-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #53260 üzenetére
Egyebkent amit en linkeltem, abbol az EC44/40 - Type H // 1.5" lenne a jo? Amit linkeltel az sem rossz, csak USA-bol ido, mire ideer. Igy is varnom kell fel honapot, mire Taiwanrol megjon a Strom SL disc-em,, de abbol legalabb van addig mas, amit hasznalni tudok.
mod: Most nezem, Te is pont olyat kuldtel. Nem tudom elkepzelni, hogy ez hogy muxik. Valszeg ebben segitseget fogok kerni egy szakitol, ez mar nem az a szint, hogy minden radobsz a szuz vazra, beallitod, es mesz. En meg kb. csak ennyit tudok.
Hasaggymeg: Kormanycsapagyat? Most vettem ki. Vagy mire gondolsz?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
zoli03
őstag
válasz MPowerPH #53303 üzenetére
Én nem látom jól a képen, de ott van a Shimano PDF szerelési útmutatójában, hogy 68 mm-es monoblokk háznál a hajtás felőli oldalra 5 mm, a másikra 2,5 mm-es hézagolás kell (bilincs első váltónál).
Igaz, ez Hope középcsapágy, de ugyanúgy van a hézagolás ennél is.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz MPowerPH #53447 üzenetére
ha újonnan vetted a váltót, szokott lenni agy műanyag darab benne ami a legmagasabb ponton tartja így egyszerű a lánctányérhoz állítani, bowdent pedig a váltó értelemszerű állásában behúzni. a váltókaron tudsz szintén állítani a bowden feszességén ezen esetben is.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #53453 üzenetére
Hátul is ott kell kezdeni ahol a rugó nyugalmi,vagy legkevésbé feszített,állapotban van,tehát majdnem minden váltónál a legkisebb hátsó fogaskereken.(Csak majdnem,mert ritkábban de vannak fordított húzású váltók is,ergo a nagy koszorú felé húz a rugó)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szjoci
őstag
válasz MPowerPH #53608 üzenetére
Valahol olvastam régebben hogy nagyjából vállszélességnyire vágva az ideális.
szerk.: meg is van, bár nem tudom mennyire szentírás...
(#53612) Oreyus: nem lehetnek valami jók matekból Ha naponta 2k, a hülyének is megéri a heti bérlet 18k-ért
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz MPowerPH #53608 üzenetére
Erősen felhasználás függő az ideális a vállszélesség, országúton tökéletes, de trekkingre is. Egy szélesebb kormány könnyíti a manőverezésést, viszont kényelemetlenebb. Egy nagyon rövidd kormánnyal összenyomod a tüdőd, szóval nem túl ideális viszont nem szeded le a kocsik tükrét. (Futár...) Én a vállszélességre szavazok. 62cm az meg kb. a brutál széles kormány nálam.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #53620 üzenetére
Mint írták, felhasználás függő. XC-re valóban felesleges a 700-720mm feletti kormány, viszont a csapatósabb szakágakban nagyban javítja a manőverezhetőséget. Sokkal magabiztosabb az irányítás egy széles kormánnyal. Persze nem mindegy milyen bringára szereljük fel. AM-Enduro bringán simán elkél egy 750mm-es. DH bicómon 780mm-es volt, nem cseréltem volna keskenyebbre. XC-re általában 680-720-ig szokás választani.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #53627 üzenetére
Én lehet inkább a 720-ast venném, ha túl széles még mindig lehet belőle vágni.
A 10-es rendszeren finomabbak az áttételek mint a 9-es rendszeren nyilván. Ez így van lefé is, a 9-es is finombabb mint a 8-as. El lehet lenni 9-el is, de jobb a 10-es ha terepezel. Az újabb 10-es shimano váltók már valóban elég jók. Nekem a shimano RD-M786-os van (Deore XT), nagyon jó váltó. A láncot nagyon feszesen tartja, semmilyen lánccsörgés nincs, a váltás nagyon határozott, ég és föld egy 9-es váltóhoz képest. Nem feltétlenül a 10 fokozat miatt jobb, hanem a váltók minősége sokat fejlődött a 9-es rendszer óta. Volt egy idő amikor a Sram-ot preferáltam váltásban, most sem tartom rossznak, de ezek az új Shimano váltók 10-es rendszertől felfelé már baromi jók. Viszont a helyes beállításra nagyon érzékenyek, hamar visszaköszön a legkisebb pontatlanság is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #53674 üzenetére
Vállalható kis bringa ez, a sort cseréld ki mindenképpen. Ha időben cseréled a láncot, nyúláshatáron, akkor általában 3-at is kibír a sor, de valószínűleg túlnyújtottad. Ilyenkor lánc plusz sor együtt cserés. A hajtómű tányérokat is a nyúlott lánc ehette meg. Egyébként a szerelő állványon nem mindig jön ki a probléma, csak terhelés alatt.
-
Tothgera30
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #54000 üzenetére
Ugy szamolj, hogy k 7-8kg a plusz suly a bosch rendszernel. Ennyivel nehezebb mint egy hagyomanyos bringa azonos kategoriaban. Olcsobb rendszereknek ennel lehet kicsit tobb is a plusz suly. A boschnal a sulyelosztas nagyon jo. Semmi hatranyt nem ereztem, stabil, jol fordul, vannak olyan elonyei is hogy nehezebben lendul elore a sulypont ezaltal kisebb az eselye egy esetleges kormanyon atborulasnak. Az agymotorod mar inkabb tura es varosi bringakon jo, montihoz az kevesbe alkalmas. Szerintem siman lehet sportszer az emonti, minden azon mulik hogy hasznalod. Mivel baromi elvezetes ezaltal tobbet is mesz vele.
Mas azert mint amire latatlanban szamitanal. Persze nem azt mondom, hogy mindenkinek ez a fasza, meg draga is, de magyar viszonylatban minden az. -
Valkűr
őstag
-
Tothgera30
Ármester
válasz MPowerPH #54209 üzenetére
Köszönöm szépen az infót. Mert eléggé fosok a carbontól, ha rajtam múlna, cr-mo és alu vázak szaladgálnának, könnyebb súlycsoportban talán scandium. Viszont hobbi versenyzők is ajánlották a carbon vázakat, környezetemben is van egy pár, és nem tűnik rossznak. Egyről tudok ami repedt, és egy ami tört, de mind azért mert XC bringát majdhogynem DH-ra használtak. De a lényeg hogy most találtam egy patent, elöl-hátul ütlegelős vázat, majd kiderül lesz-e belőle valami.
#54210 Runner_fxr: Köszönöm. Persze az sem mindegy ki javítja, és nem is szokták a teherviselő elemek törése esetén azok javítását vállalni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #54213 üzenetére
En most inkabb az elso haromszogre gondoltam, ha ott serul akkor nagyobb a gond. Hatulja cserelheto a fully vazaknak, bar az se olcso mulatsag. Egy felso kategorias karbon vaz valoban jobb mint az alu, de azert vannak egyszerubb karbon vazak is. A szovet minosege is szamit, illetve nem minden vazban van ugyan annyi karbon szovet. Az olcsobb karbon vazakban kevesebb a karbon es tobb az uveg. Ennel akar egy minosegi alu is jobb lehet. DH-ra viszont valoban necces a karbon. Ha versenyrol van szo, ahol a szponzor adja a kovetkezot ha esesnel serul akkor nincs gond, de hobbi DH-ra valoban luxus. Enduro/Am-ben viszont a sulya miatt meg hobbi szinten is megfontolando ha van ra penz. Illetve XC, Maraton ugy szinten.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #54364 üzenetére
Gondolom taktikáznak ugyan úgy a csapatok mint egyéb technikai sportokban. Pálya, időjárás függvénye, hogy milyen gumikat tesznek fel, merev vagy fully vázból profitál e többet a versenyző az adott pályán az adott időjárási körülmények között. Súlyban a top kategóriás karbon xc gépeknél kb 1kg a különbség a merev farú és a fully között. Adott esetben ezen is múlhat egy világbajnoki cím. De lehet olyan körülmény ahol a pusz teher ellenére is gyorsabb lehet az össztelós.
Átlag montisnak mindenképpen több élményt nyújt majd a fully, de azért a 100mm-t mozgó xc fullykat meghagynám a versenyzőknek. 120mm-től van értelme hobbi szinten össztelósban gondolkozni, ezekkel már valóban durvább terepen is nagyobb lehet a komfort. 100mm-es fully az még csak egy minimális plusz, szerintem igazából versenykörülmények között van létjogosultsága, oda elég annyi plusz csillapítás is, hobbi szinten az még nem igazi fully érzés.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz MPowerPH #54554 üzenetére
Nekem is kb 2/3-ad, az elso feken eleg hatarozottan erzem azt a pontot ahol fog, a hatso kicsit nyulosabb, de mar legtelenitettem orrba szajba.
Nem szivarog sehol, zart az egesz rendszer.
Arra gyanakszom, hogy a hatso vezetek hossza miatt lehet ez a nyulosabb erzes."Bad reklám is reklám too"
-
Valkűr
őstag
-
JackFeryll
őstag
válasz MPowerPH #54678 üzenetére
Vágás után nincs visszaút. Illetve arra is figyelni kell, ha pl minimumra vágod akkor lehet nehezebb lesz eladni azzal a villával.
Nálam jobb oldali képen ahogy átvettem a bicót. (WTF?)
Baloldalin vágva és ez még mindig nem alacsony. (mondjuk nem is kompakt kormány van rajta, mint az manapság divatos, így nagyobb a drop)
Persze nem mondom, hogy nem lehetnék hajlékonyabb, dolgozom rajta.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mata összteleszkópos kerékpár
- Merida összteleszkópos kerékpár
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care