így is okés, csak nehéz belenyomni 7-9 bar levegőt és néha második próbálkozásra megy fel a gumi.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #262165 üzenetére
99%-ban terepezek, az aszfalt nem vonz annyira, így nem prioritás az outi.
Forró wax: főzéssel sokkal tovább bírja a lánc, sokkal tisztább.
Diy csepegtetős wax: a Squirt 60Ron (12 eur), a diy wax kb. 6Ron (1.2 eur). Meg tudnám venni a Squirt waxot is, lehet kapni a helyi boltban is, de amikor 10x drágább, valahogy nem visz rá a lélek.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #262127 üzenetére
Már én is csak akkor főzöm, ha hosszú kört tekerek, mert sokkal tovább bírja. Most a diy Squirt wax-ra vagyok rákapva, itthon fillérekért megcsinálom magamnak . A főzés amúgy nem olyan nagy dolog, ha van 3-4 láncod, egyszerre mind beledobod, aztán hosszú ideig le van tudva, csak cserélgetni kell, ha már kéri a kenést. Ennek az öregnek sok videója van a témában.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
válasz trialboj #262127 üzenetére
Két módja van a viaszolásnak:
Főzés:
Megolvasztod a viaszt, belerakod a tiszta láncot, főzöd még egy ideig, hogy a lánc is forró legyen, és mindenhova eljusson a viasz, majd kiveszed, lehűtöd, voila, kész a kenésed egy ... mennyire is? 500-1000km-re?
Csepegtetés:
Vannak viaszok vizes emulziós keverékben, esetleg még viaszon kívül más kenőanyaggal is. Ezt csak felcsepegteted a láncra, és pár óra múlva mehetsz is. Cserébe 100-200km-nél nem bír többet, és könnyebben lehozza a víz.
Ez utóbbinak az is az előnye, hogy nem kell tisztogatni a láncot. Csepegtetés előtt kicsit átkeféled (vagy ha saras, azt azért csak lemosod róla ), aztán már mehet is fel az új adag, míg olajnál nem árt kimosni a poros dzsuvát mielőtt újra olajozod a láncot, különben jó kis csiszoló paszta lesz a görgők között.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #261883 üzenetére
fork csu creak yt
A teló alu koronájában hallani a nyak és a szárak press fit-es zaját.
Minden márka nagyobb utas telója érintett idővel, soknál már újonan hallani kicsit, ami fokozódik.Biztos módszer a beazonosításra;
- fejre állított bicóból kivenni az első kereket, majd a teló szárait megpróbálni szét és össze feszíteni.
Az alu koronából levált (a normál működési elv részeként) mikro darabkák kemény oxiddá válnak, homokként recsegnek a pressfitezett becsúszókon és nyakon.Magyarban a Boostworx 16 ropi körül javítja. + az olajcsere szokásos ára, típusfüggő, kb az is ennyi.
(Pl postán elküldöd. Az is plusz pénz, kb 4e.)
A ki és benyomásnak lesz egy kis nyoma (festés sérülés; villanyak alja, szárak teteje), nem vészes.
A hangzavar megszűnik, és sokkal nehezebben jön elő újra elvileg, mert a keletkezett réseket feltöltik menetrögzítő szerű ragasztóval.Szerintem nagyon megéri a javítás.
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #261883 üzenetére
Szerintem fújj kis nagyon híg kenősprayt (WD40(PTFE), TF2 stb.) a gyanítható részekhez (kormányszár rögzítések, kormánycsapágy házak, első kerék rögzítés) és figyeld beszivárgás után változik-e valahol a hang...persze egyenként, sorban, mindegyik után kellő időt várva kiderüljön melyik is a ludas. (tárcsákra, betétekre vigyázz!)
#261882fulton...könnyű kerékpárra ülve az az első benyomás, hogy könnyebben indul, kvázi emelkedik az eleje és zsizseg, serceg a hátsó gumi ha odalépsz neki.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #261557 üzenetére
Ki kell cserélni a villalábat, gariban simán cserélik. Nekem is kotyogott a Marzocchi (FOX). Ezt újonnan nem fogod érezni, akkor még jó szokott lenni, aztán a selejtesebb darabok az első 500-1500km között elkezdenek lógni. Eleinte csak akkor érzed ha a féket behúzod és megmozgatod, aztán később már menet közben is.
Sok a melóm, családi dolgok, sajnos nincs nagyon időm fórumozni, ennyi az oka. Most valóban nincs e-bike-om, csak egy analóg fitness, de tervben van egy új gép, nemsokára jön az új eone sixty, arra kíváncsi vagyok, aztán meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
-
Sleek
senior tag
válasz trialboj #258992 üzenetére
Én azt vettem észre ha a kuplung be van kapcsolva a 6100as váltónál akkor csinál ilyent . Alapban szépen vált.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
ivana
Ármester
válasz trialboj #258992 üzenetére
A B csavar befolyasolja a valtas sebesseget, szoval azzal lehet probalkozni. (Alapbol az allit lancfeszesseget es valto sor tavolsagot egyben). Plusz a lanc hozza is fontos, ha nem megfelelo az is okozhat ilyesmit.
Ha az nem eleg (#258993) andrisbandi hozzaszolasa is jogos, erdemes megnezni egyenes-e a cucc. Getto modszer Fontos: gyorszaras shimano kerek kell, vagy hasonlo. A campa peldaul tuti mas, de egyaltalan nem standard az a menet a shimano 100%, hogy jo.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #258992 üzenetére
Derailleur Hanger Alignment Tool
- Ez a spéci szerszám a fül korrigáláshoz. Gondolom a bringásszervízeknek van. Nézz róla videót, szemmel nem látható hibákat egyszerűen javít.Itt a jó van az úgy, meg nem is igaz, h ez kell hozzá vallás dívik. Nincs ilyenük. Akik vettek, azok az ellenkezőjét mondják. Elvileg a Shimi 12-es különösen érzékeny a fülhajlásra. Én modjuk nem tapasztaltam, igaz nem is használom keményen a montim.
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
mauimagic
senior tag
válasz trialboj #254326 üzenetére
Összegányoltam közben:
Gorilla tape hogy ne essen ki + maszkoló szalag, hogy ne zörögjön
De ez így nagyon Mekk Elek Bt...Egy Oneup EDC lite a villanyakba+a kormányvégbe egy láncbontó szerszám szerintem jobb megoldás.
Mondjuk ez meg 140g körül van, az nem rossz, megyek ma egy hosszút veretős lefelékkel, ha nem hagyom el, maradhat
-
peetie1
aktív tag
válasz trialboj #248375 üzenetére
Városon kívül belül mindegy, a kutyás a legrosszabb az összes közül ezt sose fogom megerteni hogy miért pont a bringa útra kell vinni a kutyát sétálni... Én meg pont az ellenkezője vagyok, országútival is inkább megyek a bringauton és majd én kerulgetem az ott lévőket, mint a gyökér autósok közé menni. Persze én is megyek alacsonyabb forgalmú utakon, meg a városban is elkerülhetetlen az autosokkal való találkozás. Sajnos ez van ezt kell szeretni
-
parandroid
félisten
válasz trialboj #248375 üzenetére
Ha tehetem, én is inkább az úton megyek, de nézz körül az interneten, tele van minden azzal, hogy a fasznak nem takarodnak a bringások a bicikliútra, és tartják fel a forgalmat. Amúgy erdőbe se menj, mert zavarod a vasdászokat, kirándulókat, az állatokat, meg tönkreteszed a talajt.
Én ott tartok a dologgal, hogy ha edzeni akarok, akkor görgő, ha meg kimegyek, akkor belekalkulálom, hogy hányszor kell megállni, lassítani, illetve folyamatosan figyelni mindenkire. Meg szoktam tudni oldani. Gyalogosban amúgy sem bízok, de a többi kerékpáros nagy része is potenciális veszélyforrás. A legfélelmetesebbek meg a nordic walking botos nyuggerek. Amikor megáll, és kifújja az orrát, vagy akár menet közben megnézi az óráját, és mindkét bot kilendül oldalra vízszintbe...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #248370 üzenetére
A szelep berakásakor körbe kented tejjel?
- A "húzok még a szelepen, mer kicsit ereszt a felninél" megelőzésére jó.NN-ből van ami csak belsővel használható. Lehet véletlenül olyan kaptál.
https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/nobby-nic
Itt ha kikattintgatod; "Seal: Tube"Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
szimpláncsak
tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #247440 üzenetére
Schwalbe úgy érzem inkább tavaszi-őszi-téli nedves saras havas gumi. "Szezonban" nyáron nem igazán váltak be, pl. poros nyomvájúkon többször estem is velük.
Contit nem próbáltam, de a Mountain King, Trail Kingekkel volt valami gondom, talán a súlyuk nem tetszett, a Cross King jó lenne előre nyári guminak, de a mintázata és vélemények alapján arra tippelnék, hogy az is inkább vizes terepen remekel, porban csúszik . Na meg a Conti black chilit ugyanaz a fószer keverte ki, aki a Schwalbe Addix keveréket, így gyanítom, hogy hasonlóan viselkednek... Majd egyszer így is kipróbálom őket, ha találok valami brutál akciót.
Maxxis: szeretem, kedvenc nyári gumijaim, poros száraz terepen atom, viszont eddig is nagyon drága volt, mostanában meg még drágább, a Rekon bike24-en asszem 50 euró . Na nemár basszus, amikor hátul 1500km után már a bütykök élei lekopnak, úgy érzem egy rakás pénzt kidobtam az ablakon . Ez az oka annak, hogy elkezdtem nézelődni más olcsóbb márkáknál. A Chaoyang Phantom Dry és Phantom Wet volt a másik opció, de apróbb mintás és az olcsóbb verzió csak 60 TPI, így inkább akciós Kenda lett. Ami egyelőre baromira tetszik, de valszeg gyorsan fog kopni, mert a Maxxisnál puhább anyagkeveréknek tűnik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #247376 üzenetére
Ű, ki a mester? A második mondat alapján én . Beletrafáltál amúgy, mert pont most vettem új gumit hátra . Nekem nyáron száraz, poros terepen nagyon tetszik a nyílszerű mintázat, sokkal jobb, mint a Nobby féle, de csak nyáron, télen nem az igazi. A Forekastert most "elcseszték", mert nehéz lett, de azért nézz rá... ha van türelmed megvárni, amíg a boltok polcaitra kerül, az új Severe fasza gumi lehet, valszeg az az igazi Forekaster utód, hátra meg mehet pl. egy Rekon. Én most hátra Kenda Boostert vetten Bikeinn-ről, egyelőre két kört mentem vele, de marha jó guminak érzem, olyasmi, mint a Rekon, de 2mm-vel keskenyebb (a 2,2"), fékezés közben jobban tapad és képlékenyebb anyag, jobban csillapít. Hátra te is megfontolhatod, előre meg mondjuk egy Karma 2? Más tippem nem nagyon van, esetleg Specialized gumik, pl Fast Trak, abban nincs oldalfal védelem, de olcsó, könnyű, Hassagymeg elégedett vele és kétféle anyagkeverékből lehet választani, pl. előre mehet puha T7, hátra keményebb kopásállóbb T5. Vagy Specinek is van agresszívebb gumija előre, most nem jut eszembe a neve, asszem Ground Control.
Más, kezdett látszani a Somlyó körök és a fogyókúra eredménye, ma kb. ajtótól ajtóig terepen 19.3km/h átlag jött össze és (egyelőre csak) egy KOM.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz trialboj #244485 üzenetére
200-250 km-t bír a Smoove, és még utána is csak azért kenem, mert bűntudatom van, de hangja még mindig nincs
Muc-Off Dry Creamicot használtam én is, meg van is még. Az is bírná, csak a legkisebb eső kimossa, és akkor bizony csörög a lánc.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #244485 üzenetére
Még dupla km-től sem szabadna hangosodnia, semmilyen waxxal.
Vagy keveset raktál, vagy elötte nem lett fémtisztára mosva a hajtás.
Esetleg úgy jártál mint én a Sunrace alap 11-es lánccal. Félár alatt volt az XT-nek, azt nem lehetett kapni, így lett ez ... kb 400 km után brutál hangos lett, és 0.6-ra nyúlt.
Le is szereltem mindent, már megvolt az új XT+ Connex. 2x11-ről 1x11-re barkácsoltam át... gyakorlatilag ki sem tudtam próbálni rendesen, lecsapott rá egy vevő.
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
addikt
válasz trialboj #244303 üzenetére
Ebben az a rossz, hogy mindenhova megy belőle, oda is, ahova nem kéne. Hiába véded le a kereket, ahogy pörgeted a hajtókart, fröcsköl mindenhova az anyag a láncról. Ha az ember átáll waxolásra, onnantól kezdve felesleges ilyen durva zsíroldók használata.
Smoove használatával gyakorlatilag slagozás is elég, még újra sem kell kenni. Makacsabb dzsuvánál mosogatószer vagy autósampon, abban láncmosóval átpörgetem a láncot, aztán kész.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Zanik
addikt
válasz trialboj #244292 üzenetére
+1 a Rudy Projectre tőlem is.
Nem olcsó ez sem. 2 éve van meg, sehol egy karc a lencsén. (Mondjuk használat után tisztítom, és tokban tartom, nincs bedobálva sehova). Azóta vettem egy másik lencsét is bele (leárazva), de azt majd nyáron akarom használni.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
avl
senior tag
válasz trialboj #244292 üzenetére
nekem 25+ ev alatt 2 van/volt, az elsö egy Brico volt, az sajnos balesetkor eltünt, csak ezert lett egy másik
en is a tisztitas modjaban látom a kulcsot (persze nyilvan különbözö felületi kemenysegek is lehetnek, de olyan nincs, ami semmivel sem karcolhato)
törölgetes elött bö vizes, majd szappanos vizes lemosast szoktam tenni
-
Friczy
senior tag
válasz trialboj #244292 üzenetére
Rudy Project szemüveget használok, ImpactX lencsékkel (ezek fényre sötétednek), nem szoktam cserélgetni. A korábban használtnak eltört a szára egy balesetben, ha lesz időm, egyszer elmegyek megjavíttatni (elvileg van hozzá csereszár), helyette is azt vettem, Összességében ez a két szeműveg már legalább tíz évet szolgált (éves átlagban 5000 km felett vagyok), nincs összekarcolódva a lencséje.
Oakleyről nem tudok nyilatkozni, a Rudy Projektet viszont tudom ajánlani. Drága, de hosszú távon bejön. -
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #244303 üzenetére
Párszor ajánlották itt az üzemanyagokat, menyire beváltak, azért mertem én is...
- Festékboltos foltbenzint (ez petróleum párlat),
és petróleumot (ez a benzin és a gázolaj közötti kőolaj párlat) próbáltam. Kb 5 fajta láncon, mind fényes, bevonatos. Nem vettem észre semmi marást, nem is rozsdásodtak.Az üzemanyagokat adalékolják kokszosodás ellen, öntisztulásra. Lehet ez kap le valamit a láncról. Akkor a jövőben ezt nem ajánlgatom tovább...
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
fulton
addikt
válasz trialboj #244292 üzenetére
Én nem tudom mi milyen, a dekás szemcsi után kapásból rudy vettem (egy kalap sz* nem ér a dekás 2k szemcsije). Máig elégedett vagyok vele, 2 lencsém van, egy red fotokromatikus, és egy black. A red jobban átengedi a fényt, sötétben is jobb, télen és erdős helyeken (utakon) ezt használom, nyáron pedig a black-et. Elégedett vagyok maximálisan velük. Nem karcos egyik sem pedig már pár ezer km mentem velük, és minden út után törlöm.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #244292 üzenetére
A drága is karcos lesz, de legalább még idegesebb leszel miatta . Nekem harmadik éve van meg a fotochromatikus NRC (fekete, Photochromic-2lens) és enyhén már karcos, de szerintem ki fog bírni legalább még egy évet. Pedig 10-15.000km benne van nagyrészt terepen . A trükk, hogy szárazon ne töröld, csak, ha nagyon muszáj. Amikor koszos, mosogatószert rá, leöblíted és megtörlöd a saját törlőkendőjével.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #243499 üzenetére
Köszi, igen, ez nagyon hasonlónak tűnik. Igen, én is ezt imádom a decathlonos mezekben, hogy marhára praktikusak, 4, vagy akár 7 (!) zseb, ebből minimum egy, de gyakran kettő is cipzáras, ezt a legtöbb drága "márkás" mez sem tudja. Van egy ilyenem (nálunk a decathlonban tévedésből RC500-nak nevezik), ez sajnos kissé bő szabású, ha a hátsó kereket felkapom, a zsebben lévő cuccok elindulnak a tarkóm irányába .
szerk: a triban feliratot nem tudom hogy lehet leszedni, talán óvatosan vasalással? Bár én félnék vasalóval nekiesni, nehogy elolvadjon.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #243464 üzenetére
Nincs fölösleges kormánydugód régi markolatról? Amelyik szorosabb, az talál a teló nyakába alul, belenyomsz egy pár lejt és lezárod a lyukat dugóval.
Én mondjuk sosem hordok pénzt, gondoltam rá, de csak akkor lenne szükségem rá, ha aszfalton is tekernék hosszakat. Terepen rovid körön elég egy kulacs, hosszún az ivótartályos mini hátizsák + kulacs. A dzsungelben amúgy sincs bolt, csak medve.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #243464 üzenetére
https://tok-shop.hu/ultravekony-szilikon-tok
Egy ilyen alá befér a kétezres összehajtva.Felénk alap a kutyasz4rtalanító szett = g.kesztyű+pénz az autómosóba
(Összehajtva kis zacsiban elfér, akár üres, zárható 10-es pézséé. Vagy van, h a kesztű a tartó aprónál, úgy nem zörög.)Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #243464 üzenetére
Egyéb különbség a Deoretól az XTR-ig mint a súlycsökkentés (könnyebb, vékonyabb bak, alu majd titán lánckerekek stb.) nem igazán van.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz trialboj #243464 üzenetére
Nincs egy cipzáros zsebed, amibe el tudod tenni? Ha teló van nálad, egy ötezrest is simán mellé tudsz tenni, a visszajáró sem akkora pakk, hogy ne lehessen hova tenni. Igazolványt, tb kártyát nem hordasz magaddal? Az ilyeneket nyeregtáskába vagy övtáskába teszem, nyilván nem mindenki szereti ezeket, én sem, de muszáj valami, amiben magammal tudok hordani mindent, amire szükség lehet.
#243467fulton Nem fog lengedezni semmi, megrendeltem ezt [link]
-
fulton
addikt
válasz trialboj #243464 üzenetére
Van hát millió ha útközben meglátnék egy karbont
2k szoktam vinni, olykor jól jön, ha bedöglik a "card payment". De ha már apróban adnak vissza húzom a szám,.. tudjátok a súly (csörög..ami borzalmas)
A kedvencem mikor meglátok egy kutat felragyog a pupillám, megállok 3nál és egy sem működik. Az is vicces hogy a 0.5l szénsavmentest tolják 400 ért, a 1.5L est meg 230 ért[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz trialboj #243464 üzenetére
Szemrevetelezni lehet, de ha ugrik a lanc, akkor a mar regi, megnyult lanccal hasznalhato marad egy ideig. De nyugodtan dobjad ki a kukaba.
Tesztelni ugy tudod, hogy felraksz egy uj lancot, es izombol megtekered az osszes fogaskereken.
A fekete csak egy bevonat. Nem kopik jobban, max csunyabban mutat hasznaltan a sor, mint egy hasznalt natur, vagy egy komolyabb bevonat.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
chubby2o6
senior tag
válasz trialboj #243287 üzenetére
Ha benne van a posta, akkor gyak. bármi történhet. Én elég sok cuccot rendeltem eu-n kívülről, többségében az USA-ból. Igaz, Ebay-ről, szal a járulékos költségeket már a vásárláskor levonták. Viszont mind a postán keresztül jött, ilyenkor nem lehet megkerülni őket. Volt, amit simán kihoztak, volt, amiért el kellett mennem a postára. De olyan is volt - igaz, csak egy a sokból - amit soha nem kaptam meg. Kb. 3 hónappal az ígért kézbesítési dátum után kaptam sms-t, hogy x postán átvehetem, van rá két munkanapom. Még aznap elmentem, de a jelzett postán senki nem tudott semmit a csomagomról. Háromnegyed óráig tartott, mire kiderült, hogy fogalmuk sincs semmiről, de a legnagyobb poén az volt, hogy még a postás p...a volt felháborodva a végén
De ha csak ez hiányzik a boldogságodhoz, van itthon néhány pár markolatom, szívesen elküldöm az egyiket, csak mondd meg, hogy mit karcoljak bele, hogy egyedi legyen
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz trialboj #243287 üzenetére
én a catalyst pedált idén simán levámoltattam, csak jó drága volt, azt hiszem 2 munkanap alatt lement az egész és kártyával is ki tudtam fizetni a vámot+vámkezelést+áfát. 1 db 2 vagy oldalas papírt kellett kitölteni hozzá.
ezután kihozták postán, talán még ugyanazon a héten
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
addikt
válasz trialboj #243236 üzenetére
Hát, több értelmét látnám a stucniba elrejtésnek, ott még véletlenül sem keresné az
embertolvaj.Nekem van a villa alsó részébe rögzülő sárvédőm amúgy, ha épp nagyobbat zöttyent a bringa a kelleténél, akkor volt már, hogy kiesett. S akkor ez egy cross gép, már járdákról sem ugrálok lefelé. Egy MTB-nél, amivel veretsz lefelé, nem biztos, hogy meg lesz. Főleg a 3D nyomtatott sz@rok, látom, olyan ötlet is van.
Đusty: ez valószínűleg egy f@s, persze, 10 rongyért 2 darab... mint valami ócska teleshopos termék.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Đusty
addikt
-
Ringman
nagyúr
válasz trialboj #243236 üzenetére
alin van egy rakás ilyen kiegészítő, meg 3d nyomtatási fájlok is vannak több modellhez.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #241889 üzenetére
Ez inkább hangzik és látszik valami hibának mint tervezett hangtalan suhanásnak, össze-vissza szól meg nem, és mikor reteszel is jó hülye hangja van.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #241721 üzenetére
Igen, nekem is ez a bajom, nyávogtam is eleget miatta .
Forekaster: régi ha jól rémlik 700g, újból már 2.2" hajtogatós nincs is, a 2.4" 950g
Nobby Nic: régi 2.25" EVO nálam 690g volt, az új 810g
Most a downcountry gumik hasonló mintázatúak, de mindegyik 8-900g, néha 1 kiló .
Nagyon alaposan szét kell nézni a piacon, hogy találj 800g alatti agresszív xc, downcountry, light trail gumit. Egyszerűen nem értem kinek jó ez, a gyártók buknak rajta, mert több anyagot "pazarolnak" el, az usereknek sincs semmi haszna belőle, mert gyakorlatilag az új gumik plusz súlya teljesen fölösleges. Ha a régi gumik könnyebb súllyal is tökéletesen megbízhatóak, ellenállóak voltak, akkor mi értelme volt több anyagot rakni bele? . Sokan jönnek az elméletekkel, hogy a nehéz gumi strapabíró, de a könnyű is az voltFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz trialboj #241721 üzenetére
én ilyen hybrid vagyok outisnak vallom magam, de mégse ..hosszú story
Jó az a kitámasztó (a legkönnyebb van azért belőle ) boltban is milyen jól jön, betolom a gépet és ahol hely van letámasztom. go vásárolni..
Ez a téma mikor szóba kerül mindig fellángolnak az "érzelmek" a topikban[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz trialboj #241687 üzenetére
Csak vissza kell olvasgatnod, hidd el, érteni fogod
Jó arc egyébként, és - abból ítélve, hogy milyen oltásokat kap/kapott itt - meglehetősen béketűrő is.
Jóindulatú gyerek, csak elég sajátos felfogása van bizonyos dolgokban, és néha citerázik a topiktagok idegszálain , de nem vészes. -
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #241621 üzenetére
SCHWALBE új ADDIX gumik
https://www.bikediscount.hu/blog/p-schwalbe
- Összefoglaló példákkal, százalékos értékeléssel.https://www.schwalbe.com/ebooks/2022/bike_2022_hungarian/
- A gyári katalógus, robbantott ábrás szerű leírásokkal.https://www.schwalbe.com/en/start
PRODUCTS - fül választása, majd;
MORE FILTERS - pl itt keverékre is tallózhatunk----
Pl;
EAN: 4026495878654Az ean kóddal lehet beazonosítani a webboltokban a kinézett külsőt.
[ Szerkesztve ]
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #241621 üzenetére
Tapasztalat, második vagy harmadik kék csíkos EVO gumit nyúzom. Persze nem azonnal kopik le, de le fog.
Nobby Nic verziók:
Van drótos, ami minket nem érint, van a belépő a hajtogatós világba Performance néven és van a felső kategória, az Evolution, ezeken van a színes csík. Performance gumik általában nehezebbek szoktak lenni, csak egy fajta gumikeverék van és soha nincs bennük vágás elleni védelem. A raceguard verzióban futófelületen van valami védelem, de minimális. Ha továbblépsz színes csíkos felső kategóriás EVO-ra, ott több a választási lehetőség:Anyagkeverék:
- addix speedgrip: kb olyan, mint a performance gumik anyaga, ez a kék csíkos, átlagos tapadású gumi
- addix soft: narancssárga csíkos, puhább anyagkeverék, inkább első guminak valóSzövetrétegek, oldalfal védelem:
- super race: nincs semmi védelem, kb olyasmi mint a performance, de általában könnyebb
- super ground: van snakeskin vágás elleni védelem
- super trail: van snakeskin és van apex réteg is
Kép, hogy jobban megértsd melyik réteg mit takar: [link]Szelepek: vannak most high flow szelepek, amik drágábbak, de több levegőt lehet egyszerre átpréselni rajtuk, így elvileg hamarabb megy a pumpálás és nagyobb az esély, hogy nem fog kelleni kompresszor a gumi felrakásához. Olyan szelep, ami jobban tartja a levegőt, nincs, ez inkább a gumin és a tejen múlik, meg azon, hogy mennyire állt össze a tubeless rendszer.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #241520 üzenetére
Nekem általában itthon Prevent féktisztító van [link] , elviekben "autós", de ugyanez. Semmilyen nyomot nem hagy száradás után és hatékony. Azért is szeretem mert olcsón be lehet szerezni sok helyen (benzinkút, Tesco például). Biciklis KLS spray is hasonló, az sem bántja a festést. Bár elvileg egyiknek sem szabadna. Sőt sokszor a kezemről is ezzel szoktam leszedni, ha nem nagy felületen zsíros. Nem szárította ki a bőröm annyira.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz trialboj #241546 üzenetére
Mióta nincs lakat nálam vagy az van hogy beviszem a biciklit a boltba és le támasztom bent, bolti adottság függvénye de a dekába simán betolom majd a tescoval is teszek egy próbát kíváncsi leszek rámvetődik-e a biztonsági őr. Ha meg kis boltnál állok meg akkor úgy szoktam megcsinálni szintén letámasztom, mert ugye a támasztó az a legjobb dolog a kerékpáron , bemegyek céliránnyal összekapom ami kell lerakom a kasszánál a pultra a hölgynek ha sor van ha nincs: (sajnos nincs nálam a lakat bla bla..) "ezt ide leteszem" legyen szíves majd beütni kimegyek a biciklihez és visszajövök fizetésnél. És én addig szépen kint állok a biciklivel be benéze..k aztán odalépek a kasszához es fizetek. Még arra pár másodpercre is van egy "pici" adrenalin bennem mikor épp bent vagyok gondoljátok el egy karbonnnál ezt nem is lehetne kivitelezni, eleve az ára miatt illetve nincs rajta kitámasztó
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #241546 üzenetére
A sima performance tapadása nem igazán rosszabb, de nincs benne vágás elleni védelem. Ha ez a védelem nem kell, jó a performance is. A kék csík amúgy lekopik.
#241545 Ringman: Jagwire betéteket többen szidják újabban. Szerintem kb. minden tárcsa kompatibilis a fémes betétekkel, csak a belépő pöttyös Shimanok nem.
#241547 Hasaggymeg: SLX 6 csavaros tárcsám van, kb. ugyanaz, mint amit linkeltél. Organikus Shimano-t soha többé, kifényesedik, elmegy az ereje, már amíg tart, mert túlságosan hamar elkopik. A Miles Racing-ban 1500km van és nem igazán tűnik kopottnak, ennyi terepezés alatt egy Shimano nálam ha jól rémlik elfogyott volna. Eszemben sincs többé gyenge fékerő és betét csiszolgatás miatt sz*pni. Anno írtam volt, hogy neked lehet azért vált be a Shimano gyantás, mert mindíg patyolat a bringa (a tátrcsa is), így lehet nálad nem fényesedik ki olyan könnyen. De akkor is botrányosan gyorsan kopik . Nem csak én panaszkodtam a fényes Shimano betétek miatt, ha jól emlékszek rajtam kívül még 2-3 topiklakó szidta, egy fékerőre érzékeny haverom szintén váltott BBB-re és nem akar visszaváltani.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz trialboj #241546 üzenetére
hagyjam ott lakat nélkül?
sokszor biciklivel megyek ügyet intézni/boltba/pékségbe, aztán nem vihetem be mindenhová.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz trialboj #241542 üzenetére
multitool/gumileszedő/etc nálam egy kulacsban van (ebben van a vésztartalék müzliszelet is), egyszerűbb így, nem kell pakolgatni hanem fixen rajta marad a bringán, ha lelakatolom, akkor is. ugyanígy a kukásmellény és a lakat egy felsőcsőre rakható táskában van, pumpa szintén fixen a kulacstartó mellett: [link]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #241520 üzenetére
sikerült nyomot hagynom a féktisztítóval
- Féktisztítóval nem, de a molos felületfertőtlenítővel beszoptam én is, foltos lett a festés.
Pedig az is Izopropil.Denaturált szesszel szoktam mostanában alkoholosan letörölni, azt bírja a festés, és gazdaságosabb.
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #241520 üzenetére
A féktisztítónak nem kéne nyomot hagynia a fényezésen. Én ezt használom, aceton mentes. [link] nemrég ez még 500-600ft volt/flakon.
Vagy használj izopropyl alkoholt [link]A telólábak tisztítása nálam úgy néz ki alapesetben, hogy belefújom a féktisztítót majd egy műanyag csőre csavart ronggyal kitörlöm belülről. Utána még fújok bele egy kis féktisztítót, majd kompresszorral kifújom. Viszont vannak esetek, amikor nagyon elkoszolódik a villa, mert elhanyagolták a karbantartást, esetleg elfáradt a szimmering és jobban bedolgozta a koszt. Elfújhatnék rá több doboz féktisztítót mire kitisztulna belülről, hiába törölgetném ronggyal belülről. Ilyen esetben az alkatrészmosó sokkal hatékonyabb, mert miközben ömlik bele a mosó folyadék, egy üvegmosó vékonyabb kefével pillanatok alatt kimosod. Utána még kell bele féktisztító, hogy leoldja a mosófolyadék maradványait. Majd a kompresszorral kifújod.
Az olcsóbb suntour villákat szinte mindig így mosom, mert azokban hatalmas mennyiségű kosz tud összegyűlni. De előfordul drágább villák esetében is.
És nem csak a villalábat lehet átmosni a mosóban, hanem a felső részt, rugót, bármit ami elkoszolódott. Aztán makulátlanul tisztán lehet újrakenni.
[kép][ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz trialboj #241519 üzenetére
"BTW ki számolja már a fullos kulacsot is a bringa súlyába"
Hát, ha rajta van a bringán, mikor tekersz, szerintem bele kell számolni.
Nyilván nem hátrány, ha alapból könnyű egy bringa, de szerintem az a súly számít, amit "menetkész" állapotában mérsz. A pedálokat azért csak ráteszi az ember, meg az 1-2 kulacs lötyit is, plusz a világító cuccok, esetleg lakat, tartalék belső, szerszámok, stb. Oké, hogy "csupaszon" mondjuk 12 kg egy bringa, de ahhoz, hogy a saját használati szokásaimnak megfelelően el tudjak indulni vele, még rá kell aggatnom ezt-azt, és úgy már sovány vigasz, hogy ezek nélkül mennyivel könnyebb lenne.
Az nyilván nem mindegy, hogy mennyiről indul, de szerintem az igazán releváns érték az, amikor a mindennapi használati szokásaidnak megfelelő állapotában méred le. -
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #241279 üzenetére
Y3FM12000
Ennek a rugónak van egy akasztója, amit a házában lévő lukba kell tenni.
https://youtu.be/USe3mvm1NKA?t=116
Ezt el tudom képzelni, h bajt okoz, ha nincs a helyén. A zsír rossz helyre került és ... azt nem.Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Vezetékes FEJhallgatók
- HTPC (házimozi PC) topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- További aktív témák...