-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
válasz szuszinho #109012 üzenetére
Az első váltókaron ahol a kábel csatlakozik kell legyen egy tekerhető csavar. Azzal lehet finomhangolni, ha nem elég, akkor a váltót kell beállítani az kicsit macerásabb, ha nincs meg a szakértelem, és rutin.
Elöl középen, hátul legkisebb fokozat talán nem ideális, 3x10 rendszernél sem. ez alatt talán elfogadható, de az utolsó két fokozatot (hátul) már jobb a nagy tányérról használni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-
RetepNyaraB
veterán
válasz szuszinho #164919 üzenetére
Kár, hogy mindig én felelek ezekre, miközben gyakorlati tapasztalatom kevés...
Egyrészt mérd le a tömegüket, azt nem baj tudni, mit akarsz túlszárnyalni. Másrészt vagy rendelsz bármilyen szimpi pedált Kínából és az olcsó lesz, ha ügyesen keresgélsz akár még jó is. Vagy veszel egy ilyet mondjuk.
Nyereg húzósabb téma. Ami jó, az nem lesz olcsó (Kínából sem, mert a biztonságod meg kell fizetni; ha a 10 eurós "karbon" nyereg eltörik alattad, az gáz lehet). Ami meg olcsó, nem feltétlenül lesz jobb a mostaninál.
Azért kérdeztem mi a preferencia, mert "csak úgy" lecserélni alkatrészt nem biztos, hogy érdemes. Pillanatok alatt ott vagy árban, mintha vettél volna egy drágább bicajt.
Én ha nyerget vennék, közepen lukas lenne és 300g alatti, nem karbon (így is drága lesz). Kivéve, ha a mostani valami nagyon nyuggernyereg, szarrá párnázva, jó szélesen, hogy berohadjon, elzsibbadjon a segged/tököd. Akkor azt cseréld le, szintén dekásra. Jelenleg ár-értékben, ha olcsó cuccot keresel, a Decathlon eléggé rendben van, jobban, mint más cég.
Szélesebb ülőcsonthoz pl ezt
Keskenyebbhez pl ezt
Kiindulásnak."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
RetepNyaraB
veterán
válasz szuszinho #164944 üzenetére
"Ülőcsont kB. 12cm. Az milyennek számít?"
Keskenyebbnek. Oda saccperkábé 13-14-es nyereg jó (mármint a támasztópont szélessége), de igazából sajna próbálgatás a vége. Ritkán találsz bele elsőre a tutiba. Nekem is 12-es a seggem és a szélesebbik deka, amit linkeltem, elég jó volt trekkingre, használtam olyat. De kinek a papné...
5-10k körül az olcsóbb alupedálok futnak, jobb stoplis platformpedál is inkább 15-20k és ott már fontos a csapágyazás milyensége, de erről nulla a tudásom.[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
flash-
veterán
válasz szuszinho #165285 üzenetére
Decathlonos lánctisztítóról tudok nyilatkozni mert próbáltam
konkrétan ezt
mindend úgy csináltam mint a használati utasításban de fogalmazzunk úgy nagyon nem jött be..fehér trutyi az egész, folyt őssze-vissza,csapta a vázra ahogy tekerted a láncot.. leszedni se volt könnyű róla, nem éreztem hogy tisztitott volna bármit..a lidl-ös viszont anno nagyon jó volt, nem tudom hol lehet hozzá venni utántöltőt(rózsaszínt).
viszont az olajját nem tenném fel(leglaábbis sok jót nem hallottam róla,arra nekem a TF2 jött be már 5 éve azt használom)keréknyomás:szerintem azt a tartományt kell betartani ami a kerékre van írva. súlyosabban a felső értéket fújd bele, könnyű súllyal meg szerintem nem fontos a maxot bele fújni főleg ha egy kis terep vagy könnyebb út vár rád.
Cibuus:
javasolják neked többen a hidraulikus tárcsaféket. nem tudom ők mijet használnak, lehet slx-et, de tény deore alatt felejtős. tudom, próbáltam(Shimano BR M395 volt 4 évig).hosszabb lejtőkön elgyengül, erős(átlagosnál meredekebb) lejtőn el is "száll" aztán jöhet a betét csere... illetve nem fog rendesen( haverom bringáján is ledöbbentünk amikor megvette a cube Hyde bringáját hogy síkon a Tektro olajos tárcsafék mennyire gyenge..ő 80 kilós neki se fogott)
egy vonatos szállítás után (ugye ott függölegesen van)az alap olajos shimano tárcsafék elgyengül, tekerni kell félórát mire visszajön a fékhatás. volt többször légtelenítve, szervizelve, hiába...
persze alföldre elég, de oda meg minek? ha esőbe nem tekersz akkor pláne nem értem.
Én nem tudom hogy egy v fék mennyivel gyengébb, mindenestre testbike-on elég jók a vélemények egy tizenezres v fékről. Szerintem próbáld ki és ha amit próbálsz neked megfelelő akkor végülis az a döntő. Én leírtam a saját tapasztalataimat több bringán keresztül, de lehet másnak más.(és az se mindegy hogy valaki 12 kilós 29er MTB-n hatalmas ballaonos kerekekkel fékezi a könnyebb montiját 65 kilósan, vagy vékony kerekű 15 kilós túrabringát 90 kilósan.szerintem.)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #165957 üzenetére
Továbbá teló és kerék-gumiügyben zsákutca,nem lesz választék cserélni őket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz szuszinho #165957 üzenetére
Ha normális újban gondolkodsz, akkor nagyon egyszerű: 29"-es lesz, 26" nem.
Toobee: jó ez a teszt, köszi, bár még van egy kis időm gondolkodni. Bár nagyon úgy vagyok vele, hogy ehhez a mókához kelleni fog egy másik bringa, mert mindenképp első ülést szeretnék, viszont ahhoz meg rövidebb váz kell, hogy ne a gyerek fején feküdjek. Szuper, akkor már egy outit és egy játszós bringát is kell vennem.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
itouchfan
senior tag
válasz szuszinho #165967 üzenetére
Én is így voltam, nem tudtam mennyire szippant be ez az új hobbi, nem akartam sokat költeni annyira ezért vettem egy 26-ost (igaz, majdnem 2x annyiért mint ez a linkelt Haibike), de jó cuccokkal: XT váltók, SLX valtokarok, Deore hidros fekszett, Alexrims kerekek, RS Reba villa. Van benne bő 3000 km (szűk egy éve vettem) és arra pont jó volt, amire kellett, belépni ebbe a sportba. De ennyi használat után már látom, hogy miért megy szinte mindenki 29"-cel, látom, hogy megéri váltani, mert gyorsabb, jobban tartja a sebességet, könnyebben veszi az akadályokat, egyszerűen az a korszerű technika. Szóval év végén nekem tervben is van egy új 29er MTB . Ez a régi meg vagy eladásra kerül, vagy megmarad téli-sarazos-rohangálós bringának, vagy ez felkerül a görgőre télen (mert kényelmes, jó tekerni). Szerintem ha nem akarsz túl sokat költeni, jó belépő lehet egy jól felszerelt 26" mtb, aztán ha megtetszik lehet váltani 29re.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz szuszinho #166106 üzenetére
Ha montihoz kell és tized pontosan akarod beállítani a nyomást pl. 1.x bar-ra, akkor ezeknek a pumpáknak a nyomásmérője semmit nem ér akkor sem, ha pontosak, mert nincs tized barokra skálázva. Szal ezzel nem lehet a gumit 1.6 vagy 1.8 bar-ra pumpálni, mert csak tippelgetni tudsz mekkora nyomás van benne, pontosan nem mutatja. Montihoz szerintem montis pumpa kell, amin ilyen a nyomásmérő, vagy egy akármilyen pumpa + egy digitális nyomásmérő, pl. Schwalbe Airmax Pro. Viszont ha annyira nem érdekel a pontos nyomás, mert mondjuk nagyrészt aszfalton tekersz, akkor biztos jó ez a pumpa is és digitális kütyü sem kell.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz szuszinho #166116 üzenetére
Sajnos fogalmam sincs, a taposósak milyenek, nincs tapasztalatom velük.
Hasaggymeg: én 0.10 bar különbséget eléggé megérzek ráadásul pl. elöl 1.5 bar-on még félek, hogy felütöm, 1.6-on már nem. Hátul nálam 1.8 bar szokott lenni, talán ott érzem meg a legjobban, ha picivel több van benne, 1.9 baron már túlságosan kezd rázni, csúszik, nem tetszik. 2 bar-on meg már tényleg gáz az én súlyommal terepen, zörög-csattog az egész gépezet .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #166954 üzenetére
Egy dolog egyet esni,más meg folyton rázni...bár sosem próbáltam,de szerintem valami előbb-utóbb biztos feladná,ha nem a tartó,akkor a telefon.
Más...Strava [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #167143 üzenetére
Legalább Alivio...de látom van LX-is még,ami elvileg trekking széria.
(#167155) Runner_fxr...vesszen Trianon!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
rarki72
tag
válasz szuszinho #167718 üzenetére
Arra figyelj, hogy a felső tested milyen szögben van jellemzően.
Trekkingnél jellemzően 60 fok körülivel kalkulálnak a gyártók, tehát ilyen test helyzetre tervezett nyerget kell venni, de lehetőleg előtte tesztelni. Persze, ha módosítottál a klasszikus trekking ülés pozíción, akkor az felül írja (kormány, kormányfej magasság, dőlésszög, stb).
Ahogy előző hasonló posztomban írtam, nejem egy Selle Royal Respiro Moderate nyerget volt kénytelen cserélni, amikor egy sportosabb trekkingről váltottunk MTB-ra. Ami a trekkingen 100% perfekt volt, kényelmes, fájdalom mentes még a 80-100km-es túrán is, ugyan az a nyereg az MTB-n zavaróan széles és dörzsölő.
sok oldal foglalkozik tanácsokkal, irány mutatással és sok gyártónak is van segédlete, hogy milyet vegyél. egy klasszikus túra trekkingen szerintem nem jó döntés a sport nyereg, mert ugye minél meredekebben ülsz, annál szélesebb nyereg kell és annál lényegesebb a párnázottság.
Selle Royal web oldalán van nyereg ajánló nézz rá, hátha ihletet ad - és ha jól emlékszem WTB oldalán is van, ráadásul más megközelítést alkalmaz.[ Szerkesztve ]
-
rarki72
tag
válasz szuszinho #167793 üzenetére
ha mákod van még be is válhat
ez az egész nyereg téma olyan misztikus és tele ellentmondással, hogy bármi megtörténhet. sőt, az ellenkezője is
amit én végig próbáltam:
kormányfej hosszúság, magasság és dőlésszög
kormány szélesség és íveltség
illetve ezek közel végtelen számú variációi
nagyjából a lényeg az lett, hogy minél meredekebben ülök, annál inkább és előbb nyom a nyereg, cserébe nem olyan hamar kezd el zsibbadni a kezem és nem is annyira, viszont voltak pozíciók, ahol az ülőgumók fájdalma mellé a lágy részek zsibbadása is komoly volt és ezt még egy lapocka környéki zsibbadás is megfűszerezte.
növelve az előre hajlást minden tünet csökkent, illetve nagyobb távolság kellett a megjelenéséhez, de a kéz zsibbadás egyre korábban és gyakrabban jelent meg.
mivel utóbbit pillanatok alatt megtudom szüntetni menet közben is egy egyszerű "pumpálással" (többszöri ökölbe szorítás gyors ütemben), a többit viszont csak hosszú tétlen órák alatt lehet kipihenni, a sportos előredőlt pozíció mellett döntöttem - ameddig csak a pocakom engedi
persze ahogy írtam már a csere nyereggel is nagy szerencsém volt, mert nem csak az üléspozíciómhoz passzol szépen, hanem az ülepem jellegzetességeihez is. más nyereggel kezdve a puhatolózást biztosan tovább tartott volna ezt az állapotot elérni és költségesebb is. -
jjeahh
nagyúr
válasz szuszinho #167983 üzenetére
Fura, én úgy érzem a kávé növeli az állóképességet, szal sokkal jobban bírom, ha tekerés előtt megiszok egy kávét. Gondolom nem véletlenül van sok energiaszeletben meg gélben is koffein.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ígyvanferi
addikt
válasz szuszinho #168101 üzenetére
Ehhez részben kapcsolódva: az aldiban múlt vasárnaptól árult szerszámkészletből ha valaki még lát Budapesten és környékén, szóljon. Vasárnap délelőtt csak egy vidéki üzeltbe jutottam el, ott már nem volt (ha volt egyáltalán), azóta meg itt BP-en jártam pár belvárosi boltban, eredménytelenül. Lehet marad a rosebike-os készlet 50 euroért. Gondolom nagyjából ugyanazok vannak mindkettőben.
-
ks52
csendes tag
válasz szuszinho #168405 üzenetére
A régi négyszögtengelyes hajtóművem nagytányérja nekem is 48-as volt, nekem a 44-es sor jobban bejött, Montik esetén, mindenféle -országút, földutak, emelkedők, gátoldalak stb.- terepen célszerűbb a 44-es sort használni, csak sima, közel vízszintes terepen lehet hogy haladósabb a 48-as sor, ha az ember ki tudja tekerni rendesen. Az Acera Alivio kérdésben nem tudok segíteni, mert Acerám még nem volt, inkább Alivio párti vagyok, természetesen elég sokat tekerek és fő szempont az alkatrészek magbízhatósága, ha anyagilag futná akkor XT lenne a hajtás. A váltóim Deore XT-k, a kormányváltók meg XTR-ek. A másik kérdés, ami igazán nem is kérdés, hogy a hajtás integrált vagy nem integrált? Mivel négyszögtengelyesről váltottam integráltra, az utóbbi előnye a közel mindennapi használatban nyilvánvaló. Már a meglévő 26-os Giant CrMo vázas montira már nem akarok beruházni, most már 29-es monti kellene, de hát azok ára, amik használhatóak is kb, fél millától indul.
-
xy.zsolt
őstag
válasz szuszinho #168483 üzenetére
Ilyen sz@r az aszfalt DBK-ról lefele? Akkor nem is vágyom oda....pedig terveztem, hogy vonatozok emiatt egyszer. Outin a 67kg-ommal csak 5-6bar közé fújom a tubeless gumikat....függetlenül attól, hogy használok-e benne belsőt A hagyományos gumikat 7bar-ra fújtam.
És mesélj, hogy vagy megelégedve az új bike computereddel?[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
arn
félisten
válasz szuszinho #168483 üzenetére
Suly, gumi, gumiszelesseg fuggo.
32es gp5000tl gumival 4 baron megyek, igy sotteren is ok, de 4,5 bar max, az 5 bar nekem sok ehhez a szelesseghez.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz szuszinho #168492 üzenetére
40es gumihoz az nagyon sok... van egy csomo kalkulator a neten, kiindulasi alapnak jok. milyen bringa ez? gravel?
itt van egy graveltablazat:
https://gravelcyclist.com/bicycle-tech/gravel-bike-tyre-tire-pressure-guidelines-by-enve-composites/[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
-
itouchfan
senior tag
válasz szuszinho #169378 üzenetére
De hiába vesz rá egyenes kormányt, az outi fékváltókar nem lesz vele kompatibilis, az egész fék meg váltórendszert meg lecserélni enyhén szólva sem gazdaságos
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
ZolkoW
őstag
válasz szuszinho #169378 üzenetére
..és akkor elég sokat rákölthet még az átalakításra, bár az igaz, hogy még mindig több értelme van ezt a variációt választani, mint az egyenes kormányost alakítani kossá, mert az aztán tényleg pénztárcagyilkos
(de ilyen esetben a 9 sebességes FVK szett érdekelne, kótya-vetye áron )Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #169745 üzenetére
Rose-tól vettek többen és ajánlják.
jjeahh...azon indultam,mert a másik nagyon vízmosásos volt,de aztán elfogytam,így keresztbe átmentem a másikra,de az sem volt jobb. ...tolni nem toltam,de le kellett tennem a lábam és keresztbe is mennem,hogy felérjek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #170751 üzenetére
Akkor szokott a láb zsibbadni ha szoros a cipő.Lazíts rajta egy-egy hangyányit amíg jó lesz,hátha...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz szuszinho #170751 üzenetére
15 fok alatti zimankóban nekem is zsibbad a nagy lábújam nagyobb igénybevételnél.....lehet a vastagabb zokni teszi vagy a hideg...erre még nem jöttem rá. Beállítottad a stoplit az általam küldött oldal alapján?
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ZolkoW
őstag
válasz szuszinho #170753 üzenetére
nekem két cipőm van, egy alapabb Shimano, műanyag talpú, és egy fokkal komolyabb Gaerne, az sem karbon talpas, de talán valami üvegszál erősítés van benne, mindenesetre jóval merevebb, az biztos. A Shimi az ilyen "univerzális" túrázós, ami igazából semmire sem az igazi . Na szóval abban 15 km után már zsibbad a lábam, a memóriahabos betéttel is, pedig az sokat segített. A másikban nem, vagy csak sokkal később. Ja, és nekem csak úgy múlt el, hogy teljesen hátsó pozícióban vannak a stoplik, elég fura, de így bizonyult legjobbnak. (úgy vagyok vele, hogy ha nem lenne normális, hogy végállásba tolom, akkor nem ott lenne a végállás...)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kompakt vízhűtés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sorozatok
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen házat vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ASUS routerek
- További aktív témák...
- Laptop táskák egyben külön eladók bolti ár alatt
- Casio WVA 230-4378 + Casio Linage Titanium Lin-169. Használt, karcos. Kiválóan működnek
- DJI Mini 3 Pro + Fly More Combo
- Decathlon húzódzkodó rúd ajtókeretbe (65-95 cm)
- Kukirin C1 Pro 48V 25Ah 500W (PEAK 802W) off-road elektromos roller ülőkével, 100 km hatótávolsággal