-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
pc360
addikt
válasz trialboj #85653 üzenetére
De hogy jön ide az az adóhatóságos dolog? Erre még mindig nem kaptunk magyarázatot. Többen írjuk, hogy hagyd, erre mégis rámész? Honnan tudod, hogy az a boltos nem egy haverja?
És ha mégis belemennél az üzletbe, nem lenne egyszerűbb eleve egy bringaboltba kérni a kiszállítást, hogy ott egyből megszakértsétek? Még ha nem is érnél oda a kiszállítás időpontjára, egy ilyen jellegű akcióba inkább bocsátkozz, mint hogy higyj egy feltételezett akárkinek. Cserébe kifizeted nekik a beállítás összegét, meg egy kis borravalót.
És remélem, utánvétről lenne szó. Előre semmiképp se utalj!!! És akkor már csak azt kell lemeccselni a kiszállítóval, hogy legyen rá az a negyed-fél órája, hogy megvárja a bevizsgálást... Szerintem ez lesz a legnehezebb - legalábbis nem kevés borravaló szükséges hozzá.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz trialboj #85657 üzenetére
A borravaló mindenképp kelleni fog, és szerintem rakd össze teljesen! Ráülve, a fékeket behúzgálva esetleg hallod, ha valahol ropog a váz, és a telót is akkor tudod rendesen megnyomkodni. Erről majd a többiek írnak esetleg részletesebben, nekem még nem volt karbon vázam.
Én csak azt tudom javasolni, hogy gondold át, mi fontosabb, vagy mekkora veszteség érne, ha csak 3 nap múlva derülne ki, hogy valahol mégis megrepedt a váz. A jó szerzemény melletti izgalmad mindenképp fogd vissza! És szerintem 190 ezerből amúgy is szerethetnél nagyon jó gépet, még ha nem is karbon vázasat.
Ne becsüld alá az emberi találékonyságot, se a saját hiszékenységed! Ez a legfontosabb.
Fura lenne neten forró cuccokat hirdetni? Szerintem rendszeresen csinálják. De tényleg neked legyen igazad, sok szerencsét!
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #85653 üzenetére
Szerintem ha komoly vevővel van dolga vár az félórát is...leghamarabb dobj be egy pohár pálinkát,hogy lenyugodj,majd szépen szereld be a kerekeket,kormányt (5 perc) és menj egy, kört ott helyben vele.Ennyi bele kell férjen 190e forintba!
pc360...+1!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #85653 üzenetére
Lemondtam a futárt, túl sok és ijesztő dolgot mondtatok, és az amúgy is kusza storyhoz ez már sok volt, sokkal idegesebb voltam mint izgatott, és így nem business.
Vázoltam neki, hogy ismerősök szerint a története amit előadott nem kerek, és vagy lopott vagy nagy gond van a bringával, egyiket sem cáfolta annyit mondott hogy nézzem meg és csak akkor kell fizetnem ha tetszik, a lopott rész elment a füle mellett, ahogy az is hogy a társa nem talált széria számot a vázon (állítólag a szénszálas vázon csak matrica van, amit lemoshatnak hosszabb távon). Azóta levitte az árat 190kra, de szerintem már az eredeti 260 is egész jó ár volt ezért a bringáért, szóval az hogy sokan nem jelentkeztek érte, több mint furcsa.
A szomorú az hogy hiába jelentettem az olx-nél, semmit nem tudnak tenni az én megalapozatlan gyanúmmal. Nem tudom a jófogásnak van-e értékelési lehetősége, de amelyik oldal nem támogatja ezt, az a tolvajok és szálhámosok ténykedését támogatja, mert ez a bringa tuti gazdára talál még a héten...Köszönet a tanácsokért.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-
ShiTmano
aktív tag
válasz trialboj #85586 üzenetére
"Többnyire a Rock shox sid xx és Avid Elixir CR alkatrészekre lennék kíváncsi, pl az avid márkát egyáltalán nem ismerem, a sid, pedig talán pont a reba következő lépcsőfoka, ami remélhetőleg arra lett kitalálva amire én használnám."
Avid=Rock Shox=SRAM=Zipp=Quark A SRAM almárkái.
A Sid tudtommal a Reba felett van eggyel."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
-
zack
nagyúr
válasz trialboj #86174 üzenetére
Nem szabad sajnálni nyeregre a pénzt. Azon ülsz, az egyik legfontosabb, hogy kényelmes legyen.
Olcsóbbakkal nincs tapasztalatom, de a Selle Italia SLR, Selle SMP Stratos az kényelmes (nekem).
Drágák, de csak 1x kell megvenni, én nem kell eladni a bringával.
A zselés ülés + zselés nyereg kombó biztos nem az igazi. Kell egy viszonylag lapos, vékonyabban párnázott nyereg, és hozzá egy jó betétes nadrág.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Strezi
őstag
válasz trialboj #86540 üzenetére
Köszi az észrevételeket! Adok majd egy standard fejlécet a videókhz, meg Strava linket is.
A bicókat nem át alakítottam, hanem eleve 1x11-re építettem. Tudtam korábbi tapasztalataimból, hogy mennyire vagyok erős ha formában vagyok, így kijött hogy pl. 32-es lánckerékkel és a 11-46-os sorral ugyanott leszek mint régen a 22-es lánckerékkel és a 11-28-as sorral. Annó avval felmentem mátra maratonon a sípályán, ami se nem lankás se nem rövid. Annál több nem kell most sem .
Ami pedig a mászást illeti, igen, rengeteget mászok, azért is kopnak gyorsan a láncaim és a hátsó sorok. De, sokat lépcsőzök is mellette(kocogok fel), ami nem fogyasztja a bringát, de legalább annyira erősít.
Mindezek mellett, nagyon tetszett az 1x11 egyszerűsége, nekem sok gondom volt az első váltókkal. Különösen éles helyzetben, versenyen, sárban adták meg magukat...
Nagyon jó döntésnek tartom, most hogy kezdek megint megerősödni, nem hiszem hogy mégegyszer lesz első váltós bringám. Talán országútra, mert ott nagy sebességeket ki lehet forgatni vsiszont hegyre meg kell a nagyobb áttétel?! Most úgy gondolom, hogy a régi montim a 42-es első lánckerékel és egy 11-25(v28)-cal tökéletes lenne országútra.
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #86665 üzenetére
Biztos a véletlenszerű kinyomás miatt súrol? Csak mert egy kerék ki-beszerelés után is megtörténhet,hogy nem ugyanoda teszed vissza.Én le szoktam terhelni mikor visszahajtom a gyorsszár kallantyúját.
jjeahh...azt szoktam mondani,hogy bár génjeinkben nagyjából be van lőve várható élettartamunk,minden letekert (lefutott,sportolt órával stb.) kilométerrel újabb minőségi életperceket vásárolsz magadnak életed végére...mert hát nem is a mennyiség,hanem az életünk minősége az ami számít.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
geotigris9
tag
válasz trialboj #86698 üzenetére
Azt leszámítva, hogy pereceltél nem volt gond, hogy nudistaként bringáztál, mert szerintem sok helyen a természetes megjelenést a törvény bünteti? (Minő abnormálisság.)
(#86709) Csápájev Én a három közül talán a VDO-t próbálnám ki.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Jester01
veterán
válasz trialboj #86698 üzenetére
valószínűleg rámehettem valamire, pl kis kavicsokra
Hja, a velencei kerékpár útvonalat helyenként a kis utcákba vezették, ott is van egy jobbra-balra kanyar ahol rendszerint sok kavics volt. Ott kicsúszott alólam is a bicó pedig óvatos voltam. Azóta talán valami javulás történt mert mintha kicsit betonoztak volna pluszban.
Most hasonló a helyzet a Sukoróról a tópartra vezető úton ahol 2 kanyar is van. Itt viszont éppen lehet száguldani 40-50-el, szóval extra veszélyes. Gondoltam írok az önkormányzatnak hátha ki lehet mondjuk küldeni egy pár közmunkást söprögetni. Végső esetben megoldom saját kezűleg, de na.
A Császár víz bicajúton meg van egy ilyen lassító:
Ez nem kavicsos de inkább óvatosan szlalomozok át rajta. Strava szerint van aki nem
Jester
-
geotigris9
tag
válasz trialboj #86857 üzenetére
Sok élvezetes tekerést a cangához.
A fékhez annyit nem kell nagy esés hogy kicsit "lifegjen" a fékkar. Jobb megszokni, mert tényleg vadi új gyári féknél van csak, hogy teljesen patent a fékkarnál még. (Bár nem orvosolja, de ha kicsit állítasz esetleg a fékkar finombeállító csavarján lehet egy fokkal kevésbé fog zörögni.)
Azt lehet tudni hol sikerült ráakadni (e-bay? vagy belföldről esetleg..) valamint "látatlanban" vetted meg vagy személyesen el tudtad hozni?
(#86860) varsam Kicsit fapados mind két értelemben.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #87011 üzenetére
Mivel nyúlósabb lett a féked, szerintem levegős a rendszer. Tipikusan akkor csinálja azt, hogy nem tudod rendesen visszatolni a dugattyúkat amikor levegős a fék.
Persze gyárilag is elő szokott fordulni, hogy túl sok benne az olaj, ez esetben jól jártál el, mert valóban le lehet engedni fent a fékkarnál egy kis olajat, elég csak meglazítani a légtelenítő csavart, már jön ki az olaj.
Még levegős fékrendszer esetében is jó gyorssegélynek, hogy ne érjen bele a fékbetét a tárcsába.
Viszont nem ártana rendesen légteleníteni, a videó alapján. Azzal sajnos számolnod kell, hogy hiába csinálod meg az egész procedúrát, valószínűleg túl puha lesz a fék. Ez már nincs a videón. Ki kell venni a bleed blocker-t, finoman egy kicsit meghúzod a fékkart, de nem teljesen, csak egy picit nyomsz rajta, ilyenkor a dugattyúk kicsit jönnek kifelé. Majd még átnyomsz egy kis olajat a rendszeren. Utána már jó szokott lenni, ki kell tapasztalni, hogy mennyire nyomod ki a dugattyút, ha nagyon kijön, akkor túl sok lesz a fékben az olaj, és szorulni fog, ez esetben engedhetsz le belőle felül.
Az avid fékek kicsit macerásabbak, mert több lépésből áll a művelet, de nem veszedelmes azért.
A Shimano-t egyszerűbb, bár ott is előfordul, hogy kicsit túl kell tölteni az említett módon.
Illetve a Shimano ásványi olaj kevésbé veszélyes anyag mint a DOT olaj az Avid fékben. Szemüveget és gumikesztyűt feltétlenül használj a DOT olajhoz!
Elvileg alul-felül T10 Torx.[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz trialboj #87011 üzenetére
Nekem múlt-kor T8 Torx kulcs kellett egy alkatrészhez a bringán. Persze volt egy készletem otthon Torx-l , de olyan kicsi már nem volt talán T10 volt a legkisebb benne. Azt a költséghatékony megoldást találtam ki, hogy vettem egy bitfejet T8 Torx résszel. Így a fej kemény 130,- Ft volt, ha olyan méretű Torx csavarhúzót vettem volna az legalább egy ezres lett volna. (Amit arra, hogy kétszer használjam kicsit sok lett volna.) Ajánlani tudom költséghatékony megoldásnak, ha van valami bit fej fogadására alkalmas csavarhúzó vagy T kulcs mi egymás, akkor nem biztos, hogy megéri mindig új csavarhúzót venni elég csak egy bitfejet.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #87041 üzenetére
Én még ujjatlant is azért nem hordok,mert minden tekerés után mosnom kellene.Beleizzad a kezem és büdös.
rétisün és shiTmano is...kurv@ Soros.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #87148 üzenetére
Erre én is gondoltam már, csak eddig még nem mentem akkora sárban, hogy a becsúszókra is felgyűrje, ez volt az első alkalom. Az első váltót viszont a sárvédő sem menti meg és azt a legnehezebb lemosni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #87342 üzenetére
Nem tétel egy BBB,XCL,vagy pl. Park Tools márkájút venni,az biztos jól mér.Szerintem tolómérővel macerás mérni,keveset fog me ahhoz,hogy simán látszódjon a nyúlás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
geotigris9
tag
válasz trialboj #87405 üzenetére
Biztosan nem tesz jót az ízületnek, hogy ha úgy van fokozottan terhelés alatt [is], hogy a normál mozgás pozíciótól eltér. Itt gondolom úgy oszlik meg a terhelés, hogy az ízületek külső része kapja jobban, ami nem jó. Nincs esetleg minimális X lábad ?
Nem vagyok orvos, de az biztos a testben bárhol aszimmetrikus terhelés van az magával vonzhatja a erősebben terhelt rész károsodását azzal szemben, mint ha szimmetrikusan oszlana el a terhelés. (Most csak így józan "paraszti" ésszel gondolkodok.)
A kéréseidre én azt mondom van benne ráció.
(+1 kép a szemléltetéshez)[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #87529 üzenetére
Ha teheted, indulj el egy versenyen. Én mondjuk maratonokon mentem, de nincs olyan, hogy hányadik vagy. Ha olyan szurkoló mellett mész el, akkor úgy tapsol, mintha a dobogóért hajtanál. Nagyon jó érzés. Az UltraBalaton futóverseny volt tavaly ennél durvább érzés, amikor 20-24 órán keresztül ezt hallod autóból, árokpartól, házból, sorfalból (én csak kísértem bringával), nem kis erőt tud adni az ilyen. Ja, és kívülről minden lassabbnak tűnik.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
fpeter07
veterán
válasz trialboj #87529 üzenetére
Hát nekem az első maraton nagyon kemény volt. 21 km, 2 órán túli idővel, vörös fejjel. Fújtattam, mint egy ló. Abban a néhány órában annyi levegőt szívtam magamba, mint előtte napokon át.
Az enduro nézőbarátabb szagág, szerintem jól jártál el. Először érdemes megnézni kívülről egy versenyt. Utána eldöntheted, hogy indulsz-e legközelebb. Bár enduro pályára gondolom nehezebb részeket is beraknak, ezért egy jó adag ügyesség nem árt hozzá. Plusz magabiztosság sem árt, mert ha ugrani kell, akkor előtte és a levegőben nem gondolhatod meg magadat, mivel esés lesz a vége. Ha bejön a versenyzés világa, akkor elmehetsz a csillagos határig is, mindig lesz hova fejlődni.
A versenydrukk egyeseknél segít, másoknál árt. Azért nem baj, ha izgul egy kicsit az ember verseny előtt, az segíti a koncentrációt. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #87646 üzenetére
Én valami márkás organikust vásárolnék,azok bár extrém felhasználásnál eléghetnek,általában csendesebbek.Én is utálom ha hangja van,így helyedben kezdésnek vennék egy párat és oda szerelném ahol hangosabb,majd ha jó vennék még egy párat.Tárcsák rendben rögzítve,nem lötyögnek?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #87653 üzenetére
Ha van egy pár jó benne most,akkor csak azonosítani kellene.Ha van rajta valami jel az a fém részen lesz,ott kell most is lennie,hisz nem az kopik.A márkás betétek ára is tükrözi minőségűeket.Nem ismerem de a Miles minőségi cuccnak tűnik.
Extrém alatt versenyt értek,ahol kis túlzással egy verseny alatt elfogy egy pár betét,és forróra izzítod a tárcsát."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
fpeter07
veterán
válasz trialboj #87696 üzenetére
Attól függ, milyen körülmények között teker az ember. XCO versenyen csak a pálya van, a bringa, meg néha egy-egy hang a szurkolóktól. XCO-nál a lejtők is keményen, azért hoztam példának. Meredek pályákon meg eleve nehéz lejönni, nincs agykapacitás még zenét is hallgatni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #87696 üzenetére
Ez teljesen normális, hogy csak a bringázásra koncentráltál. Feszegetted a határaid, ilyenkor pont az lenne a baj ha nem koncentrálnál, akkor lesz belőle perec. Nyilván ez mindenkinek más szint, hogy mi az a tempó, pálya ahol már nagyon oda kell koncentrálnia, ez tud fejlődni, minél többet gyakorlod. Viszont ha határaidon mész, az csak úgy működik, hogy maximálisan koncentrálsz. Ehhez valóban semmi szükség zenére és ez soha nem fog változni, csak a tempód és a technikai tudásod lesz jobb idővel, de a koncentráció mindig meglesz.
Én például amit leginkább kedvelek a montizásban, amikor lejössz a pályán, érzed, hogy a határaidon mentél, és a végén egy kellemes bizsergés és boldogság önt el, hogy sikerült lejönni. Hasonló mint a drog.
Illetve észre fogod venni, hogy egy AM/Enduro kategóriás bringánál kell egy bizonyos tempó, hogy igazán jól működjön. Olyasmi ez mint a verseny autók, hogy egy bizonyos terhelésnél tud jól működni. A telók is akkor dolgoznak a legjobban ha egy 40-50-es tempót legalább mész, durvább terepen. Még a hangja is megváltozik a csillapításnak.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest