-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pc360
addikt
Úgy rémlik, a fogassorhoz közelebbi a nagyobb, hiszen ott fordul nagyobbat a lánc, és azt éri nagyobb erő - max nézz meg egy manualt a Deore-hoz!
Visszarakáskor érdemes figyelni, nehogy a kereszttartó bigyusznál rosszul fűzd a láncot, mert ledarálod a váltót.
Ha jó régi a szett és nem csak a perselynek van holtjátéka (ami ugye normális), hanem összecsavarozás után a görgőnek is (annál már nem annyira), akkor érdemes lehet cserélni, nem nagy pénz egy görgőszett. Pontosabb és azonnalibb lesz megint a váltás a csere után. Bringaboltban biztos tudnak csavart is adni hozzá, de még az is lehet, hogy van nekem elfekvőben.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
Jah, közben beszéltem az ismerőssel, már másféle éve nem dolgozik ott, a bolt is behalóban (a tulajt ismerve nem csodálkozom). Ki is szerkesztettem az előzőből... "Kicsit" lemaradtam a gödi srácok mindennapjaival...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Egyik méltán leghíresebb kerékpár és kiegészítőgyártó a Specialized.
(#72106) madle...úgy mint az előbb említettére,erre is rá kell fizetni 5-15% a márkanév miatt. Van itt pár tulajdonos,de nem hiszem panaszkodnának a váz minősége miatt.
(#72109) Strezi...körhátszelet hozzá,szép bringa! (vagy inkább körvillámot kell ehhez kívánni?! )...amúgy meg végre nincs egyedül Runner kolléga sem pedelec-jével!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
geotigris9
tag
Te tudod menyire kötődsz hozzá érzelmileg vagy nem. Vagy csak már "unod" és valami újjal karikáznál.
Nem tűnik nagyon leharcoltnak, ha nincs nagyon széthajtva nem sok kell, hogy formában legyen így nehéz megmondani ezt pontosan. Ezt te érzed meg attól is függ menyire szednéd szét egy nem új bringát teljesen érdemes szétszedni és összerakni csapágyazást újra zsírozni stb. Hogy patent legyen teljesen. (Ha rendszeresen van karbantartva szervizelve és lehet tudni menyit ment mi lett ekkor meg ekkor cserélve megnézve stb. az már más szitú. .)((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
6030D
Ármester
Képek alapján nekem nem tűnik ez annyira gáznak. Az első tányérok szerintem rendben vannak, ha nincsenek elgörbülve és nem azért ment közé a lánc. Városimon sem különb, új lánc vígan megy rajta.
A sor sem tűnik vészesnek, bár az eredeti lánc kicsit már megrághatta, de egy lánccsere megmutatja úgyis.
Én a helyedben először betolnám egy nagygenerálra (8-10e Ft), bowdencsere, váltóállítás, tisztítás, agytisztítás, zsírzással. (középrész tisztítás, ha olyan még)
Nekem anno a régi elhanyagolt bringámon nagyon sokat segített, mintha új biciklim lett volna.
Egyedül az első villával nem fogtok tudni mit csinálni, de amíg panaszmentes, addig nem is kell. (Max egy szét/zsír/össze annak sem árt.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ShiTmano
aktív tag
A helyedben inkább Rosebikeson nézelődnék. A gagyi négyszögtengelyes Aceránál minimálissal drágábban már integrált Aliviot kapsz. Alivio 4050 vagy trekkingesebb Alivio 4060
Váltót is jobbat kapsz ennyi pénzért. Shimano hátsó váltók
Többször rendeltem már Németből, több boltból is, soha nem volt gond. Szállítás max. egy hét."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
maximilian4
addikt
(Integrált) középrészt külön is meg lehet ám venni és nem 10k forint. 4k-ért kapni bb52-öt. Egyébként ez a rosebike-os 42 eurós ár nagyon jó ezért alivio-ért. Ezt a hajtóművet össze sem lehet hasonlítani egy négyszögtengelyessel. Bb52 középcsapágy is csak 10 eur.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
bunddog
tag
SM-BB52 középcsapágy kell hozzá, de meg kell nézned a vázat hogy passzol e bele. A szállítási díj meg nyilván nem alkatrészenként van hanem rendelésenként és arra gondol hogy onnan jobb cuccokat kapsz olcsóbban
(#72843) -=RelakS=-: semmi értelme az egésznek de jó látni hogy mikre rá nem érnek
-
ShiTmano
aktív tag
A szállítási költség egyszeri. Tehát megveszed az összes cuccot amit először linkeltél, mondjuk 6ezer forinttal olcsóbban és fizetsz rá nagyjából 3ezer postaköltséget. Tehát még, ha személyesen mész a Bikeproba akkor is drágábban jössz ki. Ha meg kiszállíttatod, akkor pláne. Egyébként nagyobb tételt érdemes rendelni, akkor jobban megéri.
Az integrált minden -nem őskori- bringába berakható. Angol menetes a többsége.
Az Aliviohoz nincs középcsapágy, de az Acerához sincs. Ha esetleg a monoblokkod nem százas akkor azt is érdemes cserélni. Csak 9,95 eur egy Deore középcsapágy! Deore Ez még Horst Fuchsnak is tetszene.
(OFF)Amúgy nem akarlak rábeszélni, csak szerintem sokkal jobban jársz ezekkel.(/OFF)Szerk: Látom közben megelőztek.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ShiTmano
aktív tag
Az meg hogy jött ki. 41,95+9,95=51,9x~310=16ezer párszáz. És a 11ezresben sincs középcsapágy. De mint írtam, ha a váltót meg a többit is ott veszed még többet nyersz.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
maximilian4
addikt
-
maximilian4
addikt
De eleve már a középcsapágy 1000 ft-tal olcsóbb, az alivio hajtómű 6000 ezer forinttal(!!!). Szerintem ha maradsz az eredeti alkatrészeknél, akkor is jóval olcsóbban jösz ki. Bár én nem maradnék, mert ha jól láttam tán 10 eur különbség van pl. az acera és az alivio hajtómű között.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
ShiTmano
aktív tag
Én nyolcas SRAM sorral, nyolcas SRAM lánccal, kilences SRAM váltóval, (nyolcas váltókarral) használtam. Tökéletesen működött.
Most tíz sebességes SLX hajtóműven van, kilences Shimano sorral, SRAM hátsó váltóval, (váltókarral) SRAM lánccal. Az első váltóm meg XTR és SRAM váltókarral használom. Ez is f@sz@. Lehet ezeket mixelni. Szabványosak. 10 sebességtől felfelé lehetnek gondok.Persze a váltókarnak és a sornak ugyanannyi sebességesnek kell lennie.
Még mindig csak Lelkes újonc vagyok. Lassan elvesztem a lelkesedésemet.
Hol vannak a képek?
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Normi™
őstag
Szia!
Én inkább mindenből az alivio-t venném,kb 5-10euro plusz,de van egy király integrált hajtókarod egy hozzávaló shadow hátsó váltóval ami kb.ugyanennyibe kerül.Nekem ez a szett van és bátran ajánlom.Igaz az 9-es rendszer lenne.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
-
ShiTmano
aktív tag
Az első amit linkeltem az 40-es nagytányérral volt. Ez Alivio 4050
Szerk: megelőztél.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ShiTmano
aktív tag
Arra figyelj, hogy lehet kapni 170-es, 175-ös karhosszal. A párod keróján 170-es van. Ha a hosszabbat veszed, egy picivel nagyobb nyomatékot tud kifejteni, viszont közelebb kerül a pedál a földhöz 5mm-rel.
Nekem ilyenem van. HG400 12-36-os. Teljesen jó. A 36-ost csak nagyon meredek terepen használtam, mókuskerekezésre, de elöl a kicsi 24-es, míg Neked 22-es lesz.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Normi™
őstag
Én 11-32-őt használok,nem hiszem,hogy 34 vagy 36-os legnagyobb fogaskerék kellene nektek,szerintem nektek is bőven elég.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Ha 175-öset veszel, a nyereg is előre kell jöjjön 5mm-rel.
Én is 9-es kazettát használok, 12-36-osat (igaz 26"-os montival és 44-es hajtókar mellett) és számomra összehasonlíthatatlanul élhetőbb, mind terepen mind aszfalton mint a 11-32 volt a 44-es hajtókar mellett.
Nem csak a legnagyobb fogaskerékről van szó, bár az is sokat jelent, hogy középtányér mellett a 36-os fogaskerékkel már szinte mindenhol felmegyek, tehát lényegesen ritkábban kell kistányéroznom.
Másrészt és itt jön a lényeg a 12-32 fogaskerekek között ugyanaz a fogkiosztása a 12-36-os kazettának mint a 11-32-nek, csupán a fokozatok eggyel el vannak csúsztatva a könnyebb irányba. Tehát nagytányéron ahol rendesen be vagy határolva a keresztbeváltás miatt (én csak az alsó négyet szeretem használni nagytányéron, följebb csak módjával) mindenhol eggyel könnyebb fokozataid vannak ezáltal sokkal használhatóbb lesz a nagytányérod.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
Amíg általában a béka segge alatt vannak a bérek, addig nem is fog növekedni a forgalom és nem úgy néz ki, hogy pozitív irányba lesz valaha jelentős változás kerek-e hazában.
Az- az nem mennek el sokan külföldre az életszínvonal jelentős emelése reményében.[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Normi™
őstag
Ahhoz a hajtóműhöz nem jó az első váltó,az 48-as tányérhoz van amihez én is linkeltem.Ez való hozzá. Azt kell nézni,hogy mekkora maximum nagy tányérhoz írja.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
6030D
Ármester
Itt azt írja, hogy a zippzáras rész mögött van a kampó, amivel csomagtartóra lehet rakni. Igaz a katalógusban nem tépőzáras rögzítés van, hanem valami reteszes, de szerintem ugyanaz az elv lesz. Ha belelapozol, akkor a kormánytáskáknak más a tartója, az kicsit kiemeli a bowdenházaktól a táskát. Az is jó cucc, apósnak olyan van.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
Bowdenkészlet váltóhoz
Láncszerszám van amelyik csak 8s-ig jó, más a lánc egy 9s, 10s cucchoz? vagy ilyeneket már inkább itthonról?
KözéprészhezKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Normi™
őstag
Lehet,hogy jobban jársz ha veszel egy Sram power linket a lánchoz és az első szereléshez kölcsön kérsz egy eszközt majd utána kézzel szét tudod szedni.Jónak kell lenni shimano lánchoz,kérem a komolyabban hozzáértők erősítsenek meg!
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
6030D
Ármester
A középcsapágy vagy monoblokk tengelyvégére szerelt Hajtóművek mindegyike azonos módszerrel szerelhető le és föl.
Így szeded le, de attól még nem fogod tudni berakni az újat. A te bringádban mi van? Ezért az egy kiszerelésért én nem vennék szerszámot. Plsuz még a monoblokkot is ki kell szedned, vagy ha régebbi, akkor leszedni a záróanyát, kihajtani a menetes részt mindkét oldalon, az sem leányálom, ha 20 éve ott van, és nincs hozzá szerszámod.
Lehet, hogy jobban jársz, ha berendeled a cuccokat, és elviszed egy szervizbe, hogy cseréljék ki.hegyimorc: ezen gondolkoztam a múltkor. Hogy szakadhat el egy lánc, ha nincs elnyúlva? Amit elvileg ellenőrzöl rendszeresen.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ShiTmano
aktív tag
Nekem is olyan Icetoolz van amit 6030D már linkelt. Nagyon masszív, viszont pont az Alivio hajtókarhoz nem tökéletes. A középcsapágyhoz kiváló, de a hajtókar feszítő csavart alig tudtam meghúzni vele. Túl nagy a tányérja és beleér a merevítő bordába. Kicsit össze is karcoltam szegényt. (Mármint a hajtókart). Ezért ajánlok mellé egy külön eszközt amivel csak a műanyag csavart meg tudod húzni. Ezt: [link]
Monoblokk kihajtóból meg ilyenem van. Icetoolz:[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
-
Cathfaern
nagyúr
"Más: Mennyire mások az igények, vagy nem is tudom hogyan fogalmazzak, feleségem nem érti miért 2-300-ért nézek bringát mikor a barátnője nemrég vett fullos trekkinget, újat 120-ért és milyen jó, minimum heti 100-at teker is vele egyébként."
Én annó az első "felnőtt" biciklimet 80k-ért vettem, trekking volt az is, 5 éve ha jól számolom (összesen azóta költöttem még rá olyan 20-30k-t). Árban gondolom kitalálható, hogy alap felszereltség, tourney nagyrészt. Beletoltam kb. 3000 km-t edzésként és túrázásként, manapság meg munkábajárós bicikliként szolgál (majdnem minden munkanap napi 12 km, nettóban már 9 hónapja, az akkor nagyjából újabb 700km). Volt egy 300k-s országútim is, és bár nagyon nagy élmény volt menni vele, tulajdonképpen a trekkinget jobban szerettem / szeretem. Cserben sosem hagyott, ha valahova nem tudtam vele feltekerni, az rajtam múlt, nem a biciklin (ahova elsőre nem tudtam felmenni, ott felmentem később mikor már edzettebb voltam), pedig jártam vele bőven osztrák hegyekben meg az Irottkőn is. Műszaki gondja sose volt (első tekerésen leesett a lánc, de az azért mert rosszul szerelték össze a kerékpárboltban... ).
Utólag egyébként meg se vettem volna a 300k-s országútit, de akkor nagyon tetszett a koskormányos érzés
Amit ebből ki akarok hozni, hogy igen, adott esetben bőven elég lehet egy 100-150k-s trekking Országútra azért nincsenek olyan hatalmas követelmények a kerékpár felé. Ha nem versenyzés a cél, akkor egy jó nyereg, egy kényelmes kormány meg megfelelő külsők többet számítanak, mint hogy hány kg a bicikli (eddzeni még jobb is a minél nehezebb ) meg hogy milyen rajta a váltó, meg hogy karbon villa vagy nem. Ezek meg tipikusan nem drága dolgok. Mert ha edzésnek kell a bicikli, akkor ha nehezebb tekerni az nem akkora baj, meg úgyse az számít, hogy 1 óra vagy 1 óra 5 perc alatt teszed meg a távot. Ha túrázni / nézelődni kell a bicikli, akkor a csomagok súlya úgyis többet fog számítani, mint az a pár gramm könnyítés amit a 2x drágább bicikli ad, illetve nyilván az se lóverseny.
Félreértés ne essék ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem szabad drága biciklit venni, ha engedi az ember pénztárcája, vagy kifejezetten azt élvezi, hogy minél gyorsabban hajt, akkor hajrá. De felhasználástól függően egyáltalán nem biztos, hogy megéri a többletárat.Persze mindez országútra igaz, terep teljesen más világ.
-
6030D
Ármester
Én ezért írtam azt először, hogy egy sima tisztításos nagyszerviz már lehet, hogy sokat segítene, utána meg ráérsz fejleszteni apránként.
Az a baj, hogy gyakorlatilag még "technológiát" is váltasz, így több szerszám kell, amit utána nem biztos, hogy használsz. Neked milyen bringád van?
A hátsó fogsorhoz kell a láncos meg kell egy kazetta leszedő, amit beledugsz tengely irányban, az fogja meg a záróanyát. A láncos azért kell, mert amerre lazítanád, arra racsnizik, így elforog a fogaskerék az anyával.
Nem hiszem, hogy menetes ami most van rajta, eleve azt mondtad, hogy 8 sebességes, nem? Az nem lehet menetes.
Középrész. Az integrálthoz majd az kell, amit linkeltünk, de lehet, hogy az Alivio-hoz nem passzol, én azzal nem próbáltam. (Bár lehet, hogy egy kis szigszalag a hajtókarra, beteker, szalag le, és kész, karcmentesen.)
A régihez, amiről nem tudjuk milyen (fénykép közelről, felülről) vagy monoblokk kihajtó kell, utána azzal is megy vissza (nem ez, mert cseréled, ugye), vagy körmös kulcs+villás, ha annyira régi típus.Szervizesek: igen, nekem is van negatív tapasztalatom olyan bolttal, amit mások istenítenek. Ez sajnos ilyen. De van itt szervizes, aki lehet, hogy megcsinálja (Bp-i vagy?), és rendesen.
Árak: amíg valakit nem érdekel fanatikusan a kerékpár, addig nem fogja látni benne, mi kerül ennyibe. Ha valaki beleássa magát, akkor látja, hogy mit miért érdemes fejleszteni, tartósság, súly stb. szempontjából. De a többséget nem érdekli, és tuti, hogy nem is fogja hiányolni a hétvégi tekeréseknél. Ha már autós példát mondtál a szerviznél: nézd meg milyen kocsik futnak az utakon... és ha annak az árát leosztod egy családnál 4 főre, akkor sokszor 100e/fő jön ki... egy eső védett, kényelmes, hosszútávú közlekedési eszközre. Miért költene egy bringára, ha nincs rá igénye?
Cathfaern: nekem valamiért az volt meg, hogy te SS/fixi-zel.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Az monoblokk benne, ilyen kell hozzá. Akkor vegyél, ha a mtb-ben is ilyen van, akkor érdemes.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
Na, meg is csinálták a láncot a szervizben, és megkérdezték miért akarom a hajtásrendszert ezen lecserélni. Telefonban értekeztünk:
Én: mert lánccsere kell,
Szervizes: ok, és akkor kell a fogaskoszorút is
Én: görbe a hátsó váltó kanál
Szervizes: még egyenesíthető
Én: és törött elől a kettes tárcsa
Szervizes: hú az hogyan, az nem szokott, és megnézi, az gyári törés a váltáshoz!
Nekem is gyanús volt, pont szembe egymással van a két törés, nem értettem ezt a pontos szimmetriát (1-es karika a képen).
Megbeszéltük, hogy a 2. karikában látható dudor alá is csak azért szorulhatott a lánc mert dombnak felfelé keresztbe váltott teljes testsúllyal beletaposva, szóval az sem alkatrészhiba miatt.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
Szerintem kicsit elkapkodtad a dolgokat. Illetve szerencsére nem, de inkább nézz utána mi merre hogyan, mennyi a szerszámok ára, és utána mérlegelj, hogy visszajön-e? Ha már úgyis kell új mtb-t venned , akkor azt is nézd, hogy ahhoz mi kell majd.
Rio még egyszer... azért a 600+ watt odab@sz... Aki meg kételkedik az 1x11 vagy 1x12 létjogosultságában, az hallgatózzon, meg figyelje a pedálfordulatot és a sebességet. 3x9-cel érdekes lenne.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
Ilyen erővel előhozhatnánk nagyapáink csepeljét, hogy bezzeg azok a régi parasztkergetők még mindig gurulnak, hát mi kerül annyiba egy drágább kerékpárban?
Nem az a lényeg hány éves, hanem, hogy mennyit mentél vele. Illetve az, hogy éppenséggel gurul egy kerékpár még nem jelenti azt, hogy nincs egy csomó baj vele. Sokan viszik akkor szervizbe a kerékpárjukat amikor már széthullik alattuk, pedig ezt nem kéne megvárni, úgy vannak vele, amíg gurul az teljesen jó.
Ezek az emberek szoktak a legjobban meglepődni amikor behozza egy szervizre és közlöd vele, hogy kb minden cserés és 40-50k a vége a javításnak.Az, hogy mitől drágább a drágább egy sokszor visszatérő kérdés itt is, most elkezdhetek én itt élményekről, érzésekről, meg technikai dolgokról regélni, amíg valaki ezt nem tapasztalja meg, csak elbeszélünk egymás mellett. Nekem már volt a 60 ezres bringától kezdve 1,5 milliósig, elég sok tesztbicaj is volt a seggem alatt minden kategóriából, így másképp látom ezt a kérdést, mint akinek max egy 100k-s gépe volt eddig.
Ezúton, neked is ajánlom a szeptemberi 24.-én megrendezésre kerülő tesztnapot, gyere el, próbálj ki pár komoly gépet, aztán térjünk vissza a témára, hogy mi miért annyi amennyi. Azon azért ne lepődj meg, ha a teszt végeztével a sírás fog kerülgetni amikor vissza kell ülni a 100k-s decás gépre.[ Szerkesztve ]
-
-
ShiTmano
aktív tag
Pontosan. Meg van vágva és ki van hajtva. Ezért a fog felét a levegő tartja. Az a fog belátható időn belül le fog törni onnan.
Nézd meg a képeimet, azokon nincs ilyen.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim