-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
városi férfi kerékpárt keresek.
szempont:95kg-os testsúlyomat kibírja a hajtás, ne legyen drága és nagyon feltünő(a tolvajoknak)
100. ezer alatt nem sok márkát találtam:
schwinn csepel budapest,CTM strom, Nopeus(pl fresh city se),Neuzer veznezia N3, ileltve GT.nagyon más márkát nem találtam.
ezek mind egyformák minőség szempontjából?ötlet?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
főként aszfaltra és ritkábban könnyü terepre vennék cross kerékpárt.
(napok óta nézegetem a kínálatot és rájöttem ez a kettő a legjobb ár érték arány a 100-130e ft árkategóriában)2 kiválasztott van:
az utóbbin van egy jóféle tárcsafék.
aszfalton, túrázásnál, laza terepen is kijön ennek a tárcsaféknek az előnye a SHIMANO ALIVIO v fékhez képest?a másik kérdés:
a másik eltérés a kettő között a teleszkóp.
a CRS-en SUNTOUR CR8 , a pron pedig SUNTOUR NEX HLO teló van.
melyik a jobb?
egyáltalán ezek normális teleszkópok?
(amúgy a pro mindig ennyi, vagy tényleg akciós áron van??)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
ez a VELO 3315 tipusú nyereg ami a gepida kerékpárokon van erről mit tudni?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
melyik a jobb tárcsafék?
Shimano BR-M395 vagy avid bb5
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
A suntour Sf14-nex ds hlo 700c milyen kategóriás villa?
Testbike on errol nem talaltam semmit. Meg ugy nagyon nem is latok ilyet hogy árulná valaki.
Megbizhato? Regi?uj?
Subtourbol tudom hogy vannak jo minoseguek es vannak amiket gyengén ertekelnek."Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
cross kerékpárra(3x8 sebességes) milyen első váltót ajánlanátok?
gyárilag Shimano Acera van rajta, de úgy tudom az nagyon alap váltó, és előfordul hogy ledobálja a láncot.
hátul deore van, előre is azt? (7000ft szerintem nem nagy pénz, bár deore- ból is van vagy 20 fajta ami kapható, aztán a különbséget nem tudom..ötlet?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
nagyon jó ár-érték arányú bringa:
(Cube gyártja)Villa: suntour Sf14-nex ds hlo 700c LockOut funkcióval
Hátsó váltó: Shimano Deore
Első váltó: Shimano Acera
Váltókar: Shimano Altus 3x8 sebességes
Hajtómű: Shimano Altus
Fék: Shimano BR-M395; 160/160 mm
Nyereg: wtb
Gumi: 28" Schwalbe Smart Sam defekttűrő, reflex oldalcsíkkal, 37-622
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
Azt kerdeznem hogy ha a kerekpar kereke elol hatul reflex visszaverős,akkor egyaltalan nem kell küllő prizma?
Masik:előre nem kötelező a fehér prizma,csak hatulra a piros ugye?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz rétisün #60265 üzenetére
utána kerestem neten de kb mindenütt mást írnak..aztán gondoltam inkább megnézem a jogszabályt...
szomorú hogy tényleg ennyire nagy kihívás 2016-ban a szövegértelmezés?(gondolok itt a "tájékoztató" weboldalakra"
nagy gondok vannak, de ez más téma végülis..
Ide vonatkozó 6/1990. (IV. 12.) köhém rendelet elég jól leírja, nem tudom mi a nehéz ennek értelmezésében..de akkor beillesztem hátha más is megkérdezni még , illetve ne essen abba a hibába mint én hogy mindenféle "hitelesnek vélt" kerékpáros kulub, vagy critical mass oldalon tájékozódik...
"A közúti közlekedésben részt vevő kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek227
116. §228 (1) A kerékpárt fel kell szerelni
a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel, amely semmilyen helyzetében nem akadályozza a kerékpár egyéb kezelőszerveinek működtetését,
b) két, egymástól függetlenül működtethető, száraz és nedves időben egyaránt hatásos fékszerkezettel, amelyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengőhangot adhat,
d) egy előre fehér vagy kadmiumsárga fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
f) elől egy fehér, hátul egy vagy két piros színű, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú fényvisszaverővel, és
g) legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ-EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon.
(2) Az (1) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott világító berendezés elhelyezhető a kerékpárt hajtó személyen is. A világító berendezések által kibocsátott fény villogó üzemmódú is lehet."csak ennyi.
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
először én is így gondoltam aztán rájöttem egyáltalán nem nagy dolog,
elöl hátul lámpát könnyen le lehet szedni(ha ilyen kipattintós), csengőből már vannak egész picikék, a kerék meg reflexcsíkos szóval végülis csak az első-hátsó prizma van fent nappal túrán, az meg nem sok vizet zavar szvsz, bár azt se nagy meló levenni...
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz JackFeryll #60317 üzenetére
így van, amúgy a rendőr semmit sem csinál..
más rendészeti szervnek van egy napi elvárt minimum amit hoznia kell, hajtanak hogy meglegyen, ezeket meg még elérni sem lehet..
munkámból kifolyólag gyakran kell a rendőröket elérni telefonon, legtöbb esetben a kerületi kapitányság fel sem veszi a telefont..
ezek ilyenek itt is ahol lakom, nem foglalkoznak semmivel, évi 1x ki van nekik adva hogy bringásokat vegzálják, aztán az év többi napján letojják..
de mondjuk parkolni a rendőrautóval egész nap tud a járdán, hogy ne lehessen elférni a babakocsival...[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
üdv
kerékpár kerekét hány bar-ra fújjam fel?
súlyom:kb 90kg
80%-ban aszfalton, 20%-ban földúton használnámköpeny:
Schwalbe Smart Sam 37-622Pressure:3.50 - 6.00 Bar (50 - 85 psi)
Maximum load:100 kg
EPI:67[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz Runner_fxr #63097 üzenetére
köszi,
4 bar körül van benne, hepe hupás földúton baromira pattogok...
(bár olyanon szerintem egyik bringával sem kellemes menni)más:
első kerékpár lámpából mit javasoltok?
velotech 3w lámpát rendeltem, de már az elején hibás volt úgyhogy valami mást választanék..[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
kerékpáros kirándulást tervezek magamnak, ebben kérném a budapestiek segítségét:
olyan budai útvonalat ajánljatok légyszives solymárra ahova nem nehéz felvinni a bringát(visz bkv) és a lefelé vezető út használható egy trekking kerékpáros számára,(szóval nem downhillles sziklás köves utat keresek)
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
milyen kerékpáros csomagtartót (hátulra szerelhetőt)vegyek cross kerékpárra?
továbbá olyan kerékpáros csomagtartóra rakhatót táskát amibe bele fér 2-3 napi ruházat..
azért örülnék ha ajánlanátok pár konkrét terméket, mert nem tudom imilyen méretű táska kell, stb..[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
vennem kéne gyorsban pár kerékpárhos ruhát, nem akarok sokat költeni de azért használható darabok legyenek.
milyen hosszú nadrágot vegyek?melegítő?
felső, póló?"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
Hi
Egy kis kerdes:
A cross kerekpar gyorsabb mint egy klasszikus mountain-bike?
Tehát ugyanaz az ember cross bringával(28-as kerégykpumsek)jobban megy aszfalton?
Azert kerdem mert tekertem mar cross bringaval montis ismerosokkel es lehagytak simán..
Főleg emelkedőn[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
van valami bevált kerékpárszerelő szett és márka,esetleg multitool tippetek?
olyan imbuszok, csavarkulcsok, csavarhúzók kellenének ami kb lefedi a kerékpárszerelés nagy részét, és ha 5x használom még nem mennek tropára...
beta? esetleg más?(olcsóbb?..)
és multitoolban?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #65438 üzenetére
köszi az infókat, próbálkozom
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
az miért van hogy kerékpározásnál időközönként(50-10 kilóméterenként)
elálítódik a váltó
tehát az addig csendes hajtás helyett kattogás hallatszik tekerés közben az első váltó felől(vagy a lánc beleér a váltóba legalábbis laikusként úgy tünik)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
van különbség a betétes nadrágok között?
decathlonban vettem az 500 jelzésű aláöltözős kerékpár nadrágot, de egy pár óra után ugyanúgy nyomni kezdett..
biztos van komolyabb(tizezer ft, vagy afelett) is..
azoknak a szivacsa relevánsan jobb? vagy nem érdemes ezért pluszt fizetni?"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
ha bukkanóknál , hirtelen kiemelkedő tereptárgynál(pl. az aszfalton felgyűrődés)elég erősen kattan a kormánycsapágy az mi lehet?
vagy ez természetes első teleszkópos bringánál?"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
üdv
egy kis segítsége kellene
széchenyi hegyről(fogaskerekű végállomás)
milyen útvonalon érdemes solymárra menni?lehet benne erdei út de ne túl bulya(cross bringa 37-622-es gumival bírja), és durva emelkedő se legyen..
ötlet?a google ezt hozta ki bár ez gyalogos, egyéb ötletet is elfogadok..
[link]"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
-
flash-
veterán
Vannak tömito spray-k.
Ezek hogy mukodnek?
Rendes levegos belsobe fujunk ilyet es eha defekt van akkor magatol dolgozik az anyag?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
a merretekerjek.hu által készített útvonalat valahogy rá lehet tenni mobilra?
van olyan android alkalmazás?
vagy bármilyen más megoldás androidra ami a magyarországi kerékpáros navigálást illeti?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz mustang08 #66791 üzenetére
megprobaltam betolteni a strava-val a merretekerjek által létrehozott útvonalat de hibát ír:
"Time information is missing from file"
ötlet?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz Pttypang #66827 üzenetére
na csak sikerült a dolog!
leírom hogy a merretekerjek által létrehozott utvonallal hogy lehet strava-ban navigálni:
a merretekerjek által letöltött gpx-et betöltöttem ide:
LINKmegadtam egy tetszőleges dátumot, bepipáltam a "Convert a Route to a Track" aztán upload.
majd generált egy fájlt, azt letöltöttem.aztán strava-nal jobb felső sarok plusz gomb- upload.
Activityt elneveztem, és kiválasztotattam hogy ride, aztán save and view.Majd a villáskulcs ikonra kattintottam oldalt és ott arra hogy create route.
majd save.ennyi.
így sikerült.ma teszteltem is.
szuper volt![ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
mi értelme a mini kerékpár kormány szarvnak?(kb épp meg tudom fogni kézzel de a végén talán néha picit ki is lóg a kézfejem ha úgy fogom)(pedig egyáltalán nincsen nagy tenyerem, inkább épphogy átlagos felnőtt férfi méretű)
egyáltalán nem kényelmes a fogása(nem a tapintásra gondolok, hanem hogy így tekerni)
gyárilag rajta volt..vagy van valami titka hogy hogy állítsam be(pl milyen szögbe)
esetleg hogy fogjam?..[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz dokee78 #66992 üzenetére
hát elég kezdő bringás vagyok még, de szerintem ez súlypont és tapadás függvénye is az erőnlét mellett.
én azt gondolnám, hogy előre kellene minél nagyobb arányban a súlyopontot helyezni.
kormányt lejjebb engedni, illetve ha dönthető akkor előre-le dönteni, esetleg kivenni 1-2 gyűrűt.
nyerget előrébb tolni ha még lehet, előrébb ülni a gyergen, jobban bedőlni, és talán a kerekekből engedni ha kemények.de különben tapasztaltaktól én is várnék ez ügyben ötleteket miket lehet tenni hogy emelkedőn minél jobban előre kerüljön a súlypont
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz Pttypang #67041 üzenetére
magam példájából indultam ki.
cross bringa meglett, első terepes élményem elég rázós volt..
pattogtam a földúton, emelkedőn emelkedett a kerék.
a kormányt előrébb döntöttem kicsit, a nyerget előre kicsit, a kerekekből engedtem.a kényelem az nem csökkent, de terepen is használhatóvá vállt a bringám..
Csak arra akartam kilyukadni hogy a kerékbár enged bizonyos keretek között beállítási lehetőséget amivel ha élünk akkor jobban testre szabhatjuk a beállításokat.köpeny amúgy 37-622 smart sam
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz Normi™ #67045 üzenetére
nem tudom mi okozta a balesetet de jómagam és mások példjából merítve az az észrevételem hogy annyira felgyorsult a világ, annyi stressz, feladat nehezedik az emberre hogy vezetés közben is a problémákon és feladatokon kattog az ember agya, amellett hogy siet mert késésben van.
szemléletet kellene váltani,
engem tegnapelőtt majdnem elütött egy nő. nem vett észre. hát hova néz ez?
nem ordibáltam vele de odamentem hozzá és annyit mondtam neki hogy ha fáradt, stresszes, ne vezessen mert valakit meg fog vele ölni.inkább késsen el a gyerek a foci edzésről, vagy inkább zárjon be a bolt de ne rohanjunk könyörgöm, és ne menjünk ha nem tudunk ott lenni fejben!
nyilván a feladatokon nem lehet csökkenteni, de el kellene valahogy érni hogy a volán mögé nyugodtan koncentráltan üljünk oda, nem úgy mint egy zombi(saját példa)
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
én ezt vettem meg, ilyen árért ilyen felszerltséget nem kapsz másutt, jó kis bringa.(Deore hátsó váltó, olajos shimano tárcsafék, alu váz-kormány-kormányszár-nyeregcső-
link
ajánlom neked is.178cm vagyok, nekem az M-es méret volt jó szerintem neked is az lesz
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
alábbi problémával találkoztam:
vonaton vinni kellett a bringát, tehát függőleges helyzetbe kellett feltenni, amikor leszálltam a vonatról , azt vettem észre hogy az első fég alig fog, (csak a végén, tehát nagyon be kell húzni hogy fogjon akkor sem az igazi).
aztán ahogy mentem és fékezgettem megjavult.
egy kilátóba vittem fel a bringát mert nem akartam hogy ellopják.
amikor levittem a lépcsőn a bringát megint ezt tapasztaltam.(nagyon be kellett húzni az első féket hogy fogjon, akkor is csak kicsit fogott)
viszont a lejtön valahogy mégiscsak fékezni kellett, és mivel alig fogott az első fék ettől a "bringa döntéstől" ezért folyamatosan behúztam nehogy túlgyorsuljak(a cross bringám őrülten gyorsul lejtön, nem tudom a shimaon olajos tárcsafékkel rendesen lefékezni)
na nem tudom hogy a folyamatos fékezéstől vagy mástól de hallottam hogy valami folyamatosan nagyon beleér.
hát lejtön nem tudtam megállni, meg kellett várni még leértem, egy idő után ez is csökkent, de ez a "beleérés" most is van csak gyengébben..mi történt, és mi ez a dolog hogy ha nem vízszintesen van a bringa akkor az első tárcsafék utána egy ideig rossz?
A fékrendszer: Shimano BR-M395.
nem vagyok vele megelégedve.. ez ilyen problémás tárcsafék?
pár hónapos az egész bringa, de a tárcsafékkel nem most van először gondom.."Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
-
flash-
veterán
válasz Runner_fxr #67404 üzenetére
dejó hogy egy patináns kerékpárüzlet szervize így adta ki a bringát...
nem tudom már tényleg hova kellene hordani a bringát ahol tényleg jól át is nézik...
a végén elvégzek inkább egy kerékpárszervíz tanfolyamot..
csak kéne egy jó tanárdokee78:: mávnál kell venni kerékpárjegyet ami olcsóbb mint a személy jegy, bkv-nál(pl.fogaskerekű) viszont a bringának sima vonaljegy kell.
A mávon viszont úgy van hogy általában az első vagy utolsó kocsi miben van kerékpár táróló, függölegesen kell felakasztani, és a kerékpárral szemben vannak lehajtható ülőhelyek(egyes vonatokon).
bár a flirtnél nincs felakasztási lehetőség, ott simán betolod a bringát, és kikötöd.viszont a mávnál van olyan, hogy kerékpáros túrajegy.Balaton körbetekeréshez,Tisza tó, vagy Fertő tó hoz nagyszerű.
[link][ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
nagyban függ hol akarod otthagyni és mennyi időre..
nappal boltba beszaladni, esetleg 1-2 órára, szerintem ez tökéletesen megteszi, elég jó áron van:
de szerintem a bringa árától is függ, mert ha 1 milliós bringát akarsz ezzel lelakatolni, azt még fényes nappal is bevállalják hogy leflexezik, de egy 150 ezres bringánál nem tartom valószinűnek.
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz -=RelakS=- #67881 üzenetére
egy ilyen pálya egy trekking kerékpárral (shwable smart sam '28 as 37-622 köpennyel) mennyire tünik őrült ötletnek?
ilyesmi erdei úton kevésnek éreztem ezt a köpenyt.. nem tudom van aki ilyennel megy neki egy ilyen versenynek? vagy felejtős?
egyáltalán mi a tanácsotok, milyen az a terep,ami a fenti köpennyel még tempósan teljesíthető?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS