-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
Sziasztok
Vásároltam egy új kerékpárt amire szeretnék egy megbízható, háttér világítással rendelkező órát válsztaní.
Ár nem tudom, 15e? nem tudom mennyit érne meg rá szánni.
Ami fontos lenne,
-pontos adatot hozzon (megbízható márka),
-legyen háttér világítás (gombnyomásra),
-automatikusan induljon el ha elindulok a biciklivel,
Mérjen, Max sebesség, jelenlegi sebesség, átlagsebesség, összesen megtett távolság, + jó lenne olyan funkció bele amivel külön mérhetném az adott túrák megtett távolságát bármikor ezt újra resetelve, anélkül hogy nulláznám az össz megtett távolságot az órában.
-(jó lenne ha lenne hőmérő funkciója is)
-Vizállóság is elkelne, de nem baj ha nincs benne
-Érdekelne vezeték nélküli, és vezetékes megoldás is. Ti melyiket ajánlanátok?
Köszönöm előre is![ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz jjeahh #102610 üzenetére
Köszönöm mindenkinek, hm lehet megtartom ami van, igaz ez kábeles, nekem per pil ő van a régi bringán:
Sajna nem világít..de akkor nem költök én rá, ezt felteszem valahogy erre. Csak nem találok ilyen vékony müanag bilincset a közelben.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Ti mennyit költötök a biciklire, vagy milyen ár kategóriás van?
Én most egy 70e csepelt vettem, a kormányt cseréltettem ki, mert kicsi volt nekem, meg a dőlés szög sem volt okés, de nagyon szép. Van ezen minden
Fel nem fogom mi kerül egy biciklin pl 130-150e ft ba? miben jobb az? -
fulton
addikt
válasz StLui #102617 üzenetére
én letettem az autót, mindíg ha tejhetem biciklin járok, így szeretett hobbim lett, főleg jó időben. Költöttem rá.
Nekem megfelel.
Jut eszembe, vennék egy nyomaték kulcsot, egy ilyen tartomány lefedi a kerékpárt szerelésileg?_:
Proxxon MicroClick MC 30. For 6 - 30Nm
vagy a MicroClick MC 15. For 3 - 15Nm. lenne még (de azt olvastam valahol hogy ez van hogy kevés) -
fulton
addikt
válasz parkr #102623 üzenetére
Proxon kulcs készletem van, 1/2 1/4 meg minden finomsággal, kell, mindíg jó ha van a ház körüli munkához. Egyszer kell megvenni a minőséget .
Volt olcsóbb "sz>om" kérlek az pár használat után megkopott stb stb..kuka lett. Nem érdemes kispórolni, nem azt mondom a legnagyobb minőség kell egy átlag felhasználónak, de a proxxon szerintem tökéletes erre a célra és árban is. Nem csak biciklihez, jó az máshoz is, de lehet nem veszem meg. Egy kicsi 1/4 esben gondolkoztam.
Nincs ifonom ennek semmi köze ahhoz amire utaltál, egyszerűen nem veszek silány minőséget mert annak csak ráfizetés a vége saját tapasztalat. -
fulton
addikt
válasz parkr #102623 üzenetére
egyébként a kormányon állítottam, mert mozgott rosszl lett mégis meghúzva a kerékpárboltban. Van ezen is ilyen ajánlott nyomaték , hát én kézzel húztam meg, elég rendesen, de nem erőlködve. Ha nem lett most baja ettől, akkor nem lesz gond vele igaz? mármint hogy esetleg túl huztam.
Erről van szó: Zoom a-head állítható stucni 25,4/120mm matt fekete[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Hm sikerült feltenni a km órát.
Megmérem a kerék egy adott pontjából felülve a biciklire, milyen távolság alatt fordul körbe.
Nekem 218 cm. Ez (ha nem ülök rá 220 cm. Akkor ezek szerint a dashboard órán amin 4 számjegyet kell beírni, ezt kell választani? : 2180Csak azért kérdem , mert olyan a DS ezt mutat X.XX és az óra X.X1 re ugrik miután 7 szer fordult a kerék, következőnél szintén 7 fordulat után ugrik X.X2 majd a kövinél 8 fordulat után X.X3 és ez ismétlődik.
Ez nekem nem jön ki hogy akkor most miben mér az a DS. Ami a megtett távolság lenne ugye.szerk: Használati szerint így kell elvileg.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Sziasztok
Szeretném ideális nyomással felpumpálni a kerekeit az új biciklimnek, ilyen gumik vannak rajta.
Kedna K847
A súlyom 85 kg.
Mekkora nyomás lenne ajánlott, szeretném ha inkább könnyebb lenne hajtani, ezért inkább a keményebb guminyomásokat peferálom.
Van esetlen valami kalkulátor, ami a test súlyt is figyelembe veszi? -
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #102688 üzenetére
Köszi, és ha többet pumpálok bele, akkor annyi lesz "csak a hátrány" hogy veszít a tapadásából?
Egyébként 28 kerékre, aszfaltra leginkább milyen jól tapadó, de egyben könnyen "suhanó" gumát ajánlanátok?
ár az mind1.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz fulton #102689 üzenetére
meg persze azért nem bánnám ha vizes aszfalton nem kéne túlzásban figyelni hogy ki ne szaladjon alólam. Van iylen egyáltalán ?
Korábbi kis montimon valami komoly terep mintás gumi volt, hagja is volt, de én hóban jégen egyszer sem nyaltam vele, csak mikor véletlenül állóra fékeztem az első kerekem a jeges úton. Akkor keményet taknyoltam és majdnem a szembe jövő autó alá csúsztam. Nem sokon múlt.
De az évek alatt egyszer sem volt hogy megcsúsztam volna vele, sem vizes sem sima úton, sem terpen..
Még lehet azt veszem rá vissza.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #102692 üzenetére
Értem.
Közben kinéztem a kis trekking biciklimre ilyen gumikat.
Continental Contact plus.
Próbáltam magam eligazgatni net alapján a jelölésekkel kapcsolatban de vannak homályos részek.
pl:1.) Ballonosság? ez mi pontosan. Lényegében a gumi vastagsága?
2.) Nekem per pil ez van rajta. Kenda 847 700-40C.
Namost ez ahogy kinyomoztam francia jelölés aminél a 700 egyenlő a 622 peremátmérőjű felnivel?
a 40 pedig azt jelenti hogy ilyen széles a gumi?3.) Ahogy néztem ebbeől a "plus" gumiból van 622-37 jelzésű. Akkor ez igaz jó lenne a kerékpárra?
4.) Elég széles lenne így hogy kellő képen legyen tapadás nedves aszfalton is a guminak? vagy szélesebbet javasolnátok?
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Nem tudjátok esetleg, az SKS termékekre (konkrétan pumpára értem) itthon van valami hivatalos márkaszerviz.
Arra gondoltam hogy Amazon.de ről rendelnék sks terméket, csak nem tudom itthon hova tudnám adni garanciális érvényesítéshez. Van erről valakinek infoja?
(csak mert itthon azt hirdetik 5 év garancia jár rá)[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Sziasztok
Akinek van otthol ilyen kézi pumpa , a komolyabb 1xe ft-os 8-10 vagy több bárosra gondolok..valóban konnyen fel lehet vele fujtatni egy személy autó kereket is? (Vagy azért oda kevés)?
-
fulton
addikt
válasz bringasisti #102863 üzenetére
Koszonom.
Ismeritek a rosebikes web oldalt? Mennyire megbizható cég, gondolok itt a garanciára. -
fulton
addikt
válasz Napfénysüti #102888 üzenetére
És ha garanciára kerül a sor akkor is segítenek? ilyen esetben nekem kell állni a postaköltséget vagy kinek kell eljuttatni a terméket?
Mi a garancia hogy megkapom a terméket Mi van akkor ha elveszik szállítás során? -
fulton
addikt
válasz Napfénysüti #102902 üzenetére
Dehogy 16e tétel.
-
fulton
addikt
Sziasztok
Tudnátok ajánlani egy jó belsőt a Continental Contct Plus külsőhöz?
-
fulton
addikt
Sziasztok
Szerintetek sima aszfaltra, melyk lenne jobb választás a 37-622 vagy a 42-622 kerék? (Continental Contact II gumi)
Ha mondjuk ide veszem hogy vizes úton is tekerünk vele. Sima városi kerékpár, tehát nem repesztésre..olyan 20-25 km/h max. a sebesség vele[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Sziasztok
Azt szeretném kérdezni, vettem egy Continental Contact II külsőt, hozzá való belsővel.
Az van írva rá, hogy max nyomás 75 PSI (ha jól emlékszem fejből). Namost én szeretem ha "gurul" egy kerékpár, ezért 70PSI pumpáltam bele. Baj ez ha így használom? (tudom némileg veszít a tapadásából, vagyis gondolom).[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Még az érdekelne, ezen már többször morfondíroztam, megjelentek ugyebár a bicikliken a "tárcsafékes" megoldások. Ez miért jobb vagy egyáltalán van e előnye, ha igen miben?
---
Olvasom hogy 50-60kmh is repesztenek egyesek... ez hogy? bringán hogy az ördögbe tudjátok elérni vizszintes aszfalton?
Én akár hogy tekerek 40 több nem jött össze.,[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz deny330 #104597 üzenetére
jó hát ilyen helyen én gyalog sem járok nem hogy biciklin
Csak aszfalt, föld út nem igazán. De az sem jó ha állóra fékezi a kereket, mert kicsuszik...
nekem pl most a V fék, szépen adagolható, simán állóra fogja a kereket ha kell...de nem szoktam mert csak elvesztem az egyensulyom.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Sziasztok
Szeretném a véleményetek kérni, nagyon meguntam a jelenlegi ksőmmel hogy allandóan defektet kapok. Pedig csak városban aszfalton járok vele...
Szeretnék egy normális felső fokú defektvédelemmel ellátott de alacsony gördülési ellenállással rendelekező külsőt venni. -
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #173745 üzenetére
Nem baj a felár. Az ár most másodlagos nekem.
Megnéztem egyébként jelenleg egy kenda 40-622 van rajta.
Én arra gondoltam hogy valami 32-35 - 622 külsőt vennék rá jó defektvédelemmel és jó gyorsíthatósággal (gördülési ellenállással) Tudnátok alternativákat ajánlani?Én e között vacilálok:
Continental Touring Plus
Continental CONTACT Plus
És mindezt egy 32-622 gondoltam.Mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
-
fulton
addikt
válasz ggeleven #173757 üzenetére
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Nos, átpártoltam a SCHWALBE MARATHON PLUS -ra
Szerintetek van valami különbség a 32 és 37 széles abroncs közt?
Gördülési ellenállásban, Tapadásban főleg nedves úton pl. Vagy elég a 28 as is?
Vagy édes mind1 hogy 32 vagy 37 est veszem meg?
Az mindenképp szeretem ha jó a gyorsíthatósága.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz flash- #173783 üzenetére
Szia.
kenda-k847-kross-plus 40x622 van rajta
Remélem ilyen gyorsulast el érek majd vele mint ezzel. Mivel ezt már megszoktam.
Tartottam a 32x622 től hogy esetleg kevés lesz a tapadása.
Ezért választottam a 37x622 őt. De lehet eszre sem lehet venni a kettő között a különbséget..pas nincs tapasztalatom e téren. -
fulton
addikt
Sziasztok
1)Szeretném a véleményeteket kérni. Van most egy Schwalbe marathon plus abroncsom 37-622 méretben elől hátul. Hat annyira nem vagyok kibékülve a haladási sebességemmel előzőhöz képest. Ennél a márkánál maradva, milyen gumit ajánlanátok amiben azért van jó defekt védelem de jobb haladási tulajdonsággal bír?
2.) Mennyit segítene ha 28-622 gumival szerelnem szerintetek?
3.)Igaz az hogy a legjobb a gyártó által ajánlott psi között használni? Én 6 bar on(max) használom a kisebb gördülési ellenállás miatt. De azt olvastam jobb köztes psi n használni.
Egyébként néha erdös helyen (nem dombos nem hegyvidéki) helyen, 90% úton használom. Így lehet valami országuti gumi kéne inkább.
Viszont az nagyon bejön hogy ha ilyen zavaros Erdős, növényekkel borított utakon megyek eddig defektem nem volt.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz polonic #199439 üzenetére
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Ezen oldal szerint ennek még nagyobb a gördülési ellenállása mint a mostaninak.
---
Nyomás: Akkor ha jól értem az én jelenlegi külsőmnek gyári adata alapján: 4-6 bar akkor egy 5 bar-on sima úton (nem tükör sima aszfalt) könnyebb hajtani? Na ezt ki fogom próbálni
Azt gondoltam minél nagyobb a nyomás benne annál kisebb az ellenállás. Ergó könnyebb hajtani.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz bringasisti #199446 üzenetére
Köszönöm a részletes válaszokat
Tubeless változatnál mit érzékel az ember a hagyományos tömlőshöz képest?
Gondolok itt komfortra, defektállóságra és gyorsulás/sebesség.
Megéri a váltás? Ha most azt mondom az anyagi oldal másodlagos.
Azt tudom, hogy most ezekkel a 37-622 gumikkal marathon plus, 6 Bar -on úton olyan 22-24 km/h a kényelmes tempóm. Hát 32km/h ra gyorsulni kemény, és tartani méginkább.
Egyébként egy Csepel landrider -em van[ Szerkesztve ]
-
-
fulton
addikt
válasz parandroid #199452 üzenetére
Köszönöm. Akkor szerintem marad.
Mennyit befolyásol egy jó belső választása?
Ezekhez a köpenyekhez milyet ajánlanátok? (ár másodlagos) -
fulton
addikt
válasz parandroid #199452 üzenetére
Na faca akkor kárnak próbálok abroncson hozni km/h és gyorsulást
Tehát bicó csere...és itt félve kérdem milyen téren lenne érdemes szét nézni. Tudom az ár. Fogalmam nincs mi az amit érdemes lenne...vagy a sulyt nézzem?
A 37 nél vékonyabbra ne menjek vele - arra érted hogy komfort miatt?[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz parandroid #199459 üzenetére
-
fulton
addikt
Több helyen használjátok, a "felütni" szót. Keréknél. Ezt mire értitek, mi az hogy felütni? mi történik oylankor pontosan ?
-
fulton
addikt
válasz parandroid #199459 üzenetére
A vonal leginkább falvak közötti tekerés, úton, keveset erdős úton. (itt sik útra gondolok) Nem terepviszonyokra.
Fontos lenne a csomagtartó, sárvédő azért rajta. Tehát valami fitness, vagy trekking a befutó. /Én ahogy nézem ezek mind 16-.18 kg közt vannak felszerelve, de akkor lehet rossz helyen kutakodom /A lényeg hogy kényelmesebb haladási tempót (és itt a sebességre értem) , és gyorsulást szeretnék elérni.
Új bicikli érdekelne.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz parandroid #199473 üzenetére
ijj jó áruk van.
----
#199474 Beri: Na jó de, én ugye sokat használtam a a Kenda 847 et és az bizony jobban gurult, érezhetően, még így emlékezetből is.Legalább olyan gördülés jó lenne defektvédelemmel együtt.
Nézem ezt a Marathon Supreme -t 32 méretben, talán ez hozná. 450g kb -
fulton
addikt
válasz Maximum1 #199476 üzenetére
Nah nagyon jó. egyelőre csak külső abroncson gondolkodom, mikor megláttam milyen áron adják a kerékpárokat könnyű kg ban
Valahogy vissza kéne kapni azt a kis rugalmasságát a bicónak.
Pedig teszteken azt írták ennek nagyon jó a gördülése, és ellenállása...
még jobb mint a Marathon mondial evolution-nak.
Országútit meg azért nem nagyon akarnék venni, mert annak defektállósága kb fele ezekének. (ha jól tájékozódtam).[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
-
fulton
addikt
Nagyon hasznosak voltak az itt olvasottak/válaszaitok. Köszönöm. Valami lesz:)
Egyébként milyen kereket ajánlanátok(abroncs nélkül)? Valami ami jól tartja magát. A mostani már erősen rozsdásodik na meg kalott is párszor kátyut.
Természetesen ésszerű áron belül. -
fulton
addikt
válasz Maximum1 #199527 üzenetére
Nah jól meg kapta a kis drágam
Fene ezt a sulyt, jo nem egy országúti darab igy felszerelve:)) de szeretem h van ami kell. Rozsdásodik a küllő ahol a felnihez kapcsolodik arra értettem. vigyázok rá nagyon. 4 évesAkkor azt mondjátok egy gp5000 32x622 el sem gurulnék szellősebben? vagy lehet már a 28 as kellene ha már annyira dinamikusabb akarok lenni.
Most lemértem így vizzel mindennel a bicó kereken 19!kg igazi sport cucc:D (megj: én magam pedig 86kg)
Jó mondjuk a lámpa konzolt előre is én csináltam rá, vasból heggesztve direkt , de pöpec , nem eccerü lelopni róla, nyugisabbnak érzem mint a gyári kormányra bilincselőst. (Nem akartam állandóan lefeleszedegetni ha ott kell hagyjam kicsit valahol).[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz parandroid #199531 üzenetére
Én is erre gondoltam
Ez a bicó megmarad, es majd mellé egy lepke 28 as kerékkel fitness-t.
Akkor ezen nem lesz gumi csere.
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Merida összteleszkópos kerékpár
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz