-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
aradebil2
senior tag
válasz MPowerPH #288591 üzenetére
Ilyesmire gondolsz? https://www.gear-calculator.com/
-
Tin
veterán
válasz MPowerPH #288591 üzenetére
Attól függ, ki mihez szokott. Nekem például 65-75 között van az egész útra vetített átlag. Az alja kényelmesebb tekerésnél, a teteje amikor jobban megnyomom. Nálam a "pörgetés" a 80 feletti, de én szeretek lassabb pedálfordulattal tekerni, mert a gyorsabb eléggé feltolja a pulzusom. És én ilyen jobb kondiban lévő hobbibringásnak számítok, de semmi extra.
-
-
MC Pite
veterán
válasz MPowerPH #288591 üzenetére
Nálam átlag pf szűk 80 montin, szűk 90 outin (nyilván terepen sokszor nem a pedálozással foglalkozok épp).
Meredek emelkedőn próbálom nem 70 alá ejteni, ott 80az is alig érem el, síkon a 80-90 között okés.
Maximum1: Értem hogy kevesebben előznek meg lefelé, de azért, mert nehezebb, nem azért, mert azon a fos úton úgy tudunk beingával menni, hogy legalább olyan gyorsak legyünk mint az autósok.
Jó aszfalton sokszor mentünk úgy, Szilvásváradnál lefelé mindig csaknfeltartottak azbautók, pedig montival voltunk.
Dobkőről sokkal gyorsabban leérnék autóval, hisz eleve 80-100-at is elérem, a szűk kanyarokban is gyorsabban tudok menni, mert több a tapadás. Azaz egyértelműen 'hergeljük' érzésem szerint az autókat, plusz sokkal szarabb is nekünk is.
Illetve a szar úttól függetlenül is ez egy gyors lejtő, ahol ha a szélén tudnánk gurulni is szar lenne a többi autósnak (héregi szerpentinen sokkal kisebb a sebesség különbség, alig van pár hely).
Ma akikkel találkoztam Dobgkőn, iszonyat mennyiségű bringás (100+) felfelé mind a szélén ment, lefelé mind minimum a sáv közepén, de sokan még bentebb. Én se tudnék Egomnfelé a szélén menni sok helyen, mert folytonossági hiányosságok nem engedik.Ugyanez van Tardos Süttő között, ott mindig felfelé megyek, és Tarján Bajna között lefelé, mert ott jó az út, stb.
A múltkori eszmecsere után most direkt az autósokat figyeltem ezeken a szakaszonok, nekem az jött le amit idáig is gondoltam, hogy jobban zavarta őket és nagyobb volt sokkal a sor. Ez bringásként akkor is frusztrálna, ha sima, bizzonságos lenne az út. Főleg ahol 4-6 bringás úgy megy, hogy nincs autónyi hely. Előbb utóbb csinálnak maguknak helyet az autósok, de ezt megint nem szeretem, se autóval se bringával.
Érdemes lehet autóval arrafelé járva ebből a szemszögből is figyelni, amit nem látunk rendesen a nyeregből
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #288591 üzenetére
Én ezt szeret(tem) anno használni erre a célra. Áttekinthető egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #288610 üzenetére
Ezt hogyan számoltad ki?...csak mert könnyű alul, vagy éppen felülbecsülni miközben filléres tétel egy csapásszámjelző...persze ha már adott valami számítógép a kormányon, ugyebár.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #288613 üzenetére
Indíts stoppert és számold meg egy perc alatt hányszor taposod ki a belét a pedálnak. Ezzel a módszerrel hamar rájössz mennyi az annyi és azután tudod magad kb ahhoz tartani. Aszfalton fasza a pörgetés, terepen én sem mindíg pörgetek, technikás meredek emelkedőn nem ideális.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
(ex)Cat
senior tag
válasz MPowerPH #290118 üzenetére
"Ami az outizast illeti, komoly, nyers sport, egyebkent meg olyan, mint a sex, 6db, extra vastag kotonban. Steril. Izgalom? Max annyi, hogy az autos, kamionos, buszos mennyire megy kozel hozzad elozeskor."
Azért ez így messze nem igaz. Még akkor sem, ha én pont hasonló okok miatt hagytam fel vele 20-25 év után és élvezem most azt amit valahol a kettő között ad a gravel. Megvan a maga izgalma - túl a forgalmon - az országútizásnak is. Abban is találsz kihívást bőven, bár tény hogy teljesen más jellegű élményt ad mint amit a terepen kapsz. Én sokáig szerettem azt, élveztem kb minden pillanatát, és most szeretem azt is, amit esetlenkedek - mert azért közel 60 évesen már nem leszek ügyes sosem - a terepen. Nem mondanám, hogy ez unalmas, amaz meg adja az adrenalint. Utóbbinál talán a DH az tuti, de abba én belehalnék gyorsan
Az meg hogy "Mi kerül ezen a fotelon.." annyiba, az teljesen más kérdés. Nem ismerem az MTB-k világát, de kétlem, hogy ott ingyen osztogatnák a minőségibb cuccokat. -
mauimagic
aktív tag
válasz MPowerPH #290118 üzenetére
Teljesen egyetértek.
Azzal kiegészíteném, hogy jó minőségű aszfalton, nem pszichopata autósok között tekerve azért biztos megvan a szépsége az országútizásnak is, engem volt hogy elkopott a flow a horvát nyaralás alatt, nagyon fasza utak voltak, és a jugó vezetési kultúra is jobb, mint a csútisztáni, bár ott is volt centizgetés néha.Gravelt azért próbáld ki ha teheted, szerintem tetszene, jobb híján.
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
aktív tag
válasz MPowerPH #290118 üzenetére
Azért pár hónap alatt még ne vonj le szerintem ennyi konzekvenciát, ahogy láttam azonos helyeken mész sokat, az mindenkinek steril lenne egy idő után ez tény.
De egyébként abban igazat adok, hogy teljesen más mint a monti, az szerintem inkább szól a technikáról, "ügyességről", az outi meg a teljesítményről.
Remélem azért nem hagyod abba -
Kro
tag
válasz MPowerPH #291574 üzenetére
#291566Tin
#291565dom1n0
Hát én eléggé idő szűkében vagyok általában, család, kert, munka miatt, így ezt az alapos láncápolást én eléggé megúszósra veszem. Pedig lehetőség/műhely/felszereltség lenne rá.
Nem mondom, hogy nem fordult még meg a fejembe a csöpis verzió kipróbálása, de ez a sok tisztgotás mindig elveszi a kedvem.
Nyílván egy olajjal már használt rendszernél még rosszabb a helyzet.
Arról nem is beszélve, szerintem asszony hülyének nézne ha meglátna lánclevest főzni. Én a gyári "mézzel" is elmentem egy 100-ast miután ráolajoztam.
Azóta is csak törlöm, hol sima ronggyal, hol benzines ronggyal.
Aztán megy az új olaj. Most hogy beszéltünk róla rendeltem is egy jobb olajat, mert eddig a legolcsóbb dekás olajjal mentem, de volt mikor a PTFE-s olajjal fújtam Hasaggymeg ajánlására.
Nah majd egyszer ez a szintlépés is meglesz! -
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #291574 üzenetére
Érdekes módon Soudal waxot látok még a helyi boltokban is, jobb waxokat meg nem árulnak, azt mindenféleképpen neten keresztül kell rendelni.
Nekem az is egy fő ok lesz - ha nem leszek lusta zsírtalanítani végre a hajtást - a wax melett, hogy utálom a koszos, fekete olajsarat, ami szinte állandóan végigkíséri az olajozást. Lusta vagyok sokszor tisztítani a láncot, így havonta átpörgetem a Jacky Chain láncosóban a láncot utána megy az PTFE láncspray. Fekete lesz a mosószeres víz, így sok koszt leold ez is. De egy idő után felgyülemlik a zsíros fekete trutyi a NarroWide tányéron és a váltó görgőin.
Ez a PTFE spray sem bír sok kilométert, kábé két hetente lehet fújkálni, mert hangosodik a lánc. Igaz most nincs itthon WD40 PTFE hanem Parkside láncspray van.
-
Because
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #291974 üzenetére
Azon kívül, hogy leszedted és ez a nem túl szép látvány fogadott tapasztaltál bármi egyéb hátrányt?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
válasz MPowerPH #292089 üzenetére
Szerintem de, legalábbis én azt tapasztaltam, hogy az outihoz képest az újabb gravelen sokat megyek így "ramps" póznak megfelelően. Már az első pillanattól kezdve bennem volt, hogy lehet, hogy nagy vagy hosszú a stucni, de mivel kevesebbet bringáztam télen meg idén, kivártam, hátha csak szokni kell újra ezt a testtartást, de mivel nem ez a helyzet ezért már érkezik is a 90-es stucni a 110-es helyére.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Friczy
senior tag
válasz MPowerPH #292089 üzenetére
Én többnyire ramps pózban vagyok, nem mérethiba, így szoktam meg még kamaszkorban. Akkoriban a fékbowden a fékkarból felül jött ki (favorit fékkar), a hoods nem igazán jött szóba emiatt, fékezéshez meg hooks pozícióba kellett lemenni egy gyors fogásváltással.
Tartósan hoods pozícióban csak akkor megyek, ha esély van arra, hogy hirtelen fékezni kell, vagy ha már elegem van a rampsból és fogást akarok váltani.
-
-
balintbaba
tag
válasz MPowerPH #292089 üzenetére
Szerintem, aki sokat teker ramps-ben, ott tényleg mérethiba van. Legalábbis a sok megnézett bikefit videó alapján én ezt a tanulságot vontam le. Ott aszondják, hogy a fékváltókaros fogásnak kell kényelmesnek lenni. Én legtöbbet hoods poziban megyek, de én így fogok rá.
Most ezért is vagyok bajban új monti vásárlásnál. 181 centihez és 83-as átlépőhöz 18-as vázakat dobnak ki a kalkulátorok, de országútis múlt miatt ezeken szerintem összenyomva érezném magam.
Egyébként lassan Imike szinteket érek el a kerékpár választásnál. Néztem már fully és merevfarú trailt, de még ebike vonalon is elindultam (YT Decoy).
-
flash-
veterán
válasz MPowerPH #292137 üzenetére
sajnálom, jobbulást ójaj, karod felkötve törés?
biztosítás:
nem tudom egyébként ti nézegettetek e már kerékpáros baleset biztosítást, egy egy csonttörésre ilyen 15-30 ezret fizet ami vicc.. (csonttörés ugye talán azért gyakori bringás baleset, pl. kulcscsonttörés) és azért jellemzően ilyenkor az ember kimarad munkából 1.5 - 2 hónapot, ami nem 15-30 ezer, hanem inkább havi 150e ft kiesés (nagyátlagba ha ilyenkor táppénzt kapsz(no táppénz esetén ennek ugye az 100%-os kiesés..), +járulékos költségek, orvoshoz járás, saját gyógyeszköz megvásárlása,mert sok kórházban nem adnak normális rögzítőt csak rádkötik hálóval a kezed, aztán örüjjé, gyógyszer hogy ne fájjon, altató hogy tudj aludni,kalcium d vitamin hogy valamivel gyórsítsd a dolgot, illetve +magán gyógytornász, mert hogy is tudnál így elvonatozni egy kórházba ahol még várakozz a csoportos tornára,ha egyáltalán van ilyen, de gondolom olyan is...) most hogy elütötték a bringást az autós hibájából, vagy magadtól estél el mert rosszul vettél egy kanyart, ezen most nem akark külön különbséget tenni, nem hiszem hogy mai világban sokak akarnának pereskedni, ami +pénz,idő, valószinü munkahelyről is ki kéne maradni a bírósági szarakodás miatt, amit nem fognak honorálni,aztán mire látnál is belőle valami pénzt már eltelik 2-3 év addigra mindegy is, meg addig is élni kell valamiből.)na mindegy én benne voltam ebbe, és nem jó, hiába vagy otthon még filmezni sincs kedved legtöbbször, csak befordulsz, aztán kb visszaesel egy évet az edzésből, el h is hízol mert fekszel, és kezdtheted majd nulláról,amit lassan még egy év óta se tudok behozni..)
talán még a kerékpáros felelősségbiztositás, de az meg inkább nagyvárosi cirkálóknak, ahol sok a "kontakt" az autókkal, legalább ha te vagy a hibás, nem kell fizetned a 2 milliós tükröt.
esetleg vannak életszinvonal biztosítások, amik 30 napnál hosszabb betegállomány után fizetnek 50-150 ezer forintot legfejjebb fél-1 évig, illetve munkahely elvésztése esetén, ez még értelmesnek hangzik talán,linkelni nem fogok semmit, mert nem vagyok biztosítós, meg nagyon nem volt még rá kedvem hogy utána nézzek melyik a legjobb de eddig ezeket találtam...
de ha tudtok jobban fizető dolgot ami kerékpáros baleseteknél (törés, stb) "piacképesek", akkor szivesen veszem a tippet![ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
válasz MPowerPH #292137 üzenetére
Ohshit… Méghogy országúton nincs eleg adrenalin…
Gyógyuljon gyorsan, aztán várunk újra a nyeregben!
flash-: Én németeknél néztem hasonló biztosítast, betegségre, meg balesetre, létezik, de amelyik már annyit fizet, hogy érdemes megkötni, az havi szinten többszáz euró. Amin meglepődtem, hogy a cégnek sem volt extra balesetbiztosítása (nekem minkahelyi balesetem volt), annyi csak, hogy így az addig megkeresett átlagos nettó bér 80%-át fizeti a betegkassza, akármeddig tart a felépülés (ezt a ceg szakszervezete ott dokgozott idő függvényében valameddig felkerekíti 100%-ra, nekem ez 9 év után 3 hónap volt, asszem 0 évtől 6 hónap lett volna), plusz teljes kezelés, és minden prioritással (azonnali időpontok minden vizsgálathoz, rehabilitációra), utazási, vagy szállásköltség egy hozzátartozónak is, ha messzebb van a kezelés, vizsgálatokra, rehára utazási költségtérítés 100%-ban, gyógyszerek, segédeszközök ingyen. De ez csak munkahelyi balesetnél, saját hibás balesetnél, ami nekem a kéztörés volt előtte csak normál táppénz, meg a saját biztosításod, fizióra bejutni így kb lehetetlen.
Közúti baleset megint más, olyankor a vétkes fel biztosítója elvileg mindent fizet. Ennek MPowerPH kolléga helyében utána is járnék, bár nyilván nem tudjuk a pontos körülményeket (meg én a magyar viszonyokat). És a mindent alatt azt értem, hogy tényleg mindent, gyógykezelés, terápia, reha, ezekkel kapcsolatos útiköltsegek, anyagi kár, inkluzíve bicikli, ruha, telefon, sisak, ha ezek törtek, munkából kiesés kártérítése, illetve bármi, ami egy jó ügyvédnek még eszébe jut.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #292139 üzenetére
...jobbulást! Ha túl vagy a kezdeti mizérián írj majd arról hogyan történt, hátha okulunk belőle.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
nagyúr
-
-=RelakS=-
veterán
válasz MPowerPH #292165 üzenetére
Akkor ezt lehet, hogy nem ártana a dokikkal kivizsgáltatni, mielőtt még egy A oszlop helyett egy kamion hátsó tengelyt veszel közelebbről szemügyre
dom1n0
Ja, vannak őrültek, akik csavarozott gerinccel járnak konditerembe, hogy nagyobbak legyenek
Gondolom fog kelleni majd egy rehabilitációs terapeuta, aki majd jól megmondja, hogy most már ha sziszegve is, de fel lehet ülni görgőre. Mindenesetre a szalagok elég ócska jószágok, tudtommal vérellátásuk nincs, szóval csak abból gyógyulnak, ami odaszivárog, az meg hosszú idő. Szóval az elején még egy nagyobb tüsszentéstől is óvakodnék.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen