- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- EAFC 24
- GTA VI
- Alkoholista nevelde
- Nintendo Switch
- PlayStation 5
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zanik
addikt
Zseniális a srác! Nem semmi teljesítmény, tényleg le a kalappal előtte.
[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Hasaggymeg #193927 üzenetére
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
Hoppá, újra lesz itthon Scott márkaképviselet: [link]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz szuszinho #194011 üzenetére
Pontosan! Ha a gyerek akkorát nő, hogy eleve a vázméret kicsi lesz, akkor tök mindegy hogy most 26"-esból vesz S-est vagy 27.5"-esből XS-t.
Egy bizonyos testmagasság növekedést át lehet hidalni a nyereg meg a kormány magasság állításával, de ha sokat nő a gyerek, akkor nincs mese, nagyobb vázméret kell, így kerékpárt kell cserélni.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Scale #193944 üzenetére
Nincs gond a slaggal. A szórófejet finom permetre állítva először lemosom, aztán vödörbe langyos víz némi mosogatószerrel (de lehet venni dedikált tisztítószereket is akár). Vázhoz nagyobb szivacsot vagy puhább sörtéjű kefét tudsz használni. Hajtóműhöz, váltókhoz, fogaskeréksorhoz vannak a keményebb detailing kefék (vagy fogsz egy régi fogkefét). A láncot általában szivaccsal (nem azzal amivel a vázat) vagy tépett ronggyal (kidobásra ítélt pólókat felvagdosni tök jó erre) tisztítom meg. Ha nagyon koszos a lánc, akkor lehet speciális zsírtalanítót felvinni, meg ilyen láncmosókat is használni.
Szerintem nincs tökéletes módszer, mindenki úgy tisztítja ahogy neki tetszik. De YouTube is tele van hasznos videókkal: [link][ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz jjeahh #194027 üzenetére
Félre ne értsd, én se mosom rendszeresen a láncot, tényleg csak ha nagyon koszos, akkor van létjogosúltsága. Waxolást még nem próbáltam, de erősen foglalkoztat a gondolat.
Rigormortiis igen, bib-et alsó nélkül érdemes, úgy a legkényelmesebb.
[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz szuszinho #194124 üzenetére
Szerintem ez így azért kicsit túlzás.
Én se vennék soha trekking-et, de el kell tudni fogadni, hogy másoknak mások a preferenciái. Nem mindenkinek való az outi (sokan ódzkodnak a koskormánytól) vagy épp a bringázási szokásaikhoz teljesen felesleges egy XC/Trail monti. Sokan vesznek aszfaltra pl. fitness bringát, de vannak akik szeretnek enyhe terepen (gravel, földút) is tekerni, nekik lehet jó a cross-trekking. Attól még hogy nekem más típusú kerékpár vált be, nem fogok csak azért leszólni egy másik kategóriát, mert nem illeszkedik az én igényeimhez.
Ott van pl. a 66 éves faterom, aki sokáig az én levetett (de jó állapotú) 26-os XC montimat használta. Viszont már nem bírja úgy a terepezést (olykor fáj a háta, térde), és már többet tekert inkább aszfalton (70-30%). Sokat gondolkodott milyen bringát vegyen, felmerült a 29-es monti, fitness, gravel és az outi is. De végül az üléspozíció miatt egy cross-t vett, és imádja.
Nekem nem kéne, de megértem, hogy ő miért azt választotta. És simán van hogy tekerek mögötte aszfalton, ő meg stabilan megy előttem egy 30-as tempót.Nem vagyunk egyformák. De tök jó hogy ilyen sokféle bringatípus van, és mindenki meg tudja találni a számára megfelelőt.
[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz szuszinho #194131 üzenetére
Egyedül a "nem sportra való" kijelentés zavart. Nyilván versenysportra abszolút nem való, nincs is ilyen kategória (bár vicces lenne), de amatőr sportolásra, kiegészítő edzésre teljesen jó lehet egy cross vagy épp fitness gép is.
Nyilván előfordul hogy valaki, aki cross bringát vesz, az utána rájön, hogy mégsem elégíti ki a felhasználó igényeit. Van ilyen. El lehet adni, lehet próbálkozni más típussal. Én pl. 25 év montizás után váltottam gravel-re, és egyelőre nem bántam meg. Be kellett látnom, hogy egyszerűen megváltoztak a felhasználói szokásaim. De ettől még szeretem a montizást is, csak már ritkábban űzöm.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz xy.zsolt #194145 üzenetére
Minden kerékpártípus esetén vannak pro és kontra érvek. Az, hogy egy felhasználó ezt esetleg nem veszi figyelembe, az miért a kerékpár hibája?
Egy normális felhasználó nem fog városi bringával egy singletrail-en lefelé csapatni, és jobb esetben senki sem vesz össztelós endurót bevásárolni járni (bár van hogy egyesek cruiser bringáként gurulnak velük a városban).
Annyi a lényeg, hogy el kell tudni vonatkoztatni a saját preferenciáinktól, és elfogadni hogy vannak olyan bringások, akiknek az igényeit pont lefedi egy cross-trekking bringa. A miénket meg nem (az enyémet sem!). De ettől még nem lesz feltétlenül rossz kerékpártípus. Ha nem lenne rá igény, szimplán nem gyártanának ilyeneket.[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Csokicsibesz #194167 üzenetére
Azért léteznek ám gravel versenyek is, pl. Dirty Kanza, és az endurance illetve ultra-endurance versenyeken használt endurance bringák is majdhogynem gravel bringák (pl. 3T Exploro).
Ettől függetlenül az XC és a DH sokkal régebbi, már-már tradicionális szakágak. Ezt senki nem vonhatja kétségbe.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Mezga Aladár #194198 üzenetére
Na ugye, gravel-re és montik-ra sincs szükség! Az csak a gyengéknek való. Az igazi arcok outival mennek árkonbokronát.
[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Mezga Aladár #194201 üzenetére
De talán pont ezért szép, hogy így 37 évvel később milyen széleskörű választék van mindenféle kerékpárokból, és mindenki megtalálhatja a neki tetszőt. És örülnünk kéne, hogy egyre többen bringáznak, tök mindegy épp mivel, ahelyett hogy egymás torkának ugrunk az preferenciáink miatt.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Ringman #194272 üzenetére
Azért megnézném a diszpécser fejét, mikor felhívom az erdő közepéről, hogy lehorzsoltam a lábam, ugyan jöjjenek már ki helyszínelni, mert fennáll a bűnismétlés veszélye...
Nagyon pontos személyleírást tudok adni magamról![ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Hasaggymeg #194905 üzenetére
Sajnos már rég nem a vadpopluáció-szabályozásról szól, hanem a pénzről. Azért van sok vad, mert abból van a pénz, ha a külföldi vadászok egy hétvége alatt halomra lőhetik őket. Igaz, hogy közben több a vadkár, de az meg kit érdekel.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
Kérdés: mennyire szentségtörés a nyeregcső-bilincset megfordítani?
Ugye azt szokták javasolni, ahol a vágás a nyeregcsövön, ott legyen a vágás a bilincsen is.
A gondom, hogy vettem egy nyeregtáskát és kicsit útban van neki a bilincs feszítő része, emiatt merült fel bennem, hogy esetleg megfordítanám 180 fokkal.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
-
Zanik
addikt
válasz f4lcon #195319 üzenetére
Én bringás széldzsekivel jártam így. Rendeltem egy Northwave-t. Na, annál elbaszottabb szabást még nem láttam: hónaljban szűk, az ujja meg picsahosszú. Visszaküldtem.
Rendeltem helyette Van Rysel-t decathlon-ból olcsóbban. Lehet nincs olyan jó mint egy NW, de legalább passzol. A nevet meg leszarom.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
A nem bringás kulacsokkal ugye az a legnagyobb gond, hogy nem passzolnak a szabvány 74mm-es átmérőre tervezett kulacstartókba. Erre jó esetleg az állítható átmérőjű Topeak Modula Cage II. Sokan nem szeretik amúgy a csutorás megoldást. Egy standard 74mm-es, nem csutorás kulacsnak nagy sikere lenne szerintem.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Sirandrish #195817 üzenetére
A KLS Styx eléggé egy Specialized Phenom koppintásnak tűnik (nekem az van gyárilag), én adnék neki egy esélyt.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Brandynew #196803 üzenetére
Nyilván, aki nem rendszeres közlekedési eszközként, vagy épp rekreációs sporteszközként gondol a kerékpárra, annak jó a lomisoktól túrt bármi is.
Aki meg napi szinten közlekedik vele, vagy akár csak hétvégente sportol, az meg rászánja a pénzt, hogy ne legyen szar használni, meg mondjuk rendszeresen szervizelve 10 év múlva is bringa legyen.
Jah, és persze nem kötelező új bringát venni, a használt piacon lehet találni gyöngyszemeket.
Szerintem amúgy a mai magyar átlagfizetéshez viszonyítva kevesebbe kerül egy tényleg jó bringa mint mondjuk 20 éve!Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Brandynew #196810 üzenetére
A "szar használni" pont azt jelenti, hogy egy bizonyos használati gyakoriságon túl (lásd napi szinten melóba járni, rendszeresen sportolni) előjönnek az olcsó bringák azon nyűgjei, amik zavarni kezdik az embert. A jobb minőségű agy, egy jobb fék vagy akár kormány minőségi ugrást jelent a kerékpározás élvezeti értékében. Ha te nem érzed ki a különbséget egy 60ezres, egy 150ezres meg mondjuk egy 300ezres bringa között, akkor nincs értelme erről vitázni, mert nem értenéd meg.
Mert különbség igenis van.
Ahogy egy Skoda 120L, egy 15 éves Fabia, meg egy 2020-as Octavia között is van, pedig mindegyik elvisz A-ból B-be. De ha napi szinten kéne 50km-t oda-vissza ingáznod vele, akkor éreznéd, hogy melyik mit nyújt.
Persze nem vagyunk egyformák, valaki pl. kocsira nem ad ki 1 milliónál többet, de ettől még senki se állít olyat, hogy egy 500ezer forintba kerülő (használt) autó ugyanazt nyújtja mint egy 5 milliós.[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Brandynew #196816 üzenetére
Ha adnék neked egy 200ezres bringát, hogy menjél vele 2 hétig, napi szinten 20km-et városban. Majd 2 hét után elvenném, és adnék helyette egy 60ezres bringát, hogy 2 hétig ugyanúgy napi szinten menj vele 20km-t, sírva kérnéd vissza a 200ezres bringát, hidd el!
Pedig mindkettő gurul és kész.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz balintbaba #196825 üzenetére
Erre írtam én hogy nagyon függ a használati gyakoriságtól. Mert persze elgurulni a 2km-re levő boltba szinte bármivel lehet. Bejárni napi szinten melóba 10km-ről már egészen más. Amint tovább lép valaki az 'olykor praktikus közlekedési eszköz' és a 'jó lesz ez túrázni évente kétszer' szintről, onnantól jön elő, hogy akkor legyen már kicsivel jobb az a bringa.
És bringát nem 1 évre veszel (bár vannak olyanok), szóval hosszú távon is jó befektetés (pláne most). 5 évre levetítve egy 240ezres bringa ára havi 4.000Ft!Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz ivana #196834 üzenetére
Használt vintage monti nem ér! Mai, új bringa árakról beszéltünk.
Kérdés, mi volt ennek az újkori ára? Hányszor lett ráköltve sokezer (szerviz, alkatrész) hogy azért megfelelően használható legyen?
Nekem is van egy 27 éves "ellopni se érdemes" kinézetű montim, de lett is ráköltve rendszeresen ezalatt az idő alatt. Na, az a decás gép közelében nem lesz 27 év használat után.[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz balintbaba #196839 üzenetére
Félre ne érts, én teljesen elfogadom, hogy mások az emberek preferenciái. Én pl. soha nem vennék holland kerékpárt magamnak, de tökre elfogadom, hogy más meg igen.
De azzal nem tudok egyetérteni, hogy általános igazság volna hogy "nincs értelme sokszázezret kiadni kerékpárra", akár városi közlekedésre is, mikor felhasználástól és egyéntől függően igenis van.
Csak van aki nem tud (sajnos), vagy épp nem akar rászánni annyit. És ezzel sincs semmilyen gond, hisz nem vagyunk egyformák.
De a "nincs különbség, mindkettő gurul" kijelentés kvázi egyenértékű a notebook-os, autós, mosógépes, ütvefúrós hasonlatoknál leírt, vagy bármilyen más konzumer eszközök közötti valós különbségek elbagatelizálásának.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
Egy utolsó, és abbahagyom.
Megnéztem KSH adatokat, hogy a 1994-ben 21ezer Ft-ért vett montim ára 63%-a volt az akkori bruttó átlagkeresetnek. A 2019-es bruttó átlagkereset 63%-a 231ezer Ft. Csak hogy képbe rakjuk egy ma 18ezer Ft-ért megvehető használt vintage monti újkori árát.[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz balintbaba #196886 üzenetére
Én is kézzel mosom a kulacsaim, pedig van mosogatógép.
Most van egy Zefal Arctica meg két Speci Purist, azok meg kényesek.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz velizare #200304 üzenetére
Sokan fikázzák a gravel-t, hogy csak marketing, de kétségtelenül betöltött valamiféle piaci rést. Ott voltak az endurance outik, a cx bringák, és a régi touring bike-ok is, meg talán merevvillás montikat is lehetett itt-ott kapni. És mégis úgy tűnik volt/van igény olyan bringára, ami ezeknek valamiféle őrült keveréke, egyfajta 'semmire se igazán jó' öszvér bringa.
Szerintem amúgy nincs vele gond, majd lecseng valamennyire ez is, ahogy annyi más trend. Akinek bejön, vegye, használja, akinek meg nem, az annyi másféle bringából választhat. Szerintem örülni kell ennek a nagy változatosságnak.[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Hasaggymeg #200312 üzenetére
De a gravel-ezés létezett a specifikus gravel bringák előtt is, max nem volt ipari szinten kiszolgálva. Nyilván hogy ekkorát szóljon ahhoz bőven kellett marketing is, a kérdés csak az, hogy megmarad, vagy ugyanúgy perifériára szorul mint a fatbike. Szerintem amúgy megmarad, még ha kevésbé is lesz ennyire előtérben.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Mezga Aladár #200320 üzenetére
Leginkább azért hogy jobban elférjen a kormánytáska:
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
Na, ma reggel elindult a 2021-es Hungarian Divide. Akit érdekel az itt tudja követni a kis zöld GPS track bogyókat a résztvevőkről:
https://event.trackcourse.com/view/hungarian-divide-2021-full/enOrigin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz andrisbandi #226948 üzenetére
Jó kis cro-mo vázas gépek ezek, egy egyenes kormánnyal kb. vintage montik lehetnének.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék, hátha egy tapasztalt szaki megmondja itt a helyes megoldást vagy legalábbis hogy milyen irányba tapogatózzak.
Pár napja tekerés közben időnként fémesen pattanó hangot hallottam az első kerék irányából, és enyhén még a kormányon át is éreztem némi rezgést. Hazaérve néztem a felnit és küllőket, de nem láttam sérülést és kellően feszesnek tűntek a küllők is. Néztem féket, féktárcsát, de jónak tűntek azok is, nem mozogtak, így egyre inkább az agyra (Speci Hayfield, 12x100 32h) kezdtem gyanakodni. A thru axle menete és a villában a menet is épek, beszerelve a kereket nem tűnik úgy mintha oldal irányba engedne mozgást az agy, de ha megnyomom erősen a gumit/felnit, kottyan valamit.
Csináltam egy videót mit történik ha csak oldal irányba megnyomom a kereket: [link]
Végigforgattam a kereket, tök mindegy milyen állásban nyomom/húzom, jön az enyhe kottyanás és a hang (emiatt feltételezem hogy nem felni vagy küllő a ludas, de lehet tévedek).
Valami tipp/ötlet hogy mi okozhatja ezt a játékot és a pattanó hangot?Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Hasaggymeg #227359 üzenetére
Valószínűleg kónuszos, nem ipari csapágyas. Valami ehhez hasonló felépítése lehet, de neten nem találtam róla robbantott ábrát.
Sajnos rájöttem közben, hogy még megfelelő méretű kónuszkulcsom sincs hozzá, így jelenleg szétszedni se tudom.
Amúgy a kerék relatív normálisan forog, nem érzem hogy akadna, a menet közben olykor előjövő pattanó hangok voltak egyedül a jelei hogy valami nem oké, aztán otthon ezzel az ide-oda nyomkodással tudtam reprodukálni.
A helyzet az, hogy ez az első átütőtengelyes bringám, én még a régi 9mm-es/gyorszáras tengelyeken nevelkedtem. Lehet nem is fogok egyelőre szerszámra beruházni emiatt, inkább elviszem az egyik ismerős szerelőhöz, ott legalább kiderül milyen a belseje, meg mik kellenek hozzá.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Hasaggymeg #227359 üzenetére
Gondoltam beszámolok a fejleményekről. Kiderült, hogy valóban kónuszos, nem iparis az agy. A hiba oka, hogy a tengelyen lévő csapágycsésze elmozdult kicsit, mozog. Azt mondta, hogy ő úgy tudja megcsinálni, hogy odaragasztja, ami szerinte 98%-os eséllyel megoldja a problémát. Mondtam, hogy csinálja, más megoldást nem látok rá (ahogy utánaolvastam esélytelen pótalkatrészt szerezni ehhez az agyhoz). Holnap hív, hogy sikerült-e a megszüntetnie a kottyanást.
(közben ahogy utána olvastam, eléggé szidják a Specinek azt a Hayfield kerékszettjét, sokan szinte azonnal lecserélték, nálam 3 évet azért kibírt)[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz Runner_fxr #227600 üzenetére
Igen, elvileg az agytestre van préselve. Na most ahogy értettem a szerelő szavaiból a helyéről egy nagyon kicsit (hajszálnyit mondott) kimozdult. Ezt próbálja meg most ragasztással orvosolni. Vannak fenntartásaim, de ha működik, akkor nem kell rögtön a teljes agy cseréjén gondolkodnom.
Azt sem tudom, ha mégis kuka az egész agy, akkor lehet-e ilyen paraméterekkel találni hasonlót?
Például ezen rovátkolt az agy végeinek a felülete, miközben látom hogy rengeteg agyon tök sima az end cap. Illetve ha mégis találok azonos PCD-vel J-bend küllőkhöz agyat, akkor kellenek-e egyáltalán új küllők?!Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82