-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #109245 üzenetére
Amúgy a műanyag HT-k nem azért olyan megbízhatóak, mert siklócsapágyasok? Nem értek különösebben hozzá, csak megdöbbentő mennyire bírja nálam a Nano-P a strapát. Amúgy elég sok márkának ők a beszállítójuk, pl. Nukeproof, Deity stb., gyakran látok HT pedálokat más logóval.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #109257 üzenetére
Király, így kell ezt! Havonta max egyszer én is belefutok ilyen brutál ragaszkodó kőnehéz sárba, ami teljesen összecseszi a sort, váltót, a gumikat meg vésni kell, hogy forogjanak, én annyira nem szeretem . Jobban élvezem azt a fajta sarazást, amikor ezernyi pocsolyán keresztülcsapatok és mindenfele friss híg sár van, mert az nem blokkolja a kereket és nem csúszik annyira. Na meg nagyon menő amikor úgy nézel ki mint aki iszapfürdőzött
-=RelakS=-: Vótmá
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
eddie1978
aktív tag
válasz trialboj #109307 üzenetére
A SID RL is ilyen. 73kg vagyok. Úgy van ahogyan írod. Vagy puha, de akkor nagyon beül és könnyen felkoppan, vagy normál SAG esetén csak a nagyobb hupikra indul meg rendesen.
más:
Tegnap mentem egy Velence MTB Maraton rövid táv kört az XC fully géppel. Majd a héten kipróbálom a CX géppel is mi a különbség. Kíváncsi vagyok mi lesz az eredmény. Az most is látszik, hogy felfelé a CX jobb az időket tekintve. Viszont a teljes körben van azért lejtőzés is amiben a CX nem jó. Nem lesz teljesen objektív de érdekel az eredmény.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #109307 üzenetére
Szerintem az,hogy kimozog mindent leginkább a kis rugóutúakra jellemző,hisz a nagyok azok durvulásra valók,nem csikkek kimozgására,azok keményebbre is vannak állítva.Azt tapasztaltam,hogy Manitoum kicsivel a gyári ajánlás alatt,valahol 5-5,5 bar körül mozog a legkényelmesebben,és ott ül be olyan 2cm-t a ~90kg összsúly alatt..legalábbis nekem,aki óvatos duhajnak nevezhető.(Lefele max 40km/h,továbbá max 50-60 cm letörés + pár méteres lépcsősor). Egy kamikaze hamar felütné,ugyanakkor ott kimozog mindent. A visszaút csillapítás úgy van beállítva,hogy éppen "szusszanjon" ha hirtelen felengedem,így imádom ahogy fújtat minden kis gyors felütésnél. Szerintem a megindulásban van a kutya elásva,vagyis le és fel,rossz terepen mindegyik mozog,de ha a megindulás,mindegy,hogy nulláról,vagy a 2cm beülésről,de nem vaj-puha,akkor kényelmetlennek érezheted a felütéseket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #109343 üzenetére
Az ilyen Recon-os/Rebás vélemények miatt agyalok én Manitou-n, meg mert nagyon dicsérik őket, csak hát a Markhor-hoz képtelenség alkatrészt találni, a többi Manitou meg nekem drága . A Fox szintén... és mi van még megfizethető levegős vonalon... Suntour Raidon. Arról viszont nagyon megoszlanak a vélemények. Egyesek szerint b*romi jó ár/érték arányú és simán hozza a szintet, mások szerint meg hulladék. Vehetnék még esetleg valami használt minőségibb retro villát, de azok még mind 26-os montikhoz voltak kitalálva, nekem meg 29er-em van.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109343 üzenetére
A Fox-ra inkább azt mondanám, hogy voltak belőle nem túl jól sikerült szériák. Persze érteni kell hozzá, nem nyúlhat hozzá akárki, de azért egy komolyabb RS villát se adnék tapasztalatlan kézbe, pláne nagy szervizre. Egyébként ez inkább felhasználás függő, hogy melyik villát milyen sűrűn kell szervizelni, a Fox-ot sem kell sűrűbben. Az a nem mindegy, hogy milyen durván használod, és legfőképp milyen terepviszonyok között. Egy ilyen szilvás féle sártenger után, ajánlott mindegyik villát szétszedni, márkától függetlenül.
A bonyolultságra visszatérve, a Rhythm pl egy faék egyszerűségű villa, tehát általánosan nem mondható el a Fox-ról, hogy bonyolultabb lenne, de kétségtelenül vannak bonyolultabb modellek.Egyébként ha minden terepen használnád a bringát, akkor inkább a Trail vagy Am lenne a te kategóriád.
A háromállású CTD kapcsoló kompressziót növel, ugyan az mint az RS-nél az RT3. Értelemszerűen a Climb állásban a legnagyobb a kompresszió, Trail közepes, és a Descent a teljesen nyitott. Climb állásban szerintem nem érdemes lejtőzni, inkább a Trail. Talán ez ami nem tesz neki jót, az, hogy kapcsolgatod, nem baj, erre való.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #109383 üzenetére
Igazad van, hogy valszeg megéri egy jobb telóba befektetni és én nem sajnálnám a pénzt egy SID-re sem, viszont ha nincs keret rá, akkor tökmindegy . Sajnos úgy fél éve a stock oldal, ahol a legtöbb munkámat eladtam online, tehát ahol a legtöbb pénzt kerestem, megszűnt, azóta sz*rul megy a szekér... Manitou szervizelésre a helyi szervizekben is rákérdek, csak azért gondoltam, hogy előny, ha halomra lehet bárhol alkatrészt kapni hozzá, mert akkor bármikor szét tudom kapni és rendberakni én is. No meg amúgy is szeretném amennyire csak lehet a teljes bringa szervizelését magam megoldani házilag. Egyrészt élvezek nyakig zsíroson a bringán matatni, másrészt magamban jobban bízok, mint a szervizes srácokban, harmadrészt olcsóbb. Persze ha nincs más választásom, akkor el fogom vinni szervizbe...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
SimonJanos
aktív tag
válasz trialboj #109407 üzenetére
Lehet pont ellenkezőleg : ]]] Nekem van egy igen profi drága (10k) SKS (barter kaptam : ) de az olcsóbb (~3500 Ft) Kellys nem szabta el a szelepet míg az előbbi "túl erősen befogja" és ... meghajlította Eskü, nem rángattam
Azért azt én elvárom hogy fémből legyen (a test), mert ha pl. ütődik... Arra is érdemes figyelni hogy mennyi bart-t bír, "tud tolni"!!! Említett "Dekás" alap B'TWIN 100 990.- 5 / bar, B'TWIN 500 2990.- / 6 bar ... B'TWIN 900 4990.- 8 / bar
Na én pl. erre szavaznék mert a legtöbbet használt bringám 7-8 bar között...
Amúgy az összes említett model kussba' van menetközben[ Szerkesztve ]
stuffZ - értékelések stb.: https://prohardver.hu/tag/simonjanos.html
-
StLui
veterán
válasz trialboj #109445 üzenetére
Igen, igazad lehet, mert már sima kamerázás helyett is inkább a bringázást akarom élvezni, de sokszor bennem van de jó lenne otthon megmutatni, de persze amit kamerázok semmit nem ad vissza abból amit érzek, átélek
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Neck
veterán
válasz trialboj #109479 üzenetére
Írtam neki, meglátjuk
Szerk: Ez a Scott is tetszik, nagyon szép bringa, gondolom ez is jó, ugye?
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #109461 üzenetére
Leírom betűkkel is:huszonhétezer negyven három kilométer....és azért kopik lassabban mert míg hátul a leginkább használt mondjuk 3 kerék 20 fog körüli,addig az elől a 2 leginkább használt 40,illetve 30.Amúgy ez nekem 5. láncot és 2,5dik hátsó sort fogyasztja.(azért 2,5,mer van egy félig kopott 456 fokozatát garisan cserélt sorom tartalékban)
(#109478) pc360 ...miért,ezzel mi a baj? Kicsit kicsi neki,de egy méteres kormányszárral már egészen más lenne.
(#109483) Redneck...végül melyik az az "ennél" ?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #109479 üzenetére
Szerintem nem drága:
- 2014-es modell
- elöl gyorszáras teló
- CTD-s Fox
- 3 tányéros hajtás
- 27,5" merev és nem extra kicsi vázméretHiába van benne Fox teló, ha gyorszáras, ráadásul CTD-s. Na én emiatt kapásból nem venném meg. 3 tányéros hajtás miatt szintén nem venném meg. 27,5" merev vázas MTB-nek átlagos méretben mi értelme van? 29" kényelmesebb, sokkal nagyobb rá a gumiválaszték (27,5" alig kapni normális aszfaltgumit).
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #109568 üzenetére
Én elégedett vagyok a Smart Sam-el, igaz nekem régebbi verzió van és előtte csak Rapid Rob-om volt. a szélső magas bütykök miatt kanyarban jól tart (igaz aszfalton ilyenkor fura hangja van és picit ráz ), a középső sűrűbb bütykök miatt meg aszfalton is okés. Szerintem ilyen egy mindenevő XC külső... Ma amúgy már a harmadik tüskét fogtam ki vele, kihúztam és mentem tovább, nem eresztett le.. Eddig egy defektem sem volt vele és különösebben nem is kopott meg kb. 3000km után. Amit negatívumként tudnék felhozni, elég nehéz volt ráimádkozni a felnire, de legalább biztos lehetek benne, hogy alacsony nyomáson sem fordul le
szerk: ja és a sarat gyűjti, de ja picit meghajtod, mondjuk úgy 20km/h fölé, akkor hamar ledobálja magáról, a Rapid Rob-om nem ilyen volt, az addig tartotta magán a sarat, amíg le nem mostam.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #109568 üzenetére
Próbáld ki a Smart Sam-et, ha akarod, de a Contit ne írd le azért... neked a drótos Sport van, ha jól emlékszem. Többen használunk itt Performance-t, ami hajtogatós, és nincs ilyen probléma. Majd próbáld ki azt is. Külföldről rendelve csak pár euro a különbség a Sport és Performance között.
Bár lehet, hogy jobban járnál elöl-hátul X-Kinggel. Össztelósnál úgyse az aszfalt lesz a lényeg, de a (z elvileg) nagyobb lejtős sebesség miatt indokolt lenne a durvább mintázat, szerintem. Gyors lefelék alján azért jobban úszkál a RK, mint korábban az XK.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109568 üzenetére
Esetleg Maxxis?
Forekaster -
varsam
őstag
válasz trialboj #109568 üzenetére
Nekem most ugyanez az újfajta Addix-os Smart Sam van fent elől-hátul 2.25 méretben és nagyon tetszik (merev 29er).
Tavaly vettem az ausztriai túra előtt, abszolút bevált terepen/erbőben, mondjuk sárban még nem használtam. Keményre fújva pedig aszfalton is jól gurul a középső csíknak köszönhetően, mentem már vele BP - Balatonkenese távot is ami ~100km, nem volt vele különösebb gond.[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz trialboj #109568 üzenetére
smart sam aszfalton szépen duruzsol emberek már 50méterről hátra néznek hogy ki vagy mi jön mögöttük, vizes aszfalton nagyon tud csúszni, terepen elég korrekt, nekem ilyen 3k km után elkopott, amit irtak hogy a kanyarokat jól fogja hát én ebbe nem igazán tudnék igazat adni mivel elég puhák oldalt a bütykök és nekem eléggé hajlottak kanyarban, emiatt instabillá vált
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #109596 üzenetére
Én is éppen ezért cserélem le a héten hátul a Nobby Nic-et Racing Ralph-ra. Amikor 15-20 km-t kell tekerni a terepig (meg még vissza is), akkor nagyon megérezni. Elöl meghagyom a Nobby Nic-et, ott azért legyen tapadás, meg elöl annyira nem fog vissza.
Majd ha jövőre lesz autóm, aztán terepig kiviszem a biciklit, akkor már nem fog számítani . -
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109596 üzenetére
Én is szoktam aszfaltozni a terep előtt. Egyébként én is a felemás guminak vagyok a híve mint Zoli. Hátra egy könnyebb, kevésbé bütykös, előre meg az agresszívebb. A maxxis-nak is van kevésbé bütykös gumija, én inkább mint márkát ajánlottam, szerintem ők gyártják most a legjobb mtb külsőket.
[link] -
IMIIKE1998
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #109728 üzenetére
Gondolom ízlés, felhasználás, megszokás (ha jól emlékszek Hasaggymeg sem szereti a széleset) meg kerékméret kérdése is, 29er XC-re számomra 700-740mm az igazi... kisebbet max S-es méretűn tudok elképzelni. Amúgy meg rakhatnának az összesre legalább 740-est, oszt akinek nem begyere, az max kivág belőle. Merthát ha túl keskeny, abba már beletoldani nem lehet...
IMIIKE1998: Te nem outis vagy fitnesses vagy? Mert itt most montikról van szó.
"ha nincs nagyon széles vállad, baromi kényelmetlen a széles kormány" - ez nekem hülyeségnek tűnik, mert ezek szerint trail/AM, enduro gépet csak szélesvállúak vehetnek[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ļantos
aktív tag
-
ggg666
őstag
válasz trialboj #109783 üzenetére
Csak aszfalton használok Egy Gepida alboin 900 as trekkinget, viszont 132 kg vagyok. Tempó az olyan 32-35 perc alatt van meg a 12,5 km. (volt már 27 perc is erős hátszéllel)
Előtte csak 500 km volt havonta a másik trekkingben, most 4 és fél hónap után újra kezdtem a bringázást egy teljesen új bringával, mert a másik váza eltört, ezért kérdeztem, ha pontosabb akkor veszek egy láncnyúlásmérőt, de szerettem volna tudni egy átlagot, hogy ne rongáljam feleslegesen a fogaskerekeket.
[ Szerkesztve ]
-
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #109941 üzenetére
3-mal 1-2 kört mentem csak. Nézegettem a grafikonokat, és mindegyik egyre több tokennel egyre progresszívebb mutat (az út elején is kicsit progresszívebb). Így gondoltam ha kiveszek 2-t, jobban fog mozogni az út elején is. Pedig a gyakorlatban nem így van, mert több tokennel lecsökken a légkamra mérete, így a nyomás is csökken a teleszkópban, vagyis finomabban kell mozognia. Persze a végén nagyon progresszív lesz, de az engen nem zavar.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #109954 üzenetére
Ez egy érdekes dolog,mert ha igazad lenne akkor mindenki Fiat Multiplat venne,hisz mikor benne ülsz,ami az autóhasználat 99%-a,akkor úgysem látod milyen ronda kívülről.Van itt egy jó adag szubjektív érzés,fetisizmus,aminek akarod nevezni,mikor leszállva kerékpárodról letámasztod,aztán nézed,esetleg fotózod stb. ami bár szinte irreleváns maga a kerékpározást illetően,mégis része annak ahogy megéled azt. Szerintem...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz trialboj #109954 üzenetére
AM bringát kerestem az itteni tanácsok alapján, amúgy tényleg elég lenne bőven, de megláttam a Focus Sam-et és beleszerettem, sose bántam meg, most is endurot veszek, csak már pontos paraméterekkel. Tudtam, hogy 160/160 rugóút, dropperpost, és 1x11-es váltás. Nem vetlem meg egyike ilyet sem, amíg a látványba bele nem szerettem. Mondjuk még nem köttetett meg az üzlet, remélem sikeres lesz.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109961 üzenetére
Egyébként az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy sok esetben élőben sokkal szebb egy bringa mint képen. Pláne ha használt bringáról van szó, de még akár gyári képeken is. A színek sem jönnek úgy át. Pl az előző Bergamont bringám is élőben sokkal jobban nézett ki mint képen. A srác aki megvette egy Specialized Turbo levo-t is nézegetett, az sem egy csúnya gép, aztán amikor élőbe meglátta a Bergamont-ot, inkább azt választotta. Meg azért a lényeg mégiscsak az, hogy milyen a bringa használat közben. Ha nem is annyira tetszik mondjuk a bringa színe, de szuper jó vele bringázni, akkor lehet megszépül az. Amit belinkelt StLui, Giant Reign, élőben baromi szép színe van, de ezen a képen kifejezetten ronda! Pedig az egy élénk, rikító narancs fényezés, a gyári kép meg olyan mintha lehányták volna. Ezért jobb ha élőben is megnézed a bringákat!
(#109958) StLui: Én ennek a karbon változatán gondolkodtam, amikor megláttam az Alpinbike-ban, nagyon megtetszett. 13,5kg körül volt a súlya. Még pont határeset.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz trialboj #110039 üzenetére
Akkor rakod be a pótbelsőt, ha már a második defekt akkor szívás van.
Vanir: +1 a bringák kb. a mai deore szintjén kezdődnek ami az alatt van az szemét.
lsebestyen: nekem is volt, kolbászból volt (és itt a szint a túra csepel), kopott mint a fene és rohadtul nem váltott pontosan, havi szinten kellett állítgatni.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #110039 üzenetére
Addig fújod a belsőt mígnem úgy kitágul,hogy érzed közel tartva arcodon/ajkadon a fújást,esetleg hallod a sziszegést.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #110138 üzenetére
Nem tűnik rossznak, bár koordinátákat ez sem ismer fel, legalábbis ezt a helyet pl nem találta meg, csak úgy, hogy a térképen valahogy kibogarásztam felülnézetből és odaklikkeltem. Azért köszi, minden hely ennyire nem dzsungeles, szal ki lesz ez is próbálva
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
hegyimorc
senior tag
válasz trialboj #110138 üzenetére
"rengetteg helyet ösvényt ismer,"
Az openstreetmapet használja - amit sokan mások is - , de az openstreetmap adataiból elég keveset mutat. (legalább is weben, de ezek után nem volt kedvem az appot is letölteni)
Nem rossz ettől még, de lehetne sokkal jobb is:
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #110142 üzenetére
Ja, kipróbálom majd
hegyimorc: Kipróbáltam ezt az openstreetmap-ot is, koordinátákkal ez sem találja meg a helyet (google maps eddig az egyedüli ami igen) és műholdas nézet sincs, így egyszerűen nem találtam meg az említett Bagolykőt. És felénk elég sok ilyen hely van, turistajelzés nincs, a térképen nincsenek feltűntetve, csak a helyi "legendák" alapján tudunk róluk... az ilyeneket csak úgy lehet megtalálni, ha netről koordinátát vagy gpx fájlokat túrunk, de utóbbi elég ritka. Esetleg műholdas nézettel átbogarásszuk a térképet és rábukkanunk... de ha az sincs, akkor meg vagyunk lőve. Ide is úgy jutottunk ki, hogy sokáig patakban másztunk, eltévedtünk rendesen, pedig felénk viszonylag ismert hely, főleg az idősebbek jártak sokat erre régen.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #110217 üzenetére
Sok múlik a levegő nyomáson,nálam +/-0,5 bar ég és föld.(Manitou Marvel Expert)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #110217 üzenetére
Én alapvetően hosszabb utas villákat használok, itt azért kicsit más szempontok a fontosak, de az tény, hogy ha baromi érzékeny, puha a villa, az nyilván energiát nyel el tekerés közben. Ezért is terjedtek el a 3 állású lock-al szerelt villák a felsőbb kategóriákban. Inkább csak úgy érdekesség képen említettem a régi villákat, mert tényleg lenyűgöző amilyen érzékenyen mozogtak a maiakhoz képest. Nyilván a nagyon érzékeny villa csapatáskor jó, fölfelé már kevésbé.
Fölfelé inkább az össztelós vázak mozgása nyeli az energiát, így itt a lock sokkal fontosabb mint a villánál, persze a villánál sem árt ha van egy 3 állású lock-od.
Hogyne számítana nagy sebességnél a villa érzékenysége, nagy sebességnél is jobban lereagálja az egyenetlenségeket.
Hasaggymeg: A levegőnyomás a villákon egy ajánlás, a maximum nyomást nem szabad túllépni, azon belül abszolút felhasználás függő. Egyébként minél csapatóssabb a felhasználás, annál puhábbra szokták állítani a telókat, tehát pont fordítva van, ha nem mész durván, jobb ha keményebb. Legalább is 120mm úttól fölfelé nagyjából ez a szabály. De nyilván XC villát se fújhatsz nagyon keményre ha csapatósabb stílusban bringázol.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #110260 üzenetére
Na ez izgi lesz, majd számolj be . A 13km mondjuk nem tűnik soknak, a maratonon mi másztunk úgy 40km-t szerintem . Mondjuk intenzíven azért odab*szhat, vigyázz ne kapj infarktust
Különösebben nem értek hozzá, de szerintem az, hogy mehetsz-e holnap még egyet csapatni, azon is múlik, hogy mennyire gyakran mászol, mennyire vagy formában, ha napi szinten és nagyon szokva vagy, akkor miért ne. A saját példámból indulok ki, én annyit tekerek dombokon napi szinten, hogy lassan el is felejthetem, hogy mi az a fáradtság meg izomláz... izomlázam talán úgy 2 éve volt utoljára, de semmi komoly, ha jól emlékszek nem bringázástól volt az sem, hanem mert elraktunk a haveromnak egy kamionnyi tűzifát . Aztán, hogy ez az is lehet nem is jelent jót, lövésem sincs.Más: Ha már infarktus, vannak közöttetek szívproblémások? A múltkor amikor 2200m szintet másztunk kb. pihenés nélkül, nagyon kellemetlen nyomást éreztem a mellkasomban és izzadtam mint a hóember tavasszal, alig értem haza. Most a maratonon is a mászás végén már éreztem enyhén a nyomást, de szerencsére nem volt olyan vészes... viszont most is túlzásba vittem az izzadást . Ha jól gondolom a szívem ennyit bír, ha több mint 1500m szintet mászok, jobb, ha pihenek időnként félórát, valahogy nem kéne infarktust kapni . Valami tipp, amivel kitolhatom a határaimat? Nem vészes így sem, de keményebb tekeréseken kissé korlátoz, mert miattam kell megálljunk pihenni. Mondjuk én amúgyis az élményért tekerek, nem sportként, csak a haverok mostanában átestek a ló túloldalára picit
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen