-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #87696 üzenetére
Ha nagyon figyelned kell,minden ami elvonja figyelmed zavaró lehet.Így vagy ki kell kapcsold,vagy nem is hallod a zenét ha figyelmed egyéb köti le..Én is bringázok zenével a fülemben,monoton,hosszú aszfalton ihletet is ad,de ha necces a terep,vagy ha már erőm végét járom nem lelkesít,hanem inkább zavar.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #87723 üzenetére
Nyilván az adott pályán is múlik a sebesség.
Egy osztrák tekerést én is tervezek a nyárra, de ez se lehet rossz: [link]
Tavaly volt pár ismerősöm a Ruzomberok-i bringa parkban, tetszett nekik nagyon.
Azért a Budai-hegységben is van bőven kellemes útvonal, olyan is amin kétszer is meggondolod, hogy le merj e menni.Bici: Gondolkozunk is azon, hogy módosul az ár, normál nagyszerviz 10 ezer, de amit már inkább restaurálni kell az 15.
Nem mindegy, hogy egy időszakosan karbantartott bringa nagyszervizét végzed el, vagy egy elhanyagolt bringa újraélesztését. Utóbbira 2-3 szor annyi idő is elmegy.Én azt tudom mondani, hogy Dr.Bike, Probike, Bikemen, Alpinbike, ezek közül bármelyiket választod Budapesten, nem hiszem, hogy rossz munkába futnál bele. Van még sok normális szerviz, de ezeket ismerem jobban. A Duna kerékpár boltot és szervizt is sokan ajánlják, őket viszont nem ismerem.
[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
válasz trialboj #87810 üzenetére
Szerintem túlparázod a dolgot (pontosan azt a 10%-kkal több mozgást)
Simán és jól működik végre mind a vázad mind a rugóstag, az eddigi száraz csillapítás helyett. Ha tartja a nyomást, akkor ne parázz.
Ugyan az enyém más rugóstag, de nekem pl. a max 300psi-ből 260-on van...[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Apollo_21
addikt
válasz trialboj #87821 üzenetére
Ha felütöd nálam annyit jelent h akkorát vállalsz vele amit nemtud kimozogni már, kb semmiféle beállítással és magába "rogyik"...tehát felütöd mert elfogyott a rugóút...
Lehet úgyértik "felütöd" hogy úgy felkeményedik a rugóút végén h még kitudja használni a teljes útat...
Én biztos nem csinálnám[ Szerkesztve ]
Asus ROG STRIX /ROG-Join the republic/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #87980 üzenetére
Ezért van az,hogy meg sem gondolom az össztelóst,ehhez képest egy merev-farú egyszerű mint a faék.
(#87981) Runner_fxr...ja,egy 90e bringába szerez egy lefty-t egy első kerékkel,mennyiért is?
(#87985) Strezi ...képzeld mikor telibe kapja valamelyik szimeringet a nyomás,akár ha csak egy óvatlan tizedmásodpercre is,és belejut pár csepp víz.Szerinted az agy csapágya mekkora nyomásig vízálló,10m (1bar)? 50m (5bar)? Annak sz@rral meszeltek.
(#87989) Crytec210 ...megoldható,de kockázatos.Én már tettem így tönkre csapágyamat,pedig próbáltam vigyázni az irányzékra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #87980 üzenetére
Mikor már abban a fázisban vagy hogy annak is örülnél ha legalább a javítás előtti rossz állapotot vissza tudnád állítani
Minden forgáspontot szétszedtem, de egyre jobban kezdett recsegni, mire kilazítottam az arany 3szöget összetartó vékony kis csavart... és voálá, egyből elhallgatott.
Szerintem kevesen élték át azt a helyzetet mikor minden egyes öltettel csak egyre rosszabb lesz a helyzet, és hiába zsíroztam újra a forgás pontokat, csak egyre rosszabb lett a recsegés/pattogás.
Nem tudom hogy használna-e még ilyen típusú felfüggesztést, de ha valaki hasonló gondba ütközne(rejtélyes pattogás terhelés alatt), akkor először azzal a kis csavarral kezdje, és több mint valószínű hogy hamar elhallgat.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Strezi
őstag
válasz trialboj #88231 üzenetére
Az eddigi tapasztalataim szerint hosszabb ereszkedéseknél mindenképpen előjön a fékerő és kontrol "minősége". Ugyan pl. a Sram Guide RS - em és a Shimanó XT is elsőre hasonló, azért hosszabb lejtőkön csak az XT a jobb, mert kisebb nyomással és pontosabban adagolható. Nem fárad el az újjam, illetve inkább az alkarom annyira a végére.
A másik faktor pedig talán az lehet magasabb szinten, hogy nagyon nem mindegy milyen hamar fékeződik akár állóra az a karék. Ha már lejtőzés, akkor durvább gumi(tapadás)/tempó és súlypont mozgás mellett jönnek ki az igazán extrém erőszükségletek. Ott tutira nem mindegy hogy meyik fék mennyi idő alatt tudja állóra vagy inkább csak kontrollálhatóra fékezni a kereket. Az az idő pedig egyértelműen a fékerővel arányos.
Ha jól emélkszem valaki mondta hogy pl. Aaron Gwinn összesen 9(!) másodpercet fékezett egyik VK győztes futamán... Na, ott nagyon nem mindegy hogy abban a kilenc másodperben milyen gorsan épül fel és mekkora fékerő
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #88231 üzenetére
Kipróbálnál egyszer egy rendes 4 dugattyús féket, lehet megváltozna a véleményed.
Illetve ne csak Magyarországban gondolkodj, ezeket a komolyabb fékeket elsősorban 2-3 ezer méter magas hegyekre tervezik, amikor mondjuk fél órát ereszkedsz, az a fék amit most jónak ítélsz, kb 10 perc múlva már alig fog fogni. És az sem mindegy, hogy mennyire fixen marad a nyomáspont. Még itt a budai hegységben is bőven elértem a határait a Deore tárcsaféknek, meg a Magura MT4-nek is, pár perc alatt úgy fel lehet melegíteni, hogy jelentősen csökken a fékerejük.[ Szerkesztve ]
-
eeXaa
addikt
válasz trialboj #88354 üzenetére
..egyértelműen akkor amikor 12 ből nyomom lefele.. tehát erőhatás alatt.. amúgy nincs semmi szkatlan oldalmozgás lötyögés vagy ilyesmi... aszongya a szervizes a telefonban hogy lehet a hátsó kerék nagyon enyhe (hub)lötyögése is okozhatja a problémát... ami esetemben fennáll..
-
ShiTmano
aktív tag
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz trialboj #88517 üzenetére
A célszerszámnak nem az a lényege, hogy nem tudod mással megcsinálni, hanem ha vele dolgozol, akkor vagy nem okozol sérülést, vagy könnyebb a dolgod. Láncbontónál utóbbi: A fogó lecsúszhat a görgőről, a láncbontó nem fog. Végül is gondolom az imbusz csavar is kicibálható lapos csavarhúzóval, csak tovább tart
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #88566 üzenetére
Kösz, szétnézek, ha valami nem tiszta jövök vissza . Presta-schrader pumpa szempontból tökmindegy, mert van átalakítóm, bár schrader fele hajlok a Slime miatt, mert ki akarom próbálni, ahogy elnézem a presta szelepes belsőköt komplett ki kell szedni, hogy bele tudjam önteni a zöld csodatrutyit
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
válasz trialboj #88571 üzenetére
Női amin át lehet lépni, és nem kell hátul átlendíteni a lábad, férfi aminek rendes felső csöve van. Igazából elég mindegy ilyen felhasználás esetén, én pl. női csepelt használok most, mondjuk lehet váltok férfire, de csak azért mert építek egy másikat, meg a női abból kicsit rövidebb.
Ennyiért csepel budapestet lehet és kell venni újonnan, alternatíva nem nagyon van. Létezik női és férfi verzióban is.
Hasonló bringákat laikusoknak nem ajánlanék használtan, mert használóik általában bringa analfabéták, még a belső csere is szervizes művelet. Épp ezért akinek sok defektje van, mert sokat megy földúton annak sokkal jobb szokott lenni a bringája mert többet látja a szerviz, de általánosan elhanyagoltak ezek a városi gépek.
[ Szerkesztve ]
-
buci30
addikt
válasz trialboj #88708 üzenetére
Igen mondták ma hogy bekel törnie a fenéknek 😳
Így most várok.De ha nem lesz kényelmes s nincs teszt nyereg lehetőség akkor mi alapján válasszak nyerget?
Csak van egy általános nyereg ami azért jó nem de?iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #88861 üzenetére
Az a gond, hogy én nem csak ösvényeken meg földúton megyek, hanem rendszeresen letévedek róluk . Belsőt veszek, csak még nem jutottam odáig
Pásztor kutyák: sajnos nagyon sokáig is követhetnek és nekem sincs semmi normális taktikám ellenük . Bors-paprika spray szerintem alap, ha sokat jársz ilyen helyeken, ha észrevesznek én úgy gondolom, hogy jobb leszállni a drótszamárról, mert egyrészt valamiért nagyon idegesítik őket a guruló tárgyak, másrészt ha elvonják a figyelmed vagy megijesztenek nagyot eshetsz... tapasztalatom szerint ha nagyon támadnak egy próbát megér ha párszor lehajolsz, mintha egy követ akarnál felvenni a földről, mert 70%-uk ilyenkor megijed és elfut, vagy legalább pár pillanatig abbahagyja az utánnad loholást, így van időd elmenekülni. Van nekem egy ilyen ultrahangos izém is, de sajnos ez is csak akkor műkszik, ha egész közel jönnek, gondolom távolról nem hallják.
Persze ezeket laikusként írom, nem vagyok sem idomár, sem kutyaszakértő vagy valami, ha van itt olyan majd kijavítFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
hegyimorc
senior tag
válasz trialboj #88866 üzenetére
"olyan ösvényekről is tud, ahol évek óta nem járt senki. "
Openstreetmapst használ. Oda az rajzol aki arra járt. (ahol senki sem járt, arról honnan tudhatna? )
[ Szerkesztve ]
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
nagyúr
válasz trialboj #88904 üzenetére
Én is így gondolom mint országútis kerékpáros: oké, a kanyarodó sáv bal oldalán ment a bringás de ennek az az oka hogy nem akarta feltartani az egyenes sávban haladó autókat (valószínű sokkal több megy arra mint ahány jobbra kanyarodik).
Azt amúgy figyeltétek hogy az autós mennyire későn áll meg és utána nem húzza be a kéziféket és elkezd gurulni az autó hátrafelé!
Més que un club!
-
Vasinger!
nagyúr
válasz trialboj #88904 üzenetére
Ez most komoly?
Na akkor tisztázzunk pár dolgot.
Ha a rendőr meglát egy ilyen esetet akkor mit lát?
A kerékpáros a ZÁRÓVONALON áthajt egy kanyarodó sávból a fősávba. Ezt akárhogy is nézem soha, semmilyen körülmények között sem szabályos. Az hogy 2 centivel lóg át, vagy 30-cal az senkit se érdekel, mert a törvény az törvény. Bármibe lefogadom, hogy ha bírósági ügy lett belőle, akkor a bringást hozták ki hibásként, teljesen jogosan.
Az autósnak NEM dolga a gondolatolvasás. NEM dolga azt eldönteni, hogy biztos csak véletlenül ment át a nagy forgalom miatt a kanyarodósávba (ami egyébként nem is látszik).
ps.: kanyarodósávba nem kell kirakni a kezét a biciklisnek, az autósnak se kell ott indexelnie.
-
poncso6
tag
válasz trialboj #88904 üzenetére
Ez nem érvelés ezek a tények, amik a videón látszanak, nem tehetek róla, hogy nem ismered a kresz-t. Nincs ilyen a kresz-ben, hogy csak kicsit nem tartok be valamit, akkor az még szabályos. Mérlegelési lehetőséged is csak akkor van, ha arra külön kitér. Nagyjából ennyi szabályt, hagyott figyelmen kívül a bringás.
18. § (1) Az útburkolati jelek:
c)146 záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad;
e) előjelző nyíl (148-150. ábra); azt jelzi, hogy a forgalmi sávból a következő útkereszteződésnél melyik irányba (irányokba) szabad továbbhaladni;
k) járműforgalom elől elzárt terület (157. ábra); az útburkolati jellel jelzett területre járművel ráhajtani tilos;Ez pedig a tábla: orosz kressz
5.15.1
"Directions of traffic on the strip." Permitted directions of traffic along the strip.Az a pont ahol, a baleset történik a kanyarodó sávban haladó jármű számára, szabályosan megközelíthetetlen. Én nem érveltem, olyannal ki mit hitt.
(#88903) Hasaggymeg
A tábla és az útburkolati jelek tiltják abból a sávból az egyenesen tovább haladást. Persze érthető, hogy az ember nem akar a kocsikhoz közel menni, de ettől meg nem lesz szabályos.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #89007 üzenetére
Ez jó,köszi. ...én hozzá sem mertem érni a fékkarhoz,nehogy kilőjem a dugattyút és kelljen vigyem szervizelni.
(#89020) Pszihonaranc...az.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TomMusic
őstag
válasz trialboj #89132 üzenetére
Nekem innen van a baloldali, fehér: [link]. Itt vettem, még tavaly kb. augusztusban, azóta rendszeresen használatban van, abszolút meg vagyok vele elégedve. Mást nem próbáltam, ez teljesen rendben van, a kupakja se akar letörni.
Ha venni akarsz, ezt merem ajánlani, és nem is drága.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
geotigris9
tag
válasz trialboj #89132 üzenetére
(#89134) TomMusic Nekem is hasonló fazonú van porvédővel, teljesen jó elfordul körbe a porvédő hosszú rugalmas szárral van csatlakoztatva nem kis fix ponton van rögzítve mint egyes porvédők, így nagyon jól bírja strapát nem törik le én is csak ajánlom ezzel a megoldással szerelt kulacsokat.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #89196 üzenetére
Nekem akkor voltak térdfájós panaszok, amikor merev vázassal csapattam még a 2000-es évek elején.
Amint össztelósra váltottam a panaszok megszűntek.
Persze sokat jártam gyógytornára, meg edzőterembe is, mert volt egy durva sí balesetem, aminek a térd panaszokat köszönhettem.
Először is kell egy jó ortopédus, aki alaposan megvizsgál, felállítja a pontos diagnózist, és annak megfelelően lehet alakítani az életedet. A kerékpár alapvetően nagyon jó a térdnek, de persze ez ennél összetettebb dolog. A térdízület az egész test legbonyolultabb ízülete, ezért komoly odafigyelést igényel minden panasz. -
veterán
válasz trialboj #89196 üzenetére
Engem mindig elképeszt, hogy 2-3 óra úszás, de akár egy óra után is mennyire fáradtnak érzem magam.
Épp ezt szeretem benne, hogy bemegyek, átöltözöm, úszok, elfáradok, ha akarom, úgy igazán kihajtom magam, aztán kijövök, lezuhanyzok, visszaöltözök és kész, csak a fáradtságot érzem, nem vagyok izzadt és nem is vagyok sok km-re az otthonomtól, fixen tervezhető időt igényel, lehet vele számolni.
Tudom ajánlani bárkinek. Persze azt, amikor 40-el tépsz át az erdőn lefelé, azt nem igazán helyettesíti az ilyesmi, ahogy a felfelé szenvedés is jót tesz az embernek. Kell néha azért a változatosság, ha már a nagy tekerések nem férnek bele éppen annyira az ember idejébe.Everybody lies.
-
Strezi
őstag
válasz trialboj #89475 üzenetére
Eddzeni ilyen közel már nem igen tudsz rá, amit tudsz vagy tudni fogsz az már benned van
Ne hajtsd szét magad a következő napokban, de csinálj pár rövid sprintet vagy intervallokat tekerés közben nyugodtan. Érdemes gyorsítani a lábadon, talán az az egyetlen képesség, amit lehet ilyen rövidtávon eddzeni, és rajtnál és verseny közben is sokszor fontos.
Akár több részletben is, de próbáld még ebben a két napban még eltölteni a versenytávot a bringán, szombat pihi vagy más mozgás mondjuk úszás v. séta.
Enni leginkább előző este érdemes, tésztaparti! Fel kell tölteni a szénhidrát tartalékokat, amit aznap eszel, az viszont könnyen kijöhet a megeröltetés és izgalmak hatására. Én verseny előtt egyszerű dolgokat szoktam enni, pl. műzli tejjel sok mézzel vagy lekvárral. Nincs benne rizikó vagy ismeretlen. De, edd amit a gyomrod megszokott, inkább két órával előtte. Verseny előtt közvetlenül mehet vlami cukros, csoki műzliszelet. Közben érdemes enni valami csokit amti könnyen lehet bontani. Ha nem kell megálni az a legjobb, de mivel nem ismered a pályát nem tudod hol lesz erre lehetőség. Ha lesz frissítő, adnak vizet banánt azt használd ki!
Fontos hogy melegíts be! Legalább negyed óra-húsz percet tekerj rajt előtt. Optimális, ha izzadásig tudsz melegedni. Rajt előtt öt perccel elég odamenni ha lehet, felesleges hogy lehűljenek és merevedjenek az izmaid a bringa felett állva a tömegben. Nerm leszel elől, de majd előzz inkább verseny közben
Zenéhez nem tudok hozzászólni.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #89475 üzenetére
+1 (#89486) Strezi. Én mondjuk nem erőltetném már a héten a tekerést, ha eddig nem toltad napi, kétnapi szinten a hasonló távokat. 3-4 nap alatt nem fogsz fejlődni, de izomlázad lehet, amivel meg nem jó versenyezni. Első verseny, inkább indulj kipihenten (az ajánlott verseny előtti bemelegítéssel), és figylej arra, hogy reagál a szervezeted. Teljesen más lesz, mint amikor egyedül vagy a haverokkal tekersz.
A zenét felejtsd el a p*csába. Az fog történni, hogy beálltok a rajthoz, elindul a zene vagy a visszaszámlálás, vele együtt a pulzusod, és nem fogod hallani a zenét, csak tolod a következő 1,5-2 órában, ami kifér. Amúgy azért sem jó, mert nem hallod mi történik mögötted, előtted. A gyorsabbat illik elengedni, és a több távból és az indítási különbségekből adódóan bármikor megelőzhet egy gyorsabb ember. Jobb egy "Köszi, király vagy !", mint egy "Bammeg, mennyé má'!". Illetve egy ismeretlen részen, ha mész lefelé, és a következő bokor mögül hallod, hogy mindenkinek csattog a váltó, meg kerepel a lánc, akkor már előre vissza tudsz váltani, mert tudod, hogy hajtű kanyar és emelkedő jön...
Evés ivásra megvannak a szakdolgok, 35 g CH óránként, 1 kulacs víz, só, MG... neked a legegyszerűbb az lesz, hogy minden itatónál állj meg, és nyomj be valami kaját meg vizet. Nem azon az 1 percen fog múlni, de tuti nem éhezel el. (Haverom mindig azt mondja, hogy ő ennyi pénzért minden itatónál 5-10 percet enne, hogy megérje. ) Amikor útközben eszedbe jut, akkor meg igyál a kulacsból.
Hajrá, majd írd meg milyen lett!Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
geotigris9
tag
válasz trialboj #89475 üzenetére
Én is azt mondom módjával eddzél előtte már csak a napokban és bemelegítés legyen meg mindig ugyan úgy mint az alapos nyújtás az edzések végén. Egész testet átmozgató gimnasztikai gyakorlatok és alapos nyújtás a végén.
Rákészülnék még kajálással is tömném magamba a sok gyümölcsöt - zöldséget. Odafigyelnék, hogy bőven igyak még az elkövetkező napokban. Külön magnéziumot és valami szerves vasat is vennék be étrend-kiegészítő formályában. Natúr olajos magvakat aszalt gyümölcsöt ennék még edzéseknél verseny közeben előtt ...
Esetleg ha adottak a lehetőségek, meg kedved is van hozzá készíthetnél valami kis videót a versenyről akc. kamerával. Én megnézném szívesen.
Kéz és lábtörést a versenyhez.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
pc360
addikt
válasz trialboj #89705 üzenetére
A Talas rohadt érzékeny erre, nekem ugyanez 36-osban játszotta el. Végül az lett a megoldás, hogy a finom kis alkatrész helyett (amit külön már úgyse kapsz, csak komplett becsúszó cserével lehetett volna megoldani) ki lett fixálva a teló 130 mm-re (100-160 volt a teljes úthossz). A Shimanoéknál van egy ürge, aki foglalkozik vele. Tudok adni telszámot, ha kell. A következtetés az, hogy a FOX-on belül jobbak az egyszerűbb, nem állítható rugóhosszas megoldások.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #89765 üzenetére
Elég sok alkatrész van egy olyan Fox telóban, a kotyogás, meg ha eltört benne a lock, nem alap problémának számít, hanem a komolyabb meghibásodások közé tartozik. Alap probléma az, hogy mondjuk ereszti az olajat a szimmering. Ránézésre még az atya úristen sem mondja meg neked, hogy mennyi alkatrész ment benne tönkre, csak tippelni lehet, akárcsak a javítás költségét. Az is lehet akivel beszéltél nem a szervizes, és nem akart hülyeséget, vagy meggondolatlanul túl alacsony árat mondani. Ez egy speciális szaktudást igénylő művelet, nem is minden kerékpárszerviz ért hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz trialboj #89862 üzenetére
Már többször ajánlottam és sokat menetem vele és bevált. [link]
(#89863) Bluerainbow Szerintem a szemszögedből mind egy melyiket vennéd bringában váz szempontjából inkább a felszereltséget lehetne megnézni melyiken jobb esetleg.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #89897 üzenetére
Sose volt ilyen gumim, nem tudom. Szerintem Strezire gondoltál.
(#89856) Strezi: köszi a részletes leírást. Szerintem ezeket a pályákat kihagyom a merevvel, főleg, ha van ott más is. Csak jönne az anyázás, hogy mennyé má!
A védőcuccot meg gondolom minél többen vannak a pályán, annál jobban figyelik. Ha nincs ember, örülnek, ha valaki fizet a pályáért.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #89935 üzenetére
Csak alulra tetted a fecskendőt? Miután már nincs levegő a rendszerben, tehát kiszívtad alul és felül is, utána legyen felül is fecskendő, kicsit kitolod a dugattyúkat, nem kell nagyon, 2-3 pumpálás, de nem tökig behúzott karral, csak egy kicsit húzol rá. Utána alulról átnyomsz egy kis olajat. Majd leveheted a fecskendőket. Amennyivel kitoltad a dugattyúkat, annyival több olaj is került a rendszerbe.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #89942 üzenetére
Akkor azért nem lett jó a féked, mert nem volt felül fecskendő, így nem tudtad beletolni a megfelelő olajmennyiséget.
Működik, mert már elég sok féket megcsináltam így, beton keményre.
A gyári videókban azért nincs benne, mert gyárilag azt tartják optimálisnak ha kb félig be tudod húzni a fékkart.Egyébként a dugattyúk kitolását is ajánlott úgy csinálni, hogy rajta vannak a fecskendők alul és felül is, nyitott állapotban, persze olajjal feltöltve kb félig, így még véletlenül se lesz levegős a rendszer. Azért is kell kicsiket pumpálni, hogy kb egyformán jöjjön ki a dugattyú mindkét oldalon, ha nagyobbat pumpálsz, akkor többnyire az egyik dugattyú jobban kijön, általában a belső. Utána már csak annyi dolgod van, hogy alulról tolod az olajat, és az felül kijön, de a plusz bekerül a féktestbe. Utána le lehet venni a fecskendőket, kicsit visszatolhatod a dugattyúkat, amennyire engedi, de nagyon ne nyomd, mert akkor ereszthet olajat. Majd vissza a betét, utána kerék, és a beállítást is elvégezheted, majd csak utána pumpálj rá a fékre, hogy milyen lett. Ha túl keménynek érzed, akkor kiveszed a kereket, betéteket benne hagyhatod, felülre vissza egy fecskendő, egy nagy lapos csavar húzóval picit szétfeszíted a betéteket és felül ki is jön a felesleges olaj. Utána már biztos jó lesz.
Arra figyelj, hogy a DOT olajjal csak úgy dolgozz, hogy szemüveg és gumikesztyű van rajtad.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #89944 üzenetére
Az tény, hogy a Shimano fékei szerintem is jobbak mint a Sram féle megoldások, de azért a Sram-ot is meg lehet szokni, ha rájössz a technikára, pillanatok alatt fog menni a légtelenítés, de ehhez rutin kell, más megoldás nincs, sokszor meg kell csinálni. Egy ideig én is téptem a hajam mire megtanultam.
Viszont a világ legjobb kerékpár féke is DOT olajjal működik [link]
Valószínűleg nem véletlen, bár én is jobban szeretek ásványi olajjal dolgozni.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #90177 üzenetére
Jól látom, hogy ez egy monti, amiből "trekkinget" csinált az előző gazdája kihézagolt, felfelé fordított stucnival meg virsligumikkal? . Rákeresve a gugli egész normális monti formájú bicikliket dobott ki, bár azok a hátsó villák valóban vékonynak tűnnek, fogalmam sincs ez mennyire lenne gond terepen.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest